Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlastnictví auta ve městě bude ekonomický nesmysl, říká zakladatel taxi aplikace

Přivolat taxi přes aplikaci je stále populárnější. Systém stažený do telefonu dokáže podle aktuální polohy najít nejbližší volné auto a zákazníka odvézt levněji než klasický taxík. Nejlépe hodnocenou taxi aplikaci u nás má české Liftago. „Volný trh funguje a sám si vybere ty nejlepší řidiče, technologie mu pomáhá,“ říká spoluzakladatel projektu Ondřej Krátký.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21i36ř35í 73K55l77i50m33e98š 9241131214169

Ekonomický nesmysl je jezdit vlastním autem a řídit z hospody. To může být hodně drahé ;-D

0/0
2.12.2015 7:54

I54v51a94n 75P69a55l38e60č55e54k 7747562353101

Pozdrav zo Slovenska..

Tu sa jazdi za 0,50€\km

Ondro, kurzovy prepocet je 12českych kaček.

No vitame Ta uz v tom nasom UBER Hopin. Zober štát.. :-DDD

0/0
30.10.2015 1:32

M66i64c14h45a36l 32P82a97v24l28á78t 9263183844219

Fakt k nam ze stranek iDnesu museji promlouvat takovi jasavi blbove?

Vzdyt je to smesne..

+1/−1
29.10.2015 16:12

J40a38n 87C60e24p93e57k 1164506580

Ale nebude. Protože bambilion lidí si vozí sedínky ve služebních vozech a je jim úplně jedno, že je to neekonomické, že každý den stojí fronty a že jezdí ve voze sami. Ale mají prostě zadarmo služebáka, tak co lézt do socky, i když tou by byli v práci 3x rychleji.

+2/−1
29.10.2015 9:05

S84t70a21n65i80s59l27a29v 77S83r67b94a 4775754888324

jaksi se zapomíná na jednu věc: po čem budou ta auta,a je jedno jestli taxi nebo soukromá jezdit? počet aut roste, ale kapacita silnic ne stejným tempem. já to vidím takto: v zájmu prosazení vlastních ekonomických cílů ale pod zástěrkou ekologie se poskytovatel nového systému taxi služeb spojí s lobbisty a za nemalý úplatek politikům dosáhne výrazných úprav v dopravě, které maximálně omezí soukromou dopravu na úkor těchto taxíků. jako dnes v praze: parkování-jak je možné, že v praze v centru stéjí na ulicích pouze žlutá auta? jízdní pruhy-jak je možné, že pruhy pro autobusy využívají především žlutá auta? příjez na letiště-jak je možné, že těsně k odletové hale se dostane jen žluté auto? rychlost-jak je možné, že pouze žlutá auta mají nepokutovaný průměr po Praze 70 km/h? jízda na semaforech-jak to, že pouze žlutá mohou na červenou? a moh bych pokračovat...to je mé vidění světa v budoucnosti. ne přirozeně, ale korupcí se vytlačí soukromá auta z měst.

+2/0
29.10.2015 8:02

P56a36v75e95l 52S47o53b49o24t26k86a 5940214

A i pro Finanční Úřady budou informace ze serverů zprostředkujících podobnou dopravu cenným zdrojem informací - není nic jednoduššího než aby počítač porovnal data s daňovými přiznáními dopravců.

Je to daleko efektivnější než honit se za taxametry a kontrolovat jestli náhodou někdo nepodvádí tím že vydává duplicitní nebo žádné stvrzenky.

+1/0
28.10.2015 21:52

A16d18a58m 62B86e50r61n70a42r42d 3674617963406

Růžové brýle.

