Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Virtuální autostop Jízdomat rychle roste, levnému tankování navzdory

Čtyři až pět tisíc lidí denně nabízí denně místo ve svém autě cizím lidem, které třeba nikdy ani neviděli. Největší služba na sdílení cest osobním autem zažívá v Česku velký boom. Odborníci na dopravu předvídají sdílení jízd autem velkou budoucnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i93c81h71a25l 88O32t77t 7686349738985

párkrát jsem někoho pře jízdomat svezl, vždycky bez problémů, když jedete 350 km, tak se společnost celkem hodí, navíc se občas dozvíte zajímavé věci. R^

0/0
19.10.2015 15:01

L72u78k17á64š 78Š75m10a59h28e87l 2127824582314

No, jestli to má za dobu existence 172 tisíc registrací a 320 tisíc realizovaných jízd, tak naprostá většina lidí to použije jenom jednou, takže žádné davy se rozhodně nekonají (a že to vylidňuje autobusy, toho bych se nebál vůbec, uvědomte si, že vlaky použije ročně 170 milionů cestujících, což je 1.000x víc, než má tohle realizovaných jízd).

+1/0
18.10.2015 18:31

P58e29t44r 67B31e51z90s97t31a19r73o19s36t11i 2399656543331

Není to jen o této službě, tato služba slouží především na náhodné jízdy nebál bych se říct, že dnes v tomto odvětví bude mít podíl 10%, co se rozrostlo mnohem více jsou skupiny na FB cestujeme "od nás" do Prahy, Brna a podobně, které už mají významný podíl a jsou trasy, kde s přehledem odvezou dva autobusy... Přitom ceny autobusu jsou posledních deset let víceméně stejné, nedošlo ke zvýšení o více jak 10 Kc/100km na komerčních dálkových linkách, jenže za 10 let vzrostly ceny za použití zastávek, zavedl se mytny systém, AMS chce vyšší provize za jízdenky , Wi-Fi a datový tarif a přeci jen už to nejezdí Karosa s nízkou účetní hodnotou a hromadou dílů použitelných z rušených kusů...

0/0
18.10.2015 19:29

P67e26t83r 38B14e58z25s79t23a82r67o66s20t33i 2499666693861

Jinak mi to přijde asi to samé jako hospoda na vesnici, hospodský pokud chce fungovat, musí mít vše v pořádku, splňovat normy, odebírat nějaké smluvené pivo, tudíž se pod 20 Kč nedostane ani kdyby chtěl a potom se najde sebranka věčně opilých jedinců, říkající si SDHa zřídí si svůj výčep, kde pivo je dovezené někým , kdo do města jezdí za prací a prodávané za nákupní cenu....

0/0
18.10.2015 14:34

J19o47s81e82f 11A50d69d43o 7549513745700

Jednou jsem jel s ridicem, ktery podle me byl alkohol v krvi. Jel dost rychle ze jsem se bal o zivote a na konec asi pouze 100 km do cile si zapalil travu a povidal,ze ridi lepe kdyz je zhuleny.

+2/0
18.10.2015 14:25

J93a73n 63F43r65o74l92í53k 6706290865174

Pokud nemá řidič havaijní pojištění včetně spolujezdců je to pro něj v případě nehody hazard. Také bych si do auta asi těžko pustil cizího člověka a riskoval, že mě třeba přepadne a okrade. Ovšem každý je svého štěstí strůjce.

+1/−1
18.10.2015 14:08

M68a32r41t21i84n 34K52o65z23á29k 4274720509667

Jedna věc je brát stopaře a druhá věc používat služby jako je tahle. Tahle je výrazně bezpečnější. (Mluvím o tom přepadení a okradení, nikoliv havárii.)

+1/0
18.10.2015 15:04

V75l23a94s59t16i50m19i29l 19H14a32l53b57i55c23h 8983675316398

Ta tady už fungovalo hned po plyšáku a to ještě nebyl internet a mobily.V 1990 na podzim,spolu s manželkou jsme onehdy jeli na náštěvu do Vídně a nebyl problém sehnat s pomocí oné služby u  nás přímo ve městě dva spolucestující,na cestu tam i zpět,kteří dali polovinu na benzin.

0/0
18.10.2015 12:34
Foto

T23o59m68á38š 83S18m12o85l60í50k 3751112236753

Rád jezdím stopem.

