Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V hlavním městě VW vládne strach. Lidé z Wolfsburgu se bojí, co bude

Volkswagen je výkladní skříní německého průmyslu a také pýchou mnoha obyvatel Dolního Saska. Obojí ale kvůli emisnímu skandálu může značně utrpět. Nejvíce je to cítit z reakcí lidí v mateřském městě koncernu Wolfsburgu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K42a75r42e25l 13C91e81r54n46y 2395210869167

Too big too fail?Kdo z soukromych investoru bude drzet kapital ve firme,ktera ma vazny soudni problem,poskozenou reputaci a vyhled sanaci dost velkych skod.Jen blazen si muze myslet ze to zacaluje nemecka vlada(pouze) a ostatni se budou smat. Vyhlidky VW nejsou ruzove,protoze se bude rapidne zhorsovat pristup ke kapitalu.Uz ted je jeji trzni kapitalizace o -25% mensi.Kde je tvorba rezerv,dohoda s akcionari o dodani dalsiho kapitalu v pripade prohranych sporu a hlavne,co kdyz seniorni veritele budou chtit dluh zpet anebo si reknou o mnohem vyssi premii?Narok na uplatneni takove sankce jim VW dodal,kdo z financnich zraloku by neodolal?Majitele Skodovek vubec nemuzou byt v klidu,protoze i kdyz to VW prezije,sanace muze tezce dolehnout i na dcery.Tak to proste chodi,kdyz se nekde neco provali i Ti premianti musi dat neco na oltar vlasti.Modri uz vedi.Pokud trh VW odpusti,bude to za cenu obrovskych kompenzaci o nejakem vysumeni nebude rec.

0/0
29.9.2015 21:09

D40e65n74i11s 43W17i98t34z94k27u 3183101279217

teď jsem si prohlížel kolik mají mít NOx různá auta a musím říct,že třeba proti Hondě má Passat dost setin gramu na km na víc.jsemzvědav jak tohle dopadne,jestli v tom zůstanou sami,tak je to opravdu šunt

0/0
29.9.2015 11:46

Z25d14e73n12ě21k 97H26a91n55z55l 1591626102754

Koupíme si EkoHondu

0/0
29.9.2015 14:10

D62e26n13i89s 76W71i56t62z29k67u 3853721279447

o tom dost pochybuji, ale ten rozdíl 0,193 proti 0,227 je dost zajímavý. otázka je jak se k tomu japonci dopravovali

0/0
29.9.2015 14:30

P47e57t34r 24S84e80d65i49v71y 6367988875897

Neverim, ze by Japonci podvadeli. Moralka a cest v Japonsku je chapana uplne jinak

0/0
29.9.2015 14:33

M48a20r28t51i80n 17N33e70r77m24u28t 9337557638629

To je rozdíl nepatrný

0/0
4.10.2015 13:02

P84e16t25r48a 79M81a54l97a31k44o77v28a 1198220540754

Německo a EU si nemůže dovolit krach nebo výrazné propouštění ve VW (too big to fail, akorát tentokrát se netýká bank), takže to nejspíše skončí dotacemi, prominutím kde čeho apod., zaplatíme to ovšem my evropané...

0/0
29.9.2015 11:10

K89a87r81e18l 51Č10e25r15n65ý 6935723682421

Jde o megaprůser s obrovskými finančními dopady. Pokuty mohou přijít i z jiných zemí, žaloby kvůli ztrátě hodnoty chystají spotřebitelské svazy (a k té skutečně dochází), o žalobách uvažují i investiční společnosti, které drží akcie VW, objevily se první zákazy prodejů, úprava vyrobených aut také něco bude stát. Vynaložené peníze budou citelně chybět ve vývoji a z toho koukají další problémy.

0/−1
29.9.2015 10:54

C15y89r38i27l 13P64a65v21e60l18k17a 4926222968175

Jejich obavy jsou oprávněné.

