Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hladolety se rozšiřují. Jídlo a pití zdarma zruší také ČSA

Po společnosti Travel Service ruší další český dopravce poskytování bezplatného občerstvení na palubách letadel. České aerolinie budou s výjimkou dvou linek jídlo a pití v ekonomické třídě pouze prodávat. Zavádí také nový tarif pro cestující bez odbaveného zavazadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52i72r75o92s37l41a40v 21H96a62l25t23u15f 8549983138

Jen malý příklad pro pro let za obchodem z Prahy d Bruselu. 5.listopadu mám od 9:00 jednání v Bruselu. Ranním letem dne 5.11. se letět nedá, je to pozdě. Musím tedy 4.11. a 5.11. zpět. Cena letu s přestupem v AMS a při zpáteční cestě v CDG, s využitím nabídek AF a KLM: 8349,- Kč, nápoje a zavazadla + snack v ceně. S ČSA přímý let dne 4.11. odpoledne tam a 5.11.veřer zpět (doba odletu tam i návratu zpět se prakticky shoduje) je 13 190 Kč (dnes zatím s občerstvením, ale od prosince bez. Tedy kterou variantu byste zvolili? Rozdíl je pouhých 4 841,- Kč. Celkem zanedbatelný, že? ČSA jednoznačně Rv

0/0
25.10.2015 10:22

I36g61n69á66c 31M66r84k72v13i34č67k14a 2398522859405

autem za 1/2 ceny...

0/0
29.10.2015 14:06

J50i86r64i 20D51o63m92i30n68i81k 1801938811150

A brzy to tak bude všude u všech společností. Při nákupu letenky si z nabídky objednáte jen pití, svačinu a nebo celé jídlo, podle délky letu a vaší kapsy  a nároků. 

Co je na tom nepochopitelné ?

0/0
24.10.2015 13:31

M40a33r76t22i49n 51H63u59d49e48c18e87k 3973889539803

neni pravda.

0/0
29.10.2015 5:33

J56a75n 59L12u63k89á16š 7827663783882

CSA by si mely uvedomit, kdo je jejich klientela.

Zejmena lide letajici sluzebne, jimz letenku plati zamestnavatel, ale pripadne obcerstveni extra si plati ze sveho, maji jistou motivaci se hladoletum vyhybat.

Mozna vetsinu jejich pasazeru tvori turiste, kteri radi usetri. Nevim, ale nerekl bych.

+3/0
23.10.2015 22:39

M72i49c60h65a42l 78M56i54l64l86e88r 9366892119772

lide letajici sluzebne nedostavaji diety nebo nedostavaji proplacene jidlo cestou?

0/−1
24.10.2015 4:11

B76a22r62b20o22r72a 91S32v77o40b90o98d45o72v53á 6872487988900

Dostavaji ale asi nebudou chtit utratit pulku toho co maji na hlavni jidlo (pr veceri) za svacinu v letadle. To zase chapu

+1/0
24.10.2015 14:48

M96i26c69h91a62l 33M20i10l27l89e54r 9966822899112

ja bych to podal takhle: kdo vi, ze ma pred sebou delsi cestu a ma hlad, ten si sebou neco prinese z domova kdyz nechce utracet na letisti nebo v letadle.

0/−1
24.10.2015 15:13

I79g93n20á74c 56M20r42k57v61i29č68k34a 2688162659955

vodu ti do letadla nepustěj, takže zacáluješ tak 4 Eura za plechovku

0/0
29.10.2015 14:08

J90a19n 30L19u25k52á11š 7617913313282

Je zrejme, ze v CR nezijete, takze asi tak. Americti nebo svycarsti kolegove jidlo na sluzebnich cestach plati sluzebni kreditni kartou a jidlo maji cele proplacene. Tem to muze byt jedno.

V CR, jejiz obcane tvori vetsinu pasazeru CSA, dostavate pausalni diety a je na vas si jidlo zajistit ze sveho (Pokud v ramci cesty plnohodnotne jidlo dostanete, diety se vam krati.), tudiz je rozdil koupit bagetu za sve nebo ji dostat v letadle v cene. Bageta v letadle totiz neni dle smernic povazovana za plnohodnotne jidlo, tazke nekrati diety.

0/0
29.10.2015 17:34

D93a48v86i38d 21M15a35l97i96n76a 1160503380773

Takze dalsi nizkonakladovka?

