Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tesla chce vyrábět elektromobily v Číně, snížilo by to ceny o třetinu

Americká automobilka Tesla Motors by mohla do dvou let začít vyrábět v Číně. Tvrdí to ředitel Elon Musk, podle kterého by místní výroba snížila ceny aut Tesly na největším automobilovém trhu světa o třetinu. Kde by továrna stála, se zatím neví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K38a38r91e41l 94J59a53n38í62k 9188362115914

Jestli přenese výrobu do Číny, tak podle mne přijde o dojem exkluzivity, minimálně pro americký a evropský trh. Ale i bohatí Číňané jistě koupí raději americké auto než čínské.

Plus Číňané je zkopírují tak jako tak, ale takhle naservírované to dokonce bude obdobně kvalitní. Všichni se stěhují více do levna nebo zpět blíže ke svým zákazníkům a Tesla chce jít opačnou cestou?

0/0
26.10.2015 10:40

J50a41n 80P82r17o40c92h90á52z55k15a 5476692878987

Cena snížená o třetinu, kvalita o polovinu...

+3/0
23.10.2015 21:56

J64i94n90d65ř12i40c85h 89Š73k29o72p23e95k 4345641420965

a to se vyplatíR^

0/0
24.10.2015 10:12

M14a40r62t80i79n 39B18ř58e74z70i32n90a 8328525950932

Velmi povedený design. K úplné dokonalosti tomu chybí nějaká V8 nebo V12.:-)

+1/−1
23.10.2015 21:37

M57a47r96t16i94n 24B12ř76e22z17i69n21a 8158385570542

Myšleno u  model Tesla S

0/0
23.10.2015 21:39

K50a73r83e88l 18N68e56d46o26p94i78l 7498636469764

Do dvou let výroba přesunuta do Činy a do čtyř let bude mít Cina vládní značku Tesslaa produkující vozy napadne podobne produkci automobilky Tesla. Budou se prodávat za třetinu Tesly. Jak by ne, ušetří za vývoj a výzkum.

+5/0
23.10.2015 19:58

S34v25a75t97o28p69l28u94k 37S28i55l20n68ý 4342796109298

Tak tomu je uz dnes. Nepamatuju si, jak se to auto jmenovalo, ale Tesle hako vy vypadlo z oka ;)

0/0
24.10.2015 22:37

P29a58t16r43i44k 37Z47a20b30r12a37n54s60k65y 1981879915933

jo jo Musk je hlupak a zacetecnik v byznysu,potrebuje radu od kapitanu prumyslu z diskuze na idnes

0/0
26.10.2015 6:16

K22a85r67e39l 59J23a55n38í77k 9498432755464

Muskova Tesla zatím nevydělává a i když jde o technologický skvost, není to samo o sobě argument pro úspěch. Také může jít o hype držící cenu akcií.

0/0
26.10.2015 10:41

S95v74a29t43o29p11l49u85k 14S54i95l90n24ý 4672396379398

Sám Musk prohlásil, že Tesla nebude v zisku dřív než v r. 2020, takže neustále opakovat, že je ve ztrátě a že investoři doufají v ziskovost je úplně mimo. Dnes mohutně investuje a má záporný cash-flow, Investice se budou vracet až po vybudování gigatovárny a rozjetí opravdu velkosériové výroby a vybudování většina superchargerů.

+1/0
23.10.2015 18:10

M62a26r55t47i21n 69V68o16k12o76u65n 9948923703736

presne tak

0/0
23.10.2015 23:27

J34a36n 17D20v40o63ř59á11k 4873492253937

Tesla hlavně bere horentní sumy dotací ze všech směrů. Jinak by tu už dávno nebyla...

0/−1
24.10.2015 21:03

S52v71a30t84o25p75l60u92k 94S64i75l36n67ý 4272656639168

Tak mi jmenujte aspon jednu dotaci, kterou bere.

0/0
24.10.2015 22:35

M55i24r39o29s68l83a13v 36Š74i77m37k74o 7765393532675

Dokud nebudou uhlíkové nanobaterie, tak elektroauta nemají šanci. Jen jako doplněk pro bohaté.

