Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emisní skandál VW Škodu neovlivní, míní Zeman. Nevidí pro to žádný důvod

Automobilka Škoda Auto podle prezidenta Miloše Zemana nebude mít potíže kvůli skandálu s falšováním emisí u motorů koncernu Volkswagen. Manipulaci s výsledky testů považuje za ostudu, nemyslí si ale, že ovlivní další rozvoj koncernu. Už vůbec nevidí důvod, proč by měla tratit Škoda Auto, která je prý nejúspěšnějším podnikem koncernu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S82t78a23n60i66s19l86a40v 83T44e90s93a24ř 9367194292814

Proč by prezidenta měla znervóznit Škodovka, když ho neznepokojuje ani to, že ho za bílého dne připravili o standartu? Pro vojsko je to obvykle největší potupa, pro vrchního velitele ozbrojených sil MZ to je jen něco jako vandalismus Rv

+1/0
8.10.2015 14:18

K21a78r31e53l 36Č79e32r54n36ý 6365393342321

Prezidentovi možná někdo zapomněl říct , že Škoda je jedna ze značek VW. Jinak si to neumím vysvětlit.

0/0
7.10.2015 14:58

M93i47c11h12a72l 76K82r54č78á61l 6308228246602

Pominu naprostou neznalost pana prezidenta o problému a možných následcích ale v souvislosti s jeho výkladem jsem si vzpomněl na přirovnání: Nevadí že se Titanik potápí, do naší kajuty neteče a tak můžeme zůstat v klidu.

+1/−1
7.10.2015 10:25

Z62d24e96n72ě70k 31H43a55n86z48l 1101616342864

nač vyvolávat hysterii.

+1/0
7.10.2015 11:27

Z80d44e63n60ě14k 53H20a68n10z76l 1351166552144

nač vyvolávat hystérii

0/0
7.10.2015 11:28

P37a33v51e91l 15K66r17e93j73č22í41ř 2602601713136

Je to tak, pan prezident četl kdysi v Přítomnosti článek o budoucnosti s názvem: "Američtí židozednáři německý koncern nikdy nepoloží". Článek byl pochopitelně později zcenzurován.

0/0
7.10.2015 9:59

J54a25r33o76m31í29r 91Č80e84c58h 1633558187132

Díky za aspoň jednu pozitivní myšlenku pane rezidente.Nechápu jak může EU a Německo kopat do firmy která zaměstnává 100vky tisíc lidí napříč Evropou!!!Je to hyenismus.Pokud VW padne a sním půjdou s kopce značky jeho portfólia,tak pánbůh s náma.[>-]EU

+1/0
7.10.2015 8:56

J38i72n93d94ř37i98c82h 20Š75k20o42p81e23k 4375681850915

Německu je budoucnost ukradená. Viz přístup k uprchlické krizi.

0/−1
7.10.2015 9:45

K22a58r17e37l 72Č79e90r31n37ý 6165143582211

No právě: "VW padne a sním půjdou s kopce značky jeho portfólia,tak pánbůh s náma"  - v tomhle máte pravdu (i když snad to nebude tak zlé). Jenže prezident řekl evidentní pitomost, i když pozitivně.

0/0
7.10.2015 16:09

J29o17s52e47f 64S18i12l87h66a 3763752543419

Obdivuji naivitu nekterych diskutujicich. Prezidentova neznalost a naivita me neprekvapuje. Opravdu je to kolosalni stret, vetsi nez Exon Valdez, protoze ten americky pravnicky povl, jak to tady nekdo nazval, v tomto pripade muze lehce polozit VW na lopatky. I kdyz Skodovka ma vyhodu, ze neprodava na severoamerickem trhu, a tim padem neni ohrozena primarne, tak pokud pujde VW pod hladinu, tak samozrejme Skodovka a ceska ekonomika pude dolu i snim. Tohle bude odplata Necum, ktera bude pro nektere US pravniky svym zpusobem dohra 2. svetove valky...

