Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet hrozí koncem linky Bratislava - Košice. Kvůli dotacím

Podnikatel Radim Jančura na Slovensku hrozí, že před Vánoci stáhne své vlaky RegioJet z linky Bratislava - Košice. Vadí mu, že tamní ministerstvo dopravy neřeší na stejné trati provoz ztrátových vlaků IC státního dopravce ZSSK.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P48a64v38e75l 59N53o85v98á49k 5373427784348

Pořádný chlap nerve nevyhrozuje ale jedná. Podnikatel to je výborný ale chová se jako urvana hysterická baba.

+8/−2
28.10.2015 7:26

L24i62b53o68r 70Z45a25v87ř76e18l 8749566871832

On není ani dobrý podnikatel. Vše ostatní sedí.

+1/−1
28.10.2015 9:48

L32i73b80o40r 19Z25a75v42ř96e84l 8399456571402

Pan Vimr je možná Radimuv poskok, ale to na věci nic nemění

0/0
29.10.2015 10:53

L19u18b76o29š 84U74l29r76i60c29h 5421580448454

Pán Jančura si teda vybral stranu - Sulíkovú SAS. ;-D

Slovensko je silne proeurópske, dokonca aj SNS po odchode Slotu už EU vytýka len imigrantov. Na Slovensku sú dve euroskeptické "strany" SAS s klesajúcimi preferenciami 4,7% a stabilná KSS s 1,7%.

0/0
27.10.2015 22:46

M40a89r80e87k 74M30a21r28t18i27n 8279124906270

Probůh, koho to zajímá, že chce Jančura stáhnout vlaky z linky Bratislava - Košice? Ať nevyhrožuje a klidně si je provozuje nebo si je stáhne, jeho věc.

+7/0
27.10.2015 21:48

M23a32t22ě15j 16V78o98n87d88ř80i68č17k70a 4534470818746

Myslím si, že Jančura jen dává (snaží se dávat) Slovensku nůž pod krk, protože jeho šestivozové soupravy na lince Košice - Bratislava rozhodně nízkou obsazeností netrpí, sám jsem se o tom přesvědčil, odchod by nebyl rozumný. A jestli se mu to skutečně nevyplatí, bylo by možná rozumnější služby osekat, ale na lince zůstat, protože i tak by byl komfort poměrně vysoký.

Nicméně kdyby si vydupal u komerčních spojů též jízdy vybraných skupin cestujících zdarma, byl by to pochopitelně ještě mnohem zajímavější bussiness...

+2/−1
27.10.2015 19:18

M79a45t52ú25š 95B64e24n45a21k 9108904582273

Nevyplatí sa mu to, ale je to len a len jeho chyba, potreboval by zvýšiť kapacitu, pôvodne jadzilo 10 voznov, ktoré mali kapacitu okolo 450 miest, teraz jazdí 6 voznov s kapacitou okolo 300 miest. On by potreboval ani nie tak zvýšiť počet voznov, ale počet miest vo vozny, kedže štandardom 2. triedy je 72 miest, on má okolo 50. Takisto by potreboval zvýšiť cenu. Obsadené by boli aj tak.

+3/0
28.10.2015 0:47

L92i57b50o62r 38Z17a37v52ř64e45l 8519106101292

Omyl pane, jeho služby zajistí Zssk daleko lépe a kvalitněji

+1/0
28.10.2015 9:52

M66a58t66ě79j 36V52o47n66d47ř11i80č58k17a 4754920158876

Neříkám, že ne :-) . Navíc ZSSK přepravuje, podobně jako ČD vozíčkáře, psy a cyklisty. Ale myslím si, že soukromý konkurenční subjekt na slovenské páteřní trati není na škodu.

+1/0
28.10.2015 10:01
Foto

M50i70c94h33a27l 54S42m46í20t38k19a 8434924523256

Honza a Radim jsou jak teplá dvojka:-P, hlásná trouba. Když chce jít, ať jde, nikdo ho nedrží u nás ani na slovensku. Umí jen každému vyhrožovat a řvát.

+6/−5
27.10.2015 19:14

J76a97n 64S78ů41r73a 4485203593552

Pane Smítko, jsem rád za Vaše inteligentní názory. Jen tak dál, čtenáři to jistě ocení.

