Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zastavit, či nezastavit? Spory o Českou Třebovou zbrzdily jízdní řád

Kompromisem skončily nekonečné debaty, kolik vlaků bude zastavovat v sedmnáctitisícové České Třebové na hlavní železniční trati mezi Čechami a Moravou. Spor nakonec opozdil i vydání nových jízdních řádů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S62t92a17n87i47s77l97a22v 17T92e68s58a38ř 9817394182754

OK, takže se nakoupily pendolína s max. rychlostí 250 km/h, pod ně se postavila trať, která jim umožňuje jezdit jen 160 km/h a po cestě ještě budou stavět u každý kupky hnoje. Výsledek? To už nebude ani těch ubohých průměrných 118 km/h (bez zastávky v ČT). To už bude rychlejší každá Fabia 1,2 HTP.

+1/0
16.10.2015 17:42
Foto

S20t97a15n34i96s46l16a87v 58T65e64s65a37ř 9897114292294

v české třebové je potřeba zastavovat, protože je tam železničářská škola a mladí železničáři chtějí na svou režijku cestovat rychlíkama

0/−1
16.10.2015 17:25

I79v78a93n 83R86ö50z15l87e33r 4872828153420

Prece vsichni dobre vedi, ze na velikosti nezalezi, ne ? ;-D

+1/0
14.10.2015 12:16

I17v72a95n 90R79ö90z50l62e64r 4552118103880

P.S melo to byt vlakno k Matusi Eliasovi 11.55 h :-P

0/0
14.10.2015 12:17

P21e43t55r 79V12i66n38a18ř 6123593233917

No a co teď, Jančurobijci, jaký je váš další argument proti tomu, že jsou České dráhy diletantský zastaralý přežitek pro trafikanty? ;-D

+1/−6
14.10.2015 11:52

M32i56r98e45k 73Z58á33v81o26d58n90ý 7692457200208

Co s tím má společného Jančura a jeho nabubřelé PR? Za to, že nebude část vlaků zastavovat v ČT nemohou ČD, ale hlupáci na MD :)

+6/−1
14.10.2015 12:01

R78a66d24e33k 92J83a97n39a71t41a 9535846254762

Přesně tak, zde nejde o ČD (ty zastaví, kde si MD řekne, jelikož MD je objednavatel), ale jedná se o spor mezi MD a starostou Třebové.

+5/−2
14.10.2015 12:04

R33o14m22a81n 98J56e43s50c26h90k96e 9768275727615

Zapomněl jste na cestující směr Brno. V Rakousku zastavují mezinárodní vlaky i v menších dírách - Unzmarkt.  - 5000 obyvatel. U nás je každý odborník, a přitom sám jezdí autem. Mne to připadá, že nárok mají pouze města od 100 000 nahoru. Ostatní utřou nos.

+1/−1
15.10.2015 11:40

R51a84d43e91k 56J59a51n87a36t30a 9185346274372

Jenže v Unzmarktu jsou ta EC jedinou vrstvou dálkové dopravy. V České Třebové jezdí směrem na Brno rychlíky.

+2/0
15.10.2015 16:30

O13l30d73ř17i14c91h 54J77a87n46e62č76e37k 8499336353251

A tytéž vlaky (mezinárodní je jen jeden pár, to jen tak na okraj) nezastavují ve spoustě mnohem větších měst - např. Baden, Ternitz, Kapfenberg - jak to? 8-o

Unzmarkt leží při hranici Štýrska s Korutany, řada regionálních vlaků ze směru Bruck an der Mur tam končí, dál přes zemskou hranici jich jede jen pár, takže to, že tam ten vlak zastaví, je jedinou možností, jak se do těch Korutan dostat.

V Rakousku mezinárodní vlaky staví v ještě menších dírách - např. railjety z Prahy do Grazu staví na Semmeringu, kde v docházkové vzdálenosti od nádraží nežije skoro nikdo a kdo by tam chtěl dojet autem, má už lepší dojet na nádraží třeba do Gloggnitzu nebo Mürzzuschlagu. Ale opět - ze Semmeringu směrem do Štýrska jedou jeden až dva spoje denně.

