Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky nabíraly zbytečné zpoždění. Správci tratě totiž chyběla výhybka

Do českých železnic se letos investice jen hrnou. Správa železniční dopravní cesty proto naplánovala velké množství oprav tratí. S tím souvisí i zvýšení počtu výluk. Opravy se často prodlužují, protože náhradní díly nejsou skladem. Kvůli tomu se například čekalo dva měsíce na jednu výhybku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72i12r86o74s89l10a81v 88B42u34č63e92k 6503183581324

Nic se neděje, to spraví výdaj 120 milionů Kč vydaných ČD na reklamu, jak jezdí dobře a spolehlivě ... Viz TV ... Co otravujete s nějakou výhybkou ... !?

0/−6
29.10.2015 4:37

F98r68a82n10t81i32š79e80k 70V12a29n22ě88k 1647554807877

Až na to, že majitel těch výhybek je SŽDC s.o., takže s tím ČD nemají nic společného.

+10/0
29.10.2015 7:20

K22a26r49e76l 42Ř12e51h36á70č77e90k 9792950681152

A co mají s tímto problémem společného ČD?

+2/0
29.10.2015 13:05

K81a77r35e78l 47M19á89c12h15a 5520194288202

jestli musí vypsat soutěž na každou vyhýbku možná  ale když řeknou zámečníkům že ji potřebují tak je do rána vyrobená, nevěřím že se v čechách čeká dva měsíce na kus železa, leda že by to vozili z indie lodí jako zkrachovalá avie kardany

0/−1
28.10.2015 21:47

M85a23r21t73i37n 93K37y69p21r 2862515424324

V ČR je jediný výrobce a dva měsíce je u něj ještě relativně slušná lhůta (právě díky tomu, že je jediný).

+4/0
28.10.2015 22:29

J49i29ř38í 54E98r34b38e42n 1923954506977

A dají ti dva zámečníci záruku na to, aby přes takovou výhybku mohla denně projet třeba stovka vlaků vezoucích řádově tisíce lidí?

0/0
29.10.2015 20:31

J20a84n 43J78e40m86e39l96k97a 1265510

Co spíš nepochopím, x let se z peněz EU platili jen kraviny, typu sokromých welness, nesmyslných školení a pod.

A nyní až poslední rok se konečně začalo něco opravovat kromě koridorů.

Ale opět evidentně málo nepřipravené. Jestli propadne třeba 10 miliad, tak je to zejména u železnice škoda.

Za miliardu se dá opravit Opava Krnov cca 30 km ze 75 na 120 km/h(a to už autem nebudete rychlejší). Za 2 miliadry se Opava Ostrava elektrifikovala. Takových tratí, které potřebují pořádné řízení, rozumné koleje, elektrifikace a vyhybky je.. Kolín - Nymburk, rovné, ale Elefant jezdí 70 kou. Nymburk - Mladá Boleslav by podle mě byl super adept na 120.. A jezdíme 80..

Rožnov - Valašské Meziříčí 2 velké města, koleje křivé na pohled.

Hromada špatných příměstských tratí..

+7/0
28.10.2015 21:26
Foto

B67r14o65n84i93s76l87a49v 65G67a60b67r57y78š 2642329791

Hlavně na Brněnsku by to chtělo investovat. A taky víc tratí.

+1/0
28.10.2015 21:38

P73a20v61e84l 77R80e41z52n39i59c35e53k 3715114454192

to maji evidentne asi vybornej project management a taky supplier management kdyz nejsou schopni naplanovat a vest projekt - rekonstrukci casti trate tak aby se vyhnuli cekani na dodani / vyrobu nejakeho dilu.. OMG OMG...

0/−2
28.10.2015 20:45

J32i39ř37í 56E65r33b75e17n 1113734196697

Prosím, prosím, ještě víc anglicismů! ;-D

+4/−2
28.10.2015 20:47

P29a74v27e72l 39O60b41d75r45ž77á56l51e80k 6166234448452

To je těžké .. kdyby SŽDC měla po republice desítky skladů napěchovaných všemi možnými typy komponent pro výhybky (příčemž leckde na koridoru jsou to atypy, jedinný kus daného typu v ČR) - tak na tomhle místě budeme mít článek, jak správce kolejí špatně hospodaří, že vyhazuje miliardy za nákup a uskladnění dílů, které dvacet let nikdo nepotřeboval atd.

+8/0
28.10.2015 19:22

J20i16ř41í 17J94u55r43á55š98e49k 8457625940607

Tak se ma SZDC s dopravci domluvit tak, aby nestresovali jizdni rady, kdyz je situace jaka je.

+1/−2
28.10.2015 19:41

M12i72r40o77s29l88a16v 77Z54i38k16m58u89n63d 7919783194813

Jízdní řády sestavuje SŽDC, nikoli dopravci, a to podle kapacity dráhy ...

