Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát chystá šrotovné na nákup elektroaut i vozů na plyn

Na ministerstvech vzniká plán na šrotovné, které by zlevnilo lidem a firmám nákup ekologických aut. Dotaci v řádu desítek tisíc korun má být možné získat od poloviny příštího roku. Vyšší částkou chce stát motivovat nákup podstatně dražších elektroaut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10o67z61e91f 21S72t79e56b15i12l46a 3375447645477

Ekologickou dopravou by měli definovat taky jízdu na obyčejném kole.

A klidně by mohli na ně poskytnout šrotovné ;-)

0/0
31.10.2015 21:09

V10í30t 82O96ž46a89n39a 1538528515244

Přestaňme rafinovat ropu a budeme mít spoustu elektřiny pro elektromobily

https://www.youtube.com/watch?v=UyK5vERQvPo

0/0
30.10.2015 7:57

P51e83t32r 11Č86e20r77v34e58n43ý 3366789677219

Je pravda, že dotace pokřivují trh. Jenomže jsme otevřená ekonomika, tak s nimi prostě musíme počítat. Také bych chtěl oponovat ultrapravicovým ekonomům v tom, že dotace umožňují prodávat výrobky o které by jinak na trhu nebyl zájem, protože jsou kvůli vysoké ceně neprodejné.

Pakliže jediným problémem těchto výrobků je cena, větší prodeje resp. dotace daného odvětví pomůžou rozvoji technologií a urychlí tak vývoj o řadu let. S rostoucí produkcí a lepšími technologiemi pak logicky půjde dolů i cena.

Navíc v tomto případě je tu i mocná loby výrobců klasický paliv i výrobců automobilů se spalovacím motorem, kterým jde o obrovské peníze. Jak jinak ji chcete porazit než subvencemi?

Navíc jsou tu i požadavky ze strany EU na stále nižší emise výfukových plynů. Dosažení takto nízkých hodnot s klasickým spalovacím motorem je nejen neekonomické (drahý vývoj kvůli mizivému efektu), ale v konečném důsledku i neekologické. Elektřina je obnovitelný zdroj, který lze získávat velmi ekologicky a pokud nám jde především o exhalace škodlivých plynů, které se dostávají do ovzduší, tak elektřina v dopravních prostředcích je tím pravým řešením.;-)[>-]

0/0
29.10.2015 21:53

J58a10n 34F96r91o59l38í62k 6256490485274

Lze získávat. V tom je jádro pudla. Současné uhelné elektrárny (i ty co staví Němci) nejsou ekologické ani trochu a elektřina z nich získaná je energie z uhlí s mizernou účinností oproti spalovacímu motoru.

0/0
30.10.2015 1:51

K98a95r14e57l 52J19a18n87í70k 9918452365774

Dotace pro bohaté, s ekologií to nemá nic společného.

+1/−1
29.10.2015 18:08

P86e93t18r 84V79a87c71e82n72o48v97s78k24ý 5894350747135

Dotace na elektromobily = bohatá menšina dostane slevu na drahé auto kterou zaplatí méně movitá většina.

+3/−1
29.10.2015 17:13

K65a33r15e82l 62N34o24v50á54k 8658854327832

a vyroba jednoho takoveho automobilu udela vetsi svinstvo nez 10 let provozu auta na benzin tadaaaa

+3/−1
29.10.2015 13:50

L79u22k40á87š 17V79a49ň89u42r75a 1985294293813

Ona to není jen výroba, ale i likvidace. Respektive je potřeba to rozdělit na výrobu a likvidaci auta a výrobu a likvidaci elektrických baterií. Výroba a likvidace auta je stejná jako u auta se spalovacím motorem. Problém jsou jen ty elektrické baterie.

0/−2
29.10.2015 15:32

V24l31a76d16i52m64í65r 19C81i12h62l46a 8481528977573

Elektromobily nejsou ekologické. Jejich jedinná výhoda spočívá v tom, že v místě provozu neuvolňují škodlivé plyny. Rv

+4/−1
29.10.2015 13:08

M14i90c70h42a60l 89K98u73r98z 3921987145458

Dotace špatné, šrotovné horší.

