Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vytlačení Asiany může Jančuru přijít draho. Žaluje ho o 16 milionů

Více než sedm let poté, co vyjel poslední autobus společnosti Asiana mezi Prahou a Brnem, zaměstnává tehdejší spor dvou největších prodejců letenek v Česku právníky a soudy. Úspěšnější v konkurenční šarvátce byla tehdy Student Agency, ale za své kroky dostala pětimilionovou pokutu, teď firmu Radima Jančury čeká klání o náhradu škody majiteli Asiany Alexeji Litvinovi. Chce více než 16 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a34n 19K43o22b15ě22r92s24k51ý 1390986431263

Já jsem spíše zvědavý jak dopadne spor RegioJet vs ČD. Jen bych rád připomněl, že navzdory tomu co Jančura prohlašuje to byl on kdo snížil první ceny. Když se ČD přizpůsobili nastalo fňukání o zlých ČD. Potom ještě podstřelil Leo svými jízdenkami za 99 Kč. Navíc daný subejkt může snížit ceny i pokud je dominantní za účelem setrvání na trhu. No to bude ještě zajímavé. Ale osobně fandím ČD, protože si pamatuji jak to bylo.

+2/−1
28.9.2015 0:28

J26a93k15u90b 57M49o23t91e86j93l 9136344485798

Fandíte podniku, který není schopen vydělávat na nejlukrativnější trase v ČR?

0/−1
30.9.2015 17:09

J29a53n 33K27o84b60ě27r46s36k16ý 1930566681273

Ano fandím, protože za posledních 5 let udělali velký krok dopředu. A kdo říká že prodělávají, Jančura ? Ono je rozdíl mezi tím co říká Jančura a realitou. Navíc jejich Expresy jezdí plné.

+1/0
30.9.2015 17:37

J27i50r14k58a 21D51v33o50ř14á18k 4415810733988

Obviňujete Jančuru z nezákonného jednání? Že odevzdává zfalšované výroční zprávy? Ba ne. Jeho jízdné opravdu vypadá pod reálnými náklady.

0/0
8.10.2015 11:45

J46i25r40k86a 66D42v72o69ř27á21k 4235810973788

Pardon, překouk jsem se. Zdálo s mi, že se tu mluví o prokazatelném prodělku Jančury.;-D

Kdyby soukromníci tolik netlačili na podnákladové ceny, pravděpodobně by byli dávno v plusu všichni tři.

0/0
8.10.2015 12:14
Foto

T67o98m95á10š 80K94i73r45o88v 1535238965557

Já nevím, jak ostatní cestující, ale já když jsem jel do Prahy s Megabusem (Asianou, chcete-li), tak se jelo hezky. Se StudentAgency semi ale jezdí lépe, protože na palubě autobusu je (alespoň) nějaký ten servis. A i přežiju, že jízdenku si kupuji v "předprodeji". Ani jeden dopravce (když jezdili oba) jeli rovnou z Varů do Prahy nonstop.

0/0
25.9.2015 17:47

L78u48b24o85š 12Č85e28r98n20ý 6759169897368

Jen dobře že toho rusáka vytlačil....R^

+1/−3
25.9.2015 13:35

L53a56d32i91s44l39a52v 53M81i15k22a 1401119784344

Jančutu nijak nemusím, ale co je tedy konkurence, když ne boj cenami a kvalitou  o zákazníka? Ale chápu, že v pokřivené EU kde už žádné svobodné podnikání neexistuje je to skoro zločin....

+3/−4
25.9.2015 11:08

P11e35t85r 73Č68e85r92v30e13n35ý 3216941792785

Bojovat cenou je samozřejmě možné.

Není však možné nabízet zjevně podnákladové ceny v okamžiku, kdy má společnosti 99,9 % příjmů z úplně jiných aktivit, než té, ve které takto bojuje cenou.

+3/−1
25.9.2015 12:23

J56i32r88k20a 54D50v27o22ř96á18k 4825530123968

Jančura pokřivenosti pravidel EU v boji s konkurencí velice silně využívá.

