Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropu a Austrálii spojí přímá linka, rekordní let potrvá 18 hodin

Technologický pokrok a nižší ceny paliva přinášejí velký skok v civilním letectví. Evropu a Austrálii během několika let spojí přímé lety. Nástup nových typů letadel s větším doletem přinese i souboj aerolinek o nejdelší linku na světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85a24v96e37l 70M12a67r72e31š 8235290957595

Linka Evropa Austrálie by (kvůli vzdálenosti) byla ideální  pro nadzvuková dopravní letadla, dávala by tam větší smysl, než  transatlantik Londýn - N.Y.

 Moderního nástupce  Concorde se ale asi jen tak nedočkáme

0/0
26.10.2015 21:53

M25a52r88e21k 93N84e77t75o90l87i30c35k20ý 6554650748

18ti hodinovej let. Pro me tedy zhmotnela nocni mura.

0/0
20.10.2015 10:16

P67a30v15e45l 47O56d59r57a84z94i54l 6654289207580

Tak jestli raděj 20-30 hodin poleháváte střídavě v letadlech a na letištích...

+6/0
21.10.2015 11:30

M70i34c95h86a92l 63M82i60l47l52e15r 9936362759122

kazdemu podle jejich cestovnich predstav a priorit.

Zminena linka Perth-Londyn rozhodne nebude vyhovovat kazdemu cestujicimu, zvlast kdyz musi nejdriv letet z vychodniho pobrezi do Perthu.

Radsi nez 4 hodiny do Perthu, par hodin na prestup a pak 18 hodin do Londyna, davam prednost letet odtud primo 14 hodin do Dubaje, 2hod pauzu v Dubaji, osvezeni a odtud dalsich kolem 8 hod do Londyna.

Muj soused zas pro zmenu dava prednost letet odtud 7 1/2 hod do Singapore, pauzu 1 1/2 hodiny, do Dubaje 7 1/2 hodiny, pauzu na prestup/osvezeni 1 1/2 az 2 hodiny a odtud dalsich kolem 8 hod do Londyna.

Zavedeni prime linky PER - LHR proste jenom dava lidem dalsi alternativu cestovnich planu.

0/0
21.10.2015 12:53

T60o55m11á96š 62T92a24t60í21č67e91k 5410352980408

Osvěžení na letišti je opravdu sen každého bonvivána.

0/0
26.10.2015 17:49

M21i57c80h38a59l 10M24i67l72l21e83r 9686672919412

Kdyz jsi prave vystoupil z letadla po nepretrzitem 14hodinovem letu, ktery predchazely alespon dalsi predchozi 4 hodiny od odjezdu z domova, mas minimalne 1 1/2 hodiny na letisti v Dubaji (pri nekterych spojenich dokonce 4 hodiny) a pred sebou dalsi let 6- 8 hodinovy let do destinace, plus alespon dalsi 2 hodiny nez se dostanes do domu nebo hotelu, tak jestli vyuzijes moznosti se uprostred cesty osvezit a prevleknout nebo se tomu smejes a povazujes to za prebytecne bonvivanstvi samozrejme zalezi na tom, jestli se radis mezi cistotne cestujici vedel nichz je prijemne cestovat, nebo cestujici prasata.

0/0
27.10.2015 16:32

T61o32m80á81š 44T97a64t30í56č64e55k 5730832280108

Tak já su schopné se hardcore vykoupat aji na letadlové toaletě. :-) Já jsem to spíš myslel na tu všeobecnou atmosféru na letištích - na mě to působí tak, že mám jako co nejrychleji odtam zmizet.

0/0
27.10.2015 21:00

M31i57c61h16a40l 57M23i96l26l12e45r 9876372859782

Kazdy si jiste rad zkrati cekani v tranzitu mezi spoji na minimum, ale kontrolu casu maji aerolinky.

Kdyz se jedna o mezipristani, pauza trva 90minut az 2 hodiny. U prestupu na jine letadlo existuji minimalni doporucene casy, ale nevyplaci se vybrat ty nejkratsi, protoze se i jen pri malem zpozdeni priletajiciho letadla muze stat, ze cestujici prestup nestihne nebo ze to nestihne jeho zavazadlo.

Osobne davam prednost vetsi pauze, nezli nervakum zda stihnu prestup.

