Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ústup nafty na železnici. Stát chce elektrifikovat další tratě

Stovky kilometrů nových tratí chce v příštích letech „zadrátovat“ Správa železniční dopravní cesty. Provoz vlaků by tak na nich měl být ekologičtější než dosud, na některých tratích by měla elektrifikace umožnit také více přímých spojení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R83o55s74t13i63s76l85a48v 16K45o63l18m87a85č67k14a 5659120832127

To zas psal nějaký odborník. Prosím opravdu používat v podobných případech pojem ELEKTRIZACE, protože elektrifikace je něco poněkud jiného (zavádění elektřiny - obecně - tam, kde ještě není). Jinak EU zcela logicky prosazuje elektrizaci co největšího množství tratí v co nejkratším čase, protože zásoby ropy rychle klesají a budoucnost dopravy (nejen železniční) je pouze v elektřině. Tedy není to nějaký rozmar SŽDC (ta může maximálně ovlivnit pořadí)  nebo kohokoliv jiného...

0/0
29.10.2015 18:38

J86a59n 53J15e75m49e79l70k33a 1395530

Příměstské trati by měly být elektrifikované. Státy EU vymýšlí dotace na hybridy a elektrovozy, které stejně zatěžují prostředí baterií. Vlak žádnou takovou neekologickou baterii nemá. Kéž by elektrifikovali Ostrava, Frýdek,  Frýdlant nad Ostravicí. Stoupání, příměstská, husté zastávky. Elektrický vlak je pružnější, rekuperuje a proti naftě díky spotřební dani  jezdí skoro zadarmo.

+1/0
28.10.2015 21:37

M51i18r56o26s24l27a63v 76Z73i18k69m98u65n82d 7959363204673

Kdyby byla elektrifikována "bezvýznamná trať" z Berouna do Prahy přes Rudnou, tak existuje odklonová záložní trasa v případě přerušení provozu "po hlavní". Takže jako dnes, by v případě nesjízdnosti "hlavní" trati mohly jet elektrické rychlíky odklonem přes Rudnou, plzeňské rychlíky nemusely být odřeknuty a SC 512 nemuselo jet "výhodným" odklonem přes Ústí nad Labem ...

+4/0
28.10.2015 13:19

J45i92ř43í 55K51o37c33u12r69e37k 6235954255258

Mno drátovat tuhle lokálku jen proto, že dvojkolejka v údolí je ve stavu klinické smrti? Stejně to tam nevyjezdíte.

0/0
28.10.2015 14:52

M76i90r22o10s41l68a52v 85Z11i35k20m92u26n60d 7869313794233

Tak rychlíky v hodinovém taktu tam lze vyjezdit, až se začne dvojkolejka kolem Berounky opravovat, tak se bude muset řešit odklon rychlíků, nehledě na nákladní dopravu. Trať přes Rudnou byla zmodernizována, provoz je řízen dálkově z Berouna ... v Hlubočepích je aktivována výhybna ...

+2/0
28.10.2015 18:13

T68o13m87á45š 20K95n65a28i92f22l 6573360627760

Na te vlecce pres rudnou to nevyjezdis....

+1/−1
28.10.2015 15:14

J91a54n 32N74e70š95p94o50r 4246588916182

Všechno samozřejmě ne, ale ty rychlíky snad jo...

0/0
29.10.2015 16:06
Foto

P44e57t20e72r 24J47a57b10l37o22n36o41v80s25k43y 1229756391371

A ČD by nemuseli vyplácať kompenzácie a návratky za odrieknuté pendolino v úseku Praha-Plzeň-Cheb. 28.10.bolo tých reklamácii požehnane

0/0
29.10.2015 20:53

R74o71m43a10n 71J38e22s60c82h27k27e 9878395537115

Elekrifikovat ano. Ale také lehké soupravy. Vemte si vozy M 201.0 na vyšebrodské dráze. Desetinový výkon oproti dnešku a odvozily i nákladní vozy.

Máme sice plno výrobců ale všechno těžké soupravy. A také drahé. Před 100 lety v roce 1908 si vyškovský cukrovar pořídil elektrickou lokomotivu na posun o výkonu 8 ks.

0/0
31.10.2015 7:12

J61e17n17d30a 97K20r78á61s48a 1799276898

Je mi líto odborářů mašnfírů,že přijdou o možnost prodávat kradenou naftu....;-D

+1/−7
28.10.2015 12:26

J92i54ř62í 81E74r83b30e27n 1453114576487

Mně je líto, že přijdeš o možnost plivat zde takovéto duchaplné příspěvky... Ale ty si jistě najdeš nové téma.

