Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emisní skandál se týká i dodávek. Němci hlásí problémy u tří milionů aut

Program, který mění vlastnosti motoru a manipuluje tak s emisními testy, byl instalován i v dodávkách koncernu Volkswagen. Oznámil to německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Rozsáhlý podvod se týká 11 milionů aut po celém světě, na 2,8 milionu vozů pochází z Německa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E77d49u10a67r95d 63V31a92p32e90n53i19k 5176900218

A co zn.Opel ?

Také podváděl? JO

0/0
26.9.2015 6:50

G74a44b71r68i39e40l76a 57J18i80r73o24u87t43o75v80á 9822875137178

Ve svém Passatu mám diesel 2,0 125 kW se zmíněnou úpravou a musím říct, že ten motor je výkonově skvělý. Předpokládám, že cena vozů s tímto motorem půjde teď nahoru, protože po přiškrcení výkonu l směrem ke splnění emisí se výkon ztratí a auto bude líné jako s motorem 1,2.

0/0
25.9.2015 21:14

M90i57c23h55a40l 20Z86e11t47e13k 3618882950737

U nás možná nahoru, ale v ostatních státech €U (které vybírají daň z vlastnictví motorového vozidla dle jeho emisí) to bude přesně naopak.;-)

0/0
25.9.2015 21:19

B91o43h43u76m34i30l19a 19Z68a89c48h55o50v28á 1178124195432

Lidi by jim ta auta meli vratit a pozadovat penize zpet.

0/−1
25.9.2015 20:52

P36a18v32e71l 37K80r21e26j84č46í47ř 2302781363216

V USA to určitě takhle dopadne, protože ta auta nebudou smět na silnici.

0/0
25.9.2015 22:13

R36o54m78a16n 90L53e69g39a66t 1367140453704

Proc??..normy,ktery jsou predepsany to s prehledem plni..v cem je problem..ze to razitkari spatne nastavili?

0/0
27.9.2015 0:05

B29o48h55u95m83i54l85a 85Z39a64c35h20o15v95á 1498964925822

Za cas se ukaze,ze vse vyrobene v Nemecku je  vlastne smejd. Mozna i ty potraviny o kterych si Cesi mysli,ze jsou kvalitnejsi.

0/−1
25.9.2015 20:52

R53o10m34a71n 91L94e75g64a63t 1307260783114

Tak se zase uklidnete;-)

0/0
27.9.2015 0:02
Foto

D97a24n84i21e48l74a 27K81o32u39c36k80á 3677927757352

Je to jako naprosto všude. Jen se na to prostě přišlo. ;-)

+1/0
25.9.2015 18:48

I28v59a34n 69M85a17r52e86k 6754478312

Že by Němci "práskli" s dodávkami sami sebe ? ! Nějaké divné, ne ? !

Jinak ale, nevadí mi tak jejich "problémy" jako spíš  zdejší ojetiny "BMW" mírně orezlé ale svými suverenními majiteli s retkem na rtu patřičně vytuněné ,s výfukem zvící roury od kamen vypouštějícím oblaky černého dýmu, to je to "pravé ořechové" a ne nějaký někým (nejmenovat a neuvažovat proč ! ? ) vymyšlený problém . 8-o

0/−2
25.9.2015 18:37

J34i91ř58í 20V30i74n44k19l41e13r 1971347210809

A existuje auto kde by VW nešidil?

+3/−1
25.9.2015 18:35

L44a77d82i52s48l61a68v 94H96a70š53k89a 4593516721530

Tady se ukazuje naprostá hloupost evropských zemi při zalobach na vw. Pul Evropy je s vw nějak spojena. Uriznete hlavu a znicite i údy..subdodavatele atd atd

0/−2
25.9.2015 18:17
Foto

V97o14j94t87ě50c43h 11P15a43v32l57í72k 5104901194288

Takže máte za to, že jen proto, že je firma velká, měla by mít de facto imunitu na veškeré špatnosti? To je překvapivé.