0/−1
23.10.2015 17:37

M97a48r30t86i11n 14V11o96k16o97u96n 9678893533756

nejdrive rikali Elonovi ze elektricke auto nikdy nebude rychle, tak udelal tesla roadster. Pak ze nikdy neudeje dost kilometru, pak ze ho nikdy nedokaze prodavat, tak udelal model s a ted rikate, ze to nebude masovka. po gigafactory bude, nebojte, co Elon rekne to plati

+1/0
23.10.2015 23:28

L57a13d86i57s29l56a20v 49K44u54d16l86a10c83e62k 8518960769879

To auto muze zvladat cokoliv ale jeho cena sama o sobe masove rozsireni vylucuje. Az Tesla zacne vyrabet lidove vozitko na nakup a kratkou cestu do prace za opravdu lidovou cenu tak masovemu rozsireni opravdu zacnu verit. To ale zacnou drive vyrabet cinane na zaklade vypujcene Tesla technologie.

0/0
4.11.2015 10:37

P46e39t64r 59B14o57c18e40k 1327106932580

Slyšel jste někdy o LiFe? ;-D;-D;-D

0/0
24.10.2015 12:07

L60u27d74ě50k 26B57r82u42m28o63v92s24k98ý 8101290477553

jo bude to potřeba, "hoplíku zafíře" když se jí při testu roztočily zadní kolečka, ukázala 4 x víc emisí...HEHEHEHE

0/0
23.10.2015 16:14

P19a31v19e30l 59M88a25t52o54u78š26e95k 5550257898824

Čína je hlavně jednou z mála zemí na světě, která hodlá elektromobily skutečně významně rozšiřovat, nikoli je v zájmu ropné lobby vyrábět v nejnutnějším, tj. nejnižším možném počtu a všude vyzdvihovat jejich nevýhody, jak se to dělá na Západě.

+1/−3
23.10.2015 15:04

J37o41s46e83f 36V79a18l77a 9230933323403

nejde o lobby ale o to, ze na zapade je (jeste) dovoleno svobodne myslet. V celem retezci elktroauto-akumulator-prenosova sit-elektarna-fosilni palivo ( 95% veskere elektricke energie je stale z fosilnich paliv a odstaveni JE bude pomer fosilnich paliv jeste vyssi) tak v celem retezci se spotrebuje na kilometr jizdy Tesly vice fosilniho paliva nez u klasickeho auta - navic je testa drazzi a mene spolehliva......

+2/−1
23.10.2015 16:55

R63o40m65a12n 97B19í23l78ý 5440695445737

Já mám pocit, že ekoteroristi nemyslí už vůbec. Každý den si propláchnou mozek zeleným absintem a celý svět pak vidí zeleně. Rv

+1/−2
23.10.2015 17:01

J29o71s98e60f 36V27a38l79a 9650813613263

THC je taky zelenina :-)

+1/0
23.10.2015 17:38

M92a67r46t40i17n 24V97o28k34o84u86n 9518793173826

vam proste prijde uplne normalni tezit a spalovat fosilni paliva, o kterych se vi ze jednou dojdou a vi se ze nici nasi planetu, presto vam to neprijde divne

0/0
23.10.2015 23:30

J75i80ř29í 47K62o22c74u83r75e53k 6905494435388

Uhlí mělo dojít v roce 1970, ropa měla dojít v roce 2010. Jakto? Zničí planetu. HAHA.

0/0
24.10.2015 15:45

J50a77n 47V47e97s64e67l12ý 5984803252441

Takbyste s tím myšlením měl začít. Třeba si naštudovat z čeho se ve světě vyrábí elektřina: http://www.tsp-data-portal.org/Breakdown-of-Electricity-Generation-by-Energy-Source#tspQvChart

Pro ostatní: uhlí 39%, plyn 22%, ropa 5%. A zatímco výstavba uhelných elektráren jde celosvětově do háje, bezemisní zdroje utěšeně rostou.