0/0
8.10.2015 11:46

J43e12n55d11a 17K92r97á84s88a 1429306498

Normální konkurenční boj ! Podobným způsobem by se mohli soudit třeba malý prodejci,že je "vytlačují" z trhu obchodní řetězce ! Nebýt Jančury,tak nás dodnes vozí líný odboráři z ČD starými špinavými vlaky !:-P

+5/−9
25.9.2015 10:47

A59l35a29n 66Ř33e43p71k73a 4345816

Jasně, proto nás Regiojet vozí v samých supermoderních vlacích z Rumunska (slib na začátku) v ceně 1 milion eur, které jsou vždy čisté a vše mají plně funkční (klimatizaci, záchody, WiFi..). :)

+5/−1
25.9.2015 14:15

J32a29n 56K37o17b87ě38r76s90k25ý 1830956861103

ČD začali svůj vozový park modernizovat a kupovat nové vlaky už dávno před Jančurou. Příště si zjistěte fakta ať nejste za trotla.

+1/−1
28.9.2015 0:43

J78e20n86d86a 80K71r43á56s88a 1149896908

Ještě napište,že vždy poskytovaly lepší služby,v čistých vlacích s ochotných odborařským personálem,a já se dojetím rozpláču ;-D

+1/−1
28.9.2015 8:27

J91i39r84k49a 81D37v71o61ř78á35k 4535780853208

Má pravdu. Stačí srovnat datum výroby těch vlaků a vagonů s datem "výroby" Regiojetu.

0/0
8.10.2015 11:50

J56a21r51o15s65l63a48v 29T86a23c55h84o92v62s47k75y 2402520474250

A to je takovy problem se na tu trasu vratit pote, co Jancura zase ceny zvednul ?

+1/−3
25.9.2015 10:40

O94l97d91ř50i42c56h 33J34a31n53e65č18e11k 8699256313151

problém ani tak ne, ale...

1) už jste možná zkrachoval

2) Vy stejně jako všichni ostatní víte, že on to udělá znovu - takže vůbec nemá smysl se o to pokoušet, tedy pokud na tom nechcete (nebo nemůžete) promrhat ještě víc peněz než on

+5/0
25.9.2015 10:44

J82a47r36o52s72l51a71v 92T95a43c19h23o12v93s11k41y 2692240574290

On na tech trasach trati. Nemuze to delat vecne a ani nepokryje celou dopravu v CR, aby zrusil konkurenci. Takze stacilo by v dobe, kdy tam kazi ceny jezdit jinde a pak se hned vratit.

0/0
25.9.2015 10:49

O10l71d19ř39i23c96h 43J56a47n82e32č47e26k 8709566143201

tratí. ale ne víc než Vy. a narozdíl od Vás si to může dovolit anebo si to alespoň může dovolit déle (pokud nejste ČD).

"stačilo by v době, kdy tam kazí ceny, jezdit jinde" - tak to je dobrý fór - pokud máte pocit, že "jinde" existuje tolik výdělečných linek, proč tam sám nepodnikáte? navíc pokud jste regionální firma a Vaši řidiči bydlí v Karlových Varech, těžko ze dne na den spustíte (např.) linku Brno - Ostrava. a tak jako tak, pokud se rozhodne, že Vás zničí - a to byl přeci přesně případ Asiany - tak se na Vás okamžitě vrhne i "tam jinde".

+1/0
25.9.2015 11:03

J72a31r55o30s57l45a22v 24T21a28c58h63o75v41s55k66y 2122150214380

Jak to, ze ne vic _ On tam jezdi se ztratou, konkurence nejezdi. Ja tam nepodnikam, protoze by me to nebavilo. Ja jen nevim, na co si stezuji. Kdyz Vancura snizuje dumpingem vynosnost tras pod nulu, tak jdu jinam a az se vynosnost zvysi, tak se vratim.

0/0
25.9.2015 11:10

O95l38d75ř18i24c54h 22J20a70n96e41č47e96k 8309956913111

on stejně jako Vy tam tratí, když tam jezdíte oba a soupeříte (mj.) nízkou cenou.

pokud je tam sám, tak netratí, protože zdraží.

když se vrátíte, tak opět zlevní a tratit budete oba.

nechápu Vaše úvahy a nechápu, jak jste přišel na to, že on tam tratí, i když je tam sám.

