Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Analytici: Skandál táhne Volkswagen k zemi, ztratí desítky miliard

Skandál kolem falšování testů emisí bude německý automobilový koncern Volkswagen podle analytiků pravděpodobně stát desítky miliard eur. Náklady na pokuty, právní spory a svolávání automobilů by mohly překročit 35 miliard eur. Podle švýcarské Crédit Suisse skandál s emisemi automobilku vyjde na 78 miliard eur. Navíc se předpokládá, že aféra bude mít negativní dopad na prodej automobilky a poškodí její pověst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B63ě90l81a 20H80o25r26á37k52o84v37á 1548512939850

Tak boleslavští odboráři kolik máte připraveno?

0/0
7.10.2015 20:10

B68o80h16u28m54i15l45a 17Z37a80c44h97o73v52á 1558934885582

http://gloria.tv/media/K4k1X8v1C74

0/0
6.10.2015 21:21

B39o94h95u89m81i74l83a 60Z48a90c66h39o61v46á 1578304395442

A to s tim nepocitali kdyz vedeli,ze podvadi? tak to proste chodi,ze podvodnik v slusne zemi je potrestan a tak neni treba je litovat. Take pri prodeji auta musi kazdy zaplatit nefalesnymi penezmi, nebo by snad mohli platit nejakymi vytisknutymi na  kopirce? Lide predpokladaji, ze vyrobek ma param,etry,ktere udavaji, autio neni za stovku.

0/−2
6.10.2015 20:53

A95l70e34š 54C82h55u82d45ý 1373686316488

Analytici tomu opět hodně rozumí. VW okrade své dodavatele tak, jak to dělá už mnoho let naprosto běžně, aby měl na své lži. Těším se na obličeje analytiků, až zjistí, že VW zaplatil desítky miliard EURO pokutu, ale jeho zisk klesl pouze o 2%. Analytici tento fakt budou hodnotit tak, že se s těžkou situací vypořádal VW excelentně. To, že okradl své dodavatele tak, že to už některé firmy položilo, je ani nenapadlo. Absurdní.

+1/−1
6.10.2015 19:20

K93a55r42e58l 61C22e20r83n30y 2665370879747

No hlavne ze tomu rozumis Ty.Ja bych navrhl pockat,az se vysetrovatele domluvi,bude to pres nekolik judikatur a co vymysl v trestnepravni rovine (pokuty) co ve vecnepravni rovine plneni limitu u 11 mil automobilu ,pockat az se dozvime kde napriklad akcionar vezme zdroje pro sanaci techto mimoradnych ztrat,jak se to projevi v bilanci a ratingu firmy,zejmena v jejim pristupu ke kapitalu.Je verejnym tajemstvim ze kapacity automotiv jsou cca 30% nad rovnovaznym stavem,kdokoliv nabidne svoji pozici k redukci,je vitan a ostani hraci mu to osladi co nejvic.A financni supi uz taky krouzi,citi masicko zraneneho kusu,delat jakekoliv zavery v teto situaci,zejmena ty pozitivni ze se nic nestalo a nkdo to calne a cirkus jede dal,je hodne posetile

0/0
8.10.2015 8:21

L82u69c79i59a15n 63P77a81p31a48z16i12a55n 5594677301595

Raději měli investovat do ceny práce svých poctivých zaměstnanců.

0/0
6.10.2015 13:54

M36i89l14o16š 41K14o27v51a61č 7375638116560

to je prohra jako u stalingradu,vw padne,pežot to jsou auuta,lepší

+1/−1
6.10.2015 12:49

J31a86r63o74m32í50r 28Č66e55c47h 1823418907982

Pokud to bude prohra tak pro ekonomiku a kupní sílu celé EU.Máte vůbec představu kolik zaměstnává VW lidí v celé unii.To s těma autama od žabozroutu nemyslíte vážně doufám!

