Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Česku přibývá vlaků z druhé ruky, RegioJet nakoupil další v Belgii

Evropští železniční dopravci si oblíbili Česko jako dobré odbytiště pro vlaky, které už nepotřebují. Další sedmdesátku použitých osobních vagonů kupuje soukromý RegioJet od belgického státního dopravce SNCB.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88a78x 19W93o47l43f 3625100319643

RJ fandím a doufám, že bude jezdit i Praha-Brno jižnější trasou přes Vysočinu. Když jedu do Ostravy, je pro mě jasnou volbou. Je tam dostatek prostoru a služby na podstatně vyšší úrovni, než v dražším Pendolinu. Taky je tam více místa než třeba v LE. Každou konkurenci vítám, protože na ní může zákaznik pouze vydělat. S nástupem soukromníků se i soudruzi z molochu ČD začali trochu snažit, i když je to stále bída. :)

+2/−4
1.10.2015 9:58

J13a68n 91K67o25b38ě21r12s15k90ý 1770676641623

Pro mě je naopak RegioJet volbou poslední, protože problémy s klimatizací a topením už nechci opakovat. Nejlepší je Business Leo a Pendolino.

+2/−2
1.10.2015 13:27

M11a78t56ú71š 76B91e98n92a88k 9388904172833

Skutočne do Leopoldova? Lebo som ich tam nikde nevidel a sú tam iba 3 vlečky - do depa ZSSKC - tam niesú, do liehovaru - tam by ich nemali kde upravovať a ani som si ich tam nevšimol, alebo do vezenia, čo by bolo zaujímavé. Nešli tie vozne náhodou niekde inam?

0/0
30.9.2015 22:02
Foto

T47o13m34á59š 89Z77e42l22e43n87k77a 4244436140346

To zase budou šroty. Po měsíci budou rozvrzane a se zažranou špínou všude kam oko dohlédne. No a o klimatizaci se nebavím už vůbec.......

+2/−1
30.9.2015 18:07
Foto

M34i81l55a31n 24L55a91n68g86e90r 3333393655200

Na redaktora článku mne mrzí, že se ani slovem nezmínil, že vagony nelze použít pro přepravu osob na invalidních vozících. To skutečně zaplevelíme zemi vagony, kterých se už na jih a západ od nás zbavují? Vytváří to bariéru na dalších čtyřicet let. Inu byznys je byznys a kšefty především. O postižené ať se postará někdo jiný!Rv

+4/−2
30.9.2015 18:05

R79o63m75a18n 53J72e98s80c40h86k88e 9318505677895

To nejsou jenom invalidi ale i lidi s kočárky. Také bych si přál více bezbariérových nádraží a zastávek a povinnost řadit jeden nízkopodlažní vagón.

0/0
6.10.2015 12:43

L77u56c42i86a73n 68P16a81p69a92z37i55a44n 5474687651485

Chudá země po devalvaci koruny nenabízí nic lepšího než chmurný pohled na sebevědomí národa, které je díky tomu velmi podlomené. ČNB to nevidí, neslyší a je jí to i jedno, hlavně, že budou odměny pro bankovní radu ČN|B.Nedivme se proto, že na lepší než odpadky ze západu už nemáme. Je to také důsledek chybné vlády pravicových vlád - éra Topolánka a Nečase nás stojí velmi mnoho.

+3/0
30.9.2015 12:51

V76e11r63o33n11i16k89a 41Š35k52v51á67r41o91v15á 5341770186436

Nejsou ta fota tak trochu mimo? Článek je o tom, jak naši dopravci nakupují v zahraničí vyřazené vozy a fotky jsou zcela nových vagonů, keré byly vyrobeny pro Regiojet.

A navíc s Regiojetem jsem letos jela několikrát, ale na t obrazovky v každé sedačce jsem nenarazila, jaká je to třída? Na jaké linky je Regiojet nasazuje?