Vyhovuje mi mit cas na zminene osvezeni, projit se kolem obchodu, treba neco koupit a pak v jedne z restauraci kavaren ci v klubu (lounge) neco snit a vypit, prip. odeslat email a beze spechu jit na gate na dalsi spojeni.

0/0
28.10.2015 11:52

V34e56r67o78n16i68k60a 52Š63k42v56á37r33o72v13á 5361390486716

12 hodin letu ještě v pohodě zvládnu letěla, jsem již několikrát,ale 14 hodin (Řím - Buenos Aires) to již byla muka.

0/0
19.10.2015 8:34
Foto

S88t36a16n60i60s83l48a35v 63T79e97s20a36ř 9447774402984

a po 18 hodinách budou cestující z letadla vynášet i se sedačkama :-/

0/0
16.10.2015 19:58

M15i15c22h40a70l 14M97i73l83l29e89r 9336232759162

na dlouhych letech v economy je dulezite jit se obcas projit, protahnout se a zacvicit si.

Nejdelsi lety, ktere jsem prozatim absolvoval, byly 14 hodin mezi Melbourne a Dubaji a mezi Singapore a Londynem. Povazuji za vyhodu, ze to bylo v novejsich dobach v A380 kde je na tyhle aktivity vic mista.

V tomto smeru jsou nejlepsi Emirates, kde economy zabira celou dolni palubu vcetne predniho foyeru mezi kabinami pro pasazery a schody do kokpitu. Tam je behem letu nejvic mista.

Qantas jeste nema B787-9 ve sve flotile a nemohu posoudit rozvrzeni sedadel, ale presto davame prednost letet s mezipristanim a mit moznost se pritom projit a osvezit se.

Nektera velka letiste jsou k cestujici verejnosti vice ohleduplna a poskytuji moznost umyti/ osprchovani/ osvezeni po dlouhem letu i pro ty, kdo nemaji pristup do lounges. (Dubaj)

Na nekterych (Heathrow terminal 3) maji lounge, kde jeden nemusi byt clenem klubu aerolinky nebo letet business/first, aby vyuzil jejich sluzeb. Staci zaplatit vstup na 3 hodinovy pobyt, coz se po 21hodin dlouhem letu s mezipristanim a pri nekolikahodinovem cekani na dalsi pripoj velmi vyplati.

http://www.no1traveller.com/heathrow-airport-lounge-terminal-3.htm

+2/0
17.10.2015 7:08

J48a64n 96M52a27z94ů17r93e67k 2438954728655

tak ekonomická třída na těchto dlouhých letech je upravená....tam to není jak sardinky v Wizzairu do Londýna.

0/0
18.10.2015 11:23

M32i29c91h55a42l 13M30i33l36l41e27r 9316182869762

FYI: prikladam link na tabulky sirek sedadel a vzdalenosti mezi nimi (tzv. pitch, merene jako vzdalenost mezi zadnimi stenami sedacek v rade za sebou) v economy. Je to pro druhy letadel pouzivane ruznymi aerolinkami na dlouhe lety nad 6 hodin. Vsechny udaje jsou v palcich, nasobit 2.54 pro prevod na cm.

http://www.seatguru.com/charts/longhaul_economy.php

0/0
18.10.2015 13:14

J63a58n 11L50a14k90o70m70ý 7471345225134

Je fajn, že rekordní lety budou v A350, B777 a B787. Ale zase kdyby si někfo objednal A380 a spodní palubu obětoval nádržím, může lítat z bodu A zpět do bodu A kolem světa nonstop

0/0
16.10.2015 15:58

M97i21r54o96s73l41a41v 50Z63i37k44m90u19n54d 7819213334783

Mohou doplňovat palivo za letu ... to je pouze věc technické úpravy a logistického zajištění ...

0/0
16.10.2015 16:23

L30u19k17á39š 39O18m42á55č67k73a 5601574541306

Ty jsi dobrý komik.

0/0
16.10.2015 18:23

M29i98r31o22s80l44a52v 89Z75i45k22m36u24n20d 7409583194583

A proč, technicky to je možné. Jaký je technický rozdíl mezi vojenským a civilním letadlem ....

0/0
17.10.2015 14:07

J47i67ř14í 13K94o67c80u45r64e27k 6725674895168

By byl moc těžký a nevzlétl

0/0
17.10.2015 16:47

J81a23n 70M19a33z68ů40r88e35k 2408424718275

tam by význam hrála i váha....hlavně od určitého bodu je už linka neefektivní...není to tak, že nejdelší linka zaručí ziskovost. On ten přestup je často pohodlnější, než těch 18 hodin sedět v letadle.