0/0
28.10.2015 20:49

A10d53a45m 59B21a71r90t46o31n39í53k 4158470266712

Tento článek mi připomíná školení time managementu. Naprosto mimo realitu

+5/0
28.10.2015 16:10

D50a63n72i31e18l 70T74o19m41e90k 8349375618246

V diskusi vidím silné odsudky. Já si myslím, že do budoucna to není úplně vyloučená alternativa, že na ježdění po Praze (a okolí) vznikne systém nějakých individuálních dopravních prostředků, časem budou nejspíš jezdit autonomně. Dávalo by to smysl: centrem jenom projedou, vyhodí/naberou pasažéry, nebudou tam parkovat a vrátí se jinam (dobýt baterku). Uživatel si auto přivolá podle potřeby. Něco mezi MHD a vlastním autem, jako další nabídka, patrně i cenově někde mezi. Ekonomicky to bude záležet hodně na tom, jak se budou vyvíjet mýta, zákazy vjezdu a zákazy parkování - zatím vypadá trend čím dál tím hůř pro individuální auto, kterým přijedu do práce a zaparkuju ho. Tím se bude otvírat více prostory pro nějaké nové formy městské dopravy.

+2/−3
28.10.2015 15:12

I92v18a44n 54P17r52o94c78h65á74z33k29a 3681864285185

Ekonomický nesmysl je jezdit taxíkem. Za tu jejich nástupní sazbu jsem už autem v cílovém místě.

+7/0
28.10.2015 12:30

P80e13t44r 97N90i78v93n39i88c68k34ý 3432134685857

Záleží na tom, jak děláš kalkulaci. Hoď sem ukázkový výpočet.

0/0
29.10.2015 7:24

R43o39m32a37n 30J19e59s39c73h75k71e 9968965977875

Problém je, že se na silnice všichni nevlezeme.

0/0
31.10.2015 6:51

P12e87t89r 33N19e31c91h62a32n24i24c15k65ý 7473276618740

Jezdím vlakem a MHD, kde to jen jde, ale stejně nesouhlasím s tím člověkem. Auto dává možnosti, které jiné služby nenabízí ani nabídnout nemohou! Můžeme se bavit o zbytečnosti některých jízd autem, o vození si zadku každý metr, o zaplevelovani center a historických náměstí auty, ale to je jen o způsobu užití aut ne o vlastnictví auta jako takového. Snadnost a flexibilitu přesunu nebo převozu však nic nenahradí. Konkurenci automobilismu podporuji, ale ne za cenu potlačení vlastnictví aut

+4/0
28.10.2015 12:14

J96a87n 88F89r46o59l97í98k 6306720695314

Především si auto nekupuji jen pro jízdy do centra města. To se soudruh podnikatel trošku sekl. Auto ve městě používám jednak pro převoz materiálu a nákupů a tam, kde by to MHD trvalo déle (což je i při všech naschválech magistrátu vůči motoristům) téměř všude.

+3/−1
28.10.2015 15:23

P29e80t96r 41N10e66c46h53a79n58i64c50k75ý 7983226168140

A to je právě to užití, převést materiál nebo udělat obrovský nákup nikdy nebude lepší jinak než autem. Za to dojet si doprostřed města a zaparkovat na náměstí a tam si dát kafe v kavárně už by měl být případ MHD.

+4/0
28.10.2015 15:29

J93o91s55e24f 96K10o18p19e96c64k38y 9914342875

Naprosto presne receno. Slova z nadpisu plati pouze v pripade, ze clovek bude chtit pouzivat auto POUZE na cesty do centra a sirsiho centra. Takovych lidi bude vzdy ale relativne malo. Bez vlastnictvi auta se ve velkem meste lze urcite obejit, ale je otazkou jestli ekonomicka vyhoda nevlastnictvi prevazi nad nepohodlnosti a neprakticnosti toho byt bez auta

+2/0
28.10.2015 15:40

P57e31t40r 13N43e27c73h64a79n80i17c94k47ý 7333476248460

Já bych řekl, že spíš ta slova měla znít, že klesne "počet použití auta", ne počet lidí vlastnících auto. Vlastnit auto se hodí i v Nizozemí nebo ve Švýcarsku, ale místo 2x denně se použije třeba jednou týdně. Přesto momenty, kdy auto nelze nahradit vlakem/MHD/bicyklem s kvalitou cyklostezek v Nizozemí nastanou a nastávat budou.

+1/0
28.10.2015 15:44

R46o90m94a36n 80J24e16s31c79h87k31e 9138115177605

Já su na tom podobně. Jezdím do práce vlakem Auto máme. Ale k čemu ? Jednou týdně velký nákup. Stačila by mne "půlka" auta. Silnice jsou přeplněné.

