Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PŘEHLEDNĚ: Kde chce stát příští rok stavět silnice a železnice

Rekordní stavební boom na silnicích a železnicích končí. Objem peněz mířících na nové dopravní stavby příští rok klesne téměř o třetinu. I tak bude pořád vysoký. A stát bude i nadále víc peněz dávat na silnice než na železnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P23e83t12r 51H79o97r55á18k 4429927487332

Hm, a info o demonstracích proti EU a kvótám a Islámu nikde? Podle ČTK na Jungmanově nám. asi 200 lidí. Já jako pořadatel nasbíral za hodinu přes 400 podpisů za referendum o vystoupení z EU. Stovky lidi co tam byli už tu petici podepsali před tím a další stovky se do centra dění nedostali, protože náměstí bylo celé plné a lidé stáli snad 100 metrů na chodnících na všechny strany. Bylo minimánlě 1000 lidí a to jsme fakt skromný. Odhah až 1500. Na Hradčanech bylo minimálně 2500 lidí a ČTK píše o pár stovkách. Zatímco prounijní banda v čele s Martou Semelovou měla na demonstraci reálně asi 60 lidí a píšou 100. Ti kritizovali kapitalismus a NATO. (NATO není svaté to ne) Ale pěkné srovnání, že? Hold Okamura,SPD,Islám v ČR nechceme nebo i ti Svobodní jsou na black listu, protože chtějí fakt změnu. Každý jinak, ale chtějí. S těmi až skoro sovětská EU nepohne,

0/−2
28.9.2015 17:43

M39i24c89h64a54l 30G61r37e41g11o68r 8666884430132

Na Ostravsku se opravuje jeden úsek železnice. Bohužel nezbyly prachy na elektrifikaci. Ta bude později. Tak se u nás šetří.  ;-€

(2x projekt, 2x uzavření tratě, 2x příjezd stavební techniky, 2x stavební dozor, 2x stavební povolení atd)

+2/0
24.9.2015 18:29

M11a65t24ě95j 48V96o21n95d62ř19i25č27k12a 4234460588246

O které trati mluvíte?

0/0
24.9.2015 19:02

J94o21z52e35f 63S51t26e97b45i67l85a 3815827435847

...2x obálky pro ouředníky ;-)

0/0
28.10.2015 8:13

V89l63a52d17i76m77i51r 84K41r13h93o11v45s15k43ý 2347271642205

A jihovýchod Moravy opět  nic.:-(

+1/0
24.9.2015 13:56

A52l93e32š 59K74r11a71t79i49n61a 1526201800358

Jsem pro větší podporu železniční dopravy. Investice je však potřeba plánovat systémově, na základě dopravního plánování (podle poloh taktových uzlů, křižování na jednokolejných tratích apod.) a také je potřeba postavit vysokorychlostní trať Praha - Brno, která bude tvořit páteř systému. Při systémové jízdní době Praha - Brno 60 minut daleko více lidí opustí automobil, který akorát všude překáží. Většina populace neuvažuje ve všech ekonomických souvislostech, tedy, že s provozem auta je spojeno daleko více nákladů, než jen jsou pohonné hmoty. Parkovací stání v centrech měst by se měla daleko více zpoplatnit, právo na bezplatné parkování nikde zakotvené není.

+7/−2
24.9.2015 13:34

V80i42k22t58o93r 50N46á26r68o67ž93n60ý 3579242628

Víte , kolik lidí je živo díky autům ? Kolik lidí by přišlo o práci , kdyby polovina populace zlikvidovala své vozidla a jezdila vlakem ;-)

0/−3
24.9.2015 13:48

J40i33ř60í 63K27ü33h41r 2940416910426

Pochybuji, že by někdo úmyslně likvidoval své vozidlo, pokud by mělo hodnotu více jak 20 000.

+2/0
24.9.2015 14:51

P75a15v71e44l 78M59a83t30o19u33š11e22k 5680707688154

To je ale problém našich ekonomů, že se tady žije z výroby a provozu aut. Asi by se muselo najít něco jiného. Na druhou stranu, koho v kapitalismu zajímá, že někdo přijde o práci? Když se zavřela většina fabrik a dolů, také to v podstatě nikdo neřešil. Někde se ti lidé roztrousili, někdo zůstal na podpoře. Totéž by se stalo, kdyby ubyla auta. Jinak se domnívám, že v údržbě zeleně, komunikací, lesů apod. je práce víc než dost. Kam se člověk podívá, je bordel.

