Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bouřka s emisemi vyčistí vzduch, říká bývalý šéf Škody Kulhánek

Volkswagen zaplatí v USA velké pokuty, v Evropě k tomu není důvod. Myslím, že tohle celé dává velkou budoucnost pohonům na CNG, u kterých není problém s emisemi oxidů dusíku či prachu, říká v rozhovoru pro MF DNES bývalý šéf Škody Auto Vratislav Kulhánek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64a58n 21J54i47r11o86u43s76e24k 7973319244701

Horst Fuchs má řešení. Stačí rozlešit a odolá to i přímému ohni...

0/0
12.10.2015 16:34

M88i84r81o28s88l17a92v 65Z94i78k17m97u90n55d 7719543194153

Konečně rozumný pohled na věc ....

+7/0
11.10.2015 15:03

T98o24m27á89š 51M76á14č86e68k 2314535361749

Nikdo zatím neřekl to nejdůležitější : EU

Pokud se budou Emisní limity zpřísňovat stejným tempem tak za pár let budou povoleny jen litrové motory v malých autech. Dvoulitrové a větší motory prostě tyto nesmyslné normy splnit nemohou.!!

+2/0
11.10.2015 10:35

M76a25r15t39i48n 70D45y71t90r17y98c62h 7414464498201

i s litrovým motorem dojedete tam kam potřebujete. ;-)

0/0
12.10.2015 8:36

V41l71a31d15i91m31í98r 52K98ú42n 5155236120474

Podvodníci v Americe zaplatí pokutu, a v Evropě nic? Takže my můžeme dál dýchat otrávený vzduch? I když jsou v USA normy tvrdší, jejich 35 - 40 násobné překročení je přece zločin! Ovšem kšeft je kšeft, že, a - jak říkal Klaus -, o peníze jde vždy až v první řadě

A o zdraví v poslední.

!!----:-(----:-(----!!

0/−15
11.10.2015 0:21

P71e21t67r 13U39r81a85m 1262320833737

V Evrope nic, protoze je to legalni a VW zadnou normu neporusuje. Podekujte EU.

+4/0
11.10.2015 1:16

M43i18c16h28a36l 19F39i64n76s37t58e32r31l82e 7559250613408

Zkuste raději své rozhořčení rozmělnit třeba nad systémem nesmyslného převážení produktů v rámci EU z jednoho konce na druhý. Nebo třeba z Číny. Pak si podrobně prostudujte co a na co má jaký škodlivý vliv - minimálně dojdete na to, že osobní doprava oproti komerční je v řádku do deseti procent!!! 

Z toho vyplývá, že celá kauza je uměle vyvolaná - místo vykřikování nesmyslů, by si měli všichni raději prostudovat, o čem tato kauza ve skutečnosti je !!! Pan Kulhánek to vyjádřil přesně !!!

+1/0
11.10.2015 4:25

J64a31n 69H52a45v86r94d37a 3176664342256

Doporučuji studený obklad na čelo, nohy naopak do teplé vody v lavoru a do ústního otvoru nějaký zklidňovač.

+1/0
11.10.2015 8:14

J48i47ř41í 58K22o92č34í 9714339752587

Bývalý pan ředitel předhodil stádu oslavnej článek na VW -AUDi.Prej Americký auta "nemaj" kvalitu zpracování  a sám jezdí v CITIGU a AUDI.To zavání Bohnicema.Americký auta měli už v třicátých letech minulého století například klima.

+1/−15
10.10.2015 23:12

P35e20t22r 87N46o30v83o66t33n84y 1271280511

Co je jim to platný v roce 2015 , co měli v třicátých letech.

+11/−1
10.10.2015 23:16

P72e64t70r 40D41l80o32u96h51ý 3215201842898

A jaká je souvislost mezi kvalitou zpracování a klimou ve třicátých letech?

+11/0
10.10.2015 23:50

R33o42b31e37r68t 81T88o71m43e42c32z98e57k 8171324982105

Ten motory TDI znečištěný vzduch se bude čistit hodně dlouho.

+4/0
10.10.2015 22:49

P39e31t28r 88H84a57v31e92l39k51a 7539603828979

Docela by mě zajímalo, jak se rozliší vzduch znečištěný motory TDI od vzduchu znečištěného jiným způsobem?