+4/0
29.10.2015 12:51
Foto

J13a32r67o40m57í18r 96H89l10u76b49e81k 2276740904451

Chceš dotaci z peněz ostatních? Ano, my vláda ti ji dáme, ale zavážeš se, že nebudeš 10 let jezdit jiným autem než elektromobilem, v zimě v létě a deset let jej neprodáš ani nezešrotuješ.

+2/−1
29.10.2015 12:23

V19l31a45d97i70s43l48a39v 30B17u24r37y77š11e17k 3603426512514

předpokládám, že s něčím podobným se počítá

0/0
29.10.2015 12:29

M54a53r48t58i51n 31B18e32r73a94n 1504248803761

Citite z toho ty nesmysly? Co kdyz ho sesrotuje na silnici napr. jiny ridic? Dotace je na auto ne na ridice a kdyz auto proda. Bude jezdit porad ta dotace mela smysl. A kupujici bude jiste vedet jak velka dotace byla. Staci to vyznacit do TP.

+1/0
29.10.2015 12:56

V38l11a32d64i65s15l82a25v 53B12u78r16y89š38e66k 1349972377724

dotovaná věc nejde po určitou dobu prodat, na tom nemůže změnit nic havárie ani vyznačení v TP

0/0
29.10.2015 13:12

P36a41v92e86l 23Ř22a34p75e91k 7332586529775

Kdyby místo pitomých dotací raději snížili daně. Všem.

+3/−1
29.10.2015 12:07

V23l15a22d45i11s77l27a96v 48B74u47r57y30š83e95k 3193936102684

s tím ale volby nevyhráli, takže by to byl podvod vůči voličům, kteří je volili a chtějí daně zvýšit, zavést progresivní zdanění, sektorovou daň a jiné daně a pak tyhle peníze přerozdělovat směrem k chudším, provádět ekonomické stimuly, nešetřit a půjčovat si na rozjezd ekonomiky, tak to slibovali

+2/−1
29.10.2015 12:22

J19a30n 92F62r25o75l55í72k 6416560395464

Chudší si budou kupovat elektromobily za 700 tis.?

+1/0
30.10.2015 1:53

J40a96n 66C69e88p59e49k 1374586610

Ono je hlavně s podivem to, že nám politici a vládnoucí světová garnitura cpe nějaké rádoby EKO a přitom to EKO vůbec není. Viz řepka, soláry, větrníky, elektroauta. Náklady tedy nějaká hodnota co to všechno stojí a spotřebuje, je vyšší než to něco EKO vůbec vyrobí nebo ušetří. Ale jelikož je to obrovský byznys, politici to podporují penězi ne svými, ale daňových poplatníků, tak že jim je to jedno a hodně lidí se na tom finančně pakuje, tak to prostě do lidí tlačí.

+3/−1
29.10.2015 11:46

V35l77a21d19i90s13l27a34v 16B82u13r64y89š62e46k 3583496132534

necpe to nikdo nikomu násilím, lidi volí strany, které mají v programech vysokou míru přerozdělování veřejných financí, u nás je prototypem takové strany ČSSD a ta vyhrála volby, nikdy se netajila tím, že chce lidem brát peníze a pak je přerozdělovat různými dotacemi, úlevami, dávkami či pobídkami, netajila se že chce zvyšovat porodný, zaměstnanost, omlazovat autopark a podporovat alternativní paliva

0/0
29.10.2015 12:16

R48o80b66e51r18t 76H68o70m44o67l59k42a 4733898970212

No jo, když voliči těchto stran mnohdy nerozumí psanému textu. Potom kobliha, gulášek a točené jsou silné argumenty. A když ti samí voliči pak čtou výplatní pásek a přijdou na částky u odvodů, tak se jim zdá o čertech.

+1/−1
29.10.2015 12:19

V12l58a96d51i49s89l38a91v 49B82u93r47y26š65e44k 3203686702174

tak to je, však už se pracuje na tom, aby tam ty odvody zaměstnanci  neviděli, nekonec ale stejně před volbama většina podlehne lákavý slibům ČSSD o lepším světě, kde třinácté důchody 600 korun ročně jsou

0/0
29.10.2015 12:26

P53e57t19r 49S73t32e52j84s59k26a84l 3909628404646

jo a k tem dotacim. V soucasne dobe je nafta dotovana nizsi dani z paliv, tak jako i plyn. Plyn je ekologicke palivo, ale jeho problem asi bude nekde jinde, kdyz se tak malo prodava. Radeji davat pobidky firmam na otevirani CNG stanic. LPG je uz asi mimo zajmu.