+1/0
29.10.2015 7:42

V93i11k86t38o73r 58N22á42r20o76ž82n26ý 3859752948

Přesně tak

0/0
28.10.2015 19:55

P42e92t56r 30N13o49v14o66t90n26y 1351390501

by mě zajimalo, jak to resi v jinych státech. Jestli je prijatelne, mit na paterni trati snizenou rychlost nekolik měsíců.

0/0
28.10.2015 20:47

K26a37r96e19l 85M53á83c85h78a 5170714528492

v ottd to převeze víc, takže investiční omezení na trati se vždy vyplatí

0/0
28.10.2015 21:50

M54i40r92o44s43l60a32v 41Z14i86k95m45u26n35d 7739963474343

Je to přijetelné, jenže tam se naplánuje výlukový jízdní řád  třeba rok dopředu  .... ve švýcarském jízdním řádu máte v listopadu / prosinci 2014 (kdy si ho koupíte) informaci o tom, že např. dne 26.9.2015 bude na trati výluka a vlaky pojedou jinak ... pokud jsou výluky vícedenní, tak se publikuje v témže jízdním řádu alternativní jízdní řád ... 

Podobně tak činí v Německu ...

0/0
29.10.2015 7:45

P17e67t95r 17N80o36v66o88t87n66y 1191870181

Jenže tohle jsou neplánované věci.

0/0
29.10.2015 9:29

T69o51m95a77s 61A26u45g85u42s93t16y64n 6157656141970

mít sklad jeden kdekoliv, a mít v něm co je potřeba, tak je materiál do druhého dne na svém místě...

+1/0
28.10.2015 21:59

M56i47r69o53s43l73a14v 24Z46i71k95m36u62n33d 7649513254303

To je sice hezká idea, ale ani to neznamená, že tu opravu uděláte druhý den ... pokud to není havarijní situace, kdy se nedá jezdit vůbec, tak musíte zajistit výluku = vypracovat příslušné opatření (Rozkaz o výluce, zajistit odpojení zabezpečovacího zařízení - je-li to potřeba, zajistit vypnutí TV s čímž jsou spojeny další povinnosti, např. objednat pomocné motorové lokomotivy, k práci třeba potřebujete kolejový jeřáb, ty nestojí ve frontě na práci, ale musí se objednat ...)

To zkrátka není tak, jako když silničáři uzavřou půlku silnice, dají tam dopravní značky a semafory, umístí výstražná světla a práce může začít ....  Za den je hotovo ...

0/0
29.10.2015 7:55

J86a57n 17S64ů32r11a 4685713893312

To není těžké. Je to hlavní nejvytíženější trať. Jestli chápete. Když se to stane na nějaké lokálce, mlčím.

+1/0
29.10.2015 1:03

K20a74r85e30l 11B83a32m61b20u41l69a 4103969617149

Trať Praha-Česká Třebová zřejmě nepatří mezi prioritní tratě....

+1/−2
28.10.2015 19:14

P56e12t97r 23F45r66a53n40c 9497231888778

SZDC je v tomhle opravdu tragicka. Skladove zasoby nula. Sklady musi byt prazdne. Potom je kazda oprava na velice dlouho. Situace uplne stejna i na Morave. V Hranicich na Morave zavada na jazyku mezi 1 a 3 kol. Rychlost do odbocky snizena na 10 km/hod. Trva to uz priblizne 14 dnu. Tezke naklady smer Ostrava se nejsou schopne rozjet. Do toho i nekteri strojvedouci pro jistotu jedou desitkou i v primem smeru. Obycejna vyhybka. Mozna uz v Rusku zacali tezit zeleznou rudu na vyrobu zeleza pro dotycny jazyk.

Po nehode (vykolejeni z duvodu spatne opravy na voze) v Prosenicich to byla take tezka parodie.

O poruchach na srdcovkach skoda mluvit. Pred koridorem byla vymena srdcovky celkem vyjimecna zalezitost. Po koridoru je spise zazrak, kdyz nejaka drzi a neni ji potreba menit.

+6/−1
28.10.2015 18:40

V69i89k61t88o20r 72N45á52r56o49ž85n61ý 3759132638

Průser je v tom , že tyto díly vyrábí jedna fabrika v republice.

+2/0
28.10.2015 19:57

P67a91v68e75l 25R46e63z34n48i64c25e87k 3335954384282

to neni pruser - to je fakt s kterym ma projekt manazer pocitat pri tvorbe projektoveho planu a casove linie...

0/0
28.10.2015 20:47

L75i69b44o19r 72V42e70s78e48l18ý 2519406202582

Projekt manager čeho?

0/0
28.10.2015 20:49

P51a72v59e14l 76R37e84z54n95i18c92e73k 3255344854342

Project manager daneho projektu - treba rekonstrukce urcite casti trati.

