Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy uspěly, zablokovaly soutěž na rychlíky. Navzdory svému majiteli

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zakázal předběžným opatřením ministerstvu dopravy uzavření smlouvy s vítězem soutěže na provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem. Stalo se tak na základě žádosti Českých drah, které se snaží zatím všemi možnými soutěžemi další tendr na provoz rychlíků zablokovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A35l61a28n 86Ř61e68p18k15a 4165546

Správně! Pokud vím, tak ti mamlasi na ministerstvu ještě ani nedohodli vzájemně uznávání jízdného. Odmítám mít na železnici takový bordel jako v autobusech, nebo-li do každého busu jiná jízdenka a ještě většinou jen placena hotověRv

+3/−2
14.10.2015 11:50

L70i76b11o24r 49Z19a46v62ř77e41l 8639386581772

Špatně, nehodlám krmit soukromou firmu, nechci uznáváni jizdenek. Kdo chce a touzi jezdit se soukromnikem, ať si platí dvě jízdenky.

0/0
17.10.2015 11:10

P52e33t76r 15Š71r60á26m16e82k 4594813548268

Žádný respekt k soudnímu rozhodnutí? Co takhle napsat na jakém základě tak soud rozhodl.

+1/0
14.10.2015 0:07

V94a13c26l26a81v 71H94a41j62e91k 3916349649

Když nakonec třeba vyhraje GVTR tak dotace bude 74,7 Kč na km (vlakový) a možná k tomu dotace za nařízené slevy, záleží na tom, jak byla zakázka definována. Podmínky jsem nečetl. V současnosti ty slevy  mají myslím ČD zahrnuty v ceně za vlm a navíc asi nesou i riziko tržeb.

+2/0
13.10.2015 23:07

M53i98l34a93n 25C96h12a50l43u38p91a 7134436557383

ÚOHS má dvojí metr. U všech výběrových řízení na stavby v obcích se musí vybrat to nejlevnější, i když je na 100 honů poznat, že to je podvod a firma jen shrábne peníze a nic nebo téměř nic nepostaví a tady nejednou předražená nabídka ČD nevadí.

+1/0
13.10.2015 17:51

M64a92r50t42i94n 92R50u58z60i24c81k65a 1632458886407

Nepeletete si nahodou dve veci, ...

0/−2
13.10.2015 19:12

M84i80l17a17n 26C80h88a44l83u51p74a 7604746347233

Já ne.

+2/0
13.10.2015 19:23

M48a25r66t76i68n 51R59u38z71i12c49k73a 1782438406487

Ja myslim, ze u tech stavebnich VR jde vetsinou o napadnuti vysledku VR... kdyz uz je tzv. "po vsem", kdezto zde jde o predbezne opatreni, takze VR muze dal probihat,...

0/−1
13.10.2015 19:29

M14i54l97a16n 31C35h48a21l82u14p16a 7574536277883

To ano, ale jak bylo uvedeno dráhy tak získají další rok provozování spoje přímo z ruky, bez soutěže. Takže vítěz sporu je zřejmý.

+1/0
13.10.2015 19:39

V83a35c11l42a50v 96H68a29j87e35k 3516459149

Je škoda , že pan Sůra neuvádí na jakém věcném základě úřad rozhodl.

+5/0
13.10.2015 14:17

J75a17n 19S11ů53r12a 4705163763282

Předběžné opatření není rozhodování o meritu věci.

+1/0
13.10.2015 14:45

P90e22t76r 55N92o64v45o11t84n53y 1231650471

Pochybuju, že mají ČD lidi na ÚOHSu, takže ty tendry asi cinklé být musí. Pokud se to MD nelíbí, bude muset nějak protlačit legislativní změnu.

0/−1
13.10.2015 13:35

I76v10a89n 51H45o34l19a79s 5797897438447

>takže ty tendry asi cinklé být musí

Ale nemusí, jde o předběžné opatření, tzn., existuje pouze důvodné podezření, které zatím nebyl čas zcela potvrdit, nebo vyvrátit.

+2/0
13.10.2015 14:16

P94e14t13r 50N56o81v17o17t20n29y 1731500741

V tom případě platí moje druhá věta. MD si musí prosadit změnu legislativy tak, aby nebylo možné vydávat taková předběžná opatření.

0/−1
13.10.2015 14:21

V64a52c33l66a90v 90H20a69j41e10k 3636609359

V minulé diskusi na článkem mistra Sůry kde o tomto výběrovém řízení píše zaznělo. že podstatou odvolání ČD je skutečnost, že se cítí být podmínkami znevýhodněni proti ostatním dopravcům a to proto, že mají ze zákona povinnost uznávat režijky určeného okruhu zaměstnanců MD, DÚ, SŽDC, ČDIS a statisícové armády důchodců, kteroužto povinnost ostatní dopravci nemají. To se samozřejmě promítá do ekonomické kalkulace nabídkové ceny.