A HLAVNE DOVOLIT VJEZD S PLYNEM DO PODZEMNICH GARAZI!!

Alespon pro CNG, pripadne dat povinnost montovat detektory plynu do garazi.

+1/−1
29.10.2015 11:41

M93a19r59t74i61n 98B96e72r13a90n 1204338593741

K cemu stanice na plyn? To je neobnovitelne palivo kdo by do toho investoval? Jeho problem je ze lpg se vyrabi z ropy a nebo tezi a cng je na tom podobne. Takze se tim jen prodlouzi agonie z nedostatku ropy ale reseni to neni.

+1/0
29.10.2015 13:03

P96e52t87r 25S80e57d46i78v16y 6217918335147

To je technicky nemozne. Unilkly LPG se totiz drzi dole, u zeme. Je problem jej odvetrat. Proto se nesmi s autem tam, kde by odvetrani byl problem.

0/0
29.10.2015 13:50

P46e38t19r 28S98t37e66j90s82k21a71l 3979148624476

Jako LPG ano, ale CNG je lehci nez vzduch, takze unikne. Jinde v Evrope maji CNG povolen vjezd. 

Pro LPG jenom ty cidla na hlaseni opustit prostor.

0/0
29.10.2015 14:20

P84e89t98r 34S10t96e43j44s37k54a82l 3339528124856

Kdo u nas prejde ze stareho vraku euro0 do Tesly nebo Leafu?

+8/0
29.10.2015 11:36
Foto

V37o32j89t78ě72c75h 33P29a50v48l13í98k 5484351774958

Přesně. A proto je ten program pro stát finančně zvládnutelný. ;-)

+2/0
29.10.2015 11:37

R66o47b53e15r24t 57H87o76m91o54l84k74a 4953508220622

Můj kamarád soustružník, jeho žena uklízečka, soused tramvaják a jeho žena prodavačka z řetězce. A každý bude mít svou.

0/0
29.10.2015 12:20

J59i30ř92í 34Č37e38j27k44a 1503940350613

Opět pouze pro bohaté placeno chudými.

Děkuji, nechci.

+13/0
29.10.2015 11:17

V70l64a48d69i16s39l28a37v 53B96u76r45y77š15e13k 3753346212654

tak aniž bych se přel o sociální rozměr této hloupé dotace, tak smradlavej vzduch z 30 let starýho auta dýchají chudí i bohatí, bohatí mají často auta vybavena uhlíkovým filtrem, tak jsou na tom přece jenom o chloupek líp

+1/0
29.10.2015 12:33

K89a28r20e73l 20N96o59v60á26k 8518284527532

uhlikovej filtr si muzes koupit i do feldy

0/0
29.10.2015 13:47

V92l49a17d84i25s65l46a52v 52B45u27r81y25š88e58k 1139262617534

to asi může, ale předpokládám, že chudý člověk si ho nekoupí, že, proto je chudej, nemá peníze, buď bude jezdit s ucpaným nebo ho vyndá a taky může koupit levnej

0/0
29.10.2015 15:35

P32e83t60r 51N73e14h86a53s63i20l 4742835604574

Tady je jednoduchý výpočet proč není potřeba 20 Temelínu:

http://www.hybrid.cz/proc-nebude-potreba-20-novych-temelinu

Tak tu prosím vás nešiřte poplašné zprávy  a radši se nad tím zamyslete. 

Nikdy se nestane to, že se hned najednou přemění všechny auta v ČR na elektromobily. 

Zatím jich je u nas řádově 100-ky. Nechápu kdi tyhle výmysly může vymýšlet.

+3/0
29.10.2015 10:55

P68e59t61r 48S65e33d80i75v48y 6187128305257

Nojo. Nebude treba Temelin. To srotovne dava smysl. Padly tezebni limity, uhlobaroni mohou drancovat nerostne bohatstvi ale potrebuji tedy odbyt v podobe uhelnych elektraren.... Zase se bude palit uhli aby se meli jednotlivci dobre.