+2/0
6.10.2015 16:37

P82e90t41r 61K83u93b25í60č94e82k 2567413177515

Ono to nebude tak horké jak se novináři snaží prodat. GM dostal pokutu 900 mil. USD za vadné spínací skříňky, které vypínaly motor a při souvicejcích nehodách zemřelo až 169 lidí a výrobce o závadě věděl. Ta výše pokuty 18 mld. USD je jenom první nástřel, ve finále to bude řádově níže. Třeba takový Hyunda a Kia za lhaní o tabulkové spořebě dostali shodně 100 mil. USD. Byvalý ředitel EPA prohlásil, že za tohle si zaslouží realnou pokutu v řádech stovek mil. USD, už ale nemluví o miliardách. Dosavadní rekord je 1 mld. USD pro 6 výrobců dieselu v 1997. Horší je kriminální vyšetřování, kterému se třeba GM pokutou a spolupráci při vyšetřování vyhnulo. VW podle mne se bude snažit o to samé. Tam zase bude nějaká obří pokuta rekord je pro BNP 1 mld. USD. Soudy se zákazníky budou na dlouho a s nejistým výsledkem - musí se prokázat škoda vzniklá zákazníkovi. Například GM se za uznanou vadu s následkem smrti se s pozůstalými soudí několik let zatím bez výsledku. Takže hlavní následek bude ztráta renomé a prodejů, což se bude týkat hlavně USA. Kde na druhé straně VW pořád paběrkuje s podílem 3,6% trhu aut takže dopad nebude tak veliký.

+7/0
6.10.2015 12:47

M95i13c17h56a94l 66H73i83r61k36a 4917226810763

To zní rozumně, navíc zasazené do kontextu jiných případů.

+3/0
6.10.2015 13:14

D93e98n14i32s 50W72i65t66z67k21u 3133151729737

u GM je to trošku jinak, tam už probíhají jenom soudy u aut vyrobených před rokem 2009, kdy šlo GM do konkurzu. všechny vozy po roce 2009 jsou už vyrovnané a i na ty vozy před rokem 2009 má GM zvláštní fond

0/0
6.10.2015 13:27

J54a55r32o35m46í21r 19Č59e80c19h 1573388717892

Konečně názor normálně rozumě smýšlejících člověka. Díky za něj.

0/0
6.10.2015 16:40

L77u58k83a88s 93P21a37v54l20i89c73e49k 4408921970446

Rozdil mezi VW a zbytkem je ten ze se k tomu firma priznala coz jim mozna pomuze trochu snizit pokutu od federalni vlady, ale zaroven to ulehcilo zalobu vlastniku aut a tam budou nejvetsi naklady pro automobilky.  Vlastnici mohou pozadovat plnou nahradu at jiz vymenou vozu ci pozadavkem navratu hotovosti, uroku ze splatky atd.  VW vedome podvadelo od zacatku narozdil od kauzy GM kde se to firma snazila problemy na ktere pozdei prisla "jen" skryt.  Osobne si myslim ze tato kauza je spise podobna s kauzou banek a jejich chovani behem krize.  Tady muzete vydet kolik tyto banky zaplatily za vedome obchazeni zakonu i kdyz se k tomu pri mimosoudnim vyrovnani papirove nepriznaly.  http://www.wsj.com/articles/SB10001424127887323808204579084932990175004

+1/−1
6.10.2015 20:09

P81e49t20r 50K57u24b25í81č61e11k 2677463697415

Takovéto poplašné zprávy jsou nejlepší. Takže aby jsme to shrnuli. Skandál v Evropě kde Vw prodal 8 z 11 mil. aut nebude tak velký neboť si Němci nenechají položit motor své ekonomiky. Ve finále v tom stejně pojedou všechni. Ta rekordní pokuta v USA je první nástřel. V reálu to nebude tak horké, vždyť falšovane tabulkové spotřeby aut dostala Kia a Hyundai pokutu 100 mil. USD.

