Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česko jako vrakoviště. Každé druhé auto z dovozu jezdí víc než deset let

Slabá koruna posílila export mladších ojetin z Česka, do země naopak míří z okolních zemí čím dál víc méně vyhovujících a hlavně starších aut. Ukazují to statistiky z centrálního registru vozidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R34a74d21e77k 15F68o62r69m46á41n23e98k 4108413147869

to je hloupý titulek "Česko jako vrakoviště". Na internetu se prodávají auta starší přes 10 let za 50 a více tisíc. To dle ceny neodpovídá?? Příklad: 10 let staré auto za 60 tisíc. 7 let staré auto 150 tisíc. Co myslíte, že si koupím?

0/0
27.10.2015 18:50

P31a13v40e34l 68P44e71l89c 2969743245

Moje ctrnact let stare auto je naprosto spolehlivej drzak. Krasnej dvoulitr se spotrebou do 8l/100km. Po tech 300 000 kilometrech driny uz samozrejme kapota misty rezne, ale s novym podvozkem za hubicku, je to auto bezpecne a s levnym provozem, skvelym vykonem a opakuji naprosto spolehlive. Klidne si piste, ze jezdim vrakem, ja vim, ze mam poklad.

0/0
20.10.2015 14:53

M14a53r82e63k 73J49a68n91e21č33k43a 1227486803541

Článek na podporu prodeje nových aut - splněno, článek na podporu operativního leasingu - splněno. Má smysl k tomu ještě něco psát? Ještě by měli naspat, že nová plechovka je in a starší auta jsou out, protože i takových oveček je stále dost ;-D

+3/0
9.10.2015 15:01

M38a56r85e91k 52H50r24u21b49y 6837512521468

Nj, AAA jsou ti pravi experti na zarucene nestocena, nebourana auta po prvnim majiteli ;-D

+1/0
9.10.2015 13:38

D64e39n48i86s 17W92i47t64z92k57u 3593341599717

přesně, razítko s brambory a hned je servisní knížka jak nová

+1/−1
9.10.2015 18:15

V21l74a97d68i28m85í87r 89F43i43b21i81g70e63r 5394711231894

Pohodička ne.:-)

www.autorevue.cz

0/0
10.10.2015 14:26

P97e26t54r 56N92o94v35á40k 3873166734634

Já myslím, že je deno jak je auto staré. Pokud plní limit emisí a následnou STK, tak není co řešit. Může mít i padesát let. Naopak auto staré tři roky s dírami v karoserii, vyšastaným motorem a demontovaným filtrem pevných částic na cestu nepatří. Takže věk vozu je irelevantní!!

Ale chápu stát a politiky, které živí automobilový průmysl........:-/

+2/0
9.10.2015 9:10

J37i42ř28í 89E52r98b74e84n 1813344596767

On ten automobilový průmysl živí přímo i nepřímo další statisíce lidí, ne jen pár desítek politiků...

+1/0
9.10.2015 9:25

M48i15c53h95a21l 76H11i62r85k45a 4447616550653

U dovozů z Německa kromě špatného kurzu je dnes jiný problém, do autobazarů začalo dělat hodně Turků a Rumunů a ti již nemají problém stáčet tachometry. Takže koupit ojetinu z Německa dnes znamená být více na pozoru než ještě před pár lety.

+4/−1
9.10.2015 9:05

M28i14c73h91a55l 10H83i68r78k83a 4497526730853

Bavil jsem se s člověkem přímo z oboru a čísla o prodeji nových vozů v ČR jsou zkreslena o 30 až 40 % ve smyslu, že vozidlo je v ČR zaregistrováno a následně vyvezeno. U Seatu se jedná dokonce o 80 %.

Na vývozu mladých ojetin je finančně závislých mnoho dealerů, neboť z prodeje nových vozů jim toho moc nezůstane a ze servisu také není jednoduché se uživit, když "každou chvíli" musejí dělat a těžké peníze rebrandingy. Navíc pro Evropu jsou to skutečně levná auta ve srovnání s nabídkou na jejich trhu, plno těchto aut kupují Němci, přitom tyto vozy dále pokračují na východ.

