Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen upraví všech 11 milionů aut, které podvádějí s emisemi

Koncern Volkswagen upraví všech 11 milionů aut, které mají nainstalovaný software umožňující manipulovat s emisními zkouškami. V nadcházejících dnech o tom bude informovat všechny dotčené zákazníky, sdělil v úterý nový šéf automobilky Matthias Müller. VW tím hodlá napravit pošramocenou pověst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a13n 66V78e64l53i32z 3749237722690

Těžký úkol pro VW - přesvědčit zákazníky, aby do servisu přijeli. Pokud nepomůže stát tím, že zakáže provozovat vozy, které neprošly svolávačkou.

0/0
30.9.2015 18:19

I39g80n50á83c 88M21r60k21v63i79č41k51a 2908232389895

Ztratí tu výhodu vůči konkurenci, kterou však získal podvodem. Všude se vychvalovaly Tédéíčka, jak skvěle jedou a spotřeba 5 litrů - však je jasný, proč na ně konkurenti nestačili, protože nepodváděli.

Bejt zákazníkem tak na to svolání nejdu ani za zlatý prase. Přepíšou vám SW v řídicí jednotce motoru a bude to žrát víc a dynamika bude horší.

+1/0
30.9.2015 13:37

K82a64r13e48l 52L64o44p61a36t13a 8716727821707

Tak na jednu stranu vam vadi, ze podle vas ziskali neco podvodem vuci jinym, coz neni sice prokazano, ale budiz a vadi vam tdi. Kdyz byste to auto mel, tak nepujdete, protoze najednou je vam dobre, ze to tdi zere 5 litru a ze toho je dosazeno vuci ostatnim podle vas podvodem. Jste dobrej .]

0/−1
30.9.2015 14:02

J62a53n 93L76i48b67i47c59h 9272818145103

Na celou aféru doplatí akorát zákazníci, kteří si za auta opět připlatí a ekologická auta stejně jezdit nadále nebudou.

+2/0
30.9.2015 12:32

J69a33n 37L61i75b65i35c62h 9482208195343

Tak jsem zvědavý, kolik VW na té aféře tratí. Nakonec ho ekoteroristi dobře potopili. Celé nesmyslné testy emisí naprosto neodpovídající reálnému provozu jsou beztak zbytečná a oprudní šaškárna, kde se podvádí už desítky let, co první emisní omezení přišly v platnost.

0/−1
30.9.2015 12:31

J27a73n 46N88o57v85á48k 9875378914265

Četl jsem, že motory vybavené AdBlue podváděli tak, že v reálném provozu dávaly daleko menší dávky než při testech - tam bude náprava snadná, úprava SW - jen řidič bude muset do malé nádržky daleko častěji než dnes dolévat AdBue.

+1/0
29.9.2015 20:35

M86i57r24e73k 69G51a33j46e31r 5441516949200

Zrejme tak. Znamena to, ze to bude druhy podvod, tentokrat na zakaznikovi, co si auto koupil.

0/0
30.9.2015 9:05

M33i74r37e16k 46G29a31j52e44r 5691586739310

Zrejme tak. Znamena to, ze to bude druhy podvod, tentokrat na zakaznikovi, co si auto koupil.

0/0
30.9.2015 9:05

J57i11ř41í 42G26a72b76r17i49e13l 8602900644217

A častěji měnit výfuk? Ten problém bude asi větší.

0/0
30.9.2015 9:08

J25a72n 86D89l75o78u35h64ý 8816580413500

ale prd... Jen vám vymažou tu programovou část v řídící jednotce. ;-D

0/0
30.9.2015 9:58

D17a70n73i52e86l 64D98r48n92e31c 6151889276782

Měl by se především upravit způsob emisních zkoušek, aby více odpovídal reálným podmínkám, následně upravit příslušné emisní normy. Při návrhu emisních norem by se měl brát zřetel na dostupné technologie, tedy dostupné z hlediska financí, bezpečnost, komfortu a samozřejmě fyziky. A samozřejmě by se měly zrušit flotilové emise.

0/−1
29.9.2015 20:20

J27o13s83e70f 75V25o81j18t16e78k 2562792820944

Upřímně , nové auto jsem kupoval minulý rok , a když jsem přemýšlel jestli jít do nafty a nebo do benzínu , nakonec rozhodl pohled na diesely které po akceleraci prakticky nebyly v tom dýmu a smradu vidět , tak že jsem jednoznačně šel do 1,4 Tsi .  A bohužel je vidět že jsem se rozhodl správně.