+1/0
18.10.2015 11:25

J12a93r32o25s19l63a11v 20V85o25l25n13ý 4624417455782

Pane Codr,věřte mi.Já jsem žil 30 let v Australii a měl jsem takové cestovatelské

zaměstnání tak jsem toho tam prolétal hodně.Mohl bych se mýlit,ale to byla taková

hrůza,že je to nezapomenutelné.

0/−3
16.10.2015 15:29

L34u27k18a55s 15C53o10d48r 6308342490281

Civilni letectvi je muj velky zivotni konicek a ruzne netradicni lety, destinace a typy letadel primo vyhledavam po celem svete (ostatne jako cela komunita podobne postizenych jedincu). K te historce o nonstop letu mam velmi rezervovany pristup z nekolika duvodu:

- v zadnem z dostupnych pramenu se mi nepovedlo dohledat sebemensi zminku o tom, ze by takovy nonstop let existoval (a to ani v ramci specialnich letu typu positioning / ferry atd.), coz je u tak raritniho a jedinecneho letu (zvlast nonstop segment z Australie do Londyna, ktery se leti z velke casti proti vetru) vice nez podezrele

- letecka spolecnost nemela k dispozici letadlo, co by neco takoveho zvladlo bez masivnich jednorazovych uprav, ktere by nebyly ekonomicky ospravedlnitelne (a pokud by je skutecne provedla, urcite by o takove technicke rarite existovala spousta zaznamu na leteckych serverech)

- v letovych radech jsou tyhle lety vypsane s mezipristanim

- link na diskuzi jsem poslal dalsim lidem z letecke komunity a nikdo z nich o nicem podobnem neslysel

+3/0
16.10.2015 15:44

J57a42r73o70s33l50a77v 50V42o12l62n13ý 4874947955962

Pane Korec,nechci zpochybnovat to co jste napsal,ale Quantas měl obvykle těch

mezipřistání nejvíce.Já jsem s ním letěl kdysi a to byl na trase Londýn,Frankfurt,

Bělehrad,Bahrajn,Singapur,Sydney,Melbourne. Bylo to Jumbo,(B-747) a někdy

létal místo Bělehradu přes Atheny.To bylo koncem 70.let, a já mám také rád ty

Jumba.

0/0
16.10.2015 14:45

L55u15k69a37s 94C19o10d22r 6338252210571

Neslo o beznou linku s cestujicimi, ale o specialni rekordni let s upravenym letadlem. Vice podrobnosti a zajimavosti o tom letu se da najit v tomhle clanku

http://www.airwaysmuseum.com/Qantas%201st%20England-Aust%20non-stop%201989.htm

0/0
16.10.2015 14:48

M93i82c93h83a24l 82M61i53l51l54e78r 9226622939462

zadny Quantas neexistuje

 Australska aerolinka se jmenuje Qantas = historicka zkratka z Queensland and Northern Territory Aerial Services

V 60. a 70.letech mela radu mezipristani kazda aerolinka, ktera letala az do Australie. KLM, Lufthansa atd.

0/0
16.10.2015 18:53

J32a63r14o67s20l57a12v 92V25o64l22n33ý 4474417605462

Já nemohu věřit tomu,co tady čtu.V Květnu a Listopadu '99 jsem letěl s Lauda Air z

Melbourne,(Australie) do Vídně a zpět.Letoun Boeing 777 to letěl bez mezipřistání

ze Sydney do Vídně za 21a1/2 hodiny a 21hod. Jedna cesta byla o půl hod.kratší a

už nevím která.

To byla nezapomenutelná muka,bylo tam ještě málo místa.Tehdy jsem si slíbil,že už

to nikdy neudělám.Každé mezipřistání je na tak dlouhé cestě velká úleva.Ta bolest

v kolenou je děsná a tu cestu vám naprosto znechutí.

0/0
16.10.2015 13:13

J18a38n 29S55e58m18i77k 4884157422529

zvlaste kdyz mezi evropou a australii je tolik zajimavych mist na jednodenni odpocinek. 17 hodin v plechovce pri svem prijmu ktery mi veli uzivat ekonomickou tridu by jsem rozhodne nebyl schopen dat.