0/0
23.10.2015 21:26

M56i44r32o56s67l24a18v 17Z68i44k81m39u87n48d 7869713904793

Já pamatuji vnitrostátní linky s IL-14, např. z Prahy do Holešova (Gottwaldov), tam nebyla ani letuška, před odletem dostal každý cucavý bonbon a pak se letělo jen se dvoučlennou posádkou. Let trval hodinu ... letenka stála 60 Kčs, pak 90 Kčs, v sobotu sleva na 50 Kčs, stálo to míň než jízdenka vlakem (64 Kčs) + 1,10 Kčs   jízdenka trolejbusem z Otrokovic do Gottwaldova ... občerstvení se dávalo na mezistátních linkách, případně na spojích pro cestovní kanceláře ...

+2/0
23.10.2015 14:59

J17a33n 13L46u55k93á70š 7377903983242

Gottwaldov se nyni jmenuje Zlin, ne Holesov.

+1/0
23.10.2015 22:45

R66o23m61a84n 85J67e84s86c53h83k61e 9828225187985

Holešov není Gottwaldov. A že by tam jezdil trolejbus to také nevím. A jízné 1,1 Kčs také nepamatuji. V celém Československu byly jednotné ceny 1 Kčs.

0/0
24.10.2015 7:01

M89i33r42o43s28l88a53v 13Z14i81k82m85u17n41d 7579523564943

Kdybyste uměl číst, tak jsem napsal o jízdence MHD z Otrokovic do (tehdy) Gottwaldova. Ze Gottwaldova (dnes Zlína) se na vlak jezdilo za "socíku" trolejbusem, vlaků jezdilo velice málo ... (cca 6 - 7 párů denně). Jízdní doba vlaku a trolejbusu, případně posilového autobusu byla stejná ... tím spíše, že nádraží bylo tehdy cca 10 minut chůze od zastávky MHD Náměstí Práce ... takže cesta MHD byla v konečném důsledku rychlejší ...

V Československu stála jízdenka MHD v 60. letech minulého století 0,60 Kčs (v důsledku měnové reformy v roce 1953, do níž stála 3 koruny > pak přepočet 5 : 1 na 60 haléřů). Z Gottwaldova do Otrokovic byla dvě tarifní pásma (původně byla hranice pásma v Malenovicích na točně, kde končila část spojů linky D.

 Od roku 1964 kdy byla zprovozněna linka M ke "Strojírnám" se pásmo posunulo ke "Strojírnám"). V každém pásmu se jezdilo za 0,60 Kčs (poloviční jízdenka 0,30 Kčs), pro jízdu v obou pásmech bylo samostatné jízdné 1,10 Kčs (poloviční 0,60 Kčs).

Někdy kolem roku 1970 se zvýšilo jízdné v MHD jednotně na korunu, mezi Gottwaldovem a Otrokovicemi se pak jezdilo za 2 Kčs (pásma byla zachována). Později "někdo" přišel na to, že příslušný cenový výměr nezná tarifní pásma v MHD, takže se i do / z Otrokovic jezdilo za korunu ...

+1/0
26.10.2015 9:43

R55o83m57a23n 53J10e94s13c19h18k66e 9988335227225

Číst umím. Psal jste, že jste letěl letadlem z Prahy do Holešova. A pak trolejbusem do Zlína ? Jaksi Vám to nepasuje ?

0/0
26.10.2015 16:34

R22a59d52e47k 47S95v20í83t39i75l 7777540204429

Letiště Holešov je kousek SSZ od Zlína.

0/0
5.11.2015 8:03

V40e57r38o77n34i97k63a 97Š94k30v33á34r60o89v29á 5891900686336

V době, kdy nelze brát do letadla nápoje, tak bych určitě zavedla ve všech letadlech povinně zdarma rozlévanou vodu, ostatní ať se prodává. Lidé tak nemají na výběr, buď budou několik hodin bez nápojů, což v klimatizovaném prostoru je leckdy problém, nebo to, co ušetří za letenku, mnohonásobně zaplatí na nápojích.

+5/0
23.10.2015 9:20

M42i68c92h60a42l 71M64i78l15l13e12r 9216692469732

napoje lze do letadla brat: opatrit si je po bezpecnostni kontrole nakupem nebo naplnenim prazdne lahve u fomntanky nebo na toalete. S vyjimkou maleho mnozstvi gatu, kde nejsou toalety.

