- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Málokdo si uvědomuje co opravdu znamená VRT, to je přerod celé dopravy ve státě, trat je sice drahá, ale provoz na ní je velmi levný, žádné stále rozjíždění a brzdění a ztráty energií z tohoto, úplně to změní život ve státě. Třeba představa, že bydlíte v Ostravě a můžete dojíždět za prací denně do Prahy, tohle vše opravdu jde...Je to složitá problematika, třeba vám stačí méně vlaků, prostě vlak to otočí denně do Prahy z Ostravy 6x, pak vám stačí pár jednotek na pokrytí provozu atd.
Myslíte že němci jsou blbí když tyhle tratě staví ve velkém?
Placaté Španělsko? Tak tohle je centrálni "placka" mezi Madridem a Barcou.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/21/San_Lorenzo_desde_El_hombre.jpg
Mezi Valladolid a Leonem je opravdu většinou rovinatá krajina s malými převýšeními.
Viz.: http://mapy.cz/zemepisna?mereni-vzdalenosti&x=-5.8303792&y=42.2602086&z=8&rm=tobT4wkDkTtnGt4woQ..
u nás je extrémně drahá každá státní stavba, jsme prostě klasický banánová republika, při každých volbách je tohle jedno z hlavních témat, každý hrdě hlásá jak se s korupcí a předražeností státních zakázek tvrdě a nekompromisně vypořádá, viz naposled Babiš (všichni jsou zloději a on zachrání stovky miliard) ovšem realita je stále stejné, nebo spíše stále horší, máme nejdražší na světě dálnice, železnice, tunely, mosty. Prostě jsme klasický slovanský stát, vládnout si neumíme za to krást ano, jistě slované směrem na východ kradou ještě více ale to není velká útěcha
Nádherný příklad o "banánovosti" dávají letadla CASA. Vyšetřovaná i ve Španělsku pro předražení a korupci při nákupu. ČR je nakoupila za skoro dvojnásobnou cenu než Španělé.
Není o jenom o tom, jak se stavba realizuje. Podívejme se také na ceny vstupů, tedy za kolik nakupuje například kolejnice ADIF a za kolik SŽDC. Potom už to není záležitost pouze terénu...
Srovnávat trať po rovině a v naší krajině není ošidné, ale je nesmysl. Nicméně dalším nesmyslem jsou argumenty, že VRT jsou příliš drahé.
200 mld za trať z Prahy do Brna opravdu není moc, to je skoro zadarmo.
U nás jsou totiž tunely i na mostech
"Pro vedení VRT jsou ve Španělsku v této oblasti výrazně příznivější podmínky z hlediska uspořádání terénu, stejně tak i hustoty osídlení, kdy trať je možné vést výrazně přímějším způsobem v porovnání s podmínkami v rozdrobené zástavbě v prostředí ČR,“ reagoval Zdeněk Neusar z resortu dopravy.
České Ministerstvo dopravy by mělo říct, kde jsou nás v trase VRT hory vysoké přes 1200 metrů, které překonává VRT Madrid - Barcelona, nebo dokonce přes 2000 metrů, která překonává VRT Madrid - Valladolid. Prodloužení díky větší klikatosti z titulu zástavby rozhodně cenu nenavýší jako tunely, které jsou potřebné ve Španělsku, zatímco u nás nikoliv.
Jinak ceny ve Španělsku jsou nízké, protože
a) staví ve velkém (slevy z rozsahu), efektivně (minimalizace mezistavů, zařízení stavenišť apod.) - a propos to že se úsek pár km koridoru u nás modernizuje 3 roky, neznamená, že celý třeba 100 km úsek je za 3 roky, spíše tak za 10 a více
b) zhotovitele soutěží po profesích, tedy zvlášť umělé stavby, zvlášť svršek, trakci a zabzař a telco - monopolistické firmy nemohou moderovat soutěž o veřejné zakázky
c) nemají monopoly jako u nás na pražce firma ŽPSV (personálně spjatá se současnými i bývalými manažery SŽDC) nebo na zabezpečovací zařízení jako AŽD Praha.
Rychlovlaky pro rychlost 350 km jsou podle mne pro ČR skutečně nesmysl - při velikosti naší země by stejně stavěly jen v Praze a možná v Brně. No a kvůli dvěma zastávkám (a občanům bydlícím v těchto lokalitách, kteří by měli možnost tento rychlovlak reálně využívat) mi připadá výše investice a především další zprznění krajiny a zemědělské půdy jako naprostá blbost.
Naprosto vadná představa o provozu VRT. Víte, že šinkansenová trať má zastávku každých 30 km? Proč asi?
dyk je to stejně jedno, i kdyby se zlevnila výstavba tratí, tak se stejně najde způsob, jak ty prachy vysosat nějak bokem. Například tím, že se postaví trať na 160 km/h a pak se na ní koupí zbytečně soupravy na 250 km/h
Ta disproporce je samozřejmě do určité míry špatně, Na druhou stranu, je zcela běžné, že vlak má teoreticky vyšší rychlost než trať, např. vlak na 350-360 km/h jezdí po trati která má provozovanou rychlost jen 300-310 km/h. V rámci přesnosti, žádné soupravy na 250 v ČR nejsou, ty nejrychlejší mají 200-230.
Opravdu si tu někdo myslí, že Španělsko je správné pro srovnávání ceny a kvality?
Opravdu si někdo myslí, že Španělé jsou oproti nám v něčem zaostalí?