Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VW uvolní místo elektroautům, míní obchodník s emisními povolenkami

Kauza kolem Volkswagenu je obrovské selhání. Nejen samotných automobilek, ale i kontrolních mechanismů. Je smutné, že se to muselo zjistit v USA, říká v rozhovoru pro MF DNES investor Jan Pravda. Dodává, že v Americe to Volkswagenu zřejmě zlomí vaz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a40n 49M22o31r25á39v12e83k 6570883491341

za IQenergy držíme palce elektromobilitě, ale není práve Tesla masivně dodotováno penězi z burzy?

0/0
17.10.2015 5:14

M81a65r85t44i20n 81K40o94u42š65a 6945644534

Je skutečně zarážející, jak se drtivá většina ekologů zamilovala do elektromobilů.

Přitom ekologické, je šetřit energií.

Možná nemají tu informaci z fyziky základní školy, že účinnosti se násobí.

Tedy , že auto na spalovací motor má účinnost zhruba podobnou , jako elektrárna, řekněme 40 procent.

Elektromobil ji má vynásobenou nekolikanásobnou transformací, přenosem a hlavně účinností dobíjení.

Tedy auto...0,4.

Elektromobil 0,4x0,95x0,9x0,95x0,6=0,194 ...tedy asi jako parní lokomotiva.

Čísla jsou uvedena pro příklad, ale skutečnost nebude o mnoho lepší,

0/0
14.10.2015 14:22

M48i45c10h81a56e54l 86R63a81d59a 4180227848346

Velice zajímavý článek. Na rozdíl od pana Pravdy jsem však toho názoru, že emisní povolenky jsou jedním z důvodů neustále se zhoršujících klimatických změn. Namísto reálné změny totiž umožňují legálně prezentovat jen změny virtuální a přesouvat odpovědnost na jinou destinaci. Při tomto kroku se však zamomnělo, ze Zeměkoule je jen jedna.

Jako zajímavou návaznost si pak dovolím linknout na svůj blog starý jen několik dní, kde je v reportáži německo veřejnoprávní televize jak rozevřené nůžky jsou mezi prezentovanou "skutečností" a realitou v oblasti výroby elektromobilů německými automobilkami. Reportáž i článek vznikly před Dieselgate. http://radamichael.blog.idnes.cz/c/475064/gruene-mobilitaet-nemecka-elektromobilita-a-ceska-prevence.html

0/0
13.10.2015 8:58

M75i81c17h16a48l 92P93a61v98l13á77t 9693673454519

A nechtel by se pan zivit necim moralne prijatelnejsim, treba obchodovat s heroinem?

0/0
12.10.2015 11:45
Foto

M10a54r79t65i30n 73V58o45i21g88t66s 9762360779310

Nejvtipnější na tom je, jak srovnává elektromobily v EU, kde plive na dotace, s elektromobily v USA, které jsou v zisku jen díky prodeji emisních povolenek, a prodej je podpořen vládními dotacemi (příp. úlevami na dani) přímo koncovým zákazníkům.

+6/0
11.10.2015 12:52

A62n59t73o28n19í17n 88S22v57o46b98o52d16a 3304573509192

Tesla má na každém autě prodělek pár tisíc dolarů

0/−1
11.10.2015 12:59

J93a24n 24V66e20s84e79l95ý 5254853412891

Tesla má ka každém voze zisk okolo 20%. Jen jej celý (a ještě mnohem víc) investuje do dalšího nárůstu produkce.

+1/−1
11.10.2015 17:27

F56r81a71n41t36i50š90e45k 81F91l37i80n44t72a 1764180269213

Myslím, že při tom vychvalování elektromobilů zapomněl pan obchodník se špinavým vzduchem na jeden zásadní problém, a tím je, kromě nízké hustoty energie vuložené v současných typech akumulátorů, i jejich velice omezená životnost. A tyto akumulátory obsahují velké množství látek, které nejsou právě přátelské pro životní prostředí. V současné době jezdí elektromobilů málo, ale co až se rozšíří masově? Vznikne problém s jejich ne právě levnou likvidací, což se jistě projeví v ceně elektromobilů nebo to vygeneruje další problém pro životní prostředí. A obdobná situace nás za nějaký čas čeká u solárních panelů, které se již masově rozšířily.

