Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Evropští investoři přišli o miliardy, teď zvažují žalobu na Volkswagen

Evropští akcionáři německé automobilky Volkswagen zvažují, že budou po firmě soudní cestou požadovat odškodné za ztráty, které jim způsobil skandál s podvody při měření emisí u naftových vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A44l86e12š 67J28a11n16á96č94e72k 3263714416373

Jak se můžou soudit?? Vždyť pokles ceny nebo úplné znehodnocení akcie je riziko s kterým každý kupující musí počítat!!!

0/0
29.9.2015 10:47

K23a43r51e78l 97U66r51b30a53n 2734934781729

Lhaní na valné hromadě je soudně postižitelné.

0/0
30.9.2015 16:06

M30a78r73t60i75n 46H26r21o26u32d49n29ý 6638497292986

Nějak jsem to nepobral... oni jsou akcionáři a z logiky věci mohou významně ovlivňovat dění ve firmě - na valných hromadách odvolávat členy představenstva, atp. Což zjevně nedělali. Takže teď ponesou následky ve formě poklesu akcií.

+1/0
27.9.2015 8:57

J91a96n 73H75e13p25n58a77r 9831314810628

Jak prisli o miliardy? Diky tomu podvodu nejprve ziskali miliardy a ted zas o ne prisli.

0/0
25.9.2015 19:22

M90i23l18a87n 54Š79v37a32g43r96o78v55s29k21ý 9892929325248

Ekozelení vymysleli umělý "jízdní" cyklus pre měření emisí a VW vymyslel adekvátní režim motoru pro tento umělý cyklus-tak voco iďjot.

+4/−1
25.9.2015 13:01

M58a46r51t38i55n 98N27e75r57m70u10t 9897397928839

To je nápad! Žalobou ještě více snížit hodnotu firmy, kterou žalujeme v podstatě za to, že klesla její hodnota

+3/0
25.9.2015 9:25

V34á97c17l43a93v 48Š36o26b85r 5113222507540

To bude od investorů kteří nevlastní podíl ve firmě ale pouze a jen investovali peníze do nějakého "programu".

takovým je upřímně jedno jaká je hodnota firmy.

0/0
25.9.2015 9:42

M63a22r31t36i63n 34N83e39r34m44u23t 9907227968189

takové nelituji, to je prostě riziko života

0/0
25.9.2015 10:35

P37a42v14e14l 94O30d30r14a55z97i82l 6874429607500

Přitom nejde o žádnou škodu, ale o korekci ceny nadhodnocené prodeji, dosaženými falšováním.

0/0
25.9.2015 12:48

J25a15r54o62s62l35a43v 46S64i54r62o58k89y 7840263314964

VW, Skodofka .. RvRvRv   poradne jim podvod osolit !!!

0/−2
25.9.2015 9:13

M39i98l83a81n 96Š27v29a33g59r65o33v53s75k91ý 9332889195398

Asi se už chystá New Volkswagen a prázdný starý se hodí justici. Ríšský kancléř se v nebi obrací.

0/0
25.9.2015 9:11

J68i37ř59í 70E73r90b76e58n 1503464406457

Vzhledem k tomu, že téměř polovinu VWAG vlastní rodina Porsche/Piech/Hahn a spolková země Dolní Sasko, není váš nápad příliš pravděpodobný.

+1/0
25.9.2015 12:07

V86á34c11l52a87v 57Š78o53b97r 5843302137950

Investor nutně nemusí být akcionář...

a řekl bych že toto jsou žaloby od těch co akcionáři nejsou.

0/0
25.9.2015 9:07

M12a89r69t72i31n 73D49y60t25r87y70c35h 7644174168321

Odškodnění akcionářů za co? Za to, že na vlastní riziko zainvestovali do akcií a jejich kalkul nevyšel?

Tvl... tenhle svět se staví na hlavu. Každej má nárok z někoho ždímat prachy, i kdyby  jen za to, že se špatně probudil...