+5/0
25.9.2015 18:33

E30r71i60k 94L70e52v97i64n77s84k40ý 8881254323145

To je jen spicka ledovce! Podle mych poslednich mereni se problem s emisemi tyka i trikolek znacky Liberta Melnik, obzvlaste pote, co byl pohon doplnen palivem se zvysenym obsahem hrachu.

+4/0
25.9.2015 17:48

P89a28v80e61l 34C80h22l76a48p88e42c 5188476550347

Já testuji 12 koňovy motor poháněný somálcema, ale produkce CO2 a metanu je katastrofální , spotřebu jsem už vyladil, ale i když jsem jednotky přiškrtil na maximum s CO2 je problém a výkon také nic moc.

+1/0
25.9.2015 18:27

M72i49s96a 53N98e50v33r52k80l47a 5183347440515

Německo přijde o pěkné daňové příjmy od VW. Teď mají asi 1 mil. nových přistěhovalců, příští rok přicestujou další 2 miliony. Možná si budou muset utáhnout opasek o jednu dírku.

+3/0
25.9.2015 17:45

G78e32o30r13g 42K41o49m94b10e90r46e68c 9474791816921

a pri Tom budou mit stejne dal vyrovnany ropocet na rozdil od vas. :-P

+1/0
25.9.2015 18:09

R14u18d31o69l47f 83S64t51e82p16a46n 3286399379810

V podstate by mel VW vsem postizenym kupcum, pokud si to preji, zaplatit celou kupni cenu vozu a vuz si vzit zpatky...mozna by si ho tolik lidi nekoupilo, kdyby nepodvadeli. a ze majitele akcii prijdou na buben..no a co..ja ty akcie nemam.

+3/0
25.9.2015 17:45
Foto

V98o74j68t24ě54c89h 39P24a35v31l40í17k 5574571974598

Ale třeba je drží Vaše banka. :-)

+1/0
25.9.2015 17:54

R85u82d43o66l35f 40S40t42e56p62a81n 3296779899660

Moje banka je mi dost ukradena...to je stejnen svindlir, jako VW

+3/0
25.9.2015 17:59

J87i63ř71í 17S40o64u79č17e34k 2891631412404

už se těším až tahle pacená antireklama skončí a objeví se nějaký další hříšníci, kteří se teď klepou v koutě a těží z toho že každého zajímá teď jen VW . A že jich bude :)

0/0
25.9.2015 17:23

P32a57v42e21l 74C58h88l30a79p51e97c 5648176420827

Každý kdo vyrábí auta,  Euro komunisté nechápou, že o fyzikálních zákonech se nedá hlasovat a to ani ústavní většinou.

+8/−2
25.9.2015 17:27

A23n56d81r61e53j 12O62l27e89k68s43a 3875781517771

Nikoli, folcvádnisté prostě švindlovali. Ostatní skandál nemají. Až ho budou mít všichni výrobci - bude ten váš blábol platit.

+1/−1
25.9.2015 18:11

P85a28v15e50l 78C25h31l59a70p44e77c 5908396740507

Blábolíte tu pouze vy, ostatní používají stejné jen jinak udělané  finty ,ale dělají to samé a to z toho důvodu, že fyzikální zákony platí bez ohledu na značku.

+1/0
25.9.2015 18:24

P36a88v65e25l 98J90e16ř50á84b57e69k 7141402584567

Kdyby tak bylo, tak by se už i tyto firmy provalily.

0/0
25.9.2015 18:42

J67o29s85e91f 71N56o85v30á24k 6763710772669

volkswagen minulý rok taktéý podváděl a nic se neprovalilo. totéž předloni a před 5 lety.

0/0
25.9.2015 18:50

B39o92h40u27m49i97l39a 68Z46a51c61h22o70v29á 1248444385402

JOOO? A jake  finty myslite? Asi mate jasno.