+1/−1
9.10.2015 9:01

M72a48r14t26i90n 94D78y54t88r80y44c75h 7394724108511

To je zase článek!.... Hlavně podpořit spotřebu... za chvíli bude vrak každé auto starší než dva roky... Je mi blivno z toho, když vidím tu povrchnost lidí... Cokoli starší než 6 měsíců je out... To se probereme, až nám budou skládky vyhozených věcí přetékat na zahrady??? Nebo se zamyslíme a budeme vyrábět a kupovat jen věci s nějakou přidanou hodnotou a slušnou životností? I auto může bez problémů jezdit dvacet let a nemusí to být zdaleka vrak.

+5/0
9.10.2015 8:36

A95l82e37š 95B42e55n80e17š 3416145762647

V Německu jsem si vytipoval několik aut, tak aby jsem je za jeden den stihl objet. Žádný z velkýho města. 1. bylo od bazaristy - rumuna. Během chvilky jsem jel raději dál...

Další stálo v autorizovaným sevisu, ale bylo s italskejma dokladama - taky tak vypadalo - hrůza. 

A třetí, co jsem ten den mohl stihnout bylo taky u autorizovaného prodejce a tentokrát v super stavu, se serviskou, 100% km neutočené.

Ještě mě sami vyřídili převozní značky, kde jsem zaplatil jen to, co se zaplatilo na úřadě. Auto bylo 8 let starý a již 2 roky nemělo žádnou závadu. A to mě vyšlo cca o 20% levněji, než v čr. A to je při ceně pod 200 tis hodně znatelnej rozdíl. 

Tak že příště jedu v klidu do němec pro auto zase!

+1/0
8.10.2015 23:06

D45e73n22i70s 34W36i76t22z95k39u 3453641709487

ty si mě pobavil, prej nestočenej tacháč. hele a jak podle hospodské pověry vypadá auto z Itálie?

0/0
9.10.2015 7:05

M59a83r21t21i33n 53D95y78t41r52y68c45h 7894404918331

V kufru je v koberci stočená mrtvola.... ;-D;-D;-D

+3/0
9.10.2015 8:38

T18o58m89á11š 88Z53e16m31a15n 3155458334385

V roce 2000 bylo 10 leté auto celkem popelnice bez ochrany před korozí, deformačních zón atd..

Dnes je to auto z roku 2005 - To už je i např. Octavia II a to opravdu není (pokud je v dobrém stavu) nebezpečná popelnice. Naopak to technicky převyšuje většinu nových low-costových alternativ.

Nebo vám snad nějaké dnešní auto přijde lepší než jiné z roku 2005? Ten posun už protě není takový a naopak si ušetřítu řadu "radoští" jakou jsou eko-kurvítka a dotykové displeje.

p.s. Nissan Terrano 2 z roku 1999 prostě odmítá zdechnout a dál si odkroutí těch pár km ročně co po něm chci při vožení bordelu z chaty a opačně.

+2/0
8.10.2015 22:08

J98i52ř91í 41E70r16b30e32n 1303924536207

Moje felicie z roku 1996 taky odmítala zdechnout, pád z montážní plošiny přežila jen s ulomeným zrcátkem a kdyby beznadějně nezrezla, jezdí dodnes. Do šrotu ale šla předloni s 315.000 km na tachometru...

0/0
9.10.2015 9:27

P48e94t79r 28V64o90ň85k81a 2147163369153

Až bude mít pracující dělník na nové auto tak si jej koupí, zatím má jen na to 10-15 let staré. Já nevím čemu se pořád divíRv

+4/0
8.10.2015 20:21

J80o47s70e40f 14H88o27n48e60š 7541132520253

To znamená,že auto starší 10 let je vrak?Kdo to "vymyslel"

+10/0
8.10.2015 19:12

V52l57a68d84i12m84í38r 96F57i77b14i20g51e85r 5494531461564

Tak to mám 2 roky a budu mít vrak:-). No ale myslím že si ho nechám i tak když jezdí bez poruch.

