Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VW kvůli emisnímu skandálu svolá v Evropě do servisu 8,5 milionu aut

Německý automobilový koncern Volkswagen oznámil, že svolá do servisů v Evropské unii zhruba 8,5 milionu vozidel, kterých se týká emisní skandál firmy. Akce má začít v lednu 2016, uvedla automobilka. V Česku by se podle nedávno uváděných údajů mohlo svolání týkat kolem 148 tisíc aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47e38n30d45a 69K21r65á67s20a 1379846948

Někde  jsem četl, že  ozonovou  vrstvu  nejvíc  poškozuje  plynatost  ( prdění)  krav!  ;-D

+1/0
16.10.2015 6:34

V80l14a10d56a 97S53i41m41o14n40i50k 3919613303615

Docela mne pobavilo, že ministr dopravy nějakého mikrostátečku organizuje svolávačku na auta. Takovou blbost jsme už dlouho neviděl a neslyšel.

+1/0
15.10.2015 22:05

I65v77o 44K44o72t80a23l63a 2928604940306

V případě povinné účasti na svolávací akci by mělvýrobce garantovat původní spotřebu a výkon motoru. Pokud by se uvedené parametryzměnily bez patřičné finanční kompenzace vůči zákazníkovi, čekal bych možnostvrácení vozidla a vystavení dobropisu na původní cenu.  Jsem spokojeným majitelem “postiženého“ DasAuta a jsem zvědavý,  jak celá “Das Drama“  kauza nakonec dopadne.

0/−1
15.10.2015 19:02

I50v74o 10K52o39t19a85l86a 2198844170366

P.S. absence mezer mezi slovy není způsobená závadou na mém vysílači :-P.

0/0
15.10.2015 19:12

P68e42t29e84r 43K97o78p53u17n89e13k 4110418923493

Navrhujem do jedného jediného a na 17:00.

0/0
15.10.2015 19:01

A31l10b89e45r62t 46K57á20m89e39n 9394978619511

Čo nevedeli roky vyriešiť zrazu dokážu šmahom ruky vyriešiť zvolávaním do servisov. Takže im zmenia SW a nebudú plniť platné emisné normy, alebo dokážu SW zmeniť tak, že podvod bude teraz už nedokázateľný

0/0
15.10.2015 18:44

L44a74d56a 92N36o18v14a48k 4922783587

haló haló, přijeďte, trochu vám seškrtíme auto... Pojede to pomaleji, ale zase to bude mít větší spotřebu...:-P

+2/0
15.10.2015 18:34

S61t25a76n42i83s95l50a97v 26R45o64s19e93c70k72ý 9315839191939

Je hezké, brát ohled  na životní prostředí, ale když jsou  země, které se nepřipojily k tzv. kjótskému protokolu a přitom jsou největšími znečišťovateli na světě, pak to jedině omezuje ekonomiky těch, které se snaží emise snížit, dochází ke zdražování produkce, ke snížení konkurenceschopnosti  apod.

+2/0
15.10.2015 18:31

V14á67c80l90a65v 55Č38e54r48m65á41k 4273600967664

Blbnutí s CO2 je skutečně jenom blbnutí a zlý úmysl. Smysl má řešit emise škodlivých látek, tedy kdysi olovo, teď NOx, jemný prach.

0/0
15.10.2015 19:02

J14a84k41u42b 57K54o42s 3566632350974

Pokud to bude povinné, tak rychle zazálohovat původní SW a přehrání v servisu s ním rychle zpátky. Protože to co tam nahrají možná bude mít nižší emise, ale pojede to naprd. Kdyby to šlo bez vlivu na optimální výkon motoru, dali by to tam rovnou.

+1/−1
15.10.2015 18:10

J19i46n97d64ř44i81c63h 82Š84k54o92p44e84k 4765371670955

nemusí to jet naprd.

Emise dusíku vznikají, když se spaluje palivo před nadbytku kyslíku. Takže stačí jen přidat palivo a klesnou NOxy

+1/−3
15.10.2015 18:17

J58i59n14d47ř57i96c14h 68Š46k51o75p46e58k 4355331370395

hele Molnár, to je fyzikálněchemický fakt. Mínusem ho nepopřeš ;-D

0/0
15.10.2015 18:18
Foto

I56m28r17i49c10h 95S44u96c23h81a58r90s96k56ý 8796263735601

klidně ať to krachne ;-D;-D;-D

0/−1
15.10.2015 18:07

B14l75a92ž71e87j 11M60o75t45y22č16k48a 8947677205570

zničí to chiptuning?

