Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf Volkswagenu Winterkorn odstoupil kvůli aféře s TDI motory

Generální ředitel německé automobilky Volkswagen Martin Winterkorn odstoupil z funkce. Převzal tím zodpovědnost za skandál kolem manipulací s emisemi u naftových vozů. Winterkorn oznámil rezignaci po středečním zasedání výkonného výboru dozorčí rady koncernu, jehož součástí je i česká Škoda Auto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R89i60c52h39a55r33d 76N27o12c87a19r 7435487205902

To znamrna ze Piech vyhral.....dozorci rada pujde take papa a Ferda si vezme svoje lidi....obr na hlinenych nohach padnul...zatim na chvili....

0/0
24.9.2015 6:56

P52e69t90r 60P33o73l54á87š84e55k 3311161134459

Piech mu to vrátil krásně a z grácií...manager by mel vědět kde je jeho místo.Vysoká hra v domácím podniku neni pro kluky od stolu.

+3/0
23.9.2015 22:52

J36i84ř57í 38R15a36m98e43š 8786374200942

vw náskok díky podvodům

+1/0
23.9.2015 22:16

P19e38t44r 10K84o54u82ř58i42l 9863665497

Špičková německá kvalita a podvody. To se mi nezdá. To přece není možné. Tak vynikající předražená auta. To by přece nikdy neudělali, aby podváděli. Zvláště u dokonalých spolehlivých, tichých, postě dokonalých motorů TDI. To je určitě nějaká konkurenční kachna a když tak v česku jsou určitě všechny TDI v pořádku. Je to přece pověstná Německá kvalita a podvody jsou jim na hony vzdálené. To jen zlí češi kradou a podvádějí to by přece Němci náš vzor ve všem nikdy nemohli udělat.

+1/0
23.9.2015 22:11

P21e24t45r 71A66g82u34l26á73r 4817758130614

Působí to na mne dojmem, že Piech (a možná nejen on) věděl o problému a nesouhlasil s takovým řešením. Aby nepoškodil VW nedostalo se nic z toho ven. A vedení bylo přesvědčeno, že ředitel problém vyřeší a na problém se uvnitř koncernu zapomene. Standardní managerské řešení, nikoliv inženýrské. Pokud ten ředitel byl šéfem systému jakosti, tak to musel vědět. Protože celý systém jakosti je převážně o tom, že se v rámci systému musí vědět o pohybu každého šroubku. A to věřím, mají ve VW velice dobře zmáknuté. A jestli ředitel, šéf systému jakosti říká, že o tom nevěděl, tak jednoduše lže.

0/0
23.9.2015 21:04

L14u43k82á90š 18S89k62o50p37a64l 9266528845701

Tak management nemusí vědět o každém šroubku a řádku software, ale umím si představit zprávu, která říká "tenhle motor americkým systémem zkoušky emisí neprojde" a je to právě to vedení, které vydá rozhodnutí "prostě projde za každou cenu". Že to není OK, to věděli naprosto bezpečně. Pokud by to nevěděli, tak by bylo ve VW něco moc špatně.

0/0
23.9.2015 21:08

P75e33t54r 12A48g27u18l27á90r 4907378760944

Systém jakosti vám umožňuje získat nejpodrobnější informace. A každý kdo se na jeho budování podílí je hračička a rád ho testuje právě na takové drobnosti. Ale on na svém místě už o šroubku vědět nemusí, to je fakt. Ale o takovémhle průšvihu vědět musí. Podle mne, se mu na stole objevil problém - neumíme technicky vyřešit požadavek nové normy. Co budeme dělat? Máme několik způsobů řešení. On podle mne byl zodpovědný za výběr tohoto řešení.

0/0
23.9.2015 21:16

M12a92r31e36k 61J41a48n 2793212984662

Pardon. Piech a Winterkorn se zrovna v lásce nic moc.

0/0
23.9.2015 21:22

J33o95s13e97f 82V59a28l29a 9810223573923

samozrejme to vedeli, kdyz na konci vyrobni linky flashli do ridici jednotky jiny SW

0/0
23.9.2015 21:15

L28u78k36á84š 52S86k51o91p63a41l 9946608565151

No vzhledem k až hysterické reakci VW musí být to, na co se přišlo, jen špičkou ledovce a udělají cokoliv, aby se v tom nikdo nešťoural dál. Jinak si to neumím vysvětlit.

