Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Roky růstu střídá nejistota. Český trh je nervózní ze skandálu Volkswagenu

Potíže kvůli emisní aféře můžou zamávat i s českou ekonomikou. Volkswagen je příliš velká firma, která je s Českem mimořádně těsně propojena, Německo je navíc dlouhodobě největším českým obchodním partnerem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a75k50u41b 63K22r68e52j62č25í28k 8413484962384

Nazdárek lidičky..

Izolovaný to určitě nebude, bude to spíše problém celého automobilového odvětví, tedy spotřeba, která je udávaná již dávno neplatí, spíše je to min. které snad ani nelze dosáhnout od toho se odvíjejí i emise.

Na co v Americe přišli je jenom špička ledovce, která se tímhle jenom odkryla postupně se bude daný problém týkat i dalších automobilů, jak dieselového a benzínového motoru. 

Lidi o práci bych se v tohle ohledu moc nebál, protože nepředpokládám, že by stát nechal potopit až 1/3 tuzemského průmyslu. 

S pozdravem!

+1/0
27.9.2015 14:07

K46a42r11e14l 15P35e97k 2951189188819

Nepřijde nikomu zvláštní, že ostatní automobilky mlčí. Asi jsou rády, že to jde zatím mimo ně... Nevěřím tomu, že by někdo byl úplně čistý - zvyšování výkonů se zmenšováním emisí a objemu motoru - asi to moc řešení nemá. A tak nějaká chytrá hlava našla skulinku. A zelení aktivisté mají zase co nafukovat. Ať se podívají pořádně, z čeho lítá nejvíce sajrajtu ...

+2/0
27.9.2015 12:29

A38l37e63š 44C68h31u20d95ý 1523466416278

Nestane se nic. VW zaplatí mastnou pokutu, o kterou následně okrade své dodavatele komponentů, protože vysoký zisk si VW ujít nenechá, takže dodavaté se budou muset ještě více uskromnit a jinak se nestane vůbec nic. Akorát se začne více diskutovat o nesmyslně nastřelených emisních limitech, což je dobře.

+2/0
27.9.2015 10:25

K88a25r46e70l 91Č52e64r76n89ý 6245243862951

Už se děje. Zisk bude teď neznámé slovo. Pokuty a žaloby se již chystají.

0/0
27.9.2015 11:58

A53l45e57š 64C20h78u41d33ý 1813826416878

Jo, pokuta a vyrovnání bude enormní částka, kterou někdo zaplatí. A to budou už tak těžce ždímaní dodavatelé komponentů. Ti si s tím ale zase poradí. Možná na úkor toho, že budou taky šidit své produkty. Věřte tomu, že za měsíc bude úplně jiná kauza na stole Německa a EU.

0/0
27.9.2015 12:27

V28á56c96l31a52v 53P90o14l24á21k 1885672640150

Bylo by zapotřebí, aby se všechny automobilky k věci postavily čelem, lidem se rozsvítilo v makovici. Do aut se potom mohou montovat motory svým objemem, přiměřenou ekologickou zátěží a životností odpovídající hmotnosti vozidla. Emise se potom ušetří na výrobě a přepravě náhradních dílů.

+2/0
27.9.2015 10:20

M52a53r40e91k 24R22u76s48s 7259842615404

Rád bych upozornil na fakt, že kdyby nám šlo v první řadě o životní prostředí, bylo by daleko rozumější vyrábět méně aut, ale s vyšší životností (20-30let), protože samotná výroba nového auta = drancovat přírodní zdroje a suroviny. Místo toho výroba aut stále roste, a stává se z nich spotřební zboží, což je špatně.

+4/0
27.9.2015 10:18

J41o66z98e93f 17S41t15e81b73i95l67a 3545467695327

Ano, lhát o emisích by se nemělo. Na druhou stranu, normy vypouštěných emisi do ovzduší jsou hodně přitažené za vlasy. Kolik asi emisí denně do ovzduší vypustí letecký průmysl??

0/0
27.9.2015 10:14

P81ř80e41m56y89s10l 15L36u87k91á89š 2675282210781

podle mě ta bublina začíná být nafouklá více, než by měla být, navíc v tom vidím velkou část pokrytectví, tak jako téměř u všeho v poslední době. Navíc jsem přesvědčen, že podobné praktiky, má většina ostatních automobilek. Jsem zvědavý do jaké absurdity se to bude dále vyvíjet...