+3/0
28.10.2015 14:19

J44e11n85d73a 81K19r33á96s87a 1799636358

O mne  nejde  , ale  známý  občas  přivezl  sud  nafty  ! Po elektrifikaci tratě  byl  naštvaný, že přišel  o zdroj!  Tak se  umim  vžít  do pocitů  dalších, kteří  budou  muset  začít  jezdit  k pumpě. .;-D

0/−1
28.10.2015 14:46

J15a55n 41H27o94r20a 6937301536

...řekl bych ,že o Vás jde ;-D

+1/0
28.10.2015 14:58

J47e29n15d30a 45K52r14á18s35a 1649596598

Já  jezdím  zásadně  na benzín  ! Nafta  patří  do traktoru a do kamen ;-)

+1/0
28.10.2015 15:00

R68o84m96a33n 14J78e39s55c29h12k23e 9908365767295

Může si dobíjet telefon. To se také počítá.

+1/0
31.10.2015 7:06
Foto

Z51b13y31n35ě16k 36M93e96l80i80c53h46a66r 9295877615249

všude natáhnem dráty a stejně na polovině tratí budou jezdit diesely (jako třeba na vůbec 1. úseku z Tábora do Bechyně)

0/0
28.10.2015 12:20

J92a90n 40H64o73p34p 7447162247922

Pane Sůra, Pesa Shark neexistuje. Je buď Pesa Link nebo pojmenování ČD RegioShark.

+1/0
28.10.2015 11:09

A68n33d61r15e14j 39O53l32e73k87s25a 3525591427711

Pesa, Shark. Asi jako Škoda, Henlein. Výrobce model.:-)

+2/−1
28.10.2015 11:46

J36a40n 50H98o86r60a 6407581176

...to není v článku o železnici důležité, důležité je, když autor poučuje diskutéry, že se neříká nadpis článku ,ale titulek;-D

+1/0
28.10.2015 15:00

J19a40n 93D51a62t69e61l 7746657608772

Kunčice - Valašské Meziříčí??? Nevím neznám. Anebo nám autor měl autor na mysli Ostrava-Kunčice - Valašské Meziříčí tak potom jo.

+3/−2
28.10.2015 10:33

R43a67d82i57m 83P59o52l71á80š29e49k 9406973919469

Snad tím autor myslel  Ostrava - Frýdek Místek -  Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát - Valašské Meziřící.

Kunčice je opravdu vesnická díra. Možná autor často jezdí do místní zotavovny pod Ondřejníkem, tak považuje tuto zastávku za významnou stanici;-D;-D.

0/0
28.10.2015 13:04

M92a93r16t37i41n 37N73o53v95o72t44n11ý 3686146361494

Ne, jsou:

- bývalé Kunčice nad Ostravicí, nyní součást Ostravy (stanice Ostrava - Kunčice)

- Kunčice pod Ondřejníkem, které jsou cca 30 km na jih od Ostravy a leží na zmíněné trati.

0/0
29.10.2015 8:46

J85a98n 63P38r68i57c91h24y36s18t67a76l 8871698103

"Tím, jak se výrobci zaměřují více na elektrické vlaky, bývají tyto soupravy většinou rychlejší a výkonnější."

Je nesmysl. Zalezi, co si zakaznik objedna, to nema nic spolecneho s nejakym "zamerovanim" vyrobcu. Existuji motorove jednotky rychle a vykonne, stejne jako existuji elektricke jednotky pomale a slabe (a samozrejme i opacne).

Dalsim nesmyslem je ta udajna "nutnost preprahu". Vlak muze byt veden bez preprahu i dnes, v motorove trakci - ale mozna by to bylo drazsi nebo "se to tak nikdy nedelalalo" protoze rychlejsi spojeni nebylo prioritou dopravce.

+6/0
28.10.2015 10:27

O95l59d25ř75i67c67h 38J28a49n68e23č85e83k 8499576823671

tyhle bláboly jsem tu rozporoval už ráno a mám za ně jen hromadu mínusů a dokonce i výtku od pana autora ;-)

+1/0
28.10.2015 14:12

J54a78n 62N40e43š62p77o44r 4116918106322

Sposta lidí si automaticky představuje rovnici modernější = silnější, čili nafta silnější než pára, elektřina silnější než nafta, což je hloupost...

+2/0
28.10.2015 14:48

R69o95m65a36n 72J48e51s52c37h67k81e 9568795247685

Dnešní výběr jsou těžké soupravy. Před 100 lety byly také elektrovozy 5-10 krát slaší a odvezly nákladní vozy. Vemte si provoz na vyšebrodské dráze. Těžká lokomotiva a jeden vagón. Stačila by tramvaj T3. Pak vyjde levněji provoz Regionovy.