Pokud by mel zjisteno co je na te trati celkove treba opravit a mel by u dodavatele zjisteno jake jsou cekaci lhuty na jednotlive dily, pripadne by mel zjistene alternativni dodavatele a udelanou analyzu - zaplatit min a dlouho cekat vs. zaplatit vic (jinde) a necekat...

na zaklade toho by mohl mnohem lepe a efektivneji vyuzit zdroje na projektu - jak lidske tak financni tak aby nedochazelo k casovym prostojum, zpozdenim atd...

0/0
29.10.2015 16:26

L80i37b67o26r 88V33e56s37e93l32ý 2829946432542

Už vidím project managera, jak kreslí ganťáky a podobné zábavnosti, kdy se pokazí srdcovka na výhybce a podle toho ji objednává. Tohle se moc naplánovat nedá, tohle je provoz a ne teorie.

0/0
29.10.2015 19:21

P66a25v25e96l 33R14e38z80n33i78c23e97k 3425584634752

to osuhlasim. ale pak se nabavime o planovane udrzbe / rekonstrukci ale o nutner vymene pri poruse ci poskozeni a to je situace jina...

0/0
29.10.2015 20:06

J33i76ř15í 33E82r64b16e39n 1313834566697

Průser je spíš v tom, že správce trati si není schopen na základě analýzy pořídit dostatek náhradních dílů předem...

+3/0
28.10.2015 20:49

L80i30b98o89r 32V23e22s59e29l57ý 2199696372562

Jenže skladové zásoby mít nesmíte, to je to, oč tu běží.

+2/0
28.10.2015 20:50

J42i68ř41í 62E20r27b84e74n 1723944786817

To tvrdili manažeři v jednom podniku taky, a ochotně si vyplatili odměny za to, jak dokázali snížit zásoby surovin, rozpracované výroby, hotových výrobků a náhradních dílů o několik desítek milionů korun.

Vypadalo to krásně, dokud se během následujícího roku nezačala hroutit jedna výrobní linka za druhou (dodávka ND a servisu do dvou týdnů až šesti měsíců) a minimalizované zásoby hotových výrobků nezpůsobily zpožďování expedice i v řádu týdnů, což vyústilo ve snížení hodnocení u některých zákazníků v oblasti automotive a samozřejmě v následný pokles tržeb, zisku a manažerských odměn ;-)

+3/0
28.10.2015 20:57

P98e54t21r 14N37o86v70o38t58n94y 1921490511

Tak ať neprovozujou dráhu, ale třeba kolotoče.

0/0
28.10.2015 21:02

J94a27n 37N94e39š57p32o47r 4886448106602

Zajímavé ilustrační foto hrbatého vagónu k článků o zpoždění vlaků z důvodu chybějící výhybky.

0/0
28.10.2015 18:37

F29r14a85n66t98i59s75e26k 68M46r47z91e17n52a 3645145148899

Jj tu si pamatuju z clanku o renovaci vagonu - ze jsou po repasi jaksi hrbolate :-) a ted je tu v clanku o vyhybkach. Asi nekdo zapomel behem 3dny trvajiciho vyletu po CR cvaknout kolej a Profimedia ji take nema v nabidce. :-)

0/0
28.10.2015 20:44
Foto

M70i39l82a67n 26P77o43h78o55ř67e82l52i50c32k73ý 7258912867206

SŽDC vzniklo tak, že se "odloupla" od Českých drah, ale myšlení zaměstnanců zůstalo zkostnatělé. Tady už nepomůže výměna ředitele, když ostatní řídící zaměstnanci zůstávají ve svém teplém pelíšku. Asi by pomohl jenom ostrý "kartáč" na úrovni odborných vedoucích a větší kontrola z úrovně ministerstva vč. příslušných sankcí.

+3/−2
28.10.2015 18:07

J19a53n 18N36e49š91p29o11r 4686588906652

Co rozumíte pojmem odborný vedoucí?

0/0
28.10.2015 18:38

V24i93k33t40o94r 69N57á74r13o97ž82n81ý 3429462228

Ono by pomohlo , kdyby za veškeré mimořádnosti a problémy museli dopravcům platit...

+3/0
28.10.2015 19:58

P77a64v49e66l 30R90e87z22n13i60c30e39k 3585894374512

nepomohlo. zvysili by si totiz poplatek za vyuziti trate takze by se to vratilo zakaznikum v cenach jizdenek..  je to statni / polostatni moloch, jeho prijmy jsou dvoje - z poplatku za pouziti koleji jednotlivymi dopravci a pak i z nasich dani - ergo pokud by tu pokutu platili, tak je to stejne nijak trapit nebude, ve finale to zplati bud cestujici anebo vsichni danovi poplatnici, to si nevyberete

0/0
28.10.2015 20:49

L59i54b98o33r 60V83e17s78e90l60ý 2909496602782

Ale pomohlo, protože SŽDC nepokutuje nedodržení výluk, pokud po SŽDC nechce nikdo penále. A že se prodrbaná výluka přikryje poruchou je pořád standardní záležitost.

