Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švýcaři zakázali prodej některých aut VW, týká se to i škodovek

Švýcarsko kvůli emisnímu skandálu dočasně zastavilo prodej některých aut koncernu VW s dieselovými motory. Opatření se týká i vozů značky Škoda vyráběných v Mladé Boleslavi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B52o47h45u18m16i13l73a 33Z70a46c49h43o50v25á 1378984745982

proc se neobjevuji moje prispevky?

0/0
27.9.2015 2:06
Foto

L39u88b53o56m32í82r 34J63a65n13o62t54a 5706384706985

Protože jste porušila všechny nesmyslné kodexy diskutéra, nebo nemáte ráda uprchlíky s dětmi, nebo nenávidíte politiku EU, nebo jste požádala cenzora nech bedělá vlny. Nevim, zamyslete se ;-)

0/0
29.9.2015 22:22

B85o94h34u44m60i46l59a 15Z48a39c90h82o68v29á 1548214425812

Mluvčí mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Jozef Baláž pouze sdělil, že všechny aktuálně vyráběné vozy Škoda, nabízené v Evropské unii a také ve Švýcarsku, jsou vybaveny motory, které odpovídají požadavkům normy Euro 6. „Splňují veškeré zákonné požadavky a předpisy v oblasti životního prostředí,“ dodal.

---------------

jak je mozne, ze ted najednou to jde a proc tedy sly do prodeje ty spatne? To tam namontovaly  ty spatne snad schvalne?Nemci jsou podvodnici a ta vizitka uz jim zustane. zadna presnost, ale podvody.

0/0
27.9.2015 2:04

J44i78ř28í 95E24r61b82e52n 1463704706267

Protože se doprodávaly staré modely s jinou technologií přípravy palivové směsi. Takže žádné "teď najednou to jde", průšvih se týká starých a již nevyráběných typů motorů.

+2/0
27.9.2015 4:18

Z75d21e72n50ě39k 42Z73a39b48a91v38a 1472174916914

Prostě Das Auto - a emise řešili Simply Clever ;-D;-D

0/−1
26.9.2015 21:50

J50i93ř45í 58E50r22b87e92n 1913804886797

"Opatření se týká i vozů značky Škoda vyráběných v Mladé Boleslavi." ... "U Škody byly dieslové motory EA189 se softwarem pro odhalení kontrol emisí montovány do předchozích generacích vozů Octavia, Fabia a Superb."

.

Tak to mě těší, že u Superbů se zákaz prodeje se týká jen několika málo kusů prototypů, postavených ve vývojovém středisku. Sériová výroba totiž byla odjakživa v závodě Kvasiny, tudíž sériových Superbů se zákaz netýká. ;-)

.

Na vysvětlenou: jde o sarkasmus poukazující na hodně rozvláčný článek s opakujícími se informacemi, pokaždé jen jinak formulovanými. Asi je autor placen za každé slovo. Jinak si nedovedu představit, proč jen na toto téma iDNES tento týden zveřejnil už 47 (!!!) článků...

+2/0
26.9.2015 21:17

K71a60r17e10l 88V44o32v63e79s 1204278882229

A to se porad Nemci posmivali dvoutaktu Trabanta, na pomery VW ekologicke auto, nekomu nevonelo,ale neletali z neho zadne rakovinotvorne castice.

0/−2
26.9.2015 18:07
Foto

V47o12j43t51ě49c79h 88P32a69v41l58í11k 5224291134868

Jako vtip by to šlo ...