0/0
29.10.2015 10:58

P17e79t97r 17N92e66h67a11s78i87l 4612635304144

Ty limity nechápu. Proč to povolovali. Z odkazu je vidět, že ČR má obrovský přebytek elektřiny cca jedna roční výroba Temelínu. Nějakých 17 TWh elektřiny vyvážíme. 

tolik elektromobilů jich ani za 20 let u nás nebude. Tak proč potřebujeme uhí, nebo stavět další JE?

+1/−1
29.10.2015 11:05

T89o62m91á94š 75M67a29t75ě33j 9345318503232

Protože rychlé zdroje. Spousta států má přebytek elektřiny. Ale jen málo států má přebytek elektřiny ve správnou dobu.

+3/0
29.10.2015 11:27

J45a29n 63V44e44s92e16l79ý 5594953522731

Třeba Německo má přebytek skoro pořád. Francie má přebytek kromě vln veder a silných mrazů.

0/0
29.10.2015 13:12
Foto

P14e72t94r 15P38r56o57c13h41á85z98k80a 3872356962894

Paradoxně děláme vše pro to aby klesala spotřeba domácích spotřebičů.Chladničkami počínaje, přes televize až po vysavače a nevím co ještě.I když v některých případech mi to přijde úsměvné dá se to chápat.Podporujeme výstavbu FVE čímž jsme si pro změnu zadělali na potíže s rozvody elektrické energie, se špičkami v době kdy slunce jede na plno a s problémy když tyto zdroje vypadnou.Pak se najednou zblázníme do elektromobilů.Ty se řadí ke spotřebičům s obrovskou spotřebou elektrické energie zvláště při rychlonabíjení.Opět tedy porostou nároky hlavně na rozvodnou soustavu.Ano, dá se nabíjet v době, kdy máme přebytek.Jenže jak chcete donutit běžného uživatele aby nabíjel v daný čas, když chce cestovat právě teď a baterie jsou prázdné?Existuje možnost různých cen v různou dobu, ale to vše nevyřeší. Krom toho, výroba elektromobilů spotřebovává značné množství mědi na vynutí motorů. Kovy pro výrobu baterií, kterých také není nazbyt a to už vůbec nemluvím o ekologii při jejich výrobě a následné recyklaci.I kdyby došlo k nahrazení většiny vozidel v osobním užívání elektromobili na emise to nebude mít až tak zásadní vliv.Zůstanou tu stavební stroje, velká užitková auta,lokomotivy.Navíc i elektromobil stejně jako každé vozidlo používající pneumatiky produkuje spoustu prachu vznikajícího jejich opotřebenímNedávno jsem někde četl na toto téma studii a dost mě překvapilo jak velké to je množství.Hlavně však je nesmysl dotovat nákup těchto vozidel  soukromníkům.Spíše jak už jsem se zmínil níže dotovat nákup pro organizece, které zajistí sdílení těchto aut v centrech velkých měst, kde spousta problémů s nabíjením a podobně odpadne a kde k vůli zřízení nízkoemisních zón časem ani jiná možnost nebude.

+3/0
29.10.2015 11:44

P84e39t84r 71S72e13d32i66v85y 6807818145337

Ale to delame proto, abychom za stejne penize mohli dostat mene elektriny. To je jak s vodou. Cim vic lide s vodou setri, tim vice se musi zdrazit

0/0
29.10.2015 13:49

M61a26r57t29i98n 70B38e72r28a30n 1924458503421

Prezentuji jen svuj nazor zalozeny na svem volnem usudku... Realita je moc nezajima dokud jim nekdo neomlati falta o zobak.

