Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy po čtyřech letech opraví poničený vlak. Zaplatí 105 milionů

České dráhy vrátí na koleje jednotku CityElefant, kterou musely v roce 2011 kvůli velkému poškození způsobeném srážkou s posunovací lokomotivou odstavit. Na opravu pak čeká také další vlak poničený při letošní červencové nehodě na Masarykově nádraží, kdy vjel až na nástupiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52o43s58e63f 71H49o11n19e95š 7521582790843

Co takhle pojistka na blbost?

0/0
18.11.2015 22:01

J15o30s23e13f 77H84o80n35e26š 7591702750653

Co takhle pojistka na blbost, kterou vyžadují mnozí zaměstnavatelé i aut.dopravci

0/0
18.11.2015 22:00

Š34t18e15f91a92n 21F50r75i66č78a 7372748273716

Jeden se diví, proč majetek - dopravní prostředek - není pojištěn pro případ nehody. Nehodám se při intenzivním využívání nevyhne žádná souprava.

0/0
31.10.2015 21:59

A94l13a30n 92Ř67e48p68k68a 4725296

Snad tak dlouho nebude čekat na opravu to Pendolino poničené ve Studénce :-P

0/0
27.10.2015 23:55

J60i97ř87í 75E71r45b40e50n 1653334346487

"I tak ale oprava vyjde o více než polovinu méně, než kolik by stálo pořízení nového vlaku."

Cestin byt take muj kobylek :-)

+4/0
27.10.2015 19:21

V30l32a17d31i56m88í52r 23F28i74b73i14g37e15r 5384501321544

Něž opravovat x let starý vlak to by bylo lepší ho nechat na náhradní díly a másto toho koupit za 2x tolik úplně novou soupravu se zárukou a spolehlivější výbavou.

0/0
27.10.2015 17:45

T61o46m 48J17u58r63e52č32k76a 6575112635705

Až na to, že 471 se už nevyrábí. A rozbíhat výrobu 1 kusu, když teď mají ve Vagonce nastaveny všechny přípravky na sériovou výrobu RegioPanterů a InterPanterů by asi nebylo zrovna jednoduché...

+3/0
27.10.2015 17:59

M94a86t98ú19š 67B86e69n51a14k 9138834952713

Ono sa bude museť vyrobiť nová kasňa, navyše ešte pred pár mesiacmi sa dodávali jednotky 671 pre ZSSK, takže by to až taký problém nebol.

Problém je inde, ak by sa táto jednotka vyradila a kúpila by sa nová, musel by byť tender a hrozilo by, že by vyhral iný výrobca s inou jednotkou a prevádzkovať 1 kus  je šialenosť, takto sa pošle na opravu a skriňa sa dodá ako náhradný diel.

Tá cena je aj preto tak vysoká, že tá jednotka sa kanibalizovala a teraz bude treba dodať aj diely ktoré sa použili na iné jednotky.

0/0
27.10.2015 21:09

M54i73r56o96s70l35a22v 59Z94i82k25m75u69n70d 7829483394883

A není tu povinnost viníka nahradit způsobenou škodu ? Tedy ČD Cargo a.s., jemuž patřila lokomotiva, pokud nehodovou událost zavinil strojvedoucí, tak nese odpovědnost ON a strojvedoucí jsou dnes obvykle pojištění pojistkou "na blbost", takže škodu nahradí pojišťovna ...

Pokud by nehoda byla zaviněna provozovatele dráhy nese odpovědnost ON a zpravidla konkrétní pracovník má taky pojistku "na blbost" ...

0/0
27.10.2015 16:51

J69a94n 97H25o12r73a 6437421626

...není. Pojištění na "blbost" kryje čtyř a půl násobek průměrné mzdy, které může po zaměstnaci ze zákona žádat jako náhradu škody zaměstnavatel.

0/0
27.10.2015 17:07

M32i44l92a58n 77L65a54š59ť67o36v15k12a 8362164733338

A co ten Elefant z Vaňova? Ten je opravený??

+1/0
27.10.2015 16:00

M61i86r58o72s14l53a74v 43Z42i11k56m41u65n14d 7619983554333

Dávno dávníčko, byl vyroben nový 971 005...

0/−1
27.10.2015 16:43

D47a25v61i30d 92K40o75h21o14u81t 8831386116684

To je jako oprava vlaku tak sváteční událost, že je potřeba napsat článek?

