- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jen malý příklad pro pro let za obchodem z Prahy d Bruselu. 5.listopadu mám od 9:00 jednání v Bruselu. Ranním letem dne 5.11. se letět nedá, je to pozdě. Musím tedy 4.11. a 5.11. zpět. Cena letu s přestupem v AMS a při zpáteční cestě v CDG, s využitím nabídek AF a KLM: 8349,- Kč, nápoje a zavazadla + snack v ceně. S ČSA přímý let dne 4.11. odpoledne tam a 5.11.veřer zpět (doba odletu tam i návratu zpět se prakticky shoduje) je 13 190 Kč (dnes zatím s občerstvením, ale od prosince bez. Tedy kterou variantu byste zvolili? Rozdíl je pouhých 4 841,- Kč. Celkem zanedbatelný, že? ČSA jednoznačně
A brzy to tak bude všude u všech společností. Při nákupu letenky si z nabídky objednáte jen pití, svačinu a nebo celé jídlo, podle délky letu a vaší kapsy a nároků.
Co je na tom nepochopitelné ?
CSA by si mely uvedomit, kdo je jejich klientela.
Zejmena lide letajici sluzebne, jimz letenku plati zamestnavatel, ale pripadne obcerstveni extra si plati ze sveho, maji jistou motivaci se hladoletum vyhybat.
Mozna vetsinu jejich pasazeru tvori turiste, kteri radi usetri. Nevim, ale nerekl bych.
lide letajici sluzebne nedostavaji diety nebo nedostavaji proplacene jidlo cestou?
Já pamatuji vnitrostátní linky s IL-14, např. z Prahy do Holešova (Gottwaldov), tam nebyla ani letuška, před odletem dostal každý cucavý bonbon a pak se letělo jen se dvoučlennou posádkou. Let trval hodinu ... letenka stála 60 Kčs, pak 90 Kčs, v sobotu sleva na 50 Kčs, stálo to míň než jízdenka vlakem (64 Kčs) + 1,10 Kčs jízdenka trolejbusem z Otrokovic do Gottwaldova ... občerstvení se dávalo na mezistátních linkách, případně na spojích pro cestovní kanceláře ...
Gottwaldov se nyni jmenuje Zlin, ne Holesov.
V době, kdy nelze brát do letadla nápoje, tak bych určitě zavedla ve všech letadlech povinně zdarma rozlévanou vodu, ostatní ať se prodává. Lidé tak nemají na výběr, buď budou několik hodin bez nápojů, což v klimatizovaném prostoru je leckdy problém, nebo to, co ušetří za letenku, mnohonásobně zaplatí na nápojích.
napoje lze do letadla brat: opatrit si je po bezpecnostni kontrole nakupem nebo naplnenim prazdne lahve u fomntanky nebo na toalete. S vyjimkou maleho mnozstvi gatu, kde nejsou toalety.
Cestujici by se ale meli hlasite ozyvat a masove pozadovat od sveho prepravce aby zajistil prisun vody na gate prave pro tento pripad. Treba zapojit do akce media a uverejnovat svuj pozadavek jejich pomoci. Take take zapojit sve zvolene zastupce v parlamentu, at pomohou.
Pokud by se nekomu zdalo pozadani o pomoc od zvolenych zastupcu smesne, meli by si uvedomit ze v ruznych demokratickych zemich jsou lide zvykli se na poslance obracet s mnoha osobnimi problemy, ktere vytvorila byrokracie nebo nejaka organizace s nedomyslene ustavenymi pravidly.
Treba i kvuli mistnim koncilem nespravne udelene pokute za parkovani - ano, poslancuv vedouci uradu zavolal dotycnemu uradu a pozadal o presetreni volicova odvolani, ktere predtim zamitli. Za 15 minut urednice zavolala zpet, rekla ze presetrili a uznali volicovo odvolani. Byl jsem u toho.
Uz delsi dobu nejsem plne spokojeny s kvalitou sluzeb CSA a v porovnani s radou jinych leteckych spolecnosti je CSA kvalitou sluzeb na slabsim prumeru. A nyni jeste strategie "cenu letenky nechame stejnou, ale budete si navic doplacet za jidlo" mne jednoznacne prinuti k poohlednuti se po jine spolecnosti. Nastesti leteckych spolecnosti je dost a i kdyz bude letenka drazsi, tak radeji s jinou nez s takovymi "vyzirkami".
Od te doby co pan Tvrdik pohrbil CSA, tak vsechen dalsi management, kope jen hlubsi a hlubsi hrob.
Brzy bude i příplatek za místo k sezení a nutnost platit za vstupenku do letadla...
"Firma to vysvětluje i tím, že nechce vnucovat lidem bezplatné neatraktivní občerstvení, ale nabízet kvalitní jídlo za rozumnou cenu těm cestujícím, kteří o tuto službu stojí."
Tak to jsme uz zvedavy na to kvalitni jido. Dale by me mooooc zajimalo jak to bude s lety na ktere je CSA jako posledni prestupni let. Jelikoz CSA neni zatim schopno kooperovat s jinymi asijskymi aerolinkami na spojovackach a zabookovani sedadel, tak uz vidim jak to bude fungovat pri "nakupu jidla predem" kdyz treba poletim s BA ci Aeroflotem prestup v Londyne ci Moskve (a jinych destinacich).
prestup v Londyne by nemel byt problem vzhledem k poctu obchodu, kde je mozne zakoupit jidlo a piti za prijatelnou cenu s dlouhou otviraci dobou. Mluvim o Heathrow, ale predpokladam ze ve Stanstedu a Gatwicku je situace podobna.
Nechaji aspoň pytlíky na blití nebo ty budou taky za 8 euro, co protečou nebo za 12 euro, co neprotečou?