Cestujici by se ale meli hlasite ozyvat a masove pozadovat od sveho prepravce aby zajistil prisun vody na gate prave pro tento pripad. Treba zapojit do akce media a uverejnovat svuj pozadavek jejich pomoci. Take take zapojit sve zvolene zastupce v parlamentu, at pomohou.

Pokud by se nekomu zdalo pozadani o pomoc od zvolenych zastupcu smesne, meli by si uvedomit ze v ruznych demokratickych zemich jsou lide zvykli se na poslance obracet s mnoha osobnimi problemy, ktere vytvorila byrokracie nebo nejaka organizace s nedomyslene ustavenymi pravidly.

Treba i kvuli mistnim koncilem nespravne udelene pokute za parkovani - ano, poslancuv vedouci uradu zavolal dotycnemu uradu a pozadal o presetreni volicova odvolani, ktere predtim zamitli.   Za 15 minut urednice zavolala zpet, rekla ze presetrili a uznali volicovo odvolani. Byl jsem u toho.

+1/−1
24.10.2015 4:23

J40a83n 68P45o35s27p90i88s34i90l 7576277156285

Uz delsi dobu nejsem plne spokojeny s kvalitou sluzeb CSA a v porovnani s radou jinych leteckych spolecnosti je CSA kvalitou sluzeb na slabsim prumeru. A nyni jeste strategie "cenu letenky nechame stejnou, ale budete si navic doplacet za jidlo" mne jednoznacne prinuti k poohlednuti se po jine spolecnosti. Nastesti leteckych spolecnosti je dost a i kdyz bude letenka drazsi, tak radeji s jinou nez s takovymi "vyzirkami". 

Od te doby co pan Tvrdik pohrbil CSA, tak vsechen dalsi management, kope jen hlubsi a hlubsi hrob.

+1/0
23.10.2015 7:49

K25a16r42e19l 61L58a98n68a 91I58n72g31. 9946511372

Brzy bude i příplatek za místo k sezení a nutnost platit za vstupenku do letadla...

0/0
23.10.2015 6:33

M58a56r91t50i91n 53H92u72d10e79c97e50k 3203749559243

"Firma to vysvětluje i tím, že nechce vnucovat lidem bezplatné neatraktivní občerstvení, ale nabízet kvalitní jídlo za rozumnou cenu těm cestujícím, kteří o tuto službu stojí."

Tak to jsme uz zvedavy na to kvalitni jido. Dale by me mooooc zajimalo jak to bude s lety na ktere je CSA jako posledni prestupni let. Jelikoz CSA neni zatim schopno kooperovat s jinymi asijskymi aerolinkami na spojovackach a zabookovani sedadel, tak uz vidim jak to bude fungovat pri  "nakupu jidla predem" kdyz treba poletim s BA ci Aeroflotem prestup v Londyne ci Moskve (a jinych destinacich).

+1/0
23.10.2015 6:20

M56i58c45h94a50l 53M22i11l53l24e67r 9626722929972

prestup v Londyne by nemel byt problem vzhledem k poctu obchodu, kde je mozne zakoupit jidlo a piti za prijatelnou cenu s dlouhou otviraci dobou. Mluvim o Heathrow, ale predpokladam ze ve Stanstedu a Gatwicku je situace podobna.

0/0
24.10.2015 4:29

B68a44r95b83o98r13a 34S42v27o44b17o90d98o85v13á 6842217438220

Zalezi na tom kolik casu mate na prestup

0/0
24.10.2015 14:52

J76a79r51o39m36í14r 41F34o86b29e60r 3948141644827

Nechaji aspoň pytlíky na blití nebo ty budou taky za 8 euro, co protečou nebo za 12 euro, co neprotečou? ;-D

+6/0
22.10.2015 21:27

J24a51r16o50s22l95a21v 50H54r95o64b49a37ř 2885201127893

Zlaté létání před listopadem 89,záměrně nepíšu za totality.Ta totíž nyní pokračuje a čím dál více.

+3/−3
22.10.2015 18:43

M82a30r62t70i63n 13S71e95d79o52n38a 2385616606929

Zlate letani? Kdyz jenom let po Evrope stal vice nez mesicni prijem?

+3/0
22.10.2015 21:13
Foto

I49m91r44i89c87h 10S91u67c80h24a11r12s46k93ý 8386433145971

Děkuji za dobrou zprávu ;-D;-D;-D každý musí pochopit, že zadarmo ani kuře nehrabe.