0/0
31.10.2015 7:17

P55e70t18r 74N77e35c10h32a18n16i68c61k95ý 7473406658740

Elektrifikace do Liberce bez nové trati minimálně v úseku Liberec - Turnov nemá smysl, tím by se potvrdilo vedení trati po stopě páry a v těch zakrutach už nic zrychlit nepůjde

+7/0
28.10.2015 10:07

J38i94ř79í 72K56o59c21u10r16e39k 6395854965168

Přesně tak. Napřed dát dopořádku spodek, narovnat oblouky. To trať zrychlí. Až kdyby se tam začalo jezdit hodně, 20 párů dlouhých (ne Regionov) vlaků za den, nebo tak něco, ta se ty dráty dají dostavět.

0/0
28.10.2015 14:55

M59i29l92a32n 73K92o27i31š 4967682731570

O elektrifikaci a zrychlení tratě Brno-Jihlava se tady mluví už víc jak 25 let. Za komoušů se vyměnily mosty, pak přišel rok 1989 a od té doby se tady na nic nesáhlo. Jen se kecá, plánuje, odkládá a zase plánuje.... A výsledek nula.

jezdí se tady pomalu jak za C.K. monarchie.

+4/−1
28.10.2015 10:02

P30e13t86r 54N15a95j12d16e28k 7837446953971

Na co elektrifikace? Však tam povede rychlodráha! V roce 2146. Teď je hlavně nutné vybudovat tunel z Prahy do Berouna. Ten potřebujeme ze všeho úplně nejvíc. ;-D Až přijde Janota, tak vám to vysvětlí.

0/−2
28.10.2015 10:48

A20n96d73r71e94j 70O45l21e98k19s41a 3135251667721

Potřeba rozhodně je, resp.nová trať mezi Berounem a Prahou 100%ně. Pokud má tedy někdy vést od západu VRT.

+2/0
28.10.2015 11:05

P57e16t97r 20N98a97j39d17e22k 7607346423831

Omyl, daleko potřebnější je nová trať mezi Frýdkem-Místkem a Novým Jičínem. Nejlépe tunelem. Však se podívejte do mapy jakou oklikou musíte jet pokud chcete cestovat vlaky mezi těmi městy. Ta trať je potřeba 120%ně.

0/0
28.10.2015 12:26

R90a86d74i84m 95P33o62l95á52š59e11k 9976373469309

Přes Nový Jičín  zrovna Nééééé. To odpískali Novojíčínští už na začátku stavby železnice v Rakousku Uhersku , když nebyli schopni uvnitř města postavit trať a propojit tak Přes Nový Jičín tuším Suchdol a Hodslavice. Kdo tam chtěl jet, tak musel na Dolním novojíčinském  nádraží vystoupit, projít pěšky několik stovek metrů přes centrum Nového Jičína a nastoupit do jiného vlaku na Horním Novojičínském nádraží.

Místní přívalové povodně nad Novým Jičínem před cca 10 lety pak horní trať Nový Jičín Hodslavice poničily tolik, že byla zrušena a nahražena tuším cyklistickou stezkou.

Jinwk ale železniční trasa Ostrava - Frýdek Místek - Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát pod Radhoštěm - Valašské Meziříčí  je v podstatě záložní trasa k hlavní trati Ostrava_Hranice na Moravě. Pokud se tato hlavní trať stala neprůchodná, například při pádu mostu ve Studénce, jezdily vlaky tam.

+1/0
28.10.2015 13:18

M93i55l51a88n 39K38o57i22š 4857332961100

Rychlodráha je na prd, když tu nikde nebude stavět....

Navíc povede cca 30 km od současné tratě č.240.

0/0
28.10.2015 11:45

J80e88n60d20a 70K37r61á29s22a 1439566168

Z Brna je to do Jihlavy autem po dálnici kousek ! Vlakem jsem nejel od poslední odborářské stávky ! ;-D

0/−2
28.10.2015 12:30

M91i13l76a14n 56K95o22i71š 4617192221660

Asi jste si ještě nevšiml, že tato trať nespojuje jen Brno s Jihlavou...

0/0
28.10.2015 12:56

J19e44n13d54a 42K74r87á61s98a 1339816168

Nevšiml,vlakem jsem nejel mnoho let,a asi.ani mnoho let opět nepojedu...;-D V Anglii udělali z tratí cyklostezky ! R^

+1/−1
28.10.2015 13:00

M91i48l40a69n 74K26o17i60š 4987452961350

Tak mluvte jen za sebe a nevyjadřujte se k něčemu, co nepoužíváte a ani tomu nerozumíte.