+5/−1
11.10.2015 12:37

V45í68t 82O46ž29a84n68a 1378488445164

pletete si likvidaci s recyklací, akumulátory se dají recyklovat téměř ze 100%

0/−1
12.10.2015 10:56

J17a33k36u91b 95F71e15i19f94a33r 7579259246679

Pán je podle mě trochu pokrytec, když sám obchoduje s povolenkami a kritizuje VW a ještě k tomu si hraje na vizionáře.

Elektroauta jsou bohužel hudba pořád ještě dost vzdálené budoucnosti. A to především ve městech a aglomeracích a jen v některých zemích.

Problémem je stále technologie, resp. její cena. Tesla je super auťák, ale moc lidí si ho dovolit nemůže. A dostatek levné a čisté energie je další slabina.

+5/0
11.10.2015 11:59

A12n77t41o74n82í14n 45S33v48o77b25o78d21a 3224883949172

BMW i VW nabízí elektrická auta kolem milionů, Tesla má delší dojezd, ale cena je jinde :-(

0/0
11.10.2015 11:52

J65a32k17u43b 56F30e72i20f45a83r 7219549156369

Bohužel i mega je hodně, podívejte co jezdí po silnicích...

+1/0
11.10.2015 12:00

A73n58t87o13n69í10n 34S69v12o41b34o29d90a 3684573929892

Potom je možnost CNG za 270 000 Kč, ale to je stejně jedno, protože u nás jsou nová auta pro většinu drahá

0/0
11.10.2015 12:05

J39a83k21u68b 30F17e12i79f70a97r 7279629406359

ano, přesně tak. Je jedno, že to pak bude jezdit za nula nula nic na kilometr, když si to nemůžete dovolit pořídit.

+3/0
11.10.2015 12:07

A87n64t66o69n72í83n 47S39v16o13b94o31d81a 3724533879482

V rodině jezdí tři auta na plyn, zvolili jsme ekonomicky výhodná auta. Elektrika zatím výhodná není. Auto na CNG za běžnou životnost nestojí i s plynem a servisem mega :-(,

0/0
11.10.2015 12:14

P89ř54e24m62y60s25l 95K89y47s29e81l62á96k 3541973144245

Chtěl jsem jen poznamenat, že je směšné jak je pán ekologicky smýšlející a pak se živí prodejem "odpustků" ne emise. Myslím, že je čas na nového Jana Husa. To co děláte pane je největší pokrytectví jaké jsem kdy viděl. A Tesla je projekt pro lidi co neví co s penězi a kterým je jedno, že s tím nikam nedojedou. Pro masové použití zcela o ničem. VW v Americe neskončí, protože se může schovat za americké značky které ovládá. A ruku na srdce kdo z obyčejných Američanů to ví? Všichni si přece kupují tradiční americkou značku.

+15/−1
11.10.2015 11:48
Foto

J71i87ř65í 80K92r36á29k66o98r73a 9389243

"Tesla je projekt pro lidi co neví co s penězi a kterým je jedno, že s tím nikam nedojedou."

Aktuální model má dojezd 500 km a dobu nabití půl hodiny. V plánu jsou baterie s kapacitou na dojezd až 800 km a dobu dobití čtvrt hodiny. Před deseti lety měly elektromobily dojezd 200km a baterie se nabíjely několik hodin.

Škoda Oktavia TDI s nádrží 55l má dojezd tak 1000 km.

Já v tom vidím pokrok. Vy ne?

