Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nesmysl, cupují odborníci chystané šrotovné na nákup elektromobilů

Chystané šrotovné na staré vozy obnově vozového parku a zvýšenému nákupu elektroaut nepomůže. V anketě iDNES.cz se na tom shodli oslovení odborníci a politici. Podle návrhu ministerstev by přitom desítky tisíc korun mohli lidé získat od poloviny příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30a19r62e68k 84Š72i13m30o43n 2814107658688

Až se bude elektromobil nabíjet 15 minut a ujede na jedno nabití 500km, tak žádné dotace nebudou potřeba. Do té doby je to prostě nesmysl.

0/0
1.11.2015 2:42

P11e34t85r 19K51o39r50b13é14l86y25i 3297478784289

Snad jen první z oslovených něco o automobilech ví. Finančníci asi umí spočítat, kolik by to stále. Ale odborářský boss jako odborník na elektromobily?!? To si dělá iDnes srandu.

Jen bych chtěl vědět rozdíl v ekologičnosti výroby energie pro spalovací motory a elektromobily, jak je řešena ekologická likvidace akumulátorů, čím je celková výroba elektromobilu ekologičtější proti standardnímu vozu.

Jen podle toho, že nevozí výfuk s sebou se přece ekologičnost vozu hodnotit nedá.

A jen na okraj, hybrid nechci ani zadarmo, to už si raději koupím nového koně - má větší zrychlení a rozhodně je hezčí.

0/0
31.10.2015 20:29

P31e79t14r 43S76t87e40h57l60í83k 1340891389554

Zcela nesmyslný projekt a zbytečně vyhozené peníze...

0/0
30.10.2015 17:14
Foto

J37a48r21e27k 87J38a23k23u86b78č80e68k 7849260318468

Prekvapive rozumne nazory odborniku - nakonec z toho bylo slusne pocteni. Akorat nechapu proc na toto tema by osloven predseda CMKOS.

+4/0
30.10.2015 9:48

J48a47r92o83s97l62a76v 65D87u79n70d76a 1343352266490

Protože se rád nekompetentně vyjadřuje k čemukoliv?

+2/0
30.10.2015 18:43

O22n57d76ř48e14j 11L59o50š15o18t92h 1355615185131

Ještě, že tu máme stát, který umí utrácet naše peníze lépe, než my. Mám takový nápad, evidentně má stát peněz dost, tak navrhuji, aby mi těch 50 000 nechal v peněžence a já je utratím podle sebe ;-D

+3/0
30.10.2015 0:12

J24i35ř23í 45K86o95c53u56r73e71k 6545384175668

Za prvé: nestačil jsem si všimnout, že se veřejné finance dostaly z chronických deficitů k přebytkům a je tedy potřeba vymýšlet způsoby, jak je utratit.

---

Není co dodat.

+7/0
29.10.2015 21:37

P46e87t61r 62K41o56r37b48é82l42y46i 3867528774899

Nikdy nepracující Sobotka a jeho vláda neutrácejí peníze, ale uvolňují prostředky. A vláda přece hospodaří s prostředky. Dluhy jsou v penězích o kterých nepadlo ani slovo. Proč zbytek národa tohle nechápe, že z jejich pohledu jde o dvě zcela různé kategorie?

Přece prostředky je to, co má vláda plně k libovolné dispozici, kdežto peníze mají troubové, pardon daňoví poplatníci.

+1/0
31.10.2015 20:42

A69n51t13o79n76í56n 50S20á88d38l52í67k 7108139763583

Opět špatné rozhodování,je to jako přechod z feudalizmu do demokracie vyspělého typu!

Proč se přeskakuje mezičlánek - tedy hybridní automobily,které by byly v cenové relaci přístupné spotřebitelům! Kdo si asi tak může koupit auto za 3 miliony???

I přesto,že později snad ušetří na palivu. Evoluce je nezadržitelná,ale stále se mnozí snaží o blokování. Naftoví magnáti jsou silný kalibr!

0/0
29.10.2015 21:09

M72i51r82e68k 30G40a71j30e61r 5741746519800

V USA se auta s hybridními pohony prodávají již více než 15 let a jejich prodej pořád pomalu roste. Přeskakovat pořád něco chce EU a česká vláda ještě víc a proto utrácí za dotace miliardy.

0/0
29.10.2015 21:17

M97a98r53t75i65n 14K29a50r58á39s20e94k 9768713338888

Protoze hybrid si v evrope, ktera ujizdi na dieselech, nema nikdo moc motivaci kupovat. Proc taky kupovat vyrazne drazsi auto se stejnou spotrebou?

