Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rada Volkswagenu řeší skandál. Akcie automobilek míří nahoru

Akcie německé automobilky Volkswagen před pátečním jednáním dozorčí rady posilují a obchodování zahájily růstem o čtyři procenta. Spolu s Volkswagenem zpevňují akcie i dalších německých automobilek BMW a Daimler. Jednání dozorčí rady, na kterém se zvolí nový šéf koncernu, začalo v 11 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30e40t75r 48M27a58r74e33č57e55k 1573881749408

Nové vedení slíbí zaměstnat polovinu všech uprchlíků a akcie budou hned na své původní ceně . Ne-li výše ! :-)

0/0
25.9.2015 20:33

K61a71r90e40l 60F61r59i88t17z 4561577928882

Dnes je již všechno jinak. Předloni, kdy ještě nebyl v Německu zákon o minimální mzdě, by ty uprchlíky mohli zaměstnat za 2Eura na hodinu. Dnes jim musí zaplatit minimálně 8.50Euro a to už je jiný lečo...;-)

0/0
27.9.2015 10:20

O53n36d59r91a 42K95ř30i94v33s59k84ý 2183423691

Tak a teď jedna otázka pro zasvěcené :-) Jak jsou na tom ostatní automobilky? Četl jsem, že s VW bylo testováno nějaké BMW, které bylo prý ok. Ale přijde mi to takové zvláštní, přeci jen předpokládám, že BMW je trošku jiná cenová hladina. Co takový Opel, nebo Peugeot? Žádné podobné srovnání jsem nečetl, pokud tady nějaký takový článek byl tak mi unikl.....

+1/0
25.9.2015 16:06

V89l90a37d67i53m57í62r 86B56u16k45v53a19l27d 8413333286

Dnes ráno jsem v rádiu slyšel, že si Němci sami otestovali BMW a u X3 došlo k překročení limitu NOx asi 11x. takže podle mne v tom nebude VW sám.

0/0
25.9.2015 19:41

Z90d34e69n30ě96k 97H63a24n92z53l 1451386212164

Za globální oteplování může taky VW

+2/0
25.9.2015 15:48

Z31d27e91n69ě97k 79H88a13n44z35l 1661796522554

TDI fuujj

0/0
25.9.2015 15:08

M88i85l13o63š 98K41o92v83a72č 7485918926720

emise,emise ,tady jezdí ješte staré tatrovky ,když se taková naložená tatrovka na križovatce rozjíždí tak je tam kour jako z dymovnice za sto takových VW ,staré auta nad 15 let by se meli zakázat ,anebo jim naparit mastnou ekologickou daň

0/0
25.9.2015 14:03

J52a60n 14F27r57o44l98í24k 6366270575424

Kouří i nové T 815. A když z přístavu odplouvá nějaká větší loď a nevane příznivý vítr je tam smradu požehnaně.

0/0
25.9.2015 14:08

M53i38l86o88š 43K63o26v54a18č 7355168496810

tak zrušit tatrovky,všimnete si iveco,nebo mercedes nákladaky ,žádny kour, a lod kourí ,možná jen ruská

0/−3
25.9.2015 14:15

V79á22c47l54a53v 76Š14o16b45r 5513402187190

N_esmysl - naopak by se měli uvalit vysoké daně na vyřazení ještě pojízdného vozidla z provozu.

Víte kolik energie, zdrojů a materiálu se vyplýtvá na zbytečnou výrobu nových aut zatímco stará jsou ještě pojízdná?

Většina vozů vyrobených před 15-20 lety snadno ještě může dalších 20 jezdit.

to jen ty nové křápy dělané jako "spotřební" se musí každých pár let měnit aby automobilka měla zisky... stát ještě tohle plýtvání podporuje šrotovným a podobnými hovadinami.

Ekologickou daní by byl vysoký poplatek za vyřezení ještě pojízdného vozu. TO by pomohlo nejvíc, tím že by masivně poklesla výroba aut.

+2/0
25.9.2015 14:51

S44t53a41n62i68s54l30a55v 12B16u93r38i84a75n 5473644274547

To se netýká jen německé automobilky, ale Němců a Německa jako takových. Byl to všech okolních států vzor (a nebo ještě je ?).

0/0
25.9.2015 14:01

M63i44l28o64š 86K75o80v73a80č 7375468916450

určite je , a kdo jiný ,Rusko ?