0/0
23.9.2015 21:02

A37n64t21o45n89í64n 33S86v77o52b23o20d43a 3414713179932

GM , za spoustu mrtvých ve svých autech vinou vadné spínací jednotky, dostal pokutu podstatně nižší než hrozí VW. Takže si VW spočítalo, že pokuta GM za mrtvé by mohla být i pro ně. Podle mne je horší nechat jezdit nebezpečná auta než dát do řídící jednotky chytrý program. To je podvod, u GM to byly vraždy :-(

0/0
23.9.2015 21:07

L82u54k10á12š 56S34k55o95p92a68l 9176138915111

Jo ale to mělo TT audi taky. Kolik se jich rozflákalo na rovném kusu dálnice bez zjevné příčiny, než přišli na to, že mají chybu v řídící jednotce ABS...

0/0
23.9.2015 21:09

A52n50t76o32n63í17n 45S32v92o68b41o11d83a 3704423529202

Chyba v software se odhaluje hůř než chcípnutý motor za jízdy a že těch aut  GM za jízdy chcíplo. O problému GM dost dlouho vědělo a nic nedělalo :-(, proto se raději domluvili o pokutě. VW doufá ve stejný postup USA

0/0
23.9.2015 22:15

J30a55n 46M22a16t56o13u79š39e64k 6496967940264

začínám přemýšlet o významu sloganu "náskok díky technice" zřejmě je pravý význam že náskok koncernu je dán šetřením na vývoji ;-)

0/0
23.9.2015 20:55

M82i85c51h70a68l 65V19e17s10e57l59ý 1603419

Šetřením na vývoji? To jistě jako odborník nám laikům vysvětlíte.

0/0
24.9.2015 8:58

P70e55t50r 83H62o49r57á86k 1569543879464

Emisní limity jsou zcela zjevně splnitelné, jen je problém při současném neustálém navyšování výkonu. I na těch vw sazometech bude možná stačit jen upravit software

+1/0
23.9.2015 20:34

P93e73t51r 34V52i95n34t96r51l57í24k 3416104721

paradoxně taková americká auta mají emise o mnoho vyšší, když beru průměr VW a průměr třeba Chrysleru či Chevroletu, jde jen o davový efekt američanů, kteří panikaří ze všeho... Věřím, že pan generální odstoupil zejména proto, ne pro ten šmel...

0/−1
23.9.2015 20:38

M86a11r22e55k 87J61a54n 2243412334882

Taky se nikdo nehádá kolik mají emise americká auta. Problém má WW který něco deklaroval a pak to splnil s podvodem. To je to stejné v Česku WW odjede do servisu tam "šáhnou počítačem" do motoru a vše je O.K. To je blbost. Od začátku provozu těch aut byl podvod na nás všech. To si musí WW odskákat nic víc. Je velmi zajímavé, že všechny automobilky v Evropě se vypařily na Mars.

+1/0
23.9.2015 20:48

J79a85n 56M46a39t36o40u62š33e74k 6916667820564

tady těžko vysvětlíte, že něco co deklarujete musíte i splnit, to se v Čechách nenosí, takže většina vůbec nechápe kde je problém.

+1/0
23.9.2015 20:57

M61a35r63e88k 22J41a18n 2833882624562

Dobrý večer. Mě ta sranda WW zajímá jen s tím až pojedu s vozem jiné značky na emise do STK, tak se pánů zeptám jestli to mám nějak počítačově upravit aby jim to vyhovovalo, nebo jestli náhodou už páni ví jak se vůz má upravit a za patřičný státní poplatek navrhuji 500kč mi předem upozorní a půjčí mi zařízení, kterým upravím emise tak aby jim to vyhovovalo. Lepší je ta Německá sranda s těmi zelenými nálepkami opravňujícími k vjezdu do centra města. Tam si pěkně víte co. Příjemný zbytek dne.

0/0
23.9.2015 21:05

J73a10n 66M36a91t78o41u28š45e71k 6196767590224

podívejte se na to jinak, otevřete si seznam.cz a napište tam chip tunning. Vyjede vám nabídka mnoha desítek firem a každá z nich bude mít reference tisíce spokojených zákazníků. V realitě je každý takový motor napadený kutilem modifikován proti své homologaci a tudíž by neměl na silnici co dělat. Zázračné zvýšení výkonu a snížení spotřeby je ve finále právě kvůli tomu, že takový tunner nemusí hlídat žádné emise a právě třeba spalování za vyšší teplot ve spalovacím prostoru sice umožňuje více využít palivo, ale na úkor násobků NOx. Bizarní je, že všichni to dělají na živnostenský list, který jim k tomu oficiálně vydal stát. Takže je pěkné, že se začínají řešit problém automobilky a emisí jejich vozidel a každý se předhání s nějakým soudem když ještě horší věci se dají zcela oficiálně bez homologace a bez upozornění, že po zákroku je vozidlo nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.

