Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dieselgate se rozrůstá: vysoké emise odhalily testy u dalších čtyř značek

Organizace Emissions Analytics naměřila u modelů výrobců Mercedes-Benz, Honda, Mazda a Mitsubishi v reálném provozu výrazně vyšší emise, než jaké vykázaly při oficiálních testech. Zatím ale není důkaz o tom, že by tato auta využívala podvodný software, ke kterému se přiznal koncern Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97i22ř13í 13B21o33č60e55k 6389834385486

čím je palivo hustší a těžší tím větší jsou kompresní tlaky potřebné k jeho vznícení ale zároveň roste kroutící moment, proto platí přímá úměra: těžké palivo=robustní a velký motor s nízkými otáčkami (palivo musí stačit prohořet), lehké palivo= relativně malý motor s vysokými otáčkami (palivo hoří rychle) přičemž se tento vztah moc ovlivnit nedá chceme-li potenciál paliva využít co nejlépe. Takže benzín holt patří do motorek a aut, nafta do traktorů a nákladních vozů a mazut do lokomotiv, trajektů apod.

+1/0
15.10.2015 18:35

P15a86v88e15l 82K78o73š95u63t 5718242871854

Spočítejte si kamiony na silnicích. To je ta naše nenažranost, denně čerstvé, a to i o víkendech, dodávky just in time, a nafta hoří v motorech dvacet a více let starých - to nikomu nevadí? Tady je vidět v plné nahotě pokrytectví eurobyrokratů. Kdyby to mysleli s čistým prostředím vážně, polovina kamionů nejezdí.

+2/0
13.10.2015 9:47

P88ř46e86m51y87s58l 29H11r30o70m20a42d49a 2604386218541

Tak ono jen svícení aut přes den i v létě zvyšuje emise o téměř 2 %!!

0/0
12.10.2015 18:01

J46a24n 55B91l23a50n82a 3826765914

A až soudruzi v EU podepíší amíckým soudruhům další vázací akt, pak mto teprve začne  ............ V sobotu proběhla v německém hlavním městě mohutná demonstrace proti transatlantické obchodní dohodě (TTIP), největší demonstrace v této zemi za posledních deset let.

0/0
12.10.2015 10:21

J90a16r73o29m47i16r 48M48a18r71e69s 8480464515960

Takze nakonec se opravdu potvrdi co Peugeot Citroen rika poslednich par let, ze jejich auta jsou na nejvyssi urovni, akorat ze nemaji nemecky nebo asijsky emblem na kapote....

0/−7
11.10.2015 11:06

P26e38t68r 13V61i17n63t63r23l20í84k 3756414521

to určitě, kamarád jezdí dodávkou značky Peugeot asi už po třetí měnil kliku, protože se prostě láme.. kliku!!! Jsou to velmi nekvalitní značky aut...

+4/0
11.10.2015 16:26

J32a40r58o74s17l45a27v 52H78á29j36e75k 8410908144152

Vážení ač se to někomu líbí nebo ne, ta stopa za tím je americká. Rozesraná ekonomika Evropy a jejích největších tahounů, rozesraný sociální systém, americe jednostranně nahrává! Oni potom přijdou s pomocí (nejlépe s půjčkou většího objemu peněz, jenž tam tiskne soukromá banka), abychom mohli zaplatit správu země, důchody, státní úředníky apod. zadlužíme se mnohonásobně víc, než jsme schopní vyprodukovat a dojde ke skupování a likvidaci firem, německými počínaje. Stále píšu o celé Evropě. Tankery například jsou prakticky nastartovány po celou dobu životnosti a pálí nikoliv naftu, ale ropu po tunách. Ty ale po Evropě nejezdí.!!

+5/−3
10.10.2015 9:46

J96a15r82o31m73í14r 40K85r60á63l 4310129214229

Stopa je hlavně od těch pojašených "ochránců".  Jaderný pohon pro tankery a velké kontejnerové lodě je vyřešen, přepravci mají o ně zájem a provoz je podstatně levnější a hlavně to nezamořuje moře.  A i těch ropných havárií by ubylo, protože tanker může být masivnější.

+1/0
10.10.2015 11:25

J83a52n 34N38o33v95á38k 7955244218477

ale jaderných by přibylo ;-). Nikdy se na moři nedá zaručit taková úroveň bezpečnosti jako je u elektráren stojících na pevné zemi.

0/0
11.10.2015 12:42

S51t30a33n84i18s38l44a37v 47S78e93d71l35á54k 1275569367

Nijak to ovšem neomlouvá nikoho, aby lhal. Amikům by mohlo sklapnout, pokud by se zjistilo, že mají něco podobného v amerických autech.

