Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úzkokolejky se bojí o miliony z EU, tak vozí podivné rampy pro vozíčkáře

K nezvyklému řešení nízkopodlažnosti svých vozů se uchýlila společnost Jindřichohradecké místní dráhy. Aby zachránila dotace v řádu desítek milionů korun na modernizaci svých vlaků, vozí ve vagonech rozměrné rampy pro nástup vozíčkářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F31r34a24n15t37i30š90e86k 11J82í81r18a 2467849784494

no u té parní lokomotivy a historických vagonů, to bude vypadat moc pěkně;-D;-D;-Daž žije kocourkov

0/0
25.10.2015 20:56

F26r57a85n34t60i37š93e57k 72V22a58n93ě70k 1367514467207

No, tak to chci vydět až zůstane vozíčkář držkou nabořený v té lavičce po tom sjezdu.;-D

+1/0
25.10.2015 13:32

V90l16a28s95t58i24m12i52l 59S31v43o91b30o69d41a 7323848835154

Ta rampa je celkem zajímavá (super je možnost složení jako spacák), její použití je v tomto případě podivné, to ano.

0/0
25.10.2015 10:28
Foto

I76m47r69i18c74h 29S43u10c78h53a76r20s75k63ý 8226863705751

Dle mého názoru musí zvítězit zdravý rozum ;-) ta rozkládací plošina plní všechny požadavky pro bezpečný nástup a výstup všech vozíčkářů tak i kočárků. [>-]R^ Dále nutí obsluhu vlaku k pohybovým činnostem a bližšímu kontaktu s cestujícími. Za mou osobu jim děkuji, že dokázali i někdy nesmyslný požadavek EU :-/ vyřešit. R^R^R^

+4/0
25.10.2015 9:45

P96e66t36r 51N41e40c67h61a34n86i37c53k26ý 7333666428710

Hašišbedna do Kaprounu nejezdí

0/0
25.10.2015 7:43

P89a56v15e48l 51S81o14b35o88t47k43a 5720254

DOTACE JSOU ZLO!

Myslete pravicově - co si na sebe nevydělá, nechť zanikne.

+4/−5
25.10.2015 3:22

V33l12a15s80t53i53m46i24l 22S81v80o31b13o20d43a 7463818855624

Problém je, že si řada věcí na sebe nevydělá kvůli státní měnové expanzi, státním norem atd. atd.

Dotace jsou zlo tedy také z toho důvodu, že vytvářejí určitou iluzi o pestrosti současného systému, protože udržují v chodu něco, co by v současném systému nebylo, ale neznamená to, že by to neexistovalo, nebyla-li by měnová expanze, trh oklešťující normy atd.

+1/0
25.10.2015 10:34

M70i24r69o15s66l50a18v 28Z91i77k26m16u64n55d 7539433834163

Výborný nápad, politické strany nebudou dotovány ze státní prostředků, nebudou mít nárok na dary, budou muset žít jen z členských příspěvků ...

+3/0
25.10.2015 10:47

F11r21a83n61t49i86š46e71k 12N69o95v50á64k 6731775386161

Dotaci dostanete, ale dáte z ní pěkně nalízat kamarádovi. Vyrábí nesmyslné rampy, které pro jejich cenu nikdo nechce, tak je pěkně koupíte! Velebnosti, chce se mi zvracet!

+1/−3
25.10.2015 2:25

H74o25n83z23a 12K36a46r80á68s67e48k 1955241112978

Nízkopodlažní vozidla pomohou (při aspoň jakž takž vysokém nástupišti) lidem s pohybovým omezením, s kočárky a také lidem na vozíku. Tato znouzcenost pomůže pouze vozíčkářům (i ten kočárek bude do hašišbedny zvednut raději strojvedoucím/průvodčím "ručně", než aby se rozkládala nějaká plošina).

+7/0
24.10.2015 23:35

V84a41l97e26r98i22e 10M 3193262843437

Jsem na vozíku a jednou sme tou úzkokolejkou chtěly jet. Mělo to hlavní problém a to cena. Vzhledem, že k nadraží musím autem, tak by to byla cesta tam i zpět. Jinak celkem dobrá a lehká plošina, ale ten náklon??? To je o hubu. :-/

+2/−5
24.10.2015 19:43

R50a62d70e50k 90N80e42u50m16a46n34n 5422522458645

cena?

jako že to bylo dražší než to auto?