A v mnoha rakouských dírách jsou ty zastávky dálkových vlaků jednou za 2 hodiny jediné železniční spojení se světem, protože tam regionální vlaky vůbec nejezdí - namátkou St. Anton am Arlberg, Bad Gastein.

Srovnávejte prosím srovnatelné. Z Třebové směr do Brna jezdí spousta vlaků, tak tam nemusí stavět všechny.

+2/0
15.10.2015 17:30

R65o34m76a29n 55J19e91s68c27h80k25e 9848605907315

Právě proto, že nechci zajíždět až do Brna a pak se vracet má smysl zastavit v České Třebové.

0/0
15.10.2015 19:02
Foto

P25e23t23e70r 33J69a23b79l17o73n96o96v39s78k31y 1119646111141

St.Anton am Arlberg-jedno z najznámejších zimných lyžiarských stredísk.Bol som tam ale v lete,a na stanici nebola otvorená ani pokladňa na lístky,otvoria ju až pred Vianocami...

+1/0
18.10.2015 13:49

O51l98d50ř17i56c20h 80J48a86n21e39č91e36k 8549406613231

když se tak oháníte tou velikostí - proč by všechno mělo stavět v Třebové, když EC a railjety nestaví ve větších městech jako Blansko, Svitavy, Ústí nad Orlicí nebo Kolín (jen půlka z nich)?

+1/0
15.10.2015 17:41

R36a61d12e55k 52N54e69u55m58a22n62n 5882942798605

proč hlupáci?

+1/0
14.10.2015 12:51

R83o56m48a31n 73J16e65s59c51h31k35e 9688775807695

Má naprosto pravdu. V tomto státě se počítají města od 100 000 obyvatel, v Rakousku mezinárodní vlak zastaví i v malém 5000 městě Unzmarkt.

Jízdní řád se dělá pro Pražáky, ostatní mají smůlu.

+2/−1
15.10.2015 11:42

O51l97d27ř17i73c12h 97J58a98n54e80č60e96k 8979276583901

viz výše - velikost sídla není jediné kritérium. podstatné je i to, kolik dalších vlaků tam zastavuje.

+1/0
15.10.2015 17:32

P41e77t18r 79V16i18n86a17ř 6703123593347

Aa, uz jsou tu. :) CD samozřejmě za nic nemohou.. Panove, ani dnes jste nezklamali..

0/−4
14.10.2015 12:53

M26i84r91e74k 88Z70á63v70o86d15n57ý 7842967490768

Tak mi panečku řekni, za co konkrétně mohou, že vlaky nebudou zastavovat v ČT?

+2/0
14.10.2015 12:58

R92a54d67e61k 33J71a43n37a98t71a 9885456884402

Ano, nemohou. Přečtěte si ten článek. Jde o politický spor mezi regionálními politiky, ministerstvem dopravy, do kterého se vložil jeden vládní poslanec.

+1/−1
14.10.2015 13:10
Foto

B10r13o10n48i33s82l68a88v 85G18a36b63r86y14š 2352299321

Zajímalo by mě, co si vymyslíte. Jak moc České dráhy mohou ovlivnit to, jestli tam budou nebo nebudou zastavovat?

+3/0
14.10.2015 13:18

J81a66n 41K92o61b12ě49r35s61k81ý 1570916121983

Jak souvisí ČD s tím, že v ČT bude stavět míň vlaků ? Vůbec nijak vlaky objednává MD vy chytrolíne.