0/0
15.10.2015 17:55

J47i79n49d87ř19i58c18h 12Š60k82o32p19e54k 4535281650425

pokud ano, tak by to šlo brát jako zničení investice do chipu

0/0
15.10.2015 17:59

M60a72r33e62k 63F55l28e47k49a30č 1987842160431

To bude prča až 8,5 milionu aut neprojde příští dva roky technickou;-D

+3/−5
15.10.2015 17:54

J63i32n85d98ř42i45c34h 71Š93k27o84p69e37k 4285381650895

zjisti si, co se na emisích u nafťáků měří

+5/0
15.10.2015 18:00

V67l87a81d62a 17S47i33m83o26n92i68k 3709183873125

Vy asi netušíte, že se na STK nebavíme o stejné věci jako u homologačních zkoušek, že ne ?

0/0
15.10.2015 22:02
Foto

M75i75r87o54s31l67a29v 32S95t35e10i38n45e77r 6858904293205

I stojící auto (při testu, nebo na semaforu na křižovatce) musí omezit emise. Proto považuji ten software, který při stojícím automobilu ty emise přidusí, za optimální. Ve městě nevzniká smog průjezdem vozů, ale jejich častým zastavováním a rozjížděním na plný plyn.

Vidět v tom podvod je účelové obvinění, jedná se o nekalou konkurenci.

+2/−2
15.10.2015 17:46

P63e18t26e28r 60M11o25l47n75á57r 8295414122339

Lenže tie optimálne emisie má produkovať stále a to aj bez toho podvodného softwaru ,a nie len vtedy keď stojí na semafore ako teraz ,len čo sa pohne už to 40 násobne presahuje hodnoty chápeš ?

+1/−2
15.10.2015 18:08

Z18d96e66n61ě51k 49H21a67n98z67l 1581666802474

A do servisu se dostavi tak 30% majitelů

+1/0
15.10.2015 17:39

J93o48s48e17f 77U50l96m33a92n 8580560378535

No, jestli mi tam nahrajou jiný software, který akorát zvýší spotřebu, tak to se na nějakou svolávací akci asi vyprdnu.

+1/0
15.10.2015 17:38

P16e29t52e74r 76M93o96l15n36á80r 8285394762709

To nebude také jednoduché,stanice STK budú mať v systéme čo to auto bolo alebo nebolo na tej zvolávačke a kto a kde "opravu" vykonával ,ak Ta v systéme nenájdu auto sa bude považovať za nespôsobilé cestnej premávky,je to to isté ako keby si mal napr. špatné brzdy ,je to pič**na ale je to tak ,zákony a normy EU platia nekompromisne a nedá sa  povedať  na nějakou svolávací akci asi vyprdnu. To si môžu dovoliť povedať len Nemci imigrantom ,na hranice Schengenu sa vyprednete a prídte ;-D EU Rv

0/0
15.10.2015 18:17
Foto

M52i50r26o59s11l44a43v 10S80t18e80i33n34e81r 6208724723125

Hysterie nebere konce. Kvůli zcela nevýznamné emisi kyselých oxidů dusíku, které se s vodní parou okamžite spojí do "kyselého deště" který vadí hlavně rostlinám,  taková akce.

Množství, které vyrábí osobní vozy, je nejméně o řád menší, než emise stejných složek kdejakým vytápěním. I v kotlech na ústřední topení je kvůli účinnosti přebytek kyslíku a vysoké teploty.

Zde je zase vidět problém přebujelého úřednictva EU, které předstírá aktivitu neustálým zpevňováním norem pro výrobce aut.

+7/−4
15.10.2015 17:37

J93e22n66d61a 79K24r83á88s86a 1499886218

Možná  se mýlím, ale aféra  začala  v USA. ..

+1/0
15.10.2015 18:07

P66e87t48r 72N36o80v52á41k 1965357192715

Emise oxdů dusíku jsou vysoce toxické i pro živočichy (včetně lidí).

0/0
15.10.2015 19:23

J28a71k65u95b 69Š72m32í26d 5180541361826

Mám pocit, že se akorát ukázala pravda a tou je, že diesel do osobních aut nepatří, proč nejezdí masově auta na CNG nebo LPG ? Když by už výrobce auto vybavil dostatečně velikou nádrží, přimazáváním ventilů atd., pochybuji že by si takový auta nikdo nekupoval...

+5/−5
15.10.2015 17:36

Z58d84e88n46ě45k 27Z54a56j59í91č96e23k 2453852198825

To je smesne;-D Jak se nas snaží vsici ochránit před zlým VW ajeho krvelacnymi motory ...;-D Přitom to do teď jezdilo naprosto paradne a žádný problém sme s tím.neměli...:D Ze dne na den začal ten ošklivý motor pozirat děti k veceri ..;-D VW je zbytecne moc pokakany.. Takovejch automobilek melo problémy a to v oblastech kde ohrozovali zákazníky přímo na životě.. Hyundai udavala falešnou spotřebu a v podstate to nikdo neřešil.. A VW se nechává zbytecne zahnat do kouta a delat ze sebe největšího darebaka automobilového průmyslu..