0/0
25.9.2015 11:17

K97a51r35e95l 25Š11o77u83m92a70l 1514763798

Vy si to představujete jako Hurvínek válku. Na zajišťování autobusové přepravy potřebujete licenci na každou jednotlivou linku. Nemůžete se rozhodnout a přesměrovávat si autobusy, jak se vám zlíbí. Musíte plnit podmínky licence, jinak víckrát žádnou další licenci od toho kterého kraje nebo samosprávy nedostanete. Další věc jsou smlouvy na jednotlivá nádraží, kde máte jasně stanoveno na jaká stání zajíždíte a v jakých časech. Opravdu to není stejné jako když se v pátek rozhodnete že místo na chalupu pojedete do zoo....

+7/0
25.9.2015 11:04

J23a64r45o74s23l43a55v 47T16a12c32h11o52v24s85k21y 2662540444620

Vidite komplikace tam, kde nejsou.

0/−3
25.9.2015 11:11

K65a13r62e84l 42Š80o36u96m34a30l 1824703438

ROFL

+1/0
25.9.2015 11:12

J90i82r76k11a 31D16v62o45ř63á91k 4495120933718

Vy se raději do podnikání se samosprávou nepouštějte.

0/0
8.10.2015 11:48

J86o91s71e35f 26H17o24n24e19š 7121602420423

Zkuste si to a pak se nebudete tak hloupě ptát

0/0
25.9.2015 21:07

P16a58v23e84l 28K61u67n61c 9402199208458

"Před pánem stejská si, za rohem vejská si." To napsal o typické povaze českého sedláka někdo významný, snad Karel Havlíček Borovský.

Na dvojaké chování pana Jančury a jím vlastněných společností to padne jako ulité (jak už níže napsal pan Augustyn).

+5/0
25.9.2015 10:33

T47o81m26a12s 21A23u81g47u19s49t15y61n 6947666621290

wow, děkuji za téměř citaci :)

+1/0
25.9.2015 23:18

S75t72a74n49i87s73l55a86v 50T17v30r49z 4366197563819

Ještě jsem neslyšel, že by si šéf ST stejskal na cokoli ve svém hlavním předmětu podnikání. Stejská si jenom v oblasti dopravy.

0/0
25.9.2015 23:27

J61i88r77k35a 96D21v97o87ř77á94k 4325660523608

To je pravda, ale nic to nemění na ztrátovosti RegioJetu. I když zezačátku se Jančura snažil do médií lhát o údajné rentabilitě a pak neudržitelnou strategii otočil.

0/0
8.10.2015 11:53

M88i61c98h48a84l 66T44o69m56i72n35s39k61ý 9131925417204

Začněte férově podnikat, koupte si na úvěr autobus a jezděte například Praha - Karlovy Vary za minimální lidové ceny, třeba za 50kč - nižší než konkurence, protože nechcete hromadit velké zisky, ale stačí vám málo protože vás práce baví a chcete být fér.

X

Ale pak se stane, že přijde Jančura a začne na stejné lince jezdit za 20kč. Může si to dovolit, protože vydělává jinde. Aby jste jezdili za 20kč  vám nepokryje ani náklady natož splátky z úvěru. Navštíví vás exekutor, autobus dá do držby, prodá ho za zlomek ceny a na zbytek úvěru prádá váš dům/byt nebo celý život budete muset věřitelům splácet.

X

cestující to samozřejmě jako aroganci od Jančury neberou.;-(

ale 16 mega je minimu které by měl Jančura za své jednání zaplatit.

+12/0
25.9.2015 10:20

J10a91k32u98b 16P88r37o31k64e73š 6853708922513

Jen tak mimochodem, tomu Jančurovi ty autobusy spadly z nebe?

+1/−3
25.9.2015 10:27

O87l43d88ř27i68c50h 87J33a88n46e90č42e14k 8989676593941

nespadly. on by taky musel jezdit za 50, aby byl v zisku. jenže vydělává jinde, takže si může dovolit jezdit za 20, ale poté, co Vás zničí (protože Vy jinde nevyděláváte a tak při ceně 20 rychle zkrachujete), zdraží na 60. a o tom to celé je.

