Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Skandál VW se týká více než milionu škodovek, firma je svolá do servisu

Manipulace s emisemi u naftových motorů se týkají celkem 1,2 milionu vozů automobilky Škoda Auto. Podle agentury Reuters to oznámila mladoboleslavská automobilka. Firma plánuje svolat dotčená auta do servisů k technické úpravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89e81t95r 87H79o29f55m89a47n11n 6779684905670

Prekvapuje me, jak se k tomu problemu stavi "zapadni a kapitalisticke" staty. Tak nejak levicove - ocurat, co se dat.

Spravny postup by byl rici, ze za techto podminek se to udelat neda a pohrozit zasadnim snizenim produkce, zdrazenim a propoustenim.

EU by pak rada limity upravila na realnou uroven.

0/0
29.9.2015 8:24

J47a73n 38N98o52v34á35k 8210946757640

Problém bude asi ten, že ostatní automobilky na rozdíl od VW ty podmínky splnily ;-D

+1/0
29.9.2015 9:17

J63i61n10d16ř45i17c94h 57Š34k57o19p30e20k 4465831390135

ono se časem ukáže, jak nařízení obešly

0/0
29.9.2015 9:31

P97e24t50r 34H10o85f90m75a39n98n 6589364845130

To si opravdu myslite?

0/0
29.9.2015 10:23

R90i29c57h80a70r29d 15N43o20c58a21r 7205967285682

svolávačka je krávovina na Ntou...tím škoda a další podvodníci jen dál přiznávají svůj podvod...to jako v Česaně mají správný SW...marnost nad marnost, ubohost nad ubohost....je vidět,že vedení je v rukou lidí, kterým jde jen o jejich vlastní blaho, aby korunky šestimístných řádů dorazily na účet, ale že u toho potápí dalších X tisíc lidí v závodě pracujících,jim je u řit... učebnicový příklad chování manažerů...chce se mi zvracet

0/0
29.9.2015 8:06
Foto

V94o88j93t22ě25c23h 75P17a69v74l66í87k 5904311414878

Vám se chce zvracet z toho, že se někdo ve vedení velkého podniku konečně zachoval morálně a svou vinu přiznal? Hmmm ....

0/0
29.9.2015 10:09

J86i59n89d31ř39i87c15h 94Š52k52o18p92e21k 4455941890475

;-DSvolávačka je totální zbytečnost. Ztrácet čas a nechat si rýpat do auta jen proto, aby mělo nižší emise při měření ala homologace, které žádné auto v provozu stejně nikdy nezažije, to je opravdu chytrý nápad

+1/0
29.9.2015 6:50
Foto

V33o31j15t47ě89c88h 22P52a95v35l74í33k 5384251314668

Myslím, že to máte opačně. Jde o to aby mělo nízké emise NOx na silnici. Při homologaci už je nízké má.

0/−1
29.9.2015 10:10

J62i85n45d73ř88i52c72h 31Š40k36o78p49e85k 4635951520365

nemám.

Tahle úprava zajistí jen to, že auto nebude mít nereálně nízké emise při homologačním měření. Z hlediska emisí, spotřeby a dynamiky v běžném provozu se nic nemění

0/0
29.9.2015 11:13
Foto

V60o21j81t54ě33c89h 17P63a69v28l16í60k 5714611454538

To těžko, protože pak by homologací neprošlo.

0/−1
29.9.2015 11:15

J32i92n38d43ř28i85c87h 77Š81k54o61p54e93k 4655181560915

zpětně už homologaci odejmout nejde. Navíc se jedná o auta, která již skoro nejsou v prodeji

0/0
29.9.2015 11:32
Foto

V77o76j69t36ě10c54h 38P52a94v22l81í46k 5314851974368

Homologace je platná jen pro vůz, který odpovídá parametrům v ní uvedeným.

Pokud se na vozu provedou úpravy, které jej uvedou v nesoulad s parametry z homologačního řízení, pak už tento vůz homologovaný není, protože nespadá do homologovaného typu.

Homologaci netřeba odebírat. Takovýmto zásahem by o ni vozy přišly.

0/0
29.9.2015 11:50

J53a73n 81J59e31m49e62l83k37a 1795510

Určitě bych si ten ECO upgrade nechal do auta dobrovolně nahrát ;-D

+1/0
29.9.2015 6:31

P40e85t24r 17H43o77f79m30a30n58n 6389254585600

Obzvast, kdyz jste DPF davno z auta vymlatil, ze;-D?

