Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volkswagen fixloval s emisemi i v Evropě, potvrdil německý ministr

Německá automobilka Volkswagen manipulovala s emisními měřeními u naftových vozů i v Evropě, nejen ve Spojených státech. Uvedl to ve čtvrtek německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Zatím se ale podle něj neví, kolik jich přesně bylo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51i48ř90í 92L51i44n66h50a39r96t 3505894481806

Ojropská Jůnije©Já VW a Qóty..

Asi už začínáme tušit, co bude horšího hned i do budoucna a co bude ještě horší v dlouhodobé realitě i brzy..

Čert nám to byl dlužen..

+1/0
24.9.2015 20:59

J91a46r38o54s76l16a83v 80V31o47j46t12ě21c23k63ý 4863278424186

Jak jsem psal, splní, leda ale na válcích, v reálném provozu ani náhodou

0/0
24.9.2015 20:20

L35u28k81á65š 29S10k55o80p70a20l 9756948735371

Tak to není tak jednoduché. Měli by nižší zisk, kdyby uměli vyrobit poradny motor a nemuseli podvádět? A pokud ano, o kolik? Já tipuji, že se to ve vysledku nevyplatí.

0/0
24.9.2015 19:45
Foto

V47o89j34t84ě39c18h 94P19a70v26l53í56k 5484331524868

No ale pokud neuměli ...

0/0
24.9.2015 20:35

J52i78ř17í 81K22o62c20u80r18e54k 6315354225708

... což evidentně neuměli. Takže teď to budou muset nějak zalepit.

Myslím, že ambice VW na největší světovou automobilku právě s rachotem dopadly na zem.

0/0
24.9.2015 21:59

J54a51n 71G74a73z32d38a 6112878343237

Uff. Strašné kecy. Že VW není úplná jednička v kvalitě, zejména že se jim moc nedaří motory, se poměrně ví. Ale řešit nějaké hloupé testy mi přijde absurdní a můj vztah k VW to nijak neovlivní. Pokud to půjde, budu jezdit něčím jiným, TDI považuji za nepříliš dobrý motor, ale testovací parametry mě vůbec neberou. Jejich jedinou funkcí je chránit vyspělou západní techniku před čínskými, korejskými a východoevropskými kraksnami, s kterými stejně nejezdím.

0/−1
24.9.2015 19:30

P26e57t64r 22Č71e60r32m37á82k 9678965879910

A takhle se dělá mediální bublina... Jaký podvod nebo fixlace? VW dělá přesně to co všichni ostatní (taky proto si zatím nikdo z konkurentů nějak moc nevyskakuje, protože dobře ví oč jde..), a připravuje auto tak aby prošlo předepsanými zkouškami a měřeními a mohlo být homologováno. Prošla ty auta předepsanými zkouškami? Ano, takže to je v pořádku. Že se realita odlišuje od laboratorních testů je věc známá a zřejmá (za papírově udávanou spotřebu nejezdí žádné auto), takže protestovat nebo překvapen nemůže být nikdo.

Spíš jde o to jak si krásně necháváme američanama rozvrtávat největši evropskou firmu a tahouna ekonomiky celé EU, včetně ČR. Že to je v době kdy VW útočí na pozici světové jedničky (resp. v některých parametrech už jí je), v době kdy nám tu dík americkému způsobu šíření demokracie běhá x milionů uprchlíků, a že je VW původem z Německa, tedy pilíře celé evropy, a když padne on padnou všichni, je zajisté jen náhoda... :-P

0/0
24.9.2015 19:19

O25n84d78ř53e75j 83B86u69r96e98š 5700114833739

Reakce na Pavel Ševčík.

0/0
24.9.2015 18:19

O58n30d58ř50e90j 82B67u95r14e55š 5670464923989

vw v F1??! To by snad nastal konec světa.

0/0
24.9.2015 18:17

P96a38v12e57l 63Š79e58v87č53í84k 6350135479530

Jen motory, v  mediích kolem F1 se to skutečně objevilo.

http://f1news.autoroad.cz/novinky/73379-koncern-volkswagen-nakonec-zamiri-do-f1-eddie-jordan-je-o-tom-presvedcen

0/0
24.9.2015 20:14

R28o57b92e20r86t 86T72o17m34e27c15z14e33k 8291794332855

Od Amíků, kteří přes Google a nové Windows 10 šmírují celý svět to opravdu "sedí". Sami manipulují s kde kým a kde čím, pokrytci.

