Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chceme jet první! České dráhy bojují s RegioJetem už i o jízdní řády

Konkurenční boj mezi Českými drahami a soukromníky se přesouvá také do jízdních řádů. Dopravcům se často nelíbí, jak pouštějí dispečeři Správy železniční dopravní cesty jednotlivé vlaky na trať. Mají pocit, že by měla jet jako první právě jejich souprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63i90c42h53a48l 44H80r18u27š35o55v95s70k59ý 2926346206265

Každý dopravce má svojí klientelu. Já jezdím Leo expresem, do RegioJetu nebo Pendolina bych nevsedl. Takže zdržovat rychlejší vlak je blbost.

0/0
23.12.2015 9:37

L45u35m98í78r 31V16i41t88h75a 2557777926612

Líbí se mi, jak se tu hořekuje nad arogancí soukromníků a inteligencí jejich zaměstnanců.

A jak rádo se přitom zapomíná na to, že kdyby nebylo Jančury a Novotného, dodneška bychom jezdili na kožence a na záchod by se nedalo ani podívat, natož vstoupit. Teprve nástup soukromníků zvedl kulturu cestování, a to přesto, že jezdí bez dotací.

0/0
8.12.2015 10:53

L40u13b86o30š 14O63b13r79u95č17a 6611164886931

ja jsem rad, ze jezdi RJ a LE (plus pendolino).. na trati Olomouc-Praha jezdim 2-4x tydne

pamatuju si casy, kdyz v patek nebylo mozne slusne cestovat, protoze prvni trida byla obsazena ajzbonakama jedoucima na vikend, roztazeni byly po celem vagone, vsude umastene papiry od chlebicku a gothaje a lahvace

vzdycky mi bylo lito cizincu, kteri timhle jedou (obcas si nemeli kam sednout, mistenky jim do jednicky neprodali (tam bude urcite volno a pani ajzbonaci by se nemeli kde rozvalovat)

ted je ta kultura o dost lepsi, ale prave jen diky LE a RJ (neboli konkurenci)

to, ze SZDC ve spojeni s CD zneprijemnuji cestu soukromym dopravcum beru jako nutne zlo..

+3/−3
21.10.2015 9:42

A12l53e95x 17T56o63r13o29k 1956831683353

SŽDC je státní organizace, proto logicky upřednostňuje ČD. Ale někdy je to až tak blbé, že to poškozuje i samotné ČD. V Pardubicích stál na nástupišti vedle sebe Regiojet a Slovenská strela do Prahy. Tím, že Regiojet nestaví v Kolíně, logicky měl jet první. Ale ne, oni pustili Slovenskou Strelu, kterou pak Regipjet v Kolíně předjel. Kdyby ta Strela jela za Regiojetem, možná i ona by nabrala menší zpoždění. 

Podobný případ na trati Ostrava - Přerov. Regiopjet a brněnské rychlíky jedou ve stejnou dobu. Oni pustí první brňák, aby ho pak Regiojet v Suchdole předjel. Nevím, ale kdyby ve všech případech pustili první vlak, který méně zastavuje, tak by to pomohlo i tomu druhému, jel by hned za ním a neztrácel čas předjížděním, kdy musí po odbočných kolejích a konečná ztráta je ještě větší. 

Hlavním problémem je ale jízdní řád, že ty vlaky lepí na sebe, ty se pak vzájemně předjíždějí (viz rychlíky od Žiliny, Vsetína a Luhačovic) apod. 

Kdo tu zmiňuje 10 vozů, to není žádný problém, kdysi bylo běžných 16 - 18 vozů a zvládlo se, byť v Jablunkově se brával postrk. Ale jízdní řád s tím počítal, tak žádný problém. A tak lepší jeden dlouhý vlak než 3 krátké, které si navzájem překážejí. Dnes je tak napěchovaný,slovo rezerva neexistuje, zpoždění mají všechny vlaky, i naklápěcí Pendolina, protože za 3 hodiny Ostrava - Praha jednoduše nelze stihnout. To by ta trať musela být vyšperkovaná a to jak víme není - viz včerejší televizní zprávy z Ústí nad Orlicí. Časy,kdy i půlhodinové zpoždění nebyl problém dohnat, jsou už dávno pryč. Kdyby ten jízdní řád konečně sestavovali ti,co jezdí vlakem a ne z kanceláří, tak by to vypadalo mnohem lépe.  Např, úsek Olomouc - Hranice se za 30 min. nedá stihnout ani náhodou, i kdyby bylo olomoucké nádraží plně průjezdné..  Chyba je v jízdném řádu.Kdyby se sestavil s rezervama tak není žádný problém, na natěsno, jam to vymyslel počítač, který nezná konkrétní situaci na trati. 