0/−1
29.9.2015 18:48

P95e92t29r 81M11a74r64š16á43l95e25k 9955902264279

Než se ti to TSI vysype. U VW je to prašť jako uhoď.

+3/0
29.9.2015 20:19

J93a66n 97N71o95v61á31k 9805218824265

Žádný současný nový diesel při akceleraci nekouří - pokud je v pořádku.

Filtry pevných částic dnes mají všechny.

+6/0
29.9.2015 20:30

M68a98r63t93i95n 17S80t14e52h10l12í32k 1864520231210

Ono TSI se spotřebou oleje někdy i víc než litr na 1000km taky nepatří mezi zrovna ekologické motory. Navíc přímovstřikové začíná trápit stejný problém jako nafty a to je tvorba částic, takže je jen otázkou času, než se budou tyhle turbo(kompresorové) motory s nízkým obsahem vybavovat hitparádou filtrů.

0/0
29.9.2015 21:23

M69a86r55t78i33n 65S89t21e22h57l18í85k 1424730211170

Zde je i článek: http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-castic-benzinovy-motor-d8n-/automoto.aspx?c=A131201_220142_automoto_fdv

0/0
29.9.2015 21:24

K98a84r16e64l 51J48i98r17o24u86š72e27k 5915446212297

Německo vyzývá k rychlému zrušení sankcí proti Rusku.http://www.welt.de/politik/deutschland/article146952409/SPD-Politiker-wollen-Sanktionen-gegen-Putin-beenden.html?wtrid=socialmedia.socialflow....socialflow_twitter

+2/−1
29.9.2015 17:41

J81o49s60e92f 64R13i91e13g18e52r 5818485984944

to je jednoduchy, jak to upravi:

OLD:

if (NEDC_active) {

   loadMap(NEDC_optim);

} else {

   loadMap(normal);

}

NEW:

loadMap(normal);

a je to ... jakypak 6.5 miliardy ...

0/0
29.9.2015 17:01

M70a78r87t93i33n 12K45a58r69á30s86e47k 1648464919724

Jen aby. Když budou chtít dodržet tu slibovanou a naměřenou ekologickou zátěž, bude to spíš permanentně

loadMap(NEDC_optim);

:-)

Čili auto sice moc nepojede, ale bude těžce ekologické.

+3/0
29.9.2015 17:14

M28i77c46h88a13l 92P22a27v52l95á91t 9123553974669

Tak jednoduche to neni. Auto nepojede, auto bude vic zrat, motor nevydrzi,.. plus jakakoli kombinace uvedenych "bezva" vlastnosti.

+2/0
29.9.2015 17:16

J60a18n 29L25a93k38o97m20ý 7181825335784

A to je dobře pro ekonomiku, protože majitel půjde rychle pro nový a ekologii, protože šáhne po benzínu ;-D

+1/0
29.9.2015 18:38

M40a15r27t47i55n 20K45a33r14á12s20e90k 1768654699514

No uvidíme co VW vymyslí. Doufám že z toho budou mít máslo na hlavě i ekologové, kteří teď budou mít daleko méně možností tvrdit, jak krásně to snižování jde a že mají motory ještě dost prostoru kam snižovat. Teda jestli se změní metodika a začne se pracovat víc s reálnýma hodnotama. Čekal bych, že budou velice blízko starým dieselům bez elektroniky s mechanickým vstřikováním. Protože spotřebou je ty nové převyšují.

+1/0
29.9.2015 19:36

J36a20n 42N12o71v63á36k 9385458304965

pevné částice, HCx a NOx mohou být dalko nižší - máme katalyzátory, filtry pevných částic, AdBlue...

0/0
29.9.2015 20:41

V44í30t 66O37ž15a79n24a 1818228345574

fajn, k motoru postavíme stejně velké zařízení, které bude vše filtrovat a čistit

0/0
30.9.2015 13:33

Z45d91e20n73ě62k 58J96o38n47á38š 9671569836970

Docela by mě zajímalo, jak toho chtějí dosáhnout. Spousta těch aut už je starších, takže nejezdí du autorizovaných servisů.

+1/0
29.9.2015 16:47

J49a31n 17J76a78n87e12č34e22k 9110133460736

V Česku toho nedosáhnou. Já kdybych neprošel technickou, tak musím do autorizovaného servisu.

0/0
29.9.2015 16:56

P14e21t62r 82P57o26s78p73í50š90i96l 4108764406176

Mě, jako majitele dotčeného auta, by zajímalo , jakým způsobem chtějí mé auto upravit a jaké to bude mít následky pro chování motoru. Tyhle obecný kecy mě ale vůbec nezajímají.