+2/0
29.10.2015 22:35

V87i36k44t16o82r 73N45o68v19a69k 5393783821289

Benal je benal;-D;-D

+1/−1
29.10.2015 19:58

J11a80r98o39s90l39a98v 91D43u98n56d17a 1233212726720

Jel jsi někdy ve slušně udělaném elektromobilu? Jediná jeho nevýhoda je problém s nabíjením baterií a dojezdem. Jízdní vlastnosti super.

0/0
30.10.2015 7:21

P52e67t48r 41K72o48r39b44é97l33y63i 3847658954749

No ano, 50 kilometrů to jede. V zimě se zahříváte čím, grogem?

0/−1
31.10.2015 20:32

J50a67r39o37s38l94a47v 80D93u88n95d91a 1453592746590

Asi jízdními vlastnostmi každý rozumíme něco jiného.

Reagoval jsem na poznámku o benzínu. Každý slušně udělaný elektromobil má jízdní vlastnosti mnohem lepší než auto s benzínovým motorem.

A jestli ti vadí, že nemáš, díky nesrovnatelně lepší účinnosti elektrického pohonu, v zimě, dostatek odpadního tepla na vytápění, pořiď si bufíka a raduj se z toho, že v létě to odpadní teplo nepouštíš jen tak zbůhdarma pryč...

+1/0
31.10.2015 21:14

P33e94t45r 26M70a40r51e55č62e50k 1633401669748

Je to fakt. :-P Proč ti političtí devianti mají stále neodolatelné nutkání něco dotovat ?!

+5/0
29.10.2015 18:27

M23a35r47t34i15n 49P83e83c44i77n15a 4861533

Aby vypadali u volYčů dobře. Napřed je okradou a pak jim trochu přisypou na dotacích na něco co vůbec nepotřebují. A ono to zjevně funguje.

+3/0
29.10.2015 20:24

A51n76d55r93e84j 32O72l40e89k29s78a 3135201257831

Není nad to, když si ožebračovaný vazal ty skety opakovaně volí, viďte....;-D

+1/0
29.10.2015 20:36

A74n87t41o16n23í28n 75S69á54d21l53í34k 7758499593673

Jenže oni ty "skety" před volbami slibují,pak nedodrží sliby a nikdo je nepotrestá! Vymysleli imunitu a dobře věděli proč!

+1/0
29.10.2015 21:13

P20e83t85r 10Š77t17ě56p 2783183930446

Me by zajimalo jak soudruzi vymysli dobijeni pro ty, kdo bydli na sidlistich. Budou na kazde lampe a kolem parkovist zasuvky? :-P

0/−2
29.10.2015 17:49

L33u15d67v30í94k 34G98a18j56d45o98š73í35k 2755163114812

To asi vymyslet jde. Spíš půjde o to, jak to bude zpoplatněno.

+1/0
29.10.2015 17:58
Foto

V40o96j96t90ě39c61h 68P29a33v25l15í66k 5404611964298

Zpoplatnit to taky není problém.

+2/0
29.10.2015 18:05

P83a51v63e85l 89N58o10v75o40t13n31ý 9206204608345

R^jj, to bude ten nejmenší problém;-D

+1/0
29.10.2015 18:19

L70u16d73v47í20k 95G52a93j53d98o11š70í18k 2935513254822

No už to vidím, jak na sídlišti jsou na parkovištích zásuvky jedna vedle druhé a každá je vybavena samoobslužným platebním terminálem nebo nějakým čipem. ;-)

0/0
30.10.2015 12:37

A11n53t50o33n52í24n 90S80á95d30l60í35k 7398579193723

Proto jsem výše psal o hybridech,tam takové problémy nebudou. Je také trestuhodné,že se dosud nic nedělá s přenosovou soustavou,která jak všichni víme,na elektromobily není připravena! I kdyby se dostavělo několik bloků jaderných elektráren,bez přenosu je nám to k h...,na nic!

+1/0
29.10.2015 21:17

V90a43c60l66a24v 86S32v41o57b19o85d88a 7877919811887

Ono by stacilo zakazat/omezit hromadny dovoz aut starsich...ja nevim, 8let? Pak nemame mit tak stary vozovy park, kdyz jsem se tahaji 10-15 let "nova" auta po statisicich a lidi je kupuji... :(

0/−3
29.10.2015 17:40

P87a47v18e65l 20O10b28d90r81ž66á24l75e91k 6676234518902

Takže lidé budou svá (už teď stará) auta dojíždět dalších 15 let, protože přechod na řádově novější ojetinu jim zakážete.

Kuba náš vzor?