Jako manažerovi, který nakupuje auta do flotil vč. těch za 1-2 miliony (Audi), mi není jedno, že firmy, kde utrácím desítky milionů ročně, mi lže. Kdybych takto lhal ve své firmě, byl by to krátký proces.

O emise jde až na druhé místě. První je podvod, na němž stavím svůj komerční úspěch. A to skutečně ve "vyšších" kruzích není nikdo zvědavý! Tečka. Rv

A názory čecháčků, pro něž je oktávka v dieselu nirvánou (mimochodem, ta 1.6 fakt nejede v porovnání se starou 1.9.), jsou zcela irelevantní.

0/−1
29.9.2015 10:03

P12e87t23r 57U33r48a37m 1452730553207

Tak to asi budete jezdit na kole, protoze timto zpusobem "podvadi" vsechny automobilky, jinak by limitu nedosahly. Jak moc to VW prehnal v porovnani s ostatnimi se teprve uvidi.

+1/0
29.9.2015 10:24

D83a89v19i81d 85M19a84l64i25n53a 1490113160573

Vsak amici kvalitou svoji nafty JP8 (neco mezi kerosinem a ropou) take tomu testu moc na verohodnosti nedodavaji. Pri spalovani toho humusu nemuze projit ani supereko motor.

0/0
29.9.2015 9:46

P88e63t39r78a 73M24a39l12a18k12o76v79a 1248450930764

:-) JP8 je letecké palivo...

0/0
29.9.2015 11:11

P53e63t70r 91S79e74d12i77v31y 6977188575807

Jeste je tu jeden pohled na vec. Proc mame auta? Pro zvedani adrenalinu, nebo pro premisteni z bodu A do bodu B ?  Zel vetsina lidi resi hlavne ten adrenalin. Ano, i ja se rad projedu rychleji a rychle akceleruji. Kdyz si ale uvedomim, ze by totez delali vsichni, radeji se toho pozitku vzdam a budu zit a dychat.  Je treba si uvedomit, ze v pocatcich byl automobil opravdu jen nastrojem, ktery mel usnadnit praci a prepravu. Nemel sportovni ambice. Kdybychom toto dokazali vratit zpet, mame napul vyhrano. Mela by proste prijit radikalni zmena. Jednoduse rici automobilkam, ze na 4 mistne auto maji pri spalovacim motoru maximalne 40 kw, na petimistne 50 kw, na sedmimistne 80  Kw a to pri urcitych emisnich limitech. Neresil bych jestli diesel, nebo benzin. At se s tim kazada automobilka vyporada jak chce. Proc se clovek vazici 80 kg obali kazdy den pri ceste do prace 1200 kg zeleza a prepravuje sebe i tu hromadu kovu?  Vzdyt je to energeticky i prostorove uplne nesmyslne! Proc vsichni v mestech nejezdime MHD, nebo necim takovym? http://www.ekobonus.cz/ekologicka-doprava/elektromobily/twizy-nejprodavanejsi-elektricke-jezditko-v-evrope  Nebo na skutrech?

+2/−4
29.9.2015 9:45

Z62d62e86n16ě10k 43J83o97n65á98š 9411809806800

No naštěstí o tom nerozhodujete. Mám v autě 110 KW a je to tak akorát... pokud jezdíte po německu...

+1/−2
29.9.2015 9:47

M16i14l15o93š 48S69e47t98í84k 3399249764230

Těch důvodů, proč nejezdíme v takových vozítkách bude asi více. Ne každý by měl možnost to nabíjet, omezený dojezd, poměrně drahá záležitost a stejně byste musel mít i klasické auto (tedy rodina zcela jistě) ...

0/0
29.9.2015 10:05

P60e60t57r 75S16e81d31i55v49y 6897728245117

Psal jsem ve mestech. Na dallnicich je spalovaci motor zatim bohuzel nenahraditelny

0/0
29.9.2015 11:29

M19a77r87t63i39n 21N97e92r94m72u25t 9147687868429

Protože ne každý má na dvě auta a do toho města často přijedete nebo odjedete po dálnici

0/0
4.10.2015 13:03

P62e77t56r 91M32a30r33š47á18l33e35k 9975592354669

Pro mě osobně jsou VW a H/K dva nejvíc nesympatické automobilové koncerny, takže mě trable VW vůbec netrápí.