+4/0
25.9.2015 10:42

J94a46k84u32b 73P30r60o82k71e70š 6263308922583

No ale aby mohl jezdit za 20 místo za 50 tak na to musel někde vydělat a na rozdíl od ČSAD tady Jančura před revolucí nebyl. Takže i on musel nějak začít a přesto se mu podařilo ČSAD a jejich po hrobky porazit, takže to asi nebude jen o ceně.

+1/−2
25.9.2015 10:47

O97l63d31ř47i94c72h 84J34a89n32e75č13e84k 8189726843381

to že někde musel začít a musel si svou současnou pozici vybojovat ho ještě neopravňuje k tomu, aby libovolně mohl penězi likvidovat svoji současnou konkurenci.

to by totiž šlo říct o víceméně každé firmě vzniklé v tržním prostředí.

nesměšujte prosím to, jak začal, s tím, jak se zachoval vůči Asianě nebo třeba ČSAD Liberec nebo Hotlineru (do Varů jsem nikdy nejezdil, takže nevím, jak přesně to vypadalo tam, na lince do Liberce by asi býval vyhrál tak jako tak, i když by býval jezdil za ceny shodné s ČSAD, protože prostě nabízel mnohem více, asi i proti Hotlineru, protože měl mnohem efektivnější rezervační systém - ale bývalo by mu to trvalo mnohem déle, než když je vyhnal predátorskými cenami).

za to, jakým způsobem ovládl autobusy do Brna, stejně jako za to, jak změnil veřejnou dopravu v ČR obecně ho maximálně respektuju, což ovšem neznamená, že schvaluji jakékoliv jeho podnikatelské chování.

0/0
25.9.2015 10:58

S63t15a78n90i34s18l29a24v 23T37v44r95z 4796717133959

Jenže on, narozdíl od ČSAD nezískává peníze z dopravy, ale z jiných předmětů činnosti. Například z Au-Pair a aktivit okolo.

0/0
25.9.2015 23:29

J87i92r77k81a 61D71v86o19ř70á55k 4625550703448

Je to tak, Jančura má peníze z přeprodeje letenek a tím platí ztrátu z podnákladových cen v jiných podnikáních. Je to trochu jako když supermarket mají peníze z bankonvích operací a jimi likvidují konkurenci drobných krámů.

0/0
8.10.2015 11:56

J52a19n 86J42e61m25e23l66k73a 1555110

tak to bohužel je..

0/0
25.9.2015 11:40

M32i80c44h50a37l 20K59u72r17z 3961257945128

Zajímalo by mě, kolik budou platit České dráhy. Ty dělají přesně totéž. Ovšem quod licet Jovi ...

0/−4
25.9.2015 10:06

J76i90ř28í 69E30r77b55e72n 1533784846347

Jak dělají přesně totéž? Vyrážejí snad na tutéž trať o minutu dřív s cenou o polovinu nižší než chudáček Jančura? ;-D

+2/0
26.9.2015 21:00

M19a47t19ě87j 81V30o28n32d79ř38i89č51k67a 4424450128826

České dráhy nejezdí s nižšími cenami, než Jančura. Podstatné je navíc to, že Regiojet byl první, kdo přišel s na tu dobu extrémně nízkými cenami.

0/0
26.9.2015 23:21

J63a47n 37K24o84b64ě69r95s53k46ý 1940106381783

ÚHOS zatím nic neprokázalo. Navíc i ČD mohou snížit cenu pokud by hrozilo vytlačení z trhu. Takže si své soudy nechte pro sebe.

0/0
28.9.2015 0:45

R12o59m25a28n 72H50a83n34u75s 8955727319474

No občas s nimi jedu do nebo z Liberce, ale než vytlačili ČSAD (ta jezdila např. každý den v 5,30 hod.)  a dalšího dopravce měli cenu 60Kč, teď když je vytlačili 85Kč předplacené, v hotovosti 100 Kč. Nejdřív jako ČSAD stavěli na zastávkách dnes už nemusí a nestaví nikde jen v Praze. V neděli dlouho jezdili až od 7,00 takže jsem musel do Prahy do práce autem. Takže kvalita spoje (komfort sedadel, audio, noviny a káva) se zlepšila, ale jen pro Liberečany, ale bohužel i zdražila. Ostatní pokud s nimi chtějí jet si musí o 3/4hodiny přivstat a jet 15km do Liberce a pak kolem baráku zase na Prahu, ale to jde brzo ráno jen ve všední dny.