0/0
23.9.2015 21:13

M31a82r77e75k 97J93a44n 2393972364362

Jene v pohodě. Já se na ten problém dívám  z pozice legislativy. WW dalo do prodeje v Česku několik stovek Škodovek s podvodným řešením a to tak aby splňovaly nějaké emise. To je celé. Pro vás R^

0/0
23.9.2015 21:19

F89r35a29n90t79i95š96e93k 89N64o35v73á36k 6411945596471

Normu neplní nikdo, nejde to. Buď by motor nevydržel ani 10 tisíc km, nebo by litrové turbo muselo obsahovat věci jako platinu a nanotechnologie a jen motor by stál milión. Ale VW se dal hloupě chytit. A za to dostane pokutu.

0/−1
23.9.2015 21:11

J46a84n 51M57a14t76o89u57š40e17k 6906677210444

na to jste přišel jak?

+1/0
23.9.2015 21:14

F12r40a10n11t53i22š37e64k 74N22o82v68á56k 6951195516431

Stačí se trochu poptat motorářů. S tím, jak nerskutečně stoupla od přelomu století váha auta (o rúzné abs, airbagy, deset asistentů atd) a současně musí snižovat objem motoru, spotřebu, emise a ještě zvyšovat výkon, to dnes prostě neumí vyrobit. Maximálně, že se na minutku ten motor přetvařuje, jak je eko. Aby skutečně byl, tak by museli použít třeba voštinové materiály z nanotrubek vyztužené platinoidy. Ty by potřebné teploty a tlaky vydržely, ale ten motor by stál miliony jen za materiál. Otázkou je jen to, jak který výrobce konkrétně šidí.

0/−1
23.9.2015 21:21

J12a44n 96M91a23t83o78u85š57e38k 6426487880154

Pohotovostní hmotnost FABIA 1,0 I generace = 1036 kg, pohotovostní hmotnost FABIA 1,0 poslední generace 1079 kg, je oněch cca 40 kg to proklamované výrazné zvýšení hmotnosti co říkali vaši "motoráři"? Objem je téměř identický. Jinak viděl jste někdy současný motor z blízka s alespoň sundaným krytem?

0/0
23.9.2015 21:44

A36n78t30o32n43í36n 40S51v46o20b80o20d39a 3734443299932

Použitím vysokopevnostní oceli se snižuje váha karoserie při vyšší pevnosti , takže lepší materiály sníží váhu auta a zlepší pasivní bezpečnost

+1/0
23.9.2015 21:54

P48e87t72r 87V32i24n51t88r56l30í24k 3946824931

upřímně, vadí vám to? jediné komu to musí vadit, je měření emisí a státní kontrola... mě osobně zas tak nevadí, že uvádí víc emisí, nová auta jich mají oproti autům třeba 15 let zpět o hodně méně, ano, je to podvod, stejně jako když uvádí automobilka spotřebu benzínu, která mě nikdy neseděla podle toho, co píše v technických údajích;-)

0/−1
23.9.2015 21:57

P26e85t16r 56N89o36v72á74k 1255137592965

Tak Vám nevadí nárůst počru vážných chorob v oblastech s vysokou automobilovou dooravou?

0/0
24.9.2015 1:50

P85e20t12r 53V14i51n38t43r93l60í25k 3276134631

?

0/0
24.9.2015 11:59

J78a43n 86U15l25r56i63c26h 9649346329274

Absurdní. Skvělý šéf, vykonstruovaná kauza.

+10/0
23.9.2015 20:32

M53a91r31e72k 72J69a37n 2353372404852

Docela dobrá sranda. V Německu jsou známky opravňující vjezd vozidlům do centra měst a jejich výrobky WW / s podvodem/ klidně tam jezdí. Dle mého názoru  je to nějak blbě.

+1/0
23.9.2015 20:31

P12e26t72r 65B48u10r64i69a88n 6527353574383

ještě čekám okamžitou reakci Hyundaie ve stylu "my jsme svatý, kupujte naše auta" :-P

+2/0
23.9.2015 20:22

M87a19r86e13k 43J69a54n 2773312864962

Blbost. Tohle musí vyřešit Brussels a EK. Co to je za blbost aby Německý WW podváděl spotřebitelé v EU? To už si zítra můžeme dát znova na margarín tolik v Česku hájený název Pomazánkové máslo a bude to stejné jako když WW podvádí v Česku spotřebitele. Tohle musí Němci odnést s plnou parádou.