0/0
26.10.2015 15:31

V34í85t 47K22o27u37b96a 6336650604778

Speciálně ve stanici Kaproun bude tohle zařízení opravdu k ničemu, ale je fakt, že vlaková zastávka uprostřed lesa asi nebude vozíčkáři moc navštěvovaná. Kdo tu trať někdy projel (já minimálně 2x ročně) tak asi ví, že zde je požadavek na bezbariérovost vcelku nesmysl

+15/0
24.10.2015 19:17

J29a89n 89D80l42o59u41h85ý 7554109350279

Mno je snad kazdemu jasne, ze rampa je ve vlaku jen kvuli nejakemu EU nesmyslnemu pozadavku. Prakticke vyuziti bude nulove, ale hlavne ze se splnilo zadani :-D. Jestlize tri lidi nebo dva lidi jsou potreba k rozlozeni, pak je rychlejsi vozickare ve dvou zdvihnout do vlaku...

+15/0
24.10.2015 18:06

J42i59ř89í 67E55r23b30e16n 1223784866947

"Nesmyslný" požadavek si zadal poskytovatel dotace. Kdyby o ni JHMD nežádaly, tak žádnou rampu pořizovat nemusejí.

Je to mimochodem dobrý obchod: pořizovací cena rampy v řádu maximálně tisícikorun, inkasovaná dotace v řádu milionů...

0/0
24.10.2015 21:30

J71o21s91e29f 82S72v43á80r60o19v48s81k19ý 3301906343175

Kdyby o dotaci nepožádali, tak tam dnes úzkokolejka zřejmě nejezdí. A nezáviďte jim milionovou dotaci. Víte co koštuje provoz takové dráhy. Je to podle mne lepší investice jak do jiných rozmarů, za které se zde rozfracaly milióny z EU fondů.

+7/0
25.10.2015 0:19

I35v13a15n 44H27o91l97a96s 5317837548787

>: pořizovací cena rampy v řádu maximálně tisícikorun,

Můžeš ji za takovou cenu vyrábět a nabízet, chytráku!!

0/0
25.10.2015 22:32

K65a15r17e96l 69D97o69k25t59o34r 4457619524180

Přijde mi to jako dost drsné řešení pro vozíčkáře. Sklon je jedna věc a pak to taky vypadá, že to vyžaduje dost široké nástupiště bez překážek, jako jsou lavičky, koše, aby se na to vůbec dalo najet. To by možná bylo jednodušší vozíčkáře nakládat rukama.

+9/0
24.10.2015 16:05

R21a67d64e60k 30J20a24n71a94t86a 9875976504372

Tak pořádné nástupiště (v definované výšce nad temenem kolejnice) potřebuje i každý nízkopodlažní vlak. Tady se řeší připravenost na straně vlaku. Prostě "nový" vlak musí vyhovovat nějakým normám, bez ohledu na to, zda na celé trati již byla proevdena rekonstrukce na nástupiště odpovídající normám, nebo ne ...

+4/0
24.10.2015 18:40

J47i50ř26í 66E35r82b89e21n 1773654586947

Přesně tak, vlak má životnost třicet-čtyřicet let, za tu dobu se můžou nástupiště změnit k nepoznání i několikrát...

+1/0
24.10.2015 21:24

K54a72r63e26l 90D46o78k66t70o86r 4817599884660

Ano, tento vlak je i s plošinou nepřipravený. A o to mi jde, neměl jsem v úmyslu předělávat nástupiště. Jen jsem poukázal, že na obrázku tam není ani dost místa pro to, aby tam vozíčkář najel. Celkově mi tohle řešení přijde v praxi jako velká pitomost.

+1/0
25.10.2015 9:47

J89a67n 64F79i59a29l80a 7124897755439

Jak je velká poptávka pro přepravu vozíčkářů? Jeden týdně? Nebylo by levnější zaplatit jim taxi?

+18/−2
24.10.2015 15:53

J34o82s85e58f 26V23a91l95a 9130293773913

vzhledem k tomu, ze bezbarierovy pristup byl (alespon podle clanku) podminkou mnohamilionove dotace, tak i kdyby v JC kraji nebyl jediny vozickar, tak kvuli te dotaci tam nejake zarizeni musi byt.....to da rozum......

