Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volkswagen škrtne investice za miliardu eur. Po dodavatelích žádá obří slevy

Německý automobilový koncern Volkswagen sníží investice ve své největší divizi VW o zhruba miliardu eur ročně oproti původnímu plánu a urychlí proces snižování nákladů. Automobilka bude navíc podle německého tisku od svých dodavatelů požadovat snížení cen v celkovém rozsahu tři miliardy eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71e48t39r 91J69a91r22o74š 2414931195977

Ja taktez zadam po VW obri slevy. Holt kazdej chceme neco.

0/0
13.10.2015 19:46

L95u40b37o37m81í52r 82H14o60k98r 7928107567724

Kdo ponese náklady za obří podvod bylo od začátku jasné. Němci ani VW to nebudou. Škrtnuté nebo snížené investice zasáhnou samozřejmě všechny koncernové značky, protože je zcela nemyslitelné, že by VW měl v investicích a vývoji zaostávat  a peníze se prostě vezmou od všech. Podobný princip se uplatnil i u našich domácích poboček zahraničních mateřských bank v době finanční krize. 

Logický je i tlak na dodavatele, neboť ti v Německu nejsou. Kdo řekl, že německý podvod zasáhne nejvíce českou ekonomiku, měl pravdu.

+3/0
13.10.2015 18:30

V51l70a30d22i54s52l25a27v 75B27u78r33y53š25e53k 3803616782844

podvod zasáhne celou automobilku, všechny koncerny, bude mít vliv na jejich ekonomiky a dodavatele, to je vážně geniální objev, to jsme netušili

0/0
14.10.2015 17:21

M65i71r85o33s60l13a15v 77B36u91č71e55k 6383443951504

Další z cest je - snížit ceny nových vozů a spokojit se s nižší marží. To ale VW jaksi neuvádí ... !?

0/0
13.10.2015 17:50

P50e53t28r 49J66a82r78o63š 2194571585977

Jako ze by akcionari meli mensi dividendy? No to si snad delate srandu, ne?

+1/0
13.10.2015 19:48

J67a59r78o46s23l25a90v 11S64t46u68p19k48a 6737879359134

se z toho synci trosku podelali....

0/−1
13.10.2015 17:43

V71l50k 88J56a74r13o36s43l39a27v 8813922

"Soudruzi udělali někde hybu"  a chtěj aby jim to zaplatili ostatní, pro Němce tento systém začíná být obvyklý  - viz  madam Merkel.Rv

+4/0
13.10.2015 17:42

R31a24d12e54k 17M20a76š23e35k 2414227522944

" ... jádrovým technologiím ... " - koukám že Google Translate se lehce seknul ...

+1/0
13.10.2015 17:22

M84i14c83h19a10l 92F93i53n60s46t17e68r50l91e 7569520133838

Hlava mi to nebere - Amíci najednou objevili jistou nesouvislost v softwaru VW, který tak dokázal upravit hodnoty zplodin, které by jinak převyšovaly povolené limity v USA ( že to zrovna vyšlo v době, kdy opanoval VW trůn největšího výrobce automobilů na světě jistě není náhodné) ...

Nechápu, proč je tedy taková hysterie skrz celou Evropu (?!), když do zdejších evropských norem se ony limity v pohodě vejdou ( jsou nastaveny tolerantněji než v USA). Notabene pak hlavně v Německu ?!  Mlčení konkurence VW rovněž o něčem vypovídá (namočení jsou v tom všichni)... 

Jediný, kdo na tom tak doopravdy vydělá je automobilový průmysl v USA, který tak jednoznačně vyšachuje velkého hráče z jeho trhu - a v tom vidím jediný a jednoznačný důvod, který dal vzniknout celé této nafouknuté kauze !!!

+7/0
13.10.2015 16:58

M97a18r17t42i32n 66F63i41l63i21p21c76z40y37k 3451611885973

Ano, je to hysterie. od představ, jak lidi přestanou kupovat vozy VW Group, jak klesnou jejich ceny u ojetin, až po prognózy o poklesu HDP zemí závislých na autoprůmyslu.

0/0
13.10.2015 17:36

P51a34v38e34l 87Z49a70j76í94č85e65k 8274300706320

taky pekna bekovina mit nejak moc zavisle hdp na autoprumyslu... navic vw byl vzdy nadhodnocen stejne jako skoda a to jen v dusledku patriotismu... a to se mozna moc nezmeni

0/−2
13.10.2015 17:47

P24a43v86e51l 81Z27a54j68í38č82e41k 8824160786320

prodeje na vw na us trhu jsou oproti evrope zanedbatelne... v globale uz gm vw porazil a byl za toyotou

+1/0
13.10.2015 17:46

J88a13n 57N10o77v55a72k 5301677719544

Nesnasim pojem "snizovani nakladu" !Je to pouze jiny vyraz pro "osulit kvalitu" a to je cesta do pekel pro kazdou firmu !

