- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Naprosto správné řešení správným směrem. Nafta v 21. století na silnice už opravdu nepatří. Stejně jako 30 let staré plečky. A to jak osobáky, náklaďáky i traktory. Ve velkých městech je elektromobilita a přechodně CNG ideálním řešením. A velká města se dají elegantně zásobovat i vlakem, nebo nákladním metrem.
pokud máš problém s provozem starších aut a strojů, doufám, že se vystěhuješ z domu či bytu, pokud je energeticky náročnější než v současné době nově stavěné byty a domy
Nafta by měla být dražší než benzin, protože ničí nače zraví vypouštěním oxidů dusíku a jemného prachu. Ovšem klimatologové si jicení pro nižší produkci CO2 a Babiš kvůli své bionaftě
Když zakážete diesely, tak se automobilky vrhnou na zvětšování účinnosti benzínových motorů a za chvíli jsme s NOx tam, kde jsme byli u nafty.
Něco by se s těma smradlavýmy dieslama mělo udělat. Před chvílí jsem musel docela zbytečně předjet jeden pasat, abych se neudusil smradem.
"Dýzl" na silnici nepatří, smrdí
je to politicke rozhodnuti, ze je benzin luxusnejsi zbozi a vlady jej tedy mohou zdanit vice nez naftu, ktera je pro hospodarstvi dulezitejsi.
normalne se cena prece odviji od vyrobnich nakladu a predevsim dle nabidky a poptavky. z cehoz mi vyplyva, ze pri stejnem zdaneni by byl benzin o ten soucasny danovy rozdil levnejsi. pokud by toho dopravci chteli vyuzit a benzin se zacal prodavat vice, pravdepodobne by se cena nafty a benzinu trznimi mechanismy dostala na nejakou rovnovaznou uroven, protoze jejich vyroba je technologicky provazana a existovala-li by zvysena poptavka po benzinu, vznikal by prebytek nafty, jejiz nasledny odbyt by musel byt podporen snizenim jeji ceny nebo zvysenim ceny benzinu.
Nevzniká náhodou při běžné destilaci ropy nafta/benzín v určitém poměru? Pokud se nějak takhle "politicky" omezí spotřeba nafty, klesne její cena, protože bude vlastně odpadem a vzroste cena benzínu. Asi se dá krakovat, ale na to se bude muset investovat do provozů a takto vyrobený benzím bude opět dražší.
K vyššímu zdanění benzínu není důvod.
konkurence mezi státy
vyšší zdanění nafty = kamiony a autobusy budou tankovat a tedy platit daň v zahraničí
Jakékoli zdanění masového automobilismu je pořád příliš malé, dokud počty aut narůstají, navzdory tomu, že už se nikam pořádně nevejdou.
Nafta má nižší daň kvůli náklaďákům a busům. A tak to má být - diesel patří do náklaďáku a né do přecpané Paříže v každém malém pežotku!
Jenze kdyz pod hloupou zaminkou stat naftu danove zvyhodni, dopadne to presne takhle blbe. A pak mame uplne zbytecne smrad v ulicich..
Jojo, Francie uvítá jakoukoliv událost k tomu, aby mohla zvýšit daně
Nezavedli tam již daň z daně? V této oblasti jsou dost pokrokoví...