+6/−2
27.10.2015 14:20

J91a23n 75H67a69v19r11d45a 2858306541348

tak jedna oprava za 105 milionů v podstatě hrazená z kapes nás všech, to jaksi docela stojí za zmínku.

Mám pro vás radu: Jestli vás to nezajímá, tak ten článek nečtěte.

Když nebudete číst pro vás nezajímavé články, nebudete tu zbytečně pindat!

+9/−3
27.10.2015 14:23

J89a20n 27S66o78u72k45u32p 1534734776385

Jelikož se to platí z eráru, tak má v podstatě právo tu zbytečně pindat.

0/−1
27.10.2015 14:26

J48a42n 21H83a60v44r66d30a 2958736561378

to jste jako použil co za logiku? nějak v tom nemůžu najít aspoň náznak

+8/0
27.10.2015 14:30

M12a92r16t41i56n 78N54o51v28o56t54n55ý 3656796911724

Nepište nesmylsy. V článku máte napsáno, že si opravu platí samy ČD, od eráru na ni nedostanou ani korunu (ani nesmí).

+1/0
27.10.2015 17:12

M20a44r88t29i76n 53H23o94u41b72a 6963521189708

To právo mu nikdo nebere. Jen je poukazano na to, ze reagovat na clanky není jeho povinnost. Což mu zrejme uniklo, jinak by ho ten článek tolik netrapil.

0/0
27.10.2015 17:34

D73a55v53i95d 70T14o25m17a29n 9605677452807

A jak dlouho bude muset jezdit, nez si na sebe vydela z vybraneho jizdneho? :-P

0/−8
27.10.2015 14:04

R68a87d68e64k 14J88a21n63a26t81a 9825266674132

Proč by si měl CityElefant na sebe vydělávat pouze z vybraného jízdného, když si jejich jízdu pro své občany objednává Praha a Středočeský kraj coby veřejnou službu, jak je běžné všude v Evropě?

+14/0
27.10.2015 14:07

D86a63v13i65d 58T19o55m58a12n 9465947162457

Protoze pokud musi byt tak brutalne dotovany, tak by jezdit nemel.

+2/−13
27.10.2015 14:13

M29i24r72o84s13l68a33v 62J37a95n90o37u64š49e15k 9684651427

Proč?

+5/−1
27.10.2015 14:24

D41a53v31i41d 90T61o56m80a80n 9765137382597

Protoze z toho vyplyva jak silene neekologicky je. Pokud by se jednalo o ekologickou variantu dopravy, musi byt jeji provoz mnohem levnejsi, nez individualni doprava, pripadne autobusy. Ale nafta tece proudem...

+2/−15
27.10.2015 14:29

D19a54v86i73d 68T20o46m63a12n 9935287832937

Pisu obecne o vlacich, varianty na el. nebudou o nic moc lepsi, spotreba musi byt priserna a oproti jinym formam dopravy se prepravuje prilis mnoho zeleza kvuli par lidem. Horsi pomer neni snad nikde, mozna v letectvi.

+2/−13
27.10.2015 14:30

A79n12d31r23e63j 31O47l96e88k46s78a 3865811297621

Člověče, říká Vám něco valivý odpor? Už před 170ti lety celá Evropa věděla, že kůň na železné dráze utáhne 5x větší náklad, než na silnici.8-o

+11/0
27.10.2015 14:37

D70a77v71i15d 56T24o23m34a35n 9885957242787

Ano, taky musi. Prepocteno na prepravenou tunu jsou vlaky dost mozna ok, na pocet prepravenych osob uz to tak nebude. Takze se to lehce smazne.

Navic jsou nastavena nerovna pravidla. Vlak jede, tak proste jede, nic mu nesmi do cesty. Pred ostatni prostredky kdyz skoci chodec, tak musi brzdit.

0/−11
27.10.2015 14:41

A67n72d42r84e77j 87O66l38e95k85s96a 3105161457541

Proč si lidi kupujou tak rádi SUVčka, místo aby jezdili Smartem? Nebude to kvůli tý - neefektivitě osobotuny?;-D

+2/0
27.10.2015 14:48

D32a49v75i78d 73T67o75m29a74n 9645227252177

Pokud si to plati ze sveho, at si jezdi treba tankem.