+6/−1
13.10.2015 16:45

V70i77k75t46o89r 50H54o82j22k11a 7739461264333

Možná ano, někdy ne.

0/0
13.10.2015 16:57

K78a69r94e14l 18T86i69l25l62i75n23g72e69r 6534116510235

No možná je to víc politické než si myslíme. Představa, že VW jako obří zaměstnavatel (včetně dodavatelů atd...) začne utahovat kohouty může lecjakého státního regulátora dost přitlačit ke zdi... Tahle zpráva možná míří někam úplně jinam....

+2/0
13.10.2015 16:38

T29o78m36a56s 76H92a91b91a89l38a 8337665304253

lecjakého ne, iba evropského, ostatní si smlsnou

0/0
13.10.2015 16:58

K65a40r75e98l 84T76i25l59l84i84n55g24e98r 6324276800105

Ano, jenže většina těch aut byla prodána právě na ty "relevantní" trhy - do Evropy. Může to být motivace i pro nezanedbatelný lobbing na politické úrovni ze strany Německa na USA. Navíc Volkswagen je v Chattanooze v USA a jinde taky významný zaměstnavatel (v USA jsou to cca. desetitisíce míst v Mexiku samozřejmě ještě víc).

0/0
13.10.2015 17:08

Z80d70e87n53ě66k 89D76u12f76e13k 2214284588

Jsem zvědav jak budou odboráři teď vydupávat navýšení platu dělníkům ve Škoda Auto na další období,  když se takhle VW chová ke svým dodavatelům, kteří za nic nemůžou. Pár manažírků a inženýrků VW, kteří se rozhodli pro toto softwarové  řešení určitě o své peníze nepřijde, ale dodavatelé o ně přijít můžou. Zajímavý přístup. Spíš bych očekával škrty v reklamě, podpoře sportu atd., ale hojit se na dodavatelích nevím nevím, zda tohle je správná cesta.

+14/0
13.10.2015 16:25

Z46d58e41n60ě57k 41Z93a54j25í73č96e69k 2933502118615

A zaměstnanci škoda auto za to můžou ? Nebo co tím chtěl básník říci ;-D Ti už za to vůbec nemohou.. Škoda doplatila na centrální řízení... Dokonce si myslím, že by mohla i Volkswagen žalovat... Snad se z toho do budoucna poučí a dojde k decentralizaci..

0/0
13.10.2015 17:40

M92a69r74t18i37n 51B94e41r70a97n 1504988963181

VW zada slevy ? Fok. Proc by meli dodavatele zlevnovat ? snad VW to podelal.

+1/0
13.10.2015 16:24

A72l14e41š 36C47h95u81d48ý 1733856866558

A je to tady. Lži a podvody VW zaplatí jeho dodavatelé. Jsou firmy, které už škrty nepřežijí. Teď by se měli dodavatelé spojit a praštít pěstí do stolu. Ne, vaše podvody my platit nebudeme ;-)

+8/0
13.10.2015 16:12

M65o95n90i83k72a 48H75a49b82a43n46o19v30a 7948623107886

Za rohem jsou další, kteří by chtěly u VW získat zakázky. Myslím, že to není fér rozložit ztráty z podvodu na dodavatele, ale to je tak všechno co k tomu můžou ti dodavatelé říci.

+3/0
13.10.2015 16:15

A58l90e94š 56C17h10u92d38ý 1673126146788

Jste zaměstnána ve firmě, která je jedním z dodavatelů VW? A kde máte ty fronty dodavatelů, kteří by chtěli dodávat do VW? Opravdu už to není tak slavné, jako před 10 lety, kdy byla konkurence tvrdá a bylo jí hodně. Dnes už jsou na nohách opravdu jen ti silní, kteří, mnohdy sami podvádějí. Naprosto upřímně.

+1/0
13.10.2015 16:18

V54l94a87d31i80m85í97r 50F86i35b11i32g56e35r 5394661321154

Ony ty emisní normy to je docela síla

https://cs.wikipedia.org/wiki/Emisn%C3%AD_norma_Euro

hlavně u dieslů se to snižuje docela drsně.