+1/0
27.9.2015 10:04

Z41d21e68n22ě22k 34H14a29n14z56l 1621816412564

Trh je nervózní je třeba zdražit benzín

0/0
27.9.2015 9:45

D84a84n54i54e89l 94K66n82o38t71e39k 2368403213

Český trh je nervózní?;-D Českému trhu jsou zcela ukradené i dovezené vyrachtané vraky, kterým se z výfuků valí oblaka sazí, hlavně že maj zelenou samolepku.

+5/−1
27.9.2015 9:28

L12u26b72o85m70í94r 63V55r84t34a56l 6960767611371

Už se dává jen červená ;-D. My jsme se potkali na silnici?

0/0
27.9.2015 9:35

D98a37n28i72e79l 12K16n44o22t38e25k 2228583813

jestli se nepletu, tak zelená se nedává jen u nových do první STK, alespoň tak jsem to pochopil, ale je možný že špatně

0/0
27.9.2015 10:30

L96u81b84o93m92í27r 86V82r75t20a46l 6910387981301

Jo páni politici, opět ukázka hlouposti vašich předchůdců. Jen blbec vsadí HDP státu na firmy stojící na JEDNOM typu zboží na trhu, to znamená jen do aut.

+1/−3
27.9.2015 9:25

P97ř91e28m15y55s39l 44L21u62k60á18š 2955812600571

povídejte, na co byste vsadil ekonomiku našeho státu vy? Tyhle přemoudřelý řeči miluji. Kdyby nebylo automobilového průmyslu v ČR, měli bychom o třetinu nižší ekonomický výkon. Vy mi jistě bleskurychle dáte odpověď., čím byste tu třetinu nahradil. Děkuji...

+1/0
27.9.2015 10:06

J55a81n 15D73l87o51u71h13ý 7824439490259

Jasne a proto si sejci emiratu jezdej ve Ferrari a pobiraji vsichni "rentu" z vytezene ropy :-D

0/0
27.9.2015 10:12

Z60d17e36n86ě72k 16H24a24n45z96l 1161126522614

Teď jedině TSI

0/0
27.9.2015 8:59

J70a32n 42D84l31o15u32h27ý 7644639860649

Vsechny motory s primo-vstrikem (i ty 10ti valcove v audi) maji problem v usazovani uhliku okolo ventilu coz vede ke netesnosti a ke ztrate komprese). Nedochazi tam totiz k oplachu ventilu palivem. Vysledkem je nesmyslne draha oprava cca do 50000kc podle typu motoru a poctu valcu ;-) no nekupte to!

0/0
27.9.2015 10:16

Z21d77e36n87ě44k 70H15a23n82z13l 1361726442884

To jsou chytrý auta

0/0
27.9.2015 8:56
Foto

J66a45r21o57m75í12r 30H35l80u49b69e96k 2226440914431

Nevím co se tady pořád řeší? Prostě vložili do palubního počítače malý softwarek, který poznal kdy je auto na emisních testech a dle tohoto zjištění upravil režim chodu motoru, který by byl v běžném provozu zcela nepoužitelný. Zákazníci chtějí výkon a pružnost, ekobyrokracie chce skoro nulové emise, tato dvě kritéria nelze sloučit ke spokojenosti obou, ale bylo to potřeba říct na plnou hubu skutečnými experty přes spalovací motory aby poslanci věděli co vlastně schvalují. To, že se tak nestalo je největší chybou, ně že něco zfalšovali aby ten motor mohl vůbec fungovat. Jsem naprosto přesvědčen, že to tak dělaly a dělají všechny automobilky, jelikož rozumem a technickými argumenty se s hloupostí a byrokracií bojovat nedá, hlupák není přístupný jiným názorům, než jsou jeho vlastní.

