Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky přepíší na hlavních tratích rychlostní rekordy. Je to náplast za výluky

Cestování na hlavních tratích v Česku bude od poloviny prosince s příchodem nového jízdního řádu rychlejší než dosud. Největší pozitivní skok čeká cestující mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Vyplývá to z finálních verzí jízdních řádů, které dokončila Správa železniční dopravní cesty a měla by je zveřejnit ještě v tomto týdnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46o19s70e66f 14Š53t89r20a47y29b66l 7459978949659

Mě je jedno za kolik hodin budu tam a tam.Mě štve že některé vagony jsou špinavé,neteče voda, z okna se nedá koukat a 1 km nové tratě výjde dvakrát či třikrát dráž než v zahraničí.Tak buď to stavějí amatéři anebo zlodějové,spíš to druhé a to mě nejvíc štve!!!!!!

0/0
12.12.2015 11:19

K11r38y48š24t35o73f 11L15a64n13í57k 1329910775485

to vypada, ze se zase vyplati IN100 i na koridoru, LE za 99,- uz nekoupite, takze se da ocekavat, ze i akcni CD za 181,- brzy skonci..

0/0
22.10.2015 11:14

M80a66t26ě78j 11Š72t70ě88p42á10n 2116511

Úúú, zrychlí se to o tři minuty... Spása se blíží. Stejně budou mít zas půl hodiny zpoždění, takže to bude stejně jedno..

0/0
22.10.2015 10:21

J20i52ř12í 98E50r47b32e32n 1353274816787

A Liberec se dočká kvalitního železničního spojení s Prahou kdy? ;-€

+3/0
21.10.2015 21:15

M65a11r41e91k 66M87a95r40t56i11n 8439754816730

Zřejmě nikdy, není k tomu politická vůle. Argumentem je, že má spojení po rychlostní silnici. To, že jiná města mají spojení jak po železnici, tak po silnici nebo se obojí buduje/modernizuje, jakoby neexistovalo. Holt Sudety, tady se na kraj tak nějak vždy zapomínalo. :-/

+2/0
21.10.2015 23:00

J26i37r66k58a 80D34v72o59ř94á22k 4105580813548

Za 30-40 let?

+2/0
22.10.2015 14:21

J54a25r81o62s83l46a23v 98T41y78s32l 8544137692939

Tak Liberec má aspoň tu rychlostní silnici ... Nejhůře z krajských měst jsou na tom Karlovy Vary. Ty nemají ani rychlostní silnici s Prahou, ani přímé železniční spojení ...

0/0
24.10.2015 19:52

T18o19m36á26š 75B30o94h65u75n46ě56k 3160153161298

6 minut ze 3 hodin. Zrychlení o jediné procento nám opravdu sebere hromadu vrásek.

Jako já jsem ajťák, a musím se smát až brečet když Intel mezigeneračně zrychlí své procesory o 5%, a naše dráhy nám tu dvaceti letech stagnace zrychlí o jediné procento!!! !!WOW!!

0/−8
21.10.2015 19:44

J91i18r15k51a 85D40v29o80ř91á44k 4605260943878

Doprava se prostě od IT liší, no.

+5/−1
21.10.2015 19:46

T36o35m31á13š 64B86o13h73u41n16ě33k 3590593151268

Ano.. V IT když je processor studený, zvýšíme jeho výkon nad rámec. Jenom v dopravě se z kopce brzdí (bez rekuperace)...aby se pod kopcem zase přidalo kvůli blížícímu se stoupání.

Nevím jak často vlakem jezdíte, ale vlaky zdaleka nejezdí maximální rychlostí pro daný úsek ani danou soupravu. V "doháněcím" módu jsou schopny nahnat I půl hodiny zpoždění, takže mi přijde směšné, proč tak rychle nejezdí normální. A stejné je to I s autobusy, keré jezdí na dálnici 100 km/h

0/0
21.10.2015 20:27

J36i40ř17í 92E22r85b23e49n 1613834626877

Jako že kdybychom polili vlakovou soupravu tekutým dusíkem, zrychlil by se provoz? ;-D

0/0
21.10.2015 21:24

T38o43m81á25š 14B98o76h49u20n35ě12k 3500283251278

Stačilo by prosté z kopce nebzrdit (pokud pod ním není zatáčka)..

0/0
21.10.2015 21:33

R75a97d27e35k 80J24a63n64a13t52a 9335826114232

Teda, zmatenější příspěvek už jsem dlouho nečetl.