0/0
13.10.2015 16:11

J52i42ř81í 58K25o94c91u97r57e94k 6975554155458

Což lze otočit a říct, že diesly byly zpočátku velice zvýhodněné díky benevolentním normám a tak vývoj benzínových motorů zpomalil.

+1/0
13.10.2015 19:18

J70a70r37o48s57l86a49v 19H64a58m12á33č88e71k 6103806708352

Tak třeba ušetříme 3 miliardy, které si někdo nachystal na zakázečky v zoně Kvasiny...[>-]EU

+2/0
13.10.2015 16:09

J15o61s59e71f 95M95a79c92h39a81r37á13č52e40k 3291646612

Ono je to svým způsobem pochopitelné. Každý to dělá. např. banky taky lehce zdraží úvěry, poplatky apod. a nejsou ani trochu drzé si dát ještě do motta, že jsou inspirováni klienty. 

Jenomže taky VW dosáhlo ztráty vlastní chybou v podstatě podvodem.

0/0
13.10.2015 15:53

V84í97t 90B18r44z65o43b77o33h55a90t15ý 7290972763341

Co je podvod a podvod není je takové zkreslené. Mnohdy soudy v "jasném" případu podvodu řeknou, že se o podvod ještě nejednalo a naopak jako podvod uznají jiné jednání, které se podvodu ani zdaleka nepřibližuje. Holt doba je zlá :-)

0/0
13.10.2015 16:13

V71i49l52é85m 98K73l41i67k63a 5563665806601

Tak Winterkorn a všichni vrcholní manažeři VW by mohli začít tím, že na umoření pokut dají něco ze svých nahrabaných miliónů €.. Nevěřím ani vteřinu, že o těch švindlech nevěděli..

+3/0
13.10.2015 15:50

P16e71t13r 34K20o24v82á78ř 2269706949264

ona je otazka, jestli to byl opravdu svindl. To, ze ridici jednotka auta pozna kde asi jedete a podle toho upravi parametry vozu je stara vec. Co je TAK HROZNE SPATNEHO na tom, pridat mod "uzivatel je magor, protoze turuje motor a netoci se kola a nejsou zatizena zadna sedadla", na ktery RJ bude reagovat minimalizaci dodavaneho paliva a tedy emisi? Vzdyt na takovem chovani ridicich jednotek jsou dnes ZALOZENA auta (hlavne hybridy, mimochodem)...

0/0
13.10.2015 16:10

V92i72k49t87o87r 19H83o59j77k79a 7909761774613

Je to zcela standardní jednání. VW je zákazník dodavatelů, takže si poroučí a buď se dodavatelé přizpůsobí, nebo VW zpět ustoupí od požadavků, aby mu měl kdo dodávat. Teď má VW průšvih, a protože akcionáři chtějí své peníze, tak VW musí šetřit. Když vkládáme my své peníze do banky či kamkoliv jinam, tak taky chceme, aby šetřili třeba i za cenu, že budou propouštět nebo budou vydělávat méně jejich dodavatelé. Nebo je tu někdo ochotný vzdát se svých zisků z vkladů z bank či dobrovolně zvýšit daně (jako "akcionář" státu), aby se jejich dodavatelé měli lépe?

0/0
13.10.2015 15:47

J21o65s32e54f 86N98o61v26á26k 6833860792199

takže zase mají Němci párty a snaží se vnutit placení (nejen) východu. PPP

+7/0
13.10.2015 15:43

D82a92n54i54e78l 57K69r15o11n90e79r 7754474826317

TCP/IP

0/0
13.10.2015 15:55

L82u35k79á36š 55S57k13o26p56a71l 9826958645751

Jinak žádat slevy mohou ... ti kvalitnější dodavatelé se jim na to vyfláknou a ti méně kvalitní na to přistoupí a VW spadne kvalitou někam k autům z Indie :)

+5/−1
13.10.2015 15:41

P55e64t10r 17K10o10v65á33ř 2359226289184

nepravdepodobne. Kvalitnejsi dodavatele na to pristoupi a snizeny procentni zisk budou sanovat zvysenim obratu, protoze vytlaci ony "mene kvalitni", protoze cena se slevou bude na jejich urovni...

+2/0
13.10.2015 16:05

E55m19i74l 52D77u49d25a 8405432906133

kdybych sefoval VW tak bych se zbavil seatu a bugatti. Skodovka by vyrabela skutecne low auta jako dacie pro renault.  Stale nechapu jaky dava smysl superb, ktery pro koncern prokazatelne neziska nove zakazniky jen je bere Passatu a castecne audi a4. Volkswagen potrebuje americke managery, ti by udelali bez nejakeho citu poradek

+2/−10
13.10.2015 15:40

J60a33n 60N79o76v97á82k 9945608154385

Jako třeba v Tatře?

