Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podvodný software může být i v nových motorech, připouští Volkswagen

Volkswagen připustil, že u nových dieselových motorů používá software, který by mohl snižovat emise při testech. Americká agentura EPA nyní zjišťuje, zda nešlo o další nástroj k manipulacím s emisemi. Podle deníku Spiegel se do skandálu namočilo třicet manažerů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V27á30c57l83a60v 31P33o61l84á93k 1835322190100

Přirovnání: Nahusti pneu na 2 atm. Během jízdy jsme zjistili 2,1 atm.Ty jsi podvodník, protože si pneu nahustil kompresorem, my jsme mysleli, že je nahustíš pumpičkou.

+1/−5
15.10.2015 0:28

L49u50k28á15š 59S56k46o38p79a71l 9676978115851

Jo tak tohle je slušně mimo :D

Správné přirovnání je: neumím vyrobit motor, který projde homologací? Termín začátku prodeje se blíží? Nevadí, udělám podvod, třeba se na to nepřijde ;) Že to auto má emise NOx 40x větší, než výrobce deklaruje ..

+3/0
15.10.2015 16:39

Z17d88e18n64e15k 17S22e98k95e27r55a 1492653107311

Nevadi vam ze se jedna o USA?;-)

0/0
14.10.2015 23:10

R53i55c16h42a54r47d 90P55ů13ž41a 9650529880498

jasně, pár maníků cosi vytváří, asi ve svém volném čase i když z toho nemají žádný osobní prospěch...to jsou hrozné žvásty. Nejspíš ta nová strategie VW

0/0
14.10.2015 22:22

J85a26k61u29b 47K53o95s 3856282260124

Nechápu proč Volkswagen takhle dobrovolně páchá harakiri, zejména když máslo na hlavě mají evidentně všichni. Tady by se hodil osvědčený přístup českých politiků. Zatloukat, zatloukat a zatloukat. A když ti to dokážou - tak zatloukat, zatloukat....

+3/−2
14.10.2015 19:51

J87a49n 54N11o59v20á89k 8460176367250

Zatím to evidentně nikomu jinému nedokázali.

+2/0
14.10.2015 22:14

J60a65k55u47b 26K42o15s 3326492630334

Ne. Nenom se prokázalo, že ty emise mají v reálu všichni podobné a vyšší :-)

+1/−1
14.10.2015 23:10

J59a20n 11F92r29o28l55í35k 6676370885394

Jenže ostatní automobilky používají jiný postup než VW.

0/0
15.10.2015 10:12

P66e97t46r 54T53y31č74k16a 6805232699642

;-D

+1/0
15.10.2015 16:09

P94e73t98r 37T62y80č95k76a 6475632889442

Jiný postup, ale stejný výsledek.

0/0
15.10.2015 16:09

M10i65c89h71a89l 80K67v87a71k 8357880495793

nj ale prave proto, ze je to jiny postup tak to neni podvod, ohnuli to kolem zakona, ale neporusili ho, mozna je ceka postih, ze to meli ocekavat a cist jako kazdy rozumny clovek, ale spis ne, kdezto VW opravdu vedome vytvoril software, ktery vedome prepina rezimy a porusuje zakon....no nic hucet do dubu se mi nechce, ale prectete si o tom neco, clanky uz jsou i od odborniku a nejen novinaru

+1/0
16.10.2015 13:53

M87a61r10t73i57n 51P46o49s45p96í55š29i28l 8725861406217

já si myslím, že v tom jsou namočeni hlavně všichni ekologové. A jak se tak postupně ukazuje, jedou v tom nejspíš všechny automobilky.

+2/−1
14.10.2015 18:48

J91a12n 18F11r53o86l41í13k 6256100545814

Až budeme mít Euro 15 z výfuků se bude linout levandulová.;-D

0/0
15.10.2015 10:13

M92i69c83h58a57l 73K28v94a13k 8887220525943

to budou smrady

0/0
16.10.2015 13:54

J63a68r43o51m71í18r 80Č56e59c43h 1853418777432

Jsem zvědavý jak dlouho se ještě média budou zabývat touto zhovadilou a vykonstruovaném kauzou.Myslím že svět a Evropa má daleko větší problémy než Dieselgate.IS, Sýrie,imigranti, Ukrajina,Řecko to jsou skutečné problémy k řešení a ne tahle přítomnost odporující uzdravení myšlení.