+5/0
25.9.2015 8:34

V56i80k88t86o71r 41N31á10r86o43ž54n45ý 3219542478

Přesně tak. Pokud investuji do akcií , měl bych si být vědom všech rizik ....

+2/0
25.9.2015 9:33

V34á62c68l83a30v 14Š36o75b95r 5783292987620

Ovšem tito lidi patrně neinvestovali do akcií ale pouze do firmy jako takové...

investor nemusí být nutně akcionářem.

0/−1
25.9.2015 9:43

J74i86ř79í 51K55o96s27i94n43a 1402644796899

Aha a když je VW akciovka, tak jak tedy oni investoři investovali? Popište, prosím, ten mechanismus co nejpodrobněji.

+1/0
25.9.2015 10:16

M38a76r38t38i16n 77K63o18d66a80t 2867126952797

To samozrejme je, jenom me zajimalo, jestli nahodou neprisli o majetek, kdyz kolega tvrdi, ze nikdo nemohl prijit o jmeni...

0/0
25.9.2015 8:30

J83a19n 66N72o77v56á22k 9165918974485

Z čehopak by se takové odškodné akcionářům platilo?

Přece ze zisku, který by se jinak rozdělil akcionářům ;-D

+5/0
25.9.2015 0:50

D93a58d14a92k 96P87e92t46r 7741590464678

Investor nemusí být akcionář.

0/0
25.9.2015 5:58

M72a51r44t54i18n 16D92y48t59r26y42c84h 7754674868331

Investor je obecný pojem... akcionář je taky investor.

0/0
25.9.2015 8:35

J76a76n 46N77o89v44á56k 9725708204775

Nemusí, ale zde je.

"...„Pokud budeme schopni s určitou jistotou prokázat, že jsme jako investoři byli touto firmou oklamáni a že nám to ovlivnilo zisky, pak nelze vyloučit, že po ní budeme žádat odškodné,“ uvedl jeden z předních evropských akcionářů Volkswagenu, který si nepřál být jmenován..."

0/0
25.9.2015 16:04

J87i49ř37í 45K42o25s46i25n37a 1332474166239

Titulek tohoto článku není pravdivý. Investor prodělá ve chvíli, kdy akcie prodá pod nákupní cenou. Autor míchá tržní cenu s cenou prodejní, což je nesmysl. Aby tedy investoři přišli o miliardy, museli by své podíly prodat. Pro investory, kteří se dívají několik let dopředu je tato situace naopak velmi příznivá, je dost dobře možné, že takto levné akcie VW již nikdy nebudou. Aféra odezní, pokuta se zaplatí, ale firma pojede dál. Velmi podobné to bylo s British Petroleum (BP) a největší ekologickou katastrofou v dějinách v Mexickém zálivu. BP ji ustála a jede dál a akcionáři též.

Je velmi laciné psát o tom, že ten a ten majitel či investor přišel o miliardy, když ve skutečnosti nic neprodal, jedná se pouze a jen o tržní hodnotu a z té investor v dané chvíli nežije :-)

+9/−1
25.9.2015 0:22

V52o48j31t60a 72S38u35k 3207635267691

Tak chytry Bobanku k tomu BP z jake vysky $ spadla akcie a dnes jakou ma hodnotu,detail prosim pro diskutery zde,ja znam tyto vykyvy.A take kolik let to trva tento nevyznamny rust!!!!! A co jeste kdyz WW pujde do bankrotu tak kdo pojede dal....?? zajimava filozofie investovani,ale spise jenom nesmyslne keci.RvV[>-]!!!!