+5/0
30.9.2015 9:17

T90o51m90á51š 72N81o16v24o25t27n63ý 8439701

Dobrý den, tyto vozy jsou nasazovány na spojích do Košic, Havířova i Návsí, jsou vidět v rezervačním systému. Je to třída standard, tzn. nejlevnější.

0/0
30.9.2015 10:02

J30a50n 54K49o13b66ě75r50s52k55ý 1480256641233

No sláva že se konečně vrací ty jídelní vozy R^ Akorát nechápu ty tajemství kolem toho kdy i po opakovaných dotazech mnoha cestujících nebyl RegioJet schopen odpovědět proč ty vozy byly odstaveny a jak dlouho to bude trvat. Holt o třídu lepší informace :-/ Ale dokud nebudou na všech spojích tak stejně na JLV nemá a zvláště ted jejich podzimní nabídka je fakt dobrá a chutná R^;-)

+2/0
29.9.2015 22:58

Š37t11e32f30a66n 38F35r74i95č85a 7582908513946

Pan Sůra by mohl vzít u Jančury job jako předseda inventarizační komise. Žádný vagon se nezašantročí.

0/0
29.9.2015 22:41

K90r73y23š70t19o79f 46L89a47n64í31k 1209420925485

koukam na novy jizdni rad a moc nadseny z toho nejsem. uz i LE rusi vecerni spoj ze Svinova do Prahy, ještě ze tam CD nechaly toho Kosicana, aspoň něco, i když skoro o hodinu dřív.

+5/0
29.9.2015 21:52

J95a51n 36K18o68b77ě23r91s95k96ý 1150456551543

To je bohužel negativní důsledek té tzv. konkurence. Ruší se okrajové spoje. Proto jsem rád za dotované EC Hradčany jedoucí v 20:16 z Olomouce i když se to soukromníkům nelíbí R^

+10/0
29.9.2015 22:45

T67o89m 22J25u79r58e77č41k76a 6165832755475

"Jde o největší vozy RegioJetu počtem míst (80 míst)"

Vozy nejsou nijak větší. Pouze do nich nacpali 80 sedaček namísto 48-66 co mají vozy RegioJetu teď.

+5/0
29.9.2015 17:26

J63a67n 98S55ů94r41a 4365983433322

Zatímco České dráhy na státem objednaných spojích nabízí luxusní spojení koženkovými vozy řady B s kapacitou 80 míst, kde si mohou cestující dopřát luxusu osmi lidí v jednom kupé.

+4/−15
29.9.2015 18:18

T81o81m 27J77u81r27e73č13k44a 6905452785735

Koukám, čertík z krabičky vyletěl přesně jak jsem čekal. ;-D

Tak ještě jednou - jak jsou ty vozy rozměrově větší oproti jiným vozům RJ? Nebo opět nám pan "novinář" píše tak, jak mu bylo zadáno, aby zvednutí počtu sedadel ve voze bylo prodáno jako vlastně zlepšení pro cestující? :-P

+10/0
29.9.2015 18:23

J19a94n 61S43ů70r64a 4735293343912

V textu je jasně napsáno, že vozy jsou největší z hlediska počtu míst. Hezký večer a děkuji za Vaši dlouhotrvající přízeň, které si nesmírně vážím.

+4/−8
29.9.2015 18:25

T40o59m 34J95u50r19e13č29k54a 6345662395425

Ano, najednou se text "záhadně" upravil. No co, zkusili jsme to a když nám to neprošlo, ptž čtenáři nejsou blbí, tak to změníme a děláme že nic. ;-D;-D;-D

+7/0
29.9.2015 18:27

J62a79n 94S23ů13r12a 4495843113842

Text nebyl nijak upravován.

+1/0
29.9.2015 18:28
Foto

T92o89m60á43š 96Z65e44l68e13n57k89a 4854286570306

Zase se ozýváme arogantní HonzoLb???