+4/0
14.10.2015 18:40

S73t68a70n42i50s91l66a52v 37R70o70s69e98c67k44ý 9185139891649

Pro EU a její všemožné orgány je jednodušší nařizovat emisní normy, narovnávat okurky apod, než řešit opravdu zásadní věci než např. ochrana hranic.

+6/0
14.10.2015 19:43

J16a89r28o96m60í52r 91Č72e34c42h 1353978267792

To máte svatou pravdu.Je to hrůza.

+1/0
14.10.2015 19:44
Foto

K39a54r36e41l 55H70r60u37š21k40a 2711801118197

Nj, "manažerské rozhodnutí": Ten novej model prostě do konce roku dodáte, jinak všichni letíte! A zařiďte si to, jak chcete!!

+1/0
14.10.2015 18:36
Foto

M22i22r51o40s95l76a70v 53S55t70e19i89n58e28r 6418194113725

Tady vůbec nejde o trochu nějakého stopového smrádku v emisích, ale o odrovnání konkurenta. Samozřejmě programy musí vyhovět ve všech režimech- i stojící auto před křižovatkou nesmí smrdět. Pro městský provoz bych považoval za nutné, při rychlostech pod 50 km/h emise potlačit, jak jen to jde, i když to sníží účinnost. Při 120 nejste ve městě, tam na tom tak nesejde, jestli je něčeho 0,08% nebo 0,8%.

Jak se do programování začnou míchat právníci, je technika a věda v koncích.

+5/0
14.10.2015 18:33

J53i89r68k23a 17D75v56o28ř14á78k 4775860353788

Zčásti si protiřečíte. Snížit účinnost znamená zvýšit spotřebu a tedy i emise CO2. Ale určitě by to stálo za to, kdyby se tím snížily emise NOx, které jsou jedovaté v místě, kdežto CO2 škodí až globálně. Stálo by to za to, i kdyby to znamenalo kontrolovat "reálně" všechny automobilky a vzdát se poněkud fantaskní Euro 6.

+3/0
14.10.2015 19:39

M50i82c59h22a90l 94K12v49a18k 8857970655323

presne tak, lidi si pletou ucinnost, spotrebu, emise, CO2, NOx, atd. tech pojmu je hodne a problem je, ze si tyto veliciny vzajemne podrazi nohy, takze se musi premyslet jak spravne nastavit, a o to se VW snazil, ale bohuzel spis ke svemu prospechu nez k prospechu jinych...kdyby to slo idealne tak to uz tady davno jezdi, ale je nutne volit kompromisy

0/0
16.10.2015 13:57

P65a21v41l94a 12S39k98o36u21m49a98l14o74v82á 4769720910740

Tak v nových motorech to máte taky jo ;-D ? A co Klingoni, nemaj v tom prsty ;-D ?

.

A co ten neskutečnej černej dým a smrad z toho otřesnýho nafťáku, kterej akceleruje, že zavírám ventilačku a okýnka, už nebude ;-D ?

.

Norma EURO 6 znamená, že ten černej dým a smrad, co vypustí dýzl na křižovatce při startu se dá přežít ;-D ?

+1/−1
14.10.2015 18:29
Foto

M68i45r39o48s75l67a29v 27S15t70e14i80n82e25r 6518534903175

Milá Pavlo, diskuze není o kouři (pevných částicích) nýbrž o stopových sloučeninách dusíku (naprosto neviditelné okem) které se ve spojení s vodou, tedy i mlhou nebo deštěm, mění v kyselý déšť.