+2/0
13.10.2015 14:28

I81v66a47n 21H31o42l20a27s 5697407978437

Předběžné opatření existovat musí (protože někdy se musí určité právní kroky pozastavit, než bude jasno, protože jinak by už do šlo k nevratným změnám), jde jenom o to, kdy se využije.

+3/0
13.10.2015 15:55

P96e40t57r 39N66o79v26o10t69n69y 1651560221

Pak mi neni jasne, na co si MD stěžuje. Melo začít soutezit vcas a vse by se stihlo.

+1/0
13.10.2015 23:41

M98a52r33t16i62n 14R49u89z30i10c49k69a 1982968406407

Naopak, myslim si, ze je to celkem opodstatnene podat namitku uz v prubehu souteze, takze zadavatel musi ted naopak dobre zvazit aby nevybral zamerne podhodnocenou zakazku - treba taky zamerne domluvenou??? Neuvazujte jen v tomto pripade, ale globalne kde to v jinych pripadech muze pomoci...

0/0
13.10.2015 19:17

R57a94d22e35k 32J92a60n62a39t73a 9295476594642

Úplně by stačilo vyhlašovat ta výběrová řízení včas. V Německu není neovyklé soutěžit 3-4 roky před začátkem provozu. Pak se to všechno stihne i se všemi odvoláními - která jsou běžná u jakýchkoliv soutěží, nejen na železnici.

+2/0
13.10.2015 21:15

J21a11n 90K97o32b89ě86r21s16k36ý 1570526751393

Největší problém je že se neví jak to bude s tarifní integrací. Krajské IDS jsou fajn, ale když člověk potřebuje jet do sousedního kraje nebo jenom do nezaintegrované oblasti tak je problém. Někde to funguje třeba IDS JMK. Stát by měl něco takového vytvořit v celostátním měřítku. To co udělali ČD teď se mi nelíbí ale jejich boj za síťovost podporuji. MD by konečně mělo řešit tarifní integraci.

+6/0
13.10.2015 13:14

V17a68c67l82a84v 69H21a74j53e30k 3886169909

problém není ani tak tarifní integrace, spočívající v jednotném tarifu, či uznávání jízdenek druhých dopravců jako spravedlivý systém dělby tržeb z těchto jízdenek mezi dopravce.

+2/0
13.10.2015 14:10

M70a75r87t83i12n 40R65u88z48i78c10k74a 1502538466877

Vsak to neni problem, kdyz lze uznavat jizdenky MHD ve vlacich CD, lze to i mezi dopravci, ... jenom chtit...

0/0
13.10.2015 19:19

V85a77c79l26a31v 54H69a16j46e61k 3896539469

Ono to tak jednoduché zase není jak si představujete.

0/0
13.10.2015 22:51

V56a69c18l26a97v 25H44a27j51e55k 3226209509

A pak kromě pravidel rozdělení tržeb musí existovat i nějaký rozúčtovaný SW a ten nevznikne ze dne na den.

0/0
13.10.2015 22:55

A68l89a67n 17Ř43e26p73k85a 4675526

Ale jelikož jsou různé IDS, kde se jedna jízdenka uznává napříč různými dopravci tak ten SW už musí existovat. Nemusí se tedy asi dělat nový, stačí ho jen upravit a koupit licenci na něho.

0/0
14.10.2015 11:53

V19a88c69l26a15v 81H46a49j50e21k 3516909189

každý IDS je jiný a jiné jsou i princip podílování a také technologie zpracování. Z těch karetních používá každý jiný SW. U ostatních dávají dopravci papírové podklady nebo excelovské tabulky. Ale mimoto ještě funguje Instut garance historických tržeb. Probléémem nejsou busy ale MHD a železnice, kde není technologicky možné prokazatelně podchytit každého cestujícího. Navíc Většina IDS má zónový tarif, železniční dopravci naopak kilometrický.

0/0
14.10.2015 20:58

M90a58r52t37i12n 69R43u32z66i15c79k85a 1792488396277

Ja mysli, ze pokud cestuji mezi kraji, tak vetsinou vyuziji dalkove vlaky, navaznost v okrajovych castech kraju vetsinou neni o velke poptavce.

Nicmene mate pravdu v tom, ze celostatni vlaky by meli jezdit v taktu v pravidelnem intervalu a s moznosti navazne dopravu prave formou krajskych ev. mestsktych IDS...