+5/0
26.9.2015 18:45

Z27d80e69n50ě61k 11Z77a40b91a49v13a 1832384226404

ano - zřejmě sluníčkový mimoň ;-)

0/0
26.9.2015 21:51

J75a55r45o13s19l54a50v 51K11o10š57e12k 4289575980764

kdo podvádí, podvádí i na více místech... kdo ví jak je to s bezpečností ... potom jsou předpisy na nic pokud to chce každej ojebat

0/0
26.9.2015 15:44

Z24d29e75n61ě39k 57Z48a60j45í34č12e59k 2103752148925

Jsem přesvědčen že z právního hlediska, by mohla škoda žalovat VW :D

0/0
26.9.2015 14:25

K57a11r81e54l 75V26o92v42e75s 1384678492139

Ze by majitel sam sebe zaloval ? Dobra danova finta :-))

+1/0
26.9.2015 18:08

P98e58t81e92r 71M88o64l62n59á11r 8285174832669

Mna ako majiteľa jedného takého auta ani tak neštve že to nesplna nejaké byrokratické EU normy ale strašne ma štve to som bol ako zákazník vedome podvedený,oklamaný a platil som za niečo čo mi predajca nedal ale účtoval si zato peniaze ,moja dôvera v tú značku klesla na nulu,ktovie čo všetko je v tom aute ešte na prd :-/

+5/−1
26.9.2015 14:18

M84a52r90t50i34n 94H64r54o27u75d53n10ý 6968367432856

jediný, co vás může štvát, je to, že je to auto teď neprodejné, v lepším případě za 60% ceny, co před týdnem. Jinak je to pořád to samé auto, a vás se to jako uživatele nedotkne.

+2/0
26.9.2015 14:24

J10a88n 97N57e46m74e29c 9658376867490

No a co prodej do bazaru ... myslím, že cena se rozhodně díky této akce nezvýšila ...

0/0
26.9.2015 14:54

J40a96r10o63m46í91r 59Č17e89c83h 1873438537482

A kdo za to může.Ekoteroristi z Bruselu a ty za..sr.ný amíci.:-(

0/−1
27.9.2015 8:58

J53a41r16o48m71í90r 37Č28e73c11h 1383188367292

A čím vás oklamali.Vy jste se zajímala jaké má auto emise?Důvěra je podle mě ve spolehlivosti a neporuchovosti vozu a kvalitě zpracování.Ta je u koncernu na 1.Tak nevím v čem máte problém.Kupte si korejce a uvidíte,ja jednoho měl a za 2 roky šel z báráku katastofa.Je to jen mediální kauza přihlouplech Amíku kterým dochází peníze ve statní kase,tak se chtěj nabalíkovat na Evropě.Moji duvěru VW nezklamalo,dělá poctivá a dobrá autaa za kvalitu se platí.:-/

0/0
27.9.2015 8:56

J20i32ř35í 22F47o55g33e56l 2270221166182

To by mě zajímalo, komu tu pokutu budou platit....

0/0
26.9.2015 13:46

J47a28n 53N11e22m55e53c 9188916427230

To netuším, ale skoro bych doporučil celé EU šetřit pokutami, ale v klidu to vyřešit stylem (pokud se to prokáže) - O.K., podváděli jste nás, takže v žádné zakázce na vozy pro EU na následujících x let nemáte šanci. Skoro bych řekl, že VW by to bolelo zatraceně více.

0/0
26.9.2015 15:12

J26a65r94o21m21í32r 98Č34e38c65h 1393968667582

VW by to bolelo a sním 500000 jejich zaměstnanců+dodavatele.Životní úroveň v EU by rázem klesla ve všech oborech.To si laskavě uvědomte než začnete psát.Pro mě to není žádná tragedie.VW dělá spolehlivá a dobrá auta a nějaké emise nařízené ekoteroristy z Bruselu mám v pr...!!!!!Naftové motory tyto emisní normy nikdy nemohou splnit to je každému jasné,je to proti fyzikálním zákonům.Myslím že jíné automobilky mlčí k této kauze také protože mají máslo na hlavě a dělají totéž.R^

0/0
27.9.2015 9:48

J74i94ř97í 24J96i24r93o41u62d53e19k 8746729874824

Ta gigamotorárna v M.B, přec nevyrábí a nevyráběja jen pro Škodovku, že. Schválně, pro které že všechny značky, ač téhož koncernu8-o?!!

0/0
26.9.2015 13:39

K64a27r37e76l 19V18o55v52e44s 1214348282869

Dela vetsinou male benzinaky.

