Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Emisní skandál je hrozbou pro existenci VW, koncern má ale rezervy

Skandál kolem podvodů Volkswagenu v emisních testech je hrozbou pro životaschopnost firmy, je však možné ho překonat. Podle německého listu Welt am Sonntag to uvedl budoucí předseda dozorčí rady německé automobilové skupiny Hans Dieter Pötsch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P81a81v73e38l 80R41e61z22n39i70c26e58k 3535374984412

Naučte prosím paní redaktorku vyslovovat slovo KONCERN. To co říká ona, tedy "Konzern" je strašná prasárna.... Stejně tak je správně KONCERT a nikoli "Konzert", jak se v Praze a jejím blízkém okolí rádo říká...

+1/0
5.10.2015 16:25

V63l96a39d43i94m24í44r 28M32i47k16s48a 3603891515829

Diesely v osobácích se mi vždy hnusily.

0/0
5.10.2015 14:24

J89a71n 53G17a76z67d13a 6352318463637

Teď to padlo na VW, zítra na někoho dalšího, který trochu povyroste. Můj vztah k TDI a k dieselům v osobácích to nezmění. Smrdí mi to, s dieselu ani po přemíře odlehčení benzínový motor do osobáku udělat asi nejde a takovéto auto ani nechci. Měl jsem služební VW se 110 kW TDI a jezdilo se mi s tím podobně jako s dodávkou a nebo traktorem, jenom v trochu luxusnějším provedení. Škoda, že VW neinvestoval více do hybridů, teď jim to půjde hůře.

+1/0
4.10.2015 20:47

A32l34e24š 90C10h46u43d74ý 1613516546368

Ale VW to přežije a to úplně jednoduše. Jenom prostě okrade své dodavate komponentů ještě více než je okrádal doposud. Někteří dodavatelé mají už dnes minimální marže, třeba jenom 5%. No tak jim VW ještě více utáhne ten provaz kolem krku a peníze na jejich průser a lži budou. A dodavatel to zase přezije. Akorát ta marže už bude třeba jenom 2%.

+1/0
4.10.2015 19:10

V86í66t 39K19o58v92á55ř72í77k 5791737741634

Idealni cas pro odborove svazy. Vyjednavaci pozice je ted nej v historii. :))

0/0
4.10.2015 14:12

R64o54b33e85r38t 36J17a73n77u79l95í96k 3335249474241

Amici budou zase mit na chvilku penize,.. Ja bych jim nedal ani ctvrtak a stahnul bych se!

0/0
4.10.2015 9:51

D56a76n30i48e26l 27T30s19c38h93e76r37n89a89y 2545532499252

No jo ale kdyz jim ty auta vypoustely do atmosfery rakovinotvorne plyny ? Ted bude chtit kazdej amerikanec odskodneni. Takze ted bude VUMV rychle najit podobne podvodne diesely, aby se to vykompenzovalo ;-D

0/0
5.10.2015 7:23

J46a80r87d51a 75S22o28k29o22l 1876588221601

Proč zde nedáte článek s vyjádřením odborníka?to co o tom někteří píší mi připadá že jsou specialisté na setrvačníková autíčka.

+4/0
4.10.2015 8:52

Š69t41ě35p62á32n 96V54a24n48ě37k 3123759987417

Největší hrozbou jsou bohužel v tomto novináři. Kvůli čtenosti kauzu patřičně přifukují a zveličují.

+2/0
4.10.2015 8:36

L39u46k87á88š 51R52y83c98h11l42ý 5677346543357

Minulý týden tu byl článek, že tento skandál koncern nijak zásadně neohrozí, včera nebo předevčírem, že ADAC zjistil, že podvádí více méně všichni a dnes zase že můžou padnout.

Jou jou dnes už není důležité co se píše, ale že se něco píše )))

+2/0
4.10.2015 8:14

T96o96m17á31š 78K80u26c66h58a64ř 3907301528701

Ale to, že může padnout, mi bohužel přijde mnohem reálnější, než že se skoro nic neděje. Přiznáním podvodu a viny si to pěkně pohnojili. Teď se s nimi může soudit pomalu každý, včetně těch, co jim někdo v rodině umřel na raka.