0/0
29.9.2015 8:25

P63e97t64r 38H49a65r94i11p90r94a10s78a17d 35H82a75j78i40č 8983740304267

Že svolává Škoda do servsu je skvělé, ale to už vědí, jak to opravit tak aby motor splňoval normu?

0/0
29.9.2015 0:16

J22a46n 12F15r31o21l76í19k 6406370785544

Buď tam dají software splňující normu uvedenou v techničáku a pak to pojede max. 80 a z nuly na 80 se to rozjede za týden nebo tam nechají ten svůj a do techničáku napíšou Euro 1.;-D

+2/−1
29.9.2015 1:44
Foto

V98o37j84t74ě96c52h 71P84a85v86l31í68k 5804371574458

Podle toho, co se objevuje na amerických serverech, ano vědí. Stačí jen nevypínat za jízdy pravidelnou regeneraci LNT (zachytávače NOx). Zvýší to spotřebu asi o 5%, a emise by měly být na správných hodnotách. U aut, která LNT nemají, ale mají SCR to spotřebu paliva nezvýší, jen se zvýší spotřeba AdBlue.

0/0
29.9.2015 10:12

L71u51k93á89š 78K36m49e29n65t 5969717154310

Líbí se mi, jak tu řada lidí píše "pseudokauza". Nikdo se ale nepozastavuje nad tím, že po světě jezdí přes 12 milionů aut, které nesplňují podmínky pro homologaci na Euro 5 a nemají v tom případě na silnici vůbec co dělat. Proto to není pseudokauza. Boj s CO2 je vcelku nesmysl. Co nespálíme my, spálí v honbě za levnou energií někdo jiný. Ale boj proti oxidům dusíku má smysl. V těle mají kumulativní účinek a pokud někdo pouze v zájmu zisku podváděl a prodal 12 milionů aut, která produkují až 40x více emisí oxidů dusíku, než povolují normy, pak to pseudokauza. Pak je nechutný podvod, za který by se mělo v kapsy VW odsypat pořádné množství €. 

Správně by všem těm autům měla být odebrána homologace a v podstatě nejsou dle platných norem způsobilé pro provoz na pozemních komunikacích. V EU se toho asi nedočkáme, ale co když tahle myšlenka napadne někoho v USA a požene to k soudu? Můžeme se dočkat situace, že třeba v USA bude skutečně vozům s tímto motorem zakázán provoz. Co na to pak řekne asi majitel toho vozu? Bude pořád spokojený a tvrdit, že je to pseudokauza?

+8/0
28.9.2015 23:03

V64l55a80d23i19m63í76r 53M24ü84l28l60e20r 6623445913870

No pseudokauza to nebude, a já se taky ptám, jak to bude. Protože jsem si zaplatil za auto, které má splňovat určité podmínky a buď budu plnit Euro 5, nebo budu mít auto s v TP deklarovaným výkonem. Obojí nepůjde, protože jinak by tam ten SW neinstalovali.

+1/0
28.9.2015 23:25

P29e13t60r 66H56a95r44i90p35r95a76s28a28d 11H17a80j59i89č 8203120504797

Pokud se automobilka VW zachová jako slušný výrobce (seriózníuž asi ani ne), tak vymění DTI za novější typ, který už snad normu splňuje. Co to udělá se spotřebou a s výkonem, netuším, ale možná, že to nebude tak tragické. NOx se redukuje na dusík, vodu a zřejmě i CO2 přidáním reaktantu. Podle mě nepůjde ani tak o to, že by byl k tomu potřebný výkon, jako spíše určité podmínky, nejspíše vhodná teplota a tvar a velikost reačního prostoru. Určitě to půjde, druhá věc je, že úprava nemusí být úplně zadarmo. Uvidíme, jak se k tomu VW či Škoda postaví. :-)

0/0
29.9.2015 0:26

J29i76n84d81ř41i90c48h 97Š17k72o44p82e65k 4795651320565

jak jsi přišel na blábol, že auta co nedosáhnou na EURO 5, nemají na silnici co dělat ?? 8-o

0/0
29.9.2015 6:56

R81a45d39e53k 82H20o31l66e12c81e30k 3666790338701

Máte ve svém příspěvku několik faktických chyb. 1. je v tom, že auta neprodukují 40x víc oxidů dusíku, než povolují normy, ale než naměřili při homologaci. A to je setsakra rozdíl. Měřením NOx jsem nikdy neprocházel, ale například při měření CO by na posledním STKčku prošlo moje auto, i kdyby ho produkovalo 10x víc.

