Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Naftová auta už netáhnou. Na cenách v bazarech to ale není vidět

Úspěšné tažení dieselových motorů evropským trhem s novými auty končí. Aféra s emisemi u motorů koncernu Volkswagen může jejich pád ještě urychlit. Ceny ojetých aut se zatím podle autobazarů nemění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B51o34h36u92m28i74l48a 48Z20a42c15h72o25v21á 1508734615812

proc zase nezverejnuji moje prispevky? vzdyt jsem nenapsala nic sprosteho.

0/0
1.10.2015 2:38

P52e93t17r 10P35a92v49e95l31k42a 8280271847588

Vaše HTML nebo CMS nezvládá dolní index? CO2 ? nebo CO<sub>2</sub> 8-o

0/0
30.9.2015 11:41

R48a29d69a90n 34K67u68b93a97n48t 1443800609360

to je kvůli azbuce a jiným cizákům

0/0
30.9.2015 12:05

V95l10a58d31i42m88í91r 71C20i58h83l40a 8711848557303

Každému, kdo kdy jel za "tdi" (a ne jen VW) ze kterého se kouřilo jak z komína chemičky musí být jasné, že ty emise v reálu nemůžou být nízké.

+1/−1
30.9.2015 11:25

P62e61t92r 84T12y33č85k81a 6145662839132

Mě se kouří z hrnce když vařím na sporáku brambory. Asi si na to dám příště pozor.

+2/0
30.9.2015 11:33

V58l36a48d97i96m49í46r 10C98i38h35l22a 8471898457383

A je to černý kouř? :-)

+1/0
30.9.2015 11:44

R29a48d22a47n 40K45u54b58a77n37t 1493230949900

pokud má v chalupě černý mastný strop, tak topí naftou

+1/0
30.9.2015 12:06

M46i39l39o65š 32S22e61t43í93k 3709859274940

Tak to jste docela odvážnej kluk, vařit brambory v naftě. ;-)

0/0
30.9.2015 12:49

J49a23n 12P49a73v14e47l69k65a 3367471584101

Které emise?

0/0
1.10.2015 12:34

J57o21s57e82f 53K54r62á69l 5978691880354

Majitel dieslového auta je ve výhodě že platí menší spotřební dan ?? jak se to pozná ?. DPH je u PHM stejné a nevím o tom že by paliva u nás stály výrazně méně než jinde v Evropě ...

0/−2
30.9.2015 11:10

K38a11r44e57l 62N93o52v89o32t52n18y 6149331129525

DPH a spotrebni dan jsou dve rozdile veci...

+2/0
30.9.2015 11:13

J38o64s97e79f 39K17r21á64l 5778891480174

To mi je celkem jasné ale hledám m tu výhodu o které se v článku píše . Sportřební dan si neodečtu a   DPH u nafty je stejné jako u benzinu a jako majitel auta mám  stejnou sazbu při event. odpočtu . Výhodu mají možná pumpaři nebo , výrobci , distributoři nafty ale né majitel  dieslového motoru auta ...

0/0
30.9.2015 14:47

M25i28l35o59š 87S73e47t38í55k 3849759234450

Splést se může každý, příště si ale raději ověřte, o co jde:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Spot%C5%99ebn%C3%AD_da%C5%88

0/0
30.9.2015 12:51

V25o16j90t53a 87S55u40k 3247895637881

Vy mate zajimave cenove pocty v EU v techto vecech.Jinak benzin v USA je KC11.50 a nafta KC 11.80 dnes.Proste umite se dobre okradat navzajem.;-([>-]!!

+1/0
30.9.2015 10:55

M67a61r77t70i60n 21F94i49l46i74p26c39z44y77k 3701741765263

Nebojte, my vám to připomeneme, až vás rozbolí v USA zub a vy budete muset k zubaři v USA.

Ale podle mého si raději zaplatíte letenky a přiletíte se ošetřit do České republiky, že?

+2/−2
30.9.2015 11:21

R76a25d28a82n 73K48u63b33a19n46t 1743580539350

;-D Takový argument mě tedy nenapadl.