0/0
25.9.2015 20:40

K72a88r65e14l 28Z43a70c54e64k 7441269191387

;-D;-D

0/0
25.9.2015 17:32

M77a76r38t77i16n 90M40i20k98o41l17á69š89e27k 7540300933

důležitá věc je poznatek, že při určování emisí se už léta fixluje pod laskavým dohledem orgánů EU. Všichni lžou, kdo nebude dost lhát, dostane pokutu. Celý model je nastaven tak, aby se lhalo, aby se lhalo rok od roku víc a aby byl potrestán každý, kdo by nelhal. Existuje něco jako normovaný měřící cyklus, který je známý jako NEDC. Tento cyklus v  ničem neodpovídá reálnému používání auta v  provozu. Už jste někdy zrychlovali na 15 km/h 4 s? Za tu dobu jedu padesátkou. A na stovku za 35 s? Možná s náklaďákem. Celkově cyklus připomíná jízdu důchodce polabskou nížinou. To je také mimochodem příčina, proč se vykazovaná a reálná spotřeba moderních aut tolik liší. Měření spotřeby a emisí totiž probíhá současně a nízká spotřeba = nízké emise. Nízké emise flotily = žádné pokuty za nadnormativní produkci CO2. Celá environmentální doktrína se úspěšně zacyklila, od začátku motivuje hráče lhát a využívat šedé zóny přeurčerného testu. I kdyby tu metodiku změnili na nějakou jinou, což se brzy stane, je to pořád nějaký technický proces a také v něm budou všichni hledat mezery, protože opět bude fungovat pravidlo "když ti to nevyjde správně, dostaneš pokutu".

Třetí důležitá věc je, že emisní limity se neustále zpříšňují. Z  politického důvodu je nezbytné, aby každá další edice emisních regulací byla ještě extrémnější než ta předchozí, jinak začnou alarmistické organizace dělat bordel a budou hořce obviňovat politiky z nedostatku vůle bojovat za záchranu planety. V  případě EURO-6 se podařilo vyhlásit válku fyzikálním zákonům a při EURO-7 se je podaří porazit. Kromě toho začíná vládnout určité rozčarování a nervozita. Původní myšlenka už někdy od EURO-4 totiž byla, že agresivní emisní regulace prodraží automobily natolik, že je lidi přestanou postupně používat a konvertují se na dopravní prostředky schválené alarmistickým náboženstvím, tedy třeba kola nebo autobusy. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

+11/−1
25.9.2015 17:16

M73a59r94t62i37n 49M36i65k14o73l23á31š63e68k 7230810163

Základní problém je, že celá ta metodika meření je úplně mimo realitu. Automobilky proto v  reakci na nerealistickou metodiku měření vyvinuly nerealistické nastavení aut, které uvnitř této metodiky dodává optimální výsledky. Konkrétně VW to realizoval tak, že řídící jednotka detekovala, že probíhá test a podle toho upravila parametry motoru tak, aby test vyšel. Nevidím na tom nic zásadně opovrženíhodného, překvapující je snad jen zjevná účelovost celého postupu. Stejné břemeno nesou i jiní OEM a do stejné rodiny triků patří například absurdně dlouhé převodové stupně, pneumatiky, co nedrží na silnici, idiotský start-stop systém, který otravuje řidiče a poškozuje motory nebo poddimenzované komponenty motoru, které pak selžou a zákazník je musí na své náklady měnit. Vlastně byl VW ještě fair ke koncovému spotřebiteli, protože našel kompromis, který uspokojí regulátora a příliš neobtěžuje zákazníka, což se o těch druhých zmíněných opatřeních nedá říci.

Uvedený algoritmus, totiž detekci testu, usnadňuje to, že test je velmi rigidně definovaný a tím pádem také snadno detekovatelný. Určitě to nedělá jen VW. Myslím, že existuje ještě několik dobrých kandidátů z  Německa i okolí. Lidově řečeno, ono stačí stát chvíli na ulici a čuchat ten kyselý nitrózní smrádek, co se line z  moderních dieselů a dojde vám, že tyhle káry regulace NOX neplní ani omylem.