0/0
26.9.2015 18:09

J77a52r17o31m85í51r 47Č59e55c93h 1943288287832

Pro celý koncern,ale benzínové motory naftové 2,0 TDI jsou německé.;-D

0/0
27.9.2015 9:50

T13o50m11á46š 59V20o51d73i47č12k29a 6570498288526

Das Auto.

0/0
26.9.2015 13:37

J63i13ř71í 95J17i63r20o46u86d88e30k 8506329184334

Nojo, ale my němci v oplech nejezdíme;-D

0/−1
26.9.2015 13:40

P41a57v89e33l 52M12o42r74a73v17e44c 1144145154117

Jakejch Oplech? Opel má wir lieben autos a VW má das auto. Pletete si slogany.

+1/0
26.9.2015 15:26

J38i11ř28í 17K91o89c32u32r21e30k 6915144245578

Dampfmobil. Ale ten měl jednu výhodu: Atmosférický tlak i nižší teplota spalování v topeništi znamená prakticky nulové emise NOx, a o tyhle přesně jde. Sazivost byla nežádoucí, nespálené saze znamenaly ztrátu paliva.

+1/0
26.9.2015 13:49

K39a68r28e64l 24V70o70v66e26s 1744508302379

Der Prueser

+1/−1
26.9.2015 18:14
Foto

V97o87j71t58ě15c41h 85P59a28v31l25í26k 5424181354788

Je to až ironické, že se podvod provalil v okamžiku, kdy už se inkriminované motory téměř přestaly vyrábět. VW konečně dohnal technologicky ostatní a jejich Euro 6 motory vypadají v pořádku a bum, minulých 9 let je stejně doběhlo.

+2/0
26.9.2015 13:19

J12a60n 96M28a27t44o48u25š48e89k 6436397710844

někdo je měl přeci jenom rád a nechal je dožít, pokud se o tom ví už rok.

0/0
26.9.2015 13:26

J53a66n 70Č62e34r43n49ý 9714850720380

Nafta patří do kamen;-D

+3/−4
26.9.2015 13:06

P96e20t46r 13H48a81r61i45p86r23a24s52a12d 20H62a49j55i19č 8253960554877

Jasně a nejlepší je to s rozřezanými pneumatikami zalitými syntetickým lakem a polystyrénem. Taky několik kilo starých plastů by se hodilo. ;-D

+1/−1
26.9.2015 13:16
Foto

V42o77j57t54ě79c83h 90P39a40v73l34í89k 5294331114228

Hlavně z vyřazených PVC okenních rámů. To je největší žůžo. V komíně kyselina chlorovodíková, chlór, fosgen ...

+2/0
26.9.2015 13:22

P10e17t81r 93H83a70r39i23p67r52a70s93a92d 61H69a75j81i19č 8763680554927

Aha, tak to jsem nevěděl, díky za tip. ;-)

0/0
26.9.2015 13:25

J12i77ř53í 57K81o49c27u22r89e39k 6475434195188

Janě, nemajetní kupují naftu za 30.000 kč/Kubík, protože dřevo za 800 Kč/kubík si nemohou dovolit.

0/0
26.9.2015 13:51

M24a60r14t70i47n 43N85e37r23m96u45t 9787137588179

takže to pak smrdí pořád na jednom místě, bez katalyzátoru, filtru....

0/0
26.9.2015 23:52

J20o55s42e66f 17H15o14n49e35š 7881892950553

Když narazíte na fyzikální hranice,tak je nutno podvádět.Politici by si měli sáhnout do svědomí a zvolnit.Škodovka je jen obětí,nebot příliš spoléhala na dodavatele

+2/0
26.9.2015 13:00

J61a41n 55M59a52t61o60u31š15e15k 6316217160744

které konkrétní fyzikální hranice máte na mysli

+1/−1
26.9.2015 13:07

J64o56s22e13f 45H68o15n78e82š 7151762110123

Třeba EURO 6 už je třeba močovina,která při -11st celsia mění vlastnosti,takže kdyz zaparkujete při -20 st,tak se řidicí jednotka přepne do servisního režimu a auto je nepojízdné.Je pravda,že je možno vymyslet ohřívání,ale to má nároky na energii

+1/0
26.9.2015 13:46
Foto

V20o20j77t81ě57c47h 40P74a80v50l84í36k 5514971854158

Močovina není povinná, je to jen jedno z řešení. Pokud by mrazy byly opravdu problém, může se udělat zimní nemrznoucí močovina s trochou glykolu. A nebo použite výrobce místo systému SCR systém LNT, který močovinu nepotřebuje, byť za cenu o pár procent vyšší spotřeby.