0/0
30.9.2015 11:23

M59a73r81t27i22n 36F43i15l47i10p95c16z79y37k 3301771205383

Tak v každé zemi je něco, že.

Já právě znám pár takových, co "machrují" s cenami v USA a když je píchne v zádeli, tak letí prvním letadlem přes oceán, aby se u nás nechali ošetřit a nejlépe zdarma.

+3/0
30.9.2015 11:28

R63a98d70a79n 24K29u97b54a60n24t 1453460959210

jj mám ve Vídni rodinu. Jediný náklad na lékařskou péči je jízdenka Student agency

+1/0
30.9.2015 12:07

J24a52r56o27m64í43r 41K71r78á75l 4280229134469

Možná si platí pojištění, to Vás nenapadlo ?

0/0
30.9.2015 12:10

M27a84r23t79i81n 75F86i72l20i40p74c37z65y97k 3901951185363

Tak si jej zkuste v USA platit ... a posaďte se na zadek z toho, kolik byste měl platit za srovnatelnou péči, jako u nás ... a mimochodem na léčebné zákroky u stomatologa se pojistit nedá. I v USA je přímá účast pacienta u stomatologů.

A abyste měl představu, tak jen za to, že se posadíte do křesla a stomatolog vám prohlédne ústa a zjistí příčinu, tak zaplatíte 200$.

U nás celkem běžné odstranění nervu a výplň stojí kolem 4000$ v USA

+1/0
30.9.2015 12:29

B85o53h58u62m71i85l46a 47Z59a87c79h58o76v77á 1128224415802

Snad nechcete tvrdit, ze v CR je zubar zadarmo? jsou to palety a navic si platite na to zdravotni pojisteni. V USA kdyz si platite  dental insurance, mate to tez  zdara. Je na Vas, zda si pojisteni platite, jenze v CR musite. V USA je povinna zdravotni, ne dental, nebo na leky. Ale ty  dostanete levneji bez insurance, nezli jen priplatky na leky v CR!

0/0
1.10.2015 2:37

K41a68r58e33l 10N83o76v29o61t66n52y 2441625519890

Hlavne doufam, ze brzo skonci zvyhodnovani nafty proti benzinu diky o 2 koruny nizsi spotrebni dani. Vzhledem k nizsi spotrebe dieslu se pak neni cemu divit, ze lidi vic hledi na penezenku, nez na ekologii.

Soucasna dan - nafta 10,90 Kc za kazdy litr, benzin dokonce 12,84 Kc za litr, je i tak dost premrstena, a zvyhodnovani dieslu je z toho dost ocividne.

0/0
30.9.2015 10:35

P74e62t49r 73T40y47č74k30a 6935952389942

Nafta nemůže být dražší, protože to prodraží autodopravu a následně všechno zboží. Už tak to Kalousek u nafty přehnal a mezinárodní přepravci přestali v ČR tankovat.

+1/0
30.9.2015 10:45

K42a37r61e95l 83N66o31v47o84t35n11y 2751385119150

Vzdyt preci nerikam, ze by nafta mela zdrazovat. Naopak, obe dane povazuju za premrstene. Ale aby to bylo fer, mela by se spotrebni dan benzinu snizit na uroven spotrebni dane na naftu. Kazdy produkt, ktery je statem zvyhodneny, se proste bude prodavat lepe, pritom diesly jsou objektivne vzato vzdycky mene ekologicke - tak kdyz uz se stat chce ohanet ekologii, proc podporuje naftu na ukor benzinu?

0/0
30.9.2015 10:51

J43a11n 84J17a96n14e94č37e13k 9700743650596

Pokud vím, tak je spotřební daň za naftu oproti benzínu nižší snad v celé Evropě, takže vůle českých zákonodárců tohle řešit asi bude nulová. A jsou státy, kde je Mineralölsteuer ještě vyšší.

0/0
30.9.2015 10:58

R46a72d29a38n 67K55u24b32a76n98t 1303950779260

Myslím, že nafta (připomínám dobu nedávno minulou) bude vždy levnější. Než nastal boom dieselů, stála polovinu toho co benzín.