+5/−2
10.10.2015 23:31

J11a13r56o95m50í45r 95K26r44á39l 4780389324479

Rakušani umějí odlišit elektřinu z Temelína od ostatní, tak co se obrátit na ně ? ;-)

+1/0
11.10.2015 8:53

J41o83z73e98f 97S51t81e88b66i10l48a 3845107435397

Každá konkurence v automobilovém průmyslu je dobrá ;-)

0/0
10.10.2015 22:25

L40a45d20a 60N43o30v94a11k 4212803637

aha, takže je to tak, že se stejným motorem lze jet se spotřebou čtyři litry, nebo dvacet.. a žádné testy tedy nemají smysl....;-D

+2/−2
10.10.2015 21:37

M13a23r85t88i19n 55D34y82t60r54y76c54h 7624414268221

Asi chápu tu jeho myšlenku, testy smysl mají, ale je potřeba poctivě přiznat, že test v laboratoři a na silnici budou mít vždy odlišné výsledky, protože soubor proměnných je prostě příliš velký... ;-)

0/0
12.10.2015 8:39

J46a55n 57M 6653440617860

Hezkej rozhovor. Ke kolonam jeste dodam: prispivaj k nim semafory, schvalne nekdy kouknete kolik casu maj cervenou vsichni, ridici na sebe cumi a krizovatka prazdna. V noci uz k nim absolutne neni zadnej duvod. Pritom kdyz nahodou na Bulharu v Praze semafory maj poruchu, tak fronty zmizej, nehody se nekonaj.

+10/0
10.10.2015 21:30

M14a93r67t77i87n 27N45e81r61m27u43t 9477677138779

u nás jsem si toho nevšiml, v noci je červená jen pár desítek sekund a červená všem je snad jen sekundu

0/0
11.10.2015 2:04

J90a91r59d26a 81S83o62k89o57l 1296278181581

Konečně fundovaný článek a ne ty věčné žvásty pisálků kteří do auta stěží natankují.

+21/−2
10.10.2015 20:20

J54a63n 25F28r50o35l80í93k 6506770455654

Přece nebude hnojit na svého masochlebodárce. Na celé té kauze jsou legrační městské emisní zony. Kam nebude moci jet benziňák s katalyzátorem tam se dostane traktor s Euro 6-150 s falšovanými testy.;-)

+2/−1
10.10.2015 23:11

M25i71c24h36a28l 92Z57e19l68e64n64ý 6154273795136

Kulhanek je velmi chytry chlapik a ma nadhled.

To, co pisou v tomto clanku, rikal nedavno v CRo a byly to opravdu velmi kvalitni infomace bez environmentalisticke hysterie nebo nemeckeho sebemrskacstvi.

+18/−1
10.10.2015 20:17

R50i13c20h57a69r19d 86P36ů97ž12a 9250959420318

V Evropě nikdo podvedená nebyl??? Nižší emise se dělaly úpravou software, který upravoval výkon motoru. Vyšší emise vznikají vyšší spotřebou...takže podvedení jsou ve finále právě zákazníci, kteří platí vyšší spotřebu!!!

+3/−18
10.10.2015 20:00

R82o49m23a23n 60P66o21l47á63č38e36k 5696979895

U frantíků je spotřeba cca 50% navíc... To mi přijde jako větší průser...

+6/−1
10.10.2015 20:04

M89a97r19t10i70n 32K39a90r39á29s75e56k 9378453268348

Vyssi emise nejsou dusledek vyssi spotreby.... Kdyz o necem nemam sajn tak radsi mlcim coz?

+6/0
10.10.2015 21:25

R13i95c25h87a84r24d 50P91ů66ž22a 9910139490818

tak to abyste mlčel ;) Z čeho bude víc kouře, když spálím kyblík uhlí nebo když ho bude vagon??? Takže oslíci zpět do stáje

0/−2
11.10.2015 15:27

P31e10t20r 95D46l10o91u24h34ý 3195901902198

Aneb jak ze sebe udělat blb*e v diskuzi. Na spotřebě závisí emise CO2, o které tu vůbec nejde. Ono by se stačilo zamyslet. Uvádí se, že emise oxidu dusíku (o které jde) jsou v reálu 10x-40x vyšší. Opravdu si nevšimnete, že auto má 10x-40x vyšší spotřebu?

+7/0
10.10.2015 22:01

P93e47t14r 38D75l31o38u34h39ý 3545201142758

... jen pro doplnění. Vyšší spotřebu vám zajistí právě úprava software, na kterou bude VW svolávat auta. Takže hurá do servisu. Získáte vyšší spotřebu a nižší výkon.

