- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No pokud to Amíci povedou jako naší Tatru, tak si nedělejme plané naděje...půjde to celé k šípku...oni chtějí prodávat svoje Americké letadla
Vyborny obchod v tradici nejlepsich ceskych tunelu.
Problém je v tom, že armáda nakoupila hlavně jednomístné verze a ty jsou pro výcvik na nic. Dvoumístné by byly pryč hned.
Chápu, že se to musí prodat, protože takhle by shnili v hangárech, ale přeci jen...Armáda dala za jeden kus cca 15 milionů USD, koupila jich 72ks. Zaplatila za ně tedy 1,08 miliardy dolarů.(při kurzu v roce 2003 cca 40mld korun) Dnes prodá 12 letadel za cca 1 milion dolarů kus? Tedy 15x levněji, než byla kupní cena. Opakuji, že chápu nutnost odprodeje, klidně i se slevou, ale sleva z 15 milionů na 1 milion mi příjde jako naprostej úlet a někdo by za to měl být popotahován. Někdo je buď tenkrát nakoupil hodně draho, nebo naopak dnes je někdo prodává příliš levně. Každopádně jsme to zaplatili my všichni..Kdo ponese zodpovědnost?
To je z lasky k Americanum a navic statni majetek. Vlastne musime byt stastni, ze jsme Americanum za dodavku nemuseli platit. Asi je to nenapadlo.
To je 1 letadlo cca za 1 mil USD. Například cena jednoho ruského JAK - 130, což je letadlo kategorie L159 se prodává okolo 15 mil USD.
Takže nezbývá než říct: Well done boys!
Jak-130 je nove letadlo ktere bylo primarne vyvinuto jako cvicne. Kdezto Alca byla primarne jako utocny podpurny stroj.
To je opravdu výhodný obchod, jen co je pravda. Nechápu, jak je možné, že za to není dodnes nikdo popotahován.
250 milionů za 14 letadel? Jedno za bratru 17,8 milionu? Tomu říkají kšeft? To je tunel - ani jako cvičné terče by je nemohli koupit tak levně. Vidím v tom zase podvod, ostatně u Penty nic nového.
Bohuzel to je jejich realna cena. Bud tohle nebo drzet na sklade, pripadne sesrotovat. Co je podle vas lepsi?
Spíše nechápu, proč je stát v nějakém počtu dva tři kusy nedaroval tam, kde bylo vyhlášeno výběrové řízení, jež ta letadla splňovala.
Tam, kde je chtěli se nesměly prodat ani za plnou cenu. Protože US díly.
Tak nejvetsi problem Alcy byl v tom ze ji udelali v blbou dobu a je to takovej kockopes. Letadlo je to vyborne ale blbe navrzene. Hodi se jako vycvikovy stroj na prechod na stihacky, ale na to je to silene drahy. Na podporu pozemnich vojsk dobry, ale minus je zase cena a i odolnost. Plus vetsina statu prechazi na jeden typ letadla kterej dela vse. Takze na podporu se pouzivaji stihacky. Plus diky amaricke technice hodne potencionalnich obchodu zatrhli USA.... Takze dobre letadlo ale proste nesmyslne navrzene.
Alca je stejný typ letadla, jako Hawk nebo Alphajet a za stejné peníze, v tomhle problém není. Průšvih je ta neprodejnost na východní trhy, protože je v tom americká avionika (a na západních trzích už mají za ty roky lepší pozici ty stroje, o kterých píšu na začátku).
V tech poctech se ztracim. Nevyslo by levneji proste ty stroje sesrotovat hned na zacatku?