Vlaky samozřejmě rekuperovat umí, dokonce i v ČR. A co se týká stoupání a klesání, vysokorychlostní vlaky často k ušetření nákladů využívají přelévání kinetické a potencionální energie. Dole jedou o něco rychleji než nahoře. Typickým příkladem je trať Frankfurt-Köln.

A to, že vlaky nejezdí nejvyšší rychlostí je dáno právě tím, že jízdní řád má rezervy, takže to obvykle není nutné. A při dohánění zpoždění právě tou maximální rychlostí jedou ... k tomu tam ty rezervy jsou. Samozřejmě, pokud v cestě nepřekáží jiný, pomalejší vlak, což je na našich kapacitně přetížených tratích běžné.

+1/0
21.10.2015 21:37

R85a68d29e11k 97J74a39n59a90t29a 9605816654152

1) 6 minut ze 3 hodin není "jediné procento", ale 3,33%, pane "ajťáku".

2) když už mluvíte o dvaceti letech, tak si uvědomte, že před dvaceti lety se z Prahy do Ostravy jezdilo přes 5 hodin. Takže těch 6 minut se v průměru zrychluej každý rok ...

3) Moorův zákon v dopravě opravdu neplatí. To bychom už jezdili rychlostí světla :-) Platí jiné zákony, ve fyzice spousta sil roste s druhou mocninou rychlosti a to není tak jednoduché řešit.

+6/0
21.10.2015 20:22

J11i38r66k73a 95D68v46o50ř43á57k 4815730733788

I když pravda, určitá mnohem konzervativnější obdoba Moorova zákona platí i na železnici. Třeba speciální rekordní jízda: r. 1903 - 206 km/h (elektrická), r. 1975 - 403 km/h, r. 1990 - 513 km/h, r. 2007 - 574 km/.

Jízdy s cestujícími: r. 1938 - 203 km/h (parní),  asi 2010 - 380 km/h.

0/0
22.10.2015 14:38

T77o71m79á25š 74B36o34h66u82n48ě30k 3500873261178

A ve výsledku u nás vlaky jezdí 100, metro 70 a tramvaje 40.

I ty stare renovované střepy jsou specifikované na 160 km/h a tratě na mnohem vice.

Nikdo tu nechce lámat rychlostní rekordy, ale za zrychlení bych považoval třeba půl hodinu ze tří. Ne 6 minut. To je asi stejně užitečné jako když vám náhodou neujede metro.

0/0
22.10.2015 17:36

J97i73r97k58a 58D63v74o84ř59á85k 4425750443348

Ty vaše rychlosti jsou dost mimo mísu. Maximální rychlosti kterými tyhle dopravní prostředky běžně jezdí (mají povoleno jezdit) jsou expresní vlaky 160, metro 80, tramvaje 50. Průměrné rychlosti kterých dosahují včetně brždění a hlavně čekání ve stanicích jsou Pendolino 115, metro 40, tramvaje 30 km/h. A s tím se už moc udělat nedá kromě stavby zcela nových moderních tratí.

0/0
23.10.2015 9:24

J70i29r34k10a 60D81v28o49ř44á17k 4395800443548

Pokud jde o staré renovované střepy z Rakouska, jsou na 200 km/h, stejně jako lokomotivy 380, spousta dalších rychlíkových vozů a také Pendolino s momentálně platnou homologací.

0/0
23.10.2015 9:28

J28i53ř54í 80S30c43h45w83a82c25h 8258254128866

ajťáku a co se tak naučit číst? !WOW!;-( ;-D

+1/0
21.10.2015 23:22

T29o38m42á59š 88V41e22l28e94n49d36o43r87f 1586398902288

Konečně také jedno normální ilustrační foto..;-D

+2/0
21.10.2015 14:11

J76i28ř29í 65K16o41c61u54r11e88k 6865454195848

Tohle by se k tomu moc nehodilo.

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/sncf036.jpg

+1/0
21.10.2015 18:45

M44a78r41t29i15n 73O78p91l13o42c98k57ý 5155534852540

Kdyby raději vlaky jezdily podle současného jízdného řádu přesně. Na trati 300 Brno-Přerov věčně osobní vlaky i dvacet, třicet minut zpožděné. Rychlíky teď v době výluky taky ale ikdyž není výluka tak vlak který by jel přesně je spíše vyjímka. Olomouc-Praha taky ani nepamatuju kdy jsem jel přesně. Jedině snad vlaky railjet Brno-Wien jezdí řekněme v toleranci +-5 minut ale ne vždy.

+1/−2
21.10.2015 12:18

V86l53a91s95t47i95m82i30l 23F96i80a15l86a 1512341824

Tam je to problematické páč je tam jednokolejka.Jedna výluka a máte problém na celé trase u všech vlaků kvůli vykřižování.

