Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vývojář ze Škodovky míří napravovat pošramocenou pověst Volkswagenu

Šéf výzkumu a vývoje české divize Škoda Auto Frank Welsch nahradí ředitele vývoje koncernu Volkswagen Heinze-Jakoba Neussera. Ten byl již v září září suspendován spolu s řediteli výzkumu a vývoje luxusní značky Audi a značky sportovních vozů Porsche v rámci vyšetřování skandálu s emisemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F85r44a97n13t65i77s77e47k 20M74i28k56e71s 8293837170642

Dekuji Vam za odpoved, ostatni mistri mne odbyli. Neni to obsah CO Vy pisete kyslicnik uhlicity?

0/0
8.10.2015 22:17

G16e93o68r33g 73K19o15m75b77e33r30e11c 9404841466341

Vývojář ze Škodovky ;-D;-D;-D Neslo by to trochu bulvarneji?

0/0
8.10.2015 17:29

F46r24a77n29t39i14s62e74k 31M21i74k69e82s 8493227610212

Nejsem ani odbornik automobilovy ani znaly v motorech. Vysvetli mi nekdo jak mohou ovlivnovat koncentrace splodin pri mereni naftovych emisi. Kdyz prijedu s mojim benzinovym autem na mereni emisi, daji sondu do vyfuku a na pristroji

 jim to ukaze nejakou hodnotu. K ridici jednotce auta se nepripojuj,i  takze nemuze software nic ovlivnovat. V cem je problem?;-€

0/0
8.10.2015 11:34
Foto

I51v88a78n 97K61o62p70t87a 5967892981537

Mluvíte o jiném měření.

+4/0
8.10.2015 11:43

L27u19k43á43š 20Š47l82e69h38o45f76e88r 1153579515979

Tady se nejedná o měření emisí na STK...

+3/0
8.10.2015 12:25

M39a15r93t83i17n 48F28i42l56i54p48c61z25y58k 3501161725753

Měření emisí na stanicích TK je něco úplně jiného, než homologace vozu pro danou emisní normu. U té se sleduje mnohem více emisních plynů, než u měření emisí u TK, kde se sleduje pouze obsah CO2 a kouřivost.

Problém u VW je ten, že pokud řídící jednotka vyhodonotila, že je vůz měřen, tak upravila parametry motoru a cykly vypalování filtru NOx, aby normám vyhověla. Pokud se jednalo o běžný provoz, řídící jednotka omezovala vypalování filtru NOx, čímž bylo dosaženo nižší spotřeby a lepšího výkonu, ovšem za cenu několikanásobného překročení emisí NOx.

+2/0
8.10.2015 12:30
Foto

V77o92j65t35ě49c39h 74P78a50v23l53í11k 5184561144288

Přesně tak. Jen bych nehovořil o vypalování, ale regeneraci, protože se jedná o redukční a ne oxidační proces.

Jo a u benzínu se na emisích v rámci STK neměří CO2, ale CO a HC, u dieselu pak ta kouřivost. CO2 se neměří už proto, že z principu je hlavní složkou toho, co jde z výfuku ...

+2/0
8.10.2015 12:55

M89i67c84h14a69l 19P69a24v11l62á91t 9433183224869

Ono je treba predevsim nehovorit o zadnem filtru NOx. Protoze v predmetnych motorech zadny takovy filtr neni. Ridici jednotka proto nemohla nic s filtrem ovlivnovat. Ona ovlivnovala zjednodusene receno bohatost smesi.

+1/0
8.10.2015 14:03
Foto

V35o82j42t81ě73c14h 73P79a54v53l42í69k 5774291134538

V motorech samozřejmě filtr není. Ale mnohé z vozů v současné aféře jsou vybaveny katalyzátorem s vrstvou uhličitanu barnatého, jinak zvaným LNT. Jeho funkcí je zachytávání NOx a je nutné ho regenrovat pomocí bohaté směsi.

Proto se také hovoří o různých způsobech opravy podle typu vozu. Některé potřebují jen úpravu SW, ale jiné i nové vstřiky, případně celý katalyzátor, nebo systém SCR, případně je oprava nemožná a je nutná výměna celé pohonné jednotky. V takovém případě vyjde VW levněji vyměnit celý vůz.

0/0
8.10.2015 14:10

O40l15i20n 39F60i48l87d71a 3172839946203

Takže jde jen o upgrade software u 11 mil. řídících jednotek :-)R^

0/−1
8.10.2015 11:14

P48a75v81e44l 42R10y66b75a 8351231320549

u některých objemů toto stačit nebude, viz aktuální informace na motoristických webech ;)

0/0
8.10.2015 12:28

J84a92n 14J58a25n76e10č46e80k 9590483130126

Tož hodně štěstí s tým pertinaxem :-P

+4/0
8.10.2015 11:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.