+2/0
28.10.2015 20:52

R15o37m66a19n 85J63e55s79c36h26k57e 9738425527825

Mne nejde na rozum, proč si musí ČD platit náhradní dopravu, když jde o obnovu či rekonstrukci trati. A když nestihnou termín, proč to musí stále platit ČD.

0/0
29.10.2015 17:10

D65a95n53i72e49l 92S53e90m86e67r78á40k 1876818239218

Dráhy i Správa dělají, jako kdyby zpoždění bylo vyjímečné a ne tak časté ... ;-)

0/−1
28.10.2015 18:05

J96i60r22k21a 68H60r53a61d70e41c 5733892523533

No jezdit tenhle rok vlakem je fakt slušnej očistec.....

+3/−1
28.10.2015 17:53

J33i66ř59í 15J57u18r17á82š64e34k 8417875730657

Spis je to k zbliti. Dnes landek zpozdeni pul hodiny. Predchozi dny i kolem hodiny. http://poloha.vlaku.info/cs/vlak/146/

A ze ta situace na CD a SZDC nechava Toka klidnym.

0/−1
28.10.2015 19:36

J94i76ř86í 10E95r37b74e60n 1313544316537

On je to očistec i autobusem, autem, na kole a pěšky. Třeba do okresního města Semily je jedna silnice uzavřená, druhá rozkopaná na krokovou rychlost, třetí ve špatném stavu sama o sobě a čtvrtá znamená čtyřicetikilometrovou objížďku.

+1/0
28.10.2015 20:52

M84i84r22o94s40l81a59v 22Z77i35k86m64u24n63d 7169483524143

Daleko horší než zpoždění kvůli chybějící součástce na opravu výhybky jsou CHYBĚJÍCÍ výhybky, které se v rámci modernizace koridoru prostě na zhlaví nenaprojektovaly, podobně "pomalé výhybky" pro rychlost 50 km tam, kde se jezdí rychlostí 160 km/h ..., takže když musí jet vlak z provozních důvodů "odbočkou", tak musí z rychlosti 160 km/h  zpomalit na padesátku a pak se zase rozjíždět na 160 km/h ...

+18/0
28.10.2015 17:15

J37a13n 35J22e73m96e74l78k23a 1655520

A když přehlídne semafor, tak je pak asi sranda co .-)

0/0
28.10.2015 21:07

J37o39s83e54f 36T62r84ö39g78l 8499282916426

Máte pravdu, možnost předjet zpožděným EC osobák (nebo zpožděný osobák EC vlakem)ú se tím značně redukuje.

A leckde jsou také výhybky nesmyslně popř. chybí. V Ústí n.L. se např. zrušila v rámci modernizace výhybka mezi 2. a 3. kolejí, díky čemuž mají teď rychlíky Cheb-ÚL-Praha k dispozici jen jednu nástupištní hranu, ze které se dá jet současně na Prahu i na Teplice (dříve byly 2 a vlaky se mohly v ÚL i potkat).

V Praze Podbabě se udělala nová zastávka (což považuji za pozitivní krok), ale výhybka ve směru z Prahy je PŘED ní a ne za ní. Vzhledem k nevalné dochvilnosti EC vlaků se tak často stává, že osobák stojí na předjízdné koleji několik minut a čeká na předjetí EC vlakem a poté teprve najede na zastávku. Kdyby byla výhybka ZA zastávku, mohl čekat v zastávce - přestupujícím cestujícím na MHD by zbytečně neujela tramvaj/autobus a navíc by se výměna cestujících odehrála v rámci čekání a vlak by se už dál nezdržoval.

+1/0
29.10.2015 9:59

R83o44m63a18n 73J18e72s59c96h24k16e 9788485577805

Především by se měl probudit pan ministr Ťok. Již za 1.republiky strojvůdci poukazovali na pomalé opravy tratí a sníženou rychlost. A dnes v době počítačů a moderní technologie by měla být rychlost někde jinde. Trať Olomouc - Praha postavili za 4 roky. Bez mechanizace , bez dynamitu.

0/0
29.10.2015 18:24

J85i82ř66í 84E83r43b63e69n 1433364846787

Sice bez mechanizace a bez dynamitu, zato se stovkou dělníků na jednom kilometru...

Třeba trať Martinice - Rokytnice (20 km včetně čtyř mostů a dvou tunelů) byla sice hotová za necelých 14 měsíců od prvního výkopu (10.10.1898) po projetí prvního vlaku (7.12.1899), ale stavěly ji 2 tisíce lidí...

0/0
29.10.2015 20:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.