Ad lokomotivy. 162 díky automatické regulace řízení a pulsním měničům s 10 v

+1/−4
9.10.2015 23:38

R21a59d68k34o 39K34ř73i27v65á67n72e72k 7290553225640

Ale pane Toroku, čímpak nás to tady krmíte? Nepíšete datum, ale hlavně nic o pořadí příjezdu do Pardubic. Nebylo to náhodou tak, že Slovenská strela přijela dřív, byla již odbavená a u RJ nikdo netušil, jak dlouho budou růžové postavičky stewardovat kolem vlaku? Měla zatím Strela jen tak stát a čekat, když během minuty mohl RJ vyrazit za ní? Navíc Strela jede 160 a rezervu na zastavení v Kolíně si obvykle před RJ vytvoří. Pokud se to třeba kvůli dopravní situaci nepovede, projíždějící RJ ji prostě předjede. Vidíte, že ten upřednostněný nebyly ČD.

Buďte rád, že jste jen internetový poradce a nejste dispečer. Ve Švýcarsku se dispečeři za chyby vraždí.:-)

+5/0
10.10.2015 15:03

M38a91r26t25i26n 47R85u31z58i69c46k97a 1352208166127

No v japonsku jde o minuty, tam by vrazdili i cestujici, kdyz se vlak zpozdi o dve minuty a oni pak nestihaji pripoje a to jde i v ramci jednoho dopravce.

0/0
13.10.2015 19:42

J60a78n 52N53e20š70p76o37r 4426718386442

Leda starou belu, na výpravčí a dispečery je naopak vyvíjen talk na upřednostnování vlaků RJ. Navíc mají oproti vlakům ČD, vyjma Pendolina, výhodu v druhu vlaku, takže musí jet napřed, i když mají nižší rychlost, a tím pádem brzdí za ním jedoucí vlak, který by mohl jet 160 km/h...

+3/0
13.10.2015 18:23

T80o33m87á10š 50Š47t90e14c 4678530195727

Pendolína a expresy a EC na Valašsko/Ostravsko sú predpisovo rovnaká kategória ako RJ – expresný vlak. Nejaké EC/IC/SC je už len marketingové označenie dopravcu pre cestujúcich, SŽDC tieto kategórie nemá a neriadi podľa nich dopravu. No a nad expresom je ešte medzinárodný expres, čo Pendolíno, idúce až na jednu košickú výnimku len na Ostravsko, nie je.

A inak tá rýchlosť Pardubice–Kolín: od Pardubic rozjazd na 160, ale už za Opočínkem brzdenie na 140 až do Přelouče. Opäť rozbeh, ale cez Řečany sa tiež musí trochu ubrať, lebo tam zvykne strieľať Mirel (lokomotívy 350, 380, súpravy LE). Potom už je len oblúk pri Záboří na 150, ale Pendolíno môže naplno a potom až po vjazd do Kolína 160. Keď vezmem, že je to od Přelouče po vjazd do Kolína asi 24,5 km, kde sa dá ísť rýchlosťou 160 km/h, tak oproti vlaku idúcemu 140 km/h tam získam závratných 80 sekúnd náskoku, tj. necelú minútu a pol. A to nepočítam s tým, že na začiatku to zrýchlenie na 160 tiež chvíľku trvá a na konci už treba začať brzdiť. Takže reálne minúta. To na odstanicovanie v Kolíně (EC) nestačí.

0/0
22.10.2015 22:46

M72i47c75h69a87l 75H90r54u60š69o22v49s13k68ý 2536676246885

Moc SŽDC ČD nezvýhodňuje, když se Pendolino plouží za RegioJetem.

