Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Emisní skandál VW se rozšiřuje, může se týkat i novějších motorů

Skandál s manipulacemi při měření emisí u vozů automobilky Volkswagen s naftovými motory by se mohl ještě rozšířit. Automobilka nyní zkoumá, zda manipulace při měření emisí, které byly odhaleny u staršího motoru EA189, nebyly možné také u první verze motoru EA288 používaného od roku 2012.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I49r91e28n95a 23P90l22a79c89h46e19t81k71o63v37á 1976654166920

porad to jsou jedny z nejlepsich aut na svete

+1/0
22.10.2015 23:23

J94a87r48o49m86í94r 95Č38e54c17h 1413458347202

Bezte už do zadele s touto pseudokauzou.Valí se na nás vlna islámu! To je opravdový problém. Ne nějaké prihlohlouple emise o kterých každý normálně myslící člověk ví že jsou nereálné.

+4/0
22.10.2015 18:48

V14á80c23l86a63v 59J74e13b84a43v88ý 8690389153466

Protože se sem valí statisíce migrantů, tak máme rezignovat na ochranu ovzduší a klidně si užívat rakoviny, která jde dieselům z výfuku? 8-o

0/−1
22.10.2015 23:48

J97a29r21o41m10í41r 50Č10e52c40h 1113268627662

Nedelejte z komára velblouda.Uvažujte selským rozumem.Dieselgate je jen mediálně nafoukla bublina z USA,za účelem oslabit ekonomiku EU.Rakovina je civilizační choroba,je to daň za konzumní způsob života bohužel. Zamyslete se nad tím třeba jaká je kvalita potravin v ČR a co jite,myslíte že ty Ecka a náhražky a chemikálie co jíme vám rakovinu nezpůsobuji?Navíc každý motor spalující fosilní pálivé není a nemůže být z principu ekologický to je jen pohádka pro veřejnost.

+1/0
22.10.2015 23:57

J71a57r10o83m71í67r 82Č23e21c12h 1563288907132

Řešením je používat šetrnější paliva vodík elektřinu plyn,jenže ropná loby je mocná a dokud poteče ropa nic se na tom moc nezmění.

0/0
23.10.2015 0:01
Foto

P14e59t26r 65J90a90n55o87v30s14k34ý 1778620792708

kamos rikal, ze to maji za ty bezence :)

+2/0
22.10.2015 15:45

J56a62r43o21m45í22r 84Č88e85c66h 1463638837182

Ty běžence budeme mít taky u nás.My to máme za co?

+1/0
22.10.2015 18:50

J19i83ř80í 50J47u95r92á23š44e34k 8707215820377

A už se ví, zda VW porušilo nějaké zákony?

0/0
22.10.2015 14:36

T95o59m92á15š 12F52i63r49b23a16c54h89e28r 9700400984540

Ono úplně stačí, že dobré jméno a prestiž značky je totálně v prd*li . To je někdy horší, než porušení nějakého zákona.

0/0
22.10.2015 14:52
Foto

B36o70h79u20m29i52l 37P24r83o76c42h27á18z50k34a 9382579914360

Jak říká kolega z práce: nafta patří do traktoru.

+2/−4
22.10.2015 14:21

L72a40d61i41s53l69a70v 73P94o56l76i31c81k44ý 5796445491127

No smoke, no fun.:-P

+2/0
22.10.2015 13:48

T26o75m16á65š 90K27u74c30h31a14ř 3657301608701

Double smoke, double fun. :-P

+2/0
22.10.2015 14:05

J77o14s36e24f 74H39l36a50d58ů77v41k66a 6175556601823

uš nekdo zjistil jestli ostatní auta to mají ok?nebo je to jen medialní likvidace vw?

+3/0
22.10.2015 13:25

J38i16ř83í 35G40a26b29r16i49e43l 8652320474657

Zatím ne. Pokud by to vědělo VW, tak už by se to objevilo. Už jsem o tom psal v jiné reakci. Pamatuji si, jak se psalo o problémech VW s pokusy spojit motory PD s fitrem s močovinou. Nakonec od PD koncern odešel také ke commonrailům. Systém PD může být kamenem úrazu.

+1/0
22.10.2015 14:12

P18a74v95e15l 53O77d18r64a68z20i75l 6744279377340

Kámen úrazu je diesel, spalující chudou směs.

+1/0
22.10.2015 15:40

S33l19a29v69o48m75í59r 45Š34t40ě60p83á29n 1738404722134

Fordy jsou ok Japonská auta také o Francouzech se vedou diskuze

0/−1
22.10.2015 14:24

J12i91ř69í 65J70u12r11á81š73e72k 8467735590647

Vzhledem k tomu, kolik mi žere moje 1.6 82kW diesel ve 308-čce, tak si myslím, že projde :-) Slibovali snad kolem čtyřech litrů, skutečnost je úplně jiná :-)

+1/0
22.10.2015 14:38

V98á90c80l25a33v 46J61e98b89a57v39ý 8700749913926

Některá auta jezdí na celkem čisté palivo, LPG, CNG, benzín...a tam to nebývá problém. ;-)

0/0
22.10.2015 23:49

T87o90m38á46š 71K72u34c67h67a62ř 3177271878731

Samozřejmě, že nějaká forma sw obechcávky je ve všech novějších motorech. Lišit se to bude pouze v tom, do jaké míry povolí změnt nastavení motoru.