+2/−3
27.10.2015 14:54

A96n73d97r49e96j 21O17l92e31k10s28a 3195851777911

A to zas ne. Já takový lidi na VEŘEJNÝCH KOMUNIKACÍCH potkávat nechci. Budu volit toho, kdo má stejný názor jako já. Svítá Vám?

+6/−2
27.10.2015 14:57

D89a15v75i59d 38T26o33m29a53n 9515907382917

Mno nechme to tak. Mame kazdy svuj pohled na vec. Ja nemam rad lidi, kteri chteji po ostatnich aby jim dotovali to co oni chteji a povazuji za spravne a vy zase naopak.

+1/−8
27.10.2015 15:04

A93n68d26r12e67j 91O73l82e69k89s13a 3415471147351

Necháme toho, ale nerozumíte zásadním věcem. Dotace někam, nejsou z nějakého zájmového chtění vašich nepřátel. O dotacích se hlasuje prostřednictvím voleb.

+4/−1
27.10.2015 15:07

D38a67v85i52d 67T57o20m87a85n 9305357122307

Jinymi slovy se tim kupuji hlasy. Ja jsem spis nazoru "trh vyresi vse".

+1/−4
27.10.2015 15:10

A24n69d33r72e91j 63O50l39e70k35s25a 3265601897311

To jsem pochopil rychle. Já tenhle názor považuji za zcestný, přímo vedoucí ke společenské katastrofě.

+3/−1
27.10.2015 15:15

D22a12v75i67d 35T30o86m16a46n 9655107342177

Mate stesti, tenhle nazor se u nas v socialisticke Evrope nikdy neprosadi. Malokdo chce byt zodpovedny sam za sebe.

+1/−3
27.10.2015 15:19

A26n58d54r56e13j 86O62l44e86k81s27a 3765801627461

Asi tak, jako málokdo chce být provazochodcem, viďte...

+2/0
27.10.2015 15:24

D13a44v22i95d 31T94o70m34a39n 9135887282477

Ano,to je rozumny argumentR^

0/−1
27.10.2015 15:27

D12a96v52i14d 57T14o73m69a11n 9175107122457

Aha, takze dal to nema smysl :-P Proste jediny spravny dopravni prostredek je ten, na kterem se par fanatiku dohodne a je jedno, kolik to zere a co to stoji. Stat ma penez dost. Hlavni je, aby si lidi nemohli svobodne vybrat.

+1/−5
27.10.2015 14:58

A73n19d24r23e33j 47O48l69e38k64s12a 3635311727131

Lidi si můžou svobodně vybrat do výše svého konta a v hranicích soukromého pozemku. Na něm si můžete osedlat třeba tapíra, pokud vás neudá soused za týrání. Prostě je to tak, že společnost funguje v zákonném rámci, na němž se její představitelé dohodli.

Absolutní svobodu si navodíte buď tripem s nějakou chemikálií, nebo odjezdem do pouště.:-P

+5/−1
27.10.2015 15:04

D32a61v41i62d 32T40o97m62a78n 9745827202417

A predstavitele moc radi rozhazuji, protoze si tim kupuji hlasy tech neschopnejsich a mene inteligentnich, kterych je bohuzel vetsina.

+1/−3
27.10.2015 15:07

A55n39d47r36e30j 87O70l32e93k39s79a 3145341787591

To je oblíbená výmluva odpůrců demokracie. Může to tak být, pokud připustíte, že většina voličů jsou hlupáci, kteří jsou mentálně na úrovni osazenstva nádražního výčepu. Jenže - rozhazovat je potřeba, protože když někdo nerozhazuje na veřejné projekty, nemusí tam vůbec být. Lidé ve většině nechtějí žít jako první osadníci na té prérii. K tomu jim chybí Víra :-)

0/0
27.10.2015 15:12

D13a44v28i48d 70T15o78m43a95n 9495227222777

Ano, pokud je nekdo ve funkci jen proto aby rozhazoval, nemusi tam byt ;-)

0/0
27.10.2015 15:28

A60n89d91r49e84j 89O63l81e91k32s74a 3435651357121

Ale musí! Protože jinak tam bude jeho sok :-)

0/0
27.10.2015 15:33

L73u69b39o37š 11H28o57l54í94k 5337160952360

Aha, takže každý si bude moci svobodně vybrat, jakým pojede autem - pokud má auto, řidičák, místo na zaparkování...