+1/−3
25.9.2015 0:55

S37t81a56n33i25s78l73a43v 39H27o52r20á23č82e27k 5471598395634

VW do bankrotu? To nemyslíte vážně..;-D;-D;-D

0/0
25.9.2015 7:50

S84t70a63n92i38s67l83a82v 44H44o10r24á70č79e10k 5631858905314

VW do bankrotu? To nemyslíte vážně..;-D;-D;-D

0/0
25.9.2015 7:50

M46a63r88t18i87n 69D41y35t48r42y35c77h 7944564778541

z jakého titulu může někdo, kdo hraje ruletu, zažalovat kasino, které mu prostě nedá výhru, na kterou nemá nárok?

0/0
25.9.2015 8:36

J16i43ř52í 87K49o41s43i38n43a 1252564726209

BP bylo také citováno ohledně krachu a nestalo se tak. Ta firma jede, investuje, zaměstnává a má své akcionáře. Z jaké hlubiny se dokázala vyšplhat od r. 2010 do roku 2014? Nyní je to o trhu, nikoliv o aférách.

Velmi často je výhodné investovat při panice a to je i případ VW. Nemusíte souhlasit, ale psát kultivovaně zcela jistě můžete:-)

0/0
25.9.2015 10:15

M59a95r35t26i23n 74K73o76d81a92t 2617136292507

A co ti, kteří nakoupili za větší cenu než je ta, která je způsobena současným skandálem? Ti momentálně drží akcie o menší hodnotě než v době jejich nákupu. I když neprodávají mají menší jmění.

0/0
25.9.2015 1:32

O57n65d49ř52e45j 25L72o65š20o97t51h 1885125355541

To je riziko investování.

0/0
25.9.2015 7:23

J92i41ř96í 31K74o51s16i18n63a 1302814116729

Ano mají menší hodnotu portfolia, papírově mají méně. Ovšem z hlediska reálných peněz budou mít méně až to prodají. Pokud investovali s penězi, které potřebují za měsíc na zaplacení koupě domu, tak to je nejsou investoři, ale diletanti. Riziko při investování je obří, stejně tak možnost vydělat v porovnání s nulovými úroky na bankovním trhu.

0/0
25.9.2015 10:22
Foto

J23a81n 48H67i98n82k 2777885894797

Kromě toho - k čemu soudní pře? Investoři přece firmu ovládají a můžou rozhodnout o odškodnění sebe samých. Samozřejmě na úkor jiných akcionářů, ačkoli byli stejně postižení. Je to podle stejné logiky, jako odškodňování za křivdy v minulém režimu nebo církví. Šikovně se spočítají zisky, které jsme mohli (někdo mohl) mít v případě, že by nedošlo ke znárodnění, a teď, protože ovládáme tento stát, si to necháme zaplatit. A potomci chudých lidí, kteří tenkrát přišli o svou lepší budoucnost, to dnes zaplatí znovu, protože neměli peníze ani žaludek na to, aby se přidali k těm, kteří si na spočítání té újmy najali právníky.

+3/0
24.9.2015 23:41

M40a98r54t48i96n 83F37r21a49n28t83i50š95e39k 7375760433495

a oni je teď prodávají? jestli jo, tak si za ztrátu můžou sami.

+5/0
24.9.2015 23:38
Foto

J12a28n 70H43i52n59k 2827705394517

Tito akcionáři se asi chtějí podělit o zisk s právníky, jinak si neumím vysvětlit, že chtějí žalovat sami sebe. Nebo je možné, že zaplacená pokuta (odškodnění) může připravit firmu o peníze bez zdanění, zatímco při výplatě dividendami by zaplatit daň museli. V Česku dokonce 2x.

+3/0
24.9.2015 23:30

J15i33ř46í 64E22r11b96e75n 1363534316797

Mimochodem. akcionářská struktura VW AG je zde:

http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/content/en/investor_relations/share/Shareholder_Structure.html

0/0
24.9.2015 23:27

A51l79e62š 26L32i26s51o21v89s64k43ý 9749698292452

Jak to říká papež František: Když se někde utopí tisíc lidí, to není zpráva, to už nikoho nezajímá. Ale když poklesnou akcie, to je hned celý týden na prvních stránkách novin. V centru společenského zájmu stojí peníze  ane člověk, proto se to celé časem podělá. A uprchlickou vlnou to možná už začíná...