0/0
23.12.2015 9:40

M81i53c19h51a49l 35P80a45s56t86o29r12e44k 4164680788798

Já nedávno seděl v Olomouci na nástupišti a přišoural se RJ ze směru od Ostravy. Dobré 2 minuty mohl vlak odjet a měl volno. Ale než těch 10 stevardů ty cestující z a do vlaku dostalo tak 2 minuty nestačily. Pak se z ničeho nic návěstí změnilo na stůj a RJ čekal dalších 10 minut než dojelo Pendolíno vysypalo a nabralo cestující a odjelo. Takže tak. Když si RJ neumí pořádně sestavit jízdní řád a dává si, že bude v Olomouci stát 2 minuty, když mu nestačí ani 5 tak si myslím, že právem pyká. A nakonec to svádí na výluky a jen zbytečně zdržuje ostatní dopravce. Klasické RJ. Jinak je nesmysl, aby vlak který může jet 160km/h jel za vlakem který jede 140km/h a to ještě možná a nabíral na každém spoji obrovská zpoždění a je jedno jestli je to EC, SC, IC nebo Ex. Nemluvě o tom, že mimo vytížené dny by místo 3 vlaků různých dopravců za sebou stačil jen jeden a trati by se ulevilo. Místo toho tam jede LE s mizernou kapacitou a poloprázdné, ČD s 4 vagony a RJ sice s 10 vagony ale skoro prázdné. Pamatuju, když ČD jezdily IC mezi Ostravou a Prahou a mívaly přes 10 vagonů a stačilo to. Teď vlaků plná ... a akorát chaos.

+16/0
8.10.2015 11:07

M72i94r16o49s66l80a83v 82Z20i21k47m96u81n92d 7339883784713

Existuje kouzelná pomůcka, jmenuje se píšťalka ... pokud se po zastavení vlaku ihned použije, tak do cestujících jako když střelí ... takže z dvouminutového pobytu se dá udělat 30 vteřin ....

+3/0
9.10.2015 16:39

K65a63r31e96l 50V88o51l28n13ý 5342587355161

Tak doufejme ze bitvu nevyhraji.

0/−5
8.10.2015 9:29

A80l34a87n 80Ř71e17p48k25a 4725356

A důvod? :-P

0/0
8.10.2015 11:43

V67a39c23l42a47v 73H93a95j22e65k 3446139249

Dalším logickým postulátem by mělo být, že vlaky objednané státem či kraji by měly mít přednost před vlaky komerčního charakteru. Pokud si stát něco platí, mělo by být v jeho zájmu, aby jezdily pokud možno včas.:-):-):-)

+6/−7
7.10.2015 22:48

M57a74r54t27i96n 47R76u58z34i84c15k66a 1722928216607

Tak s tim nemuzu souhlasit... Dotace na jednotlive vlaky by nemeli omezovat jine vlaky, poskodilo by to zakazniky, ktere nezajima kdo dopravu zajistuje... je to proti volne soutezi...

Logickym krokem by naopak bylo, aby prednost dostavali ty vlaky, ktere neomezi provoz ostatnich, nikoliv to, ze je to mezistatni vlak a s ohledem na maximalni rychlost... Pustit na trat zpozdeny vlak tak, ze jiny vlak je omezen jeho rychlosti je prinejmensim podivne.

+4/0
7.10.2015 23:29

M81i39r55o92s38l63a67v 36B55u14č54e19k 6383453681704

p.Hajek, o tom to je .. Chcete více státu - nákladů, nebo levnou a kvalitní službu !? ...

+1/−1
8.10.2015 4:26

V76a19c39l16a27v 88H51a77j94e75k 3426539189

P.Bučku, a to je právě to o čem to je. Služba možná bude levná pro stát, ale bude levná i pro cestujícího??  Vysoutěžíte totiž zase monopolního dopravce s dlouhodobou smlouvou.

+1/0
8.10.2015 8:14

V75a74c79l81a44v 40H35a87j20e85k 3936169279

P. Růžička. Stát si objednává základní dopravní obslužnost tj. zabezpečení dopravy dětí do škol, a ostatní do práce nebo úřadů a za to si platí. Takže osobní doprava rozhodně není v tomto směru o volné soutěži, ale o zajištění tohoto záměru a to by měla být pro stát priorita. A je jedno zda to budou zajišťovat ČD nebo jiný dopravce. Vždy by tato doprava měla mít přednost před to komerční. Nenechte se oblbovat panem Sůrou a RJ. To co je na trati Praha Ostrava a na žádné jiné trati není a nebude.