+11/0
24.10.2015 16:07

J37i25ř10í 26K90u48č79e59r58a 9115551338

potom nedá rozum podmínka té dotace. Nikdo netvrdí, že vozíčkáři nemají právo na dopravu, myslím si ale že vzhledem k jejich počtu a nákladům na úpravu všech vozů a stanic by prostě vyšla lépe individuální přeprava.

+12/−3
24.10.2015 16:11

J70o40s74e75f 82V60a30l88a 9760673743323

podminky dotaci nam neprislusi posuzovat. Dotace je proste dar a jak se rika, "darovanemu koni na zuby nekoukej" Uzkokolejka mela moznosti o dotaci pozadat nebo ne. Varianta vyjednat si jine podminky byla treba taky mozna. Ale vybrali si podminku s bezbarierovym pristupem, tak ji ted taky musi splnit. Apropos kazdy z nas muze byt behem nekolika vterin vozickar. Myslim si, ze pokud se na verejnou prepravu davaji dotace, tak by mela byt i bezbarierova........

+5/−1
24.10.2015 16:25

R86a69d67e67k 13N67e60u51m88a51n73n 5402792688315

ale je to dar z našich peněz

0/0
26.10.2015 15:33

M10a43t52ú72š 92B17e19n75a64k 9928124292443

Lenže to je segregácia zdravotne postihnutých a EÚ pretláča ich integráciu. Takže by to bolo proti politike EÚ, takže logicky by na to peniaze nedala.!!

+1/0
24.10.2015 17:05

R54a55d14e67k 57J42a22n33a86t38a 9695176374252

Přesně tak. Taky můžete zavřít vozíčkáře do ústavu. To je úplně nejlevnější (není teoreticky třeba ani ten vozíček), a tak to dělali komunisti.

Prostě je tady nějaká politika, aby se postižení mohli účastnit pokud možno samostatně normálního života, třeba jet s rodinou do divadla, bez nutnosti volat si speciální taxi. Třeba v příměstské dopravě kolem Prahy to docela jde. Nástupiště jsou vesměs ve správné vyšce, podlaha CityElefantů taky.

+4/−1
24.10.2015 18:45

V52l11a18d74i42s39l87a36v 81D66u91b19a 3390848508328

Informace o množství přepravovaných invalidů ročně by byla užitečná. Nejde o segregaci ale logiku. V místě kde nastoupí jeden za rok by se mu vyplatilo opravdu zaplatit taxi a vyšlo by nás to všechny laciněji. Já osobně bych jel radějk taxi než vlakem...

+3/0
24.10.2015 20:42

P23e56t62r 92M93a56r38š50o53u51n 5985248726286

to už můžeme spíše debatovat o tom, že nemuseli chtít dotaci, mohli si udelat vlak s nástupem třeba 5 m nad zemí po žebříku...

+1/0
24.10.2015 19:33

J70i84ř42í 76K46u75č65e30r61a 9525441258

Taky si myslím, bylo by to levnější a pro vozíčkáře ještě mnohem pohodlnější

+2/0
24.10.2015 16:09

F29r26a34n29t64i69š93e43k 23N78o86v70á11k 6121935116241

Ano, samozřejmě, že by bylo. A i pro stát mnohem levnejší, zaplatit to taxi. Ale dotační logika je trochu jiná. V podstatě se drží ideálu Sun Tzu, ať válka živí válku. Zde ať dotace živí dotaci. Dostanete dotaci, ale musíte si to nechat udělat od certifikovaných firem,z certifikovaných materiálů, s certifikovaným projektem atd. Každá ta firma musela za certifikaci (spočívající v jednom papíře s razítkem) moc pěkně zaplatit a teď si účtuje podstatně víc než konkurence bez papíru s razítkem. Což by normálně vedlo ke krachu, ale úředník jim ty kšefty dodá.

PS, je fajn, když na zateplení rodinného domku dostanete dotaci třeba 300 tisíc. jenže musíte mít certifikovaný projekt a udělá to certifikovaná firma z certifikovaných materiálů.. A zaplatíte o 350 tisíc víc, než kdyby to udělala normální firma z běžného rockwoolu nebo polystyrenu. Opravdu se to moc vyplatí..

+1/0
25.10.2015 2:46

J39o26s51e48f 89V55a43l72a 9640883793773

kdyby majitel drahy zadal rekonstrukci vozu profesionalum a ne designerum ( heslo "ponorka") tak mohli mit plosinu primo zabudovanou ve vagonu

+16/0
24.10.2015 15:32

K41a43r75e69l 36K72o79š58ť17á84l 8457841560975

Přesně tak, naprosto samoúčelný design a nakonec to ani nesplňuje to, co to mělo splňovat.