0/0
13.10.2015 19:35

Š73t78e59f88a27n 98F36r37i98č39a 7452158153716

Nepochybuji o tom, že rozbíjení plošné sítě je proti zájmům cestující veřejnosti. A pokud byl tendr vyhlášen tak, že ÚHOS považoval za vhodné vydat předběžné opatření, tak asi úplně v pořádku nebyl.

+7/−5
13.10.2015 12:22

I97v97a76n 80H75o58l90a87s 5717267348307

> že rozbíjení plošné sítě je proti zájmům cestující veřejnosti

Funkčnost sítě lze zajistit nejen provozním monopolem, monopol je naopak pro cestující většinou nevýhodný.

+5/−3
13.10.2015 12:30

P52a82v89e40l 34P42r17o32k76o42p 6918122905910

> Funkčnost sítě lze zajistit nejen provozním monopolem

Rozbití provozního monopolu neznamená zachování funkční sítě, její rozložení v podobě různého tarifu každého dopravce je pro cestující většinou nevýhodné.

+4/−1
13.10.2015 12:50

I31v25a38n 72H33o38l26a94s 5167817188977

Pán nikdy neslyšel o integrovaných dopravních systémech??

+1/0
13.10.2015 12:53

N72i79k36o84l16a43j 64M96a56l52í47k 5684143120961

A fungují snad tady v ČR? Opravdu jen někde... a pán je takový optimista, že v případě železnice věří, že by to najednou fungovalo aspoň dobře?

+2/−1
13.10.2015 12:56

I82v94a65n 16H74o89l82a36s 5747597988917

To už ale není původní tvrzení, že rozbití monopolu znamená (vždy) tarifní nevýhodu pro cestujícího, že???

Stačí se podívat na IDS JmK, jak to fungovat může. Tedy nefungování není "fyzikální vlastnost", ale spíš neochota dopravců se domluvit a neschopnost zastřešovatele to vyřešit.

+2/0
13.10.2015 13:00

N94i13k56o75l17a31j 35M69a36l94í90k 5364573460921

IDSJmk funguje, souhlasim. Jasne, kdyby tady byly alespon snahy, o nejaky funkci system s tim, ze by se vzalo neco co funguje a rozsirilo na celorepublikove pouziti, bylo by to bozi a tolika lide by to zjednodusilo zivot. Mne by pak bylo burt, kdo me veze, hlavne, ze jedu. Ale vzhledem k tomu, ze takove snahy tady nejsou (a jsem presvedceny, ze tim se ma zacit! Aby kazdy dopravce, kdo se hlasi do tendru garantoval, ze vstoupi do takoveho integrovaneho systemu), tak radeji budu podporovat monopol CD, protoze chci jet na jednu jizdenku a chci jet tim spojem, ktery mi vyjde, kdyz prijdu na nadrazi.

+1/0
13.10.2015 13:49

I45v77a77n 68H67o31l40a43s 5107507748437

Až na to, že právě ČD svým nezájmem vznik nadkrajských dopravních systémů dlouhodobě blokuje. Třeba v oblasti elektronických jízdenek a dalších obecných standardů to mohly být ČD jako dopravce působící na celém území republiky, kdo mohl a měl vytvořit jednotnou otevřenou elektronickou jízdenku (čipovku), kterou by jistě rádi všichni ostatní dopravci a integrované systémy využili také. Jenže ČD v té době, kdy to bylo požadováno, zamrzly u EPIKu a dál ani krok.

Z hlediska ČD je svým způsobem logické, protože jakákoliv integrace v principu snižuje jejich hlavní konkurenční výhodu celoplošné síťovosti, takže to holt nakonec bude muset udělat MD (a stejně tak řadu dalších věcí). 

I JmK musel dát ČD na začátku (a i v průběhu, viz ztřeba nutnost zřízení regionálního dispečera, který byl při řešení mimořádností v dopravě věnovat větší pozornost i noČD integrovaným spojům) nůž na krk, aby byly ochotny jednat nikoliv z pozice síly.

0/−1
13.10.2015 14:00

J18a88n 52K61o35b16ě50r68s93k98ý 1750396461773

Co se týče elektronického placení tak ČD jsou na tom opravdu dobře. Přes aplikaci MůjVlak platím kartou i jízdenky na krátké vzdálenosti. A šušká se, že má byt vylepšený eShop který bude mít možnost i nahrát si na něj kredit a z něj platit jízdenky stejně jako bezplatné storno.