+7/0
10.10.2015 22:49

J56a27n 43F58r40o36l51í57k 6966740455404

Jenže pokud do servisu nepůjdete můžou Vám u příští STK poslat auto do kytek. Takhle máte pořád alibi, že do toho výrobce zasáhl a pokud blbě musí nést důsledky.

0/−1
10.10.2015 23:14

P97e25t41r 88N70o15v95o93t14n56y 1531610821

A jak do kytek? Copak stk měří NOx?

+1/0
10.10.2015 23:19

P26e81t20r 56D91l55o10u91h70ý 3525741792758

Alibi jsou Vám k ničemu. Buď auto splní limity, nebo ne. A můžete být v klidu, i bez úpravy SW auto projde.

+2/−1
10.10.2015 23:22

P78e63t48r 60D95l71o68u96h76ý 3155951452678

Pane Kočí, můžete rozvést Váš myšlenkový pochod, který vyústil k udělení mínusu? Chcete snad tvrdit, že VW vyrobila cca. 11 milionů aut, které neprojdou STK (nebo obdobou v jiných zemích)? To by byla skutečná kauza. Ale ono je to trochu jinak.

+1/0
10.10.2015 23:43

M48a23r20t70i98n 72D80y74t24r54y41c11h 7154294448481

Zaplatíte vyšší spotřebu, pokud budete mít na pedálu cihlu, to především... Zbytek prohlášení je vážně k smíchu... A vůbec, co máte za auto? Hyundai?

0/0
12.10.2015 8:42

M37i71c66h18a94l 36P41a54v53l60á80t 9923843484759

Ono jde o emise NOx. A ty muzete paradoxne snizit(sic!) tim, ze budete vstrikovat vice paliva, nez je nezbytne nutne. Takze by pak auto zralo vic.

Nicmene chapu, ze tenhle vztah NOx vs. palivo nemusi byt pro nektere lidi pochopitelny, protoze to chce neco vedet o chemii a fyzice.

0/0
12.10.2015 14:39
Foto

M23i20r34o16s86l81a98v 53S11t98e11i63n19e17r 6598904523335

VW je na správné cestě. Kvalita se projeví zpravidla až po letech, ale dobrá pověst vydrží mnoho. Mercedes si dobrou pověst získal v osmdesátých a devadesátých letech, ale to je už minulost. Dnes z těch let přežívá už jenom BMW a Audi- podobně, jako VW, fanatičtí hlídači kvality. Levná auta jsou z Indie, Rumunska nebo z Turecka. Německo vsadilo na kvalitu a to se přeneslo i na Škodu a Seat.

Do Ameriky se musí vyvážet značky jako Horch, DKW a podobné pozůstatky nacionálního socialismu. DKW patřila k Autounion, takže je to i V.A.G. značka.

+1/−2
10.10.2015 19:42

Š58t48ě42p39á36n 72V21a80n64ě27k 3483919867887

Přání otcem myšlenky. BMW se mi vždy líbilo, po zkušenostech v rodině se 3mi auty, opravdu ne, děkuji. Právě BMW žije z profitu minulosti. Audi je fajn, Mercedes taktéž.

0/0
10.10.2015 23:23

J74i77ř27í 89K79o22č57í 9664379282647

Mercedes a BMW měli dobrou pověst už před sto lety. Například značku Horch právě Hitler zakázal.DKW a Autounion byly značky pro chudý.To by v Americe neprošlo.Jinak VW právě vyrábí v zemích co cituješ.

+1/0
10.10.2015 23:25

R19o92m72a32n 46P92o69l38á69č36e10k 5436839835

Je tam zajímavá myšlenka. Hodit američanům pro ně "no name" značku. Že by se Škoda nebo Seat dočkaly americké cesty? :-)

+6/0
10.10.2015 18:52

M94a15r26t81i14n 19K21y22p88r 2412895694204

Je to zajímavé, navíc se v minulosti ukázalo, že to funguje. Svého času to Toyota udělala ještě tvrdším způsobem - marketingoví mágové přesvědčili management, že nemá cenu uvádět na americký trh auta vyšší třídy pod značkou Toyota, která je u zákazníků příliš zafixovaná jako výrobce levných aut a že jednodušší než měnit image Toyoty bude přijít s úplně novou značkou. A tak vznikl Lexus. A vyšlo to.:-)

+10/0
10.10.2015 19:45

M39i75l90a20n 23Ř73í27h78a 3486583288335

zajímavá myšlenka, asi na tom něco bude.