0/0
6.10.2015 12:02

D41e71n23i81s 77W73i10t74z60k61u 3833801169917

ta pokuta se dá spočítat, je to asi 5$ za překročení limitu o 0,01 na auto

0/0
6.10.2015 12:22

P41e48t76r 37K20u69b67í98č24e56k 2187263577265

Tak to není, ten návrh pokuty = počet "vadných" aut x průměrná cena vozu.

0/0
6.10.2015 12:30

D51e34n78i94s 81W96i18t95z75k39u 3273461819977

to je omyl, 5$ za překročení o 0,01. když to auto překročí o 0,5 , tak je to 5*50* všechna vozidla

0/0
6.10.2015 12:34

P68e13t57r 25K74u47b54í50č40e98k 2477553847335

Tady je to spočítáno. 37 000 USD x 482 000 aut.

http://www.wired.com/2015/09/vw-going-pay-smog-scandal-much/

0/0
6.10.2015 12:52

D55e64n64i35s 48W31i79t78z63k74u 3833401619247

aha, tak já tady počítán jenom emisní kompenzace, které je pravděpodobně také čekají, dík

0/0
6.10.2015 13:21

P12e93t38r 51M65a20r82e49č19e62k 1743271269148

Ať se vyfláknou na nějaké amíky a odejdou z toho trhu. :-) Aféra GM, která stála lidké životy se ututlala. A z několika gramů NOx se dělá tragédie.

+1/0
6.10.2015 11:59

J78a93n 70M36a42r52t70i36n 6182470679

nekolik gramu NOx? niekde vysiel clanok, ze tychto par gramov navyse sposobilo v mestach smrt cca 1700 ludi. A to nie som ziadny ekofasoun, ale to je IMHo slusny dopad

0/0
6.10.2015 12:10

D27e33n83i72s 94W11i72t52z26k98u 3733881639157

nic se neututlalo, akcie GM šli dolů a firma vyplatila 900M $ na zastavení stíhání, 575M $ vyplatila na civilní žaloby a dalších 625M $ má ve zvláštním fondu na další civilní žaloby

0/0
6.10.2015 12:19

J74a69n 79Š47e48s30t69á37k 3188519319314

tak nejvíc VW ublížilo to, že všechny ostatní diesely jsou naprosto OK;-D

+2/−1
6.10.2015 11:46

M22a14r53t75i43n 75F14i66l92i24p80c75z66y46k 3751521375503

Opravdu jsou všechny ostatní diesely naprosto OK?

+2/0
6.10.2015 11:50

J72a28n 11Š55e93s14t50á65k 3808389259954

a proč jsem dal asi nakonec smiley?;-D

+1/0
6.10.2015 12:07

P11a70v68e51l 34Š38o75r21e42l 6805738817396

Doufám, že jsou nyní všichni objímači stromů spokojeni... EU by se měla postavit na stranu VW jen ze sociálních důvodů, protože dopad bude mít celá aféra zejména na zaměstnance VW

+1/0
6.10.2015 11:25

I18g33o13r 93J20a79n96í18č17e95k 5363277719473

Jací objímači stromů? Když zákon stanoví, že se nemá krást, lidi budou krást a přijde se na to, budou za pitomci, ti, co napsali ten zákon?

+3/−1
6.10.2015 11:45

K72a47r28e79l 13L94o33p72a55t47a 8896357431717

Když zákon stanoví, že nemáte sahat na vlastní ženu a vy to uděláte... budete blb vy nebo ten který ten zákon schválil? Není to tak jednoduché jak to popisujete

0/0
6.10.2015 12:01

M63a67r43t20i76n 52S10e93d70o68n71a 2315296686839

VW nikdo vyrabet spatne diesly nenutil, delal to dobrovlne za ucelem navyseni zisku. Jednani VW je rozporu nejem se zakony (US ci EU) ale hlavne etikou. Neprimo rika podvadet se - na napravu mel rok casu a neudelal nic.