+2/0
8.10.2015 8:20

M71a92r92t67i30n 88R25u43z88i62c63k15a 1422918876767

Stat si tuto zakladni sluzbu muze objednavat i u soukromeho dopravce. To mj. pisete i vy. To ale neni o dotacich, mluvim obecne nezminuji trat PHA-OVA protoze ani vy ji nezminujete. Ja s vami prakticky souhlasim, ale zasadni chybu vidim v tom vasem vyjadreni komercni - protoze tim narazite na vlaky bez dotaci, ale i ty mohou lide vyuzivat na ceste do prace, na jednani a tykaji se take dopravni obsluznosti a to, ze lidem uleti letadlo, nebo se nebudou moci spolehnout na vlak, byt je komercni (me jako zakaznika nezajima zda je vlak dotovan, objednavan krajem/statem nebo ne), tak pojedu autem. V zajmu SZDC - potazmo statu by melo byt to, aby vsechny vlaky meli pokud mozno zadne nebo minimalni zpozdeni a tudiz by tak meli byt uprednostneny vlaky tak, aby toto zpozdeni opravdu bylo minimalni.

Neni mozne aby na trat SZDC pustilo zastavkovy vlak (objednany statem) pred rychlikem, ktereho bude brzdit a zvysovat jeho zpozdeni jen proto, ze je komercni. Samozrejme to musi fungovat tak, aby zastavkovy vlak nestal pul hodiny, protoze se ceka na rychlik, ale tak aby byla zohlednena rychlost vlaku, jeho jizdni rad a zpozdeni ktere ma. Pripominam, ze polohy vlaku SZDC zna naprosto presne vcetne vyluk na tratich - a zpozdeni na nich vzniklych a potazmo zna i jizdni rad a na zaklade toho se ma rozhodovat. To ze pusti pomalejsi vlak na trat tesne pred rychlejsim je dost podivne.

+1/0
13.10.2015 20:00

P96a61v30e23l 27K78r38á73l 5360929154438

To, co říkáte, je obecná poučka. Na železnici se ale zatím nepotvrzuje.

0/0
8.10.2015 11:22

P82a66v32e45l 98M98a27r57e84š 8375550537385

Takže pomalá Regionova s jednou babkou bude mít na koridorové trati přednost před EC Berlin-Vídeň, protože ten zbytečný motoráček platí stát??

+1/−1
8.10.2015 8:36

V74a85c22l26a76v 12H47a47j20e22k 3346739919

A je ten motoráček opravdu zbytečný?? No zkuste se někoho zeptat jak se jezdí osobními vlaky třeba z Olomouce do Zábřeha. Už to tu myslím zaznělo. Je to totiž také o regulaci přidělování kapacity dráhy.

+2/0
8.10.2015 8:58

R10o91m64a29n 40J37e82s81c59h32k40e 9278155427745

Pokud jede na čas, tak by měla jet Regionova první. Co je zpožděné má počkat. V té Regionově jedou cestující do hokny - do zaměstnání. O kolika cestujících v EC to můžete říci ?

+1/−1
8.10.2015 9:19

M40i91r69o15s75l84a52v 92Z25i56k58m89u67n94d 7719533964713

Paradoxně, pokud by ten motoráček jel jako náhrada mezistátního vlaku, tak bude mít i při rychlosti 80 km/h přednost před rychlejšími vlaky ...

+2/0
8.10.2015 16:43

V17a98c34l92a65v 95H28a70j55e24k 3636809979

Pak se samozřejmě nabízí zcela logická otázka, zda jsou kategorie vlaků správně stanovené, či zda jsou vlaky zde uvedených dopravců zařazeny do správných kategorií.

+3/−1
7.10.2015 22:31

F71r68a71n17t27i52š28e96k 16N57o98v48á71k 6811465256851

Hoši z ČD jsou trapní. Nejde o to, který vlak jede o 5 minut dřív. U mě (a jak jsem se bavil se spolucestujíécími tak snad u všech) jde spíš o to, který dopravce poskytuje služby přiměřené jednadvacátému století. RJ asi zaměstnance lépe platí, nebo lépe vybírá, ale prostě nemají kyselé xichty. A narozdíl od hopkajícího a cukavého pendolina jsem se v RJ zatím neopařil čajem. Což beru jako zážitek, který si dopřávám nerad.