+10/0
13.10.2015 15:40

V54i35k78t67o46r 81N64á58r10o67ž17n46ý 3119922508

Naštěstí VW nešéfujete. ;-)

+10/0
13.10.2015 15:41

E14m92i43l 79D33u42d64a 8615492826483

:)

0/0
13.10.2015 15:44

V30l88a34d51i26m67í13r 26F64i49b72i20g12e43r 5744831901454

USA manageri umí udělat pořádek viz Tatra kterou úspěšně dovedli na pokraj bankrotu;-D

+5/0
13.10.2015 15:45

V52i86k58t85o35r 92N88á61r80o80ž95n89ý 3739392838

Spíše si kladu otázku , zda by se VW v rámci úspor neměl zbavit svých podílů ve firmách jako MAN či Scania.

U výrobců osobních aut jsou velké synergie , ze kterých VW profituje. Vyrobí napíklad jeden typ motoru a ten montuje do aut všech svých značek. Ale identické díly , které se montují do osobních aut jsou nepoužitelné v nákladních autech.

0/0
13.10.2015 15:54

O97n61d75ř34e57j 50F49r43a83n38c 4119411828

To není tak úplně pravda. Třeba Mercedes používá řadu stejných interiérových prvků pro osobáky i náklaďáky.

0/0
13.10.2015 16:36

J40a46r58o57m73í25r 95Č95e88c44h 1623418617642

S Americkými manažery?Dopadlo by to jako v Tatře Kopřivnice,ta se z amerického vedení hodně dlouho vzpamatovávala.RvTo už bychom vyráběli auta šlapací.Ty splňují stoprocentě eko normy.

0/0
13.10.2015 16:14

J86o32s30e73f 74M42a35c14h80a98r59á42č93e13k 3521746562

K čertu s celým VW. Jejich arogance vůči doavatelům, kterou jsem měl možnost poznat jako zástupce dodavatele přímo ve Wolfsburgu či Emdenu nezná mezí. Doufám, že je to položí. Dodavatelé se rozhodně bát o zakázky nemusejí. Hlad po autech bude i nadále a prostě přibude víc jiných značek. Ostatně, jak neslavně značka VW vznikla, tak stejně neslavně by mohla skončit..

+4/−7
13.10.2015 15:33

V33l61a16d30i43m32í47r 26F57i43b87i18g27e22r 5914941851624

Jestli taková pitomost jako vyšší emise položí jednu z největších automobilek světa, tak se svět opravdu zbláznil. Chápal bych to kdyby ta auta byla nějak nebezpečná(samovznícení, špatná konstrukce atd...) ale tohle asi ne.

Utahování šroubů dodavatelům bude mít akorát za následek že ty díly budou horší kvalita a nakonec budou mít další svolávačky, proto že chtěli ušetřit pár šupů.

+3/0
13.10.2015 15:38

R20i63c63h36a97r56d 36P64ů58ž97a 9400319920528

i ty svolávačky by zaplatil nakonec ten dodavatel. Změna specifikací je dost obtížná záležitost během běžícího projektu ;) Takže tohle nehrozí, jen prostě sponzoring od dodavatelů...

+1/0
13.10.2015 15:39

J78o55s44e52f 10M81a57c27h98a47r94á63č86e66k 3461186502

Jednal jste někdy s VW například s jejich oddělením vývoje nebo nákupu? Pitomost na úrovni vyšších emisí je pro ně jednozačním důvodem k takovým obstrukcím, že by to vaši firmu s klidem položilo. Kdo s VW přímo nejednal, neví, co je to za lidi resp. jakou politiku jejich vedení prosazuje. Je to hnus.

0/0
13.10.2015 15:45

V42i20k92t96o63r 58N93á77r73o49ž84n35ý 3509442938

No , myslel jsem si totéž. A pak jsem začal jednat s Korejci a řekl jsem si....zlaté VW , zlatí Němci...

+2/0
13.10.2015 15:47

J39o82s23e49f 51M19a20c80h16a18r97á19č40e11k 3701406922

S Korejci jsem nejednal, tak neumím soudit...

0/0
13.10.2015 15:50

V23i51l20é14m 93K41l24i95k49a 5733365416711

Japka jsou taky dost vostrý (Fanuc)..:-)

+1/0
13.10.2015 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.