+1/−1
30.9.2015 18:09

M32a93r40t71i89n 53J17i78r61o97u63s74e50k 7706265845178

Pane Jurečko, víte co je zajímavé? Že nerozumíte psanému textu, který jste chytře použil v úvodním příspěvku jako citát. "Jde o největší vozy RegioJetu počtem míst (80 míst)" Vy tomu textu nerozumíte, je tam doslovně napsáno "počtem míst". Co se tedy na textu upravovalo? ;-D

0/0
30.9.2015 0:58

M38a73t41ú16š 89B75e15n62a20k 9648634802513

napchať 80 miest do vozňu kde sa dá napchať pohodlne iba okolo 72 miest je sadizmus.

+2/0
30.9.2015 22:11
Foto

J76a61n 47V92a79l18a18l22í20k 6406859200976

p. redaktore kolik koženek na své cestě jste potkal?

a kolik koženek jezdí na té trase co Jančura?

+9/0
29.9.2015 20:34

O44n43d89ř92e97j 85P72l82í56v53a 9250245421283

Na Jančurově trase jezdí koženek dost, jen ale bohužel s námi, kterým Jančura nezastavuje

0/−1
30.9.2015 1:26

J34a18n 79N88e52š96p19o31r 4116368576892

Pane Sůro, stále tady je otázka počtu spojů a tím pádem počtu vozů na síti, které musí ČD nahrazovat. Nezdá se vám, že je ono číslo u RJ, který se soustředí na jednu trať, několikanásobně menší? A kdyby nasadily ČD modernizované vozy pouze na trať, kde se přetlačují s RJ a LE, budete dštít síru, že na ostatních tratích jezdí koženky...

+4/−1
30.9.2015 9:19

M18i75r93o28s43l54a94v 90Z40i70k71m26u65n77d 7189683294173

Nikoli, ty západoevropské velkoprostorové vozy s deseti okny měly standardně (mají) 80 sedaček ... Vozy s 11 okny jich měly 88 ... až v rámci modernizací se obvykle u vstupních dveří jedna dvousedačka nahradila jednosedačkou ...

+1/0
29.9.2015 19:23
Foto

J31a77n 47V89a82l13a39l50í43k 6226879230426

Rád bych viděl ty vozy před rekonstrukcí. Foto by nebylo?

+9/0
29.9.2015 17:18

V63l45a18s77t96i87m38i20l 70S28v50o86b63o45d62a 7323738885504

To vedle typických vlaků ČD z 25. ruky bude vypadat jak diamant :-D.

+2/−17
29.9.2015 16:53

J12a92n 14N78e51š27p91o89r 4876918216812

Ještě nezapomeňte dodat, že jste vlakem 20 let nejel.

+15/0
29.9.2015 16:59

V12l26a38s18t80i57m98i21l 80S89v96o60b59o95d12a 7293678765284

To nemohu dodat, protože jím jezdím ;-). Dobrá, osobáky jsou ok, ale rychlíky jsou příšerný.

+2/−3
29.9.2015 17:54

M68a33t47ě20j 48V59o65n65d60ř14i96č50k27a 4584460478696

Vozy odebrány ČD: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bmz229.php ,

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bmz235.php

Jedná se o OBDOBNÉ vozy, jako odebírá Regiojet.

0/0
29.9.2015 20:39
Foto

J34a37n 81V74a73l77a68l21í95k 6526299550246

Ja ty vozy jak vypadaji nevidel vy ano?

+2/0
29.9.2015 17:19

F71r32a21n73t52i58š64e15k 89V58a24n90ě48k 1167824497797

Zlaté kupé.

+1/−3
29.9.2015 16:36

J12a22r57e42k 94K39a94l53i93v54o78d98a 7526163461206

Jak jsem uz tady nekolikrat psal, trikrat slava velkoprostoru.

+3/−1
30.9.2015 3:07

L45i41b74o38r 53Z15a87v82ř63e44l 8789666821352

Ano, rychleji vás okradou a žádné relativní soukromí a klid na čtení nebo cokoliv jiného!