Nelze to zaměňovat za nehospodárný způsob jízdy řidiče. Pokud se s benzínovým dvoulitrem krotím, tak mimo město jezdím kolem 6.5 litru na 100. Pokud jedu ostře jsem na 9l. Pokud zapnu k tomu sporovní režim, jsem na 10. Ve městě je to horší a klidně se lze dostat i na 13l.

0/0
10.10.2015 13:30

J10a13r14o41m91í25r 96K33r63á29l 4160619794689

Tak zrovna VW ještě před několika lety patřil k těm, co jim papírová spotřeba odpovídala realitě, zatímco jiní měli na papíře klidně i o 2 litry míň.

+1/0
10.10.2015 17:32

D80a86n92i77e88l 29S47c18h42n97i27t13z83e49r 5251864591396

i na americké automobilky dojde, je to otázka času

0/0
10.10.2015 20:21

J33a12r50o96s63l21a50v 27B28i53r25n22e46r 4138825592868

ja s benzinovou Mazdou 3 r,v. 2014 ,2.0 benzin,120 koní...dlouhodobý prumer 6.4.Jezdim normalne,zadna eko jizda.Asi tak.

0/0
12.10.2015 19:41

J19o55s85e45f 68Š43e31m23e84l92í82k 7829981150607

Docela mo to připomíná jeden starý fórek:

Tý, Jožo, očul si, že Anča z horného koncá má henten oný.... AIDS?

Fíha, a to je večšie ako Mercédes?

Baže, v tém pojede celá dědina.

.

No a stejně je to i s těmahle emisema - nakonec se provalí, že v tom jedou všichni. ;-)

+4/0
10.10.2015 8:10

J44a66n 45U91l19r50i62c90h 7360913648368

Což by bylo nejlepší řešení, nakonec by se to nedotklo nikoho.

+1/0
10.10.2015 9:18

R66a24d78i72m 86P70o13l21á14š98e52k 9246563649609

Omyl. Nedotkne se to výrazně už vyrobených aut a možná nyní vyráběných typů motorů a aut.

Ale pro nové motory a nová auta to bude znamenat, i když limity budou papírově stejné, že motory budou muset být podstatně složitější. Tim budou podstatně dražší, přitom jejich výkon a jejich dynamika klidně může být proti současným motorům i horší.

Neboli nakonec to budou stejná nebo horší auta za výrazně vyšší cenu než jaká je dnes.

+1/0
10.10.2015 10:05

V94l76a29d14i43m59í41r 39K46r96a32i24d29l 8733624766

Emisemi je zanesena celá EU, zejména Německo. A ještě se to podporuje.

+2/0
10.10.2015 7:46

V94l15a51d94i30m29í66r 25K67r30a42i72d73l 8633344876

To vypadá, že to snad ani nikdo nikdy neměřil. A to je k tomu určeno tolik organizací. Asi se při tom pilo jenom kafe a koukalo do papírů.

0/0
10.10.2015 7:43

V19l97a48d44i71m40í69r 58Z47a20u45š23k54a 5401652237803

Měří se to soustavně a v různých režimech už léta. 6e čísla nesedí, se rovněž ví už léta. Jenom se s tím dosud nic nedělalo.

0/−1
10.10.2015 9:15

P84e32t50r 93N86o65v88á35k 1335827242915

Neměří, protože neexistuje jednotná metodika testů...

0/0
12.10.2015 19:39

J26a71r26o64m58í49r 65K48r73á67l 4950659174329

;-D No vida.  Když jsem před pár dny napsal. že VW zřejmě nebude sám, byl jsem bohatě ominusován. ;-)

+8/−2
10.10.2015 7:40

M88i58l18o77š 57S83e28t28í42k 3969209164330

Nic překvapujícího, tady se nenosí říkat nepříjemnou pravdu.

+1/0
10.10.2015 9:38

M74a97r50t83i74n 80D33y24t36r31y30c38h 7684494578321

tak máte jeden ode mně za ten narcismus. ;-)

+1/0
12.10.2015 8:45

P45e66t11r 29N29o68v32á28k 1105927642835

Ale VW je zatím sám - ostatním se nepodařilo zatím prokázat podvádění při homologaci motorů. To, že předepsané testy při homologaci v EU jsou spíše pro legraci je snad každému zasvěcenému člověku jasné...