+4/0
24.9.2015 15:29

V76á62c91l80a50v 24P64o86u31s29t58k26a 3170571102

Úklid bordelu málokdo zaplatí.

0/0
24.9.2015 15:40

P26a27v11e18l 70M21a96t32o24u10š73e93k 5520167328474

Omyl, města mají peněz dost, akorát je vynakládají na kraviny nebo končí v něčích kapsách.

0/0
24.9.2015 15:42

V94á56c64l36a27v 77P98o60u34s89t17k56a 3570401342

To je možné, ale nijak to nevylučuje to co jsem psal.

0/0
24.9.2015 15:44

P13a11v74e10l 94M50a68t59o43u65š65e68k 5660497498704

Myslím, že tato země už zažila větší ekonomické pohromy.

0/0
24.9.2015 16:04

M44a24t95ě20j 31V60o92n73d98ř48i12č57k45a 4304880748656

A nemůže náhodou modernizace železnic umožnit přesun právě některých těch kamionů na koleje? U nás přepravíme po kolejích 20% nákladu, např. v Rakousku skoro 50. Asi pro to budeme muset něco udělat, má to význam.

+1/0
24.9.2015 12:49

J69a48n 89S50o41u31k52u53p 1864144916615

Jelikož je z toho velká část tranzit V-Z a S-J, tak než ten kamion dostane na vlak, tak je mezitím na druhé straně republiky.

+1/−1
24.9.2015 13:01

P22a40v93e84l 50M45a22t43o43u23š81e50k 5800367958124

Holt my v ČR musíme mít vždycky nějaké to "ale", aby se náhodou neprosadilo něco rozumného, co už v okolních zemích dávno funguje.

+3/0
24.9.2015 15:32

M66a12t97ě44j 75V92o10n79d10ř80i92č81k74a 4674760728876

Asi jsem se špatně vyjádřil, myslel jsem to obecně, dostat ten náklad na koleje, ne kamion na vagon.

+1/0
24.9.2015 18:12

V80á46c36l71a62v 60P79o53u62s32t35k35a 3170981592

S těmi procenty vám to trochu hapruje. Objem přepravovaného nákladu převyšuje kapacity české železnice 8x, v rámci evropy dokonce 12x. Kamiony na kolejích jsou ekonomickým nesmyslem.

+1/−1
24.9.2015 14:08

P94a55v51e30l 12M93a26t45o46u92š14e49k 5640287608684

A přesto se tak odvíjí většina přeprav v tolik kapitalistických USA... Nemusí jít vždy o celé kamiony, stačí převážet návěsy nebo kontejnery.

+2/0
24.9.2015 15:31

V55á14c77l91a54v 58P74o94u48s46t63k32a 3400771532

O většině bych si dovolil pochybovat nicméně v USA je to do jisté míry dáno strukturou infrastruktury a pak pochopitelně obecně nesrovnatelnými vzdálenostmi.

+1/0
24.9.2015 15:45

P74a72v93e32l 78M21a34t51o85u86š29e89k 5340687568404

Spousta kamionů také křižuje půl evropského kontinentu. Ale hlavně nemám rád, když někdo stále obhajuje, že zde něco nejde. Jde to i v Rakousku a ve Švýcarsku, tj. v zemích rozlohou srovnatelných s ČR, tak nevidím jediný pádný důvod, aby to nešlo i v ČR. Jen se musí chtít.

+3/0
24.9.2015 16:07

P87a43v70e66l 78M12a31t66o50u95š75e35k 5630577618234

Jedna otázka je, zda jsou ty přepravy nezbytné. Druhá otázka: vaše poměry mi trochu nesouhlasí s tím, že v evropských zemích se po kolejích vozí více nákladů než v ČR a kamionů jezdí naopak méně.

+1/0
24.9.2015 15:36

V16á25c59l73a91v 34P38o88u43s78t35k16a 3660391842

Nevím o jaké nezbytnosti hovoříte. Někdo si přepravu objednal a zaplatil a určitě to neudělal proto, aby naštval lidi po cestě kamionu. To že je ve vašich očích nesmysl vozit jablka ze Španělska do českého obchodu je celkem irelevantní.