Jsou to jen technické problémy, nikoli fyzikální hranice, které by kohokoli nutily podvádět.

+1/0
26.9.2015 14:37

J49i20ř54í 11K40o49c92u23r84e53k 6365504825578

40 MJ/kg paliva. A pak jsou tady hranice chemické:

16 g CH4 po spálení s kyslíkem vydá 36 g H2O a 44 g CO2.

Ale můžete to teoreticky upravit:

16 g CH4 po spálení s kyslíkem vydá 36 g H2O a 12 g sazí. (žádný CO2) :-P

+1/0
26.9.2015 13:57
Foto

V49o82j50t59ě50c20h 36P33a72v72l74í98k 5824151364758

Pokud vezmeme valivý odpor běžného kombíku o hmotnosti 1.5 tuny s běžnými pneumatikami na běžném asfaltu a jeho odpor vzduchu při 90 km/h, zjistíme, že síla, která jej udrží na této rychlosti je cca 700N. Z toho pak potřebný výkon motoru je 17.5 kW. Carnotův cyklus pro Tc=6°C (průměrná roční teplota vzduchu) a Th=500°C (teplota spalin dieselového motoru) má účinnost přes 60%. Z toho máme, že by motoru mělo stačit cca 750 kJ/km. Až vám rodinný diesel bude jezdit za 2 l/100km, respektive 50 g/km CO2, pak teprv budete narážet na fyzikální limit motoru. To je oproti dnešku ještě hodně velká rezerva.

0/−1
26.9.2015 15:01

P93e69t28r 72H42a93r31i10p70r69a26s63a96d 13H21a88j90i33č 8103120844907

Už nevím, jak bych některé výpočty dělal, ale uvádíte teoretické hodnoty, navíc s některými zkreslujícími údaji a neuvedl jste při jakém koeficintu odporu Cx, aerodynamický odpor roste s druhou mocninou rychlosti, na tom by se ještě dalo zapracovat. Carnotův cyklus se většinou počítá pro tc = 20°C. To byste pak mohl tvrdit, že solární panely, které jsou také normované pro 20°C mají účinnost 30% při 6°C (gradient je přibližně 1%/1°C) i když normovaná účinnost je 16% a byla by to pravda. Teoretické hodnoty účinnosti spalovacího motoru jsou kolem 42%,  ve skutečnosti někde kolem 25%, přeplňované motory jsou na tom až o 10% líp, ale to je maximum. Motor nemůže pracovat v optimálním režimu a ani u hybridů se k těmto hodnotám při běžné jízdě nepřiblížíte i když se používá rekuperace. S velkou mírou pravděpodobnosi se domnívám, že současné motory na fyzikální limity rozhodně už narážejí a že posun v účinnost motorů je možný, ale už jen velmi málo.

0/0
26.9.2015 18:00
Foto

V57o74j78t26ě47c81h 35P41a66v87l85í18k 5594651314208

(K výpočtu: Počítal jsem s koeficientem valivého odporu 0.03 a  koeficientem odporu vzduchu 0.29 a čelní plochou 2m^2, samozřejmě druhá mocnina byla použita. Carnotův cyklus přepočítaný pro 20/500°C má účinnost 62%, já jsem pro výpočet výše konzervativně zaokrouhlil dolů.)

Pokud to přepočítám pro Škodu Superb III GreenLine (4.4l/100km, odpor vzduchu 0.30, plocha 1.9m^2, koeficient valivého odpor se speciálními "green" pneu na asfaltu 0.02, hmotnost 1460 kg), tak potřebná síla klesne na 500N a účinnost pohonné jednotky vyjde na necelých 20%. A to už je moderní EA288 TDI, tedy turbo motor.