0/0
18.10.2015 12:32

P89e61t97r 93B63e77z77s87t59a28r18o67s37t77i 2389666553961

Autobus: řidič profesionál, který má psychotesty, zdravotní prohlídku,nějakou pracovní dobu, pojištění a zodpovědnost vůči přepravovaným...  

Jizdomat: amatér bez testů, prohlídek a školení, jen základní povinné ručení, dálnice jen za poplatek známky, žádný poplatek za zastavení za účelem naložení...Za Florenc se například platí 300 Kč za vůz... Tudíž je jasné, že sice pocitem máme lepší službu, ale bez profesionálního zázemí, s vyšším rizikem nehody a s neplacením všech nákladů, které musí profesionál platit...

+1/−1
18.10.2015 11:44

J87a58n 89P97a47v38e85l 8563302888676

Šance nehody je u obou způsobů mizivá.

Co se konkurence týče, spolujízda nebere lidem práci. Co vím, v Čechách je nedostatek řidičů, takže řidiči se skutečně nemusí bát, že si práci nenaleznou.

0/0
18.10.2015 11:55

K52a18r90e56l 63K94r57p28a44t88a 5534506638415

Statistiky nehodovosti jasně prokazují, žes napsal blbost.

+2/0
18.10.2015 11:59

J59a70n 55P40a72v28e14l 8523872518326

Nenapsal. To, že má autobus možnost nehody nižší neznamená, že u auta jde do nebes. I u auta je ta možnost hodně malá.

0/0
18.10.2015 12:04

P77e51t32r 21B46e43z87s19t45a50r37o61s13t41i 2299206313661

Například spolujízda přes FB na trase Náchod-Brno dosáhla již takových rozměrů, že z pěti busů v neděli a podobného počtu v pracovní dny v roce 2010 je již jen jeden v pracovní dny, který ještě navíc aby někoho vezl ,zastavuje z Rychnova do Svitav jak tramvaj a jeden v neděli, který je rychlý, ale více jak 25 lidí do Brna nedoveze...přepravní směr se nezměnil, jen FB a koordinace na této trase a takovýchto tras začíná být více....

+1/0
18.10.2015 12:06

J53o46s94e58f 47K75r81a55l 3837113844247

Kompletní pojištění si může sjednat kdokoliv, na eliminaci magorů spolujízdy slouží hodnocení. Kámen úrazu je pouze pravidelná činnost řidiče, která splňuje definici podnikání a na to je třeba mít od státu povolení (podmínka opakované činnosti, jestli to je ziskové je irelevantní, příjem řidiče tam je). Brzy po nich může skočit státní orgán jako v případě Aukra (výpis ze systému), vyberou se ti nejvíc aktivní a na ty se zaměří a udělají exemplární tresty. Takže kdo chce takto "podnikat" tak musí mimo systém. :-)

0/0
18.10.2015 12:32

M64a66r68t77i21n 72K46o80z11á10k 4434150229147

Problém je, že obrat je obvykle natolik zanedbatelný, že těch, co by vytvářeli reálnou škodu je minimum.

0/0
18.10.2015 15:07
Foto

J97i66n24d20ř62i96c46h 98H50r55a72d40e75c49k65ý 4627426137943

To je sice pravda, ale máme (zatím ještě) svobodu volby. Takže ať si každý vybere, či pojede autobusem nebo se spolujízdou. Myslíte, že stojící cestující v autobuse na dálnici se má ve větším bezpečí než sedící osoba v autě, které řídí zpravidla taky někdo, kdo už hodně odjel, akorát na to nemá všemožné koncese, certifikáty, licence atd?

0/0
18.10.2015 12:35

P79e83t67r 83B91e68z82s38t30a66r20o40s82t54i 2499196673441

Stojící osoba v autobuse? Ano v některých dálkových může být někdo na stání, ale vždy to je jeho blbost, že si nekoupil mistenku... Jinak snad nechcete srovnávat zkušenosti někoho, kdo jednu trasu otočí jednou za týden s někým, kdo ji otočí dvakrát za den...

0/0
18.10.2015 13:02

F31r14a47n25t23i20š94e47k 45M32o79r28a68v95e48c 8357374452

Zkušenosti nejsou všechno. Dříve jsem jezdil do práce busem, na trase se střídali 2 řidiči, ten starší, už s šedivými vlasy, jezdil jako prase a nejednou jsme byli v situaci, kdy to jen o fous nikdo neodnesl.