+5/0
29.9.2015 16:44

M82a68r75t72i81n 39S65t57e16h15l42í45k 1544210781190

Pravděpodobně upraví palivovou mapu, výkon se asi moc nezmění ale spotřeba paliva bude vyšší, hlavně při konstantních rychlostech (dálnice).

+2/0
29.9.2015 16:47

P69e25t84r 92P26o83s54p19í39š15i34l 4978394196756

Jenže já to chci slyšet od das Auto a ne ze zdejší diskuze. Spíše mi připadá, že si nevědí rady a vydávají prázdná prohlášení, aby se situace trochu uklidnila.

+1/0
29.9.2015 17:15

M12i57c94h51a52l 34R40e63j44z48e62k 5566777255801

Ja nevim, ale byl nekde popsan princip toho podvodu. Docela by me to zajimalo. Emise se prece nemeri napichnitim na comp auta, ale skutecne co leze z vyfuku. Navic jaka technologie snizuje NOx nebo v tomto pripade spis NO2 ktere je nebezpecnejsi. To tam strikali cpavek?

0/0
29.9.2015 16:07

M33i61c71h81a36l 83K91r47č89á97l 6248668426762

Ano byl. Motor poznal že se měří emise a nastavil se tak ( zřejmě podstatně snížil výkon ) aby měření prošlo. Takže pokud s takto nastaveným motorem budete chtít s autem jezdit, tak to moc nepojede.

+3/0
29.9.2015 16:14

T15o66m27á95š 38K40n87a58i68f35l 6833390607500

Tohle se netýkalo běžného emisního testu na stk, ale jen a pouze homologacniho měření pri schvalování auta.

0/0
29.9.2015 16:21

J54a63n 37J75a93n58e80č71e36k 9570823910196

No já si tedy myslím, že se to týkalo běžného emisního testu na stk v USA, protože kdyby to mělo být pouze pro homologační měření, tak ten software bude jen u série určené k testování a nikoli u 11mio aut

+1/0
29.9.2015 16:26

J19a15n 53N38o67v96á86k 9395808444595

V USA jsou jiné předpisy než v EU - žádné jednorázové certiikované homologační testy tam stát nedělá, ale může si kdykoliv ověřit údaje deklarované výrobcem.

0/0
29.9.2015 20:49

M48a83r91t73i92n 45S96t95e32h51l92í36k 1694470711830

Nikoliv, vznik NOx je podmíněný velkým množstvím vzduchu na malé množství nafty. Zjednodušeně je směs chudá, což motoru zas tak nevadí. Pokud by byla směs optimální, na každou částici kyslíku je i částice uhlíku (paliva), pokud je ale uhlíků málo, vlivem teploty a tlaku se kyslík váže s dusíkem právě za vzniku NOx sloučenin. Prakticky tedy NOx je důsledkem snahy o snížení spotřeby a když vůz zjistil že je na měření přidal palivo a ubral výkon, tím omezil vznik NOx protože směs byla bohatší. Nejsem v tom znalý, jen jsem to takto četl :-)

+7/0
29.9.2015 16:45

M94i42c40h69a23l 46R30e77j53z25e96k 5266427735211

Diky za vysvetleni.

0/0
29.9.2015 17:42

M72i28c77h37a19l 65S17t77e89b59l85o 5689671264787

O nic nejde...hloupý software, který žádného uživatele nezajímá!!

0/0
29.9.2015 16:07

M82i89c95h23a90l 95K49r74č45á11l 6628248296772

Jde v podstatě o přežití koncernu. Těžko někdo může nechat jezdit po silnici 11 milionů aut s neplatnou homologací.

0/0
29.9.2015 16:16

J48a80n 63J58a40n29e17č91e20k 9610273870646

Koncern to přežije, už jen kvůli případnému dopadu na ekonomiku a nezaměstnanost se najde politické řešení. Malou automobilku by to položilo.

0/0
29.9.2015 16:19

T49o20m37á77š 62K61n74a41i16f30l 6283820247320

Na platnost homologace to nemá žádný vliv. Tahle oprava ani nijak nebude řešit emise v běžném provozu.

Jediné co bude delat, tak ze bude vyřazena ta část, která se aktivovala pri homologaci.

+1/0
29.9.2015 16:22

R52o41b35b55e51r86t 10B51e77r32g20e37r 2955704899

Jak ti nebude mít vliv na homologaci? 

Pokud se ona mapa smaže tak se autu může vzít homologace. Ta se mi může vzít i tak pokud ji bylo dosaženo podvodem  coz zřejmě bylo

0/0
29.9.2015 16:25

T78o43m94á12š 41K10n64a18i33f10l 6613540457410

Ne, změna mapy nemá na homologaci vliv.