A města obzvlášť. Zvažujeme, zda budeme kupovat další auto. Naše má 19 let.

Až se rozsype. Auto je žrout peněz.

0/−1
31.10.2015 6:57

A54n70t17o29n44í94n 78K88a39t38z21e74r 8172113616840

Tak až ten pán bude provozovat taxi za 1,-kč(eventuálně za 2,-kč) za 1km,tak možná,ale do té doby ho to přejde!!!Jako vždy se najdou tací,co (ne)umí přemýšlet a hlavně chtějí oškubávat druhé.Takto je nastavena celá kapitalistická společnost.!!

+2/−1
28.10.2015 11:33

J70á82n 27K91o10t39ú60č 2766174338806

Vážení, to neznamená, že NIKTO nebude vlastniť auto, ale že bude pribúdať takých, ktorí napriek tomu, že by si to mohli dovoliť, auto vlastniť nebudú (a to nie len zásluhou tejto aplikácie). A s tým súhlasím. Sám poznám zopár ľudí, ktorí mimo mesta cestujú len príležitostne a na dovolenku cestujú zásadne lietadlom. Napríklad pre takých bude vlastniť auto čoraz viac nezmyselné.

+1/−4
28.10.2015 11:09

M62a38r51t61i78n 72P55l49a76c25h28t78a 1514671121649

Tento  nesmysl popírá jednu a to, základní lidskou vlastnost ......a to je vlastnit/mít...jenom jáááá ;-D

+1/0
28.10.2015 10:51

M97a68r48t98i30n 28P12l60a29c83h25t59a 1254191401219

asi jako komunismus ;-D

0/−2
28.10.2015 10:53

T21o23m25á59š 87T75a42t12í60č61e84k 5680522140758

Tož, jezdit autem po štatlu je ekonomický nesmysl už dnes. Kupodivu se ho dopouští většina populace.

To by musela vzniknout jiná ikona životní úrovně a společenského postavení. Aplikace v iPadu na to nestačí.

+3/0
28.10.2015 10:33

S33e97i74d62l 17P68e34t60r 1441361905414

Hmm,

dojíždím denně po zhruba 1/4 radiále Phy (vých-jih- a zpět)  celkem 45 km a trvá to  lehce pod 1 hodinu obě cesty. 

Komplet  náklady včetně amortizace, pojištění, pneu, daní atd.  toho auta jsou řekněme  6,-/km, tedy v tomto případě  270,-/den.

MHD resp.PID ta samá trasa trvá téměř 3 hodiny a 64,- na jízdném.  

Cením-li si svou hodinu velmi skromně na 200,- pak jsem tím autem pořád o skoro o dvě stovky denně v plusu, což je docela slušný oběd ...

Včil mudrujte :-)

+2/−1
28.10.2015 14:54

J93a56n 95F34r66o84l17í67k 6376520515754

A v těchto případech nejde ani tak o peníze jako o čas. Třeba já na trase 15 km mám čas MHD 47 min. a autem 15 min. Neřeším, že lístek stojí 25 kč a celkové náklady na použití auta určitě víc.

0/−1
28.10.2015 15:28

T32o36m46á48š 68T42a42t17í25č17e90k 5610492560328

Záleží na tom. Často je samotná jízdní doba u HD jen nepatrně delší než v autě, celková doba ale naskočí, protože musí člověk na zastávku a ze zastávky. Pokud bydlíš na lontě a ta desetiminutová procházka je pěkná a ve štatlu to potom ještě můžeš vzít přes park nebo pěší zónu, tak ten čas neztratíš, žejo.

Záleží holt na jednotlivých případech.

0/0
29.10.2015 11:05

P51e85t61r 79N33e96c43h47a54n64i36c27k82ý 7453466478800

No cesta má být zkvalitnění MHD a ne omezení aut

+1/0
28.10.2015 15:31

D56a98n40i79e31l 85Ř91e11h92á82č26e86k 5647433831197

To si budu muset koupit i tablet?