Stále mne fascinuje představa některých diskutujících, že lidé asi schválně kupují ojetá stará auta, když by přitom mohli zajít do libovolného autosalonu a za stejné peníze si koupit nové, či zánovní vozy.

+4/0
29.10.2015 18:11

A97n27t59o89n58í68n 24S31á19d74l42í37k 7128929143483

Pane Svoboda,asi nevíte,že je vyrobeno statisíce automobilů,které nikdy nebudou prodány - a to jsou zcela nové automobily. Ale to by bylo na delší popis!

+1/0
29.10.2015 21:20

L70u47d91v48í53k 62G89a25j68d83o57š71í56k 2485893954442

Asi nejjasněji to řekl pan Marek.

Chceme-li omezit špinavá auta, uvalmě na ně daň. A to nejen při prodeji, ale hlavně z provozu. Za stržený peníz pak můžeme dotovat rozvoj infrastruktury dobíjecích stanic, když už tedy vsadíme na elektřinu (což podle mě správná volba není).

+1/−6
29.10.2015 17:25

L97u89k73á31š 97Š39l77e92h43o10f35e84r 1633799725199

Ale to pak budete trestat vetsinu a to neni cilem. Jde o to podporit ty, kteri dobrovolne investuji do novych a zatim stale problematickych technologii...

+1/0
29.10.2015 17:36

L36u30d29v31í13k 47G44a37j43d31o73š21í52k 2745693844462

Pokud je cílem ekologie, tak trestat většinu za neekologické chování je naopak daleko efektivnější, než podporovat pár nadšenců, kteří vsadili notabene na ekologicky dosti pofiderní projekt.

Nehledě na to, že individuální atomobilová doprava je sama o sobě ekologický problém i s elektromobily, takže její podpora z pohledu ekologie nedává smysl.

+1/−3
29.10.2015 17:50

J92i13ř13í 39K26o72c18u23r54e19k 6615634405158

Trestat většinu na zákaldě přesvědčení o tom, že se chovají špatně, to už tady bylo mockrát. Třeba ti s tím prvotním hříchem. Takovýchto obvinění se pak chytají akorát diktatury, které vedou horoucích pekel.

+1/0
29.10.2015 20:37

L14u83d62v29í27k 69G73a41j60d54o46š87í76k 2645663504682

Už teď jste "trestán" za to, že používáte auto obří spotřební daní. Takže celkem nechápu, proč máte problém s tím, aby daň byla diferencovaná podle toho, kolik sajrajtu vaše auto vypouští do ovzduší.

Z ekologického pohledu je individuální autodoprava něco, co je třeba maximálním způsobem omezit, protože nejekologičtější auto je žádné auto. Takže jakákoliv dotace do tohoto odvětví je s tím v přímém rozporu, byť by byla do ekologičtějšího pohonu aut. Naopak daň která "trestá" s tím zcela ladí.

0/0
30.10.2015 12:50

P39e49t47r 70Š75t69ě79p 2203573210176

To je akorat dalsi soudruh zdanovac. Ma nekdo dojem, ze auta jsou jeste zdanena malo? Kolik kc z litru benzinu/nafty je dan?

+2/0
29.10.2015 17:48

L57u37d82v72í13k 25G68a37j89d54o52š24í71k 2605523574922

Auta jsou zdaněna ovšem všechna stejně. Ekologický aspekt nehraje u zdanění momentálně žádnou roli. Jediná daň která to trochu zohledňuje je daň z prodeje aut starších 10 let. To je ovšem zoufale nedostatečné, protože ta daň by měla být z provozu takových aut, aby to mělo smysl.

+1/−3
29.10.2015 17:53
Foto

V38o94j52t56ě13c49h 31P23a92v44l38í24k 5824181684588

Spotřební daň z benzínu a nafty je daň, která náklady na provoz automobilů poměrně výrazně rozlišuje dle typu pohonu.

Ale chápu, že byste ji třeba chtěl ještě zvýšit.

+2/0
29.10.2015 18:07

J66i82ř32í 71K72o83c60u95r38e60k 6235864355748

Ekologický aspekt nehraje u zdanění momentálně žádnou roli, píšete.

Takže ekologický apekt rozežraného SUV se spotřebou 12 litrů oproti úspornému vozidlu se spotřebou 5 litrů je na spotřební dani nulový. Stejně jako aspekt ujetých km, kdy auto s nájezdem 5.000 km (a že jich je) je daněno jinak než jiné auto, klidně téhož typu, s nájezdem 40.000 km (a že jich je.

Studoval jste co, mohu-li se zeptat?

0/0
29.10.2015 20:41

L19u32d21v85í81k 62G67a60j54d87o60š58í20k 2805403224162

Spotřební daň na pohoné hmoty zohledňuje pouze spotřebu vozu. Nikoliv jak vůz palivo spaluje a co následně vypouští z výfuku.