+2/−2
11.10.2015 11:57

P13ř16e57m88y34s73l 73K91y44s43e49l13á19k 3561863564915

A teď cena obou modelů a životnost? A jsme tam kde jsme byli. Ano pokrok to je ale pořád masové využití moc nehrozí.

+4/0
11.10.2015 12:01

P86ř31e42m33y37s73l 49K73y75s11e87l43á69k 3341953394895

A k tomu cena za ujetý kilometr? A jak tady pán napsal až na to začne jezdit více aut tak spotřební daň na elektřinu udělá své.

+1/0
11.10.2015 12:02

A67n58t90o95n19í78n 49S96v94o30b47o53d33a 3194193229262

Myslíte jak se mluví od revoluce o dodanění LPG, aktuálně Benzina 13,20 :-), kdo to riskl, ušetřil stovky tisíc Kč

0/0
11.10.2015 12:09

P46ř37e81m73y33s61l 59K34y10s25e42l54á15k 3421843604575

Neschopnost parlamentu je jedna věc. A druhá je že podpora LPG atd je vlastně ekologickým krokem ne?

0/0
11.10.2015 19:15
Foto

J65i28ř95í 62K82r42á40k63o69r33a 9789153

Podobné výtky jsem slyšel na chytré telefony zhruba před deseti lety. Leckdy stačí málo, aby se daný obchodní model rozšířil a postupnou evolucí se z něj stal model životaschopný.

Mimochodem, víte, jak vypadaly automobily před sto lety? I tehdy zcela jistě existovali lidé, kteří jim nedávali příliš velkou šanci. Neefektivní pohonná jednotka, potřeba bohaté infrastruktury, špatně dostupná ropa, vysoká cena, vysoké provozní náklady atd.

Zamyslete se nad tím. ;-)

+1/−1
11.10.2015 13:44

V67í94ť26a 10K85r29u77t56i53š 1400764275727

Před nějakými 110 lety byly elektromobily možná dokonce dal, než auta se spalovaky. Ale za tohle období svou konkurenceschopnost spíš ztrácely. I Tesla je zatím postavena na silných dotacích (USA, Norsko...). Pokud budou "běžně " dostupná elektroauta nabízet ctvrtinovy dojezd s komplikovanym dobíjením, třikrát tak vysokou cenu, tak to stále bude okrajová záležitost pro nadšence a hracicky, co neví co s penězi.

+2/0
11.10.2015 14:30

A57n28t25o95n79í87n 92S47v89o34b58o63d59a 3274403289892

Za co mají bohatí utrácet? Takto aspoň podporují vývoj spousty technologií, které se časem mohou použít v běžném životě

+1/0
11.10.2015 14:40
Foto

J90i30ř94í 63K76r46á36k85o19r26a 9839733

Dojezd už dávno není čtvrtinový a nejnovější baterie se dají dobít za čtvrt hodiny. Pokrok nezastavíš. Nesmíte číst ABC z roku raz dva. Navíc se většina cest odehraje po městě nebo v řádu desítek kilometrů, takže tahle výtka je tak mimo, jako máloco.

Co se týče ceny, tak i ty smartphony se dnes kupují za cenu, kterou by za telefon lidé před deseti lety ani náhodou nedali. Všechno je to o přidané hodnotě.

Co se mě týče, zrušil bych všechny dotace - od nafty, přes infrastrukturu až po ekonesmysly. A zrušil bych i dodatečné zdanění jako je spotřební daň. Nechal bych to na volném trhu a vidělo by se.

+1/−2
11.10.2015 14:50

V37í87ť70a 51K32r16u25t67i15š 1510174825357

Reálný dojezd Leafu, e-Golfu nebo nejslabší Tesly je někde okolo 160-200 km, a to nesmí moc mrznout nebo být naopak moc horko. Běžné konvenční auto má dojezd okolo 700-1000 km.

Ano,nejsilnější Tesla 85 má papírový dojezd okolo 480 km, reálný tudíž 400. A za tento dvojnásobný dojezd chce výrobce pouhých 20.000 USD navrch proti základu.