0/0
29.10.2015 12:54
Foto

P56e93t65r 53P58r62o31c18h85á92z29k16a 3282906232114

Pokud pominu nesmyslnost dotací pak je třeba se zamyslet nad tím jak řešit dobíjení elektrických aut.Jak to tak vypadá tak výměna baterie nepřipadá s různých duvodů v úvahu. Nabíjet se dá několika způsoby. Doma, za předpokladu že vlastníte rozvod 3x400V s minimálně 16A zásuvkou. Pak podle velikosti baterie bude doba nabíjení řádově několik hodin. Další možností je zásuvka 32A kdy se čas zkrátí.Případně vlastní fotovoltaická stanice.To znamená mít k dispozici plochu kam články umístíte.Jinou možností je nabíjení na veřejných nabíjecích stanicích vybavený funkcí rychlonabíjení. Na těch bude možné elektromobil dobít v řádu půl hodiny na zhruba 80% kapacity.Těchto stanic je zatím jen pár a jsou umístěny hlavně tam kde je k tomu uzpůsobený přívod. V případě připojení několika elektromobilů najednou bude zátěž natolik extrémní, že bude vyžadovat samostatný transformátor a tomu odpovídající přívod.Je tedy nepravděpodobné, že benzínové pumpy uvnitř měst budou takovou stanicí disponovat,A i kdyby, nikdy nedokáží uspokojit tolik aut v průběhu dne, nebo hodiny jako je  u tankování klasických paliv případně CNG.Na stejný problém narazí majitelé aut bydlících v panelácích nebo ve starší zástavbě. Tam nebude ve většině případů možné využít jiný způsob nabíjení než hodně pomalý a ještě ne všude.Elektromobil nebude rozhodně ještě dlouhou dobu autem pro cestovánmí na větší vzdálenost.I když výrobci baterií se hodně snaží přeci jen dojezd jako u benzíňáku, nebo nafťáku je nedosažitelný. Elektromobil má asi největší budoucnost ve velkých aglomeracích jako sdílené auto používané na krátkou vzdálenost.Vzhledem k zavádění emisních zón, absence parkovacích míst je to pro tyto vozy ideální.Dotace na jejich nákup by spíše jak k soukromníkům měla směřovat do společností, které tuto službu budou zajišťovat.

+9/0
29.10.2015 10:50

P40e54t22r 85N38e51h25a17s76i96l 4482875514244

Konečně rozumě napsaný příspěvek, který poukazuje na velký problém ČR. Není tu síť rychlodobíječek, jako například na Slovensku. Tam se dá jet i s "městským" elektromobilem křížem krážem na delší vzdálenosti prakticky zdrama!

Jediné s čím nesouhlasím je to že nastane kolaps protože jich bude málo. To prostě nebude protože společně s pomalým zvyšujícím se počtem elektromobilů se bude zvyšovat i počet nabíjecích míst.

Postavit nabíječky například na parkovištích supe/hyper/mega/ obchodních centrech totiž není až tak velký problém. Kydby chtěli. Oni totiž už většinou mají samostatný přívod elektřiny vybudovaný. O to je to jednodušší. 

Ale ani vybudovat samostatnou nabíječku není až tak těžke. Potřebujete příkon cca 100 az 200 kW. Což není nijak závratná hodnota a to už bude na poměry ČR meganabíječka pro 4-6 eleltromobilů. CHADEMO ma myslím macimální výkon cca 50kW.

0/0
29.10.2015 11:02
Foto

P78e46t78r 17P32r59o73c27h40á41z20k39a 3372856692334

100-200kW jistě není problém. Problém je v husté zástavbě najít způsob jak na místo kde má stát dotáhnout kabel a odkud.Když si spočítáte že potřebujete řekněme místo pro zaparkování těch 6 aut,metr čtverečný pro sloupek a hlavně rozkopat polovinu města abyste se dostal k nejbližší rozvodně nebo bodu od kterého půjde tuto přípojku instalovat stává se to problémem.Samozřejmě že řešení je víc. Šlo by využít různých budov a na střechu nainstalovat FTV panely a dobíjet za pomocí slunce.Přesto, že nesvítí stále šlo by i tohle obejít. Potíž je v tom, že cena takové nabíjecí stanice vyjde docela draze a návratnost nebude žádná.I ty co se staví v současné době jsou dotované převážně výrobci elektromobilů a společností ČEZ.Pokud by je měl zbudovat podnikatel za účelem zisku tak jak je to u klasických pump musel by to být hodně velký vyzionář.K návratnosti pokud vůbec bvy došlo až za několik desítek let. Tedy při současné ceně elektrické energie.Nebo by nabití ve zkráceném čase muselo odpovídat ceně adekvátního množství paliva pro stejný dojezd a do toho by se asi nehrnuli uživatelé.On elektromobil je ve své podstatě slepá vývojová cesta.Tedy v podobě elektromotor+baterie.Pomúže překlenout dobu, než přijdou vědci s něčáím lepším.Možná palivový článek, možná malý fůzní reaktor, možná něco naprosto jiného o čem se nám zatím ani nesní.