0/−1
23.10.2015 18:30

J90a91n 76V59o45p18i41č13k69a 8863412262234

Do haje jo? Tak se podivej zrovna na tu Cinu ;-)

0/0
23.10.2015 19:36

J55a90n 73V85e56s50e86l47ý 5884863222141

Myslíte tu zemi, kde mají výstavbu vodních elektráren největší na světě, jaderných elektráren největší na světě, větrných elektráren největší na světě, solárních elektráren největší na světě? Zemi, kde jen loni poklesla spotřeba uhlí o 5%?

0/0
24.10.2015 5:01

J83o94s65e83f 87K75r44a82l 3917973924557

Nejspíš to bude tím, že soudruh prezident ČLR se nenechává zatlačovat ropnou lobby, udělají si budovatelskou pětiletku na baterie a hotovo, lidi dole se ptát nebudou. :-)

0/0
23.10.2015 17:24

J40i12ř34í 80K90o15c30u83r19e76k 6385224335748

A jak je teda možné, že ropné lobby utekl Elon Musk a vyrábí elektromobily v nenulovém počtu? Nula je nejnižší možný počet. Totéž BMW .

Jak je vlastně vůbec možné, že všemocné ropné lobby utekly elektrické vlaky a tramvaje? Jaktože všeovládající ropná lobby nedokázala zabránit nástupu atomových elektráren? Svítilo by se petrolejkama. 8-o

0/0
24.10.2015 15:44

M57a21r96t89i78n 86P91l64a79c33h52t37a 1344131491279

Nechápu tu zelenou cenovou demagogii....která způsobuje odliv pracovních příležitostí do Číny , kde dochází k totálním nevratným ekologickým škodám.

Toto zelené pokrytectví stejně skončí velkým krachem....vždyť tu zelenou technologii stejně budou vyrábět elektřinou z jaderných či uhelných elektráren. Rv

+1/−1
23.10.2015 15:03

J30o10s59e71f 60V75a59l81a 9270153763453

to je prave ten vtip "lokalni ekologie" Na mem dvorku mi bude lip, pokud prehazim svuj hnuj pres plot na souseduv dvorek. A jeste ho narknu z toho, ze vedle toho jeho smradu se neda bydlet.......eventuelne z kukurice, kterou by mel soused na pul roku k veceri si necham vyrobit "ekologicke" pohonne hmoty. Co na tom, ze soused bude mit hlad, protoze ten uz nebude po zvyseni cen potravin na kukurici mit penize

0/0
23.10.2015 17:43

J75i70ř70í 90Z36ý75k77a 9549143141160

vzhledem k nepříliš dobrým statistikám spolehlivosti vozů Tesla bych byl s přesunem výroby do Číny opatrný.

A jak už tu zaznělo, výroba v Číně = odevzdání know how.

+12/0
23.10.2015 14:41

J38a75n 17V58e96s55e86l64ý 5124623192261

Tak jsem se díval na ty "nepříliš dobré statistiky". Celé haló je okolo první série (Tesla S už je v současnosti po dvou upgradech). Nedostatky byly ve smyslu - špatně těsnící střešní okno, podivné zvuky karoserie, které v hlučném a vibrujícím spalováku neslyšíte, jedna šarže nekvalitních motorů (už jsou všechny dávno vyměněné), potíže s kličkami od vozu. Všechno prkotiny, které už jsou dnes dávno vyřešené. To není jak zabijácká auta od GM, která se sama zapálí.

0/0
23.10.2015 18:25

V66í61ť57a 25K75r93u91t22i43š 1200304925877

Jasně - prkotiny. A co tahle limitovaná speciální série Tesly "Firestarter"?

http://www.auto.cz/automobily-tesla-trapi-pozary-akcie-firmy-klesaji-77711

0/0
23.10.2015 18:53

J96a75n 58V79e97s44e21l91ý 5344523222621

Jo, o téhle akci vím, neslo to tehdy všechny znaky PR kampaně konkurence a podfuku. Ale nic, Tesly S mají od té doby na podvozku titanový plát.