To, že se většina cest odehraje ve městě je sice pěkné, ale pokud potřebuji občas jet dal, než je akční rádius elektromobilu, ztrácí smysl, neboť v záloze musím mít tak jako tak běžné auto. A o tom, jak uživatelsky příjemné je jezdit na delší trasy emobilem tu někdo nedávno uváděl odkaz na popis cesty Leafem do Chorvatska, což byl skutečně adrenalinový zážitek pro nadšence.

+2/−1
11.10.2015 18:37

M78a12r78t20i60n 69K24a95r36á98s57e36k 9808373328618

Cena tesly odpovida spalovaci konkurenci..... Zivotnost problem nebude (akumulatory maji zaruku na 8 let, takze nejskych 12 urcite vydrzi, a 12 lete auto i spalovaci ma zanedbatelnou zustarkovou hodnotu)

+1/−1
11.10.2015 14:13

A29n43t60o16n37í73n 50S83v35o71b55o88d95a 3834743629882

Jaké je americké srovnatelné auto? Když nebudu požadovat stejnou akceleraci? To je parametr, který klasická auta nezvládnou. K ceně Tesly je potřeba přičíst dotaci firmy na každé auto, protože se prodávají pod cenou

+1/−1
11.10.2015 14:36

M22a68r62t10i17n 17K47a72r23á67s72e73k 9258323578878

No to ze tesla auto dotuje je konecnemu spotrebiteli jedno, PSA je v pekelne ztrate a taky to nikdo neresi pri posuzovani ceny auta.

Jinak tesly jsou, co jsem slysel perfektne zpracovana auta, takze snese srovnani spis treba s BMW nez lacine zpracovanym americkym sportakem, ve vykonnejsich verzich vyjde i to BWM spise draz.

Jasne pokud chcete auto na bezne jezdeni, pro rodinu, nebo vam staci lepsi sedan se slabsim motorem, tak sezenete mnohem levnejsi auta....

+1/−1
11.10.2015 22:07

P85ř77e28m55y62s91l 28K95y50s46e20l85á87k 3341793204615

Co to plácáte. Ty ceny se rovnají dosti rozežraným sporťákům v řádech milionů. Žádné auto za půl mega to není. 8 let v jakých podmínkách? Navíc ty akumulátory mají pořád stejný výkon v různých teplotách? Ani ne a že to v subtropech jakž takž funguje je jedna věc, ale v průměrné zimě se vám ty hodnoty sesypou jak domeček. z karet.

+2/−1
11.10.2015 19:13

J52a16k73u42b 48F60e79i59f98a30r 7369769706679

No až to cenově bude alespoň trochu, jen trochu srovnatelné s tou vámi zmiňovanou Oktávkou, pak to bude opravdu pokrok.

+3/0
11.10.2015 12:02

J97i80r72i 72V36o85r76r21e92t22h 2109186870209

Neni to 500km, je to 420km u modelu s nejvetsi baterii (= dost velky priplatek). Bezne prodavany model ma 300km s uspornou jizdou a dobrych podminek. Takze bezpecne spis tak 250km.

+2/0
11.10.2015 14:58

G95e36o12r80g 84K49o45m21b94e45r78e13c 9854171126221

Aktuální model má dojezd 500 km a dobu nabití půl hodiny.

Jo dobiti za pul hodiny ale ne na 100%. Pouze na 70-80%

Navic pri dnesnim uspechanym zivote chci videt toho kdo nekde pul hodiny jen tak lelkuje.

