Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Babiš vyslyšel Jančurovy prosby, vložil se do jeho sporu o rychlíky

České dráhy přišly o jistotu, že bez soutěže získají na deset let provoz na rychlíkové lince R13 mezi Brnem, Břeclaví a Olomoucí. Po nátlaku majitele RegioJetu Radima Jančury se do problému vložil i ministr financí Andrej Babiš.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T27o46m31á79š 25Z15e74l62e43n19k78a 4794386380596

Jancura nezvladne rychlikovou vozbu. Je to jen populisticky sasek.

+10/−2
15.10.2015 18:31

P75a71v57e15l 89D19v28o71ř79á38k 3369734156242

A dopadne to jako s řidiči autobusů u BusLine... http://liberec.idnes.cz/stavka-plat-mzda-tarif-protest-jablonecka-vyzva-busline-pkk-/liberec-zpravy.aspx?c=A151015_121753_liberec-zpravy_ddt

+2/0
15.10.2015 18:25

M90i71c11h40a90l 32P67a93s43t58o22r13e91k 4754440318438

Ať už jde Jančura a s ním i ostatní do... Stát koupí vlaky za přispění evropských fondů a bude tam jezdit RJ. Proč ne ČD? Vždyť vlaky budou pro oba stejné. Nebo ČD s tím vlakem jezdí jinak než RJ? Nevím proč pořád někdo protěžuje RJ. V podstatě Jančura nic nedokázal, jen se cpe na lukrativní trati, kde nemůže nikdo prodělat ani kdyby se... Ať mu dají trati z horní do dolní, které jsou v katastrofálním stavu a ať si tam podniká. A až tam něco ukáže. Zatím se nacpal na OVA PHA a plná držka keců a stále nevidím ty supernové vagóny s 5 třídami, kinem a já nevím co ještě sliboval. Jediné co vidím jsou staré křápy, které nemají pořádnou klimu ani WIFi a provozuje je někdo kdo si ani neumí sestavit jízdní řád aby fungoval.

+14/−2
15.10.2015 16:46
Foto

M55i37c14h81a14l 40S86m69í51t97k74a 8504504873406

Perfektne napsano

+4/−1
15.10.2015 18:13

M69a48r52e47k 76M48a47r15t91i81n 8389974916860

Však aj jeho dotovaná linka na Slovensku má problémy... http://firenet.cz/zeleznice/regiojet/2464-jancurova-lokalka-na-slovensku-dela-cestujicim-problemy-se-zpozdenim-i-toaletami

+1/−1
15.10.2015 20:59

J26a51r36o58s94l80a45v 10K41o85m41o23ň 1700494334911

pořád se řeší cena a trh, že vše vyřeší. Ale jak vidím, tak kvůli neustálým snižováním nákladů jakýchkoliv společností to pak vypadá tak, že v letecké dopravě na pár hodin letu nedostanete nic a možná při delším letu něco. Podobně to může skončit i tady. Za pár let si budete muset donést do prázdného vozu svou židli a cestovat takto, bude jen holá skříň vozu bez ničeho. Výhoda bude ta,že si můžete sednou kamkoli, dokud se i tak nezavede povinné místenkování :). Nevidím důvod, proč by neměl jeden dopravce zajišťovat osobní dopravu v rámci dopravní obsluhy státu v celém státu.  Stačí mi ten chaos v autobusové dopravě, plno dopravců, plno jízdenek, přitom kupovat "první" kilometry je nejdražší. Jeden nečeká na druhého apod. Což je dnes i u vlaků mezi dopravci. Jen je zbytečný celý aparát ředitelů a pod. Ti by nebyli potřeba. Pokud stát si prosadí určité vozy a zaplatí, tak je pořídí každý dopravce, tudíž i státní. Než nechávat zisk jiným, viz silnice a jejich stavby.

+7/0
15.10.2015 15:48
Foto

B53r91o69n80i43s52l33a96v 53G93a18b32r22y98š 2742419931

Není všechno zlato, co je žluté:

http://firenet.cz/zeleznice/regiojet/2464-jancurova-lokalka-na-slovensku-dela-cestujicim-problemy-se-zpozdenim-i-toaletami

+8/−1
15.10.2015 15:15

J81a34n 56J48e90m55e17l94k68a 1175650

S tím zas nesouhlasím, viděl jsem něco jiného. Tam Jančura udělal kus práce. Jednak jeho vlaky jsou rozhodně stokrát lepší než roztřepaná regionova nebo 810. Dále zavedl spěšné vlaky. Má perfektní jízdní řád. Dokáže přitáhnout cestující na lázně. Má parkování zdarma. Slováci navíc mají zamřížované odkladiště kol. A vedle autobusové terminály. Klobouk  dolů. 