+2/0
27.10.2015 19:52

J55a69n 14H30o40r43a 6467761936

...je to stejně inteligentní jako Vaše " přeji hezký zbytek života", mistře.

0/0
28.10.2015 12:16

J80o14s75e11f 22H26o29n68e96š 7421132720943

Jo predátorské ceny to je věčné téma.Lumpárnu za 1 Kč na lince Liberec-Praha snad nezopakuje

+6/−2
27.10.2015 19:05

J85i13ř60í 52J96i61n41d48r40a 6205499766568

kdyby mu neuzavřeli v Liberci nádraží tak k tomu nedojde

+2/−2
27.10.2015 19:21

M49a22r16e75k 90M41a49r21t47i48n 8749844486580

Nádraží v Liberci je soukromé, pokud se dva subjekty nedohodly, tak není povinnost druhého pouštět na svůj pozemek.

+5/0
27.10.2015 22:22

J71o75s15e16f 86H59o69n65e53š 7771422810153

To není důvod jezdit za predátorskou cenu.To by mohl také udělat na Slovensku,kde měl konflikt že mu nechtěli dát prostory na prodej jízdenek a nechtel platit ošlapné.Zneužit arbitráz lze na cokoliv

+2/0
28.10.2015 6:21

F38r63a70n63t97i54š71e14k 23V92a15n10ě63k 1607564467377

A) Skvělý ekonomický tah přestat jezdit před Vánoci, když je přeprava osob značná. B) Nikdo RJ tam nedrží, pakliže není spokojen se svým podnikatelským záměrem, tak může ten byznys ukončit a zaměřit se na Slovensku na jiné aktivity. C) Co je zákonné a nezákonné v civilizované zemi určuje soud a ne žádný podnikatel.

+12/−3
27.10.2015 17:33

M74i13r48o88s64l42a33v 33Z88i17k89m95u44n72d 7929853134843

Základní problém, IC vlaky ZSSK Bratislava - Košice - Humenné jezdí na komerční riziko dopravce ... právě kvůli žlutým vlakům byl jejich počet zredukován ...

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/slovenske-drahy-rusi-cast-spoju-do-kosic-vini-regiojet-z-cenove-valky-1174491

+3/−1
27.10.2015 17:23

O50l82d49ř30i23c44h 44J77a70n15e51č35e12k 8329386773731

jo, to pendolina ČD v Česku taky.

že něco jezdí na komerční riziko dopravce ještě zdaleka neznamená, že to nemůže být ztrátové a křížově dotované.

jen ať si tu dopravu na komerční riziko ČD a ŽSSK vyčlení do za tím účelem vytvořených SROček - pak by se krásně vidělo, jak vydělávají!

0/−1
27.10.2015 21:00

M93a91t50ú94š 39B47e73n90a63k 9748684492983

Ono krížové financovanie je aj u RJ, ktorý jazdí silne dotovanú trať 131, kde sa po príchode RJ zvýšilo financovanie štátu na 1,6 násobok, síce sa aj zvýšil počet spojov, ale to zvýšilo aj efektívnosť ich obratov. navyše dostáva aj dotácie od krajov, ktoré ešte aj zrušili súbežné bus spoje, čím mu nahnali cestujúcich.

+3/0
28.10.2015 0:54

O73l96d17ř60i68c13h 20J92a37n80e96č86e84k 8619286703781

to máte sice pravdu, ale v případě soukromé firmy to těžko může být něco nelegálního, aspoň v obecném případě - pokud máte dvě firmy, jedna Vám vydělává a druhá prodělává, proč by Vám někdo zakazoval do té ztrátové lít Vaše vlastní peníze? snad leda v případě, že by svými dumpingovými cenami "deformovala trh".

ale pokud to dělá státní podnik, a sice tak, že zisky z dotované kraji / státem objednávané dopravy utápí v nedotované, aby ze svého trhu vyhnal konkurenta, v pořádku to rozhodně není.

jak je to s tím křížovým financováním u vlaků RJ si netroufám tvrdit - jestli je to spíše povolené, protože jde o soukromou firmu, nebo spíše zakázané, protože jde o zisky z dotované dopravy.

0/−1
28.10.2015 8:48

M10i44r18o55s13l18a58v 66Z48i74k94m78u51n17d 7729253384343

No a ČD a.s. jsou podle zákona čím ... soukromou firmou jako žlutý nebo černý podnik, stejně tak jako DB AG, SBB AG, BLS AG, ÖBB AG ....