+2/0
24.9.2015 15:43

P69a78v88e33l 43M95a16t86o95u69š71e64k 5380247588264

To není nesmysl jen v mých očích, to je především trestuhodné s ohledem na plýtvání palivy. Právě to, že se to jedinci vyplatí na úkor ostatních, je pro mne irelevantní.

+2/0
24.9.2015 16:09

M31i39c66h76a28l 53G95r65e95g18o42r 8766454320952

Už teď jsou železnice přeplněné, to půjde těžko. Chtělo by to postavit nové tratě, chybí kontejnerová překladiště.

0/0
24.9.2015 18:27

M60a82t66ě90j 64V84o67n38d78ř19i18č71k77a 4324620728606

Určitě souhlas, o důvod víc železnice modernizovat - i samotná modernizace zvýší kapacitu trati. 

V případě nejvýznamnějších tratí ale modernizace nestačí, je třeba vybudovat trať novou, zde by byly řešením plánované vysokorychlostní tratě, které by byly velkým přínosem nejen pro osobní železniční dopravu, kde by výrazně zkrátili cestovní doby a dopravu vlakem by tak zatraktivnili, ale také pro dopravu nákladní, protože té by dálkové vlaky na dnešních hlavních tratích udělaly místo.

Bohužel stát (SŽDC) nám zatím na plánu modernizace tratě Brno - Přerov ukazuje, jak se to přesně dělat nemá.

+1/0
24.9.2015 19:06

M28a30t18ě83j 37V71o18n51d35ř91i67č47k86a 4734190608466

A nemůže náhodou modernizace železnic umožnit přesun právě některých těch kamionů na koleje? U nás přepravíme po kolejích 20% nákladu, např. v Rakousku skoro 50. Asi pro to budeme muset něco udělat, má to význam.

0/−1
24.9.2015 12:49

M74a14t54ě57j 66V61o46n70d38ř96i18č44k34a 4874730558686

A nemůže náhodou modernizace železnic umožnit přesun právě některých těch kamionů na koleje? U nás přepravíme po kolejích 20% nákladu, např. v Rakousku skoro 50. Asi pro to budeme muset něco udělat, má to význam.

0/−1
24.9.2015 12:49

P26e26t12r 87N75a55j94d82e22k 7587746703411

Koukám, že to tady je samý železniční fanatik, pro kterého má oprava nádraží v České Lípě nebo tunel mezi Prahou a Plzní, který zrychlí dopravu o blbých 5 minut daleko vyšší prioritu než obchvat obce, přes kterou se valí těžká kamionová doprava a kde pak zbytečně umírají lidé. Bydlím nedaleko hlavní silnice, kde se až donedávna valila tranzitní kamionová doprava a kde bylo několik kritických míst, které ač byly perfektně označeny varovnými značkami, tak se tam vždycky několikrát do roka stala těžká dopravní nehoda. Za ty 4 roky co tu je obchvat, se na původní silnici ani na nové dálnici nestala jediná vážná dopravní nehoda. Nemluvě tom, že obyvatelé dotčených obcích se konečně můžou v klidu vyspat a přes den nemusí trnout, že jim nějaký šílený řidič ignorující padesátku zabije dítě.  

Opravdu mě chcete přesvědčovat, že vybudování tunelu mezi Prahou a Plzní, který akorát o pár minut zrychlí dopravu, je důležitější, než vybudování obchvatu nějakého kritického úseku, kde často umírají lidé? Styďte se.

+3/−7
24.9.2015 12:11

R32a44d62o27s85l87a68v 16K70l62a55u47d66a 5424208434892

Mně z toho vyhněte. Jsem zastáncem dopravního mixu. Měla by se prosazovat taková doprava, která je pro dané potřeby nejlepší. Jako pěší, cyklista, motorista a cestující v hromadné dopravě se fakt necítím být fanatikem v žádné z těchto oblastí.

+1/0
24.9.2015 12:16

R67a79d73o40s14l92a43v 43K85l38a97u61d83a 5484868944672

*Mě z toho vynechte...   Kvůli vám už zapomínám mateřský jazyk.