Kéž by tam někdo dotáhl naše soudruhy na exkurzi, aby se přiučili.

Na úplně stejné příměstské 80kové trati Ostrava Frenštát si o tom můžeme nechat zdát. Spěšné vlaky "nejdou" - trať je přece jednokolejná. Odkladiště kol s čipovkou - scifi. Parkovací místa ve stanici, do které nainvestovali 0.5miliardy nula bodou - Přece tam nejsou od toho aby to řešili.. ;-D Zákazníky do vlaku netřeba.. U Slováků žádné podchody - u nás nutné podchody za 0,3mld na stanici, do kterých pak teče, platí se za revize a opravy výtahů a uklid po vandalech.

+2/−2
16.10.2015 6:44

R16o62m77a96n 80J98e38s46c37h21k52e 9728285387145

Blbá Regionova je nízkopodlažní, tam může nastoupit maminka sama s kočárkem. Do toho žlutého zázraku se bez pomoci nedostanete. Jančura akorát předjíždí. Jel sem rychlíkem ŽSR a my stály. Za tohle Jančurovi zastavím vlak. Toto se nedělá.

+1/0
16.10.2015 7:36

J11a72n 23J87e41m20e98l29k87a 1255760

A talent není nízkopodlažní?

0/0
16.10.2015 10:25

R53o61m46a62n 84J74e45s67c90h89k25e 9208505237705

Já si nevšiml, že by Jančura jezdil s talentem.

0/0
16.10.2015 11:43

J38a13n 82N38e60š37p19o85r 4536438816792

Jezdí tam na jediné trati... A ta parkoviště a zamřížované odkladiště kol postavil taky Jančura?

+1/0
16.10.2015 7:41

J74a54n 16J43e88m81e13l54k75a 1985740

A však tady jde o celý přístup. Jízdní řád, legislativa, správce kolejí.. To jsou parkoviště, místa na kol, řešení bez podchodů, kde jsou zbytečné (stejně jako v Rakousku).

0/0
16.10.2015 10:25

P35e77t36r 60K47l24a85u62d71a 5748690814940

Problém je hlavně v tom, že v ČR děláme věci systémem pokus - omyl. Například v Německu mezi Regensburgem a Weidenem jezdí 3 dotovaní dopravci.  Když si koupíte jízdenku, je Vám jedno, kdo přijede (a platí to i o většině jízdenek síťových). Autobusy zde tvoří pouze napaječe železnic, takže si vzájemně nekonkurují. Nejprve bychom měli sjednotit tarifní podmínky a pak vyhlašovat soutěže. A ne jako v Polsku.... 3 dopravci, na nádraží 3 různé pokladny.

+13/0
15.10.2015 12:07
Foto

J46a58n 63V49a44l74a91l29í13k 6936709220836

To uz s těmi pokladny už tady je

+6/0
15.10.2015 12:16
Foto

B55r36o38n47i67s94l38a38v 56G60a33b76r71y71š 2672809201

Ten nápad už tady byl dávno. Ale když se lidi neumí domluvit a je pro ně všechno problém, jde to těžko.

+1/0
15.10.2015 12:34

P15e14t72r 20N96e39c27h63a20n10i17c54k32ý 7833656488620

Jaká domluva, stát platí, stát vlastní infrastrukturu i národního dopravce, tak může určit podmínky. Nakreslí sloty, určí tarif, určí dotaci za km, vybere dopravce do jednotlivých sad, platí jim fix, objednané služby kontroluje a hotovo

0/0
15.10.2015 19:36
Foto

B67r59o33n33i17s74l52a66v 88G97a40b71r71y13š 2342479921

No vždyť jo. Ministerstvo jsou lidi, politika jsou lidi, ti naši ale nejsou tak osvícení jako v Německu nebo Švýcarsku.

0/0
15.10.2015 19:39

J87a65n 48N72e58š95p20o82r 4566938316822

Jančura by byl první, kdo by to rozkopl, ten chce všechno možné, než jakoukoliv kooperaci při zajišťování osobní dopravy. Nakonec, jeho idea při vstupu na koleje, kromě pěti vozových tříd a dalších ptákovin, vyzněla jako snaha o zrušení ČD...

+1/0
16.10.2015 7:44

V34a75c67l38a19v 13H18a56j85e97k 3396309539

Jenomže tak to od státu nastavené není, možná ve Švýcarsku. Mělo by to být v podmínkách soutěže nebo součástí licence provozovatele drážní dopravy. A než že jako vlastník bude stát nutit národního dopravce do podmínek, které ho jasně znevýhodňují a případně i přímo poškozují. Jako vlastník by teoreticky mohl, ale nedává to moc smysl.