0/0
29.10.2015 10:19

T61o64m80á74š 71T28a77t87í88č91e82k 5410242580718

Možná bude stačit, když se v šalině budeš bavit o své jachtě v St.-Tropez. :-)

0/0
29.10.2015 11:02

R78o68b20e14r50t 26M52o30t10k69a 4776397249275

Jestli ti lidé náhodou v Praze nejezdí soukromým vozem třeba proto, že mají služební. Vlastnictví auta ekonomický nesmysl všeobecně rozhodně nebude. Je ovšem pravděpodobné, že zase bude v rodině pouze jedno auto, protože ty další nebudou mít kde zaparkovat.

0/0
28.10.2015 9:49

P60a88v30e51l 18M30a80r64e71š 8195380307515

Co šnupe?

Prej desítky jízd v taxíku za provozní náklady auta

Mimo nafty jsou provozní náklady, když moc tak tisicovka měsíčně, za to v Brně dovedu taxíkem tak dvakrát do Bystrce.

+2/0
28.10.2015 9:29

L90a39d12i60s85l43a21v 46K27o54l39a43č91k19o43v80s15k92ý 5873631699371

Bohužel to neumí pokryt a těžko pokryje dojíždění za práci mimo veřejnou dopravu, večerní a noční přesuny, výlety, dopravu na chaty chalupy aj. Půjčovny příliš drahe, jakékoliv taxi také. Navíc nemám chuť se nechat vozit cizím clovekem. Doprava po městě ok.

+1/0
28.10.2015 9:11

J12a62k88u16b 37C90h23l95á11d75e30k 8733608892972

a kolik že budou ty půjčovny stát za 10 let, že to bude moc drahé?

0/0
28.10.2015 10:25

T19o90m95a13s 80S42l43u90k18a 8251210462836

Kde je populace koncentrovanější (Tokio, Singapur) je prvoz vlastního auta ve městě drahý a až nesmyslný luxus už dnes. Nejrůznější poplatky jsou tak vysoké, že kupní cena auta je zanedbatelná položka, a doprava je tak hustá, že dojet o ulici vedle a najít jakékoli, většinou drahé a časově krutě omezené parkování, je velké dobrodružství. Taxi se ale nezměnilo (krom vzniku uber). Po městě se jezdí hromadnou dopravou, na kolech a mopedech a vlastní auta pro cesty mimo město nahrazují sdílená auta rozesetá po celé zemi (sám to využívám a je to skvělé). Taxi se to bude moci nazývat, až ta auta budou plně automaticky řízená a přijedou k vám, určitě ale bez řidiče.

+3/−1
28.10.2015 9:10

P66e25t50r 65B81o62c36e48k 1707796152290

"Vlastnictví" auta ve městě na jízdu po městě je nesmysl už dnes. Máme jednu z nejlepších veřejných dopravních systémů na světě!! a po Praze se dostanete všude bezproblémů a doba jízdy je s autem často srovnatelná - navíc bývá garantovaná protože metro prosviští pod zemí a nezastavují ho zácpy... (výjimky existují ale není jich mnoho). Auto nicméně samozřejmě vlastním. Občas jezdíme i mimo město a autem je to s dětmi samozřejmě flexibilnější....

+1/0
28.10.2015 9:08

M32a30r53t62i22n 28V58á53v82r95a 2120903609

Pokud nejezdíte "příčné" trasy. Celá MHD je hvězdicově uspořádaná a kdo nechce jet do centra nebo z centra, ten je v těžkém průšvihu.

0/−1
28.10.2015 16:23

M88i94c68h71a79l 90Z26e53l39e39n84ý 6354633915966

Za rok za dva dojdou penize a bude po Liftagu

+3/0
28.10.2015 9:07

L62i58b47o21r 89J82a57n22e88č37e94k 4965615915111

Jen PR na taxisluzbu.

+1/0
28.10.2015 8:58

J70a23r58o15m92í67r 67K76r89á87l 4870749924909

Až bude stát kilometr taxíkem 10 korun, pak snad.