+1/−1
24.9.2015 16:14

F39e89r86e71n67c 95L22o47v14a24s70z 9763737248874

Nemci prišli nato, že ich Árijská rasa je v štádiu degenerácie. Aj zato vraj potrebujú novú neopotrebovanú krv hoci aj z Rwanda  Burundi /všetci hádam nemajú a ..d.

A, potom bude kvalita !;-O!!

0/0
24.9.2015 16:11

M45a24r76e56k 61J56a58n 2163352894142

A dále Německo bude fixlovat s dálničními známkami. EK Junckr se s Merklovou už dohodli. :-P

0/0
24.9.2015 16:11

R84a52d58i55m 39D18r29b98o95h22l59a80v 5601606793727

"o ničem nevěděl" - hahaha, no jasně, něco se montuje do 11 milionů aut a šéf o tom neví. Jasně, hoďte to na nějakého dělníka, který to tam dával z dobré vůle, vole. Stejně jako vykradení 11 miliard z Komerčky odskákala nějaké úřednice od přepážky.

+1/0
24.9.2015 16:09

M82a72r12i40e 60J12a26h67n18o52v33á 5712383794835

Podle mě je spíš zázrak, že se to nerozkecalo už dávno.

0/0
24.9.2015 16:10

R61a80d63i21m 69D87r57b84o61h56l74a28v 5751856423257

To ano, procházelo jim to setsakramentsky dlouho, myslím, že na to bouchli nejedno šáňo.

0/0
24.9.2015 16:12

J94a80n 83F74r43o33l59í52k 6826350905474

Turci u pásu nic neví a pár zasvěcených bere takové peníze, že rádi drží ústa.

0/0
24.9.2015 16:17

R85a83d56i69m 25P37o97l10á95š49e20k 9836353869499

U pásu jaksi nemají šanci, software prostě neuvidíš a neuvidíš;-D;-D, kdyby sis svítíl já nevím čím.

+2/0
24.9.2015 17:01

J82i85ř82í 50K81o75c36u38r90e54k 6145504375318

Tyhle velké firmy se chovají často jako stát. Levá ruka neví, co dělá pravá.

0/0
24.9.2015 22:02

A21u37g43u96s20t 97F77o10r14m13á47n87e42k 6295559690986

Ha ha ha, to je ta vychvalovaná německá kvalita. Ostatně o kvalitě německého myšlení se přesvědčuje celé postižená EU.

0/−1
24.9.2015 16:01

J49a55k83u75b 66K10o83s 3196712590554

A ja jim fandim klukum německejm. Na pitome regule, pitoma protiopatreni.

+5/−1
24.9.2015 15:53

J65a24n 20N86o69v77á84k 6220755867247

Kurnik a já mám zrovna nové auto (jiné značky). Takovou smůlu můžu mít jen já, právě teď, když budou folksíky všude ve slevě. ;-D

+2/0
24.9.2015 15:53

P88a70v82e80l 78Š13e92v42č17í81k 6300545639930

Mít inkriminovanou škodofku, najmu právníka Fakana a z kolbenky vyrazím majlant. Samková na to nemá asi koule, tedy formát.

+1/0
24.9.2015 15:48

P53a55v53e36l 59Z87a48j48í32č43e88k 8924590276640

jestli to nebude tim ze vw zaspalo dobu s commonraily ;-) pokud fixlovali i v evrope tak se ptam proc to laborky zamlcely a nebo na to ani neprisly.... vypada to na sesup imperia vw

+1/0
24.9.2015 15:47
Foto

V43o43j92t22ě34c66h 22P91a84v30l80í25k 5384521724448

Laborky na to nepřišly, neboť měří podle přesně předepsaných protokolů. No a na ty bylo auto připravené. I v USA se na to nakonec přišlo náhodou.

+1/0
24.9.2015 16:06

P69a55v91e26l 31Z40a84j26í97č75e50k 8484480906850

Takze fixlovali globalne proto aby nevyrabeli dve verze sw? nejak to nechapu...

0/0
24.9.2015 16:08
Foto

V52o74j77t72ě48c36h 42P39a37v40l62í68k 5154771714198

Udělali SW, který jim dal na testech (jak EU, tak USA) dobré výsledky, co je na tom nepochopitelného?