V prvni tride kde se da pohodlne spat by to ale urcite slo

+1/0
16.10.2015 13:39

L55u10k35a57s 73C10o71d77r 6588292570111

Nerikam, ze te historce o nonstop letu neverim, ale podle letoveho radu mel na tehle lince Lauda Air mezipristani bud v Bangkoku nebo v KL, pripadne na Bali (podle toho, co to bylo za let). Pripadny nonstop let je navic vyrazne nad moznostmi 777-200ER, co meli ve flotile (jediny stroj tohoto typu, ktery by to dovedl, byl ten Boeingem specialne upraveny rekordman z roku 1997).

+4/0
16.10.2015 13:52

R10o91m89a78n 29K11o58r23e21c 9906182702838

Létal to Austrian, nejdříve pod značkou Lauda, později pod svou. Viz:

"Austrian was the last European-based airline offering direct flights from Melbourne to Europe, initially using the Lauda brand, and then Austrian airlines aircraft"

https://en.wikipedia.org/wiki/Austrian_Airlines

A ještě zajímavost:

"In 1989 Qantas set a world distance record for commercial jets when a Boeing 747–400 flew non stop London to Sydney in just over 20 hours"

https://en.wikipedia.org/wiki/Kangaroo_Route

Holt, stará dobrá 747... mám je rád dodnes :-)

0/0
16.10.2015 14:01

L42u47k87a23s 84C25o61d76r 6158562910881

Jenom bych rad upozornil na par veci:

- direct neznamena non-stop

- Boeing cas od casu provadel rekordni lety coby marketingovy nastroj, vicemene to vypadalo tak, ze do carga zabudovali dalsi palivove nadrze (ostatne nabizeli to i aerolinkam jako dodatecnou vybavu, ale v pripade modelu 777 nebyla moc ekonomicky atraktivni), par let po 747-400 udelal rekord prave 777-200ER, o kterem jsem psal, aby vsechny rekordy nakonec prekonal specialne upraveny 777-200LR na trase z Hongkongu do Londyna (pres Atlantik a Pacifik). Vice treba zde...

http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/2430547/

+3/0
16.10.2015 14:17

M16i47c32h75a63l 12M27i60l36l29e63r 9676392579872

"offering direct flights from Melbourne to Europe,"

Direct flights v kontextu vubec neznamena bez pristani, ale bez nutnosti prestupovat. Tzn. meli mezipristani a pak pokracovali v letu.

0/0
16.10.2015 18:45

J56a28n 40S63ů91r64a 4735413623822

Žádné letadlo dosud z Evropy do Austrálie nedolétne. Lauda Air měl mezipřistání v Kuala Lumpur.

+5/0
16.10.2015 15:50

P63a72v14e94l 34O93d45r97a89z23i63l 6354479567880

Asi to pan Volný prospal.

0/0
21.10.2015 11:34

M90i19c56h23a83l 30M83i36l37l15e57r 9736912989332

uz ti asi neslouzi pamet, ale Lauda NIKDY neletal non-stop mezi Melbourne a Vidni.

 PS. Rodina, kterou zname, s nimi v 1999 letela - byla to jejich prvni cesta z Australie do Evropy a kdeco si tenkrat dokumentovali a udelali z toho fotoalbum.

0/0
16.10.2015 18:48

M42i16c69h91a98l 39M22i65l12l34e28r 9696492449332

....ani neletal non-stop mezi Sydney a Vidni.

Ruzne evropske aerolinky provozovaly prime lety mezi Evropou a Australii, s mezipristranim na nekterem asijskem letisti. Primy let znamenal, ze se nemuselo prestupovat na jine letadlo a nemusela presunovat zavazadla.

Vetsina letala do Sydney, ale nektere jeste dal do Melbourne. Moje mama letela jednou takhle s KLM, podruhe s Lufthansou.

0/0
16.10.2015 19:11

D30a80v83i74d 11G54r27u28n78d62e79l 7453762888754

No, doufejme, ze tam nebudou litat Travel Service. 18 hodin bez vody muze byt nebezpecne.

+2/0
16.10.2015 13:11

R30o52m97a65n 79P56o65l55á56č59e77k 5536539875

Taky to nebude pro socky co jim jednou za rok na dvě hodiny letu vadí dát 50 Kč za vodu ;-D

+1/−9
16.10.2015 13:44

D64a60v44i91d 13G84r75u89n26d97e78l 7253862908384

Mel to byt vtip. Ale nemam moc rad vyraz "socky". Nekdy staci velmi malinko k tomu, abyste se do teto kategorie dostal taky.