0/0
10.10.2015 19:55

M78i63l27a61n 73K44r42á16l 8283278511501

cituji: Není podstatné, jaké národnosti je šéf automobilky, já sám k tomu přišel jak slepý k houslím. Tuhle větu málo kdo řekne z velkých šéfů.

+23/0
10.10.2015 18:33

H55o24n55z97a 80J82e90l55i33n59e97k 7936450898

řekl-protože už není šéf

+2/0
10.10.2015 22:49

M29i20c66h81a55l 56J97a58n34o55š92e59k 3240950576621

S takovým rozhovorem jste mohli přijít dříve. Ale zase by nebylo o čem psát, kdy lidé nesmyslné šílenství kolem "kauzy" pochopili...

+16/0
10.10.2015 17:38

J90i21ř33í 50K64o98c28u29r97e64k 6675714985298

Velice moc se mi líbila ta věta o kolonách. Že mají velký dopad na ovzduší, narozdíl od plynulé jízdy. Pán je evidnetně nezmanipulovaný zklidňovačskou ideologií a "dobrodiní" retardérů.

+22/−1
10.10.2015 17:24

L64a33d26i83s25l32a49v 45K71v93a51s95n88i10č14k30a 1683937973695

Evidentně nechápete funkci retardérů, Po přejetí máte jet plynule zpomalenou rychlostí, ne hned zase zrychlit, jak to asi děláte. Když budete chtít, jistě to pochopíte.

+1/−3
10.10.2015 21:24

M67a85r69t93i35n 29K90a46r83á89s88e36k 9588153898688

No je rozdil mezi pomalou jizdou a kolonou. Kolony cilene nikdo nevytvari snad az jeden naky pokus, ponala jizda je naopak do emisi nejlepsi

+1/0
10.10.2015 21:29

V43á40c80l35a23v 55J49e38b97a67v19ý 8280249763956

Hlavní doprava má běhat po páteřních komunikacích, které mají mít dostatečnou kapacitu. Vše ostatní má být uzpůsobeno tak, aby tam jezdili jen ti, kteří tam mají cíl, tedy vyloučit tranzit. A opravdu není vhodné, aby naprostým středem města jako je Praha běžela 3-4 proudá silnice, která rozetne město a udusí obyvatele centra. Tam prostě retardace provozu musí být, aby tranzit jezdil po těch páteřních trasách.

Ale to pochopíte za 20-30 let, až nevylezete schody nebo dostanete rakovinu z výfukových splodin od  prasečích dieslů. ;-)

+3/0
10.10.2015 21:50

V72l73a39d60i77m63í31r 58K94ú40n 5125606800144

Dávno se prokazatelně zjistilo, že magistrála neslouží k průjezdu Prahou, aby třeba auta od Brna po ní projela do Ústí. Praha je prostě velké město s bezpočtem aut, a tak třeba z Pankráce na Vinohrady, anebo  dále do centra, se  jinak než po magistrále prostě jet nedá. U Bulhara nebo za Vltavou pak ta auta z ní sjedou, ale to už jsou na ni najetá další auta z centra nebo ze Žižkova, atd.  A je jich (v obou směrech). tolik, že přesto je magistrála stále plná. Po zneprůjezdnění to bude katastrofa. Myslete, prosím, pane Jebavý!

0/0
11.10.2015 0:38

M25i47r82o19s44l86a38v 22G71r55o22s45s40m94a66n20n 8722329174

Nebude. Ale bude to bolet, hlavně na začátku. Přesto myslím, že to stojí zato. Zkuste se někdy projít po Legerově. A teď si představte, že tam bydlí lidé.

0/0
11.10.2015 1:23

M93i26r62o29s53l22a15v 21G80r85o93s21s93m68a33n82n 8302359194

Retardéry jsou nepříjemná věc a stále jich přibývá. I na trasách autobusů. Ale pan Kulhánek spíše mluvil o tom, že dálnice zajišťují plynulou jízdu namísto kolon. O tom úplně přesvědčen nejsem. Kolony jsou hlavně ve městech a jejich blízkosti. A čím je větší kapacita komunikací mezi městy, tím náchylnější jsou městské komunikace ke vzniku kolon.

0/0
11.10.2015 1:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.