0/−4
7.10.2015 7:45

J23i10r20k86a 19D66v57o89ř76á63k 4955530313448

Myslím že to přeháníte. VW může mít nepříjemné potíže ale proč by šmankote měl jít pod hladinu? Pokuty vydrží. Inkriminované motory se už nevyrábějí, takže tady ztráta nebude. Co se týče současných motorů, je na tom věcně stejně jako ostatní automobilky. Problém může být s panikou na trhu, ostudou a poškozením dobrého jména. Ale jak se kauza rozvíjí, zdaleka v tom nebude jediný, čili ve srovnání s konkurencí by ten problém fatální být neměl.

+3/0
7.10.2015 9:20

J30a24n 46N77e54m14e71c 9608316617150

Ano, pokuty pravděpodobně vydrží ... nepříjemná je ta "skvrna" na jménu, hlavně v případě značky, která si zakládala na spolehlivosti (a tedy i férovosti) - ta se asi ještě nějakou dobu potáhne.

Co mě překvapuje je ta konkurance - zdá se, že problémy jsou (skoro) u všech značek, ale na druhou strnu tam bylo překročení o 40,50, ...%, zatímco u VW to letělo na x násobek limitu - zdá se, že tady je prostě průšvih o řád větší (tedy podle zpráv v tisku).

0/−2
7.10.2015 11:18

M83i30c31h83a19l 70P50a60v96l35á58t 9183373944269

Behem par mesicu budou mit uplne tu samou "skvrnu na jmenu" uplne vsechny automobilky. Pak budou mit maslo na hlave politici, protoze pripustily iracionalni normy a jeste mene racionalni testovani.

+1/0
7.10.2015 15:13

K49a53r71e27l 74Č83e68r63n80ý 6525453612391

1) O emise nejde - ty nejsou výrazně odlišné od konkurence, jde o podvádění - použití nedovoleného způsobu, jak se vejít norem. A v tom může a možná bude VW sám.

2) Normy možná jsou nesmyslné z hlediska výsledných emisí v provozu (metodika měření), ale splnitelné jsou - nejspíš za cenu o něco horších provozních vlastností.

0/0
7.10.2015 16:06

J76a86r18o37s59l65a57v 60P72r68o55c79h85á82z80k83a 2333884868685

Typický rusko-komunistický přístup = vlastně se nic nestalo je to v pohodě, klidně nás dál kupujte, klidně nás dál volte...

+1/−3
7.10.2015 7:43

Z27d18e54n21ě76k 89H86a19n46z62l 1291386282144

To je správný přístup

+1/0
7.10.2015 8:27

J97i67r57k70a 98D98v45o60ř90á92k 4975580293138

A proč by se VW neměl dál kupovat? Podvádějící motory už se neprodávají a ostatní jsou na tom stejně jako u ostatních výrobců. Co se asi stane bude, že ztratí hodně nebo všechno na trhu v USA. Přinejmenším tam neprorazí s dieselem,;-D ale to ostatní také ne.

+2/0
7.10.2015 9:38

P81e80t10r 68T22y71č51k18a 6695102819482

Zákazník který kupuje ekologicky diesel se cítí být podveden? Pak je ovšem podveden skoro při každém nákupu.

0/0
7.10.2015 7:20

J88i67r72k63a 31D92v60o57ř63á75k 4845640413268

Podveden se může cítit zákazník téměř každé automobilky, fixlují skoro všichni, protože to pravidla EU umožňují, nebo k tomu přímo vybízí.

+1/0
7.10.2015 9:22

J68a28r72o93m29í83r 90Č38e89c43h 1793488377582

Ekologický diesel?Co to je za blbost.Žádné auto spalující fosilní paliva není a nemůže být ekologické. To je pohádka které nemůže rozumný člověk věřit.