0/0
6.10.2015 12:49

J98a31n 78S86k20á94c17e47l 6568119359909

Jděte už s těmi varovnými signály pryč. Běžného spotřebitele tato skutečnost vůbec nezajímá. Pokud jsou emisní limity nastaveny na level nesplnitelnosti, tak prostě jiná cesta není. Prodej se ještě zvýší, prtože cena VW půjde dolů podle mého názoru, a nikdo v tomto státě, Evropě nevěří, že by ji to položilo. V USA je to zbožné přání, nepodaří se jim to.

+8/−1
6.10.2015 11:16

D27e96n69i31s 56W21i63t97z39k53u 3363331119787

vy když proděláváte, tak zlevňujete?

+2/0
6.10.2015 11:20

J10a26n 97Š21e29s95t12á93k 3688379939274

ANO, pak totiž prodám víc, a budu tak mít na soudy;-D

0/0
6.10.2015 11:44

J95i25ř61í 41B51a91r78t81á77k 9460585148724

to je zajimava a netradicni logika

0/0
6.10.2015 11:46

K90a75r42e60l 96L52o77p70a21t83a 8876507531177

Překvapením pro vás je, že to i funguje.

0/0
6.10.2015 12:03

J66a63n 33Š79e73s16t93á78k 3228169599704

Proč netradiční? Když prodám sto kusů se ziskem tisíc dolarů za jeden, je to menší zisk než prodej sto tisíc kusů se ziskem deset dolarů za jeden

0/0
6.10.2015 12:06

D57e85n52i73s 36W34i32t78z68k98u 3593251969257

počty teda nic moc a ještě jste nezaplatil ani za zvýšenou výrobu

0/0
6.10.2015 12:26

J20a38n 54Š70e54s73t86á67k 3988179719524

sorry, za Vaše počty fakt nemůžu, ale že jste to Vy, tak když prodám stovku se ziskem tyčku na jeden kus, tak mám zisk sto tisíc dolarů, když prodám druhou variantu, tak mám zisk zisk 10 x 100 000, tedy celkem?

Jinak se omlouvám, že jsem nepřiložil podrobnou kalkulaci nákladů atd. ale  jen na okraj, čím víc vyrábíte, tím víc se náklady snižují

0/0
6.10.2015 16:32

D78e91n66i40s 14W83i73t53z77k50u 3463881159297

a ty auta rostou na stromech, sami padají do prodeje a sami se prodávají? neděláte na MF?

0/0
6.10.2015 11:58

J51a93n 90Š69e48s22t51á29k 3458489159344

a ostatním snad ano?

0/0
6.10.2015 12:08

D47e60n62i84s 43W72i80t69z92k27u 3933931549807

ne, ale vy chcete víc prodat, tak musíte i víc vyrobit. vy fakt děláte na MF

0/0
6.10.2015 12:24

L74á60ď36a 14V18r12a75n63ý 7148488558577

V USA je jim to u zadele. Oni nenutili VW přesvědčovat je, že mají diesel, který se vyrovná normě na benzín.

0/0
6.10.2015 11:25

M87i36c13h73a66l 28N79o51v98á40k 7790969807524

Pane, vy to nedokážete pochopit. My tu řešíme akurát tak EKOvýpalné. Ale že některé země zavádějí měsíční daně na základě toho kolik vyletí z výfuku spalin. Některá města mají například vjezd do center pod Euro X úplně zakázán a tato vyhláška se každým rokem upravuje a stupňuje, např. co tři roky vyšší číslo. Nám je to u zadku, dokud nepříjde vláda se super nápadem zavést povinné ručení na úkor nejen obsahu, ale také i plnitelnosti Eko. To by jste už brečel, kdyby jste si koupil auto s EKO 6 a pak vám ho upraví na EKO 5.Rv

0/0
6.10.2015 11:26

M70a21r35t96i23n 25F18i22l17i42p26c68z83y10k 3851911135743

Evropskou homlogaci motor EA189 zřejmě splňuje i bez úprav, bude to řečeno v průběhu 14 dní.