+2/0
29.9.2015 16:32

R60o44b74b25e95r64t 60B84e15r74g10e63r 2975414149

Nejde o změnu mapy,  jde o změnu parametrů nutných pro homologaci.

0/0
29.9.2015 16:36

M66a35r65t13i50n 36K85a32r79á82s32e87k 1328114559884

Vypadá to že o tom víte něco víc než většina lidí tady v diskuzi. Nechcete se trochu rozpovídat, jakým způsobem se dodrží podmínky na základě kterých bylo auto homologováno, když najednou nebude mít tuhle vychytávku v rukávu? Nebo splní v té době platné limity i bez vychytávky? Nebo jim už nikdo homologaci nesebere, i když nebudou splňovat stená kritéria jako při udělení?

Děkuju.

0/0
29.9.2015 17:44

J41a63n 19N26o86v44á22k 9985168394935

V EU můžete při homologaci mít v ŘJ jiný SW než při běžném provozu. Ono to asi vyplývá z toho, že SW ŘJ se běžně aktualizuje.

0/0
29.9.2015 20:39

M37a30r11t76i12n 32M13i66k74o95l51á94š14e74k 7210940413

Nyní zkusme spekulovat, jaké budou důsledky tohoto skandálu.

1. Nepochybně dojde k posílení vlivu vládních intitucí, které se budou domáhat větší míry dohledu nad automobilovým trhem. Kromě vyjádření programového manažera ICCT jménem German, který volá po větší vládní kontrole, ke stejnému závěru dospěli i čeští zelení experti v čele se známým dopravním demagogem Šutou, kteří celou aféru uvítali. Těším se, jak a na základě čeho budou nyní zelení experti obhajovat nízkoemisní zóny. Dosud tvrdili, že fungují a přinášejí měřitelný přínos, otázka je, jak je to vůbec možné.

2. Skandál je na samém počátku a ve finále půjde o celou dieselovou technologii. Pokračováním bude obdobné zjištění u více výrobců a pro jiné druhy emisí z dieselů. To také znamená, že lze úspěšně napadnout různé emisní regulace, jako například nízkoemisní zóny, ekologické penalizace a daně. Jejich existenci brzy nebude možné zdůvodnit. Dá se říci, že počínaje tímto týdnem se systém pokut za to, že nemáte dost peněz na drahé auto (ekodaň) změnil v trosky. Dokonce se může ukázat, že ta stará „neekologická“ auta jsou ekologičtější než ta nová „ekologická“.

3. Volkswagen bude muset nějakým způsobem opravit vadná auta v Americe. Taková oprava však prakticky nepřichází v úvahu. Mohou odstranit z řídící jednotky fejkovací kód, ale pak nebudou vozidla plnit emisní specifikaci. Nebo mohou řídící jednotky naflashovat tak, aby fungovaly  pořád  jako při testu, ale to nejspíš dopadne na jízdní vlastnosti a životnost vozidel do té míry, že je zákazníci začnou reklamovat. Další možností je retrofit zařízení na vstřikování močoviny (SCR), což ovšem představuje náklady několik tisíc EUR na auto. Kromě postihu od státních autorit, který bude nevyhnutelný, bude VW čelit civilním žalobám od zákazníků, kteří zaplatili za clean diesel a dostali čoudomet.  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015092401

+3/0
29.9.2015 15:59

T73o75m38á82š 59F84i68r10b87a24c27h31e23r 9650960214420

Snížení výkonu a zvýšení spotřeby. A to se vyplatí ;-D

0/0
29.9.2015 15:45

J58i12ř77í 16J30u65r28á44š80e92k 8897685150517

Zajímalo by mě, kdyby ve svolávacím dopise uvedli, že se majitelům zvýší spotřeba třeba na 1,5 násobek a sníží emise na normou stanovené limity, kolik ekologicky orientovaných lidí by na úpravu SW přistoupilo.

+3/0
29.9.2015 15:56

T74o49m79á35š 39K11n20a76i44f42l 6753230177850

Nebudou tam nic takového mít důvod uvádět, protože ta změna nic takového neudělá.

0/0
29.9.2015 16:11

T44o61m39á53š 82K71n25a18i26f34l 6523200197480

Tahle "náprava" nic takokvého dělat nebude. Výkon, a všechny parametry toho auta, budou zachovány.

jediné, co bude "změněno", bude to, že bude odstraněna ta část, která pokud zjistila, že auto jede "homologační" cyklus, tak se přepla do "úsporného" režimu.

0/0
29.9.2015 16:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.