+2/0
13.10.2015 14:10

I41v69a86n 13H39o57l37a95s 5477587968897

Jenže já nemluvím o eShopu, ale o fyzické kartě jako univerzální elektronické jízdence, kterou by mohli využívat všichni dopravci v republice. Cestující by si pořídil jen jednu a každé dopravce nebo dopravní systém by mu tam nahrál požadovaný tarif. To sdružení integrovaných systémů v ČR po ČD požadovalo, ale marně.

0/0
13.10.2015 14:18

J40a70n 64K68o56b35ě42r87s27k80ý 1830436651293

Aha, tak pardon to jsem špatně pochopil. To by samozřejmě pomohlo a usnadnilo cestujícím život.

0/0
13.10.2015 14:21

V17a77c98l46a11v 48H31a89j88e69k 3556959219

Definovat In Kartu jako národní dopravní standard se ČD neúspěšně pokoušely, ale ty správné kompetence zřejmě budou na zcela jiných institucích.

0/0
13.10.2015 14:21

I26v15a21n 51H93o63l44a74s 5797147348517

> Definovat In Kartu jako národní dopravní standard

je samozřejmě blbost, když funguje jen jako pasivní identifikátor. To musí být karta, která je schopna sama nést určité informace.

0/−1
13.10.2015 14:34

V50a96c58l59a60v 85H53a47j19e50k 3596969109

To technicky schopna byla, respektive je. Funguje jako nosič jízdenek a zákaznických profilů v IDS IREDO a technicky je připravena i na ODIS, Tam je ale problém, že ji neumí přečíst ostatní dopravci, protože mají SW udělaný tak že na kartě hledá ODIS peněženku a ta na ní není, kaže ji dál nečnou a akce skončí chybou.

+1/0
13.10.2015 14:38

I56v58a67n 50H81o93l22a59s 5237257818167

In karta má nějaký čip?

0/0
13.10.2015 15:26

V39a88c78l30a53v 37H72a73j93e60k 3506729399

Mezi prvnimi Desfire 4 k, nyni EV1 8k

+2/0
13.10.2015 15:57

N38i83k12o58l11a75j 55M23a50l46í15k 5754343970191

I můj mobil s NFC dokáže načíst obsah InKarty. InKarta by jako standard byla super záležitost... a výhoda by byla, že narozdíl od nějaké OpenCard v Praze, kde se platí nějaké miliony jen za licence, tady by nic takového nemělo hrozit, protože už to funguje.

+2/0
13.10.2015 22:07

V22a90c36l80a75v 53H31a95j73e26k 3656229859

A od letošního června s multiaplikační strukturou společně vyvíjenou a tedy shodnou s Plzeňskou a karlovarskou kartou.To že na kartu ČD nenahrávají jízdenky na jednotlivou jízdu jejiná otázka, Dlouhodobé časové se stejně jako u IDS do čipu nahrávají.R^R^

0/0
13.10.2015 22:59

L32i16b95o17r 94Z21a52v20ř19e11l 8229486361912

Jen to ne

0/0
17.10.2015 11:17

N87i51k73o53l29a39j 63M61a12l33í69k 5954843170861

Jasně, v tomto vám budu muset dát za pravdu...

Ačkoliv si myslím, že ČD by daly dobrý základ něčemu takovému, je jasné, proč to neudělají...

Problém je, že jestli něco podobného začne připravovat MD, bojím se, že na 90 % to bude paskvil. Nevím, jaké je ideálně řešení. Teda asi vím - aby na MD se toho chopil někdo z oboru a nešlo zase o to to přihrát nějaké firmě a o peníze.

0/0
13.10.2015 16:11

M37a42r45t62i68n 90R44u50z97i80c23k54a 1972128896247

To neni o optimismu, toto opravdu funguje na nekterych mistech v CR a v zahranici je to naprosto bezne a naopak mnohem vyhodnejsi nez monopol, kde jste zavisly na sluzbach jednoho dopravce,... proc bych nemel mit jednu jizdenku na dojizdeni do mesta vlakem a po meste na misto urceni?

0/0
13.10.2015 19:24

R41a49d61i42m 53H10u71l46í82k 6329707137711

Už teď mají ČD tolik tarifních anomálií, že by se v tom nevyznalo ani prase...Třeba speciální tarif na trase Ostrava-Praha...

+2/−1
13.10.2015 12:54

R47a97d35e45k 33J81a68n76a85t66a 9105536114752

Představte si, že od kilometrického tarifu upustila už většina železnic ve vyspělé Evropě. Prostě cena je dána stanicemi X a Y - tj. rozsáhlou tabulkou, a také konkrétním vlakem ... cestující ji zjistí v e-shopu nebo u pokladny ...

Je to reakce na konkurenci (letadla, autobusy, jiné železniční dopravce), kteří mají taky různé ceny.

0/0
13.10.2015 21:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.