Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velké slevy stavařů končí. Další úsek D1 nabízí za ceny projektu

Sdružení firem Metrostav a Swietelsky nabízí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nejnižší cenu za modernizaci dalšího úseku dálnice D1 z Psár do Soutic. Zatímco donedávna nabízely stavební firmy slevy v řádu desítek procent oproti předpokládané ceně, teď se ceny přiblížily hodnotě naceněné v projektu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67a80t63ú69š 45B81e69n97a19k 9688724432823

Ono dnes už poklesli aj ceny odhadované v projektoch, tie sa totiž určujú pomocou ocenovacých programov, kde sú ceny posielané raz za štvrť rok jednotlivými stavebnými firmami, takže keď sa začalo lacnejšie stavať tak po určitej dobe sa to prejaví aj na projektom odhadovaných cenách, onedlho opäť nastane situácia kedy sa bude stavať drahšie ako bol odhad v projekte.

+2/0
19.10.2015 20:21

P13e63t97r 39H28o74r51á68k 1149323299384

Práce je moc, stavby jsou prázdné, lidi nikde.

0/0
19.10.2015 19:02
Foto

J23i94n56d69r70a 87Š75a53v62e45l 8333402324895

No, škoda že nikdo nevysvětlil, jaký je rozdíl v ceně v rozšíření dálnice o 75cm nebo celý pruh. D1 už nyní kapacitně nestačí. Jde snad o to, aby měli stavebni firmy záhy další zakázky? Proč stavět pořádně, když se dá stavět pořád...

+1/0
19.10.2015 18:00

O27n36d46ř58e36j 61S48e94m83e76c64k56ý 8741496908515

Taky myslím, že by ideální bylo udělat rovnou třípruh. Rozdíl ovšem nebude ani tak v ceně, jako v papírování kolem.

+2/0
19.10.2015 18:21

J48i51n50d73ř87i22c98h 20Š42k24o19p97e59k 4715411180215

pokud by se dělalo na celý třípruh, tak se to nechá odhadnout (bez zakládání)

Problém je v zákonech - třetí pruh je nová stavba, takže papírování na roky včetně EIA. Tohle je jen oprava, takže jednodušší povolování

+3/0
19.10.2015 18:33

P91e38t92r 42H52o82r34á54k 1469393989944

Rozdíl v přípravě je tak 5 až 10 let.

+1/0
19.10.2015 19:01

J31i95ř33í 15K20o93c58u51r20e89k 6175924315488

Vhodné řešení kapacity D1 je dostavba R35 mezi Mohelnicí a Pardubicemi. Pak z D1 zmizí směr (Ostrava)-Olomouc-Praha, který se na stávající 1/35 nevejde. A R43, aby se Brno-Liberec nejezdilo přes Prahu, na stávající 1/43 se taky nevejde.

0/0
20.10.2015 1:00

J38a11n 75N63o74v64á72k 8280806177480

Omezit státní zakázky a ceny opět klesnou. Nemusí se všechno stavět najednou, když dálnice počkala 30 let, tak počká i další 2. Za pár let tu bude opět krize a ceny půjdou dolů.

+1/−1
19.10.2015 16:18
Foto

V68í24t 96M14a43c88h 4268778233190

Omezit výstavbu infrastruktury je veliká hloupost.

+1/0
19.10.2015 23:38

J19i97ř13í 11K30o30c27u14r98e16k 6545134505168

Obzvlášť, když jí půlka chybí.

0/0
20.10.2015 1:01

T69o79m81a66s 79A23u23g57u64s90t23y88n 6247616921220

jj, taliány už vyštípali, tak si můžou zase říct o ceny, na které jsou zvyklí...

+5/0
19.10.2015 16:00

M92a82r22t49i34n 10M55o42t57y59č72k21a 6361137977614

původní cena v projektu - 100%; sleva oproti projektu desítky %; konečnej účet 170% ceny původního projektu;-D;-D

+5/0
19.10.2015 15:24

P53e26t32r 75S18e12d63i65v54y 6277838245857

A divite se, kdyz levna cena nema sanci. Italove by mohli vypravet, jak s nimi bylo zameteno, protoze byli levni....

0/0
19.10.2015 15:18

P67a36v14e20l 25O93b14d78r49ž60á36l31e31k 6926684868192

Myslíte tu situaci, kdy na opakované dotazy zadavatele nebyli schopní tu mimořádně nízkou cenu vysvětlit ... vlastně neodpověděli vůbec?

Levní byli i Maďaři v Jeseníku nebo Číňani v Polsku - a jak to dopadlo.

+4/−1
19.10.2015 15:21

T58o12m47a96s 66A47u53g89u57s37t38y93n 6647206241870

Vysvětlit... proč to máte tak levné? No já nevim, oni (dodavatelé) mi to za tuhle cenu prodávají, tak je to prostě levný...

Některé věci se dost špatně vysvětlují...

0/0
19.10.2015 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.