+3/−30
7.10.2015 14:58

P87e77t42r 55N97e43c50h47a36n72i86c15k39ý 7373386448570

Na tom docela záleží, pokud máte přípoje, v RJ jsem se s dopravních informací nedozvěděl většinou vůbec nic, mnoho stevardek by dovzdělat potřebovala i v zeměpise. Systém povinné rezervace do kupé je dost nešťastný, protože vás klidně přidělí k bandě pěti ožralých poláků a vy si nemáte kam jinam sednout

+10/0
7.10.2015 15:36

P86e31t94r 87N53o11v78o73t10n51y 1351530921

Ale nepolejete se čajem. ;-D

+6/−1
7.10.2015 15:59
Foto

L24u81c55i68e 36E85d48m51o73n35d31s69o90n 3789411903765

Horkým čajem jsem se polila dneska v kavárně, A to jsem nikam necestovala. ;-D

+5/0
7.10.2015 17:35

K29a70r14e24l 93Ř24e29h96á44č76e63k 9812960901252

Mě naprosto vytáčí, jako cestujícího v Pendolinu, že se každou druhou cestu táhneme za pomalým regiojetem a nabere zbytečně zpoždění až 15 minut. Takže na tomto problému není nic trapného.

+16/−1
7.10.2015 16:09

T92o43m58a15s 59A69u11g52u95s15t22y95n 6727286621310

Není nad to být buzerován a vyhazován za jedno neusmátí se. Proto jsou na Vás všichni u RJ tak nasmátí...

+6/0
7.10.2015 16:15

P46a81v32e31l 63M49a78r29e66š 8355710917185

Jak říká p. Pohlreich - úsměv nic nestojí a v businessu vám ohromně pomůže -

0/0
8.10.2015 8:32
Foto

L83u69c75i43e 16E75d56m29o35n41d17s28o27n 3189181803285

No vidíte, a já na své trase Brno - Česká Třebová potkávám samé milé a usměvavé, a hlavně ochotné průvodčí. Pozoruji, že na některé se cestující i přímo těší. (třeba takovýho Karla);-D No a ty vaše "kyselé ksichty" sedí v hojném počtu okolo, jedno jestli jedu čd nebo RJ. A ze mě jsou celkem neklidní. ;-D 

P.S. Pokud toužíte mít stovky neproplacených přesčasů, tak RJ je ta pravá firma pro vás. Nikdo z mých známých u něj dlouho nevydržel.

+15/0
7.10.2015 17:32

P55a78v80e54l 26M98a74r68e60š 8535640397475

Nikdo ty vaše známé v RJ ani v jiné firmě nedrží násilím.

Můžou jít třeba ke státním ČD, tam jsou na líný odboráře zvyklí

0/−11
8.10.2015 8:40

D34a97v19i43d 21G44a46j61d66a 5520159112211

Zato na Vás nejsou nikde zvědaví,tak opruzujete na netu

0/0
13.10.2015 1:21

A50l25a13n 45Ř41e69p47k47a 4785916

Tak RJ rozhodně zaměstnance lépe neplatí, spíš daleko hůře. Taky toho nemusejí umět tolik, co průvodčí u ČD, steward/ka u RJ/SK slouží vlastně hlavně pro roznos nápojů a potravin, občas podání informace takže za to se lepší plat ani moc čekat nedá. Však si na netu najdete zkušenosti s prací u RJ/SA... A ČD mají dobré, i špatné zaměstnance (jako každá firma). Dobrých je sice většina, ale špatné zkušenosti se bohužel rychleji šíří (a v době soc.sítí extra rychle).

+6/0
7.10.2015 20:08

P20a63v67e70l 10M74a55r32e91š 8895860177185

Na netu najdete POUZE špatné zkušenosti a recenze.Spokojený zaměstnanec / klient nemá důvod psát zkušenost na internet.

Takže v toto brát internet s hodně velkou rezervou

+1/−1
8.10.2015 8:43

A19l83a95n 72Ř44e66p88k35a 4755536

A to je zásadní problém- většina lidi umí jen nadávat a kritizovat co zase bylo špatně, málokdo umí i pochválit! Lidi si myslí, že pozitivní zkušenosti je automatická a ani je nenapadne napsat pochvalu, ale když se něco pokazí tak hned se ohánějí stížnostmi na všechny stravy:-P To jsem teď myslel hlavně z pohledu zákazníka, i když i zaměstnanec může firmu pochválit (pokud to není na náborové stránce, tam to pak vypadá jako PR článek :D)

+4/0
8.10.2015 11:42

P15e58t58r 65M24a21r93š90o10u54n 5155988786526

no za poslední měsíce vede ve zpoždění jednoznačně RJ a není to  5 minut. A vlak, který by nemusel, se plouží za nimi, protože jim to rychlejc nejede... a to je fakt. navíc tím pak zpožďují i vlaky připojující se na koridor od Brna....