+1/0
25.9.2015 14:27

M58i34l54o81š 11K76o72v46a94č 7605828766160

naftové motory by se meli dovolit montovat jenom na vozidla nad 3,5t

0/0
25.9.2015 13:59

J52a25n 67F11r66o51l28í95k 6756720895784

Nechápu lidi co si kupují traktory místo aut.;-D

0/−1
25.9.2015 14:03

M65i64r80o94s73l91a18v 19S69v45o14b40o92d46a 1875548170684

Pri najezdu 70 tis. km/rok je sakra rozdil mezi spotrebou 7l/100 km a nebo 5l/100 km. Pocitam stejnou cenu N95 a nafta. 30 kc/l, 70 tis. km - 42 tisic korun rozdil. Pokud by benzin mel nizsi spotrebni dan a stal v ramci ekologie (??? :D) mene o petikorunu, budu uvazovat o benzinovem aute.

A servisne? Bohuzel, dnes uz je to nastejno. Vsechno ma turba, vsechno se muze podelat za uplne stejny penize.

0/0
26.9.2015 10:46

J83a45n 86M80a33c65e15k 6791700942730

Všichni píšou, že se jedná o podvod. Ale pokud byla vydána nějaká norma, která předpisuje, kolik exhalací se smí maximálně vyprodukovat při nějakém standardizovaném testu, tak co je špatného na tom, pokud auto podmínky tohoto testu splní?

Není chyba spíše v té normě? Jistě by šla udělat tak, že by se testovalo v reálném provozu a ne v laboratorních podmínkách. Bylo by to asi o něco dražší (muselo by se testovat vícekrát za sebou, aby se eliminovaly náhodné vlivy), ale odráželo by to reálné podmínky provozu.

Když se testují např. léky, taky se to nedělá na jednom standardizovaném pacientovi, ale vezme se jich mnohem více právě pro eliminování náhody. Když to jde na lidech, proč by to nešlo na autech?

+3/−1
25.9.2015 13:57

M48i81r60o63s13l44a21v 90S51v30o68b73o67d45a 1175218370174

Amen!!!

0/0
26.9.2015 10:46

M29i63l73o87š 17K88o53v90a84č 7405258886930

jinak ten VW by mel odejít z česka a dát práci radeji v Nemecku uprchlíkum a ne podporovat stát co je proti kvotam a taky by meli nemci zatrhnout eu-fondy ,nedá se živit milion uprchlíku a ješte dotovat líné komunistické státy

0/−1
25.9.2015 13:54

P30e23t44r 31M62a52r75e88č12e75k 1623651479248

Jinak zdráv ?

0/0
25.9.2015 20:35

L29u44d25ě53k 77B71r51u40m10o59v74s70k20ý 8221580797753

copak se asi stane, až 4 letýho mazlíka s najetejma 50ti kilama vyhodí od STK emisí, s odkazem na pořízení nového motoru???

+1/−1
25.9.2015 13:54

M61i35l48o60š 32K24o53v67a60č 7275268876200

moudré autíčko ví že na prohlídce se nekašle když nechce být marod

+4/0
25.9.2015 13:49

F32r68a74n81t70i50š24e70k 21L32u77f81t 5447709874806

Akcie posilují, protože akcionáři si uvědomili, že celá kauza je promyšlená reklama na VW s cílem ukázat jak inteligentní auta to jsou. Poznají že jsou na kontrole a umí se přetvařovat

+2/0
25.9.2015 13:34

J65a76n 53F94r85o14l22í75k 6206950295714

Až bude zveřejněna pokuta z USA tak se akcie zase vydají dolů.

0/0
25.9.2015 13:56

Z84d27e53n34ě52k 88H37a15n95z37l 1501176652154

Konečně elekromobil, ne ta smradlava nafta.Blýská se na lepší časy

0/−2
25.9.2015 13:16

V50á13c69l78a87v 53Š65o86b93r 5503722917330

no jesli máte chuť čekat hodiny na nabíjení, nakupovat co dva roky novou lithiovou baterii v ceně 1/2 auta, a dojezd kolem 400 kilometrů tak prosím...

Blízká se hlavně na "dražší" časy kdy zas budeme povinni víc utrácet i přesto že komfortu budeme mít zas míň.