+2/−2
29.9.2015 9:42

P24e41t79r47a 59M69a21l30a10k13o77v29a 1648860410714

no trable VW budou mít dopad i na váš důchod, vaše dávky a vaše daně...

0/0
29.9.2015 11:07

P46e93t87r 91M71a43r80š90á80l85e40k 9785402144229

O moje příjmy nemusíte mít péči.:-P

0/0
29.9.2015 12:16

J48i67ř38í 58V82i33n31k37l72e50r 1561567880549

Co by bylo? Ve VW  přijde , naštěstí, doba úspor ,skromnosti a pokory.

+2/0
29.9.2015 9:37

M10i67l59o76š 61S87e13t70í42k 3949809604870

Kdyby VW nevlastnil i Škodovku, mohli bychom zvesela mávnout rukou. Takto můžeme jen domýšlet, jaké negativní dopady to přinese celé naší ekonomice.

0/0
29.9.2015 10:07

M65i72l38o41š 89S95e89t39í61k 3369389574470

Sorry, to mělo být o příspěvek výše.

0/0
29.9.2015 10:07

P25e66t25r 50S24e86d90i46v79y 6287798125777

Me by zajimalo, nakolik dobrym vysledkum koncernu pomohlo to, ze podvadeli. Sam to chapu tak, ze v roce 2006 nemeli moc sanci nepodvadet aby dohnali konkurenci. Ostatni pracovali na common railech o dost drive. Francouzi meli drive filtry pevnych castic.. uz Peugeot 607 pracoval s mocovinou. Renault prisel s vybornym 2.0 dci motorem, rovnez s FAP.  Teoreticky tedy mohlo dojit k tomu, ze podvod byl nutnosti, protoze jinak by koncern byl pozadu.  Po pokudech s PD mel velikou ztratu. Kdyby nepodvadel, nedosahoval by takovych vykonu aby plnil limity. Jejich auta by proste nejela tak dobre, jako auta konkurence. Musela by v uspornem rezimu, ktery aplikovali pro homologace vlastne jezdit porad.  Obecne sly vsechny nemecke automobilky spise cestou objemu a vykonu oproti ostatnim automobilkam. Chtely, aby auta jela, ale to bez emisi nejde. 8 let podvadeli a prodali desitky milionu aut, ktere vyznamne zamorily planetu. Nekdo uz i vycislil, kolik lidi mohlo navic zemrit. Kdyby bylo mozne zjistit, jak by si koncern vedl bez tech podvodu - tedy s motory lenivymi, slabymi a s vsudypritomnymi clanky v moto-mediich, kritizujicimi diesely koncernu za lenivost a naopak vychvalujici HDI ci DCI, TDCI atd... Kde by asi tak koncern byl?  Neprijdou ted jen o to, co ziskali dlouhodobou nekalou vyhodou?

+3/0
29.9.2015 9:30

M25i19l76o34š 43S77e32t45í64k 3639439184660

Kolik těchto aut je potřeba k vyprodukování stejného množství škodlivin, jako vyprodukuje jediný let? Kdyby lidi omezili leteckou dopravu, možná by nebylo třeba řešit emise osobních automobilů vůbec.