+1/−1
22.10.2015 18:13

S97y33l49v61a 21Š28p71o63r21k83o44v59á 5576142130299

jak ZADARMO? To jídlo bylo v onom rozdílu ceny letenky mezi společností, kde se jídlo a pití nepodávalo, a mezi ostatními. Ovšem ČSA v podstatě zdražuje - protože cenu letenky nechá, jídlo nedá - a to, co platila za občerstvení, jí zůstane na tučné odměny jejich masnažerů

+4/−1
22.10.2015 18:57

R59o48m88a27n 43J19e67s29c59h34k68e 9738375907815

Moc chytrý nejste. Cena letenky není zadarmo.

0/0
24.10.2015 7:04

J53a15n 87L10u49k73á77š 7387323153532

Kdysi jsem s nimi opravdu rad letal, jelikoz jejich palubni servis patril k absolutni spicce.

To ale bylo jeste pred Tvrdikem a davno jiz tomu. Uz par let mam pocit, ze smeruji z economy class do cattle class a ted se to jen potvrdilo.

+1/0
22.10.2015 17:19

M49a43r62t76i93n50a 62V57a75n94k34o46v77á 4477983792872

Pravda, před 17 lety měla společnost nerezové příbory, jídlo, dezert, kávu, víno, panáka...nyní už jen noviny a pytlík buraku...letam celou tuhle dobu do SWE, letos SAS, sice taky hladolet bez novin, jen kafe, ale cena příznivější než CSA a lepší Gate ve Sto...

0/0
22.10.2015 18:33

M83a36r89t19i16n 94S43t20r82a36k74a 7960538949488

A to je přesně to, o čem se tu celou dobu bavíme... Když už ČSA nedokáže konkurovat kvalitou služeb, musí nastavit na skvělou a atraktivní úroveň pro zákazníka něco jiného, tj. cenu. A když nedokáže konkurovat kvalitou služeb ani cenou, tak...? Je to asi trend. Bohužel. Trend manažerů, který bych nakopal do zadku, bejt akcionář. Leda že bych byl akcionář, mající nějaký záměry, o kterých nemám teď jako běžnej cestující ani páru :-)

+3/0
22.10.2015 18:45

M83i79c42h72a77l 95M75i92l78l12e54r 9136162159172

pred 17 lety byly letenky drazsi a cesta letadlem se porad jeste povazovala za "prilezitost" a nadech neceho 'lepsiho".

Dnes je letani, zvlast na kratsi vzdalenosti, proste jen preprava z A do B, ktera nepotrebuje nekolikachodove jidlo, nerez pribory ani panaka.

0/0
24.10.2015 7:06

D22a64n47i87e29l 25Ř19e19h38á59č36e11k 5967963671187

Sranda. Palubní odpadkové koše budou plné prázných konzerv od paštik, lančmídů, papíru od krájeného sálamu, pytlíků od rohlíků atd

+1/−3
22.10.2015 17:14

M91a24r91e72k 10V50y32m86a18z80a81l 5868136112860

Vy si tento sortiment na palubu letadel berete? Jste socka? Na letenku máte, ale na občerstvení už, ne? Rv

+1/−2
22.10.2015 19:58

D31a55n45i48e55l 80Ř44e85h20á33č53e40k 5757803381677

Někdo nezná slovo ironie. NJN, je to cizí slovo...

0/0
22.10.2015 20:14

V10e63r20o81n12i64k81a 30Š13k82v64á11r25o24v31á 5861820246866

Ono je docela rozdíl mít na letenku a mít na občerstvení. Mnoho lidí má na tu letenku právě proto, že si nekupuje to předražené letadlové a letštní občarstvení.

0/0
23.10.2015 9:27

M55i26c62h81a97l 68M69i60l96l29e22r 9646862539702

zajimave za pobocka spolecnosti Virgin, Virgin Australia, presla v dubnu uplne opacnym smerem nez CSA. Zavedla obcerstveni na palube a podavana zavazadla v cene letenky. Prinutila ji ke zmene konkurence Qantasu.

Od zahajeni sve existence v Australii se Virgin propagovala jako levnejsi konkurence pro australsky Qantas a nabizela levnejsi letenky pro cestujici bez podavaneho zavazadla. Za zavazadlo byl priplatek. Veskere jidlo a pitii na palube se muselo kupovat, krome kalisku vody, ktery byl zdarma.