+4/0
24.10.2015 16:52

J68o89s40e61f 16K58u23b80e70š 9955105529644

Bohužel design není jediné zrpasené... Celkově je jízda tím naprosto odstrašující případ kam až může dojít hloupost...

+5/0
24.10.2015 16:55

A37n53t50o33n36í28n 73Z85e15l16e22n93ý 2274583251676

…požadavek úředníků z regionálního operačního programu, kteří nás nasměrovali přímo na dodavatele plošin…

Dobře to mají úředníci zařízeno, ale zase se pan ředitel nemusí bát, že by nedostal schválení. Pokud se tedy nezmění úředníci za jiné, kteří budou směrovat na jiného dodavatele.

+5/0
24.10.2015 15:27

J40a57n 61S17k38ř48i83v58á82n28e83k 3766886786

Takže oni dostali peníze na modernizaci a podmínkou bylo aby měli ve vozech plošiny, ty se tam ale nevešli? Tak tam dali podivnou rampu? A teď nadávají na EU. Nechápu.

+11/0
24.10.2015 15:13

J47a25r85o48s53l40a42v 97B39a77b43e14l 8513408241935

Plošiny se NEVEŠLY.

+3/0
24.10.2015 15:43

J75a11n 61S72k41ř57i26v92á80n19e69k 3726446566

děkuji. .:)

0/0
24.10.2015 16:19

M79i57l10a65n 62M81r60o28c29z47k33o36w16s30k91i 4440726827968

Pokud v projektu bylo i pro vozíčkáře, tak by měli vrátit peníze nebo nakoupit jiný vlak.

+2/0
24.10.2015 15:00

M19i85r36o60s94l96a37v 55Z22i14k95m59u83n97d 7729253614523

Pozor, jedná o osoby se sníženou pohyblivostí, tzn. i dětské kočárku apod.

0/0
25.10.2015 10:54

J32i21ř76í 69J49e93z41d79i96n83s43k95ý 8708332423229

Z svůj krátký život jsem ve vlaku neviděl ani jednoho vozíčkáře...

+4/−9
24.10.2015 14:44

D48a59v52i12d 86P61e66c32a 1755304551316

Ptal jste se proc asi?

+1/0
24.10.2015 14:54

Ř71e82h82o18ř 25V73l33a87s64á39k 2874514261986

Já jednou jednoho jo!

+2/0
24.10.2015 15:09

Ř35e14h23o10ř 64V46l17a81s20á21k 2584394761126

Konkrétně ve Ždáře nad Sázavou

0/0
24.10.2015 15:10

J65o54s97e65f 20K32u64b33e60š 9545405419444

A odkud prosím pocházíte? Já za poslední léta viděl vozíčkářů spoustu, ale asi je to tím, že vlakem jezdím prakticky každý den a to ještě hlavní trasu...

+1/0
24.10.2015 16:54

P90a94v49e33l 47K88e86l96n29a25r 7929190430

ČD za 1/2 roku 2000 vozíčkářů viz https://zeleznicar.cd.cz/assets/zeleznicar/zeleznicar_15_2015.pdf

+4/0
24.10.2015 18:15

R72a42d15e80k 51J69a74n66a76t41a 9735636894702

A to jsou jen ti v dálkových vlacích, kde se přeprava ohlašuje předem.

V nízkopodlažní příměstské dopravě (CityElefanty, RegioPantery apod.), může vozíčkář prostě přijet a nastoupit sám a nikam se to ani speciálně nezapočítá (jen jako ZTP jízdenka, ale tu si kupují i jinak postižení, než vozíčkáři).

+4/0
24.10.2015 18:52

D68a93v68i31d 14Z25a22j68d92á32k 8245382230831

Ta plosina je o tom, ze vozickar nastoupi sam. Tady si nastupovani a brzdeni pri vystopovani,diky tomu sklonu moc predstavit neumim.

+3/−1
24.10.2015 14:40

M92a32r81t65a 60K39o79v94a58c93s77i97k66o80v10á 6333793384785

Máte pravdu, ale já vozíčkáře zase neviděla bez doprovodu. Většinou s nimi někdo je, možná právě proto že přístup je skoro všude špatný.

0/0
24.10.2015 14:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.