+1/0
7.10.2015 15:38
Foto

R91a36d26e49k 11K98u26j96í71n33e29k 7443364350527

Pravdu má, chlapec.A ty akcie jim taky nepadají ;-D

+2/0
7.10.2015 7:16

L33i26b34o83r 56J40i35ř48í 50B37e87n28e15š 1752444732876

:-)

0/0
12.10.2015 18:49

J22a21n 29H15l82a58v48a91t24ý 7699122747328

Je to samozřejmě umělé nafouknutá aféra, které se právnický póvl chytl, jelikož to sype. Jen opravdový hippie-greenpeace-mumbo-jumbo člověk si vybírá kvůli tomu, kolil emisí auto produkuje a takový člověk většinou vybere hybrid, či elektriku (která má výfuk ne na autě, ale v Dětmarovicích v uhelné elektrárně). Je to jen bublina a Zeman má pravdu.

+2/0
7.10.2015 6:57

Z95d63e55n12ě63k 90H55a31n13z73l 1451946902104

VW je větší aféra než havarie Exxon Valdez

0/−2
6.10.2015 23:48

P59e71t37r 77P65r57a84c70h47a23r 3403135

Zkouším malý výpočet, protože si myslím, že je ten 35-tinásobek zase nějaká kachna (opravte mě, jestli se mýlím):

1) automobilky udávají cca 0.2kg na kilometr, jestli 35x, pak je to cca 7kg na 1km

2) měrná hmotnost CO2 je snad 2kg na metr krychlový

3) 7kg dává 3.5 metry krychlové na 1km, jeden km ujedeme tak za 50-60 sekund

     (m3 je tak 1000000cm3, tj 3.5 mil. cm3)

4) při průřezu výfuku 10cm2 odhaduju výstupní rychlost plynů z výfuku na:

     3.5M/10cm2 = 350k cm/50s = 7000 cm / s = 70m/s = 250km/h

5) korelace na podíl CO2 ve výfuku např. 20procent, takže mýtus busted, protože by se jednalo o rychlost přes 1000km/hodinu, což by bylo na žalobu na obecné ohrožení. 

:-/

Otáčky:

a) když 3500litru je 20%, to je 5x3.5k = cca 20000 litru / za 50-60 sekund, tj. za minutu b) je to čtyřtakt, takže motor to dá za 20000/0,5 = 40000 otáček   (na km, to je na 50-60 sekund) c) mýtus busted ještě jednou, TDI asi nedá 40 tisíc otáček za min. :-P

0/0
6.10.2015 23:29

J20i51n35d18ř47i20c78h 48Š61k64o32p50e29k 4415201960665

nebudu tvou teorii přidělávat celou, ale hodím ti šutr do vstupních dat.

Emise NOx jsou v g/km, ne kg. Euro 3 má 0,5 g/km, EURO 5 0,08 g/km

0/0
7.10.2015 7:00

J89i26r40k46a 62D56v90o63ř96á73k 4965650473788

Ne, o CO2 tu nejde.

0/0
7.10.2015 9:24

J84a64n 49L59i51b20i61c48h 9372568795313

VW - das Schwindel Auto

0/−2
6.10.2015 23:17

J21i20n72d55ř25i37c52h 60Š50k55o49p86e79k 4145721600565

;-D fakt ?

0/0
7.10.2015 7:00

D56a80n74i64e97l 83S70v44o76b69o46d24a 6785642911199

Rudej, senilní nok z hradu ať už jde tam, kam slunce nesvití.

0/−3
6.10.2015 22:45

J15a76r69o52m86í10r 50Č50e20c35h 1343238937192

Urážíte jedinou hlavu státu,která první od revoluce hájí zájmy Českého státu na rozdíl od předchozích Venců.Hamba vám.;-ORv

+1/−1
7.10.2015 8:50

D64a40n56i75e76l 10S32v49o45b54o73d71a 6535922751909

Každý den on uráží mě, dehonestuje úřad a sere na hlavu celé společnosti. Někteří to nevidí.

+1/−1
7.10.2015 9:05

J13a41r70o31m87í93r 66Č82e85c14h 1923738237572

Je to diskuse o autech proto nebudu reagovat na napádání prezidenta ČR.Jsem jeho volič a jsem tomu rád.Pokud se to někomu nelíbí je to jeho problém, já zase nesnášel právdoláskaře V.H.Rozprodal celou republiku společně s druhým V.K.[>-]

+1/0
7.10.2015 9:53

J72i44r19k62a 75D36v59o48ř17á25k 4425140533298

Svými výplody naopak tvář ČR často velmi poškozuje. Ale tohle je diskuse o autech.