+2/−1
25.9.2015 10:05

O10l75d11ř86i42c52h 89J89a41n56e20č34e81k 8489906383831

"bohužel i zdražila" - tak to asi máte dost špatnou paměť. kolik že to z Liberce do Prahy stálo než na linku přišla SA? nějakých 88Kč (včetně místenky, bez níž jste se často do autobusu vůbec nedostal) - a to prosím v cenách z roku 2000, tak jaké zdražení?! těch 60Kč (místy i méně) to stálo toliko v průběhu konkurenčního boje.

"ČSAD stavěli na zastávkách" - kde? možná v Hodkovicích - tam teď staví (některé) busy z/do Jablonce.

že zmizely první ranní spoje je asi to jediné, s čím bych souhlasil.

0/0
25.9.2015 10:11

R33o31m51a58n 87H91a52n23u71s 8605977389704

Hodkovice, Paceřice, Příšovice-Svijany.

Místenka z těchto stanic kupovat nešla. Takže cca 75Kč.

A ten první bus zas tak přecpaný nebýval.

A teď dám plus 30 Kč za jízdu busu do Liberce nebo musím autem.

Než v Hodkovicích začal stavět BUS Line, musel jsem jezdit 2 roky do Liberce a pak kolem Hodkovic zase SA na Prahu.

Bohužel ani Bus Line JBC nejezdí o víkendu tak brzo abych to do práce stihl. Takže jezdím autem.

PS: před tím jsem jezdil s ČSAD Liberec bez problému 18 let v sobotu, v neděli i ve svátek.

0/0
25.9.2015 10:43

O41l50d62ř26i69c30h 52J59a61n56e48č88e70k 8129146933901

o.k. Paceřice a Příšovice beru. ale to je několik set lidí, kteří ztratili - zatímco přes 100 000 lidí kteří musí přes Liberec (kromě Liberce i celé Frýdlantsko, Chrastava atd.) na tom vydělali.

bohužel zavděčit se nelze vždy všem. těm co musí v sobotu, neděli, svátek brzo ráno do Prahy moc není. a těch z Hodkovic, Paceřic, Příšovic ještě méně...

0/0
25.9.2015 10:49

J12a92k94u91b 72P50r78o88k22e83š 6573728702913

Možná právě proto ten autobus nejezdí nemyslíte?  K čemu provozovat nevytížený spoj? Jinak jako cestující mezi hlavními stanicemi vás zase mohu ujistit ze mi vadí když spoj zastavuje v každých Kotěhůlkách a jede trasu 2x tak dlouho.

0/0
25.9.2015 10:53

J90a60n 69S25ů68r70a 4645783703852

autobus v 5.30 jezdí každý všední den. jízdenka stojí 95 kč, za dob ČSAD 88 korun. V době, kdy nafta stále 16 korun a nebylo mýto.  zastávky typu Hodkovice vymetá Busline s linkou do Jablonce.

0/0
25.9.2015 14:40

T33o70m74a13s 69A26u88g47u29s80t58y15n 6437786681100

Nafta stála 16 korun naposledy v roce 1995, SA vzniklo v roce 1996, autobusové linky provozuje podle wikipedie až od roku 2004 (výroční zprávy zveřejňuje až od roku 2007), tak co to je za blábol o naftě za 16 korun? V té době stála minimálně 24 korun... Pan Sůra chce vyhrát cenu demagog roku?

0/−1
25.9.2015 23:33

J82a37n 56J45e93m85e90l63k57a 1385110

Je to svým způsobem konkurenční boj. Hodně tvrdý, destrukční, ale stejně to tak bude probíhat. Třeba víc skrytě.

0/−2
25.9.2015 9:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.