Nafta je dle mého odpadní produkt z výroby benzínu. Snad nám nějaký chemik řekne více. Nafta je prostě nechtěné dítě, které muí Evropa dobře prodat.

+1/0
30.9.2015 10:49

K87a98r33e48l 68N95o46v88o23t96n90y 2421675389660

Jasne, ale to je trzni chovani - zvedne se poptavka, zvedne se cena, s tim nic nenadelame. Ale vadi mi, ze stat naftu podporuje na ukor benzinu. At snizi spotrebni dan z benzinu na uroven nafty, do te doby se nikdo nemuze divit, ze lidi kupuji radsi diesly.

0/0
30.9.2015 10:53

R86a39d34a29n 57K27u55b66a54n60t 1163340159230

tím míním, že trh stejně určí svoji cenu bez ohledu na daň. Prostě je to jak s jogurtem za 13 Kč. Obsah stojí 2,- Kč

0/0
30.9.2015 11:22

J14a16r89o18m15í71r 87K44r73á38l 4760459494819

Je to naopak.  Při výrobě nafty je jako "odpad" benzín.

+2/0
30.9.2015 12:11

A86n69d38r88e37j 92O51l78e71k78s31a 3585431487271

Naopak, nafta je komplexnější směs uhlovodíků, energeticky obsažnější. Benzín je jejím podílem.

0/0
30.9.2015 15:00

J23i62n82d41ř81i33c87h 84Š70k78o93p91e58k 4625871790755

nižší daň u nafty může být proto, že je kompenzována vyšším prodaným objemem

0/0
30.9.2015 21:11

R40a84d37a64n 33K22u82b36a51n35t 1843400749660

Atmosferický šestiválec s automatickou převodovkou. Asi nic lepšího není.

Traktor s karoserií osobního auta je něco odpudivého. A co motorka diesel?

 http://richieast.com/wp-content/uploads/Ducati-Monster-Diesel-1.jpg

+3/−1
30.9.2015 10:18

J53a74n 80J90a95n93e22č61e95k 9250903440966

Atmosferický šestiválec s automatickou převodovkou, ve městě s přehledem za 16 litrů - jízda pěkná, ale není to pro každého ;-)

+3/0
30.9.2015 10:29

K77a39t62e98ř94i47n45a 30V77ý25b15o40r36n41á 6150969919

Když už dáte přes mega za auto, tak vás už těch pár kaček za benzín nevytrhne. :-)

+2/0
30.9.2015 10:34

J22a28n 27J14a22n10e61č68e75k 9280783240936

No mě ne, já to píšu obecně, aby někdo nebyl překvapenej až koupí ojetýho benzínovýho šestiválce.

+1/0
30.9.2015 10:37

P92e67t54r 81T29y37č55k87a 6485192959512

Při nájezdu 20tis. za rok a spotřebě 16l to dělá za rok vic nez 100tis. Kč. TDI se spotřebou 6 to bude mít za 36 tis.

+1/−1
30.9.2015 10:54

K48a43t54e59ř90i95n30a 48V77ý97b86o31r95n26á 6700869799

Kdo ale najezdí 20 000 km výhradně po městě? Neznám nikoho, kdo by s takovým autem taxikařil. Ale obecně se dá říci, že náklady na palivo jsou v podobném poměru, jako cena auta.

0/0
30.9.2015 11:02

J26a32n 51J37a20n69e32č21e97k 9850273580816

Jednoduchým výpočtem to dělá 80 km denně (250 pracovní dnů), to není ani málo ani moc.

0/0
30.9.2015 11:08

R26a76d77a69n 67K50u70b71a55n78t 1113260179710

počkal jsem jak to spočítáte. Průměrná kombinovaná s převahou města... spotřeba u 3,3 l je 12,4/100km  a u 2,5l 9,8/100km

na rychlostních silnicích 3,3l 9,8/100km a 2,5 l 8,2/100km. 

Pro zajímavost Peugeot 307 sw benzín 1,6 l žere jak mlýn.