+1/0
22.10.2015 13:25

T12o23m70á74š 74F61i92r47b58a16c36h51e13r 9110210354980

Deutschland, Deutschland über alles ... ;-D

0/0
22.10.2015 13:22

J36i19ř87í 84S81t18r37á86n91s73k33ý 4231627269284

Nafta prostě musí kouřit :-P

https://www.youtube.com/watch?v=9-ehCmN_79M

+1/0
22.10.2015 13:07

P73e35t86r 44M68a95r98š39á10l49e41k 9315192304689

VW teď pyká za svou drzost a aroganci prosazovat naftové motory v USA. Ostatní výrobci měli tolik soudnosti, aby to nedělali. V Evropě by se na to nikdy nepřišlo.

+13/0
22.10.2015 12:41

Z33d55e41n62ě79k 18D98u87f30e15k 2424864828

Automobilka VW zkoumá??? Zkoumá??? To by tam měli pěkný bordel a podlomili by německou preciznost. Oni moc dobře vědí, kde je jaký software a kde jsou úpravy, aby motory mohly projít na testech, aby vyhověly ekoteroristům.

+1/−4
22.10.2015 12:27

J87o68s34e94f 89Š18e76m77e24l76í66k 7139371780877

Ještě pořád jsem nějak nepochopil, v čem je ten skandál. Například jak se projeví během prvních čtyřech let provozu, kdy nepojedu na STK.

+2/0
22.10.2015 12:20

Z44d49e86n28ě66k 32W49e76r80n98h45a20r74t 6467655392368

On se neprojeví, ani když na STK pojedete, nebo když půjdete v rámci STK měřit emise. Ten SW je navržen na homologační testy, které většina aut nikdy neabsolvuje. Při běžné STK a měření emisí se to neaktivuje. A navíc se to týká jen NOx, takže i kdyby se ten SW nějakou náhodou zapnul, tak ten údaj se u nás při STK vůbec neměří.

+6/0
22.10.2015 12:25

L18e26n50k40a 25M45e40y 1106522909188

Jde o to, ze instalovani softwaru pro zkresleni emisi je podvod, ktery ma sve koreny v obrovske chamtivosti. Pokud by VW chtelo dodrzet predepsane emise, muselo by do vyvoje a vyroby hardwaru inverstovat mnohem vice financnich prostredku. Ale jelikoz predstavenstvo VW nemelo dost a rozhodlo se setrit na spatnem miste, tedy na ukor spotrebitelu, je treba mu poradne zatopit.

+1/−9
22.10.2015 12:27

M78a74r58t52i38n 20F53i80l27i23p30c59z47y91k 3531951545973

Tak na úkor spotřebitelů nešetřil, protože tím, že obcházel emisní limity, tak šetřil zákazníkovu kapsu.

Hamižnil na jiném místě a to na konkurenci, která limity plní, ovšem za cenu dodatečných nákladnějších uprav motoru, než lacinou úpravou SW. VW tak jistě prodával s vyšší marží, než ostatní.

+2/−2
22.10.2015 12:37

Z12d40e57n46ě40k 94W20e38r56n29h13a55r27t 6237405412968

No, už se "přiznalo" tuším i Volvo, že má také detekci režimu, v jakém to auto zrovna je. Ale naopak - motor je přiškrcený pořád, ale v případě jízdy se změní charakteristika spalování tak, aby umožnila dynamickou jízdu. Možná to není tak okaté, jako u VW, ale princip je stejný - motor se chová jinak, když jede, než v jiných režimech. V některých režimech jde na výkon, v jiných na emise.

+1/0
22.10.2015 12:42

M15a50r91t80i63n 92F84i21l22i87p66c12z48y71k 3491851125493

Ano, toto údajně některé automobilky používají, zatímco VW to fixloval obráceně a to je ten hlavní problém.

+3/0
22.10.2015 12:45

Z59d60e41n44ě62k 42W10e63r33n76h71a95r16t 6287165932478

problém to je, ale že by to byl nějaký významný rozdíl, si nemyslím... To je jako se hádat o to, zda je zebra černá s bílými pruhy nebo bílá s černými...

+3/−1
22.10.2015 12:49

M54a61r26t48i47n 71F35i28l17i53p35c17z57y62k 3691251725803

Ano, to je, ale četl jsem článek o tom, že z pohledu výkladu podmínek pro udělení emisních norem v tom rozdíl právě je..