+2/0
11.10.2015 20:10

M67a95t30ú20š 42B24e29n35a97k 9478884262293

Má to pár háčikov, veľkosti kotvy záoceánskej ľode. Ono je pekne, že to má dojazd 400km (500 leda na papiery), ale keď je najbližšia nabíjacia stanica cez 200km, tak je to k ničomu. Navyše ani zriadenie "vlastnej" stanice nieje výhra, kedže na to treba garáž s prípojkou 400V a pár desiatok ampérov, čo je niekde na sídlisku nereálne. Nabíjanie je samozrejme v rádoch hodín, ono to rýchlonabíjanie je mimo reality domácností. Ono stále platí fyzika a vťah, že watt =prúd krát napätie.

+3/0
11.10.2015 23:29
Foto

J96a31n 55Č47e78r51m20á19k 4399508675857

tak jsem si přečetl notný kus diskuse... Vše se točí kolem čistého vzduchu a peněz... Nevím, zda elektromobily mají nějakou velkou budoucnost, neboť zapomínáme stále na dvě věci. Samotná výroba a likvidace a také výroba elektřiny... Řekněme, že výroba baterií a vozů se časem dořeší (zajímavá myšlenka třeba byla na čerpačce měnit elektrolyt), ale hlavní problém je vyřešit výrobu samotného proudu. Jde o prostý přesun emisí ze silnic do elektráren a jestli to nějak pomůže8-o...  A pak je tu vážení samotná cena energie. Státy mají nyní obrovské příjmy z daní uvalených na pohonné hmoty... Co myslíte, nechají se o ně obrat tím, že lidé budou jezdit a všemožně přecházet na elektřinu?... 8-o

+4/0
11.10.2015 11:43

J22i41ř37í 60Z40ý50k96a 9179173151960

děláte jako kdyby výroba auta se spalovákem byla naprosto čistá, stejně tak jako kdyby benzin a nafta tekly přímo ze země. Obojí je stejné svinstvo jako výroba baterií a výroba el. energie z uhelek (ta se používá i při zpracování ropy, výrobě součástí automobilů ... ).

+2/−1
11.10.2015 11:47
Foto

J94a30n 24Č74e26r69m66á65k 4239468735167

ale to nikdo neříká... Pouze ekolobby a její fans se tváří, že elektro je spása světa a že jsou téměř bez problémů...

0/0
11.10.2015 11:54

P29ř59e16m63y60s63l 42K25y85s21e79l91á55k 3421223664205

Očividně o zpracování ropy nic nevíte. Je to energeticky teéměř nebo zcela soběstačný proces. Plyn z ropy se využívá k pohonu rafinérie. A jde zde o to, ž energie pro výrobu baterií a jejich likvidaci značně převyšuje jejich efekt. Čili ano ekologická výroba spalovacích motorů není, ale je v celkovém důsledku ekologičtější než elektromobily se vším všudy.

+4/−1
11.10.2015 11:58

J37a84n 78V10e24s48e42l81ý 5564893942641

Je to tak samostatný proces, že je polovina energie pryč ještě než se nalije benzín do nádrže.

+2/−1
11.10.2015 17:30

P33e97t29r 56P27a89v85l34a30t47a 7106520537421

Tak to je nejmenší problém. V Kalifornii už je jednotná daň za elektromobil 100 USD jako příspěvek na infrastrukturu, která se jinak platí ze spotřební daně ( 6% ).

Samotná výroba proudu je menší problém než ty baterie, jen je potřeba se přestat ohlížet na uřvané ekologisty. Jaderná energetika je svým potenciálem stále ještě na začátku.

+2/0
11.10.2015 11:49
Foto

J61a14n 37Č63e46r77m21á32k 4109788635777

1) s tím jádrem máte pravdu... Ovšem podívejte se do světa!... Politici holt poslouchají bulvár!... Např., když tsunami poničilo Fukušimu, JE před ukončením provozu a desetiletí starou, kde se projevilo, že JE zabezpečit lze (jinak by byla poškozena mnohem více), co všichni tzv. ekologové a především profiekologové dělali za vyrvál a jak zeraegovalo Německo?!!!  

2) A myslíte si, že peněz z provozu jednoho auta např. naše vláda bere pouhých 100 dolarů?...