0/0
12.10.2015 19:38
Foto

M47a23r41t46i40n 17V67y37s66t43r31č67i66l 1479247778

Jerremy to napsal dobře...Za všechno můžou pomatení aktivisté, zastal se Clarkson Volkswagenu

+7/−1
10.10.2015 7:32
Foto

K84a63r30e62l 96W88á72g57n62e83r 4877185969307

No zřejmě to mají Američani dobře vymyšlené - přivést do problémů ty nejznámější automobilové koncerny - a pak hupky, šupky, na evropský trh ;-)

+4/−2
10.10.2015 6:13

M64a16r57t15i23n 43K65o46z89á54k 4184200909387

To víte, že jo. Za vším je spiknutí USA! Ty mohou za všechno. I za to, že podváději evropské automobilky.

+5/−1
10.10.2015 7:28

J98a72r62o84m47í64r 60K61r78á86l 4980839924779

No, ony ty americké automobilky jaksi moc dieselů nevyrábějí.

+1/0
10.10.2015 7:38

J49o51s43e20f 74Š81e55m23e70l45í82k 7189291790497

Já se docela divím, že si to tam jako osobní auto někdo koupil.

0/0
10.10.2015 8:11

V85l96a60d97i27m48í51r 92Z59a18u33š67k78a 5671922537603

Poslašte, oni mají prostě emisní normy šité na benziny, páč tam dlouho v osobácích nic jiné nejezdilo. kdyby se tam VW za každou cenu, i za cenu podvodu, nechtěl narvat, tak skadnál nebouchne v USA, ale o pár let později v EU. Pokud by teda úplatní europolitici nedonutili své podřízené přihmouřit oko.

0/0
10.10.2015 8:56

T64o77m 46P15o61d40l70e49s93n88y 6973792392

Jiste, bude vyprodej a pak v duchu pravidel TTIP diktat. ;-) Ja to rikal, ale je to marny, je to marny a je to marny...

0/0
10.10.2015 10:57

M34i93c25h78a69l 66T29o44m16i79n87s52k25ý 9701325877954

Žer diesely při rozjezdu zakouří, tak to je jen technický problém. Buď ucpaný EGR ventil a nebo prasklinka v turbohadici. Motor nedostane kyslík a nedojde k dokonalému spálení.

+1/0
10.10.2015 6:10

V14l46a77d13i49m36í35r 88Z31a28u23š91k65a 5181792537643

Kyslík z EGR ventilu??

0/0
10.10.2015 8:57

T29o34m86á49š 43M98a37t80ě93j 9205268703542

Ono je primarni problem v normach...

CO2 limity vedou k nutnosti:

1) mit diesely (prototze emise,CO2 se rozopocitavaji na celoumodelovou radu)

2) mit usporne diesely, ktere maji vyssi produkci NOx nez kdyby se jim povolila trochu vetsi spotreba

3) nuti vyrabet vysokotlake turbobenziny (kyete maji nizkou spotrebu jen v testu),ale ty nove produkuji mikrosaze stejne jako diesely (akorat u dieselu se kontroluji, ale u benalu ne)

Uvolnit limity na CO2 a vse bude v cajku...

(vyresi se tim problem NOx)

+4/0
10.10.2015 0:39

V59l82a95d77i27m74í90r 43Z29a56u46š74k30a 5401922547843

Skvělé a výstižné. Jen kdyby si to přečetli ti ekopomatenci v Bruselu.

0/0
10.10.2015 8:59

M60i73l59o59š 62S52e44t40í83k 3229899634150

Ale to oni snad i vědí, jenomže koho by pak buzerovali? Najednou by se zjistitlo, že jsou k ničemu a měli by jít dělat něco užitečného? Toho bohdá nebude, aby se úředník vzdal svého teplého místečka.

+1/0
10.10.2015 9:42

M36a96r17t36i17n 95K30a21r57á96s57e85k 9128583958168

Jako ze by evropani najednou zacalo vesele kupovat auta s vyssi spotrebou?

0/0
10.10.2015 10:25

V24l52a89d16i73m78í33r 26Z68a97u18š45k28a 5631322567123

Spotřeba dieselu by reálně stoupla tak max. o 0,5l/100km, spíše ale méně. Na tom by nikdo nezkrachoval. Na druhé straně bychom pak všichni dýchali čistčí vzduch. Mám-li si vybrat mezi NOx a CO2 - a tak ten problém v současnosti stojí, tak beru CO2 jako menší zlo. Vyřešit oboje současně by znamenalo zrušit diesely a jezdit benzínem- a tam je spotřeba ještě vyšší.

