Diskuze

Těžké časy nafty. Francie chce vyšší daň, Česko to neřeší

Řidiči naftových aut platí ve většině zemí nižší spotřební daň, než kdyby jezdili na benzín. To se ale může změnit. I v reakci na aféru s emisním problémy naftových motorů Volkswagenu uvažují některé země o větším zdanění dieselu u čerpacích stanic. Z něj mívají státní pokladny často méně než z benzínu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P28e65t38r 60Š66i33m35e96k

20. 10. 2015 18:33

Naprosto správné řešení správným směrem. Nafta v 21. století na silnice už opravdu nepatří. Stejně jako 30 let staré plečky. A to jak osobáky, náklaďáky i traktory. Ve velkých městech je elektromobilita a přechodně CNG ideálním řešením. A velká města se dají elegantně zásobovat i vlakem, nebo nákladním metrem.

0 4
možnosti

pokud máš problém s provozem starších aut a strojů, doufám, že se vystěhuješ z domu či bytu, pokud je energeticky náročnější než v současné době nově stavěné byty a domy

2 0
možnosti
MH

M30a29r23e25k 23H22r17u40b40y

20. 10. 2015 16:31

...Cesko vubec leccos neresi.. :-P:-/

1 0
možnosti
Foto

Nafta by měla být dražší než benzin, protože ničí nače zraví vypouštěním oxidů dusíku a jemného prachu. Ovšem klimatologové si jicení pro nižší produkci CO2 a Babiš kvůli své bionaftě

1 0
možnosti
PN

Když zakážete diesely, tak se automobilky vrhnou na zvětšování účinnosti benzínových motorů a za chvíli jsme s NOx tam, kde jsme byli u nafty. :-)

2 0
možnosti
VC

Něco by se s těma smradlavýmy dieslama mělo udělat. Před chvílí jsem musel docela zbytečně předjet jeden pasat, abych se neudusil smradem.

"Dýzl" na silnici nepatří, smrdí Rv

3 3
možnosti
KL

je to politicke rozhodnuti, ze je benzin luxusnejsi zbozi a vlady jej tedy mohou zdanit vice nez naftu, ktera je pro hospodarstvi dulezitejsi.

normalne  se cena prece odviji od vyrobnich nakladu a predevsim dle nabidky a poptavky. z cehoz mi vyplyva, ze pri stejnem zdaneni by byl benzin o ten soucasny danovy rozdil levnejsi. pokud by toho dopravci chteli vyuzit a benzin se zacal prodavat vice, pravdepodobne by se cena nafty a benzinu trznimi mechanismy dostala na nejakou rovnovaznou uroven, protoze jejich vyroba je technologicky provazana a existovala-li by zvysena poptavka po benzinu, vznikal by prebytek nafty, jejiz nasledny odbyt by musel byt podporen snizenim jeji ceny nebo zvysenim ceny benzinu.

0 0
možnosti
PN

Nevzniká náhodou při běžné destilaci ropy nafta/benzín  v určitém poměru?  Pokud se nějak takhle "politicky"  omezí spotřeba nafty, klesne její cena, protože bude vlastně odpadem a vzroste cena benzínu.  Asi se dá krakovat, ale na to se bude muset investovat do provozů a takto vyrobený benzím bude opět dražší.

2 0
možnosti
DR

K vyššímu zdanění benzínu není důvod.

4 0
možnosti
RN

konkurence mezi státy

vyšší zdanění nafty = kamiony a autobusy budou tankovat a tedy platit daň v zahraničí

0 0
možnosti

P95a67v87e32l 97Ř67a11p80e48k

20. 10. 2015 9:56

Jakékoli zdanění masového automobilismu je pořád příliš malé, dokud počty aut narůstají, navzdory tomu, že už se nikam pořádně nevejdou.

1 8
možnosti
CP

Nafta má nižší daň kvůli náklaďákům a busům. A tak to má být - diesel patří do náklaďáku a né do přecpané Paříže v každém malém pežotku!

5 0
možnosti
MP

Jenze kdyz pod hloupou zaminkou stat naftu danove zvyhodni, dopadne to presne takhle blbe. A pak mame uplne zbytecne smrad v ulicich..

0 0
možnosti
VP

Jojo, Francie uvítá jakoukoliv událost k tomu, aby mohla zvýšit daně ;-D

Nezavedli tam již daň z daně? V této oblasti jsou dost pokrokoví...

6 0
možnosti