0/0
30.9.2015 11:19

D70á38š20a 41D56o39s64t95á81l84o80v25á 1329553730732

Jenže takový benzín bude mít 2x takový výkon. Zapomeňte, že nějaké 2.0 TDI bude čistě po městě jezdit za 6. Spíše 9-10 je realita. K tomu připočtěte turba, vstřiky, atd a jste na tom samém a stále máte traktor.

0/0
1.10.2015 8:30

M46a47r31e10k 29M26a63l55ý 1552978411100

Přesně, moje řeč :-)

0/0
30.9.2015 10:42

F24r16a44n65t48i41š21e78k 51T56o61m62a10n 6403954616

Autor, absolutně neví o čem píše!!! Připadá mi jako histerka, co vyvádí, když jí chlap zahnul s jinou  :-).

+1/0
30.9.2015 10:18

R46a21d76a95n 35K17u57b11a95n89t 1183250829220

Holt na strojní fakultě se novinařina nevyučuje. I když s gramatikou je na tom strojař možná lépe než novinář.

0/0
30.9.2015 10:20

K10a55r24e58l 61N25o45v48o14t52n14y 6279211839465

Tahle diskuse je pomalu vetsi sranda, nez diskuse o sexu na ona.dnes.cz. Myslet si, ze cesky automobilovy trh, zalozeny prevazne na na nakupech vraku z bazaru, bude mit nejaky vliv na produkci a cenu dieselovych motoru, je dost smesne. V Cechach se (zatim) ekologie moc neresi, na rozdil od napr. Nemecka. Ziju v Mnichove, znam to tady a vim, ze VW ma veliky problem, protoze vic jak 75% nemeckych ridicu resi pri nakupu auta emise. Takze pokud VW tuhle aferu nezvladne, tak je to opravdu konec dieselu v osobacich. Tech par vraku, co stoji v AAA rychle zmizi a je vymalovano. A pokud si nekdo vynda z auta DPF a vyda se do Nemecka, tak prosim. Ale jen do doby, nez potkate prvni policajty. Pokud to bude moc cudit a smrdet, tak Vas poslou okamzite na STK a tam se na to dukladne podivaji. No a vy pujdete domu pesky s peknou pokutou.

+4/−1
30.9.2015 10:18

R90a14d67a78n 51K78u58b72a33n52t 1233200539570

hm to nechápu. Na venkově, konkrétně u Plzně se mi chlubili, že si všichni kdo mají rozum vyndávají filtry a a katalyzátory......:-/

0/0
30.9.2015 10:22

K33a58r98e78l 95N41o13v10o83t93n56y 6579931179595

Plzen je v Cechach :-)

0/0
30.9.2015 10:23

R83a51d70a66n 95K38u20b65a46n33t 1483750129110

No vždyť s vámi souhlasímR^

komentuju mentalitu nás  na venkově. I technická je pořád nějak divně dělaná. Zkušenost zez Plzně.

0/0
30.9.2015 10:27

K47a17r67e22l 89N14o73v17o84t18n82y 6619951569195

Aha, spatne jsem rozumnel, pardon...

+1/0
30.9.2015 10:38

J84a44n 29K73o31k62e85š 4265810431908

no vidite a náš europoslanec novinářům tahal triko, že nezná v životě nikoho, kdo by kupoval auto s ohledem na nějaké emise čehokoliv... 

já si velmi dobře pamatuji centrum Paříže v roce 98, kdy byla novinka TDI 66kw a nikdo to neznal. Neříkám že byl vzduch užasnej ale dalo se dýchat... po 15ti letech všech tdi,tdci,hdi atd je tam nedychatelno, ostatně stejnou zkušenost jsem udělal po měsíci bytí v miami a návratu do berlína, kde jsem si říkal že asi chcípnu smradem

0/0
30.9.2015 10:36

B86ě34l59a 12H92o39r64á92k25o81v66á 1528292989730

No tak zrovna v Paříži v roce 90 při půlhodinovém popojíždění v tunelu několik aut řešilo na výjezdu zdravotní potíže... Benzin s třistatisícema v té době a 35° také nic moc ...

0/0
30.9.2015 11:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.