Kouř, který v zimě tak často vidíte, není specifický pro diesly. Každý studený motor spaluje špatně a tak utíká do vzduchu nespálený benzol, xylol a jiné přísady benzinu, viditelné je ale dělá vodní pára. Však si všimněte na křižovatce, jak těm před vámi stojícím vozům cosi kape z výfuku.

0/0
14.10.2015 18:39

J71i82r75k57a 35D51v39o42ř60á18k 4255210343768

Čmoud leze leckdy i při akceleraci, když je motor už dávno horký.

0/0
14.10.2015 19:41

J26a20r38o30m91í26r 45Č73e75c83h 1333388327392

Ano samozřejmě pokud nakrmite motor palivem tak to je bohužel normální,hodně tomu také napomáhají ty vymoženosti jako EGR ventil který vrací část spalin spět do sání a tím znečišťují motor a kazí normální spalovací proces.Já ho dávno zaslepil a odpojil a ejhle motor má lepší tah o 3 dcl mi klesla spotřeba a kouří tak o 40% méně.Tak nevím kde je chyba.

+1/0
14.10.2015 19:55

M66i83c62h31a91l 69N10o18v98á21k 7190879197424

Hlavně vypnutý egr napomáhá čoudění.

Egr sice slouží k potlačení NOx, ale při vypnutém egru motor neví co se vzduchem, kterýho má až příliž a rázem velké množství vzduchu prorazí neusazený bordel ve výfuku. To pak po takovém autě zůstávají saze na cestě...Rv

0/0
15.10.2015 6:43

J17a21r11o92m45í37r 64Č71e85c30h 1613738707972

No myslel jsem si že množství nasavaneho vzduchu a poměr paliva určuje řídící jednotka motoru spolu s vahou vzduchu,proč můj motor s vypnutym EGR ventilem lépe jede má menší spotřebu a míň coudi?Navíc je to znát i na čistotě motorového oleje?

0/0
15.10.2015 6:54

Z17d90e33n95ě29k 10H75a75n54z93l 1291646752184

Kam se hrabou uprchlíci

+1/0
14.10.2015 18:12

L21u27k20á14š 17V12e65s63e82l39ý 7914943745933

V Evrope se automobilky domluvily, Amikum se konkurence nelibila, tak na nednoho ukazali. Bude konec predrazenych dieslu a za catek drazsih benzinu.

+3/0
14.10.2015 18:06

M97a41r68t28i97n 12B10e17r86a22n 1674198663401

Horn lze. Firma mela plnit emisni normy a je blbost aby par manazeru rozhodlo o tom jak je bude plnit.

0/0
14.10.2015 18:02

P65e17t73r 80U60r55a60m 1672190573657

Ktery zakon ci narizeni urcuje, jaky software je nepripustny?

+2/0
14.10.2015 17:59

J68a41n 52Š18v93a14r33c 8357806778224

Hezká pohádka. Teď prosím tu o Karkulce. Aneb nevěřím tomu, že o tom vedení nevědělo. Dokonce byl se ani nedivil, kdyby zadání vyšlo právě od něj.

+5/−1
14.10.2015 16:58

Z11d66e73n17ě14k 39H96a45n97z44l 1341976742644

Moc koukáte na Akta X

0/0
14.10.2015 18:39
Foto

M21i44r28o43s39l32a21v 61S38t70e56i97n92e18r 6448824843625

Samozřejmě, vedení zadalo, udělat ten motor na normu E5 nebo E6. Jak jste to udělal, se žádný šéf nebude ptát- hlavně když předložíte správný výsledek testu.

Asi jste ještě nikdy nedostal nějaký úkol. Kdo se snaží, ale nemá úspěch, ten poletí, ale velkým obloukem.

0/0
14.10.2015 18:43

J53i81r72k23a 86D47v55o38ř22á22k 4675330163548

Přesně tak. To je typický způsob zadávání podřízeným, typu "firma se nenají vašeho idealismu, mě jde o to, co se skutečně měří, čili musí se splnit platná norma".