+1/0
14.10.2015 13:20

M34i74c40h86a11l 57P46a72v65l17á14t 9683593344699

Hodila by se jizliva poznamka, ze MD je stejne jen pobockou CD, ale tu malokdo z mistnich vydycha. :o)

0/0
14.10.2015 15:53

J83a39n 11K78o49b17ě77r57s47k47ý 1110596221713

Však já to ani nevyvracím. Já jsem pro konkurenci ČD, ale s jasně danými pravidly pro tarif. Obojí musí jít. Mě je úplně jedno kdo mě bude přepravovat, hlavně že to bude na jednu jízdenku s možností placení po internetu.

+1/−1
14.10.2015 16:14

F10r21a95n82t19i12š87e56k 26N34o71v85á18k 6101345886921

Ještě že řeší tak důležité věci. kam by to došlo, kdyby řešili třeba to, proč ČR nemá jedinou vysokorychlostní trať a vlak z Berlína do Vídně jede zbytečně trasou o 200 km delší. (a mimo ČR)

0/0
14.10.2015 11:42

M52i24r65e76k 52Z56á23v62o90d55n27ý 7922497980978

Upřímně, mě mnohem více zajímá, jestli zastaví vlak tam kde potřebuji, než jestli Neměc pojede do Rakouska přes ČR. Problém vysokorychlostní tratě je samozřejmě mnohem komplikovanější, než potenciálně rychlé rozhodnutí zastavit/nezastavit. A otázka přínosnosti vysokorychlostní tratě se samozřejmě řeší (jen nikdo nemá odvahu říci bude x nebude).

+1/0
14.10.2015 11:59

R34a11d65e95k 17J84a49n32a81t37a 9225756174632

Jenže Němec jedoucí do Rakouska zaplatí na jízdném několikanásobek toho, co Čech (zvláště ten jedoucí s režijkou do ČT). Takže dost pomáhá ke snížení ztráty těch vlaků. A kdybychom měli v té trase VRT, nebyly by ty vlaky musely být dotované vůbec, naopak, daně by šly od dorpavců do státní kasy ...

+2/0
14.10.2015 12:16

M97i77r33e57k 53Z58á44v56o93d56n63ý 7822307270558

Ano, máte pravdu. Nicméně z toho by také vyplývalo, že ta trať by byla vlastně pro Němce, kteří jsou ochotni za to zaplatit. Pochybuji, že by se našlo mnoho jedinců v ČR, kteří by byli ochotni za vlak platit skokově 5x tolik.

+1/−1
14.10.2015 12:24

R70a62d76e34k 73J60a16n43a37t80a 9175126914832

Proč myslíte? Jízdenky pro Němce by byly prostě dražší, jako jsou dražší teď.

Zatímco Čech platí za cestu Praha-Brno 210 Kč, Němec ten samý úsek, tím samým EuroCity vlakem jede za cca 900 Kč. Jen proto, že jízdenku koupit v e-shopu DB. Počítám základní ceny, s akčními jízdekami to vyjde jinak, ale i tak jízdenka koupená v Německu stojí více ...

+3/0
14.10.2015 13:16

M48i39r79e15k 98Z92á77v93o44d94n50ý 7622767170188

No to tedy nejede. Stejně tak jako Čech v Německu jezdí za německé ceny, tak Němec v Česku jezdí za české ceny. Nebo si skutečně myslíte, že trasa Praha - Berlín je pro Čecha levnější, než pro Němce?

+1/0
14.10.2015 13:39

R41a34d64e31k 76J20a74n45a50t43a 9125906444942

To jsem netvrdil. Trvdil jsem, že člověk tranzitující přes ČR v mezinárodním vlaku (pravděpodobně Němec, jízdneku koupil v e-shopu DB), platí na v přepočtu na km za český úsek několikrát více, než člověk, který jede Praha-Brno na jízdenku z e-shopu ČD (tj. pravděpodobně Čech).

0/0
14.10.2015 13:49

P76a45v55e52l 72M54a27t83o76u30š34e76k 5760287808834

Pokud ji koupí (např. Berlin - Budapest / Wien) za 29 až 49 Euro, což není problém, tak by si tím nebyl tak jist.