2. chyba je v tom, že norma říká, že v tom testu to má produkovat max. tolik a tolik. A to ty auta splňujou. O běžném provozu neříká norma nic.

0/0
29.9.2015 7:43
Foto

V31o26j30t39ě98c75h 71P73a69v18l75í46k 5294511384438

I kdepak. Není tomu tak.

1) Je to 40x více, než je DOVOLENO. Viz například Wikipedie: The EPA's NOV alleged that [.....] emitting up to 40 times more nitrogen oxides THAN ALLOWED BY LAW."  Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_violations

2) Taky špatně. Americký zákon CAA (Clean Air Act) nemluví o tom, co má splnit při testu, ale o tom, co má splnit v reálném provozu. Test v laboratoři a k tomu analýza chování celého systému řízení emisí se provádí jako podklad pro homologaci na důkaz toho, že se auto bude v reálném provozu chovat slušně.

0/0
29.9.2015 10:18

V21l50a24d72i82m97í50r 84M64ü43l67l67e18r 6493575313170

A jak to tedy bude?

Pozvou mne do servisu, odstraní "škodlivý" SW a bude hotovo? A jak to bude vypadat, až přijedu na TK a nesplním emise, neboť už nebudu mít onen SW, který to před tím u motoru, který nebyl schopen dané emisní limity plnit "očůral a vše bylo OK. Nebo mi Škodovka upraví SW v řídící jednotce, budu plnit emisní limity, ale budu mít snížený výkon motoru? Ať mi netvrdí, že to odstraní bez vlivu na výkon motoru, to by to tam dávat nemuseli. Já nechci mít snížený výkon, já si vybral auto s výkonem motoru, který mám zapsaný v techničáku, a taky jsem si ho zaplatil.

+1/0
28.9.2015 22:53

J10a25n 96F71r26o74l35í73k 6456240555204

Koupil jste si německý lidový vůz? Koupil. Tak máte smůlu.

0/0
29.9.2015 1:46

P93e55t41r 37N46i16v20n69i39c24k88ý 3872824335887

Tak žaluj VW, jak to někteří udělali v USA.

0/0
29.9.2015 7:34
Foto

V16o42j58t79ě30c91h 23P39a44v95l84í41k 5304311584528

Upravený SW pojede pořád v režimu, jako běžel při testu emisí. Pokud váš vůz nežere AdBlue, tak s největší pravděpodobností jediné co pocítíte bude zvýšená spotřeba (cca 5%) kvůli pravidelné regeneraci katalyzátoru LNT bohatou směsí, výkonu se to nedotkne.

0/0
29.9.2015 10:20

J63i54r98i 33D23o45m19i64n85i13k 1311838861780

Nafouknutá bublina. Diesel měl vždy horší spalování a VW nikoho nepodvedl. Prostě to jen elektronicky upravil tak, aby ta auta prošla emisními zkouškami. Nikoho nijak neokradl ani nepoškodil. Navíc to samé dělají všichni ostatní do jednoho.

+3/−2
28.9.2015 22:19

R87o17b39e71r13t 89T57o44m67e13c63z83e37k 8471884702525

Skutečnost horšího spalování nikoho neopravňuje aby podváděl a lhal. Nepoškodili? Vždyť to svinstvo musíme všichni povinně dýchat, i Vy.

+4/0
28.9.2015 22:40

V65l74a40d60i49m93í61r 46M49ü66l27l28e79r 6973615923940

Já myslel, že jste si koupil auto, který splňuje určitý normy. V tomto případě EURO V.

+1/0
28.9.2015 22:55

R22i50c32h96a58r67d 25N42o20c71a22r 7225157275862

Za tohle muze jen skupina ubohejch nenazrancu.....dobre jim hajzlum....pozavirat...vyhodit....

0/0
28.9.2015 22:11

P88e72t25r66a 74M11a21l83a23k26o42v77a 1918110510104

myslíte odborové předáky a dělníky v automobilkách předpokládám

+1/0
28.9.2015 23:13

V17l20a93d79i40m89í71r 13M51ü57l30l61e79r 6813505183630

Vám ti odboráři nějak leží v žaludku.