+2/0
28.10.2015 13:26

D30a27g14o89b81e56r66t 57J49a86n15í11k 6568978696

Ne ZSSK spoje na lince nezredukovali jenom je přeznačili na R a tím pádem jezdí na účet daňových poplatníků, jo tomu říkám podnikání. Dle mého názoru na dálkových tratích jako je BA-KE, by se mělo jezdit jen na komerční riziko a do tace by měli jít jen na dopravní obslužnost (regionální traťe).

0/−3
27.10.2015 22:06

M97a83t87ú32š 16B64e47n50a22k 9938184412513

Si mimo... žiadne IC neboli preznačené na rýchlik, stále jazdí 8 párov rýchlikov denne BA -Ke + posily BA-ZA a ZA-KE, ktoré jadzili aj predtím + "študentské" rýchliky jadziace Piatok/ Nedela.

+2/0
28.10.2015 0:50

O18l81d57ř59i40c10h 65J88a28n87e50č96e63k 8319526643911

a není to přesně to, co si stát přeje?

+1/0
27.10.2015 17:11

J75a34n 80H66o29r49a 6187731866

...pokud někdo vědomě a cíleně porušuje zákon, je nutno podat trestní oznámení. Jinak to kopání okolo vypadá nedůvěryhodně:-)

+3/0
27.10.2015 16:48

O79l14d19ř80i49c15h 46J49a66n39e55č69e55k 8419796783951

asi už ví, jak dlouho ve Východní Evropě takové rozřešení trestního oznámení resp. podnětu k ÚOHS a podobným institucím trvá ;-(

0/0
27.10.2015 17:12

J46a35n 52H42o94r84a 6307281836

....to se ovšem velmi pletete. Ve východní Evropě by jej vyřešili ihned;-)

+1/0
27.10.2015 17:29

M60i83r10e67k 72Z82á72v60o95d56n18ý 7772827140568

Jednou ZSKK, poté ZSSS a nakonec ZSSK... no nic. Hlavně ať to nedělá, nebo se ještě nacpe na trasu Ex2 a to by byl konec.

+3/−1
27.10.2015 16:45

M95a90t96ě93j 46V43o53n11d70ř81i24č65k40a 4904940838906

Je to ZSSS, ZSKK, nebo ZSSK? Napíšu to pokaždé jinak a někde to vyjít musí ;-D;-D;-D

+1/0
27.10.2015 19:21
Foto

M95i88c30h46a81l 92S55m81í19t59k84a 8714104233426

Co by kdo mohl chtít od odborníka: JS

Jan Sůra

zkratka autora: js

Ekonomickým zpravodajstvím se zabýval už při studiu gymnázia a Hospodářské fakulty Technické univerzity v Liberci, kdy působil v regionálních denících Boleslavský deník a Liberecký den. Od roku 2004 pracuje pro MF DNES, zpočátku jako regionální zpravodaj v Liberci a postupně i jako redaktor celostátního ekonomického zpravodajství. V redakci se zabývá zejména průmyslem, cestovním ruchem, leteckou a autobusovou dopravou a zemědělstvím.

+1/−1
27.10.2015 19:50

J78a55n 51S96ů89r83a 4835403583222

čím se zabýváte Vy? rád se přiučím.

0/0
27.10.2015 21:27

J28a52n 17K52o80b64ě21r64s21k88ý 1610676731123

Jančura svou konkurencí přinutil ČD zlepšit služby a zlepšil i autobusovou dopravu. To nikdo popřít nemůže. Ale poslední dobou kolem sebe jen kope. Když někdo vyhrožuje ministrovi přes SMSky tak není něco v pořádku. Zvlášť vtipná byla nedávno ta lež, že se ministerstvo dohodlo s Jančurou ohledně rychlíků Olomouc-Břeclav-Brno natož to pak ministr vyvrátil, že k žádné dohodě nedošlo. Moc zajímavé to bylo v nedělní Partii :-) Doporučuji zhlédnout....

+14/−2
27.10.2015 16:23

L45u25b84o85š 57M81a10š57í48n 9449196887938

No a co?