+8/−5
15.10.2015 17:35

S90t30a69n96i85s57l88a60v 52R27o92s26e76c66k94ý 9585429211899

Hlavně, že máme normy na kde co ( emise, vysavače, edisonky, okurky a banány), ale hlídat hranice si neumíme.

+5/−1
15.10.2015 17:28

L77u95b63o94š 60M18a63š25í68n 9799686817348

To je docela dost aut.

0/0
15.10.2015 17:24

D85u23š42a26n 34H65a84n71z37e98ľ 2845910989605

docela me zajima zpusob opravy, upravi ridici jednotku a lidi vic neprojdou emisema? nebo to fakt opravi? myslim, ze pokud by oprava byla tak jednoducha tak ji udelaji hned a nevymysli podvod, ale asi to tak jednoduche nebude

+1/0
15.10.2015 17:24

A39n81d34r11e63j 12K73r28á15l 7945666745455

Je to jen muj laickej nazor, ale upravej to tak, aby sedely emise, akorat to zacne vic zrat. A budou doufat, ze se z pripadnejch zalob za nedodrzeni jinejch parametru nejak vykroutej.

0/0
15.10.2015 17:33

J76i92n72d91ř72i57c21h 91Š90k52o61p41e17k 4555141160675

tak ze žalob na spotřebu strach mít nebudou. Už dnes spotřeba v TP s realitou moc nesedí

+1/0
15.10.2015 17:46

P63e19t68r 18Č13e85r85m54á67k 9278315229930

Taky jsem zvědavej jak by to chtěli udělat, ale s emisema u STK to nemá nic společného

0/0
15.10.2015 17:44

K37a31r67e89l 48L93o43p36a92t29a 8506497461907

Tak na to bych se jim zvysoka jako VW vyprd. Až otestují všechny ostatní značky aut u všech modelů co existují, protože jak se postupně ukazuje ty překračují též, by to měli začít řešit. A jako majitel vozu bych se rozhodně nedostavil aby mi někdo zmršil auto něčím narychlo sfouklym jen tak aby se neřeklo když to nebyl schopen vyřešit předtim.

+7/−2
15.10.2015 17:15

P81e49t32r 93N28o23v97á36k 1125657762685

Jen a pouze VW používal speciální software pro homologační testy. Je šokující, že motory od VW nebyly schopny bez úpravy software splnit homologační normu v laboratorních podmínkách.

0/0
15.10.2015 19:31

M89i86c15h27a89l 92F70i78n58s33t20e49r64l65e 7219340363258

Jasně, celá Evropa se může zbláznit...

Koho napadlo, že za tím může být i zcela jiná "politika"?! 

USA, kde problém "vznikl" jej předložila zrovinka právě v momentě, kdy se během tohoto roku VW dostal na první místo v prodeji svých produktů před japonskou Toyotu. Ty motory nejsou nové a toto "zjištění" tak doopravdy mohli v Americe "zjistit" již daleko dříve - jen se čekalo na ten správný okamžik. A aby se neřeklo, tak se v současnosti snaží zdiskreditovat i dalšího velkého konkurenta - Toyotu . A to tím, že údajně začne vyšetřovat, jak to že v rukou teroristů končí právě vozy této značky - i když tento fakt je znám opět již delší dobu. Podotýkám, že automobilový průmysl v USA během krize silně utrpěl. Tak proč neukázat na ty, kteří ukrajují z jeho koláče.

Některé evropské instituce opravdu nechápu, obvzlášt, když se začíná ukazovat, že celá kauza se zcela určitě nebude týkat jen jednoho výrobce...RvRvRv

+6/0
15.10.2015 17:00
Foto

M49i66r62o48s93l72a27v 94S36t92e79i38n94e64r 6348714353535

Zrovna Jeep s třílitrovým Dieslem  v testech ADAC podle  US- metodiky vynikl několikanásobně vyššími emisemi NOx než kterýkoliv jiný testovaný vůz. To jim v USA ovšem jaksi nechtě uniklo....

+2/0
15.10.2015 17:40

M48i86c11h59a56l 75F22i32n25s21t54e63r57l86e 7129740493378

Jasně, taky bych rád viděl výsledky měření emisí u amerických automobilů. Zvlášť, když ty jejich jsou oproti těm evropským daleko přísnější. Kdo je však změří, když se do Evropy dovezou jejich auta upravená na evropské normy. Nehledě,že amerických aut se tu neprodá rozhodně tolik, co evropských a japonských ve Státech.