Samozřejmě, je to maximum, co se dneska za rozumné peníze umí. Ale bariérou prozatím opravdu není fyzika, není možno říci "líp už to prostě nejde", ale jen a pouze technika.

Nejtvrdší Evropský limit pro osobní vozy je 95 g/km od roku 2021, což odpovídá 3.5l/100km nafty v NEDC. S dalším přitvrzováním se nepočítá. Superb bude muset na motoru nebo hmotnosti vozu trochu zapracovat (zvednout účinnost na těch 25%, nebo snížit o 20% hmotnost), ale lehčí a menší vozy nebudou mít problém nařízení splnit ani s dnešními motory. Podvádět tedy není nutno. Zvlášť ne pak s NOx, které na spotřebě nezávisí.

K fyzikálnímu limitu se samozřejmě blížíme, myslím, že k účinnosti přes 30% se asi s diesely nikdy nedostaneme. Je životním údělem inženýra bojovat s možnostmi techniky. Pokud bychom chtěli CO2 snižovat více, nezbyde, než změnit palivo třeba na LPG nebo CNG, které obsahují méně uhlíku na jednotku energie, nebo použít hybridní či elektrický pohon.

+1/0
26.9.2015 19:12

J25a55r61o50m88í79r 92Č72e36c68h 1613858187582

Můžete mi říct kdo by to zaplatil a pak to auto konkurence schopné vyroby:-(l.Bylo by drahé a nikdo by ho nekoupil.

0/0
27.9.2015 9:56
Foto

V14o34j90t12ě22c52h 93P25a56v48l73í39k 5134381774878

Jak píši: Malé vozy splňují tento limit již dnes. A pro větší to zaplatí samozřejmě výrobce v rámci vývoje nových modelů. Náklady a tedy cena vozu se oproti letům minulým nijak nezvýší, postupné přitvrzování limitů (až právě do 2021) na CO2 už se děje a ceny už jsou přizpůsobené.

S konkurencí si taky nelamte hlavu. Podmínky jsou pro všechny, kteří chtějí prodávat vozy v EU, respektive USA shodné a tedy si navzájem konkurují i s vozy s klesající spotřebou.

0/−1
27.9.2015 13:38

P53e54t67r 80H18a54r50i44p12r76a81s16a89d 77H30a49j32i17č 8823600274567

Škodovka to musí vědět. To si myslíte, že takový megapodnik nemá diagnostické středisko na měření emisí? Museli to vědět a vědí, jak to s emisemi je přinejmenším od prvního namontovaného motoru té céčkové řady. Součástí každého nového motoru je i technický list, tam to být také muselo alespoň skrytě (parametry měření). Každému motoráři to okamžitě dojde (parametry, za kterých se měří), takže o  žádného obětního beráka nejde.

0/0
26.9.2015 13:22

M52a77r26t98i97n 22H75r58o75u64d93n48ý 6258167272366

Vědět to nemusela. Měření za normálních okolností probíhá na válcích. Nikoho nenapadlo strkat za jízdy do vejfuku nějakou trubku.

0/0
26.9.2015 14:31

P50e59t83r 55H98a45r70i87p35r77a27s34a16d 95H54a26j69i95č 8113880644187

Jestli ve škodovce nemají sondu na nezávislé měření spalin, tak to není automobilka, nemají vlastní vývoj a nemají vlastní vývojový tým. Pak je to jen sprostá montovna. ;-D

0/0
26.9.2015 18:05

P55a37t67r52i11k 27Z21a51b62r23a31n94s65k33y 1761709565173

panenkomarja tolik infirmaci a presto v disjuzi je x lidi kteri nechapou ze co vw tu palku zaplati a proc ani neprotestuje.blabol s subdivatelama tomu dal korunu.doporucuji kdyz se vyjadruji k brambiram zjistim zaklady o zemedelstvi,kdyz o automotive tak o automotive.kdyz o homologacnich procesech tak o nich.

0/0
26.9.2015 14:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.