0/0
11.10.2015 12:01

P43e79t16r 49P22a31v60l68a95t26a 7246670577231

1) Jenže jsou i země které na to kašlou. Indové i Čína ve velkém staví JE. Rusko má plně funkční elektrárny 4. generace, které mimo jiné staví právě v té Indii. Japonsko sice zachvátila hysterie, ale teď už potichu jaderky zase spouští, bez nich to nejde.

2) Naše rozhodně ne. A také ta naše spotřební daň rozpouští do rozpočtu, kdežto ta Americká ji směruje přímo do infrastruktury.

+1/−1
11.10.2015 12:18
Foto

J65a49n 29Č50e60r57m62á23k 4949878485937

1) Možná se do Ruska či Indie podíváme, ale kvůli autu se tam sotva kdo odstěhuje, že? 

2) to je přece jedno, kam se ty peníze dávají!... Důležitý je fakt, že je teď stát má!! A věří někdo tomu, že o ně stát bude chtít přijít?... A není to jen pár milionů;-D;-D;-D...

0/0
11.10.2015 12:25

P84e66t11r 86P30a17v34l26a21t32a 7556850667931

1) Hlavní je, že to někdo rozvíjí.

2) Jistě. Teď jde hlavně o to, aby se na to poukazovalo. Lidem tohle přirozeně vadí a je to cesta, jak zvyšovat tlak na politiku.

+1/0
11.10.2015 12:28
Foto

J12a41n 21Č11e45r41m47á31k 4199638185447

no, moc tomu nevěřím... ten tlak se zvyšuje už 25 let... (ale daně taky)...8-o

0/0
11.10.2015 12:46

Z39d44e37n82ě31k 53Z36á27l42i22š 2735214587233

VW uvolní místo elektrovozům? Dovolte abych se zasmál. I ty nejlepší elektromobily jsou na hony vzdáleny hromadnému nasazení. Limitem je kapacita baterií, jejich životnost a s tím související cena za km, kterou musíte připočítat k ceně elektřiny na dobíjení.  V zimně dojezd zhoršuje nutnost vytápět vůz také elektřinou. Srovnejte čas potřebný na dotankování nádrže nebo dobití baterie. (Existuje možnost výměny baterie. Kdo zaplatí stanice pro výměnu baterií?) Známe to všichni dobře z mobilních telefonů a i to mě vadí. Autoři těchto článků rádi zapomínají i na to, kde se bude brát elektřina pro dobíjení baterií těchto vozů? Spotřebiče v domácnosti mají běžně součtový příkon pohybující se od 5 do 10kW. Auto v garáži má příkon od 30 do 200kw (běžně prodávaná auta). Neznám skutečnou hodnotu příkonu všech aut v tomto státě. Nezná ji zřejmě nikdo. Pokud se tyto vozy budou dobíjet z rozvodné sítě musí vzniknout 15 až 30 nových elektráren výkonově podobných Temelínu. :-/

+9/−1
11.10.2015 11:39

P79e36t15r 40P32a18v28l14a71t94a 7286910567361

Na sociologických, filosofických a obecně humanitních fakultách se moc nepočítá. Její absolventi je pak politicky snaží tlačit nařízení, které jsou mimo realitu.

+6/0
11.10.2015 11:43
Foto

P92e48t35r 63V65a20n53d26a80s 2801864285131

Ano, to je velký problém. Absolventi škol humanitního zaměření mají základní mezery v tom, jak funguje technika a ekonomika.

+4/0
11.10.2015 12:10

M50a74r24t78i88n 71B30e87n17e39š 4363121145160

Pan je evidentne ekoterorista prizivujici se na celosvetovem podvodu, emisnich povolenkach.

+7/0
11.10.2015 11:31

V36e18n77d59u57l18a 34F84a84i80f71e33r59o23v25á 4608231513369

......celoplanetární výzva......

0/0
11.10.2015 11:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.