0/0
29.9.2015 10:10

M59i98c24h48a40l 31N28o24v71á45k 7550909797934

Osobní letadlo spotřebuje za hodinu průměrně 100litrů včetně vzletu, letu a přistání. A to nepočítám letadlo pro 2 osoby. Aby se to dobře počítalo. Spotřeba osobního auta je průměrně 5litrů na hodinu jízdy. Vzdálenost je ovšem zavádějící, neboť to letadlo za hodinu zvládne uletět to co osobní vůz za více než 5 hodin.. :D Takže více než stovka auto vůči jednomu letadlu to nebude. Nákladní přeprava bude asi krapet jiná, a ta bude na tom s letadlem postatně horší co se týče velikosti nákladu, ale o to tady v novinách nejde. :) Osobní automobil je nejméně ekologický a nejpoužívanější stroj na světě!Rv

+1/0
29.9.2015 10:41

M68a51r85t54i58n 39N21e79r80m62u36t 9917597358129

osobním letadlem myslíte co? Airbus nebo aerotaxi?

0/0
4.10.2015 13:38

M59a13r80t42i57n 36N91e31r40m86u57t 9837637528729

tak co jsem se díval, dvoumístná cessna má cca 35l/hodinu, ale cestovní rychlost kolem 200km/h, takže spotřeba vychází na úrovni amerického křižníku silnic. Nebudu se vyjadřovat k ULL, které jsou hříčkou počasí. Moderní airbusy mají kolem 4 l/100km na osobu, což je v podstatě auto (tím spíše, když veze 2 lidi). Jenže letadlem se hravě létají tisíce km, takže v absolutních číslech proti autu je to zase více. Příště radši víc počítejte

0/0
4.10.2015 13:52

L30u43k62á83š 62V92a78ň19u84r78a 1545794273613

Problem je v tom, ze test se delal i s BMW a tak se zadne problemy s emisemi neobjevily. On totiz motor TDI PD byl dost propadak a byly i problemy s emisemi. Tak prisel VW rychle s TDI CR a zacali tvrdit, ze je jiz vse v poradku.

+2/0
29.9.2015 9:29

K22a47r71e92l 22S21t42r74ž58a31n66o76v30s54k66ý 1108555575

To je důsledek nesmyslného tlaku na nižší a nižší imise, který za současných technologií buď nejsme schopni dosáhnout nebo jsme, ale ty technologie jsou tak drahé, že by takové auto bylo neprodejné.

Přitom sto největších nákladních lodí vyprodukuje stejné množství zplodin jako všechna auta na světě dohromady. K tomu připočítejme průmysl, kdy si Čína a USA nehodlají podvázat výkonnost nějakými imisními limity a zjistíme, že auta moc velkým problémem nejsou. Akorát ve městech víří prach, to je pravda.

+1/−3
29.9.2015 9:20

L36u17k41á92š 39V75a71ň18u80r92a 1945624133563

Bohuzel za zkreslovani udaju jako jsou emise nebo spotreba muze i metodika mereni, ktera neodpovida realitě. VW jen nastavil RJ na tuto metodiku. Za vse opravdu mohou nesmyslne limity.

+1/−1
29.9.2015 9:25

M73a68r28t49i85n 89H51o40c39e55k 5839405264857

Volkswagen bude vyřazen z Dow Jones Sustanability Index kvůli vědomému porušování emisních limitů. K vyřazení má dojít 6.10.

+1/0
29.9.2015 9:16

P72a34v52e84l 33F95ü52r20s30t 1294180954308

To je nadělení...

0/−1
29.9.2015 9:16

P13a40v49e78l 95F28ü20r12s61t 1354260234648

Buďte klidní, nedozírný skandál je to jen na i-dnesu... Ostatní automobilky jsou na tom úplně stejně a aut se nikdo nevzdá :-)

0/−3
29.9.2015 9:14

Z16d94e77n85e18k 97B58e85d45n55a50r 7207396167149

Jste úplně mimo realitu. Je to veskrze hlavní globální zpráva několikátý den. Tady se řeší jen okrajově. Ve světě daleko detailněji. 

A o vzdávání se automobilů opravdu nejde. Jde o problém VW a jak bude řešen.