+2/0
4.10.2015 12:36

D32a42n60i49e98l 22T85s88c75h10e68r70n17a85y 2415342309632

Presne tak, umyslne vypoustely na trh vrazdici auta, ktera umyslne vypoustela rakovinotvorne plyny, ale u nemcu je to tradice. Takze vsichni postizeni hura pro odskodneni. Hlavne americani

0/0
5.10.2015 7:20
Foto

T71o98m87á50š 39K93r54á30l 1602238785392

too big to fail !!

0/0
4.10.2015 8:01

T34o60m 31K40l37í77č10n17í84k 5550234205185

Norma stanoví maximální emise v průběhu zkušebního cyklu. Tomu se všechny automobilky musí chcanechca přizpůsobit. Výsledkem je, že auta jsou v homologačních testech šetrná, ale v reálném provozu nikoliv. To samé platí i pro měření spotŕeby. Je to skandální? Podle mě ne víc, než že naše předpisy stanovují nesmyslné a nesplnitelné hodnoty. Pokud chceme někoho žalovat, proč ne taky ekologisty?

Rozdíl je i v chápání práva mezi USA a EU, "naši ví", že tabulkové hodnoty v katalogu jsou šméčko, v USA naopak trvají na tom, že co je napsané, musí platit - viz skandál Hyundai se spotřebou. 

Přesto se téhle hysterii moc nedivím, Evropou táhnou stovky tisíc imigrantů, tak je potřeba odvést pozornost jinam. Hlavně v Německu.

+7/0
4.10.2015 7:53

G41e30o19r20g 18K80o26m40b70e65r79e70c 9434901316541

hlavne je ted nutne odvest pozornost od TTIP. Jestli to ty vypatlanci za Evropu podepisou tak panbu s nami. Pak uz opravdu zbyva zdvihnout kotvu a zmizet nekde hodne daleko. To i ti uprchlici jsou proti TTIP prochazka rajskou zahradou.

+3/0
4.10.2015 8:14

J53a91n 35L75u96k69á44š 7207843543142

To, ze proti TTIP protestuje vase squadra a weby jako aeronet, ac24, ci sputnik, je spolehliva indikace, ze to nejspis bude naprosto v poradku.

+1/0
5.10.2015 23:10

M55i29r56o86s53l74a39v 31Z61i34k20m50u14n96d 7239923884643

A začne se slovíčkařit, zda to co je na papíře je "v provozu" (jak se to objektivně zjistí, protože každý řidič má jiný styl jízdy) nebo zda jde o hodnoty při volnoběhu ... nebo při měření "na zkušební stolici" ...

0/0
4.10.2015 14:51

J60a65n 44L18u85k39á12š 7307843413432

Kdyby VW mel nastaveny urcity rezim chodu motoru pro styl jizdy odpovidajici zkusebni stolici, problem by to nebyl.

Problem je ten, ze VW detekoval testovani a mel rezim ciste pro nej, ale pri jizde to bylo uplne jinak.

0/0
5.10.2015 22:59

G59e74o10r33g 36K22o84m50b19e92r27e67c 9604981916291

hlavne ze tohle jim nevadi/nesmrdi http://news.xinhuanet.com/english/photo/2012-06/04/131628898_61n.jpg

tim ale nejsem proti aby VW dostal pokutu za podvod. Protoze podvod vzdy zustane podvodem.

0/0
4.10.2015 7:41

J81o84s71e10f 56N51á30d29b92ě47l20a 3215705566512

Podvádět se nemá. Snad nepadne i česká škodovka. To by totiž prakticky jediná úspěšná privatizace padla pěkně na pusinku.

0/0
4.10.2015 7:41

P54ř54e88m28y73s44l 49M79o69r10a18v48a 4553663481753

Jestli někdo podvádí, tak moc zákonodárná, tím, že nám i automobilkám tvrdí, že spalování fosilních paliv jde (téměř) bez emisí.