+1/−1
30.9.2015 17:54

J70a85r71e25k 50K16a96l81i76v91o26d30a 7586133841166

Ano, v kupé mezi šesti či dokonce osmi lidmi mám skutečně klid a soukromí...

+1/0
30.9.2015 19:06

P47e52t77r 80N13e74c18h20a36n95i34c73k77ý 7593606378690

Za ty ceny, za které se u nás jezdí mi to přijde jako maximum možné. A i ty starší vozy mohou být pohodlné, ba i pohodlnější než nové "designové skvosty"

+7/0
29.9.2015 16:04

S68v83a91t37o36p64l39u23k 63S63i81l22n32ý 4562836979578

Dodnes pamatuji na 50 let staré vlaky ÖBB řady 4010, kterým se co do pohodlí žádné moderní vozy nevyrovnají. 

Viz: https://de.wikipedia.org/wiki/%C3%96BB_4010#/media/File:OBB4010_interior_view_1st_class.jpg

+2/0
29.9.2015 17:58

M96i36r87o11s31l94a76v 60Z88i54k81m32u14n26d 7419873594893

Bohužel, Transalpin byl skutečně luxusním vozidlem, kterému vychvalovaná "luxusní" Pendolina nebo Railjety nesahají ani po kotníky .... Naproti tomu jsem minulý týden v Maďarsku na osobním vlaku natrefil na modernizovaný velkoprostor 2. třídy s uspořádáním sedaček 2+1 (54 místa) připomínající Transaplnin. Fajnové sedačky o nichž si lze v Pendolinu nebo Railjetu jen zdát ... Domovská stanice Debrecen ...

DALŠÍM luxusním vozidlem byla švýcarská "Šedá myš", čtyřsystémové vozidlo ze 60. let minulého století, kdy nějaká elektronika nebyla ...

Mezi velmi kvalitní vozy patří dvojkové osobní vozy ZSSK jezdící na dálkových R / IC / EC / Ex / Zr nebo i osobních vlacích ...

+1/0
29.9.2015 19:37

P28a91v78e21l 86M48a67t48o20u35š97e13k 5480497758304

Češi se zkrátka musí cítit jako největší frajeři a snobi, a dopravce, který jim ve vlaku nenabídne kino, si zřejmě za chvíli ani neškrtne. Že ten vlak jinak jede jako za starého Rakouska? Nevadí. Rád bych připomněl, že takovou pitomost jsem neviděl ani v Rakousku, Německu nebo Švýcarsku, a to ani v 1. třídě. Tam sice cestující nemůže čumět do bedny, ale za to ho dráhy přepraví rychle a spolehlivě do cíle. Ve Švýcarsku prakticky ani nepotřebuje jízdní řád, protože mezi 5. ranní a 1. noční následujícího dne jezdí vlaky neustále v pravidelném taktu a je úplně, kterou společností cestuje, protože se jízdenky navzájem uznávají. V Česku už sice po 19. hodině často nemám vůbec šanci se dostat vlakem dále než 50 km, ale za to mám v některých vlacích obrazovky a v jiných na WC tapety s lesními výjevy...

+4/−4
29.9.2015 16:00

R62a34d49k67o 46K87ř25i75v46á20n57e89k 7590463505340

Pokud by ve Švýcarsku jezdil Regiojet nebo LEO s povinnou rezervací a bez ročních jízdenek, tak by uznávání dokladů pro ně taky nebylo proveditelné, byli by částečně zaintegrovaní exoti jako lanovky a Glacier expres.:-)

Soukromníci tam provozují celé tratě, které si nevysoutěžili, ale před 150 lety postavili. Všude jinde zajištují železniční dopravu SBB (státní dráhy). To jsou ale hnusní odboráři a bolševici, ti Švýcaři. Jak tam někdo může žít?:-)

+9/−2
29.9.2015 16:25

M72i65r65o15s77l85a48v 49Z43i81k83m50u62n85d 7159413554833

SBB jsou z právního hlediska "soukromník" coby akciovka a v rámci dělby práce tam jezdí "všichni téměř všude", společnost THURBO jezdí až do Churu po kolejích SBB, společnost SOB jezdí osobní vlaky do Sargansu, BLS opustila dálkovou dopravu i na své někdejším mateřské trati z přes Lötschberg a jezdí regionální dopravu ... SBB jezdí přímé vlaky z Bernu do Bulle po trati TPF (dříve GFM), vlaky TPF (ex GFM) jezdí z Bulle přímé vlaky do Fribourgu/Freibergu ... SBB jezdí do německého Zell im Wiesental více než desetiletí místo DB ...