0/0
18.10.2015 19:47

M24a74r55t36i33n 75K79o87z19á71k 4284890669817

Jízdomat totiž, překvapivě, není komerční služba, ti lidé by tam narozdíl od autobuskáků a taxikářů jeli i bez vás. Že se prostě s někým dohodnu aby mě vzal a přispěju mu na benzín na tom nic nemění.

0/0
18.10.2015 15:06

K30a41r38e64l 78K65r72p72a45t55a 5454126208615

Takže na přepravu osob už nebude potřeba koncese?

8-o

0/−1
18.10.2015 11:28

R69a71d15o55s19l34a43v 22K18l96a37u67d36a 5144488764562

Máš neuvěřitelně blbé otázky, kterými hodláš zpochybnit rozhodnutí o UBER. Tvůj problém když nechápeš rozdíl.

0/0
18.10.2015 11:35

K78a50r59e85l 40K40r68p68a63t71a 5774286198335

Než bych vlezl někomu do auta s tři dny starým ŘP, s kdovíjakou TK, to raději pojedu vlakem.

0/0
18.10.2015 11:45

J23i24r19k26a 14V26o18j64v32o68d22i43n 6101967527615

Každý člověk na jizdomatu má své hodnocení od lidí, které vezl nebo svezl. Podle toho se rozhodnete.

+1/0
18.10.2015 12:03

J34a95n 87P76a93v52e33l 8313382138466

Tipl bych si, že pan Krpata je důchodce a nebo řidič, který se zbytečně bojí o práci. Tudíž se pečlivě snaží hledat, co by náhodou mohlo být špatně.

0/0
18.10.2015 12:05

F90i46l56i25p 12K83o83h23o57u20t 7980313677900

Ještě existuje v Praze Wunder a ten je o spolujízdě, neplatí se za km ale dává se dýško.

0/0
18.10.2015 11:20

P55a81t46r51i39k 43S25v16o39b75o88d50a 3249801896915

Tomuto já říkám nasadit krok pro ušetření stovky...

+1/−1
18.10.2015 10:28

M80a23r66t35i71n 18V17e65j38m59o86l49a 1423611123388

Já Jízdomat používám i pro poslání balíčků. Funguje to skvěle.

+1/0
18.10.2015 10:18

R96a31d22o15s80l90a94v 86K39l60a70u66d73a 5864138934302

Jak moc skvěle? Kolik toho tímto způsobem pošlete a kolik klasickým?

0/0
18.10.2015 11:10

M76a95r42t95i94n 81V48e25j18m91o52l92a 1823531363478

Několik měsíčně. Používám vždy když potřebuju dostat zboží někam ještě ten den. Jinak samozřejmě používám nějakou přepravní službu, která si zboží i vyzvedne... U Jízdomatu se samozřejmě logicky předpokládá, že balíček musím k řidiči dopravit sám. Není to tak pohodlné, ale v případě akutní potřeby je to super možnost.

0/0
18.10.2015 21:12

J91a29r12o74s18l10a84v 36Š37t73r11e50i42t 4773354650653

A koho to zajímá? To tu v diskuzich budeme bečet nad rozlitým mlékem?

0/0
18.10.2015 10:09
Foto

J72i45n29d16ř42i24c82h 96H96r88a48d11e13c84k34ý 4327746547843

Jen víc takových projektů!!! Ukazuje to, že spousta odvětví může fungovat bez dotací z veřejných rozpočtů. Přestaňme už konečně dotovat autobusy a regulovat taxislužbu a jízdomat se rozvine ještě víc - třeba i mimo internet. Jen se netěším, až taxikářská lobby a odborové hnutí autobusáků zatlačí na vládu, aby se to zakázalo.

+3/−1
18.10.2015 10:05

R37a84d29o90s69l15a31v 93K41l15a46u82d35a 5854308474342

Zatím se nic takového neukazuje. Hodí se to jen pro určité skupiny obyvatel a jen v určitých místech. Nakonec nejatraktivnější jsou "jízdy", kde i autobusy nikdo nedotuje. Často se vám ale stane že zrovna v místě kde jste nikdo nic takového neposkytuje, nebo naopak nikdo nejede tam kam potřebujete. Tohle nikdo zakazovat nebude, protože je to v podstatě stopování.

