Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliony motorů falšujících emise jsou z Maďarska. Ekonomice hrozí pád

Zhruba dva miliony z 11 milionů motorů, kterých se týká skandál kolem falšování emisních testů koncernem Volkswagen, vyrobila maďarská továrna divize Audi. Uvedl to v úterý maďarský ministr hospodářství Mihály Varga. Dodal, že maďarská vláda se nyní snaží posoudit, jaké dopady by skandál mohl mít na tamní ekonomiku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L88a78d47i45s93l63a10v 74K76a74l61o42u16s 7765646191520

Pokud by totálně přemrštěná cena AUDI klesla na 1/3, a to SW kurvítko zmizelo, tak bych si ho snad i pořídil.;-D

0/0
6.10.2015 9:32

J86i49ř58í 89N73o31v81o73t28n49ý 2238692825587

Jestli kvůli jedné montovně zkrachuje celá ekonomika, tak potom pánbů s náma:-)

Maďaři mají alespoň ještě tu kukuřici.

0/0
2.10.2015 13:46

M65a26r21e77k 34H13r35u19b21y 6397132281688

Porad nejak nechapu, jak se na ekonomice muze nejak zasadneji projevit vada vyrobku ktery uz se nevyrabi? 8-o Vsichni (asi pro jistotu?) mlzi s dopady na urovni statisticke chyby, ale o konkretnich duvodech porad ticho po pesine ;-)

+1/0
2.10.2015 8:37

J88a53n 12G47a30z66d55a 6782548523467

Jak tak na to koukám, cenu akcií a společnosti vytváří z největší míry panika a strach. Pokud by se lidé nebáli blbostí, asi by nebylo lidstvo lidstvem. Auta VW jsou v zásadě pořád stejná, jenom se nebude vyrábět motor, jehož vývoj stál tolik, že ho nemohli vyhodit rovnou na papíře, ale udělali si tím ostudu. Právě kvůli jejich mizernému TDI, který vykazoval nejlepší hodnoty na papíře,  si lidé VW nekupovali. Upřímě řečeno, o VW nyní budu uvažovat více, než před skandálem. Myslím, že ale zůstanu dále u jiného auta, které je v zásadě papírově stejné, ale nekrade se a je bezporuchové.

+2/0
2.10.2015 7:47

M98a15r25e62k 29H44r59u61b17y 6917132751898

Podle mne se bude motor vyrabet dal - konstrukce je vicemene stejna, lisi se predevsim software.

0/0
2.10.2015 8:50

I65r86e83n48a 60P39l46a59c70h13e22t84k74o47v75á 1486264126850

nehrozi nic :-/

+1/−1
1.10.2015 22:18

P70e67t41r 35N97o20v55á91k 3933536654614

No to jsou zase novinářské kachny...!

Novináři, nezapoměli jste na urchlíky???

Je vidět že stačí nová kauza a už se starší věci hážou za hlavu..Rv

+1/0
1.10.2015 9:24

P95e49t35r 56M63a79r71e39č92e22k 1103481449218

No a co že Maďarsko vyrobilo x motorů?! Jde přece o jejich řídící jednotky. Nebo spíše sotware v nich.

+5/0
29.9.2015 17:18

B50o44h69u21s85l67a74v 11J89i28r97o54u57š50e50k 9835540652268

Přesně tak,přeci vyrábějí to,co jim nařídila firma

+1/0
29.9.2015 20:10

L46u60b87o35š 22C28h84l46u40m56s77k54ý 2410855638975

Nééé, může za o Lájos Fekete, co to tam na pásu montil.

+1/0
29.9.2015 22:44

F15r56a34n42t79i93š31e48k 45L37o65s 2340233882516

Negativní dopad to mít může, ale v ekonomice postavené na subdodávkách dle cizí dokumentace má negativní dopad i tvrdá stolice šéfa zahraničního majitele

+5/0
29.9.2015 15:26

O38n54d82ř27e74j 89L56o43š97o67t82h 1385695435501

USA nemají prach, EU nemá prachy, tak je potřeba řádně podojit toho, kdo je má. Jednou je to Microsoft, jednou Google, VW aa jiné firmy. Jinak moc nechápu Německou vládu, čekal bych, že se za VW trochu postaví, respektive ho hned nepochopí, výzvě ke klidu a vyšetření bez emocí.

+3/−1
29.9.2015 15:17

J52o23s70e86f 52V77a97l41a 9830663653663

bulvarni nesmysl

+2/−2
29.9.2015 14:21

M86a76r89t28i21n 26R66o35h26á85č 6139456336257

Copak?

+1/0
29.9.2015 14:57

L10u89b43o22š 20S91t77e12h85n23o 8202519111989

Pro lepší porozumění problematice emisí je možné si přečíst článek na tomto odkazu:

http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1667

+3/0
29.9.2015 14:01

P60e56t50r 42T17y33č88k56a 6315762639272

Takže pro EU ten motor vyhovuje. Takže skandál z toho dělají jen novináři.