0/0
10.10.2015 14:28

V94l46a64d36i89s68l59a91v 25B13u35r71y86š49e76k 1749482477384

je to začarovanej kruh, na počátku je vždy snaha ušetřit a tam někteří lidé přestávají racionálně uvažovat, proč kupovat špekáčky z masa, když ty z mouky vypadají skvěle a s auty je to podobný, člověku je líto dát 500 či 600 tisíc za slušný auto, tak koupí se starej krám, nejdřív se raduje, jak vychytračil, stálo to milion a já to mám za sto tisíc, to ho blaží, ale časem příjdou opravy, odtahy ze zahraničí, podplácení na TK, vyšší spotřeba pohonných hmot, nižší bezpečnost a nakonec si člověk říká. jestli na tom něco ušetřil, jesli mu to stálo za to, že ušetřím 20 tisíc za rok, kdoví jestli a jezdí ve starým krámu

0/−6
8.10.2015 18:43

V22l28a13d51i75s82l89a91v 36B93u46r40y97š17e18k 1559572787874

jo a ten kruh je v tom, že lidi kupují starý krámy, protože údajně nemají peníze a nemají peníze, protože je nacpou do těch starých krámů, aby jezdily

0/−6
8.10.2015 18:47

P31a78v26e52l 92Š23e93v31č16í26k 6700745219110

Peníze mám, nové auto si ale nekoupím. To si raději investuji do něčeho hodnotnějšího, než do naleštěné předražené plechovky. Stačí, aby projelo bránou Mototechny a hned je kus prodejní ceny pryč. Koupit ale slušné auto z druhé ruky a nekoupit plečku s přetáčeným tachometrem a připadně rovnané po bouračce také není jednoduché. A navíc jezdím na motorce a klidně i vlakem takže šetřím i takto, než jezdit s neosazeným nevyužitým autem. Znám spousty lidi kteří mají nová auta a žiji z ruky do huby. Pro spousty lidí je auto odznakem úspěšnosti. Když jsem začal v roce 89 podnikat, tak jsem jezdil Avii a Škodovkou 120 dovezenou z rakouského šroťáku. Jezdil jsem a obchodoval s firmami a moc důstojně na parkovišti plném moderních aut šéfů nevypadalo. Fabriky ale již dávno dodýchaly, já funguji stále. Po pár letech jsem místo Škodovky koupil ojetého Forda a kromě toho že jsem se Škodou párkrát vařil mi naprosto nic neuteklo a peníze za reprezentaci mi zůstaly. Teď se právě rozhlížím po nějakém malém autě na nákupy a pro pani. Dojedu si pro něj někam do Německa a bude to ještě z doby kdy v něm bylo málo kurvítek a také bez turba. A především si nechám poradit model od známých kteří jsou z branže a poradí, jakých modelů se vyvarovat. Je tedy fakt, že i při nákupu ojetiny nemá smysl jít výhradně po ceně, pár stovek EUR se vyplatí přidat. A hlavně nakupovat prověřené auto se servisní historii a rozumnou kilometráži.

+2/0
8.10.2015 19:21

J16i18ř43í 76J43u23ř59i16c78a 2668653301

Ne, že bych s Vámi nesouhlasil, ale pokud tu napíšete to něco hodnotnějšího co byste si koupil místo auta, najdete tu deset komentářů stejného ražení jako je ten Váš. Každý vidí hodnoty jinde a někdo holt v autě.

0/0
8.10.2015 22:04

P65a93v72e79l 41Š30e27v68č59í16k 6430115609570

Běžte se podívat někam na likvidaci aut u lisu. Kdysi jsem to chvíli pozoroval u šrotaře v Rakousku. Na tehdejší dobu zvenčí krásná auta a když to lis začal mačkat, vyhřezl z podvozku rez a byla z něj kostka šrotu. Je to spotřební zboží na pár let které má sloužit a ne žádný klenot a modla. Mezi auty jsou samozřejmě klenoty, ať již historické hodnoty, čí mimořádnou technickou úrovni, nebavíme se snad ale o nějakém nádherném Jaguáru či Ferrari, ale o komerčních plechovkách chrlených v statisících kusů. A je jedno zda Octavia, Audi či Logan.