Do zdvoukolejnění se s tím nic neudělá - tedy v době výluk.

+3/0
21.10.2015 12:22

J85i63ř91í 64K56o38c33u26r49e83k 6255854665578

380, 320, 100, 45, 45, 29, 22, 19  Velikosti měst v tisíci obyvatelích, které ta jednokolejka spojuje přímo nebo odbočkou.  A jezdí se tam 70-90. ;-€

A to jsem vědomě neuvedl sever Slovácka, Valašsko a města na Ostravsku, a v okolí Olomouce. Stejně jako sídla pod 10 tisíc obyvatel. Jestli jsem na někoho zapomněl, omlouvám se.

0/0
21.10.2015 18:36
Foto

P35a17v67e56l 12M42a53k23o46v48e95c 8218155171

Bombastický titulek a skutek utek...Tragický spolek ajznboňáků (ČD + SŽDC), kteří parazitují na penězích daňových poplatníků je jedním z posledních živých reliktů předlistopadového režimu...:-(

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/469920/vyzyvam-ceske-drahy.html

0/−26
21.10.2015 11:59

P92a72v14e60l 17M26a71t50o61u31š97e57k 5300747558624

Jestli vidíte parazity pouze u ČD a SŽDC, tak vám závidím.

+5/0
21.10.2015 12:43
Foto

P79a95v63e64l 70M72a46k40o49v91e38c 8718265521

Parazitů je bohužel mnohem více, ale mnou zmiňovaní jsou asi nejviditelnější...

+1/−8
21.10.2015 13:07

V67l44a33s25t33i75m79i64l 77F49i85a84l55a 1462571534

Nejviditelnější paraziti jsou politici, kteří rozkradou, nebo se podílejí na odklonu 40 - 400 mld korun ročně. Na to že jich je dohromady 300 kusů je to darda.

Vedle toho jsou ČD a SŽDC a spol, kteří zaměstnávají kolem 50.000 lidí úplní čučkaři.

Ale hlavně že jste si plivnul

+2/−1
21.10.2015 13:32
Foto

P22a78v66e83l 67M10a57k49o46v30e35c 8738205251

S těmi politiky se asi shodneme, ale proč uvádíte počet zaměstnanců vyšší o 20 tisíc, tomu nerozumím. Nedostatek informací nebo úmyslně zavádějící lži? 

Ale hlavně, že jste si ulevil...:-)

0/−2
21.10.2015 13:51

V86l98a33s18t62i62m34i14l 50F78i82a25l27a 1232781854

Si nastudujte zaměstnanci ČD, SŽDC,CARGO je to spíš jeětě víc.

Nedostatek info máte vy

+1/0
21.10.2015 14:40

R26a10d81e95k 79J59a15n42a84t67a 9865826784132

Pravda je někde mezi.

ČD včetně Carga: 24 231

SŽDC: 17 200

celkem: 41 431

(údaje z roku 2014)

0/0
21.10.2015 17:51
Foto

P49a15v53e62l 62M85a61k47o82v93e28c 8178375861

Vycházel jsem z oficiálních údajů ČD a SŽDC...Asi je tam 20 000 "černých duší". Jinak si nedovedu vysvětlit, proč by uváděli o 20 000 méně, než mají podle Vás ...:-)

0/0
22.10.2015 9:22

M10a52r81t43i70n 59H13o35u90b24a 6453361939898

taky jste si ulevil? vy parazite

+2/−2
21.10.2015 14:42
Foto

P33a93v75e51l 35M47a38k77o70v64e60c 8918335781

Nemám žádnou potřebu si "ulevovat" na internetových diskusích. Tím parazitem myslíte konkrétně co? Nebo si jen tak "ulevujete"?:-)

0/0
22.10.2015 9:19

L26i86b76o71r 32Z27a42v41ř84e53l 8219286981242

Ve vašich řadách je jich řádově daleko víc, než v zmiňovaných ČD.

0/−1
22.10.2015 4:29
Foto

P23a38v26e35l 91M70a24k87o28v76e80c 8898575321

Jaké řady máte na mysli? Můžete být prosím konkrétní? Děkuji. Nikdy jsem nic neukradl, peníze jsem vždy dostal pouze za odvedenou práci a řádně jsem každý příjem zdanil.