+10/0
29.9.2015 14:12

J53o75s25e36f 36V67a50l29a 9620973503503

pokud si prectu bezne nemecke noviny, tak to asi tak je. jenom zatim nechapu vyjadreni VW ze fixlovalo i v Evrope. Pokud ovsem vubec nekdy takove vyjadreni opravdu vzniklo........

0/0
29.9.2015 14:22
Foto

V54o55j74t19ě74c13h 15P11a74v65l36í65k 5394611124258

To jste z toho vyčetl jak?

+1/0
29.9.2015 14:32

P91e20t42r 22T44y55č74k33a 6355702859822

Ony by v evropských verzích vozidel ani dvě verze softwaru být nemusely, protože se u homologační zkoušky jedná o zcela vlažný provozní režim, jakousi klidnou pomalou jízdu. V simulovaném městském režimu se auto v homologačním testu spíše plouží a na dálnici pak dosahuje rychlosti do 130 km/h přičemž se na plyn zkrátka moc zhurta nešlape.

0/0
29.9.2015 14:33

J83a59n 79M96a57t98o91u62š77e24k 6476557720584

kromě jiného, do 120 km/h

+1/0
29.9.2015 14:39

J26o77s19e88f 70V96a15l47a 9130703863183

v Frankfurter Allgemeine pise novinar, ze EU normu by splnil jmenovany motor levou zadni i s normalnim SW

+1/0
29.9.2015 14:39
Foto

V37o19j98t98ě84c48h 42P28a27v89l16í55k 5674801624208

Pokud se potvrdí podezření (viz třeba The Verge), že zcela vynechává regenerační cykly pro LNT katalyzátor, tak by neprošel.

0/−1
29.9.2015 14:42
Foto

V61o24j94t94ě65c70h 96P57a54v26l81í25k 5854781214758

S tím líným režimem máte pravdu. Jenže emise NOx (na rozdíl od sazí) ochotně vznikají i při líném režimu. Když v USA auta VW v laboratoři ošálili, aby si myslela, že jsou na silnici, neprošla ani na jejich též relativně líném městském profilu.

0/0
29.9.2015 14:41

P36e70t90r 63M53a77r24e62č16e40k 1393971879138

Ovšem amíci mají tvrdší normy. Na emise z průmyslu kašlou. Protože firmy si tam tak snadno nenechají diktovat. Tak jdou po emisích z aut.

0/−1
29.9.2015 17:22
Foto

V42o12j25t52ě37c50h 56P91a22v70l47í11k 5504391324598

Americká norma dle CAA pro NOx je 0.12 gramů na kilometr. Euro 5 je 0.18 gramu na kilometr, Euro 6 je 0.08 gramu na kilometr.

Americká norma je tedy přesně mezi Euro 5 a Euro 6.

A na emise z průmyslu se tam fakt nekašle. :-)

+1/0
29.9.2015 19:46
Foto

V12o40j21t93ě79c41h 20P70a55v18l45í79k 5414581394668

Ještě bych měl připomenout, že při 40x překročení je fakt jedno, jestli je limit 0.12 (US) nebo 0.18 (EU).

+1/0
29.9.2015 19:47
Foto

V59o66j22t48ě23c69h 36P83a34v79l77í77k 5914151754738

Dobře napsané.

0/0
29.9.2015 14:36

M33a83r79e36k 66D76e18m62č70á14k 9805804426205

Tak hrozí ekonomice pád nebo zpomalení růstu o půl procenta?

0/0
29.9.2015 13:49

M22a80r22t18i43n 90R71o19h21á88č 6709836206547

Pokud by byl růst nad 0,5%, pak jen zpolamuje, pokud pod 0,4% pak pád. ;-)

0/0
29.9.2015 13:50

S61t42a91n62i12s68l16a18v 74M59o39k91r89ý 8147852516652

A pokud pod 0,3 tak tu mame recesi a novou svetovou ekonomickou krizi ;-D

+1/0
29.9.2015 13:53

M54a12r90t68i65n 96R79o96h42á81č 6609746686477

No já bych si z toho nedělal srandu, protože krizi nejvíce pociťují ty nejnižší vrstvy, které mají stejné právo volit...

0/0
29.9.2015 14:56

K95a91r97e17l 19K71a88v28k40a 9519159717466

ja bich ti Aujdyni sakasal ;-D

0/0
29.9.2015 13:44

D58a13n98a 80K15o34c46i14á39n18o62v92á 2753938819158

Jak tak tady čtu články, nemůžu se ubránit dojmu, že jsou tak stupidní záměrně. 

Cíleně zvyšují nasštvanost čtenářů, gradují odpor k chování EU, invazi a naší vládě, a to může mít, podle mého jediný účel. V tu správnou chvíli převezme kormidlo veřejného mínění zdejší majitel a povede voliče k svému cíli. Jinak si to neumím vysvětlit, zvláště s tím: Zprávy, kterým můžete věřit...

Mocnou zbraň si Babiš koupil8-o.