Ruzni cestujici si ale spocitali, ze kdyz chteji podat zavazadlo a mit cestou nejake obcerstveni a piti, zvlast kdyz se jedna o lety v dobe obeda nebo vecere, vyjde je to v souctu levneji letet s Qantasem "all inclusive" nez si priplacet extra a letet s Virgin.

Qantas pri letech po - pa mezi 17:30 a 20:00 vecer serviruje s teplou veceri nejen nealko napoje, ale take pivo a vino zdarma (nelako napojen jsou zdarma, ale za pivo a vino se mimo tuto dobu plati zvlast).

Take povoluje 2x7kg kabinova zavazadla, ne 1x7kg jako Virgin.

+1/0
22.10.2015 17:06

L10u83k47a28s 66C28o71d80r 6478392650221

Presne tak. Trendem poslednich let je u "klasickejch" dopravcu zlepsovani sluzeb, nikoliv jejich zhorsovani. Jinak Virgin Australia sympaticky zlepsili i moznost ziskavani mili a uznavani statusu napric hlavnimi partnery (Virgin Atlantic, Virgin America, Singapore Airlines...), takze pro me jsou pro litani po Australii #1.

+1/0
22.10.2015 17:11

M97i36c19h65a83l 58M28i56l69l40e93r 9586832829522

na domacich linkach davame prednost Qantasu.

Kdyz letime na NZ, tak Emirates, ktere tam leti s A380 pres Sydney nebo Melbourne jako posledni cast letu z Dubaje. Qantas a Virgin Australia letaji na NZ s B737.

Nas soused tuhle letel na NZ na sluzebni cestu a namisto letu s Emirates, ktery si vyzadal, mu dali Virgin Australia tam i zpet.

Popsal cestu slovni hrickou jako "Vergin'-on-ridiculous" - uz nikdy vice". Zdejsi prezdivka nazvu aerolinky Virgin je totiz vergin'-on-ridiculous = hranici se smesnosti

+1/−1
22.10.2015 17:31

L27u42k58a22s 64C26o77d95r 6648682210421

Od nas nastesti lita do Aucklandu prima linka od Air New Zealand se zbrusu novym 789, takze neni duvod volit cokoliv jinyho :-) Ale ani ten jejich 772, co to lital driv, nebyl spatnej - tady jsem napsal recenzi...

http://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=42&t=8046

0/−1
22.10.2015 17:40

M49i26c59h49a82l 70M59i13l76l47e11r 9646942559592

s Air NZ jsme leteli nekolikrat na NZ i dal na Tahiti. B747, B767, B777.

Ted se nam ale vic vyplati koupit si letenku na let s Emirates pres Qantas kvuli Qantas FF a vyuziti lounges Qantas Clubu.

0/−1
22.10.2015 17:47

M21a25r10t93i10n 33S68t58r25a30k60a 7690578389258

Zběsilé minusování osoby Jaroslav Pánek moc nechápu :-) Asi těm číslům a zkratkám nerozumí, tak to radši omínusuje :-)

+1/0
22.10.2015 18:12

M75i26c67h97a77l 72M97i80l89l81e46r 9816862329862

;-DR^

0/0
23.10.2015 4:23

E98v11a 49P25á82n94e40k 8100619277284

To jidlo tedy nebylo nic moc, rekneme si to na rovinu. pokazde kdyz cestuji letadlem, tak je to nejaka glajda. Radsi si neco poradneho koupit v pripade, ze budu mit hlad.

+1/0
22.10.2015 17:03

T64o89m91á54š 54T83a85t18í48č32e90k 5950742680388

TAP servíruje poživatelné jídlo. Asi to souvisí s kulinářskou rozmazleností Portugalců.

+1/0
22.10.2015 17:59

M78a28r16t77i46n 69S56t75r15a77k74a 7260378629578

Tak ještě jednou a naposledy. Lítám myslím si relativně často, během roku za letenky utratím v součtu se služebními cestami kolem 200 tisíc korun. A přestávám vidět jakýkoli důvod, proč letět s ČSA - s výjimkou několika málo destinací, kam létají za relativně rozumné ceny přímé spoje. 

Pokud mi bude záležet na ceně (když letím na služební cestu, tak můj zaměstnavatel opravdu řeší, jestli letenka stojí 3 nebo 10 tisíc, pokud je na vybranou), pak bude vždy existovat levnější varianta, než je ČSA. 