0/0
28.9.2015 23:27

K66a36t92e42ř25i66n47a 51S26l85a33v98í62k35o63v10á 6823375950563

No a co s tím budou dělat ? Zakáží jim vjezd do nízkoemisních zon ?

0/0
28.9.2015 21:47

J40a34n 11F31r57o18l32í89k 6376610825224

Dostanou do techničáku Euro 1 a majitelé si v ČR doplatí ekologickou daň.;-D

0/0
29.9.2015 1:48

P39a72v37l70a 64S55k36o81u49m66a61l10o48v95á 4309480220220

tak odboráři by furt jen stávkovali chtěli platy jak Rotshildi a milion bonusů a přitom nám tady vyrábějí jen kouřící popelnice - fuj hanba - zrušit všechny bonusy a 13. a 14. platy a zmrazit mzdy na 3 roky dopředu !

+2/−2
28.9.2015 21:46

V30l50a68d67i48m28í24r 79M22ü74l96l78e12r 6973715533860

A co s tím jako ti odboráři mají společného? Oni to tam jen tak mírnix-týrnyx sami nainstalovali, nebo co?

+1/−1
28.9.2015 22:57

S87t37a83n97d83a 64C52h69v52o96s26t 1332728

...kde úřady v sobotu dočasně zastavili prodej ...

neni zac...

0/0
28.9.2015 21:45

I52v78o 30B84a63r66t87e65č29e57k 7505783904698

Kdo zaplatí emisní podvody? Nálepky Dekry něco stály a pravdou nejsou? Prodával je český byrokrat, měl by uhradit jejich pořízení a pak i odstranění. A nakonec ať se onen byrokrat postará o to, aby společná kasa netrpěla. Nějaké emise neemise jsou nesmysl, jestliže něco spálím, budou z toho zplodiny. Teorie o menších zplodinách musely vzít za své, perpetum mobile neexistuje. Jen se čekalo, který trouba to projede :-) A vynalezené vodíkové motory dál budou schovány v šuplíku, je třeba spálit ropu, to je byznys...

0/0
28.9.2015 21:41

V92l82a47d13i58m68í14r 60M54ü38l73l26e90r 6103625873720

A ten  vodík budu shánět kde, v supermarketu? A jak se vyrobí?

0/0
28.9.2015 22:59

L85u15b94o82š 96S25t24e35h85n47o 8902149391679

Jen malá poznámka k některým příspěvkům. Do servisu na dobrovolnou svolávací akci nikdo nepřijede, protože emise prostý lid nezajímají (jejich negativní vliv se neprojevuje okamžitě, ale dlouhodobě) a úpravou software na správné emise získají uživatelé auto línější při akceleraci a též s vyšší spotřebou paliva. Bohužel emise NOx jsou totiž tím vyšší čím chudší je spalovaná směs. A k poznámkám příznivců zážehových motorů. Pokud se ze zánovního auta při akceleraci valí dým je to vždy jen tím, že má nějakou závadu, nebo mu pomohla nějaká tuningová firma (upravila nesmyslně výkon na úkor emisí, vyjmula filtr částic atd.). Sám mám diesel euro 5 (je to škodovkáři nenáviděný Hyundai) a když šáhnu do výfuku tak se tam nezašpiním. A jen na závěr. Pro podmínky ČR si VW vůbec hlavu s emisemi lámat nemusel, na STK projde emisemi každý, navíc emise NOx se tam stejně neměří. Osobně bych byl pro mírnější emisní limity, ale jejich přísné zkoušení třeba i namátkově při silniční kontrole. Pak by se dosáhlo lepšího efektu.

+2/0
28.9.2015 21:36

V82í58t 78P14r77o47k66o57p 8490249732

Co s tim motorem v servisu udělahí? Diesel je diesel a tím to končí.

+1/0
28.9.2015 21:34

F74r51a47n96t18i47š51e55k 82H98e41l93d 9602544405914

Podívají se na něj a řeknou, že ho budou chtít přehrát (software), ale jinak nic. Nic se nezmění, ale kluci v Bruselu budou mít hafol papíru. Ať žijí naše lesy ... Tomu se už můžeme jenom smát.