+2/0
29.10.2015 11:29

P77a86v74e80l 59Ř22a89p41e85k 7882566199745

Celý automobilismus v dnešní podobě, lhostejno s jakým pohonem, je slepá cesta.

0/−1
29.10.2015 12:14

L92u17k55á50š 97V94a41ň48u82r72a 1625304253833

Nástup elektromobilu je provázaný i na rozvoj solárních elektráren a vývoj ceny elektřiny. Při zvýšení počtu elektromobilů se rozšíří i síť dobíjecích stanic a to i rychlonabíjecích, které zvládnou dobít auto za 1hod. Elektromobil vypadá jako vhodný dopravní prostředek do měst. Problém proto bude, pokud se elektromobily po městech rozšíří, protože budou chybět nabíjecí stanice.. Takže budoucnost ve městech bude možnost výměny baterií za nabité a pronájem baterií. Pokud jde o provoz mimo města, tam budou více použitelné elektromobily s vlastním dobíjením, tedy s malým benzínovým nebo dieselovým agregátem, který se bude používat pro dobití a pro provoz mimo město, kde bude pomáhat elektromotoru. Tyto hybridy ale budou mít menší baterie a tak i menší dojezd. Budoucnost by mohl mít dobíjecí agregát s plynovou turbínou, která má větší účinnost jak spalovací motor.

0/0
29.10.2015 15:07
Foto

P98e68t27r 47P30r11o25c88h75á61z82k92a 3562326972574

Aby byla vůbec možná výměna baterií je třeba překonat hned několik problémů. V prvé řadě se musí výrobci dohodnout na unifikovaném tvaru. Vezměte třeba mobilní telefony tam ta dohoda není ještě dnes, to samé u aku nářadí. Silně pochybuji, že v případě elektromobilu to bude lepší. U sdílených aut patřících nějaké společnosti vás nebude při výměně baterie zajímat zda je nová nebo naopak na konci své životnosti. V případě vlastnioctví to však bude jiné. Tam bude fungovat psychologická bariéra. Dobíjecí stanice mohou růst, jenže zvláště ve městech je problém s přívodním napájením hlavně pro ty rychlonabíječe. Není snadné dneska položit další kabel napříč centrem města často nově zrekonstruovaném.Ano, dobíjení za pomoci menšího motoru běžícího v optimálních obrátkách nebo plynové turbíny je možné. Jenže vám zase ubude prostor.O motor, o nádrž s palivem a podobně. Navíc přibude další zátěž.A přijdete o tu čistotu a ekologii.I přes dotace, které slibuje stát a které jsou podle mě zbytečné bude ještě dlouho převládat auto na klasický pohon případně vozy na CNG. Pokud se udrží současné ceny pohoných hmot málo kdo dá přednost něčemu tak drahému a přitom s omezeným dojezdem jako je elektromobil.

+2/0
29.10.2015 16:05

V79í79t 19O84ž90a22n43a 1958478855594

Doma přes noc stačí i 230V/16A, za 10-12 hodin nabijete na 150 - 180km.

+1/0
30.10.2015 8:17
Foto

P24e66t58r 96P59r53o71c93h65á87z40k29a 3972276202244

Tak pro někoho kdo jezdí málo a krátké trasy to snad stačí, pro mě by to bylo hodně málo.

0/0
30.10.2015 17:08

J97a27n 10H46á60l68a 8735875700187

My se prostě nepoučíme a pořád budeme ku*vit trh dotacemi...

+2/0
29.10.2015 10:50

P81e87t61r 81S66e32d62i52v28y 6397328885887

No tv. To bude zase akce.  Ten kdo da auto do srotu za minimum penez bude ten, kdo takovy vrak vlastni. Nikdo, kdo ma na to si koupit elektromobil zadny stary auto mit nebude. Vykaslete se na nesmysly jako srotovne a zvyhodnujte elektromobily nebo skutry  ve mestech.  Dokazu si predstavit, ze pruhy nyni vyhrazene MHD a TAXi by smeli vyuzivat legalne elektromobily a jednostopa vozidla. Zabijeme tim dve mouchy jednou ranou. Ti, kteri na to maji, radi presečdnou z nesmyslnych auto do elektrommobilu a alespon neco spolecnosti tak daji.

+3/0
29.10.2015 10:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.