+6/−2
16.10.2015 13:51

P29a92v45e75l 35M14o74r70a83v64e76c 1644355364257

Souhlasím, navíc ty "socky" pořád mají na dovolenou v zahraničí, takže bych je úplně sockama nenazýval.

+2/0
16.10.2015 14:03

L33u11k72á39š 23O12m45á53č73k14a 5361104861646

A řekl ti už někdo, že tu vodu si můžeš koupit?

+1/0
16.10.2015 14:03

D69a73v26i37d 65G41r77u27n83d89e88l 7603362368294

Proc mi tykate? Nikdy jsem s vami ve Strane nebyl.

0/−6
16.10.2015 16:08

L50u63k11á74š 76O51m56á77č36k82a 5491714701366

Protože na internetových diskusích se běžně tyká. Jedná se o internetovou "netiketu". Je tomu už tak od roku 1997, to tys chodil ještě do školky.

+4/−1
16.10.2015 18:23

J57a75k35u34b 19N22e22b95u89r53k25a 6695177900209

Natankováno na 18h letu, to už je hodně lákavej cíl pro teroristy.

+2/−1
16.10.2015 12:28

A28u63g36u29s39t 42F64o50r82m54á95n11e54k 6235979330346

Konečně budou moci Evropané rychle emigrovat.

+8/0
16.10.2015 12:11

L85u77k96a22s 45C86o86d93r 6928282530441

Mne ted skoro devatenactihodinovej let z New Yorku do Singapuru prisel celkem v pohode. Clovek proste vecer nastoupil do letadla na Newarku, po startu si dal veceri, potom si rozlozil postel, dal si osm hodin slofika, probudil se v pulce letu, dal si dalsi jidlo, udelal nejakou praci na notebooku, dal si dalsich par hodin spanku a pak snidani tesne pred rannim priletem do Singapuru. Zadna unava, zadnej velkej jet lag, bylo to na pohodu.

0/0
16.10.2015 12:06

P30a25v63e45l 79M93o31r88a28v54e25c 1204835504637

Tak on ne každý má na Business class, tam je to v pohodě (jednou jsem letěl s Qatar Airways a bylo to super) ale 18 hodin v economi je něco jiného.

+4/0
16.10.2015 12:16

I26v20a51n 75V55r90b45a 9300230225392

aj 2x12 hodin do Sydney uplne staci. Pokial letim na dovolenku, zvycajne to planujem tak, ze niekde na polceste pozriem nieco zaujimave na 1-2 dni. Emiraty, Bangkok, Kuala-Lumpur...

+1/0
16.10.2015 12:24

L81u75k48a34s 45C24o21d16r 6628382410651

Ale tohle letadlo nemelo zadnou economy class, byl to all-business class model. Airbus 340-500 v provedeni pro 100 lidi (tj. kazdy mel vlastni box kde se dala rozlozit postel). Ostatne Singapore Airlines pocitaji i u te staronove linky s tim, ze tam s nejvetsi pravepodobnosti klasicka economy class nebude (kdo touzi po nizsim komfortu vymenou za levnejsi let, muze uz ted letet s mezipristanim z JFK pres Frankfurt v A380, tahle linka je porad v provozu)

0/0
16.10.2015 12:25

P73a29v76e43l 16M40o61r85a38v93e32c 1704825514517

Já vím že to bylo all business, ale každopádně jste platil cenu Business class která je tak 3 - 4 krát vyšší než economi. Jinak nejsem si jist že bude stejná když ji zrušili pro ztrátovost.

0/0
16.10.2015 12:29

L97u52k84a93s 50C32o50d21r 6548492920191

Spis osmkrat, ale to je ve finale jedno :-) Jinak duvody zruseni SQ21/22 a SQ37/38 by vydaly na malou knizku, seslo se tam vic veci najednou

0/0
16.10.2015 12:39

P11a98v77e87l 35M83o54r76a56v78e57c 1394895604357

Jo tak veřim že to asi nebyl jedinej důvod, jinak záleží jak u koho třeba Emirates je Praha - Dubai od 9 a business od 40.

0/0
16.10.2015 13:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.