0/0
22.10.2015 9:14

F80r27a82n77t35i34š18e13k 47V72a14n76ě57k 1907194317397

Tak vám aspoň parazitující ČD ten den umožnili jet na rozdíl od soukromých dopravců jak píšete. Tak příště jeďte po dálnici a třeba budete spokojenější, pokud vás nějaký kamioňák třeba nestřelí na svodidla.:-)

+2/0
21.10.2015 17:50
Foto

P16a47v24e63l 41M47a34k10o62v64e37c 8678105901

Po zkušenosti s ČD jsem jel (opakovaně) po dálnici a byl jsem spokojenější...:-)Na kamiony si dávám velký pozor.

0/0
22.10.2015 9:16

V42l68a20s59t66i70m42i91l 74F15i19a90l53a 1312241234

Pane Sůra a kolik vrazí do modernizace Němci? Taky 40mld tedy 1,4 mld euro?

Vy to prostě musíte prodat, jakože ty ČD jsou oproti jiným neschopný.

Kdybysme do toho vrazili jak Němci, tak to taky jinak vypadá, to by bylo ale řevu.

Neříkám, že stejně u nás by se totiž polovina rozkradla.

+4/−2
21.10.2015 11:57

J32a78n 96S46ů73r51a 4435673483792

Kde píšu o neschopnosti ČD?

+3/−2
21.10.2015 13:16

V77l72a69s79t45i47m81i71l 18F46i41a51l60a 1962241724

Radši mi odpovězte kolik do infra vrazí Němci a kolik my

než slovíčkařit

+1/0
21.10.2015 14:44

J19i53ř50í 93E13r85b48e41n 1583704626267

Vy jste pana Sůru obvinil a on se ptá, jak jste na to obvinění přišel. To není slovíčkaření, to je docela přirozená reakce napadeného člověka.

+1/0
21.10.2015 21:23

V89l34a51s20t86i22m64i28l 15F34i73a52l70a 1592161754

Z kontextu to takto docela jasně vyznívá. Ano použil jiná slova pro totéž.

Ano je to slovíčkaření.

To mne nezajímá, zajímala by mne ta fakta, pan Sůra píše o železnici již dlouho, takže předpokládám, že je má v malíku, nebo by aspoň mohl, když se tím živí a dokola pořád nesrovnával nesrovnatelné.

Docela si v tom libuje.

0/−1
21.10.2015 21:39

J90a36n 45S49ů59r78a 4345243973842

Zkuste nejprve odpovědět na moji otázku. Hezký večer.

0/0
21.10.2015 22:49

T54o91m34a37s 31A73u83g65u80s82t94y30n 6647476411940

Prvni, kdo neodpovedel, ale jen polozil otazku, jste vy, pane Sura. Troska nadhledu a sebereflexe by neskodilo

0/−1
22.10.2015 16:16

J67i83ř78í 96K32o52c79u71r50e31k 6345234655218

Mno zkuste to přepočítat na kilometr tratí nebo na obyvatele. A ještě to prohnat paritou kupní síly.

+1/0
21.10.2015 18:08

V10l36a22s11t67i72m93i76l 13F10i68a15l77a 1322801694

Ale proč já? to chci právě po panu Sůrovi, když nás srovnává a navíc se tímto živí.

0/−1
21.10.2015 21:53

M71i97c17h64a21l 50P44a10s62t11o22r62e85k 4984480708988

A furt si bude někdo stěžovat, že je to málo podle toho co tady čtu. V Německu Drážďany HBf Berlín HBf 180km za 2h06min s EC a za 40EUR základní jízdné, nebo s ICE za 65EUR. U nás PHA OVA 356km za 3h7min s Pendolinem za 330Kč (12,2EUR) základní jízdné. Tak si furt nestěžujte. Zase tak zlé to není. A pro stěžovatele na kvalitu vlaků je potřeba si uvědomit, že nový vagon stojí cca 1milion EUR stejně tak u nás jako v Německu, ale jak je vidět tak tam je třeba u vzorového příkladu 10x dražší jízdné, takže si na ten vagon vydělají mnohem rychleji. Většina lidí co tady jen kritizuje sama nic nedokázala, ale furt bude prudit.

+16/0
21.10.2015 11:40

P69a82v67e18l 63M78a68t11o89u79š78e38k 5270747568904

Nový vagon stojí u nás stejně jako v Německu, ale ti, kteří ho u nás vyrobí, dostanou oproti těm, co ho vyrobí v Německu, v lepším případě čtvrtinový plat. To je začátek celého problému.

+1/−1
21.10.2015 12:11

R80a59d36e15k 11J98a59n91a21t48a 9665596404902

Pozor na to, že dálkové vagony ani jednotky u nás nikdo nevyrábí. V ČR se vyrábí jen regionální vlaky.

+5/0
21.10.2015 12:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.