0/0
8.10.2015 22:48

J61i88ř67í 85E19r33b71e29n 1963104986227

Komerčními plechovkami byla de facto všechna velkosériová auta, počínaje Škorou 420 Popular, Pragou Alfa a Tatrou 57.

0/0
9.10.2015 9:29

P79a45v74e70l 71Š47e84v37č91í37k 6360435459380

Jmenovaná se sice dělala sériově, dnes, pokud se zachovala, tak jsou cenění veteráni. :-P Což se z moderních plechovek vyráběných automaty nestane.

0/0
9.10.2015 9:53

J54i92ř41í 56E11r98b74e81n 1643974266207

Vaše teorie poněkud kulhá v porovnání s realitou: ceněnými veterány jsou dnes totiž už i hromadně vyráběná embéčka, stovky i stodvacítky užovky. Škodovek s motorem vzadu bylo vyrobeno cca 3,5 milionu, ale zachovalou abyste pohledal - takový vůz dnes už stojí i několik desítek tisíc korun a jeho cena bude už jen stoupat.

A ceněnými veterány se pomalu stávají už i první generace favoritů.

0/0
10.10.2015 19:28

P80a55v96e93l 74Š74e79v41č17í46k 6330835449700

U jmenovaných aut má cenu především věnovaná práce, když někdo z prakticky bezcenného šrotu zrenovuje auto které vypadá lépe než z fabriky. Podobně jako se renovují Jawy kývačky. Je ale sakra rozdíl mít nějaké repasovanou stovku a třeba Aerovku. Ty stodvacítky, nedej bůh favoriti jsou veterání pro chudé. ;-D

0/0
10.10.2015 20:05

J63i74ř30í 68J61u41ř51i72c93a 2278353641

A co to ma společného s mým komentem?

0/0
9.10.2015 13:21

P53a96v22e14l 62Š20e72v55č36í13k 6800945439610

Jen jsem měl dojem, že auta považujete za hodnotu. Asi došlo k nedorozumění, tak pardon. Nepřemýšlel jsem, ale psal.

0/0
9.10.2015 13:35
Foto

I67v65a96n 46K56o18p71t65a 5387212171437

V Německu můžete koupit to samé jako u nás. Stoceny nalesteny vrak, zvlášť pokud tedy chcete něco jako popisujete. Žádnou jistotu nevidím.

0/0
8.10.2015 22:08

P38a64v78e38l 81Š13e75v48č20í35k 6430935419700

Nebudu vám to vymlouvat, mýlíte se, zatím jsme vždy nakoupil dobře, včetně motocyklů. Je samozřejmě i možnost, napálit se i tam. Při dávce opatrnosti a zkušenostech ale daleko menší než u nás.  Čas slušně vydělávajícího Němce má jinou hodnotu než nějakého českého šmudly co kšeftuje s auty. A nebude jej mařit předěláváním pro pár stovek nějaké plečky na "vońavku", jak tomu říkají naší drbani z branže. Klidně si koupím auto nenaleštěné s nějakou odřeninou, ale prokazatelným servisem a původem. Stav si dokážu ověřit a odhadnout co má za sebou.

+2/0
8.10.2015 22:39

J73a71n 25N36o70v48a73k 5271787839174

Pane Burysek hloupy nazor, asi autum moc nerozumite...