0/0
24.9.2015 12:23

P65a84v10e71l 69M86a67t10o19u54š48e41k 5370887618714

Ti lidé umírají bezohledností řidičů a jejich nadměrným počtem. Kdyby aut jezdila polovina a řidiči byli disciplinovanější, umíralo by na silnicí podstatně méně lidí. Tomu může napomoci právě železnice. Jenže pro vás je auto a kamion prostě axiom, který tady jednou je a je potřeba mu donekonečna ustupovat. Přitom budoucnost není v tom, že se bude stavět stále více silnic, ale v tom, že se bude automobilová doprava, která se vymyká kontrole, omezovat. Že je to nepopulární? Možná, ale jediné účelné.

+5/−1
24.9.2015 15:41

P77e68t17r 90N66a90j39d68e82k 7517116403171

No jasně. Natáhneme koleje do každé vesnice a před každou fabriku, že?

+1/−3
24.9.2015 17:34

M19a78t17ě59j 70V74o54n58d89ř95i19č85k72a 4144830888946

O tom vůbec nikdo nemluví. Jen je nutné budovat systém hromadné dopravy a železnici stanovit jako páteř, protože umožňuje vysokou rychlost a kapacitu. Navíc nádraží ve větších městech bývají často v centru, což je dost výhodné.

+2/0
24.9.2015 18:28

M54i10c19h98a22l 70P28a87v76l97á93t 9693123854459

"Prehledne" a jako obvykle BEZ MAPY. :o)

+1/0
24.9.2015 12:01

P66e69t11r 45K69n34ě77b27o86r27t 3291770

Mno...spousta peněz teď bude na uprchlíky. Na silnice nezbyde...

0/0
24.9.2015 11:20

K20a80r80e27l 34N83ě93m55e55c 2393974196668

A co R52 či R43? Brno je bohužel od Phy moc daleko.

+3/−1
24.9.2015 10:13

J45i40ř82í 96K55o64c29u92r32e49k 6165444815538

Stejně jako trať 300. Ta nevede ani přes Prahu, ani přes Třebovou. Takže je to pořád jenom jednokolejka s rychlostí 70 až 90. (Rychlostník 100 v úseku délky 1 km je provokace). Tahle "lokákla" spojuje 4 krajská města, z toho dvě aglomerace přes 500.000 obyvatel. Že tam jedzdí dva rychlíky do hodiny? Ona ta trať víc nepobere, už tak se zastavuje z provozních důvodů a 5-10 minut čeká na protijedoucí vlak.

+1/0
24.9.2015 10:27

A34l29e31š 90P21l93e50s50k76o94t 9275759448285

Hlava mi nebere, ze se v tech miliardach nenajde 50 milionu na obnovu 200 m trati 097, kterou znicila stavba D8. Asi Skanska nedela zeleznice.

+2/0
24.9.2015 9:51

P91e88t20r 39N13e35c13h87a46n44i88c70k64ý 7573266578400

Tak není v TOP10

0/0
24.9.2015 10:17

O21n89d12r50e31j 35K17o16d96a71d 8941893151127

D3 z Prahy do Mezna se my už nedožijem... ;-(

0/0
24.9.2015 9:50

P38e88t83r 74N40a59j94d14e78k 7277316413841

Je neskutečné a neuvěřitelné kolik stát vyplýtvá peněz na rekonstrukce železničních tratí. Přitom vlakem jezdi v porovnání se silniční dopravou naprosté minimum lidí. Za těch 25 miliard co stát nalije příští rok do železnice, by se dalo postavit 50 km dálnic. Opravdu je důležitější napřímení trati mezi Prahou a Plzní, nebo rekonstrukce nádraží v České Lípě než vybudování obchvatů, aby se těžká kamiónová doprava už konečně nemusela valit přes centra vesnic a měst? Kdyby se příštích 5 let do železnice neinvestovala ani koruna tak se v podstatě vůbec nic nestane. Kdežto každá nevybudovaná silnice či dálnice znamená další roky ježdění po přetížených silnicích centry měst a obcí, zvýšenou nehodovost a bohužel i mrtvé. 

Nemluvě o exotech, kteří požadují po státu aby uvolnil desítky miliard korun na stavbu nesmyslů jako tunel z Prahy do Berouna nebo vysokorychlostní trať do Praha-Brno.