+2/0
29.9.2015 9:43

E63r47i98c40h 89L68o47r10m89a75n 9872224165837

Po svete jazdí 11 miliónov vozidiel, ktoré prekračujú povolené emisné limity 10-40 násobne. Keby sme brali len to najnižšie prekročenie, teda 10 násobné, tak to máš ako by po svete jazdilo navyše 100 miliónov vozidiel. A to je dosť brutálne číslo.

+1/−4
29.9.2015 8:52

P21e97t35r 70T67y89č56k41a 6445202209462

To je samozřejmě nesmysl, protože papír snese všechno. Teoreticky si můžu zákonem nařídit limit nula.

+1/−1
29.9.2015 8:57

P44a67v83e98l 67F66ü22r16s47t 1234360854338

Bože to je blábol ;-D;-D;-D Tech vozidel co překračují nesmyslné limity je mnohem, mnohem, mnohem více ty ňoumo...

+2/−2
29.9.2015 9:16

M95i68c94h87a19l 30P84i52n11d34j56a24k 5493704257567

na svete je vice jak miliarda aut v provozu. Hadam ze tech co nesplnuji takove "EU" normy bude radove stovky milionu. Takze nejakych 11 milionu od VW je jen takove plivnuti do rybniku.

0/0
29.9.2015 9:16

M32a13r87e30k 52K33ř78í25ž 1892184316986

Myslím že do 1 měsíce se dojde na to, že většina výrobců nějak sidi, ale ta aféra asi urychlí konec dieselu jako takový ho

+6/−2
29.9.2015 8:09

P98e46t96r 71T49y46č71k31a 6605532359892

Tak podobným způsobem můžu nařidit konec benzinových motorů. Nastavím nesmyslný limit a je to.

0/0
29.9.2015 8:58

P34e93t42r 43M36a83r28š94á95l58e25k 9195472644799

Jenomže diesly mají v EU měkčí limity než benzín.

0/0
29.9.2015 9:44

Z71d88e79n96ě11k 98H85a52n64z36l 1841746122974

Nebojte elektromotor se spalovacim motorem jsou na cestě

0/0
29.9.2015 8:03

Z93d95e77n77ě97k 94H58a90n45z87l 1161886352134

Kupujte diesel jen od Renaultu,ten je věčně nejede,tudíž neškodí.

+4/−1
29.9.2015 8:01

Z50d31e87n34e83k 66B10e41d80n56a33r 7897486507779

No zajímalo by mně kolik lidí, tento podvod za biliony Kč a s významným poškozením zdraví a životů tisíců lidí, on rozdíl v zátěži NoX je na množství respiračních chorob a i  úmrtí patrný,  si odsedí ve vězení a  na jak dlouho. Uvidíme jestli je to podvod už dostatečně velký, aby se za něj nezavíralo... 

Protože jde o úmyslný podvod, tak dopad na VW může být i katastrofální. V každém případě bude tvrdý pro jeho akcionáře.

+1/−9
29.9.2015 7:44

Z17d51e19n26ě96k 11H62a46n41z48l 1691306792534

Tajou ledovce ještě

+4/−1
29.9.2015 7:51

Z90d89e21n73e81k 12B43e47d59n89a44r 7977616247319

Jak NOx s ledovcema souvisí. Vůbec nejde o globální oteplování, ale poškozování zdravý obyvatel měst. Naprosto smysluplná norma, zachraňující celosvětově, každoročně stovky, možná tisíce životů. Důsledky vysokých hodnot NOx na lidský organizmus jsou dostatečně prokázány. 40 ti násobné překročení je velmi významné.

+1/−5
29.9.2015 8:06

P53e18t55r 18T23y38č45k96a 6725382119862

40 násobné proti čemu?

0/0
29.9.2015 9:02

K83a56r85e23l 45Č29e87r88n65ý 6225263662481

V provozu je až 40krát více emisí oxidů dusíku než v testovacím režimu.

0/0
29.9.2015 10:28

P43a68t91r28i80k 98G48r47ü24n86e40r 9235229661257

Ano. Problem je v tom testovacim rezimu.

0/0
29.9.2015 10:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.