Veřejná doprava bohužel JE nutná a pokud z Vašich i mých daní (například z DPH za to SUV za 2 miliony - pokud jste si jej dotyčný nekoupil na firmu a DPH neodepsal :-)) dotuje stát to, aby se mohla babička z Horní Dolní dostat na poštu/k doktorovi/na úřad, nebo aby stovky lidí nemuseli do Prahy (Brna, nebo jakékoliv jiné velké aglomerace...) do práce autem pak to má smysl.

PS: čímž nechci smést určitá podezření na "malé domů", které veřejná doprava, stejně jako jakákoliv jiná činnost za státní/veřejné peníze nepochybně přináší.

+1/−1
27.10.2015 15:11

D89a76v30i50d 53T73o82m80a26n 9115527432857

Verejna doprava smysl ma, jsem jen proste toho nazoru, ze je az prilis dotovana. Navic ve vetsine mest se plati pausalne a ne podle toho, kolik s ni kdo najezdi km. To vede k tomu, ze si lidi hledaji praci na druhe strane mesta, zbytecne cestuji, nestaci kapacity, musi se navysovat atd.

Kdyby si lidi platili to co projezdi, tak se budou chovat mnohem zodpovedneji. Stejne tak si spis vyberou levnejsi zpusob dopravy.

0/0
27.10.2015 15:22

A19n28d54r63e66j 77O82l14e10k40s23a 3205471177311

Výbornej postřeh. Platí to ale i v obrácené logice - měl by si každý potenciální zaměstnavatel rozmyslet, kde zřídí svůj provoz. Aby za ním nikdo nemusel dojíždět  moc daleko a přes město :-) Vlastně by měl tyhle zájemce přímo odmítat a vyžadovat jen místní, klidně je i přeplatit, aby šli k němu a nejezdili přes město zas jinam.

Holt by byla u nás ekonomická situace jako v Afghánistánu, ale co. Hlavně když nebudou dotace. Zlo!

Jinak, dotace, je jen jiný výraz pro sousloví - ekonomická pobídka.

Dostal jste se v té ideologii tak daleko, že byste asi neschvaloval ani rybářovi návnadu. Proč, když se může ryba chytit i na holej háček, že jo ;-D

+3/0
27.10.2015 15:32

D61a90v31i37d 45T68o58m85a35n 9475527872147

8-o

0/0
27.10.2015 15:37

A61n29d94r56e56j 83O26l14e20k19s23a 3865511727331

No?

0/0
27.10.2015 15:46

J97a47k46u53b 43P68r70o77k93e31š 6803938862903

Ted si stavite nejaky osli mustek. Hromadna doprava i ta mestska fungovala pred dotacemi a nemyslim si ze by jeste v prvni polovine 20. stol byla v CSR, nebo R-U ekonomicka situace jako v Afganistanu.

Co se tyce rybare a navnady, zase jste mimo, rybar navnadu poridil sam sobe a diky tomu tezi nejaky zisk. To co prosazujete vy a v soucasne dobe funguje v Evrope je, ze nechate rybare, najit si navnadu a nachytat ryby, pak mu polovinu tech ryb seberete, cast si nechate a cast rozdate jinym rybarum, jako navnadu, najednou prvni rybar, ktery neco investoval, aby ziskal navnadu nejen prijde o cast ulovku, ale jeste prijde o vyhodu, kterou diky navnade ziskal, nasledne ostatni rybari muzou ryby na trhu prodavat levneji, nebo jich mohou prodat vice, protoze neztratili zadny cas ani prostredky ziskavanim navnady. Coz toho puvodniho schopnejsiho rybare znevyhodnuje, nekdy az k likvidaci. To je cele zlo dotaci a duvod proc Evropa ekonomicky zaostava napriklad za USA.

0/−1
27.10.2015 17:20

A18n94d17r90e57j 65O57l51e19k57s28a 3215741157171

Jsem rád v ekonomicky zaostalé Evropě. Ony jsou totiž geografické a kulturní podmínky nepřenosné.

+1/0
27.10.2015 18:33

J15a32k35u58b 44P97r82o74k28e89š 6663258752613

To je hezká demagogie, ale kdy naposledy vznikl v Evropě podnik srovnatelný s Microsoftem, nebo Google? Pravda je taková, že žijeme z toho co vybudovali naši předci a jen čekáme kdy nám definitivně ujede vlak.

Mimochodem, na to, že tu existovala MHD v době kdy nebyla nijak regulovaná ani dotována, jste nereagoval.

0/0
27.10.2015 19:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.