P.S.: Mám dotaz. Odkazujete se na článek, kde je fotka černé Tesly S s ohořelým nabouraným předkem. A zajímalo by mě, co jí v tom kufru shořelo? Každopádně kabina řidiče, podlaha s bateriemi a elektromotor na zadní osem zůstaly vpořádku.

P.P.S.: Viděl jsem několik marných laboratorních pokusů zapálit NMC baterie ze současných e-mobilů.

0/0
24.10.2015 5:10

J29i71ř26í 24K51o67c28u19r19e22k 6745604805848

To víte, v emerickém filmu vybouchne i tramvaj. Ohořelý předek auta? To bude určitě tím, že vybouchla nádrž na LPG umístěná vzadu. Zvlněné kotouče? Technik na STK přece musí vědět líp než vy, že máte kotouče a né 4 bubny. A netěsní vám posilovač brzd. Určitě tam je, i na autě z roku 1962, teshnik STK musí mít pravdu. Dalo by se pokračovat.

0/0
24.10.2015 15:51

Z41d70e93n84ě44k 86H19a81n47z75l 1871306892704

Ať prijdou do Česka,tady se to bude montovat levněji než v Číně. Lidem stačí 50kč na hodinu

+6/0
23.10.2015 14:40

M84a73r53t97i38n 52K59a78r50á54s24e10k 9218803228468

V automoilkach tak 200 na hodinu.... A vozit auta z cr do ciny je vskutku genitalni napad....

0/0
23.10.2015 19:45

J93o73s48e37f 50M36u56ž46á42t40k24o 5535823957343

Když chcete v číně prodávat, musíte to v číně vyrábět, přizvat partnery a odevzdat jim know how. Jen zoufalec se nechá vydírat.

+7/0
23.10.2015 14:39

M79a82r53t65i21n 83P32e10t12ř43í86k 4552929721631

Zajímavé. Pár týdnů / měsíců zpátky se (nejen) tady člověk dočetl, že spousta zahraničních firem opouští Čínu coby "výrobnu" z důvodu zvyšujících se mezd / mzdových požadavků ze strany zaměstnanců. Holt ne každý Číňan chce dělat za almužnu...

Som z toho volaký zmätěný, pán generál 8-o;-)

+3/0
23.10.2015 14:31

M73a72r86t73i36n 60T78e62s24a47ř 2419233823833

O třetinu levnější elektroauta stále mají prostor pro velkou marži, takže možná až takovou almužnu dostávat nebudou. "Značkové zboží" se tam stále vyplatí vyrábět a kupní sílu už na to mají. Desetimiliony aut za rok ne, ale statisíce či miliony ano. A vozový park v průmyslových městech už teď vypadá rozhodně líp, než v ČR.

+1/0
23.10.2015 16:07

R68o63m54a70n 70B69í44l98ý 5950895455917

Tak to vypadá všude krom Ruska.

0/0
23.10.2015 17:04

S40v61a80t57o62p91l72u68k 52S50i26l32n26ý 4702656459228

Ten vypadá líp i např. v Kyjevě. Byl jsem tam před měsícem a tolik luxusních aut nevidíte ani v Praze.

0/0
23.10.2015 18:12

S52v37a98t62o46p56l72u25k 85S57i72l67n82ý 4372936439748

Z toho ale vůbec zmatený být nemusíte. Jednak auta jsou specifickým výrobkem, kdy je vždy jednodušší a ekonomičtější vyrábět pro daný trh v dané zemi, nebo aspoň v daném regionu a jednak na auta dovážená do Číny je uvaleno vysoké clo, takže i z toho důvodu se vyplatí je vyrábět na místě.

0/0
23.10.2015 18:08

M78a31r10t31i73n 71K69a41r66á46s46e83k 9158353568918

Auta nejsou trenky aby se vyrabely v zemich kde je nejlevnejsi pracovni sila.... Vyrabeji se tam kde se pridavaji a kde je na dobra infrastruktura

0/0
23.10.2015 19:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.