+3/0
4.10.2015 7:59

J57a85n 46M81a47t10o69u43š13e32k 6796137430744

existují způsoby jak se přiblížit čistému hoření a také způsoby jak likvidovat následně produkty nedokonalého hoření. V tom problém není a s nadsázkou lze říci, že vozidlo E6 nasává špinavý vzduch a vypouští pouze H2O, N2 a CO2

0/0
4.10.2015 13:58

S73t38a47n46i75s23l16a19v 73R55o46s44e90c39k55ý 9425809731359

Co je pro zdraví rizikovější, vdechování výparů nafty nebo benzínu ( nemyslím emise, ale opravdu výpary)?

0/0
4.10.2015 6:16

M97i44c63h83a19l 68N16o54v29á83k 7700219697764

Samozřejmě benzín, ale pouze v případě, kdyby jste vešel do zcela uzavřené místnosti a tyto výpary dýchal, neboť benzín obsahuje vyšší koncentrace jedovatých složek. Ale v otevřeném prostoru je benzínový výpar dobře rozložitelný a lépe mísitelný se vzduchem i vodou a tyto výpary neničí životní prostředí natolik jako nafta.

+3/0
4.10.2015 6:51

K36a35r43e20l 17V30o71v62e50s 1754718362119

Tomu se cinske, indicke automobilky smeji.

+1/0
4.10.2015 6:01

D64a77d14a56k 89P98e38t17r 7751390744628

Díky neskutečným finančním nárokům majitelů aut, zvláště z USA, se rezervy rychle rozplynou. Doživotní újma na duševním zdraví, že jsem znečišťoval dětem životní prostředí, není za pár milionů pro jednotlivce. Výrobce cigaret a nejenom ti, dobře vědí. Právníci  v USA  jdou do boje.

0/0
4.10.2015 4:41

J36i17ř16í 60L89i89b83e34r 6748230130292

Celé mi to přijde na hlavu postavené. Jsou předepsané emisní testy, které ani v nejmenším neodpovídají realitě. VW je splní a všichni se diví, že reálně je to jinak. Tak by se měli nad sebou zamyslet tvůrci testů, aby vozidlo bylo testováno tak, jak odpovídá reálnému provozu. Pak bychom se třeba i z velkého TP dozvěděli reálnou spotřebu motoru, a ne tu fantasmagorickou, co lze těžko splnit. :-(

+11/0
4.10.2015 4:41

J98o70s65e15f 36Č80e22r18v46e41n15i89c50k79ý 9239314691483

Mám pátou Škodovku v dieselu od roku 1996 a u žádné mi nedělalo problém jezdit se spotřebou pod hodnotou uváděnou v techničáku.

0/0
4.10.2015 10:00

J29i59ř14í 44L53i93b64e55r 6898850810512

Známý se mi onehdy svěřil, že to umí taky. Třeba na dálnici kvůli tomu jezdí max. 80 km/hod. Raději ani nechci vědět, co si o něm myslí řidiči, kteří ho předjíždějí, a kolik nebezpečných situací takto pomalou jízdou způsobil.

+1/0
4.10.2015 11:07

J75o88s64e11f 36Č89e38r71v12e48n57i62c54k88ý 9749114701483

Nevím proč do toho taháš dálnici. Kolika procenty má být dálnice zastoupena v náběhu kilometrů?

Já jezdím úplně normálně. Běžně dosahují (bez dálnice) jízdních průměrů těsně pod 70 km/h a to při dojíždění do práce do Plzně projíždím několik obcí cestou od Klatov.

0/0
4.10.2015 12:27

J20i69ř12í 14L74i82b69e93r 6358220200712

Netuším, odkdy si tykáme, ale budiž. Ne každý má slušné vychování. Cesta po dálnicích u mne činí více, jak 80 % ujetých kilometrů, ať už po Čechách směrem na Moravu, nebo Německo. Jízdní průměry mám podstatně vyšší a na spotřebu udanou v TP se při ježdění takovém, abych nezdržoval ostatní, nelze v žádném případě dostat. To mne stojí nemálo peněz při vyúčtování dle předpisů daných našimi zákony. Proto bych byl raději, kdyby v TP byla udávaná reálná spotřeba.