0/0
24.9.2015 16:16

M94o58n97i29k46a 66H11a42b12a57n76o23v58a 7268723537926

Pokud jsem to dobře pochopila z rozhovoru s naším odborníkem v rádiu, software byl nastavený tak, aby auto rozeznalo že se jedná o halu a testy a vypouštělo méně emisí. V USA se někdo začal divit, proč má auto venku mnohem více emisí než při laboratorním měření, nějaká jejich agentura zaplatila tým Iťáků a prolomila data v systému, což se doposud nikomu díky náročnosti nepodařilo a ani na to nebyla síla. V rozhovoru bylo zmíněno např. BMW, kde se někteří uživatelé divili, že když vjedou do tunelu (ztratí signál GPS) tak auto povážlivě ztratí výkon -> stejné podezření, že auto je nastaveno tak, aby v hale (předpoklad měření emisí), kde není signál GPS se chovalo jinak.

0/0
24.9.2015 16:22
Foto

V44o37j50t60ě78c33h 17P36a26v64l84í68k 5714781474368

Systém neprolomili, VW se prostě po roce výmluv pod pohrůžkou nehomologování modelů pro rok 2016 přiznal. Pokud máte odkaz na BMW a GPS, rád se podívám, ale překvapilo by mne, že by se odvážili propojit GPS a ECU.

0/0
24.9.2015 16:26

R66a54d89i49m 71P49o84l73á45š69e90k 9596283799219

Divit se nejdřív nezačal nikdo, jen tým vysokoškoláků dostal, snad aby získali praxi nebo možná jako podkladové údaje pro diplomku, úkol změřit za jízdy emise na 2 vozech VW a tuším jednom bavoráku.

Teprve potom se divili ;-D;-D, když ověřili, že jim to měří správně.

+1/0
24.9.2015 16:40

J66i19ř74í 70K50o31c58u26r34e90k 6915294125258

Znáte studentovu konstantu? To je číslo, kterým je třeba vynásobit výsledek aby odpovídal tomu, co profesor považuje za správný výsledek.

0/0
24.9.2015 22:05

J72a40n 77J38a86n91e70č82e13k 9310943510766

Ano, už jsem o tom psal dříve že si VW svojí vahou prolobboval odsunutí nástupu přísnějšího eura, protože by jejich pumpe-duese neprošlo a common-rail ještě neměli vyvinutý (narozdíl od konkurence, která ho už sériově vyráběla). Stalo se cca 15 let zpátky.

0/0
24.9.2015 16:13

K24a18r42e57l 17V45o53v27e59s 1964188962149

Doufam jen, ze Merkelova nefixluje s pocty s tzv. imigrantu tak jako VW s emisemi.

+1/0
24.9.2015 15:46

P17a38v64e58l 78Š29e82v57č71í39k 6220305419870

Škoda, začalo se proslýchat, že VW zvažuje výrobu motoru pro F1 a právě rezignovaný šéf byl příznivcem této myšlenky. Teď budou mít zjevně o reklamu postaráno i bez F1.

0/0
24.9.2015 15:45
Foto

L49u83b16o52m75í98r 54J43a17n91o42t84a 5836574966235

;-D no to je toho. Ale že sůl nesolí, cukr nesladí a klobása néni klobása, špekáček néni špekáček a do chleba sa dávájů vlasy lidí z žíny (E920) nikoho velice netočí. :-P

+3/0
24.9.2015 15:44

A42d69a41m 81K83a42r28a53b52a 9751677285528

Média by měla přestat veřejnosti lhát, resp. přestat fungovat jako "tvůrci" veřejného mínění na objednávku.

0/0
24.9.2015 15:41

K78a30r36e75l 57K13a43v53k53a 9429969597726

pochybuji ze neco takoveho podobneho nepouzivaji i ostatni automobilky ...

0/0
24.9.2015 15:32

S31v72a26t93o44p34l59u58k 95S51i88l58n14ý 4172656619108

Samozřejmě že používají, akorát se na to 

A) ještě nepřišlo

B) někdo z konkurentů úmyslně zveřejnil tohle "tajemství" dřív, aby tím poškodil VW.

0/−2
24.9.2015 15:36

Z98d40e35n90e38k 70B15e18d36n54a63r 7697886377439

Nepoužívají.

0/−1
24.9.2015 15:39

J32a20n 20U55l37r58i40c42h 7680933818778

Jestli to jiné automobilky  používaly tak by se na to určitě teď přišlo. A vypadá to, že jsou v klidu.

+2/0
24.9.2015 15:42

R47a26d52i94m 77D90r52b42o66h33l81a91v 5111206843187

Testy teprve budou probíhat, takže se na to nejspíš teprve přijde.

0/0
24.9.2015 16:11

R79a95d87i17m 24P54o36l92á95š20e34k 9516683969669

řekl bych, že používají taky.