+1/0
28.10.2015 8:50

M67a37r58e35k 60S89l33a57b89i11h77o41u82d78e44k 7838921632613

A na kolik mě vyjde celodenní rodiný výlet taxíkem řekněme na zámek Orlík spojený s odpoledním koupáním v přehradě a zpět?

+6/−2
28.10.2015 8:10
Foto

V37í68t 71M75a57c98h 4398948813570

Pak nejste cílová skupina.

+1/0
28.10.2015 8:35

M32a11r17e63k 31S30l98a46b70i11h12o76u22d32e57k 7378601842873

Čili cílovou skupinou jsou lidé, kteří bydlí v centru Prahy a nevytáhnou  z něj paty.

+6/0
28.10.2015 8:40

R41a15d94o34s23l64a32v 95K61l10a36u31d93a 5514108664982

Půjdete pěšky na Vyšehrad, pak sejdete dolů a vykoupete se v Podolí..... Zjistíte že žádný Orlík k životu vlastně ani nepotřebujete:-P  Tyhle rady budu poskytovat lidem zdarma, tedy pouze za poplatek 500 Kč který získám z fondů EU:-)

+4/0
28.10.2015 8:36

M69a76r61e57k 45S47l31a62b58i59h55o48u28d30e47k 7538161492513

Případně si prohlédnu Vyšehrad i Podolí na netu a vykoupu se ve vaně. Otevřel jste mi oči. Beru auto a jdo s ním zítra do bazaru!

+10/0
28.10.2015 8:42
Foto

I37m76r92i97c98h 34S46u46c44h79a17r35s22k64ý 8576663835331

Mladý, nadějný a talentovaný kluk, který bude za chvíli určitě na 100% bez práce. :-/

+3/−2
28.10.2015 7:49

J39o95s67e72f 70P64o14r75t56i42k 8797879764

Copak, shání dotace na kraviny a potřebuje přesvědčit masu?

+3/−1
28.10.2015 7:49

E86d12a 57D39r31á76b78e62k 7339972113867

pořizovací cena, palivo, parkování, pojištění a ztráty vlastního času - děleno průměrnou cenou taxi jízdy....... nojo, to kdybych měl auto jen pro ježdění do centra, ale co dovolená, výkendy na chalupě, taky taxík? Nebo si půjčovat auto z půjčovny?

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/kvalitni-taxisluzba-rovna-se-spokojeni-ridici-mini-kratky-pau-/ekonomika.aspx?c=A151027_181112_ekonomika_chrs

+1/0
28.10.2015 7:39

B82a51r34b42o83r69a 62S63v30o76b53o83d64o16v38á 6922327778130

Jo taky me napadlo se zeptat, jestli lide z mesta pouzivaji auto jenom k jezdeni po meste. Po meste jezdime vylucne metrem a stejne se bez auta neobejdeme.

+4/0
28.10.2015 7:43
Foto

P66e56t12r 29P33r64o35c36h89á14z70k16a 3962666842864

Jako scifi dobrý, za padesát let snad.A navíc rozhodně ne plošně, ale jen v místech s velkou hustotou obyvatelstva. K tomu všemu by to muselo být podpořeno zákony a proti tomu se postaví nejen spousta lidí, ale také různé loby.Ale jen ať si dál sní svůj sen.:-)

+1/0
28.10.2015 7:27

T23o79m43á72š 72M26r34á55z 4200570731746

Před 14dny jsem zažil popisovanou situaci v diskuzi. Neděle 3h ráno LSPP s 9 měs dcerou. Bylo to v Plzni cesta byla cca 6km dlouhá. Stálo nás to 360kc tam/zpět. Řeči taxikáře o tom, že nemá žena vytahovat tolik ten pás (potřebovala přidělat vajíčko na sedačku), připomínky jestli se dítě pozvraci bude platit úklid. Naše auto bylo v servisu a dost jsem se proklinal, že jsem ho tam dal. Situace se opakovala v 9 večer, to už jsem nejprve volal rychlou a pak jsme raději volali kamarádce a odvezla nás ona. Myslím, že to pan inženýr vidí moc růžově a pod článkem by mělo být napsáno, že jde o product placement.

+25/0
28.10.2015 7:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.