+2/−2
27.10.2015 16:11

V14á10c16l65a40v 17J27o38n85á13š 8102533472293

Nikdo ho nedrží......

+5/0
27.10.2015 16:05

Z59d21e60n74ě15k 53J15o81n15á96š 9351579586640

Jo podnikat v postkomunistických zemích a očekávat chování běžné na západě je naivita....

+2/−2
27.10.2015 16:05

J78a18n 96H62o86r60a 6207571556

....v postkomunistické zemi, žijí postkomunističtí lidé ;-)

0/0
27.10.2015 16:43

M57i54r49o44s26l42a24v 40Z48i38k31m87u96n73d 7399653824213

Když chtěl podnikat v Německu s DB, tak to nějak nevyšlo ...

+7/0
27.10.2015 17:20

O97l13d80ř17i81c52h 47J30a87n49e22č92e37k 8709146623161

on v Německu s DB podniká - tím, že pro ně zajišťuje autobusy. na silnici mu to jde očividně lépe než na kolejích...

0/0
27.10.2015 20:56

M34i69r37o72s66l74a58v 96Z36i69k66m15u78n41d 7789743614173

Komu vyhrožuje ... cestujícím ... dojemné ...

+7/−1
27.10.2015 16:00

V76á47c75l11a11v 24J37o91n11á47š 8202663272343

On se Jancura cpe do politiky i u nás....viz jeho trapná politická reklama v rádiu v posledních dnech....

+5/−3
27.10.2015 15:57

M90a48r68t38i20n 53Ž33á54k 1822808213842

otázka je, jestli tam vůbec bude věčně ufňukaný jančura někomu chybět...

+16/−5
27.10.2015 15:47

O41l51d56ř69i47c40h 30J93a66n86e14č33e55k 8989806653371

budete se divit, ale bude - cestujícím. a to všem na dotyčné lince. ať už těm, co s ním jezdí, tak i těm, co s ním nejezdí (vlaky ŽSSK budou plnější, dražší...)

+2/−1
27.10.2015 17:14

M47a40t18ě44j 75V66o19n13d68ř30i38č61k92a 4654640268696

Musím uznat, že jeho odchod by asi škodou byl, protože si troufám tvrdit, že na Slovensku (stejně jako u nás) poskytuje vysoký standard přepravy s dobrými službami.

+2/−1
27.10.2015 19:22

L72i80b31o63r 16Z89a72v60ř47e85l 8259236381382

Tak to jste tam s ním ještě nejel, že?!!!

+1/0
28.10.2015 10:00

M87a94t17ě52j 71V76o18n74d41ř53i10č26k12a 4674100108326

Právě že jel, letošní léto Žilina - Bratislava a téhož dne zpět. Vlak jel na čas, příjemné vagony ex ÖBB první třídy, příjemná obsluha. Ale ano, slyšel jsem také, že s rostoucím počtem cestujících začíná mít Regiojet problémy a jezdí často zpoždění. Myslím si ale, že to jsou řešitelné problémy.

0/0
28.10.2015 10:05

M86a63r81e28k 58M11a30r56t67i57n 8959894516940

http://firenet.cz/zeleznice/regiojet/2464-jancurova-lokalka-na-slovensku-dela-cestujicim-problemy-se-zpozdenim-i-toaletami

+2/0
27.10.2015 22:16

T73o40m42a42s 54N50e92m86e17t93h 6400373

On asi ano, ale ty by jsi mi tady nechybel.

0/0
9.11.2015 19:34

D30u47š14a32n 71R59a25j97n61i40n20e79c 4854742593841

Fandím mu ! Mám iba skúsenosť s Regiojetom  Bratisva - Komárno . Neveril som , že za pár dní sa dá preskočiť z 19. storočia do 21. storočia. Veď  na tej trati jazdili tie staré "električky" s pecou na uhlie uprostred vagónu . 

 Ale podľa niekoho je to chyba , že sa to zmenilo.

+4/−14
27.10.2015 15:43

M23i79r28o32s46l78a69v 82Z68i22k59m16u44n78d 7689513904373

Proč ne, kdyby ZSSK dostaly totéž do žlutá společnost, tak by tam byla stejná vozidla jako má žlutý podnik ... to je pouze o penězích .... a o tom, co si zákazník objedná a hlavně ZAPLATÍ ....

+9/−2
27.10.2015 15:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.