S nesmysly typu povinná rezervace se lze setkat jen na Bernina a Glacier Expresu, přičemž na Bernina Expresu se lze svézt bez povinné rezervace ve špičkovém Allegru se stejným výhledem a komfortem (akorát o 14 CHF / €) levněji o rezervaci ... Vozy s rezervací pro zahraniční turisty bývají nacpány, Allegro je poloprázdné. Zážitek z Glacieru lze nahradit jízdou "normálními" vlaky bez rezervace  a to ještě levněji ... V "obyčejných" dálkových vlacích IC rezervace neexistuje, vyhrazují se místa pro skupiny, často v posilových vozech, aby se neodčerpávala kapacita ostatní soupravy pro "pravidelné cestující" ... Všichni jezdí podle jednoho jízdného, uznávají celostátní slevy (GeneralAbo, HalbtaxAbo) - nejen železniční, ale i autobusoví, lodní, lanovkoví dopravci, ale i dopravci provozující MHD ...  Žlutý nebo Černý dopravce by si ve Švýcarsku, pokud by neakceptoval místní pravidla,  neškrtl ... K nějakému svobodnému podnikání v osobní dopravě ve Švýcarsku je asi tak daleko, jako má Kájínek k čistému trestnímu rejstříku ... a kupodivu tahle nesvoboda (diktatura) vyhovuje občanům, obcím, podnikatelům, kantonům i konfederaci .... JAK JE TO MOŽNÉ ????

+6/0
29.9.2015 19:56

P62e16t47r 90N53e40c76h12a73n76i90c76k88ý 7733846728400

Že se po 19. hodině nemáte kam dostat je vina MD a Krajů, kteří na okrajovou dopravu prostě dlabou.

+5/0
29.9.2015 18:06

J82a83k70u51b 76S84e10m34e63r13á73d 2237596141251

nejvic k placi je, ze i ty ojete vlaky jsou porad o dost lepsi, nez co tady vetsinou jezdi

+5/−9
29.9.2015 15:55
Foto

J44a75n 82V43a85l80a22l34í37k 6746219710576

Jestli umíte číst tak se ty vagony celé předělají

0/0
29.9.2015 17:13

Z66d92e20n65ě88k 55H32o57m83o41l85k31a 6470666895365

Mají zajímavé argumenty v tom článku. Zajímavé také je, že ojeté vagóny ne vlaky jsou OK, ale ojetá auta jsou fuj a blé a musí se zakázat a zpřísnit i dovezení ojetého prdu

+1/−10
29.9.2015 15:48

A13l88a23n 71Ř74e41p23k89a 4505866

On je taky rozdíl mezi ojetým autem a vagonem, víme? Např. auto je po 10 letech snad na odpis, vagon ještě zdaleka ne. ;-)

+5/0
29.9.2015 15:57

S58v69a58t43o75p65l23u51k 67S69i91l17n34ý 4142806679608

Základní problém je ten, že průměrná životnost vagonu je cca 30 let. Auta tak 10 ....

+1/0
29.9.2015 18:00

K43r96y22š47t24o32f 97L33a85n96í98k 1829340785305

no, krome Toyoty, tam bych to videl na 20 :-)

0/0
29.9.2015 21:45

M24a11t95ú62š 97B50e65n29a17k 9958984292433

a to sú potom takmer všetky vozne Regiojetu po životnosti, kedže majú okolo 30-35 rokov.

0/0
30.9.2015 22:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.