+3/−3
27.9.2015 8:55

V52l72a10d18i93s46l87a57v 61B44u96r38y78š67e94k 1699502417474

to je poněkud svérázná představa a je naprosto zřejmé, že jste nepochopil o co jde, ve své nenávisti vůči ekologii zřejmě nejste schopen vnímat realitu a ta je taková, že VW vyráběl zastaralý a tedy i levný motor, který by v případě prodeje umožňoval vysoký zisk a konkurenční výhodu na trhu, ale mělo to jeden háček a to, že nesplňoval emisní limity, chytrá německá hlavička tedy vymyslela, jak motor, který 40x překračuje povolené limity přizpůsobit levně, aby je fiktívně splňoval. Pro dopnění vám ještě řeknu, že drahé a moderní motory VW, které se nyní montují do nových vozů limity spolňují a jiných automobilek taky

+5/−1
27.9.2015 9:09
Foto

J86a16r16o86m83í44r 84H96l86u27b47e58k 2696310494591

Vaše vysvětlení dává smysl, tedy pokud je pravdivé. Zatím jsem nikdy nic neslyšel o zastaralých motorech  až 40x? přesahujících normy. Pokud to tedy pravda je, tak se má naplno říct, v tom případě bych se VW nezastával. Jenže zatím to kromě Vás neřekl nikdo. Mimochodem nejsem nepřítel ekologie, ale ekologismu.

0/0
27.9.2015 11:38

K62a72r36e93l 30Č56e63r95n40ý 6155903562221

O 40ti násobném překročení byly už první zprávy....

+1/0
27.9.2015 11:55

M53i10l56a79n 96P15r36o45u84z26a 6722194488117

Já jsem si myslel, že testy se dělají nezávisle na elektronice auta. Že se dá soda do výfuku a berou se data pouze ze sondy.

Abych pravdu řekl mě se to vůbec nelíbí, to si ami. nedělali testy při prvním nákupu? Do USA nepřevezete ani salám byť s je v EU certifikovaný.

+1/0
27.9.2015 9:12

V39l24a85d36i17s38l17a42v 96B24u46r27y40š52e20k 1569772527384

ještě se to pokusím zjednodušit na příkladu, je to to stejný, jakobyste měl v obchodě 30 kg porošlýho vlašáku, byla v něm salmina, měl byste ho vyhodit, jenže vy byste ve vidině zisku přepsal datum výroby a dál ho prodával

+1/0
27.9.2015 9:23

M83i42l27a90n 77P72r26o22u23z77a 6552624848807

Já Vám rozumím. Jen je mi divné, že to nezjistili dříve. Že se tam dováží tovar na který si neudělali testy. Mě to připadá spíš že potřebují dostat EU na kolena. Že s tím vylezly až nyní, 6 let je dosti dlouhá doba. Poslední dobou se toho hrne na EU dosti hodně.

Možná nějaká paranoja.

0/0
27.9.2015 9:40

M54i33l80a54n 77P82r27o14u20z13a 6412434798737

vylezli - opr. a omluva

0/0
27.9.2015 9:45

J83a35n 38F47i30a79l63a 7674227335179

Já jsem nervózní spíš z toho, že v Německu je už 4.200.000 muslimů.

+3/−1
27.9.2015 8:49

M63a90r25e93k 63K50a61l61i45n84a 3299384115988

Ti tam jsou už velké desítky let - a ejhle - v SRN žádné drama...

+2/−4
27.9.2015 8:52

J69a20n 79F31i23a58l44a 7924517385879

Fakt žádné drama? Kdy jste tam byl naposled? Třeba v Erfurtu.

+1/0
27.9.2015 8:54

J49i18n42d15ř27i85c20h 57L47u24k90á12š 8207551610795

to myslíte, jak tam ten Němec vystřílel školu?

0/0
27.9.2015 8:59

Z81d43e88n64ě95k 36H47a60n68z83l 1451976732714

Uprchlíci nemají boty a tady se řeší TDI

0/−4
27.9.2015 8:49

J70a49n 86F15i24a42l29a 7554287975189

Uprchlíci mají značkové boty.

+4/0
27.9.2015 8:53

Z80d63e84n77ě18k 68T74r61u78t62n58o61v72s90k22ý 7693813456420

A splňují emisní limity?

+1/0
27.9.2015 9:28

V50á21c83l74a53v 51P24o14l41á29k 1605352250890

Emisní limity nesplňují, podívejte se co za sebou nechávají v táborech, ve vlacích, kolem silnic a dokonce i na hřbitově.

+2/0
27.9.2015 10:10

A55l25o71i62s 81J59i24n69d46r94a 9190214867235

No tak konecne se zbavime smradlavych cmoudiku a budou se montovat benziny. To povazuji spise za dobrou zpravu. Auta se budou prodavat dal.