+2/0
25.9.2015 13:28

Z56d98e71n74ě30k 52H84a93n78z53l 1381546432824

Ja, elektromobilum fandim

0/0
25.9.2015 13:41

P83e37t36r 45M39a80r63e18č15e41k 1173751159978

Jasně dokud se těžbou a zpracováním surovin na jejich výrobu. Ničí příroda tisíce kilometrů daleko . Je to pochopitelné , alespoň u lidí s krátkozrakostí. O "ekologické" likvidaci starých baterií nemluvě. Rv

0/0
25.9.2015 20:38

Z32d13e60n60ě65k 19H57a96n65z74l 1861226292554

Žádnej olej,svíčky, vyfuk,paráda

0/0
25.9.2015 13:41

V34á25c49l43a20v 82Š12o66b23r 5373622527630

jen musíte půl dne předem vědět že někam pojedete :D :D :D

Logistika to bude u kamionové dopravy též milovat čekat až se ten krám nabije...

ale uznávám... omezení ropy by mělo jeden úžasný benefit - Arabské země perského zálivu schudnou tak na úroveň roku 1900 a tamní podmínky uživí max 1/5 současné tamní populace.

+1/0
25.9.2015 13:49

J47a92n 39F66r53o46l86í70k 6756910775884

To by musely být hlavně elektrolodě a elektroletadla + elektrochemický průmysl. Úspora z osobní dopravy mě připomíná zrušení edisonek. Sice domácnosti mají pětinovou spotřebu oproti průmyslu a z té pětiny jde zase jen menší procento na osvětlení, ale EU slavně zvítězila nad Edisonem. Kde jsou ty LED soustuhy, LED tavící pece, LED klimatizace atd co by přinesly skutečnou úsporu?

+2/0
25.9.2015 14:02

A33n34t86o71n60í58n 27S61t17e83d88i90n73a 4657322944640

a do Evropy potáhnou "uprchlíci" ne v tisících ale mlionech...

+1/0
25.9.2015 14:17

P88a33v96e23l 54Š20e14v36č18í42k 6740415839570

Já také, moje kalkulačka ale tvrdí něco jiného a té zase věřím.

0/0
25.9.2015 21:16

Z33d71e53n85e57k 25B93e61d78n45a89r 7567626137479

Koukám, že populistka Šichtařová znovu vyrazila vstříc davu a karmě od hlupáků. Bez ohledu na morálku nebo raalitu.

+1/−4
25.9.2015 12:37

M91a87r23e90k 16M85a68l79ý 1752788241820

Můžete to nějak rozvést? Přečetl jsem to, co je na tom špatného a nemorálného. jenom popsala jak zelení šílenci dusí (nejen) autoprůmysl.

+3/−2
25.9.2015 12:49

Z45d52e26n51e29k 32B35e65d29n30a79r 7747796707369

Jo autoprůmsl je zcela udušený. To je nepochybná realita.

+1/0
25.9.2015 13:04

M54a61r32e96k 56M10a87l25ý 1532608491770

Říkám snad, že je udušený? Říkám, že ho nesmyslně dusí...

0/0
25.9.2015 13:18

P61e92t69r 34H37a47r28i71p18r48a21s44a58d 24H28a52j80i66č 8823560374717

No a myslíte si, že by čmoudíci čmoudili víc nebo míň, kdyby vaše favoritka nevyrazila?

0/−3
25.9.2015 13:00

K34a35r58e11l 89J13i89r30o44u18š71e33k 5405316592897

Zde vůbec nejde o Volkswagen a zda se  vymění jeden  hurvínek  za jiného . Zkolaboval  system jako takový "demokracie", když taková obrovská  firma podvádí klienty. Kam všude teče korupce a podvod za cílem zisku? Pak učte něco dětí ve škole, když ekonomika státu je téměř  podložená na výrobě aut  a ona podvádí nejenom doma ale i ve světě své zákazníky.

0/0
25.9.2015 12:37

J17i47r29i 86C84e35e 5775501202518

Donátorem neziskovky, která celou tuhle kauzu odstartovala je podle některých zdrojů Ford Foundation. To staví celou tuhle komedii do mnohem zajímavějšího světla.

Jiný aspektem je, že se krásně ukázalo co nastane, pokud se soudruzi rozhodnout vyhlásit válku fyzikálním zákonům... A firmy jsou pak nuceny předstírat, že nad nimi vítězí...

+1/−2
25.9.2015 12:25

L60a63d27a 46N63o88v19a47k 4112643717

podvod je podvod..., s neziskovkama se di vycpat...