+1/0
14.10.2015 14:30

M20i82r98e34k 95Z56á52v80o25d72n73ý 7932387710968

Neplatí. Kdyby tomu tak bylo, tak každý Němec si koupí lístek na portálu ČD. Platí stejně až na rozdíly v devizovém kurzu. Na české straně je dopravce ČD a platí se jeho ceny, na Německé straně je dopravce DB a platí se jeho ceny.

+1/−2
14.10.2015 14:39

O11l43d97ř67i58c93h 20J14a62n90e56č56e44k 8959986423551

a krom toho taky existuje mezinárodní tarif, podle nějž se i na území ČR platí zhruba německé ceny

0/0
14.10.2015 16:35

O63l66d32ř28i91c19h 98J30a92n74e37č98e79k 8339556143331

a že si každý Němec (resp. obecně cizinec) koupí lístek na portálu ČD? hahaha - očividně o tom nemáte ani páru. spousta lidí jezdí z Vídně do Prahy na jednu jízdenku koupenou v Rakousku za mezinárodní tarif (nějakých 40 eur nebo ještě víc), ačkoliv koupí mezinárodní jízdenky z Vídně do Břeclavi + vnitrostátní z Břeclavi do Prahy na eshopu ČD se dá polovina nebo ještě víc ušetřit.

0/−1
14.10.2015 16:40

M32i43r78e60k 31Z89á98v78o45d43n48ý 7982177830258

Takovou snůšku nesmyslů jsem snad nečetl. Jděte si raději hrát na píseček. Lidé nejsou tak hloupý, jak si myslíte :)

0/−1
14.10.2015 17:19

M39i27r39e71k 48Z77á19v33o98d46n65ý 7292827150818

hloupí :)

0/0
14.10.2015 17:19

O67l11d52ř20i73c64h 63J94a41n75e33č49e55k 8759606313841

já narozdíl od Vás nesedím doma u internetu, já těmi mezinárodními vlaky opravdu jezdím, takže mám představu o cenách a za co ti lidé opravdu jezdí.

ani bych tak netvrdil, že jsou hloupí, spíš prostě nevědí, že jinde to jde levněji. na železniční jízdenky neexistují vyhledávače jako na letenky.

Praha - Vídeň v eshopu ČD základní jízdné 1132 Kč, Vídeň - Praha v eshopu ÖBB 61,80 eur, tedy cca. 1700 Kč. a pokud si koupíte zvlášť u ÖBB jízdenku na rakouský úsek a zvlášť u ČD na český, bude to ještě levnější. jestli nevěříte, najděte si to sám.

a tady máte důkaz, že si pan Janata nevymýšlí:

http://www.cd.cz/mezinarodni-cestovani/jizdenka/ceniky-jizdneho/-9220/

0/0
16.10.2015 8:48

M89i21r68e61k 92Z83á64v54o23d20n78ý 7232657690268

Praha - ÚnL = 106 km, 119 Kč (web ČD), Praha - Drážďany = 192 km, 712 Kč (web ČD), Praha - Berlín = 1706 Kč (web ČD), Praha - Berlín = 67,60 EUR = 1832 Kč (DB) ... až budeš chtít pseudošotouši poučovat, tak si zkus laskavě najít fakta.

0/−1
14.10.2015 17:25

M73i63r74e46k 55Z96á20v59o75d31n96ý 7942257380638

Když budu chtít číst nesmysly, půjdu raději na K-Report... papa

0/−1
14.10.2015 17:26

R57a48d25e79k 39J70a45n30a73t27a 9865656604542

Vždyť to vidíte sám. Ten rozdíl 1706 Kč a 1832 Kč. Víte, čím je dán?

Tím, že u základních mezinárodních jízdenek český úsek (141 tarifních km) prodávají ČD za 10,80 EUR, kdežto DB za dvojnásobek (21.6 EUR).