0/0
23.9.2015 20:38

P45e22t30r 86B55u88r77i35a47n 6577833874523

aha, tak teď ještě tu o tom, jak ostatní automobilky běžně bez problémů ty nesmyslný limitu splňují, jenom zlý a švindlující VW hraje nefér ;-)

0/0
23.9.2015 20:46

M89a24r25e98k 63J42a73n 2273442914842

Píši o WW. WW a Německo má neuvěřitelný problém se značkou Made in Germany po tom skandálu ve výkladní skříni svého průmyslu. Ve všech dnešních denících v Německu je uprchlický problém na 10 koleji na nádraží, které ani neexistuje. Věřte tomu. Co dělají další značky ? Ty se vypařily na Mars.

0/0
23.9.2015 20:55

P62e81t34r 90B67u84r17i80a39n 6747303364793

já tomu rozumím a věřím, pro Němce s jejich precizností obrovskej skandál. Nicméně bylo by naivní a nesmyslné myslet si, že v tý "zelený hře" jede pouze VW...

0/0
23.9.2015 21:15

M77a24r10e74k 10J19a80n 2133312444222

Píši to někde nahoře. Všechny automobilky se vypařily na Mars nebo raději mimo galaxii. Pro vás R^

0/0
23.9.2015 21:24

P29e53t54r 24B87u22r78i11a29n 6457333724633

celá ta celosvětová "zelená" fantasmagorie je k ničemu

+6/0
23.9.2015 20:20
Foto

J85i67ř61í 49R13o58h76a69n 5864458317495

Není divu že se u emisí podvádí. Zelení politici si populisticky vymysleli nesplnitelné limity, a dali výrobcům aut nůž na krk.

Já jsem pro snižování emisí a technický pokrok, ale je nesmysl, když ten pokrok direktivně nařizují politici, kteří tomu vůbec nerozumí. Spíš bych uvítal politiku daňových úlev a bonusů automobilkám za každé razantní PROKAZATELNÉ snížení spotřeby benzínu a emisí v běžném provozu.

+11/−1
23.9.2015 20:11

V42l98a27d34i21m80í41r 47Š21n71e23k 9394928926261

Ano, přesně tak. Někdy méně znamená více. To si však současní potentáti vůbec neuvědomují.  Žijí v úplně jiném světě.Rv

0/0
23.9.2015 20:13

P94e28t16r 44M54a51r46š87á41l57e40k 9105712664529

To není o zelených populistech. To je hlavně tím, že v USA (narozdíl od EU) platí stejné limity pro benzínová i naftová auta, což je naprosto správné.

+1/0
23.9.2015 20:15

F41r17a33n74t54i23š61e75k 17N63o90v34á51k 6241535326561

Ono je to stejně fuk. "Norma" se nedá dosáhnout ani tady ani tam, takže jde jen o to, jak jí který konkrétní výrobce ošidí.

+1/0
23.9.2015 20:21

P20e41t80r 50H79o11r75á96k 1959203849764

No, ona se dá dosáhnout lehce, když nehoníš výkon.

+1/0
23.9.2015 20:32
Foto

J80i79ř69í 79R68o39h16a15n 5284478137435

Problém je ten, že bez přiměřeného výkonu auto jede velmi pomau a vemi málo toho uveze. Já nepotřebuju jezdit moc rychle, ale občas se ten výkon hodí, hlavně když s plně naloženým autem jedu do prudkého kopce.

0/0
23.9.2015 21:13

E98v79a 63C26h93a73r87v35á83t89o40v84á 5117605155578

[>-]

0/−1
23.9.2015 20:07

M76a58r13e75k 98V36o82k31á53l 1826834465269

"Ujistil, že sám o manipulacích s emisemi nevěděl." ... asi mu nechtěli přidělávat starosti  ;-D

+1/0
23.9.2015 20:04

V37l71a38d46i97m80í31r 22Š80n11e46k 9964518956891

To se dalo čekat, když zelení šílenci vymýšlejí pořád přísnější limity. Mocipáni ztratili veškerou soudnost.  Mojí důvěru by to nezklamalo. Hlavně, že mi auto jezdí. Nějaké emise by mi byli u zádele.

+6/−2
23.9.2015 20:00

J38a94n 66M77a10t57o51u87š10e67k 6526717950414

Blahoslavení chudí duchem, že? Hlavně, že já budu jezdit a ostatní ať se třeba udusí, po mě potopa, je mi vás líto.

+1/0
23.9.2015 20:02

K72r20i88s50t18i55n27a 12B47l13ü79m82e44l94o56v65á 2774577398910

Pláčete dobře, ale na špatném hrobě. běžte tohle říct do Číny, kde zcela prdí na nějakou ekologii...

+5/−1
23.9.2015 20:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.