Fejkují sice všichni, díky tomu to taky všem vychází, ale VW měl slabé místo. Nalil obrovské prachy do expanze dieselu na americkém trhu, která navíc není příliš úspěšná. Současně ale neměl technologii, která by regulace splnila (vypadá to, že fejkovací algoritmus měly jen motory bez SCR neboli vstřikování močoviny), veřejná akceptace dieselu v USA není velká (právě z  důvodů, pro které byl v  70. letech odmítán i v Německu, než to německá vláda změnila) a tak se nabízelo napadnout ho právě tam.

+7/−1
25.9.2015 17:16

M44i12r42o50s46l15a59v 33Š81i58m55k15o 7865363112645

Souhlas. Teď je ještě třeba dostat ostatní výrobce a státní kasy si přijdou na pěkné peníze. A ve finále to odnese zákazník, bude nutno zdražovat, aby se to nějak kompenzovalo...

0/0
25.9.2015 17:21

P46a89v95e25l 63K28r81e75j50č66í64ř 2732161343286

Tak copy+paste by nám šlo dobře, že? http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

0/0
25.9.2015 23:40

M85a15r31t13i72n 23H58r71o26u53d25n31ý 6888127832556

Rovnice "nízká spotřeba = nízké emise" neplatí absolutně. Defacto paradox této rovnice je i základem problému VW. Aby byla nízká spotřeba paliva, tak se musí palivo spalovat s velkým přebytkem kyslíku (=vzduchu) a při vysokých teplotách (protože se dělají čím dál menší objemy motorů a musí se to nahnat extrémnějšími podmínkami pracovního cyklu motoru). Jenže přebytkový "nespálený" kyslík pak reaguje s dusíkem, a výsledkem je NO2 (oxid dusičitý) a NO (oxid dusnatý). A to jsou ty emise.

+1/0
25.9.2015 17:33

S28t17a43n37i66s58l44a26v 48S86t77u32d64e38n19o65v26s83k48y 4801670494956

Diky. Napsal byste jeste, jak je to s chudou smesi u benzinaku? Resp. v jakem rezimu je benzinovy motor "nejskodlivejsi?"

+1/0
25.9.2015 17:45
Foto

V42o43j27t82ě65c91h 12P37a60v28l77í61k 5884601154208

Benzín hoří za mnohem nižší teploty, a tedy tento problém (nadměrnou tvorbu NOx) zatím nemá, přesto však k němu downsizingem směřuje. Benzíňáky jedou dle lambda sondy na stechiometrickou (ani chudou, ani bohatou) směs. Existovalo pár generací (cca 1995) motorů, které pro lepší spotřebu jezdily chudě, ale to se později vyřešilo EGR ventilem, který umožňuje jezdit stechiometricky i s velkým objemem vzduchu. Ano, mají ho i benzínové motory, jen tam funguje spolehlivě.

+2/0
25.9.2015 17:50

S51t76a63n54i37s95l20a84v 47S31t59u92d79e46n66o70v79s36k74y 4861700254116

Aha. Takze produkce skodlivych NOx je zavisla na teplote reakce. Benzin (ropny derivat) v tomto vychazi lepe, nez nafta. Dik.

0/0
25.9.2015 18:02
Foto

V98o64j30t85ě29c37h 77P90a87v63l94í87k 5744571974288

Je to tak, má kratší molekuly (C4-C12) než nafta (C8-C16), menší podíl uhlíku, celkově nižší teplota hoření. Když přestavíte auto na LPG, který má ještě kratší molekuly (C2-C5) je vhodné vyměnit svíčky za o jeden stupeň 'teplejší', tedy takové, kterým stačí nížší teplota reakce. To samé platí pro CNG (C1-C2).