Škoda 120 bez katalyzátoru má spotřebu kolem 7 l benzínu a do ovzduší vypouští stejné množství škodlivin jako 40 aut s EURO 5, které jedo každé má spotřebu 6,5 l toho samého benzínu.

0/0
30.10.2015 13:02

J46a82r65o15s76l30a85v 29D53u44n56d27a 1513352446870

Daň z prodeje aut starších 10 let funguje kontraproduktivně. Blokováním trhu se staršími auty motivuje lidi k tomu, aby si nechávali stará auta příliš dlouho.

To musel vymyslet nějaký chorý zelený fanatik.

0/0
30.10.2015 7:27
Foto

J27a34r15e12k 95J36a16k89u15b38č44e21k 7239730788658

Dan z prodeje starych aut opravdu nikdo zeleny vymyslet nemohl, u toho je ta kontraproduktivnost zrejma

0/0
30.10.2015 9:55

P25a53v76e13l 68O68b41d12r35ž65á37l28e21k 6436124618252

To stát nikdy neudělá. Stát potřebuje aby se lidé dopravovali .. do práce, škol atd. A mimo velká města nemá šanci hromadná doprava přepravní potřebu saturovat.

A pokud nemá v plánu rozdávat lidem zánovní auta, tak bude muset více či méně oficiálně tolerovat provoz čehokoliv, co jsou lidé schopní si udržet v provozu.

+1/0
29.10.2015 18:14

P69e91t55r 34M20a20r20e76č74e10k 1473851749168

Navrhujete trestat ty , kteří díky naší ekonomické situaci na nové auto nemají a ještě dlouho mít nebudou ?! Jaký to má smysl , mohl byste tu myšlenku trochu rozvést ? Plno lidí se potřebuje dopravit do práce. Veřejná doprava funguje obstojně jen v okolí větších měst. A při současných výdělcích, většina lidí prostě nemá na to aby každý pátý rok pořizovali nové auto .

+1/0
29.10.2015 18:33
Foto

J79a64r89e11k 96J57a40k28u57b92č13e76k 7409970878788

Souhlas. P. Marek "soudruh zdanovac" urcite neni a ten nazor ma svoji jasnou logiku. Vybirat poplatky od tech co znecistuji vice je rozhodne rozumnejsi nez rozdavat.

0/0
30.10.2015 9:52

A71d36a81m 94K52a80r33a41b15a 9431667365938

Každá dotace, regulace, kvóta jen víc a víc pokřivuje trh...dokud tu bude panovat presvedceni, že podobnými zásahy jde něčeho dosáhnout, nebude to fungovat. Ve skutečnosti jde stejně jen o to, aby se nějaká konkretni skupina napakovala, nic víc.

+3/−1
29.10.2015 17:20
Foto

V68o93j25t60ě59c57h 63P30a41v14l13í84k 5504441624308

Zcela volný trh nakonec vede (matematicky dokazatelně) ke kolapsu. Takže nějaké regulace, kvóty a dotace jsou nutné k zajištění stability a konkurenceschopnosti mezi jednotlivými státy (či jejich konglomeracemi jako EU).

+1/−2
29.10.2015 18:09

M42a79r21t88i94n 37P21e14c78i62n97a 4401583

Regulace vedou akorát k ještě větším regulacím. Což vede k socialismu a posléze k tomu kolapsu. A narozdíl od matematického modelu to už bylo mnohokrát vyzkoušeno přímo ma lidech;-)

+2/−1
29.10.2015 20:27

A94n63d90r14e34j 88O97l86e26k79s50a 3335581407321

Čím je systém vyvinutější, integrovanější a rozsáhlejší tím náročněji musí být regulován. Tady žádná pravicová dogmata nefungují.

0/0
29.10.2015 20:42
Foto

V77o20j12t46ě69c20h 72P63a55v46l97í40k 5814211804968

... jsou nevyhnutelné. (vypadl mi konec věty)

+1/0
29.10.2015 21:00

K58a32r70e45l 49E22h79l 5266541636427

Vše co se poslední dobou vyrábí je kvalitativně a životností hodně daleko za tím starým.Proč bych měl kupovat nový šrot ?

+1/−1
29.10.2015 17:06

A25u98g70u64s46t 96F87o35r68m60á61n70e47k 6315109450676

To si jako mám vyměnit svůj Jaguar XJ6 za nějakou vylepšenou pračku na kolech s dojezdem kolem 120 km ? Nikdy. Kálím zvysoka na ekology.

+2/0
29.10.2015 16:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.