+2/0
28.9.2015 21:38

F30r59a37n20t10i98š96e81k 95H41e71l52d 9862724885324

Přírodu mám rád a vadí mi její znečišťování. Ale jako uživateli auta mi jde při jeho nákupu hlavně o:

1. Bezpečnost

2. Spotřeba

3. Poměr cena/výkon

4. Náklady na provoz

Celá kauza (jak jí sleduji) je pouze o tom, že jsou stanoveny normy pro emise. Tyto emisní normy jsou v Evropě jiné než v USA. Měří se v laboratoři, bez zatížení motoru v běžném provozu, za stálých podmínek atd. Zde měl VW software, který rozeznal test a upravil dávkování paliva, aby obstál v měření (tak to chápu já velice zjednodušeně). V USA nezávislá firma vzala auta různých značek a vyrazila s nimi do provozu a začala měřit emise. A tady je zakopaný pes. Běžný provoz není laboratoř a auto má jiné emise. Je mi jasné, že by mělo mít stejné emise v laboratoři ale i v běžném provozu, ale to není prostě možné. Fyzika a chemie jsou prostě neoblomné. Dojel na to VW, ale nedělám si iluze, že jiné firmy jsou z obliga.

Minulý rok si Američani smlsli na Hyundai a na jeho hodnotách spotřeby. Teď na VW s emisemi. Kamarád si koupil na Floridě americkou krávu, se kterou by tady u nás jezdil tak možná hajný do lesa nebo nějaký statkář. Zvýhodnění 2 tis. dolarů a nižší pořizovací cena za to, že je vracející se zákazník. Ale že je to min. třílitr a žere to jak malý tank, to už nikdo neřeší. Hlavní je, že koupil americký auto a ne němce nebo japonce.

Mediální bublina, ze které se VW během roku vyseká přes právníky a zaplatí menší pokutu. Když bych se měl teď rozhodovat, jaké auto mám koupit (a že mě to tak během roku čeká), jdu stejně do VW nebo Škodovky. Japonci mají drahé náhradní díly, Volvo je drahé jak ..., Francouzi se mi nelíbí a nevěřím jejich bezpečnosti a Hyundai si koupil tchán a když s tím mám jet, tak trnu hrůzou...

+3/−4
28.9.2015 21:34

D98e50n34i72s 36W61i95t25z90k63u 3143941569957

tím že jsi napsal,že japonci mají drahé náhradni díly,je všem hned jasné,že autům nerozumíš a posbíral jsi akorát pár hospodských keců

+4/−1
28.9.2015 21:46

F81r88a86n83t61i62š92e27k 90H85e63l63d 9442554545344

;-D díky za vysvětlení. Poměr mezi prodanými koncernovými vozy a japonci je určitě dostačující odpověď.

+1/−2
28.9.2015 21:52

D64e96n44i77s 58W14i10t16z37k33u 3243581619947

tak v tom případě je nejlepší jídlo na světě exkrement, protože na něm hodují miliardy much, dobrou chuť Franto

0/0
28.9.2015 23:40

F98r90a54n72t27i23š89e91k 73H96e77l36d 9332214815434

A že toho exkrementu na světě je. Nemá cenu o tom diskutovat. Nikdy jsem netvrdil, že VW je nejlepší auto. Kdybych měl dost peněz, tak si asi koupím Volvo.

0/0
29.9.2015 8:55

V87á97c46l63a40v 92J22e22b18a83v51ý 8320539683506

Když člověk jede za dieselem, tak mu musí být jasné, že polovina z nich ty normy nesplňuje, když z toho jde kouř jak z parní lokomotivy. Při zrychlení to pak vyplivne oblak černé rakoviny. Ale hlavně, že ušetříme 3,50 na naftě, ale zamoříme všechno kolem. :-/

+5/0
28.9.2015 21:17

K79a19r17e43l 40H20o74f15m73a25n 7574621140672

Jenže to je jiný problém.. To jsou nefunkční, respektive záměrně "vykuchané" DPF filtry. Nevím jak v okolních zemích, ale českou technickou lze stále získat bez toho, že by tam vozidlo vůbec přijelo. Pak se není čemu divit ani u emisí. Dokud to nebude stát tvrdě postihovat, ale zároveň nezkrotí automobilky, které si za filtry říkají nehorázné částky, lépe  nebude.

0/0
28.9.2015 21:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.