0/0
4.10.2015 18:51

J35o31s32e64f 88Č38e10r85v77e86n41i41c75k27ý 9209554801983

A co to je reálná spotřeba? Spotřeba při ježdění po dálnici z 10% ujeté vzdálenosti? Nebo 20%? Nebo Vámi udávaných 80%? Nebo to tam má být uvedeno po 10%? Každý reálně uvažující řidič si dokáže zhodnotit, jestli hodnoty v techničáku sedí nebo ne.

PS: nemám problém začít vykat tomu, kdo si (na diskuzích běžně užívané) tykání nepřeje. Ale nezapisuji si, komu tykání vadí, takže se mohu opakovat.

0/0
5.10.2015 15:07

J14i88ř53í 28L46i70b81e73r 6838880270662

"Každý reálně uvažující řidič si dokáže zhodnotit, jestli hodnoty v TP sedí, nebo ne". No, a ony nesedí a nevím, kam se mám obrátit buď k tomu, aby seděly, nebo aby služebně ujeté kilometry soukromým autem byly propláceny podle reality. Asi by byl k tomu potřeba "reálně uvažující zákonodárce", takoví se bohužel vyskytují řidčeji, než bílé velryby. Momentálně mám obavu, že se v Evropě nevyskytuje žádný, tudy asi cesta nepovede. A tak nakonec soudím, že lepší by bylo v TP uvádět reálnou spotřebu, ne tu, která je tam teď. Možná by stačilo jen uvádět dvě - městský provoz a při 130 km/h, pak by jejich průměr byl podstatně blíže pravdě. :-)

0/0
5.10.2015 15:28

J94o12s59e90f 76Č31e40r32v34e85n72i70c62k41ý 9829704721983

Až na to, že by zákonodárci těžko povolili podle této, podle vás reálné, spotřeby provádět vyúčtování. Prostě to je nesmysl. Dál už nemá cenu tohle rozebírat. Nikdo vás nemůže nutit jezdit tak, aby jste měl spotřebu vyšší, než je reálně dosažitelné pro vyúčtování.

0/0
5.10.2015 17:41

J65i58ř47í 54L23i16b81e81r 6138850930172

To jste mne špatně pochopil. Mne nikdo nenutí, abych měl spotřebu vyšší (a ani se o to sám nesnažím), než je uvedená v TP. Ona prostě vyšší je, cca o jeden litr na 100 km, než ta uvedená, a rád bych byl, aby tyto hodnoty byly de facto i de iure (pro potřeby vyúčtování) stejné.

0/0
5.10.2015 17:47

J64o25s95e60f 30Č45e39r25v36e43n34i49c75k79ý 9139804571823

Sakra, ale ta spotřeba  v TP nevychází z toho, že dané auto bude jezdit z 80% po dálnici. To fakt nemá cenu.

0/0
5.10.2015 19:48

J38i97ř12í 21L89i60b17e57r 6578460830942

Ty naše vzájemné komentáře jsou trochu "mimoběžné", řekl bych. Vezmu to úplně z jiné strany. Manželka jezdí svým autem výhradně po městě (ani dálniční známku nemá), a jezdí zcela defenzivně, žádné rychlé rozjezdy, ani brzdění. Auto má psanou spotřebu pro město v TP 6,6 l/100 km, realita je 8,4 až 8,5 litru/100 km. V tom případě je metodika měření použitá pro TP totálně na houby, protože naprosto neodpovídá realitě. Kdyby byl rozdíl deci nebo dvě, nebudu mít námitky. Ale takřka dva litry rozdílu je sakra moc, a to je auto v naprostém pořádku. :-(

0/0
5.10.2015 21:29

J49o37s45e40f 77Č18e54r65v80e61n35i42c82k39ý 9259234141463

A já se tedy vrátím na začátek. Jen zopakuji, že všech 5 Škodovek v dieselu, které jsem měl, tak v režimu "kombinace" jsem se se spotřebou vešel pod psanou hodnotu. A to s běžným způsobem jízdy. Nevím, co by to auto udělalo jen při jízdě po městě.