Pokud mi bude záležet na službách, tak horší než nulové jako budou u ČSA nejsou nikde, Může to být jenom lepší. Proto bude vždy existovat zajímavější varianta. 

Takže jen za mě přijdou ČSA ročně o pár desítek tisíc korun, místo mě bude lítat prázdná sedačka a ta se jim určitě vyplatí víc. Protože si troufám tvrdit, že podobně uvažuje spousta lidí. Ano, jsou vyprodané lety a budou vyprodané i dál, ale jsou i lety, na kterých v A319 sedí třeba 40 lidí. Tak si z těch 40 udělejte 20, váš problém. Tedy pokud pak zas nepůjdete brečet na vládu, aby vás zachraňovala, jako to bylo před pár lety. 

S ČSA lítat nebudu už z principu, protože tohle jejich uvažování je šílený. Něco je "trend", tak tam jdeme po hlavě. Co takhle bejt levnější a nabídnout kvalitní služby, tím přilákat cestující, zvýšit tržby a vydělávat takhle? Když to přirovnám k pekárně, tak je mi sympatičtější ta, která prodává skvělý rohlíky po dvou korunách, i když má na kusu jen třicet halířů, ale prodá jich 10 tisíc, než ta, která napeče 200 průměrnejch a aby se uživila, tak za každej chce padesát korun a argumentuje tím, že je to trend, případně "že to něco stojí to upéct, takovej rohlík".

+6/−3
22.10.2015 16:18

R97a12d18e84k 28J53a96n13a72t96a 9585946364222

Obávám se, že buď nevíte přesně o čem mluvíte, nebo nelétáte z Prahy. Praha je základna ČSA - tj. všechny lety ČSA z Prahy jsou přímé. Pokud vidíte z Prahy "let ČSA s přestupem", pak to není let ČSA, ale spíše nabídka někoho z aliance, na kterou nemá ČSA velký vliv. Dále není pravda, že je ČSA vždy dražší. O pár stránek níže jsem uvedl příklad (a destinaci jsem si nevymyslel, ale přebral od jiného diskutujícího), kdy tomu tak není.

Hub pro dálkové lety s přestupem z Prahy nikdy nebude (pro nikoho, nejen pro ČSA, na to prostě Praha nemá) a proto ani ČSA (pokud má zůstat českou společností) se nemůže orientovat tímto směrem (funguje to jen částečně díky určité exkluzivitě na ex-sovetském trhu, ale ta exkluzivita se postupně omezuje).

Takže ČSA se musí orientovat jen na lety po Evropě a tam je hlavním konkurentem kdo? Přece tzv. lowcosty, kde nedostanete zadarmo vůbec nic, dokonce si u některých připlatíte i za příliš velké kabinové zavazadlo nebo check-in na letišti.

+3/0
22.10.2015 16:42

O71l69d95ř75i27c93h 40J14a50n23e86č24e75k 8269906353871

'Pokud vidíte z Prahy "let ČSA s přestupem", pak to není let ČSA, ale spíše nabídka někoho z aliance, na kterou nemá ČSA velký vliv': Tady se obávám, že nemáte pravdu. Nevím, jak to v takovýchto případech funguje - kdo jak ceny určuje, kdo z toho má jaké peníze - nicméně tentýž let s přestupem můžete u jednotlivých 'participujících' společností sehnat za různé peníze. Asi před 5 lety jsem sháněl Praha - Lisabon a tentýž let s přestupem v Paříži - bylo to něco jako Praha - Paříž letadlem ČSA a Paříž - Lisabon s Air France (tehdy ještě na lince do Paříže spolupracovali) stál u ČSA přes 15 tisíc, u AF ani ne třetinu. Obdobně celkem určitě dostanete různé ceny za tentýž let Wien - Frankfurt - XYZ u Austrian a u Lufthansy, tam je to ještě absurdnější, protože Austrian jsou ve vlastnictví Lufthansy.

Se zbytkem víceméně souhlas, i když mě překvapilo, když zhruba právě v té době, kdy jsem u ČSA narazil na ten předražený spoj do Lisabonu, si kamarádka, která létala Moskva - Barcelona lety s ČSA s přestupem v Praze docela pochvalovala jako výhodné.

0/0
22.10.2015 16:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.