+1/0
28.10.2015 13:08

J61e53n64d89a 20K35r47á70s76a 1929116368

Smiř se s tím,že patřím k většině,která vlakem zaplať pánbůh jezdit nemusí! A nehrozí,že si je nějaký zakomplexovaný odborář placený z našich daní vezme  za rukojmí!   :-P

0/−3
28.10.2015 13:50

L34u17k86á47š 54Š93m16a68h31e70l 2227174652524

Většině??8-o Alespoň 1x ročně jede vlakem více než 70 % obyvatel ČR.

+2/0
28.10.2015 14:12

J95e45n12d61a 67K73r46á76s91a 1889196978

Ta čísla čerpáš z odborářského tisku ? Nesmysl ! Těžce dotovaná prodělečná doprava si hledá důvody proč na ni musí všichni doplácet ! :-P

0/−1
28.10.2015 14:17

J51o73s84e21f 39K97o46p13e45c67k39y 9694152145

http://www.novinky.cz/cestovani/344979-vlakove-doprave-nejvice-holduji-svycari-a-japonci-cesi-o-poznani-mene.html nevim kolik % jezdi vlakem v CR jak pravidelne, ale vlakem jezdime v souctu hodne jak na km tak i na pocet cest. to je fakt ;-)

0/0
28.10.2015 14:26

J38i38ř14í 90K41o57c34u67r38e12k 6685244345378

Ty kráso!  No hele nevíš o tom nic, tak se k tomu nevyjadřuj. Kdybys o tom něco věděl, tak bys uznal, že vlaky jezdící po půl hodině a plné asi nebudou úplně zbytečné.

A místo zrušení (to umí každý čmáral) by bylo fajn postavit dráhy na vlastní nohy. Ale to je docela složité, jednodušší je vykřikovat jednoduchá hesla. Klidně lživá. A urážet. To je taky jednodušší, než argumentovat.

+1/0
28.10.2015 15:08

J89e56n24d97a 37K56r52á42s82a 1209406238

Často zbytecně  stojim  u závor, a sleduji  prázdné  rychlíky  na trati  Brno  Česká  Třebová, nebo poloprázdné  dotované osobní  vlaky ...a sledují  obslužný  personál při  jejich  " usilovné činnosti " Rv:-P

0/0
28.10.2015 15:14

J69a61n 16N38e15š41p55o63r 4446178726112

Při stání u závor stíháš sledovat personál projíždějícího rychlíku nebo osobáku, jo? A proč stojíš u závor, pokud jsou nahoře a nebliká Výstraha? To by bylo to tvoje zbytečné stání, pokud jsou závory dole, zřejmě jede vlak, a tím pádem ani takový vůl jako ty nestojí zbytečně.

A představ si, že ten vlak, který třeba kolem tebe jede v určitou dobu poloprázdný, začne sbírat časem ve stanicích lidi, vracející se z práce nebo ze školy. Ovšem trollovi to těžko vysvětlovat...

+1/0
29.10.2015 16:18

J56e61n72d83a 44K82r51á24s72a 1199236878

Je dojemné, že  víš kde  stojim  zbytečně  u závor  a pozoruji  prázdné  rychlíky  na Brno ;-D

0/0
29.10.2015 16:23

J52a41n 41N58e60š95p54o92r 4596278866712

Píšu něco o tom, že vím, kde stojíš? "Nějaký" tragéd o příspěvek výš píše, že stojí u závor a pozoruje rychlíky na trati Brno - Č. Třebová, já ne. Zplodit rozumnou větu nebo odpověď na otázku je pro tebe evidentně problém...

0/0
29.10.2015 18:35

J60e10n95d36a 67K70r92á81s82a 1239506758

Ani  tvé  duchaplné  výplody, ty prázdné  rychlíky  nenaplní, a odborářům  rozumu  nepřidá ;-D

0/0
29.10.2015 18:37

R68o96m10a67n 25J49e60s48c27h84k73e 9108965127475

Přál bych Vám aby se lidi z prázdných rychlíků přesedly na auta. Tak se na silnice nikdo nevleze. Kolik jezdí prázdných aut ? Velmi mnoho.

0/0
31.10.2015 7:27

M62i78l50a38n 73K10o32i44š 4857252561120

Zrovna jste mi potvrdil, že tomu rozumíte jako koza petrželi.

0/0
28.10.2015 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.