0/0
6.10.2015 5:34

J36a78n 10L54u12k64á18š 7617133163982

Jeste byste mohl protestovat, aby i castka na amortizaci vozidla, kterou pri tech cestach dostavate, byla odpovidajici realite (tak tretinova az polovicni), ta nahrazuje i tento nesoulad spotreby.

0/0
5.10.2015 23:08

J22i87ř81í 77L51i47b83e22r 6398480340712

To, že částka na amortizaci vozidla je brána "ze vzduchu" a nikoli z pořizovací ceny vozu je snad zbytečné komentovat.

0/0
6.10.2015 7:01

M12a26r57e46k 76H78r16u31b91y 6437532101568

Jo, moje skodovka to na palubnim pocitaci taky tvrdi ;-) 

Listky od pumpy ale davaji jina cisla :-P

+1/0
4.10.2015 12:07

J25o48s81e43f 75Č68e55r51v59e80n49i47c60k14ý 9879764381903

Já psal  něco o palubní počítači? Samozřejmě to mám podle tankování.

0/0
4.10.2015 12:20

J16a86r53o38s52l84a16v 71M83o34u98r77e29č53e38k 1770936327458

VW vedou skutecni hlupaci-manazeri, kteri porucili tento podvod, kdyz je ani nenapadlo, ze ostatni tak hloupí nejsou, aby na to neprisli. Prilis domysliva firma s predrazenymi auty. Mysleli si, ze jsou se svymi vozy nadlide.

+2/−2
4.10.2015 4:24

M39i95c72h64a25l 60N66o76v95á39k 7270119437254

Souhlasím, jednalo se nejspíše o úmyslný podvod. Tedy poptávka po softwaru, který oklame limity. Ale to by neměl odskákat podnik, ale jednotlivci. Tedy pokud se ještě jedná o firmu, nikoliv o stát. Státní zaměstnanec takovou chybu udělat může v zájmu úspory daňových poplatníků a dalo by se to ututlat, ale firma okrádá lidi do vlastní kapsy.

0/−1
4.10.2015 6:56

T14i61b93o69r 70S20u39l57o 7680964711270

a ještě jedna věc, jezdím už dvacet let s dieselem za cca 6 litrů. Proč může někdo jezdit s autem co spolkne 15 litrů, ale plní normu na 15 litrů? Stejně to auto pořád veze jednoho člověka. To EU nevadí.

+3/−1
4.10.2015 1:53

J59i13ř29í 92R32a36m92e53š 8926614190232

protože splňuje limity na 15 litrů spotřeby plus každý nějaký gram hnusu z výfuku na víc nad limity stojí cca 2000 tis euro a to automobilka zaplatí a vybere v konečné ceně u zákazníka. Tyto nadstandartní ceny za limity bude platit i vw takže škodovky to klidně může prodražit o 250 tis a kupovat coctu za milion v plné palbě i víc bude později realita.

0/0
4.10.2015 7:12

L88u22b90o28š 39O75b54r16u97č43a 6131494756831

takze zpatky na zem.. bych chtel videt ekonomicky zdraveho cloveka ve Skoda Auto, ktery by povolil prodej takoveho auta.. ano, logicky to vychazi, ale obcas je dobre pouzit zdravy rozum

0/0
4.10.2015 8:33

T34i60b34o10r 47S13u67l53o 7430164721750

není žádnou hrozbou VW, ale naopak hrozbou pro naprosto nesmyslná nařízení EU ( i když si to dovolili říci v USA) Kdo konečně prozře, že technologicky 100 let strarý motor nemůže jezdit za 1 litr a 0 emisí.

+4/0
4.10.2015 1:49

K94a73t49e70ř21i10n83a 55S81l97a47v38í39k31o27v20á 6613685250533

Kdyby byla schválena a podepsána smlouva TTIP, tak už je VW v konkurzu.

+1/−3
4.10.2015 1:09

K55a52r68e92l 67V61o70v20e30s 1674578222659

A o to Americanum jde !

+2/0
4.10.2015 5:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.