0/0
10.10.2015 10:56

M45a44r56t20i24n 14K94a46r57á52s77e38k 9488153548868

No ale NOx se resi mnohem vic nez CO2. A motor s SCR s adblue si s tim umi relativme efektivne poradit a prito to neni mekaka extremne slozita soucastka

0/0
10.10.2015 11:08

V53l81a62d93i57m90í83r 16Z11a62u37š72k14a 5511582887213

Normy pro NOx i CO2 jsou sice jiné, ale stejně závazné. A nemylte se, ani s SCR není úplně jednoduché současné normy splnit - budou-li se měřit v nějakém reálném testovacím cyklu jako WLTP a ne v dosavadním NEDC.

0/0
10.10.2015 11:25

P67e47t36r 48S13t77e18j43s94k58a74l 3379788214556

Zase se ale zameruji jenom na homolagacni testy novych modelu, pritom auta uz jezdici v provozu nikdo neresi. Nase STK meri u benzinu labdu, uhlovodiky,... a u nasobne skodlivejsi nafty meri jenom kourivost a to jeste jenom na urovni roku 1994, tedy nepozna ani odstraneny DPF/FAP. NOx nemeri vubec, pritom prave ten je neskodlivejsi. Kdy se toto bude resit?

+1/0
9.10.2015 23:33
Foto

V39o16j79t58ě77c68h 58P63a80v62l62í33k 5294881454948

Cílem STK (SME) je jen poznat rozbitý motor. Pokud jsou měřené parametry (lambda, ...) v normě, očekává se, že není porouchaný a tedy pracuje tak jak byl navržen a schválen při homolgaci.

Investice na dovybavení všech SME infračervenými a hmotnostními spektrometry tak aby bylo možno opravdu změřit všechny emisní složky je prozatím finančně nereálné.

+4/0
9.10.2015 23:41

P24e14t34r 95S55t65e74j84s43k36a54l 3549228754726

Jakoze ted platim nejakych 500Kc za to ze mi zjisti ze nefunguje labda. To zjistim i sam pokud sviti kontrolka MIL. Za tech 500Kc za 20 let by se dalo koupit X spektometru. Ted je to jenom zbytecny poplatek za nic.

+1/0
9.10.2015 23:46

J15a13n 62M45a34t40o13u58š14e87k 6876577790544

to by jste viděl co je aut co jsou úplně v kopru a nesvítí jim vůbec nic, holt dneska se kromě stáčení kilometrů i zhasínají kontrolky :-/

+3/0
9.10.2015 23:49
Foto

V24o36j80t42ě35c55h 48P43a25v40l35í81k 5824121214928

Z těch 500 Kč se musí zaplatit nájem budovy, platy zaměstnanců, údržba zařízení a celá spousta dalších provozních nákladů.  Jo pokud byste byl ochoten zaplatit 5000 Kč za měření emisí, tak pak by to jistě možné bylo.

+2/0
9.10.2015 23:56

P72e29t54r 17S18t20e53j25s39k91a61l 3689988654526

Podle meho ma emise a STK delat stat. Soukromnik nema motivaci merit spravne. Jeho motivaci je vydelat a aby zakaznik prisel opet a rad. Takze kazde auto projde bud oficialne, nebo neoficialne.

0/0
11.10.2015 14:47

M16a70r96e54k 77G74a10j96d48a 4903724776172

Za chvíli zjistí, že emise nesplňuje ani TESLA S. ;-D

+3/0
9.10.2015 23:25

J96a89n 24F71r33o32l14í84k 6456850805944

Respektive elektrárna, která vyrábí proud pro baterie Tesly.;-D

+4/0
10.10.2015 0:53

V81e73r34o24n11i32k14a 33L77a66c81n26á 6594158324741

Ano, ano tenhle výfuk kouří jinde!!

+2/0
10.10.2015 6:02

H73a75n41a 18P23a14c33u66l23o54v71á 2196506799826

Pouhých 10 největších uhelných elektráren v Evropě emituje dle studie IPPC ročně 319 miliard gramů NOx. Pokud někdo chce, aby auta emitovala 0,08 g NOx na kilometr a přijmeme za svůj předpoklad, že průměrný vůz v Evropě najede 15 000 km ročně (a zřejmě nebude zcela nemístný), pak si tu někdo přeje, aby s ročními emisemi NOx pouhých 10 velkých elektráren korespondovaly roční emise 265 833 333 naftových aut. Pro představu - v Evropě je dnes registrováno asi 264 milionů vozů, na naftu z nich nejezdí ani polovina.

+5/0
10.10.2015 7:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.