+5/−3
29.9.2015 13:43

M36a33r56t98i89n 91R94o97h15á77č 6429926656837

Ono jsou toho plné noviny všude na světě. Není třeba to brát tak histericky a hned uvažovat o spiknutí.

+4/0
29.9.2015 13:46

D60a26n59a 35K42o48c38i82á79n69o44v10á 2903628889548

nevěřím mu ani slovo

0/−1
29.9.2015 13:52

M26a95r94t45i34n 25R80o25h47á67č 6219136826987

Komu?

0/0
29.9.2015 14:57

D55a14n21a 73K34o11c75i26á68n48o66v97á 2503768399558

majiteli tohoto plátku přece

0/−1
29.9.2015 14:58

M91a13r45t26i33n 26R96o69h47á36č 6119776196947

No ale máte svobodou volbu si o tom přečíst v jiných novinách. Pro sem teda chodíte a ještě k tomu komentujete? 8-o

+2/0
29.9.2015 15:05

T79o26m78á95š 70K87r94á79l 3888648527499

janosik andrej, cisar tomio, .... to vsechno jsou ekonomicti migranti. videl bych to spis na svateho vaclava, mozna milouse, ale u nej neni jiste kdy se vrati ze zeme zla. preci jen mu obama ukradl projev primo z trenek a tento unik se bude muset prosetrit. mozna povstane nekdo uplne jiny, nebo se treba vrati miroslav sladek. republikani jsou ted v oblibe ;-D

0/0
29.9.2015 13:56

P78e35t95r 67V27i40n48t18r22l28í10k 3476824311

autoři - iDnes? Rv

0/0
29.9.2015 13:39

B87ě24l13a 85H74o74r47á58k53o85v80á 1718792679660

Může mi nějaký odborník vysvětlit co ten SW přenastaví aby se za stejnou dobu zrychlilo na 120km/h a následně v provozu se 40x vyšši škodlivinou? To samé, když při ustálené rychlosti nepumpuju s plynovým pedálem, nač mi je nastavení s násobkem škodlivin?

.

0/0
29.9.2015 13:36

Č95e33s56t60m79í75r 27P44r51o67c82h47á70z86k66a 8978780588871

Nejsem odborník, proto prodávám jak jsem četl. Ten program prý nějakým způsobem pozná, že je auto na testeru a automaticky přepne na jakýsi ekologický mód.

0/0
29.9.2015 13:40

M65a17r64t84i77n 77J74i41r75o51u81s46e67k 7676495555328

To auto to pozná velice snadno: musí se vypořádat s tůrováním motoru bez odevzdávaného výkonu. Zatím jsem se totiž nikde nedočetl, že by šlo o testování emisí na VÁLCÍCH s motorem v ZÁTĚŽI.

0/0
29.9.2015 13:47
Foto

V75o89j31t51ě22c96h 68P43a16v90l98í87k 5664281814928

Zkuste číst i články jinde než na iDnesu. Tam se dozvíte, že homologační testy se dělají na dynamometru, tedy brzdě/válcích a simulují (byť ne příliš přesně) městský provoz včetně setrvačnosti vozu.

0/0
29.9.2015 13:54

J30o79s10e87f 67V70a81l12a 9110843673983

ale pokud vim, tak prave na tech "EU-valcich" by to i VW bez svindl-SW mel zvladnout bez chyby. Udajne je problem jenom s kalifornskym testem.....

0/0
29.9.2015 14:25
Foto

V85o46j79t12ě47c21h 74P12a67v65l24í94k 5674261444708

To je velká otázka. Technicky na to má určitě. Ale podle zpráv z USA v silničním (normálním) režimu na emise kašle úplně.

0/0
29.9.2015 14:43

B82ě41l87a 84H62o63r73á47k68o54v43á 1188292489480

No, ale jak ten ekologickej mód dokáže stejné zrychlení jednou tak a podruhé jinak. Pravděpodobně je metoda měření absolutně odtržená od reality. Osobně nemám problém dosahovat předepsané spotřeby. Nejezdím ale 150 a neblokuju před každou třicíkou...

0/0
29.9.2015 13:50
Foto

V21o21j10t43ě30c53h 29P84a28v17l17í90k 5614231844928

Ten SW v normálním provozu úplně vypíná regeneraci LNT katalyzátoru, který se nasytí přestane fungovat a propouští NOx skrz. Při testech regeneruje o sto šest (každých pár minut).

+1/−1
29.9.2015 13:46

S98t53a47n40i27s53l78a24v 33M82o15k64r77ý 8657402926482

A v cem ma ten LNT negativni vlastnosti ze ho maji pri normalnim modu vypnuty? Zvysuje spotrebu nebo neco takoveho?

0/0
29.9.2015 13:48
Foto

V27o74j83t56ě26c10h 49P38a22v13l65í55k 5554821844548

Ano, zvyšuje spotřebu. Regeneruje se totiž pomocí paliva.

0/0
29.9.2015 13:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.