+3/0
7.10.2015 20:53
Foto

B73r45o86n20i29s22l20a33v 42G16a93b61r44y96š 2132809891

Koukám, že se tady sešlo spousta odborníků na postup přidělování kapacity dopravní cesty a stanovení časových poloh spojů. ;-D

+1/0
7.10.2015 13:59

M66a43r20t62i21n 51R18u41z20i97c98k86a 1622138196147

no, pokud se dva zpozdene vlaky sejdou v jedne stanici a prednost dostane pomalejsi souprava, ktera pak dale brzdi ostatni vlaky... jen proto, ze je to predpis, ... no pak nevim, zda predpis neni nastaven spatne...

+2/0
7.10.2015 23:33

M53i97c97h79a77l 16F62a42j81t 7259523706625

No tohle vymyslet ... to muselo dát hodně práce, jdětě si lehnout, třeba to pomůže

0/−1
7.10.2015 12:38
Foto

B76r96o87n28i63s48l64a68v 89G62a93b77r78y19š 2242219451

Nevím, kam se cirkusák a paštikář pořád cpou!!

Zákon 266/1994 Sb. o dráhách pojednává v § 34f odst. 1) a 2) o přidělování kapacity takto:

Přesahuje-li počet žádostí kapacitu dopravní cesty, je přídělce oprávněn přednostně

přidělit kapacitu dopravní cesty žadateli pro provozování: a) veřejné drážní dopravy k zajištění dopravních potřeb státu, b) veřejné drážní osobní dopravy k zajištění dopravní obslužnosti územního obvodu kraje, c) kombinované dopravy, d) drážní dopravy stanovené přídělcem v prohlášení o dráze.

(2) Při přidělování kapacity dopravní cesty podle odstavce 1 se postupuje v pořadí

stanoveném v odstavci 1.

Ani paštikář ani cirkusák nezajišťují dopravní potřeby státu. Už jen proto, že na dotčených tratích byly dříve ČD.

+11/−11
7.10.2015 12:04

J79a13n 83S56ů90r97a 4145103223592

A jaké potřeby státu zajišťuje pendolino?

+8/−5
7.10.2015 12:21

P80e76t80r 94N97e46c78h42a11n20i68c97k63ý 7543456628450

Pendolino je snad nejrychlejší jednotka, tak tam přece přednost vyplývá z toho, aby pomalejší nezpožďoval rychlejšího

+18/−5
7.10.2015 12:26

R14a12d97e96k 48J30a45n45a48t86a 9155856974832

Přesně tak. Pokud Jančurův vlak nejede ze Slovenska, je Pendolíno a jeho vlak rovnocenná kategorie a přednost se pak určí podle rychlosti.

Ale hlavní problém je ten, že Jančura má namalovaný nereální jízdní řád bez rezerv a tím si uzurpuje výhody oproti ostatním. Přitom rezervy jsou nutnost v každém technologickém systému.

Přirovnal bych to k výrobci výtahů, který by chtěl získat výhodu na trhu tím, že bude pro výteh stejné nosnosti používat tenčí lana než ostatní.

+16/−1
7.10.2015 12:36

P27e51t87r 82V90i19n66a94ř 6403103753227

Zdaleka ne. Vlaky LE jezdí stejnou rychlostí stejně jako EC ČD stejně rychle, tedy maximální povolenou rychlostí.. Zase jim tolik bezhlavě nefanděte.. ;-)

+1/0
7.10.2015 12:40

P11e76t80r 49N38e21c37h61a98n97i23c62k42ý 7563446598590

LE mají stejnou rychlost, ale nemají naklápění a mají více zastávek, navíc jsem předjetí Leoše Pendolinem ještě neviděl na trase Praha - Olomouc, kde mají zastavky nastejno. Na trase Olomouc - Ostrava, kde LE staví často to logiku má.

+2/0
7.10.2015 12:42

J59a72n 56K12o36b50ě55r74s71k53ý 1530786181703

A taky bývá společně s Pendolinem ten kterého zdržuje přetížený RegioJet ;-D

+2/0
7.10.2015 12:43
Foto

B96r30o35n29i68s63l97a57v 93G57a45b83r29y37š 2342509441

Vy zase tak moc nemusíte fandit paštikářovi. Jedině šílenec totiž jezdí na krev. A nechtějte slyšet, co si o těch jednotkách, které ten trouba provozuje na dálkových trasách, myslí Švýcaři, kteří je vyrábějí.

+5/−2
7.10.2015 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.