+1/0
27.9.2015 8:45

Z23d12e71n47ě20k 84H57a95n95z88l 1401356932644

Evropa má starostí málo

+1/0
27.9.2015 8:44

V43á41c27l37a43v 70P26l75a49v17e98c 2849289799730

USA vypouští tolik exhalací a najednou jim vadí trocha více smradu. Chtějí pouze zvýšit prodejnost svých aut.

+2/−1
27.9.2015 8:41

K87a65r42e63l 11Č89e38r57n23ý 6245393422591

To není nic ve srovnání s nervozitou v německém tisku. Zdá se, že rozsah tohoto megaprůseru jim dochází o něco rychleji.

+3/−1
27.9.2015 8:38

M28a82r31e55k 65K59a35l15i76n80a 3769254955478

I proto by min. SRN, česká a ŠPa vlády měly dělat všemožné pro zklidnění situace, poskytnout vyjímky všem těmto prodaným autům, které tu certifikaci formálně mají, aby nemohla být zpochybněna nikde, apod..

0/−2
27.9.2015 8:39

K61a63r48e34l 66Č77e31r18n33ý 6975713912731

Vlády musí postupovat podle zákona, nediskriminačně, ... jinak budou čelit žalobám.  Jinde naopak budou zkoušet získat, co se dá - pokutovat mohou nejen v USA. Navíc se chystají spotřebitelské svazy - ztráta hodnoty vozu. Opravy, reputace, ...

+2/0
27.9.2015 8:53

M15a82r14t22i14n 38H66o56c65e85k 5529285674537

v Číně je to jedno, v Rusku je to jedno, v Evropě je to jedno, v Jižní Americe je to jedno, tak jen v USA bude trochu problém. zaplatí pokutu, upraví se normy a jezdíme a vyrábíme dál :-)

+2/0
27.9.2015 8:35

M68a20r83t64i47n 14H51r75o92u74d89n71ý 6638377202596

V Rusku to jedno není. Využijí každé příležitosti kdy "vylískat" EU. Takže bych se moc nedivil, kdyby vyhlásili zákaz dovozů všech osobních a dodávkových dieselů z EU, bez rozdílu značky. Resp. to nezakážou, ale jejich "avtorusdozor" (nebo jakej "dozor" tam mají na auta) po nich bude chtít operativně takovou homologaci/zkoušky/atestaci, že to dřív jak za 1-2 roky dohromady nikdo rusákům neprokáže.

0/0
27.9.2015 8:52

K32a83r72e84l 30Č31e71r68n71ý 6865383892941

Ono nebude jedno prakticky nikomu - tohle je jen začátek.

0/0
27.9.2015 10:38

J77a94r15o97m34í62r 96Č48e42c34h 1873318387892

To doufám.jinak je z Evropou ámen co se týče ekonomiky.:-)

0/0
28.9.2015 10:55

I39v32a 42V73a39l46č16í63k67o55v82á 1329478481251

Nervózní jsou spíše pisálci iDnesu než trh.

+1/0
27.9.2015 8:25

P92a60v74e61l 79S25m78o83l72e39k 2737227202883

Moje slova !R^

0/0
27.9.2015 8:42

J58i84ř62í 91V41a41v45ř39í22k 7984539885230

Kam jsme došli, kdo to ví? Kdo pak nám na to odpoví?

+2/0
27.9.2015 8:22

M25i11l24o58š 33S49e73t22í69k 3579739604480

No kdo asi, učitelka Josefína, ne? To ví snad každý.

0/0
27.9.2015 17:04
Foto

V68o44j64t34ě95c73h 19P69a29v40l16í16k 5784621474758

Proč by mělo pouhé porušení norem pro auta hýbat Evropskou ekonomikou? Auta smrdí odjakživa, nic zásadního se přeci neděje.

Jenže, pokud si představíte, že by třeba nějaká chemička vypustila do vzduchu či vody čtyři a půl milionu tun jedů, tak by se o tom psalo všude jako o největší ekologické katastrofě všech dob, větší než Fukušima, větší než milion tun žíravého rudého bahna v Ajce.

A to je zhruba množství velmi jedovatých oxidů dusíku, které za 9 let provozu zatím vypustily do vzduchu vozy Volkswagen nad povolený limit. A z toho naprostou většinu v hustě obydlených oblastech.

Není divu, že se o tom mluví.

+9/−1
27.9.2015 8:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.