0/0
8.10.2015 19:25

V96l79a78d56i81s40l83a92v 55B75u43r89y57š74e97k 1909662237574

Pane Novák, zjevně jste jeden z těch chytráků, kteří mají pocit, že jim někdo dá něco zadarmo, asi ekonomice moc nerozumíte a proto taky nemáte na nový auto i když jim rozumíte

0/−3
8.10.2015 20:29

J40a62n 52N24o47v97a93k 5221837459934

Pane Burysek, prosim nesudte, kdyz mne vubec neznate. Nerikam, ze jsem proti novym autum, pro firmy jako firemni vozy je to samozrejme vyhodne,ale pro soukromou osobu, kdo jezdi pouze po meste do prace, je to prave z toho ekonomickeho hlediska nevyhodne. Vase argumenty ohledne starsich aut jsou ale uplne mimo. A mate pravdu nove auto jsem si nikdy nekoupil, protoze nejsem hloupy. Momentalne mam ojety Range Rover, za ktery jsem dal u oficialniho dealera necelych 1.7milionu misto 3.2 za noveho (neziju v CR, kdyby se Vam ten RR nezdal realny). Investoval jsem do neho cca 200 tis za preventivni vymenu veci, ktere se mohou pokazit a mam uplny klid. Reknete mi jediny duvod, proc bych si mel koupit toho noveho za 3.2 mil ??? O dalsich autech, ktere jsem mel se mi uz nechce psat.Ale moje zkusenosti jsou stejne. Kupovat si jako soukroma osoba, nove auto je blbost.

+1/0
8.10.2015 21:43

V64l46a98d54i74s16l95a68v 63B53u12r20y48š24e96k 3373346772954

se souzením jste začal vy

0/0
9.10.2015 8:37

J50i81n60d64ř36i76c43h 37Š64k18o83p46e70k 4195191800785

zase to tak nepřeháněj.

Větší spotřebu než uvádí TP mají nová auta, čím novější, tím je rozdíl vyšší

Odtah z ciziny ? A proč jako ? Kdo jezdí často, má pojištění. Kdo je trouba, zaplatí to ze svého a je úplně jedno, zda má auto nové či staré

0/0
8.10.2015 19:31

V52l57a29d33i84s69l53a92v 86B59u42r74y32š10e65k 1879152487534

Na starši auto jsou větší náklady, nový jsou zase dražší při nákupu, nakonec když se všechno spočítá, tak nula od nuly pojde, sám jsem to několikrát počítal a je to tak, nikdo vám zadarmo nic nedá, to je naivní představa

0/−2
8.10.2015 20:38

P81r85o44u28z96a 71Z68d14e54n68ě65k 4486392156263

Náklady za 20 let starý diesel kupovaný jako 15 letý vyšli 0,70 Kč/km bez PHM (tzn. kupní cena, ND, opravy, pojištění). Pokud bychom v té době kupovali nové auto stejně velké vyšlo by to na nejméně na 4-5 Kč/km.

0/0
9.10.2015 0:47

V58l81a30d75i26s96l89a21v 42B89u82r94y88š85e83k 3803826132694

náklady za 5 let na nový ford kuga 2,0 TDCi 4x4 2,50 Kč na km, stejný vůz pětiletý s výměnou pneumatik, baterie, setrvačníku, vstřikovačů, filtru pevných částic by vyšlo na 3,80 za kilometr

0/−2
9.10.2015 8:43

J37o96s66e23f 11N35o23v11á49k 2482272935924

Kuga stojí 610kKč. Tedy neberu-li další náklady, tak 610 /2.50 = 244 tisíc najetých kilometrů.

244 tisíc * 3,80 je 927 tisíc. 380 stojí pět let starej. Takže tu tvrdíte, že za pět let nacpete do oprav půl milionu. A teď tu o perníkové chaloupce.

+1/0
9.10.2015 9:46

V45l27a83d17i15s84l72a36v 83B94u33r84y17š87e73k 1249682847834

počítáte kraviny, kuga stála 670 tisíc, za 5 let ztratila hodnotu 250 tisíc, najeto zhruba 100 tisíc je 2,5 na kilometr, pětiletá stojí 420 tisíc, za 5 let ztratí 200 tisíc korun hodnoty, což je sice při najetí dalších 100 tisíc kilometrů jen 2 koruny, ale dalších180 tisí korun budou stát opravy, to jsou skutečná reálná čísla, ne nějaké vaše teorie

0/−2
9.10.2015 10:02

R64o35b44e87r61t 25H16o73m90o83l87k70a 2920722872111

Nebo koupíte ojetinu za 900 Eur, pak s ní 8 let jezdíte za 7 litrů na 100km, provoz včetně servisu vás stojí 6000,- ročně a nakonec jí za 10000Kč prodáte když už velikostně nestačí. TK plní zcela regulérní, bezpečnost potřebujete jen při bouračce, opravy budou i u nového (a o to dražší) a odtah ze zahraničí jako proč?