0/−14
24.9.2015 9:48

R55a32d33o85s91l59a46v 85K63l54a26u50d67a 5834318954372

Je neskutečné, že někdo může tlachat takové kraviny. Jen ČD denně přepraví v průměru 460.000 osob. Fakt si nedokážu představit, že by tito lidé přesedlali do aut a jeli do Prahy, do Brna..... Napřímení tratě mezi Prahou a Plzní důležité je. Nejde jen o Plzeň, ale o kvalitní napojení na západní část Německa.

+13/0
24.9.2015 9:55

P41e92t56r 39N86a42j75d73e51k 7277796263841

Pouze 460.000 osob? To jsou pouze 4.5% obyvatel :-) Tím bych se opravdu vůbec nikde nechlubil vzhledem k tomu, že potřebu během dne někam cestovat má zhruba 80% národa. No pokud by se zvýšil provoz o těch pár % tak si troufám tvrdit, že by se nestalo vůbec nic. Snad jen Praha by byla o něco víc ucpaná. Ale Praha je jen 1/10 ČR. Opravdu mě chcete přesvědčovat, že napřímení tratě mezi Prahou a Plzní je důležitější a má mít vyšší prioritu než obchvat města, kde zbytečně umírají lidé díky přetížené infrastruktuře?

+1/−9
24.9.2015 10:15

P32a32v98e93l 32M60a74t48o19u97š55e64k 5510347398584

Tak vy byste chtěl všude dálnice a obchvaty měst. A chtěl byste také u takové dálnice nebo u obchvatu bydlet? To asi ne, že, tam ať si bydlí jiní! Vy byste tam chtěl jen jezdit.

+7/0
24.9.2015 10:30

P88e91t20r 82N81a88j89d48e37k 7267446893191

Nejsem křeček polní abych bydlel v polích, kde ta dálnice povede.

0/−7
24.9.2015 10:41

P28a18v29e15l 46M68a92t27o67u89š98e45k 5620917828574

Takových už tady bylo! Koupili si dům někde na kraji města nebo v obci a za pár let se divili, že tam má vést dálnice nebo obchvat. Že se to nestalo vám, ještě neznamená, že se to neděje. Ono stačí bydlet v Praze u Jižní spojky a podobných komunikací. Než ji postavili (také se bez ní dalo žít), byl tam skoro boží klid, teď je to hrůza.

+5/0
24.9.2015 10:55

P82e32t89r 50N43a91j37d87e15k 7127496433191

Víte ty plány kudy obchvat povede jsou často známy 20 let předtím než se prvně kopne. 

A spíš znám tisíce lidí, kteří si postavili domek v klidně vísce, kde v roce 1989 projelo za den pár náklaďáčků a dnes jim během jediné noci projede pod oknem 200-300 kamiónů. Moc dobře se při tom spí. Přes den zas trnou hrůzou jestli jim dítě nesrazí nějaký spěchající šilenec, který má z padesátky v obci srandu.

Ale jo, máte pravdu. Tunel mezi Prahou a Plzní je 100x důležitější. Lidí jsou mraky, tunelů málo.

+1/−5
24.9.2015 11:08

P55a93v43e39l 57M98a79t46o44u45š86e69k 5650707338304

A co lidé, kteří (nebo jejich předkové) bydlí v klidném místě desítky let a najednou jim tam povede dálnice nebo obchvat?

Proč ty kamióny pod těmi okny jezdí, když by mohly jezdit naložené na vagónech? Spousta z nich navíc vozí úplně zbytečně sem tam zboží, které lze vyprodukovat kdekoli a vůbec by se na velké vzdálenosti vozit nemuselo. Vozí se jen proto, že se to jistým jednotlivcům vyplatí, protože konečný spotřebitel nakonec vše zaplatí. I proto máme většinu zboží dražší než západní Evropa při zlomkové ceně pracovní síly. Starostové vesnic kolem velkých měst a dálnic se navíc předhánějí, kdo bude mít za posledním barákem větší velkosklad obsluhovaný výhradně kamióny.

Jo, jaký je národ, taková je i politika, a to nejen dopravní. Bohužel jen málokdo je ale ochoten při hledání příčit chyb začít sám u sebe.

+1/0
24.9.2015 11:54

L83i46b36o96r 64Z79a42v22ř10e68l 8839256901272

Křeček ne, ale nemyslici tvor ano

0/0
28.9.2015 10:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.