0/0
14.10.2015 19:45

J42i38r91i 88R16u47s48n89o23k 4485372127593

Ja myslim, ze nejake svacinarky taky pujdou.

+1/0
14.10.2015 16:55

L15a45d88i11s24l59a71v 54P92o91l96i56c79k86ý 5106205981937

Manažeři o tom nevěděli a ten počet taky nesedí.:-P

+10/0
14.10.2015 16:53

J15o63s12e64f 64H26l54a76d47ů24v62k68a 6345856831863

Jak to? Vždyť psaly ze za to může vrátný uklízečka a kuchař

0/0
14.10.2015 16:44

J50a91r32o20s52l73a43v 10P49l45a93c41h36e59t47k79a 7236536326489

Jeste nedavno to byla diverzni akce nekolika techniku.

0/0
14.10.2015 16:39

R57o50m79a71n 55Z47v21ě57ř90i34n67a 9211725917465

před týdnem:

"aféra je akcí několika inženýrů"

dnes:

"V podvodech VW se namočilo třicet manažerů"

za týden:

"aféra se rozrůstá, věděl to celý management"

:-)

0/0
14.10.2015 16:37

M18i86c87h51a40l 29J12a25r29o31š 7224500872755

Nakonec se ukáže, že to byla celosvětová dohoda všech firem i s homologační agenturou.

+4/−1
14.10.2015 16:42

J81i54r79k63a 45D39v98o21ř60á64k 4155610853188

Nedivil bych se, i když homoogační agentura k tomu není potřeba. Jde jen o to ji přesvědčit, aby měřila právě to co norma požaduje.

0/0
14.10.2015 19:46

A25d77a82m 68W43e23i39s92s 2353127909281

...já bych je uvolnil...

0/0
14.10.2015 16:32
Foto

M55a35r60t49i42n 95F33a80l18t78ý86n 9571376624468

"za falšováním údajů o emisích pomocí speciálního softwaru stálo pouze „pár softwarových inženýrů“ a že nešlo o firemní rozhodnutí"

Hihihi... to se tak vždycky říká. Pár blbečků se vyhodí, hlavně když "dobré jméno firmy jako celek" zůstane neposkvrněno, Vím o tom svoje. ;-)

+6/−3
14.10.2015 16:31

P95e35t33r 46M78a43r92e98č50e48k 1533161739468

Taky jste namočil firmu do průšvihu?

+2/−1
14.10.2015 16:34

J88a29n 76F71r26o83l73í60k 6206310185384

Dobré jméno firmy je v tomto případě v zadku. Alespoň v USA a západní části Evropy. Ti co kupují ojetiny ze západu s tacho na 120 tis. a reálu 250 se nějakými emisemi nezabývají. Často je jedno jestli jedu za nákladní Tatrou nebo vyšeptaným Golfem.

0/0
15.10.2015 10:19

V14á10c45l89a34v 40P80a75v43e66l11e65k 1220836616354

Ale líbí se mi... podvádí VW, ale pokuty a propad akcií chce převést na dodavatele citelným snížením cen dodávaných součástí 8-o

+1/0
14.10.2015 16:28

J20i11r87k89a 58D44v29o59ř19á84k 4205770713458

Kdyby VW nepodváděl, dodavatelé by neměli kšeft. Není to zas tak úplně nelogické.

0/0
14.10.2015 19:51

M25a11r38t50i38n 92H63o60c23e22k 5359975134317

třicet chudáků to odnese, protože to shora dostali nakázané a vedení se bude pakovat dál. nevěřím, že to vedení nevědělo a neiniciovalo v zájmu získat světové prvenství v prodeji. tohle si totiž vůbec nějakej manager nemůže dovolit, pokud mu to vedení neposvětí !!

+7/−1
14.10.2015 16:21
Foto

P27a21v59e41l 31M48a49k19o42v28e78c 8698805851

Nejdříve to vedení chtělo "hodit" na pár techniků, teď "přihodili" 30 manažerů, ale ve finále to "semele" i samotné nejvyšší vedení...

+1/0
14.10.2015 16:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.