Akorát mohou mít ty motory kvalitnější a proto nemusí používat tak rasantní změny provozních režimů motoru. Takže na rozdíl od VW to mohou okecat.

Pochybuji, že si EU "odstřelí" většinu svých automobilek a vytvoří tak prostor pro expanzi třeba korejců nebo číňanů.

Kdepak. Jestli má někdo mít problémy s produkci aut, tady VW, tak se v Eu budou snažit, aby uvolněné místo na trhu zaplnil jiný evropský výrobce aut.

0/0
24.9.2015 16:55
Foto

V96o55j91t67ě91c82h 58P84a78v45l93í76k 5984381284538

Tak se mi konečně podařilo dospět k tomu, kde je zhruba problém. Dieselové motory, pokud mají být úsporné, produkují oxidy dusíku. K jejich omezení se v průběhu času používaly tyto technologie:

1) EGR: Exhaust Gas Recirculation. Ano, ten EGR ventil, který se zanáší a Češi jej s takovou oblibou zaslepují. Moderní motory mají dokonce dvojité EGR s chlazením spalin. EGR umožňuje recirkulaci spalin a tedy snižuje množství O2 ve směsi a umožňuje efektivní chod aniž by musela být směs příliš chudá a vytvářet NOx.

2) SCR. Selective Catalytic Reduction. Alias AdBlue. Vstřikováním močoviny se NOx redukuje na N2. Bohužel je potřeba dolívat AdBlue a řízení množství vstřikovaného AdBlue také není triviální a pokud se mají dodržet limity, omezuje dynamičnost motoru.

3) LNT. Lean NOx Trap. Krabička naplněná zeolitem nebo uhličitany, která v rozsahu teplot mezi 150-200°C zachytrává oxidy dusíku. Jenže se časem naplní a pak se musí 'regenerovat', což se provádí vstříknutím paliva do výfuku. Palivo zreaguje s NOx, a LNT zase začne chytat, podobně jako se regeneruje DPF.

Pokud mne vyhledávání neklame, tak jsou to právě "CleanDiesel" motory, které mají v USA problém, a které místo klasičtějšího SCR používaly nové moderní LNT. Že by v normálním provozu LNT nefungovalo až tak dobře, jak má a VW mu pomáhal speciálním režimem motoru?

+5/0
24.9.2015 15:32

P27e72t31r 62T72y15č73k63a 6925892599972

To není motor, to je chemická laboratoř.

0/−1
24.9.2015 15:36

R67a65d11i72m 69H66u84l45í18k 6519927357301

Já bych si u toho trochu přihřál polívčičku...

http://old.vscht.cz/monolith/

+1/0
24.9.2015 16:14
Foto

V20o19j70t29ě77c36h 64P77a65v17l77í47k 5444931914818

Velmi pěkné. Máte přehled, jak dlouho musí jet vůz s bohatou směsí, aby se LNT (NSRC) zregeneroval? Docela by mne to zajímalo, mohlo by to zásadním způsobem ovlivnit celkovou ekonomii provozu a být hlavním rozdílem mezi "dyno calibration" a "road calibration" u VW.

0/0
24.9.2015 16:22

R38a74d11i32m 59H27u22l43í31k 6169427527811

To záleží na hodně parametrech. Jednak na tom, jak je to NSRC vyrobeno, protože si každý výrobce pečlivě střeží složení aktivní vrstvy. Dále jaká je velikost aktivního povrchu. Dále rozhoduje jeho stáří. Ale pokud se budem bavit o nějakém konkrétním katalyzátoru, tak rozhodující je teplota. Pokud není katalyzátor dobře prohřátý (vetšina NSRC kolem 300-350 st. C), tak nedokáže zachytit škodlivé látky po delší dobu a taky se nestačí během bohaté fáze dostatečně zregenerovat. Pokud byste chtě, tak Vám mohu zaslat nějaké své práce, na kterých jsem v naší laboratoři dělal.

+1/0
24.9.2015 17:38
Foto

V45o74j79t94ě41c61h 94P13a43v25l62í93k 5304111584338

Rád si je přečtu. Můj email je vojtech zavináč ucw tečka cz.

0/0
24.9.2015 20:34

J35a35n 71F91r63o79l76í90k 6126700915964

Nebylo by lepší používat diesely k původním ůčelům tj. do lodí a do traktorů?

0/0
24.9.2015 16:21

J36a97n 70F93r21o95l30í42k 6966510125414

účelům

0/0
24.9.2015 16:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.