0/−1
7.10.2015 9:26

J16i41r36k78a 95D26v59o42ř20á61k 4485420523628

Urážení hlavy státu sice není ta nejsprávnější věc co jeden může udělat, ale je to bohužel přesně ten způsob komunikace, který současný prezident rád volí. Člověk by skoro chtěl říct, že teprve tím se s ním dostává na stejnou vlnu.:-P

0/−1
7.10.2015 9:42

M18i92l24a28n 56V70á41c25h97a 4185824221257

"Carder řekl Reuters, že nemohl uvěřit tomu, že by v reálném provozu motory dosahovaly tak odlišných výsledků. Na silnicích totiž vypouštěly do ovzduší až pětatřicetkrát víc oxidu dusíku, než byly povolené limity.

Skutečně není pro to vůbec, ale opravdu vůbec žádný důvod. ;-)

+1/0
6.10.2015 22:17

J75i81r32k24a 71D61v62o39ř65á97k 4605470443608

Předpokládám, že číslo 35x nebylo trvalé ale také jen nějaké maximum v nějakém režimu. Nicméně normu v reálném provozu jistě velmi překračuje, podobně jako mnoho jiných značek.

0/0
7.10.2015 9:28

J55a84n 76M52a23t87o26u94š54e17k 6496897350724

jeden rozuměl počasí druhý automotive 8-o

0/0
6.10.2015 21:52

J44i10r20k79a 86D43v46o27ř43á79k 4265280803108

Ten předchozí nemluvil o počasí, ale o tom to tu není. (Byla to změna podnebí, když už.)

0/0
7.10.2015 9:40

D55e63n57i30s 94W33i95t64z51k33u 3163691129877

aby taky ne,tady lžou od presidenta všichni,tak je to jedno;-D

0/−1
6.10.2015 21:43

J64a36n68a 63P22e72t13r92o62v59á 7365632737224

pro pražskou kavárnu je Zeman problém i kdyby tvrdil, že se Země točí kolem Slunce...

+1/−3
6.10.2015 21:34

V47i58l18é42m 70P97ř24í53h61o84d41a 2144769203147

Pražská kavárna ví, že Země se točí kolem Slunce a Ovčáček rotuje, jak Zeman píská.

+2/0
6.10.2015 22:28

J55i38r63k37a 75D25v54o25ř88á58k 4265870813598

Kdyby Zeman tvrdil, že se Země otáčí kolem Slunce, udělal by ze sebe pěkného blba co nechápe význam slov. Nepřekvapilo by mě to.

0/0
7.10.2015 9:30

T64o66m44á96š 41H90a38t84a56n 3609683269650

No jestli mu tato prognóza vyjde stejně dobře jako ty předešlé, tak Škodka frčí k bankrotu.

+1/−1
6.10.2015 21:32

V22i24k11t36o40r 98N25á51r55o80ž35n19ý 3849702438

Tak už mohu konečně klidně spát :-)

0/0
6.10.2015 21:23

A63l27e81š 48C96h65u78d35ý 1753466426238

Je něco, čemu by Zeman nerozuměl?

+5/0
6.10.2015 21:22

J71i64r98k77a 79D25v55o38ř58á76k 4445240603518

Zas mě tolik nepřekvapuje ani nevadí, že se k tomu Zeman vyjádřil. Je to problém který by eventuelně naší ekonomiku mohl i nezanedbatelně zasáhnout. Takže něco k tomu říct je v pořádku.

0/0
7.10.2015 9:33

L60u49k24á87š 26G16r80ü53n24d22e96l 4507442275252

Má pravdu ten chlapec, zatímco lžidnes z toho asi bude mít divoký spaní ;-)

+2/0
6.10.2015 21:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.