+1/0
25.9.2015 18:10

E78r87i88k 85L55e17v63i15n10s35k97ý 8251324893355

To je u kazdeho motoru jine, ale obecne zazehove motory maji nizsi ucinnost, protoze aby "neklepaly", musi pracovat pri nizsich tlacich i teplotach. A proto produkuji vyrazne mene NOx. Ty oxidy dusiku primo souvisi s tou "zazracnou" uspornosti dieslu.

+1/0
25.9.2015 17:51

P82e75t89e91r 38M35o96l54n63á61r 8115324242879

Ten proces prebieha len pri spaľovaní nafty ,pri spaľovaní benzínu to nie je až také škodlivé

0/0
25.9.2015 18:41
Foto

V58o13j75t90ě60c27h 88P52a45v22l20í78k 5734781654318

Donedávna jsem si myslel totéž. Pak jsem si pročetl několik vědeckých článků o emisích motorů a nyní si myslím, že hlavní důvod pro chudou směs je vytváření menšího (až žádného) množství sazí.

Je to vlastně výměna jednoho druhu emisí za druhý, ale DPF filtry nejsou na saze tak účinné jak by bylo potřeba a regenerace stojí dost paliva. Takže se vyplatí místo nich generovat NOx a ty pak vychytat v SCR nebo LNT.

0/0
25.9.2015 17:53

M77i65r88e48k 72T96u49r73e31č38e85k 4583622880112

Cely "uspech" EU je postaven na lži a podvodu. A nyni se to zacina sesypavat...

+2/−1
25.9.2015 17:55

P52e12t14r 77V20i19n66t28r24l43í31k 3586114491

víc než tohle mě osobně štve mylné udávání spotřeby, které snad nikdy neodpovídá realitě :-P

+5/0
25.9.2015 17:13

P91a22v86e74l 88C82h45l11a45p32e68c 5648136920217

Příčiny obé ho jsou stejné a to Euro komunisté snažící se hlasovat o fyzikálních zákonech. Důsledkem pak je , že spotřeba aut od ruku 2000 roste, životnost a kvalita klesá a musí se čarovat s čísly

+6/0
25.9.2015 17:19

J52i66n23d59ř63i56c89h 72L35u63k27á10š 8547791800535

tak já mám u 1.4tsi udávanou město 8,2 a kombinace 6,2 a v zásadě to není problém dosáhnout

+2/0
25.9.2015 17:25

M82a15r51t72i37n 45H65r49o12u35d63n29ý 6688767742856

Jednou jsem jel s Fábkou ze Znojma do Brna (prakticky z centra do centra) a udělal jsem to za 4,2 litru na 100 km. Pokud člověk jede jak postřelenej důchodce, kterej v lese ztratil prášky na srdce, tak se to dá. Otáčky se musí držet pod 2,5 tisíce (tj. automaticky maximálka 70-80km/h), řadit co nejvýše to jde, a hlavně nedělat prudký pohyby s plynovým pedálem. A "plachtit" kde to jen jde.

+3/0
25.9.2015 17:42

P96e63t21r 49V20i15n44t35r42l58í39k 3846264561

no, když jedete s Fábkou na výlet tak budiž, když je zápca, spěcháte, či nestíháte, což v kombianci je skoro vždy, tak je to tak, jak píšu :-)

0/0
25.9.2015 18:12
Foto

P80ř82e45m77y88s82l 58Č20e16j10p 8928857238966

Není automobil jako automobil. A někdo jezdí na udávané spotřebě 7/100 za pět a druhý to bude tavit na 11 ...

+1/0
25.9.2015 17:53

P16e86t46r 71P44a57l33e79č92e83k 3880715644412

Němci hlásí problémy u 3 000 000 aut? A jaké přesně? Že je doteď neměli....

+7/0
25.9.2015 17:13

P67e92t19r 33V89i71n50t46r71l86í92k 3386184181

když není problém, tak si jej vytvoříme, jak prosté ;-)

+3/0
25.9.2015 17:14

J80a61n 39J13a14n50e48č28e61k 9330963780846

Mají motor, který získal homologaci podvodem - to úplně stačí ;-)

+3/−2
25.9.2015 17:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.