0/0
8.10.2015 22:26

Z52d67e98n72ě76k 28H96a10n22z70l 1891266272344

Vše je jen o penězích

0/0
8.10.2015 18:31

J37a35n 79M41a19l37ý 6201824942554

Haha...no já si rád nechám svoji 13 let starou Lancii Lybru SW R5 2,4JTD plnící EURO3  i dnes na emisích na čistotu....s průměrnou spotřebou 6,5l/100 Km. Dvouzónovou klimou, vícprvkovou nápravou a vůbec vším tíl luxusem co nabízí. A když vezmu v potaz že si mohu koupit Fabii Combi holobrátko, nebo 5 Lanciíí....no pseudoekosoudruzi z EU...likvidujte si průmysl jak chcete, ale já prostě nevidím racionální důvod ke koupi nového vozu. NEVIDÍM !

+2/0
8.10.2015 16:47

A89l77e97š 45J10a16n61á90č44e98k 3713704106843

Lidi maj rozum poslední dobrý auta se dělali do roku 2000 pak to nemá cenu kupovat sou to šunty. Když někdo chce ať si koupí nový aušus, já si svojí 25 letou terénní toyotu s pořádným motorem nechám dál.

+1/0
8.10.2015 16:28

J20a87n 17M46a87l48ý 6541264572724

Ano, do roku 2000, resp. auta s datem konstrukce v 90 letech jsou TOP kvalita ze všech úhlů pohledů...od té doby je to jen řízená životnost. Což sice je rádoby ekologické v 5 letém horizontu, ale v dlouhodobém horizontu jde o kontraproduktivní produ s vyššími náklady na jedinečné suroviny.

+1/0
8.10.2015 16:49

J58a60n 45M23a40l78ý 1735429844148

Před 2 měsíci jsem koupil 16 let starýho Focuse z Německa a třeba z toho dostaňte pupínky.

0/0
8.10.2015 16:27

J27a86n 49M98a63l21ý 6631374342824

No to asi bouchnu :-D

0/0
8.10.2015 16:50

P35a64v63e78l 55Š97e49v12č45í17k 6160455609500

V červnu jsem odstavil 29 let starého Fordíka Sierru jménem Karel. Mám ještě docela nového Passáta a Karla jsme měli jako druhé auto, které jsem mohl bez obav nechávat na liduprázdném nádraží a také se s nim moje paní nebála jezdit, Pašík je na ni moc velký a silný.

Motor u Karla má již hodně najeto a v zimě startuje na první otočení i při dvacítkách pod nulou a to se Pašíkovi až tak tak nechce.

Mít dnes možnost volby mezi novou Sierrou z fabriky a novým Passatem, tak volím Sierru. Mám u ni v podstatě stejnou spotřebu a je to jednoduché neskutečně spolehlivé auto prakticky bez kurvítek, kterých je naopak v Passatu hejna a děsím se, až se mi v cizině rozsvítí červená stopka v palubovce a budu rukojmí servisu. Náš Karel je již Karel Druhý, s jeho předchůdcem jsem najel cca přes 300k a s K2 něco přes 150k, prakticky bez investic, 2x chladič, výfuky, disky a destičky, lanko spojky a pružinka na vstřikovacím čerpadle. Vše si dělám sám. Karla Druhého jsem koupil za 350 EUR.

U auta nepotřebuji klimatizaci, posilovač řízení, ABS, tempomat, palubní počítač a tisíc čudlíků a kontrolek na palubovce. Obávám se, že již nikdy takové auto nebudu mít. A je zvláštní, že když natočím Pašíka, smrdí víc než Karel. Takže si nemyslím, že by více zatěžoval planetu.

+2/0
8.10.2015 16:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.