Diskuze
VW uvolní místo elektroautům, míní obchodník s emisními povolenkami
Děkujeme za pochopení.
J26a33n 48M35o68r75á74v52e82k
za IQenergy držíme palce elektromobilitě, ale není práve Tesla masivně dodotováno penězi z burzy?
M81a76r60t42i69n 24K65o87u46š58a
Je skutečně zarážející, jak se drtivá většina ekologů zamilovala do elektromobilů.
Přitom ekologické, je šetřit energií.
Možná nemají tu informaci z fyziky základní školy, že účinnosti se násobí.
Tedy , že auto na spalovací motor má účinnost zhruba podobnou , jako elektrárna, řekněme 40 procent.
Elektromobil ji má vynásobenou nekolikanásobnou transformací, přenosem a hlavně účinností dobíjení.
Tedy auto...0,4.
Elektromobil 0,4x0,95x0,9x0,95x0,6=0,194 ...tedy asi jako parní lokomotiva.
Čísla jsou uvedena pro příklad, ale skutečnost nebude o mnoho lepší,
M51i51c32h35a41e63l 49R57a29d17a
Velice zajímavý článek. Na rozdíl od pana Pravdy jsem však toho názoru, že emisní povolenky jsou jedním z důvodů neustále se zhoršujících klimatických změn. Namísto reálné změny totiž umožňují legálně prezentovat jen změny virtuální a přesouvat odpovědnost na jinou destinaci. Při tomto kroku se však zamomnělo, ze Zeměkoule je jen jedna.
Jako zajímavou návaznost si pak dovolím linknout na svůj blog starý jen několik dní, kde je v reportáži německo veřejnoprávní televize jak rozevřené nůžky jsou mezi prezentovanou "skutečností" a realitou v oblasti výroby elektromobilů německými automobilkami. Reportáž i článek vznikly před Dieselgate. http://radamichael.blog.idnes.cz/c/475064/gruene-mobilitaet-nemecka-elektromobilita-a-ceska-prevence.html
M81i91c11h80a32l 90P55a86v67l48á10t
A nechtel by se pan zivit necim moralne prijatelnejsim, treba obchodovat s heroinem?
M94a34r65t62i47n 18V26o73i10g22t92s
Nejvtipnější na tom je, jak srovnává elektromobily v EU, kde plive na dotace, s elektromobily v USA, které jsou v zisku jen díky prodeji emisních povolenek, a prodej je podpořen vládními dotacemi (příp. úlevami na dani) přímo koncovým zákazníkům.
A14n36t27o33n74í10n 67S20v28o21b16o61d16a
Tesla má na každém autě prodělek pár tisíc dolarů
F53r56a94n29t59i75š48e72k 24F48l61i94n51t28a
Myslím, že při tom vychvalování elektromobilů zapomněl pan obchodník se špinavým vzduchem na jeden zásadní problém, a tím je, kromě nízké hustoty energie vuložené v současných typech akumulátorů, i jejich velice omezená životnost. A tyto akumulátory obsahují velké množství látek, které nejsou právě přátelské pro životní prostředí. V současné době jezdí elektromobilů málo, ale co až se rozšíří masově? Vznikne problém s jejich ne právě levnou likvidací, což se jistě projeví v ceně elektromobilů nebo to vygeneruje další problém pro životní prostředí. A obdobná situace nás za nějaký čas čeká u solárních panelů, které se již masově rozšířily.
V70í40t 96O83ž16a90n87a
pletete si likvidaci s recyklací, akumulátory se dají recyklovat téměř ze 100%
J87a74k63u98b 26F55e28i57f29a88r
Pán je podle mě trochu pokrytec, když sám obchoduje s povolenkami a kritizuje VW a ještě k tomu si hraje na vizionáře.
Elektroauta jsou bohužel hudba pořád ještě dost vzdálené budoucnosti. A to především ve městech a aglomeracích a jen v některých zemích.
Problémem je stále technologie, resp. její cena. Tesla je super auťák, ale moc lidí si ho dovolit nemůže. A dostatek levné a čisté energie je další slabina.
A87n72t59o18n89í23n 96S24v33o72b30o88d86a
BMW i VW nabízí elektrická auta kolem milionů, Tesla má delší dojezd, ale cena je jinde :-(
J65a37k32u80b 96F79e31i36f10a69r
Bohužel i mega je hodně, podívejte co jezdí po silnicích...
P27ř65e81m41y29s42l 30K29y25s94e58l72á31k
Chtěl jsem jen poznamenat, že je směšné jak je pán ekologicky smýšlející a pak se živí prodejem "odpustků" ne emise. Myslím, že je čas na nového Jana Husa. To co děláte pane je největší pokrytectví jaké jsem kdy viděl. A Tesla je projekt pro lidi co neví co s penězi a kterým je jedno, že s tím nikam nedojedou. Pro masové použití zcela o ničem. VW v Americe neskončí, protože se může schovat za americké značky které ovládá. A ruku na srdce kdo z obyčejných Američanů to ví? Všichni si přece kupují tradiční americkou značku.
J91i20ř79í 27K98r69á82k27o67r97a
"Tesla je projekt pro lidi co neví co s penězi a kterým je jedno, že s tím nikam nedojedou."
Aktuální model má dojezd 500 km a dobu nabití půl hodiny. V plánu jsou baterie s kapacitou na dojezd až 800 km a dobu dobití čtvrt hodiny. Před deseti lety měly elektromobily dojezd 200km a baterie se nabíjely několik hodin.
Škoda Oktavia TDI s nádrží 55l má dojezd tak 1000 km.
Já v tom vidím pokrok. Vy ne?
J86a96n 70Č92e73r31m76á97k
tak jsem si přečetl notný kus diskuse... Vše se točí kolem čistého vzduchu a peněz... Nevím, zda elektromobily mají nějakou velkou budoucnost, neboť zapomínáme stále na dvě věci. Samotná výroba a likvidace a také výroba elektřiny... Řekněme, že výroba baterií a vozů se časem dořeší (zajímavá myšlenka třeba byla na čerpačce měnit elektrolyt), ale hlavní problém je vyřešit výrobu samotného proudu. Jde o prostý přesun emisí ze silnic do elektráren a jestli to nějak pomůže... A pak je tu vážení samotná cena energie. Státy mají nyní obrovské příjmy z daní uvalených na pohonné hmoty... Co myslíte, nechají se o ně obrat tím, že lidé budou jezdit a všemožně přecházet na elektřinu?...
J62i87ř12í 41Z51ý18k80a
děláte jako kdyby výroba auta se spalovákem byla naprosto čistá, stejně tak jako kdyby benzin a nafta tekly přímo ze země. Obojí je stejné svinstvo jako výroba baterií a výroba el. energie z uhelek (ta se používá i při zpracování ropy, výrobě součástí automobilů ... ).
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Parní Albatros opraví soukromá firma. Třicet let ho pak bude moci provozovat
Největší z parních lokomotiv patřící Českým drahám se dočká opravy a bude opět moci na trať. Na...
Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově
Po loňském spuštění tzv. redistributivní platby, tedy dotace, při které se vyplácí 3 500 Kč na...
Zemřel nobelista a průkopník behaviorální ekonomie Daniel Kahneman
Ve věku 90 let zemřel izraelsko-americký psycholog Daniel Kahneman, který získal Nobelovu cenu za...
Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů
Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...