0/0
6.10.2015 11:29

D58e39n98i23s 50W23i75t94z63k73u 3833921189647

kdo ještě nemá novou haťapku, tak je nejvyšší čas, než ten šunt zdraží

0/0
6.10.2015 11:13

M92i82c15h62a47l 95N36o47v25á70k 7670289737804

Kdyby se tu nezáváděly emise, tak už je tu dávno tisíce mrtvých na špatné ovzduší. Stačí, když to znají v evropě pamětníci z 50.let z Londýna viz. wikipedie. https://cs.wikipedia.org/wiki/Velk%C3%BD_smog_1952 .

Všimněte si, když ve velké míře víří prachové částice. Diesel tomu nasadí třešničku na dortu. A emise jsou do toho, že se s každým rokem navyšuje hustota dopravy. Takže vesměs jsme neustále v blízkosti této hranice, v určitých oblastech překračují normy i více než měsíc a ve starším věku si vážení poneseme následky všichni...!!

0/0
6.10.2015 11:05

M36a76r75t49i10n 80F82i39l38i94p26c71z32y39k 3321101565243

Současné přímovstřikové benzíny nejsou v produkci sazí na tom nijak lépe, než diesely, navíc nemají filtr na zachycení částic sazí.

Zkuste se podívat na výfuky dnešních přímovstřikových benzínů a podívejte se na výfuk dieselu s DPF/FAP filtrem. Jestli sázíte, že u dieselu je černý a u benzínu uvidíte téměř čistý plech, tak se mýlíte, je to přesně naopak.

0/0
6.10.2015 11:27

M58i21c15h46a13l 59N54o86v13á90k 7200349427244

Benzín má také "zachycovače" a jsou mnohem účinnější a to především kvůli vyššímu stupní spalování. Čím větší teplota, tím víc toho je spáleno a zničeno ve vyšším žáru, i on má skoro stejný systém, na rozdíl od dieslů jsou ale bezúdržbové a životnost je počítána v letech nikoliv v nájezdu, proto se o tom tolik nemluví.:-)

+1/0
6.10.2015 11:50

M54a62r92t10i63n 78F68i76l21i81p33c25z95y78k 3331651595613

Pletete si akorát filtr pevných částic o kterém mluvím s katalyzátorem.

To je asi tak vše.

Přimovstřikové benzíny mají mnohem vyšší emise pevných částic než diesely s DPF filtrem, o zavedení podobných filtrů i pro přímovstřikové benzíny se uvažuje.

+1/0
6.10.2015 12:03

M81i69c31h81a88l 72N58o89v55á49k 7250919947704

Některé FAP, či DPF fungují pomocí kapalin, jiné občasným nažhavením stejně jako katalyzátor pane především s tím začal Peugeot, některé VW to mají také, ale u benzínu je vyšší teplota jakmile se zahřeje i výfuk tak spaliny utíkají opravdu minimálně, bohužel pokud se výfuk nezahřeje a krátkodobě popojíždí, vidíme jak z motoru ukápává voda. Takže smůla, to co vyprodukuje diesel tolik ve svém motoru nespálí, neboť nemá dostatek žáru a ani náhražky FAP, které to dělají jednou za x tisíc km to nemůžou dohnat i když zachycují co jde...:-)

0/0
6.10.2015 12:12

M19a39r38t67i30n 86F46i47l38i81p30c17z79y31k 3311521395373

Pane, opravdu pořád melete o něčem jiném.

Já vám znovu opakuji, že se bavíme o konkrétních emisích pevných částic a ne o emisích plynů, k jejichž redukci slouží katalyzátor především.

Emise pevných částí u přímovstřikových benzínu jsou v některých režimech, zejména při vysokém zatížení až 10x vyšší, než u dieselů, které jsou opratřeny filtrem pro tyto částice. Částice paliva se nestačí při vysokém zatížení v cyklu spálit, spečou se do sazí a ničím nezachyceny vylétnou z výfuku.

Přímovstřikové benzíny podobné filtry pevných částic jako diesely nemají, ale jejich nasazení se plánuje.

+1/0
6.10.2015 12:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.