0/0
15.10.2015 17:49

M11a36r47e21k 54K71o96l43m84a77n 5946254837391

Typický zájemce o Lamborghini se jako první jde určitě ptát na emise.

+5/0
15.10.2015 16:59

M93i85c79h87a37l 47F16i16n72s80t49e12r83l81e 7389320513918

A co teprve takový Vin Diesel... ?!

+2/0
15.10.2015 17:29

T88o83m43á33š 26B11a75š56a87n58d41a 2372539302950

"...Musíme v prvé řadě chránit zákazníky, kteří mají vozy s těmito dieselovými motory. Uživatelé těchto aut s inkriminovanými dieselovými motory nákupem a provozováním takového auta nic neprovedli a za problémy s motory nemohou..." 8-o Nevěřím vlastním očím! A co takhle chránit před nadměrnými škodlivinami všechny ostatní, kteří si smradlavý diesel nekoupili? Chápu, že náklady na nápravu musí nést automobilka, ale není přece možné nechat ty statisíce rakovinotvorných motorů jen tak jezdit.

A kdo tady argumentuje nereálnými normami, měl by si uvědomit, že dieslový motor není jediný, který může pohánět auto. Když automobilka neumí vyrobit takový dieslový motor, který plní normy, má vyrábět na takové palivo, které je splní.

+2/−1
15.10.2015 16:57

M69i34c63h11a31l 86F22i88n93s29t73e39r14l69e 7239610553558

Problém je, že tento stav vyvolaly špatné právní normy. Automobilky na to dříve poukazovaly, nicméně je nikdo nevyslyšel. Má se řešit příčina, ne důsledek !!!

+1/0
15.10.2015 17:04

M52i32c93h54a59l 61F62i86n61s90t28e57r41l53e 7949810873218

Omlouvám se, reaguji na příspěvek pod tímto, ne na tento...:-/

0/0
15.10.2015 17:05

T14o68m50á70š 12B71a54š39a95n36d46a 2512279442780

Pokud je cílem nějakých norem snížení emisí, těžko se budu ohlížet na automobilky, v jejichž bytostném zájmu je emise nejlépe vůbec neřešit. Normy jsou na ochranu nás všech. Férové by bylo přiznat, že diesel prostě nikdy nebude tak čistý, aby ty normy splnil a tak musí být nahrazen jiným pohonem, který nemá s plněním limitů problémy. To je celé.

+1/0
15.10.2015 17:13

M80i97c76h72a74l 78F14i48n67s10t59e97r74l71e 7419840183868

Férové by bylo, nejdříve než vydám jakoukoliv právní normu, analyzovat, kdo je opravdu největším znečišťovatelem ovzduší... Poté se zaměřit hlavně na dopravu nákladní, neboť ta ho znečišťuje z devadesáti procent a pak teprve na tu osobní, která se stará o zbytek...Proč je tomu naopak..., ví bůh...

+2/0
15.10.2015 17:21

T35o50m51á86š 12B60a91š81a14n32d66a 2592249482100

Normy samozřejmě existují pro všechny druhy znečičtění a znečišťovatelů, vč. průmyslových podniků, nákladní, lodní i letecké dopravy. Vymáhání jejich dodržování je ovšem věc druhá a zvlášť u nás se jejich porušování ve velkém toleruje. Stačí pohrozit propouštěním a úřady rychle couvnou. Maximálně udělí symbolickou pokutu.

Samostatnou kapitolou jsou stanice emisní kontroly, kterými projde naprosto cokoliv.

0/0
15.10.2015 17:35

K22a61r72e96l 14L24o45p35a63t11a 8136117211557

On to neplní ani ten benzinový, takže navrhněte další motor...

+1/0
15.10.2015 17:16

A63n34d93r60e42j 40K19r38á38l 7215746215825

Dalsi motory jsou navrzene, akorat nefunguji, jak je potreba, nebo jsou tak drahe, ze budou jezdit jen politici, kteri o tech emisich rozhoduji. R^

0/0
15.10.2015 17:35
Foto

M95i98r25o11s50l45a59v 73S58t79e21i21n81e20r 6148254323105

I směs uhlovodíků, zvaná Natural je škodlivá- obsahuje místo tetraethylu olova řadu složek, jako acetom toluen, benzol, které zvyšují oktanové číslo. U moderních motorů, které benzin přímo vstřikují, je tentýž problém s NOx. Vysoké tlaky, vysoké teploty a přebytek kyslíku mají stejné emise, jenom je dosud- v důvěře k "čistému" benzinu nikdo neměří.

Jedno je však jisté- vozy s malou spotřebou produkují také méně spalin, tudíž emisí.

0/0
15.10.2015 17:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.