0/0
24.9.2015 23:25

P86a49v70e76l 66O41d31r87a13z63i70l 6484989637100

To jsou řeči, když bylo usmrceno 300 lidí v letadle, tak bylo na prvních stranách dost dlouho.

Jo když se někde utopí 1000 lidí každej druhej den, tak to zajímavý být přestane, to je přirozené.

0/0
25.9.2015 12:54

P32e22t68r 59M48a17r26e30č42e41k 1593481869718

Ti investoři už mají také nějaké socialistické manýry. :-) Akcionáři si přece volí dozorčí radu a vůbec vlastně celé vedení firmy. A tak se podílejí na jejím vedení. A odkdy mají akcie nějakou garantovanou hodnotu nebo míru zisku ?? ;-D To by mne opravdu zajímalo jaký exot to vyslovil ..

+3/0
24.9.2015 23:21

J57i75ř44í 76E23r56b15e59n 1863894586637

To nejsou socialistické manýry, to je americký styl žalob: "Vy můžete za to, že jsem vám dovolil udělat blbost!" ;-D

+3/0
24.9.2015 23:24

J76i98ř55í 82E27r87b20e67n 1523734256317

Nebo ještě lepší citát: "Kdo způsobil, že sám náčelník vydával tak zvrácené rozkazy?" ;-D

+5/0
24.9.2015 23:28

J21i28r66k16a 39H26o27n53c58ů 2394364281938

R^

0/0
25.9.2015 3:46

J35i51ř58í 50K45o32n20d95r70á18t 4705461248

HM, parazitům se to nelíbí:-/

+1/0
24.9.2015 23:20

T52o49m80á44š 97B42e54n32d58a 4560499740427

A spotřeba se měří na základě emisí...

+2/0
24.9.2015 22:59

T68o45m98á34š 50B79e61n57d75a 4390689310307

Já za ty prachy vezmu i 50.000km. A nepohrdnu ani superbem.

0/0
24.9.2015 22:58

J63o28s59e13f 56Š29e90m85e76l46í19k 7609951800957

To mi připadá, jako kdyby u nás ti spořínci, co se vrhli do pochybných kampeliček je žalovali, že slibovaný výnos 32,5% nebyl dosažen.

+5/0
24.9.2015 22:53

J44i78ř11í 82M18r76á85z 6208714307389

kdyby neplnilo takové auto emise, tak např. neprojde STK (emisemi), nebo ne? to si přece neměří automobilky samy

+2/0
24.9.2015 22:52

R19o88m48a23n 79P59o24l44á23č94e29k 5116369575

A kde STK berou info? Od výrobců, které mají homologační razítko od dalšího úřadu. :-)

0/0
24.9.2015 22:55

J88i64ř31í 35E48r37b68e82n 1263784736567

Homologační razítko vydává úřad (v našem případě MDČR) až poté, co mu to pofouká TÜV.

A bez posuzovacího monopolu TÜV neprojde skrz úřad nic. Němci si to dobře ošetřili, když jeden (TÜV) koupil Ústav pro výzkum motorových vozidel, druhý (Dekra) koupil Ústav silniční a městské dopravy, a de facto i de iure si pro sebe zprivatizovali veškeré posuzování technické způsobilosti vozidel na českém území...

0/0
24.9.2015 23:01

P60e53t43r 52H56o39r74á46k 1409523729964

Emisemi projde i auto s lešenářskou trubkou místo filtru pevných částic.

+1/0
24.9.2015 22:55

A85l93e25š 82J84a76n42á51č53e92k 3523544606703

Lešenářská trubka je dobrý vejfuk, něco vydrží...

0/0
29.9.2015 10:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.