0/0
16.10.2015 12:28

J17a40n 86K91o48b96ě81r16s38k94ý 1980986881193

Hezká komedie. Ale opět jeden zásadní problém: tarifní. Já po téhle trati těmi rychlíky občas jezdím a velká část cestujících z těch rychlíků přestupuje někam dál. Nejvíce asi z Hulína do Kroměříže, z Otrokovic do Zlína atd. Takže se pokračuje naváznými vlaky ČD. A ty připoje jsou občas od těhle rychlíků a občas od Luhačovických rychlíků které se vzájemně doplňují. Takže pokud tam bude jezdit soukromý dopravce neuznávající tarif ČD tak zhoršení a o 50 % méně spojů. Je opravdu super pořídit si IN kartu s aplikací a traťovkou a pak zjistit, že mu třeba za rok nemusí platit. Takže výzva pro MD: Když chcete pouštět na koleje soukromníky (proti tomu nemám nic) tak už konečně určete nějaký jednotný tarif na železnici který bude platit u všech. Nechávat dohodu na dopravcích je hloupost!!

+14/0
15.10.2015 11:24

V62a23c50l59a80v 30H82a64j32e71k 3436629989

Nemí problém tarif, ale vyúčtování mezi dopravcem na tratích či úsecích, kde ji jezdí více. A srovnávání s IDS není v tomto relevantní.

+1/0
15.10.2015 14:16

J26a90n 16K89o36b28ě29r50s64k33ý 1900186951483

No a to by MD mělo vyřešit než pustí konkurenci do dotovaných vlaků :-/

+1/0
15.10.2015 17:23

J76a94n 79N67e38š29p93o54r 4436448486572

V Břeclavi na Znojmo, Slovensko, do Rakouska, a to nemluvím o Brně, tram je to na všechny možné směry. Jak už jsem psal níže, pokud  by to nebylo přísně ošetřeno, aby si Jančura nedělal, co chce, šla by celá IDS JMK do kytek....

+2/0
16.10.2015 7:54

P98e70t52r 18Č24a57d84a 6976651250322

Vydelecne spoje se privatizuji, aby jsme ty nevydelecne mohli jeste vice dotovat.

+7/0
15.10.2015 11:16

P15e71t80r 69N68a96j89d59e50k 7837816163691

To už dávno neplatí.

0/−1
15.10.2015 11:19

A51l14a14n 42Ř15e70p56k70a 4505776

Regiojet by převzal InterPantery od drah? No ty dopadnou vzhledem k tomu, jak se (ne)stará třeba o klimu u svých současných vozů.. to budou brzy na odpis, ovšem hlavně že tam bude kávička zadarmo :D  R^

+15/−3
15.10.2015 11:00

P28e58t96r 56N18o42v32o96t81n60y 1721730941

To by mě celkem zajímalo, jak by to bylo při "předání" těchto jednotek Jančurovi. Samotné jednotky budou uhrazeny z EU, ale zázemí pro údržbu, vyškolení zaměstnanců, know-how. To si bude muset dopravce zřejmě zařídit za své. A už to vidím u Regiojetu.

+6/0
15.10.2015 11:09

R57o59m34a57n 53P84o96l73á27č63e81k 5666209535

Si to pronajme od ošklivých ČD ;-D

+5/0
15.10.2015 11:34

A51l92a94n 67Ř60e64p92k61a 4215706

Samozřejmě bude prskat, že za pronájem dráhy chtějí moc peněz (to už tu taky bylo) ;-D

+9/0
15.10.2015 11:46

M50i80l26a28n 85C98h54a96l76u18p56a 7824796237133

O tom kdo je padouch a kdo hrdina má většina diskutujících jasno a tak se s vámi nebudu hádat. Ale jak může někdo v době kdy se soutěží o každé hov.. v uzavřít smlouvu se státem na 10 let bez  výběrového řízení ?

+2/−3
15.10.2015 10:43

P85e53t14r 11N93o25v89o96t88n80y 1141850911

Protože nikdo jiný neumí službu dodat v požadované kvalitě?

+5/−2
15.10.2015 10:44

M22i19l12a94n 47C63h16a71l68u78p86a 7274196847883

Musím říct, že dělám ve stavebnictví a tady když výběrové řízení nevyhraje nejnižší cena, protože je to podvodník, co to prostě nemůže postavit, tak ÚOHS zadavatele zakázky ukřižuje a usmaží zaživa. Prostě argument kvality u ÚOHS v sektoru stavebnictví neexistuje!

0/0
15.10.2015 10:48

P11e96t67r 23N81e64c73h20a88n60i27c55k60ý 7823376468810

Když posledně stát vyslyšel Jančuru, tak jsme přišli o řadu okrajových spojů a na dotacích zaplatili desetinásobek toho co dřív :-P

+10/−1
15.10.2015 10:19

P22e62t84r 66N16o60v44o25t16n40y 1261740261

Tak to vám Sůra vysvětlí, že se to státu vrátí na větších poplatcích za cestu a na odvodech těch zoufalejch brigádníků, co Jančura najímá jako "stevardy".

