- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak nejdříve "naše" banky zachránily před krachem ERSTE a spol. a teď bude škodovka zachraňovat VW. Z pohledu zahraničních investorů se privatizace opravdu povedla...
Titulek je spíš spekulativní. Jak to doopravdy dopadne s odbytem VW se ukáže až koncem roku. Statistika za 3.čtvrtletí nemohla být skandálem nijak dotčena, vypuklo to ca 20. září a to už se uzavírají objednávky na konec října a dále.
Že místní čtenáři naprosto nevědí o co jde je nejlépe vidět na mínusech pod mým příspěvkem níže.
Zeptejte se, máte-li tu možnost, svých známých u subdodavatelů do automotive sectoru, jak moc se vypovídají od VW a prvních subdodavatelů smlouvy na externí spolupráce a neuzavírají dlohoudobé subdodávky.
Samozřejmě že se tu bude ještě dlouho lhát, dokud to půjde, ale ty propady byly okamžité a budou dlouhodobé - dokud se neuzavže alespoň většinové mimosoudní vyrovnání v žalobách akcionářů a hlavně zákazníků v USA.
Mě vadí, že nás šidí všichni a mnohdy ani nemáme možnost jak to zjistit. Zákony nás nechrání. Ba naopak. Nikoho bych neomlouval, ale naopak bych zjišťoval více podvodníků a nasolil bych jim vysoké pokuty.
Pokud v podvodech jsou i jiné automobilky dal bych jim určitou dobu na přiznání a nápravu. Po uplynutí doby, ty co nic nepřiznají a objeví se v laboratoři jejich šmejd udělovat následně vysoké pokuty za podvody.
Co zase za kecy ,akorat slysim ,ze VW zvedl prodej o 8,5 % proti lonsku.
Slovo akcie vám něco říká? Když od začátku ,,skandálu´´ztratily cca skoro 1/2 hodnoty (a tím i hodnota firmy) tak to asi ziskem,,pár drobných´´ z prodeje aut nevrátí
Takže pokud tomu dobře rozumím jsou v zisku 3.2 miliardy, jen si pro jistotu odložili stranou 6.7 miliardy, který ovšem stále ještě maj.
Vzhledem k tomu, že aféra propukla před měsícem, tak nelze soudit nakolik se aféra promítne do ekonomických výsledků WV.
Propad do ztráty asi ano, ale jen díky zahrnutí předpokládaných nákladů. Ty ve finále mohou být třeba poloviční. Pro VW to tedy znamená dúspěšný rok se skoro stejnou tržbou jako loni. Zase tu někdo něco uměle vyvolává.
Poloviční, nebo i dvojnásobné. To dnes nikdo neví.
Ale v ohromných ztrátách pochopitelně není jen VW, úplně stejně jsou na tom hlavní subdodavatelé.
Jestli jsou tržby stále stejně vysoké, tak zdroj té ztráty je na straně výdajů. A není třeba ani "dobývat ztracenou důvěru".
Americké trhy jsou jiné, kupují to, co jim někdo vštěpí do hlavy a obráceně.
Držím VW všechny palce, už kvůli Škoda Auto. Udělali chybu, ale opravdu jsou v tom mezi automobilkami úplně sami?
Já také. Pokud by se dostal do větších problémů zasáhlo by to hodně poctivě pracujících lidí kterým by klesla životní úroveň, to si snad rozumný člověk přát nemůže.
Nadpis by mohl znít i takto:
"VW se kvůli skandálu propadl do miliardové ztráty, škoda nadále roste"
:-)