To že rozdíl, není přesně těch 10,80 EUR, je dáno prostě tím, že vy jste k přepočtu použil středový kurz 27,10, kdežto kurs pokladen ČD je dnes 27.60 ( viz http://jzk.cd.cz/everyone/jzk-osobni/index_cs.html )

0/0
14.10.2015 17:36

M83i81r75e15k 16Z75á91v10o23d74n87ý 7782607920398

Mimochodem, nedávno se řešil problém, že na portálu ČD stála jízdenka (díky odlišnému devizovému kurzu) více, než u DB. Prostě cena je jedna a ta se počítá zvlášť pro český úsek a pro německý úsek.

0/−1
14.10.2015 13:40

R95a87d48e26k 58J61a40n97a84t40a 9545376424102

Nemáte pravdu. Český úsek je u standardních mezinárodních jízdenek prodáván u ČD 2x levněji než u DB. Je to popsáno v dokumentu zvaném "Zvláštní ujednání ČD pro mezinárodní přepravu", v odstavci 5.1: http://www.cd.cz/infoservis/cim-se-ridime/-3939/

Vy jste měl na mysli pravděpodobně nějakou akční jízdenku, například Praha-Berlín za 29 EUR. Pak mohou být ceny stejné.

+1/0
14.10.2015 13:53

M29i67r40e59k 15Z90á49v30o88d19n61ý 7702567340498

Nerozumím. V 5.1 se nachází doklady potřebné k přepravě. Nicméně. Samozřejmě nemůže platit, že Čech platí českou cenu a Němec německou. Dokonce ani jízdní doklad vydaný ČD nemůže být (kromě výše popsaného devizového kurzu) odlišný od tarifu DB, protože na území ČR je dopravce ČD a na území Německa je to DB. Proto na území Česka platí české ceny a na území Německa německé ceny. Z toho důvodu když si koupíte lístek z Prahy do Berlína, platí na území ČR 6x nižší cenu za kilometr, než za ni platíte po přejetí hranice.

0/−2
14.10.2015 14:38

R91o59m20a51n 89J77e39s47c48h11k91e 9538825907745

Kolik mají VRT na trati Wien - Berlin Rakušáci a Němci ? To jsou náš vzor. Mají více peněz a z Dráždan do Berlína se jede hodně pomalu.

0/0
15.10.2015 11:48

M61i47r58e98k 93Z16á56v29o55d12n88ý 7742977390638

Jsem rád, že alespoň někdo z hnutí ANO se umí chovat rozumně, když na MD mají samé hlupáky.

+1/0
14.10.2015 11:21

P86a15v15e58l 92Ř80a44p84e52k 7322896309915

Ukažte mi jinou obec s nějakými 14 tisíci obyvateli, kde zastavuje tolik dálkových vlaků jako v ČT. Když některé ty vlaky jezdily celé roky přes Vysočinu, tak v ČT nějak zásadně trpěli? Kulový. I tak se měli luxusně.

+10/−1
14.10.2015 11:11

M58i22r46e66k 39Z24á56v24o22d56n40ý 7422447400638

Kdybyste nebyl slepý a podíval se na mapu a znal trochu místní poměry (směry cestujících), tak byste takové bláboly nevypouštěl z prstů.

+3/0
14.10.2015 11:18

J49o10s13e40f 18H84o23n86e48š 7341962920273

Tady nejde ani tak o obec se 14 tisíci,ale přestupní uzel na jiný směr

+1/0
14.10.2015 11:21

M61i16c76h14a85l 64T70ů43m64a 7323445834814

Kolin je taky přestupní uzel a EC tam ujizdej rychlíkum z vysociny o par minut ...

+1/0
14.10.2015 11:27

M49i74r57e73k 25Z57á50v80o45d51n28ý 7582217160448

Ale to přeci není problém ČT. V Kolíně samozřejmě mají zastavovat vlaky na Brno každou hodinu.

+1/0
14.10.2015 11:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.