+2/0
18.10.2015 10:26

R29a15d76m45i15l77a 29S61i83m32č51á49k77o75v87á 5925963805455

a jak je to, v případě nehody, kdy řidič zodpovídá za spolujezdce? může ten "cizí" spolujezdec po mně vymáhat nějaké odškodné nebo to pokrývá povinné ručení?

0/0
18.10.2015 10:00

J80a75n 24P84a47v82e76l 8593232628626

Je to jako když si vezmete do auta stopaře. Spolujezdec nemá žádnou odpovědnost a Vy za něj máte odpovědnost, pokud nějak zanedbáte své povinnosti a zraníte ho.

např. http://www.allianz.cz/vse-o-allianz/tiskove-centrum/tiskovy-archiv/rok-2011/Allianz-pojistovna-upozornuje--Skody-na-zdravi-a-majetku-stopare-kryje-povinne-ruceni-59.html

0/0
18.10.2015 10:04

K79a64r60e14l 27K96r18p79a59t64a 5674176468635

Pokud někdo vozí za úplatu, což vozí, bude mít po nehodě problém. A to nejen s finančním úřadem.

0/0
18.10.2015 10:57

R81a26d64o27s53l85a53v 49K49l71a19u44d67a 5934688544632

On nevozí za úplatu. Pouze si nechá proplatit část prokazatelných nákladů.

+1/0
18.10.2015 10:58

K65a98r13e66l 89K44r59p77a78t23a 5474256778735

To bude dost těžko prokazovat.

0/0
18.10.2015 11:29

R38a60d12o30s27l59a16v 37K18l22a40u92d50a 5694598134492

To prokáže velmi snadno. Třeba potvrzením od zaměstnavatele.

0/0
18.10.2015 11:33

K34a94r97e68l 13K78r72p47a66t86a 5474396478385

Co mu pro případný soud potvrdí zaměstnavatel?

Prokazatelné náklady na provoz jeho soukromého vozidla?

0/0
18.10.2015 11:47

R71a74d42o58s41l46a76v 18K48l36a56u85d72a 5734488734982

Potvrdí mu že jel do práce.

0/0
18.10.2015 11:48

J74a38n 87P51a26v18e69l 8593862648636

Není problém někoho svézt za úplatu. Podobný příjem do určité výše se nedaní a finančák to nezajímá. A tipl bych si, že ani nesplňuje definici podnikání. Tady nejde o soustavnou činnost za účelem zisku, ale občasnou za účelem snížení nákladů na danou činnost.

+1/0
18.10.2015 12:01

R40a21d75m88i79l50a 64S59i91m37č23á36k41o85v67á 5515813405155

díky

0/0
18.10.2015 11:21

P34a73v66e21l 18V50a95n21č62á15k 3824705764825

Trapně napsaný PR článek ...

0/−4
18.10.2015 9:52
Foto

T45o95m71á46š 76K45i18r23o55v 1455858485967

Co je na tom trapného? Já sám jízdomat využívám (jako řidič) celkem pravidelně8-o

0/0
18.10.2015 10:23

V12o82j74t35ě39c53h 62T90o95r28á13č 2346921686862

Clanek zajimavy, pristup amatersky, promrhana sance. Nainstaloval jsem, nejde se registrovat, mazu to.

0/−3
18.10.2015 9:35

T59o76m30a60s 39A89u44g23u31s73t46y32n 6907776371800

hmmm, tolik uživatelů a vám to nejede. kde asi bude chyba? ;-D

Já službu používám pravidelně...

+2/−1
18.10.2015 10:15

V72o21j47t22ě45c36h 74T38o18r85á85č 2266921466532

Ze ty delas ve statni sfere?

0/0
18.10.2015 11:04
Foto

T17o57m57á46š 34K83i55r57o61v 1885618105887

Jestli nebude chyba někde mezi klávesnicí a židlí. Já jsem se zaregistroval celkem rychle:-P

+1/0
18.10.2015 10:24

V17o62j83t62ě25c55h 90T86o80r32á60č 2836471226742

A dalsich 20 lidi zase ne, jak je videt v recenzich na google store. Tak nevim.

0/0
18.10.2015 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.