+3/−1
25.9.2015 12:34

Z91d55e26n78e32k 11B13e65d19n80a27r 7237436277389

Nechápu blby, co vždy vylezou obhajovat podvodníky. V stejném testu prošlo bez nejmenších problémů BMW. Takže tvůj dojem o fyzikálních zákonech je naprosto chybný.

+1/−1
25.9.2015 12:36

P38a24v94e64l 34O48d69r31a83z36i12l 6974549827240

Jakou válku fyzikálním zákonům? Jakkoliv považuji emisní limity za diskutabilní, tak VW mohl udělat velmi jednoduchou věc - prodávat v USA benzíny a ne chrochty. A problém by neexistovatl. Jenže nač by asi VW s benzínama lákal, že, když jeho jediným lákadlem je nízká spotřeba.

0/0
25.9.2015 12:37

P92e30t94r 28H25a90r12i18p62r34a74s83a11d 69H43a49j82i28č 8343600944527

Už zase za to můžou neziskovky, a kdyby, tak co? Testy dělala nezávislá univerzita.

0/0
25.9.2015 12:57

J46a40n 32H31á34l42a 8515295120587

Pokud se prokáže, že i ostatní velké automobilky falšovaly údaje, tak si myslím, že to VW nijak zásadně nepoškodí. Zajímavá situace může ale nastat, pokud jeden, nebo více z velkých hráčů na světovém trhů nepodváděl/i, marketingově se spojí a VW zavaří - pak imho dojde na praktický test síly brandu VW a s ním spojených značek.

0/0
25.9.2015 12:05
Foto

V82o94j87t96ě28c25h 12P47a35v15l41í39k 5584641684608

Podle zatím dostupných výsledků testů to vypadá tak, že mnohé další automobilky ladily motory tak, aby měly na standardizovaných profilech (NEDC, ...) dobré výsledky a při výkonech mimo standardizovaný profil už se emisemi moc nezabývaly. Ale takto naladěný motor běžel pořád se stejným nastavením. 

Na rozdíl od nich, Volkswagen, který je v Common Rail dieselových motorech o jednu generaci pozadu oproti ostatním, protože investovali mnoho času do dnes již opuštěného systému Pumpe-Düse, se pro získání obchodní výhody uchýlil k tomu, že se auto úmyslně chovalo jinak na testech a na silnici.

Je zjevné, že se změní metodika testování a všichni výrobci budou mít dost práce s dodržením limitů. Ale VW si odskáče podvádění.

+1/0
25.9.2015 12:16

Z50d85e29n78e29k 31B28e49d82n63a94r 7927666697659

Zatím to vypadá, že opravdu podváděl jen VW. BMW ve stejném testu prošlo. A navíc VW podváděl opravdu hodně. Hodnoty byly jiné až 40 x . Místo vývoje motoru se zaměřili na tento podvod.

0/0
25.9.2015 12:41

J43a31n 26F10r15o81l45í31k 6666260865344

Uváděných 35 x vyšších emisí vypadá strašně, ale jedná se jen o oxidy dusíku (ne saze a další sajrajt z traktorových motorů) a pokud se podívám co je povoleno a vynásobím to 35 pak to tak děsivě nevypadá.

0/0
25.9.2015 14:07

T88o20m17á80š 67K62u72c91h65a98ř 3337381618751

Já si s odsouzením VW počkám na testy dieselů (a možná nejen dieselů) ostatních výrobců. Osobně by se mi líbilo, kdyby poctivě otestovali v běžném režimu nejen nová auta, ale i starší po najetí 100 000 a 200 000 km, aby se vidělo, jak tyto parametry drží. 

Pokud se ukáže, že VW je násobně horší, než srovnatelné modely jiných značek, tak až pak si na něj plivnu.

+4/0
25.9.2015 12:02

Z47d23e63n30e18k 79B65e48d97n17a42r 7637626787149

Tak ve stejném testu prošlo BMW. Při doporučeném servisu bude propad vlastností minimální. Není k němu fyzikální důvod.

0/0
25.9.2015 12:43

J63a61r61e42k 95V39l39č75e81k 6360403929772

No zajimave, že se píše o odhalení USA, ale tam nefunguje Bruselská Evropa, kde každý stát drží hubu a krok. Tam je to jinak http://www.darwin.sk/darwin-sprava-ako-je-to-s-stk-v-usa-ziadne-pokuty-sa-neplatia.html :-)

0/0
25.9.2015 12:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.