+4/−4
15.10.2015 10:27

P82e84t39r 10N95e91c22h89a14n37i47c98k23ý 7433306188550

Pan Sůra by mohl napsat o zrušení Moravana, to je konec fakt Rv

+1/0
15.10.2015 19:37
Foto

J88a41n 41V15a15l55a10l31í94k 6456329960756

p.Sůra Co tak zjistit u ČD a Jančury jak by to bylo s tím jízdným aby se pak lidem nekomplikovalo cestování. Děkuji

+3/0
15.10.2015 10:15
Foto

J34a57n 45V71a77l41a25l59í86k 6446349900186

Hlavně at platí jedna jizdenka pro všechny dopravce na to by se měli zaměřit a ne ze když budu nekam cestovat tak nebudu kupovat 4 jizdenky

+9/−1
15.10.2015 10:07

M34a46r67t92i26n 24M17a60i51k84s42n21a76r 3384383788102

Vzdyt to neplati ani v ramci CD, pokud chcete využívat jejich slev :) Třeba když jedu Praha - Hradec Kralove - Horice, musim si koupit listek Praha - Hradec Kralove a Hradec Kralove - Horice, protože zvlast jsou lacinejsi nez dohromady :D nemluve o tom, ze pokud chci jet opacne, tak si je nemuzu ani koupit na jednom miste,protoze zlevněnou si muzu koupit jen v praze a hk :D

+5/−6
15.10.2015 10:46

A55l88a92n 38Ř13e89p63k50a 4655876

A nemůžete si zlevěnnou koupit přes eshop/aplikaci? ;-)

+3/0
15.10.2015 11:02

P91e94t11r 95N16a24j95d31e62k 7627126293181

Přesně tak to je. A pomatení nádražáci minusují jak o život.

+1/−4
15.10.2015 11:18

J89a24n 81K71o12b60ě10r13s86k80ý 1860886451973

Viz. můj příspěvek výše tam vysvětluji jaký tarifní problém by mohl nastat.

0/0
15.10.2015 11:25

P79e31t56r 14N51o60v35o25t65n50y 1871360951

Zaprvé - jednu jízdenku si koupit můžete a bude platná na celé trase(i když dražší než ta dělená). Zadruhé - můžete si dělenou koupit na jednom místě - v eshopu.

+3/−1
15.10.2015 11:29

P80e17t74r 25N96e36c79h12a23n30i27c60k89ý 7643846158230

I ta dělená je platná na celé trase

0/0
15.10.2015 14:06

V23a17c70l26a26v 98H16a57j59e68k 3826749589

Ale jsou to 2 přepravní smlouvy. Když Vám ujede přípoj nemáte nárok na návratek beze srážky, popř. úhradu náhradní dopravy či noclehu.

0/0
15.10.2015 14:21

P41e82t74r 63N29e95c21h65a88n61i64c94k65ý 7113396528610

Zatímco při přestupu Jančura-ČD nemáte nárok ani na počkání toho přípoje. Krom toho ceník Jančury je spíš taková loterie. Zkuste si naplánovat výlet měsíc dopředu s tím, že až budete vědět počet lidí, tak koupíte jízdenky

+2/0
15.10.2015 14:24

V94a49c19l52a36v 80H64a79j63e18k 3686669469

no to je ten přínos konkurenčního prostředí.

+1/0
15.10.2015 14:40

R67a96d37e64k 87J43a84n36a45t87a 9925576344542

Jenže existence akční slevy Praha-HK je dána právě tou nekoncepčností veřejné dopravy v ČR. Ta železniční sleva Praha-HK je kvůli autobusům jedoucím po D11, které nejsou integrované nikam, přitom jsou také dotovány, jen skrytě (přes velmi levnou dopravní cestu a daňové úlevy).

Pokud by byla doprava organizována jako ve Švýcarsku, tak by takové autobusy buď neexistovaly vůbec, nebo by v nich platily přesně ty samé jízdenky jako ve vlaku, takže by váš problém nevznikl.

+5/0
15.10.2015 12:44

P16e30t60r 96N75e14c97h72a42n64i16c15k12ý 7203826658870

Jenže když si koupíte Pha-HK můžete jet jakýmkoli vlakem na trase, stejně tak z HK do Hořic, nevážete se na jeden vlak

+1/0
15.10.2015 14:07
Foto

J51a97n 51V93a66l67a11l22í94k 6666349590616

At si Jancura vezme nakladni dopravu a muže si vlaky jezdit po celé republice

+1/0
15.10.2015 10:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.