0/0
22.10.2015 13:05

P79e64t70r 86N59o80v98á68k 1175497252805

Rozdíl je v množství emisí. A software řešení VW znamená mnohonásobné překročení emisních norem proti řešení motorů Volvo.

0/0
22.10.2015 14:03

M47a94r54t33i94n 33F84i11l22i87p16c25z55y87k 3731551755243

Na to jste prosím přišel jak?

0/0
22.10.2015 14:26

P11e79t42r 47N35o38v75á66k 1125457482785

Byly zveřejněny testy motorů a VW vede v množství emisí.

0/0
22.10.2015 20:48

J63i84ř12í 35B15a39r62t33á67k 9460395718674

v prve rade v pouziti zakazaneho softwaru, na to se nabaluji pokuty, zaloby na nahradu skody atd.

0/0
22.10.2015 12:27

Z91d58e54n41ě70k 16W53e92r92n47h44a48r10t 6687265572378

definujte "zakázaný software"? Kým zakázaný? Co je konkrétně zakázané? Jaký zákon jaké země to zakázal?

+3/−1
22.10.2015 12:34

P31e48t61r 43M33a31r23š30á82l43e91k 9515552644509

Počkejte na soudy v USA, tam už ten pojem "zakázaný/podvodný software" vydefinují dostatečně. A VW bude platit jak mourovatý, když měl tu drzost prosazovat diesely na americkém trhu a ještě je nazývat clean diesel.

0/−1
22.10.2015 12:39

M70a78r43t79i30n 35F40i38l94i84p70c47z66y86k 3141701465753

Zatím je to jen o tom, že jde o klamání spotřebitelů v tom, že auto splňuje ekologickou normu, přičemž ji zřejmě nesplňuje.

0/0
22.10.2015 12:43

P39e24t89r 19M34a67r37š41á20l87e72k 9605502464819

Nemyslím si, že to v USA bude bráno jen jako klamání spotřebitelů.

0/0
22.10.2015 12:44

M93a76r31t35i46n 36F12i90l20i66p57c62z82y56k 3421781725553

Zatím to ale tak je a zatím se mluví pouze o klamání spotřebitelů.

0/0
22.10.2015 12:46

P75e26t50r 59N61o53v74á52k 1885247522655

Z pohledu EU je to pouze klamání spotřebitelů, ale v USA je klamání spotřebitelů závažné porušení zákona.

0/0
22.10.2015 13:53

M43a43r33t65i71n 19F82i44l98i48p37c33z79y51k 3761151535843

V USA  bylo zahájeno vyšetřování Volkswagenu kvůli klamání spotřebitelů ... takto je vyšetřování definováno.

Jestli je to či není závažné porušení není vůbec podstatné.

Opravdu nevím, proč to do toho motáte.

0/0
22.10.2015 14:24

P77e19t98r 14N74o30v41á44k 1255767592935

Do ničeho nic nemotám, jen zdůrazňují, že klamání spotřebitelů je v EU scela běžný "sport"...

0/0
22.10.2015 20:54

Z47d86e47n54ě33k 23W38e27r83n33h94a37r55t 6367885262788

Ano, to je pravda. Jenže se pořád bavíme o USA, tam to problém je. V EU ale norma na NOx není, tudíž jí jaksi nemohli porušit.

+2/0
22.10.2015 12:46

M19a76r69t97i13n 46F43i65l38i68p13c33z36y92k 3151841155103

EU normy taky stanovují podíl NOx ...

+1/0
22.10.2015 12:47

Z49d84e35n28ě62k 76W36e10r53n23h70a57r47t 6417245652168

ano, v USA je to něco jiného, tam NOx sledují a tudíž se tam dá mluvit o podvodu. V Evropě nikoliv. 

A taky si myslím, že to celé je spíš "politický" problém, který způsobilo VW snahou se dostat na trh v USA. Dostali za to přes prsty.

+1/−1
22.10.2015 12:44

M89a94r44t49i14n 87F93i54l35i92p56c39z89y52k 3501361485403

V EU se taky NOx sleduje, ale hranice je aktuálně 3x výše.

+2/0
22.10.2015 12:45

P53e89t23r 91M71a12r91š30á93l79e30k 9715182704869

Ono vůbec spousta lidí má problém pochopit, že podvádět se nemá.

+3/−2
22.10.2015 12:33

R15u93d19o65l98f 80P46e34k17á50r42e53k 9242321289173

Spousta lidí má problém pochopit, že přírodní zákony nelze měnit hlasováním... "aféra" je jen důsledek a dokládá kreativitu a schopnosti inženýrů VW se vyrovnat s nesmylnými předpisy, metodikou měření etc.

+3/−2
22.10.2015 12:54

P21e91t83r 22M25a85r96š33á41l57e83k 9925232334629

Aféra především dokládá to, že VW podváděl při měření emisí. VW se měl v USA s emisními limity vyrovnat jako ostatní výrobci, vůbec tam diesely nenabízet.

+1/0
22.10.2015 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.